[٣/٨ ١:٤٥ م] Alaa Hosny: القصه كامله
_انتي ملبستيش قميص النوم ليه
بتعصب ونظره حاده
هي بقوه.. انت مالك
ينزل بكفه على خدها… انتي مجنونه انتي كلها دقايق َتبقي مراتي يعني القميص دا هتلبسهولي
زهره.. بدموع انت نجوم السماء اقربلك انك تلمسني ياسلطان
سلطان بضحكه شديده وهو يجذبها من على الأرض
مش هلمسك انا هكلك يابنت الزناتي
..
زهره بضعف…. انت عارف اني مغصوبه عليك جدي واخواتي غصبوني عليك وانا مش عايزاك..
سلطان…… عارف انك مش عايزانى وحق الله هما خيرونى بينك وبين اختك صفيه بس انا اخترتك انتي
زهره… ولما انت عارف اني مش عايزاك ليا مصمم عليا كنت اختارت صفيه وخلاص
سلطان… لا مش بالساهل يابت الزناتي كده. للاجاي هيبقى سواد على الكل.
أنا هقول الماذون مش موافقه عليك
سلطان… تبقى مجنونه قبل ماتخلص الكلمه هيكون دمك سايح مغرق المكان
هقول انك مش عايزه تجوزني علشان
الطبق مكسور(يعني مش بنت بنوت ) وشوفي ايه هيحصل
زهره بعياط.. ارحمني ياسلطان اهلي هيموتني
سلطان… يبقى تموتي تحتي احلى ماتموتي تحت التراب مدفونه حيه يابت الزناتي
يمسكها من شعرها بشده ويقولها اعملي حسابك ان القميص الا هيتلبس تحت الفستان علشان انا عايز دا
وكمان الدخله هتكون بلدي في وسط الحبايب
زهره…… كمان. دخله بلدي
سلطان… اها كمان دخله بلدي.. نقطتين الدم شرفك هما الاهينوا بحور دم التار الا مابينا العائلتين لآخر العمر
زهره.. منك لله
سلطان بكل برود.. الله يبارك فيكي ياعروستي
على المشطه بصوت حاد
سلطان. اسمعي باستوته المشطه استلم الست منك بتلمع كأنها متوطوطه عايزه اتمتع
وخرج وسابهم في الاوضه
وزهره تعيط وتصوت وتقول يافضحتك بازهره في وسط الخلق يافضيحه اهلك
ستوته المشطه…. مالك يابنتي
زهره… مالي هموت ياخاله ابوس ايدك وهي تنزل تبوس ايدها ساعدني ياخاله اخواتي وجدي لو رحتلهم هيموتوني ولا فضلت هنا مع سلطان هيموتني ساعدني
ستوته.. انت قصدك ايه
↚
زهره وهي تهز راسه بدموع
ستوته. يانهارك اسود الطبق مكسور
زهره….. حامل ياخاله
الحاج عواد.. في الأسفل
وزعوا الدبايح واكلوا اهل البلد كلها وكله يجهز فرحي فرح ابن كبير البلد ابني سلطان
وضربوا النار
سلطان…. عقبال ماتفرج باامنصب كل إلا أنت عايزه هيتم خلاص حط في بطنك بطيخه صيفي
ياريت ياولدي تخلصني من البت دي
سلطان.. اعتبرها ماتت واقرا الفاتحه على روحها من دلوك
على نزول ستوته المشطه جري على السلم
سلطان بيه يابيه
سلطان.. ايه يامرا انتي حاليا خلصت للعروسه
ستوته. وهي تقرب ليه وتكلمه بصوت واطي
ثم نار في عيونه
على وجهه
ويسحب سلاحه ويطلع الي الاوضه
وسلطان طلع لعروسته ودخل لاقي ٥ حريم موجودين على السرير وأمه كمان
سلطان… ايه يامه
سكينه… مفيش ياولدي ناسي ان الرجاله تحت مستنيه البشاره علشان ضرب النار
قولت عندي ظروف
سلطان… ايوه يامه هنعمل ايه
سكينه.. انت متعمليش انا إلا هعمل اقف واتفرج
سلطان… هتعمل ايه ياامه
زهره بد*موع وواحده حط ايدها على بو*قها واتنين ماكنها من دراعها واتنين من رجلها وأمه رافعه الفستان ومخلعه هدومها
لف القماش الأبيض على صوابعه علشان ياخد شر*فها علشان الرجاله
سلطان قرب من زهره وفجاء……
[٣/٨ ١:٤٥ م] Alaa Hosny: ال 2
سلطان.. انتي هتعملي ايه يامه
زهره.. بصريخ لا ابعدوا عني
فعلا الحريم مسكته ورقدتها على الأرض ورفعوا الفستان كل دا قدام سلطان
وزهره بتصرخ وبتعيط
↚
الحاجه سكينه.. مانهرسي يابت هو احنا بنعمل فيكي ذنب اصبري يااختي
وبصت لابنها وقااتله يلا ياولدي
تعالي خد شر*ف مراتك
زهره بدموع وواحده حط ايدها على بوقها واتنين ماكنها من دراعها واتنين من رجلها وأمه رافعه الفستان ومخلعه هدومها
وسلطان لف القماش الأبيض على صوابعه علشان ياخد شرفها علشان الرجاله
قرب من زهره بس قام تاني
امه… مالك ياض
سلطان. شخط في الحريم الا موجوده وقالهم كلوا بره قوموا وسبوها
كله طلع بره وزهره قامت من رفدتها قاعدت على الأرض وحضنت رجلها بدموع وخوف
الحاجه.. انت اتجننت ياولدي
سلطان.. مش هعمل كده فيها دي بقت مراتي عايزها اها وعايز اتم*تع مش اخد*ها بصو*ابعي
بس دا سلونه وعويدنا في الداخله البلدي
سلطان.. انزلي ياامه عند الحريم وانا هاخد شرفها انا لوحدي ابنك مش عيل ياام سلطان
الحاجه… ماشي ياولدي انا مستنيه وابوك مستني والرجاله كمان
امه خرجت فعلا بره الاوضه
قرب سلطان على زهره وهو ببخلع هدومه وزهره برتعش وخايفه
خايفه ليه بقيت مراتي يعني كله حلال دلوك
زهره.. مراتك بس مغصوبه على الجوازه دي
ضربها بالقلم وقعت على السرير قدامه
زي الفريسه الا قدام الأسد هياكلها
شدها من رجلها وعدلها
زهره. بعيط. استنى ونبي ياسطان استنى عايزه ادخل أعدل هدومي وسبني اخذ نفسي وتبي وانا هاجي يرضيه ليه
فرح زي الطفل بكلمه براضيه قام من عليها وسابها تدخل الحمام تعدل هدومها
وفتح قز.ازه خم.ره وفضل يشرب.
هي طلعت زي الملابكه كانت حلوه اوي وجذبها مع شعرها المفروض وجسمها الأبيض وقميصها
كل حاجه كانت حلوه فيها.
وبدأ سلطان قرب منها
وفجاه
….يتبع
ياتره هيعرف انها مش بنت ولا هتعدي عليه
[٣/٨ ١:٤٥ م] Alaa Hosny: الحلقه 3
↚
هي طلعت زي الملابكه كانت حلوه اوي وجذبها مع شعرها المفروض وجس*مها الأبيض وقمي*صها
كل حاجه كانت حلوه فيها.
وبدأ سلطان قرب منها
هي فكرت صح عايزه تعدي من ألموقف قالت تلعب عليها
وفعلا لعبت عليه وبدلت تتدلل عليها مع الشر*ب هو تاه واختلاط عليه الدم
وعدي الحوار على سلطان علشان كان سكر@ان بجمالها قبل ااخمره
من فوقها
وفتح البلكونه ورمى القماشه على الرجاله وتشتغل ضرب النار والهيسه والزرغيط
…….
وزهره بتعيط وخايفه من الاجاي
سلطان قام خد دش ودخل نام تعب طول النهار
وزهره دخلت خدت دش وغيرت هدومها
وفضلت قاعده على الكنبه قبال السر@ير تعيط بصوت مش مسموع
فضلت صاحيه طول الليل تفتكر الافات
بنت على ولدين ابوها متوفي وامها كمان جدها عايش معاها وأخواتها َبنت عمها صفيه بس تعتبر اختها مجوزه وارمله جوزها م١ت
صفيه لما جوزها ماتت وعرفت ان لازم بنت من عائلة الز*ناتي تتجوز مم سلطان علشان الت*ار
كانت عابزه هي تنحوزه بس هو لاسف احتار زهره
متعلمه وحلو وزاغت في عينه
وعرف وقتها ان فيه ولد مدرس جديد في البلد بيحبها وهي كمان بتحبه
عمل كل دا وجوزها رهان مع أصحابه انه هو ياخدها وبحوزها
مع ان زهره كانت بتحب عصام المدرس وهو كمان بيحبها
وراحت في النوم على الكنبه وسلطان على السرير
عواد. ابو سلطان.
ياه اخيرا سلطان اجوز باس*كينه
سكينه. والله البت دي مكنتش داخله دماغي بس ابنك مصمم عليها ليه دا مرداش يخلينا تمسكها وز*عق في الحريم
عواد…. البت دي جوازتها من ابنك هتنفعني قوي
سكينه.. ليه أن شاء الله
كان النهار بدا يطلع
قالها نامي والصبح نتكلم
….
بس الحاجه فتحت عينها الصبح على البت الشغاله بتهمس في ودنها بتقولها
قومي ياحاجه ستوته ااماشطه عايزاكي بره ضروري
↚
ياسوادي عايزني في ايه يابت مش خدت حسابها واكلها هتعوز ايه تاني
……
قامت الحاجه علشان تشوف في ايه
الصوت كان عالي زهره هي كمان قامت تشوف في ايه
شافت ستوته خبطت على صد*رها من الخضه وقالت يالهوي يازهره
انكشف…بصوت عالي
لقت سلطان في وشها
……….
ياترى ايه الا هيحصل وهي ستوته هتقول لسكينه على سر زهره ولا ايه الا هيحصل
وسلطان هيفتكر لما يفوق انه انصحك عليه في ليله الداخله َلا لاح
.يتبع
[٣/٨ ١:٤٦ م] Alaa Hosny: الحلقه الرابعه
يانهار اسود هي ستوته جايه عايزه ايه
اتفض*حتي يازهزه وانفضح سرك
بدير وشها لقت سلطان
احمر وشها وانصد*مت
سلطان.. فيه ايه واقفه كده ليه
زهره.. باهته مفيش سمعت صوت عالي قولت اشوف فيه ايه
على الخدامه وقال اعمليلي حاجه اشربها علشان افوق اصلي دماغي تقيله عليا قوي
الشغاله. حاضر يابيه
بص لزهره وقالها بصوت واطي
ادخلي البسيلي حاجه فرفوشه كده واستني لما اشرب سجاره واجي
زهره.. انت مبتشبعش انا تعبانه وعايزه ارتاح
طلوع ام سلطان الحاجه سكينه
من ايه تعبانه يابت ها قولي دي ليله حاليا تعبتي معاكي راجل يعني عريس متقولش تعبانه دي خالص
زهره.. بس انا تعبانه
وانقطع الكلام لما شافت ستوته طالعه
سلطان. جاي ليه ياستوته
↚
ستوته بضحكه صفرا.. جايه اخد الحلاوه يابيه وزهره هانم قالتلي تعالي في الصحبه علشان تديني الحلاوه
وبصت لزهره قالتلها حصل يابنتي
زهره بتنهدبه. حصل باخاله تعالي وانا اديكي الا انتي عايزه
وزهره وستوته داخلوا الاوضه
وسلطان نزل يشرب القهوه وأمه كانت قاعده معاه
سلطان… بقولك ياولدي انا مش مرتاحه البت مراتك دي شكلها مش هتسمع كلامنا واصل
سلطان.. خبر ايه ياامه ليه شيفاني مش راجل قدامك ولا ايه
ام سلطان… لا ياولدي مش قصدي بس البت عارفه ان جوازك منها لمصلحه علشان كده عينيها قويه لازم تكسرها ياولد
اكسر للبت ضلع بطلعلها ٢٤
سلطان.. انتي تؤمري ياام سلطان
الحاجه.. بضحكه صفرا.
ما يؤمرش عليك ظالم ياولدي
الحاج عواد ابو سلطان
.. سلطان متنساش الفدان الا عند زهره ياريت يابني تعرف تخليها تكتبه باسمك كده هيبقى حطينا ايدنا على الناحيه البحريه بحالها للبلد
من غير ماتقول ياابويه انا عارف هعمل ايه
عواد.. ماشي ياولدي بس بسرعه
علشان الانتخابات قربت ياسلطان متنساش
سلطان.. متقلقش ياابويه
عواد.. ربنا يطمن قلبك ياولدي
ام سلطان. اطلع لعرستك ياولدي شوف هي بتعمل ايه دا كله مع ستوته ونزلي المرا دي علشان مش كل شويه تنطلي هنا
حاضر يامه
وفعلا طلع سلطان فوق
عواد… مابراحه شويه على البت ياام سلطان مالك
سكينه.. دلع البنات ذا انا مش بحبه ولوهي فاكره نفسها من دار الزناتي هتيجي نخدمها هنا تبقى غلطانه
#
عواد. ماشي بس براحه
سك*ينه بعص*بيه وقامت.. بقولك ياحج متدخلش في أمور داري علشان الحال هيطول لسه ومشت وسبته
زهره وستوته كانوا في الاوضه
زهره… انتي ايه جابك هنا تاني
↚
ستوته… قولت احس اطمن هو الدم نفع ودخل على سلطان ولا
زهره… ملكيش دعوه مش خدتي فلوسك ياريت متجيش هنا تأتى علشان الحاجه مش سهله وهتعرف ونتف@ضح كلنا
ستوته…. ماشي مش هاجي بس طالما الدم نفع يبقى عايزه باقيه الحلو
زهره.. يورو انتي طماعه كدا ليه
طما”عه في ايه دا انا ستر@تك دا لو سلطان عرف كان زمانه بقرا عليك الفاتحه دلوك
دا شر*ف يابت الز*ناتي
زهره.. خلاص اسكتي هديكي الا انتي عايزه واخر مره اشوف وشك هنا
ستوته. قلبك جمد لما الد*اخله الكا*ذبه عدت
زهره…. خد دول ومسفش وشك تاني الا ورحمه ابويه وامي انتي حره
ماشي بس اسمعي النهارده طول النهار متخلهوش يلمسك علشان بت البنوت بتبقى تعبانه علشان ميكفش اللعبه.
السواد بقاا ان سلطان كان داخل َسمع علشان ميكفش اللعبه وبنت البنوت
فتح الباب عليهم مره واحده
لقا
الاجاي دما،ر
سلطان ياترى هبكش لعبه زهره ولو كشفه هيقتله ولا
١:٤٦ م] Alaa Hosny: الحلقه الخامسه
زهره برقت عينها وانصدمت لما حست بحد بره الباب حد بيصنت عليها هي وستوته
بس قبل ماتفتح الباب كان سلطان سبقاها وفتح هو عيونه كلها شرار والغضب باين عليه
زهره.. بتحاول تفهم هو سمع ايه
قربت منه وقالت بصوت واطي فيه ايه
بصوت غليظ اخرسي انتي
وندا على امه الحاجه سكينه
في الوقت دا ستوته كانت عايزه نخرج منعها وقالها راحه فين دا القيامه قامت واستحملوا جهنم
طلعت امه جري على الصوت العالي
الحاجه.. في ايه ولدي مالك
سلطان.. هو ينظر بعصبيه لزهره
امه خدي ستوته ومتخلهاش تمشي هخلص حاجه وانزل
سكينه.. في ايه ي ولدي فهمني.
سلطان… أنا قولت ايه ياامه.
سكينه.. حاضر انزلي ياستوته انتي عملتي ايه يخربيتك
↚
ستوته… بدموع شبه التعابين معملتش حاجه ونبي ياحاجه
سلطان. بصوت عالي امه
عايزه حته قماشه بيضاء
زي الكفن كده
الحاجه… انت بتقول ايه فاهمني ياابن بطني متخليش دماغي يروح لبعيد عايز القماش ليه
سلطان.. عايزه ياما هيبقى كفن
ياما هيبقى دم مكان الخيانه
الحاجه… بصريخ يالهوي يعني ايه استغفليتك ياولدي باكبير البلد حطت عيله تستغف لك
دا وزهره واقفه بترتعش وخايفه وبتعيط
بصوت واطي.. سلطان. استنى انا افهمك انت اكيد فهمت غلط
سلطان لا كتر خيرك السرير الا هيفهمني. مش انتي فاهمه
وشدها ورمها على السرير
بدأت تصرخ وتعيط وهو نزل فوقها ضرب بالاقلام والكفوف
زهره فضلت تصرخ لما فقدت الوعي تحت سلطان
سلطان بقا يبصلها بصه غضب وحشه اوي تموت بقااا يقول لنفسه حته البت دي تلعب بيه طاب والا خلق الخلق لو طلعت معيوبه لمولع فيها دلوقتي
فيه ليه
فتح الدرج طلع منه سلاحه
يتبع
[٣/٨ ١:٤٧ م] Alaa Hosny: وقال لو طلعت معيوبه هف.رغ السلاح كله فيها
وبدأ يق..طع هدومها وهي ياعيني مغمي عليها بطريقه وحشيه
أصبحت أمامه عا..ريه
وخلع هدومه وانقض عليها
مثل الأسد وهو ين،قض على فر،،يسته
ياعيني بازهره وعلى الا هيحصلك من سلطان
عمل داخله جديده علشان هو كده اتأكد أن الداخله الا فاتت مكنتش داخله انصحك عليه فيها
في الأسفل
الحاجه والحاج وستوته
سكينه… انتي يامرا اجننتي الفلوس غمت عينك متعرفيش انتي بلعبي مع مين
ستوته. بعيط سامحني ونبي باحجه ابوس ايدك احب على رجلك انا غلبانه مليش ذنب هي إلا هد..دتني مرات ابنك وقالتلي لو فتحتي حنكك هقط.علك لسانك
خفت ياحاجه سكت
سكينه.. سكت حسك واختفي اسمك دي حاجه يسكت عليها يامرا دا شرف دا يطير فيها رقاب
الحاج… اهدي ياحاجه الحيطان لها ودان ياادي الفض..يحه يادي المصايب
↚
الحاجه سكينه.. فضيحه ليه باعواد هو انت النك معيوب خايفه من الفضيحه الفضيحه فضحتهم هما والعار عارهم بس ابني هو إلا يقتلها هي ووش الفقر دي وهي بتشاور على ستوته
ستوته.. بدموع. والله مليش ذنب ياحاج خالوني امشي وانا مش هقول لحد
الحاجه.. ليه فاكرانه عيال قدامك نسيبك نمشي تفض..حنا في البلد. وندات على الغفير
الاوليه الخر..فانه دي ارميها او اربطها مع البهايم لما اشوف هعمل فيها ايه
وحسك عينك حد بعرف بالكلام دا
الغفير… انتي تؤمري ياحاجه
ستوته.. لا ونبي باحاج ارحمني ياحاجه انا غلطانه انا مليش ذنب الذنب ذنب مرات ابنك انا مالي
وبالفعل الغفير خدها
وبعدين باحاجه ايه العمل
الحاجه… قربت على ودانه وضحكت وقالت دا خير ياحاج دا انا فرحانه ومبسوطه وهدبح حاجه لله علشان البت طلعت معيوبه
الحاج.. انتي اجننتي ياحاجه انتي بتقولي ايه
الحاجه.. هفهك قصدي استنى دا منفعه لينا كلنا
فاهمني قصدك ايه
الحاجه سكينه ان سلطان
اسمع ياحج
الحاج.. قولي
الحاجه… انت دلوك عايز تاخد الفدان بتاع مقصوفه الرقبه زهره علشان يبقى الناحيه الغربيه كلها تحت ايدك حصل
الحاج… حصل ياحاجه وياريت كنت لسه بكلم سلطان في كده
الحاجه… دلوك احنا هتبعت نجيب أهلها هنا ونقعد وناتامر عليهم كلك
صوابعنا في عينهم بنتهم طلعت معيوبه يعني ميقدرش يتكلموا نص كلمه
الحاج……. وبعدين
الحاجه… استنى ياحاج اصبر علي رزقك
وعلشان منفص..حهمش في البلد يكتبوا الفدان لسلطان او ليك ويتنازلوا عن كل حاجه لينا
وياخدوا بنتهم يق..تلوا هما ويوصلوا فيها هما ملناش دعوه
وسلطان يرمي عليها يمين للطلاق
↚
ونرتاح
ويبقى ابنك قدام الناس كان عارف انها معيوبه بس ستر عليها يوم دخلتها علشان الفض.يحه يعني نضرب عصفورين بحجر واحد
الحاج. ضحكه صفراء تصدقي عندك حق
طاب والنرا الا اسمها ستوته دي هعتملي معاها ايه.
الحاجه… مش هغلب بيها هخلص منها
هتق..تلها
الحاجه. لا ياحاج انا هقع لسانها علشان تحرم تنطق سيره العائلة قدام حد
الحاج… كده يبقى كله تمام انا هبعت الغفير بنادي لاخوتها وجدها علشان نقولهم على فصيحة بنتهم
الحاجه. وماله وانا هروح أتصرف مع ستوته لحد مابجوا
الأحصل مكنش على البال والا الخاطر
سمعوا صوت ضرب نار جاي من اوضه سلطان وزهره
الحاجه طلعت جري هي والحاج
والحاجه تلطم وتصوت. وتقول ليه بس يابني ليه بس تضيع نفسك علشان واحده رخي.صه زي دي
وفتحوا الاوضه
الأرض عباره عن د م
يالهوي وكانت المصيبه.
[٣/٨ ١:٤٨ م] Alaa Hosny: البارت السابع
سكينه طلعت جري هي وعواد عند اوضه ابنهم سلطان
فتحوا الباب لقوا الأرض عباره عن د.م
سكينه يالهوي
يابني ضيعت نفسك علشان بنت الز..ناتي ليه
عواد… ليه ياولدي كده تعمل كده في نفسك
سلطان بدموع.. البت طلعت بنت بنوت ياامه البت طلعت سليمه مش مع.يوبه البت طلعت سليمه يامه
وأيده عباره عن د.م وبكسر في كل حاجه
في الاوضه
ويخبط ويقول.. ليه هي عملت كده
ليه عملت عليا المسرحيه دي مش عايزانى بجد ولا ليه
↚
عواد.. اهدي يابني نفهم منها ادخلي شوفي البت باسكينه
سكينه… هي تبص لسلطان فين مراتك ياولدي
سلطان.. على السرير جوه
سكينه.. دخلت يام جوه جري
لقت زهره غر..قانه في د.م.ها على السرير
يالهوي يالهوي
سكينه قربت من البت وتهز فيها
بت يازهره قومي يابت
لما انتي كويسه ومش مع.يوبه ليه عملتي كل دا
بت يازهره
وزهره مش حاسه بحاحه جس.مها عياره عن د.م وغر.قانه د.م
الحقني ياسلطان. مراتك فاقده الوعي ولا البت شكلها ماتت
سلطان بجنون وهو بكسر المرايه بايده من كتر العصبيه والخنقه
وأيده عباره عن د.م
وبكلم نفسه… عايزه تفوق يامه وتقولي ليه عملت كده لما هي بت بنوت لسه ليه عملت كدا
رسمت كل الرسمه دي عليا ليه يامه طالما هي بنت بنوت..
الحج.. شيل مراتك وديها المستشفى دمها هيصفي يابني كده
سكينه.. انت اجنتت ياعواد يروح بمراته يوم الصباحيه المستشفى علشان تنفضح في البلد
سابهم بيتكلموا وشال ومراته
وجرى على العربيه وراح بيها المستشفى
↚
سكينه.. ابنك هيف.ضحنا يا عواد
عواد… امال البت تموت
سكينه.. تموت علشان تاخد الأرض
عواد. ابنك باين عليه عاشق البت وبيحبها
سكينه.. لازم انزل لستوته الزفت دي واعرف منها ايه السر وايه الحكايه
ونزلت فعلا لستوته
انتي بامرا البت طلعت سليمه اهي
والله قالت انا حامل
سكينه… يالهوي ياسوادي يعني دا د.م سقط يعني كانت حامل يالهوي بافض..حتي
[٣/٨ ١:٤٨ م] Alaa Hosny: الحلقه التامنه
. انتي متأكده يامرا انتي ان البت قالتلك انها حامل
دي تروح فيها رق اب
ستوته
ياحاجه قالتلي انا حامل باخاله
سكينه.. امال دم ايه دا كله اول يوم كان ايه والنهارده دا دم ايه.. يافص.حتنا في البلد كلها يافض.حتك يابني
ستوته… والله ياحاجه معرف حاجه
الحاجه
بتعصب وهي تضرب ستوته وتنزل فوقها ضرب انتي مرا ملكيش كبير سيدك القرش
ولما لقيتي كده ليه مبلغتنيش ليه ليه يامرا وفضلت تض.رب فيها على نزول
عواد من فوق جري
انتي اجننتي ولا ايه ياام سلطان ختامي علينا البلد احنا ناقصين فض.ايح كفايه مرات والدك
سكينه… هم.وت ياحج من المرا دي
ستوته… مظلمومه ياحج والله انا معرفش غير انها انت بتقول انا حامل
عواد… حامل ولسه ولسه الف.ضا.يح يابني ولسه
بتعصب.. امشي ياحاجه تعالي عايزاك
سكينه.. عايزني في ايه للازم تركب وتروح لابن ااخايبه ابني تقوله على موضوع الحمل دا
عواد… لا طبعا مش هقول حاجه انتي عايزه تفض.حنا في البلد ولا ايه
↚
سكينه.. والا احنا فيه دا مش فض.يحه ولازم ابنك يعرف وأهلها يعرفوا وقولتلك مره الأرض كلها هتبقي
تحت يدك ما يعرفوا انها خاينه
عواد… الموضوع مش الأرض بس ياام سلطان
سكينه.. الموضوع موضوع ارض. وشرف
عواد وهو يهدي من روعها
انتخابات كمان ولا انتي نسيتي اقعدي كده وتستهدي بالله
وتعالي لما اقولك خطه
هتخلصنا منهم كلك وأولهم مرات ابنك زهره
وناخد الأرض ونفوز بالانتخابات
استهدي بالله وصلي على النبي
سكينه
وهي تهدي من روعها عليه افضل الصلاة والسلام
بحكلوهاا الخطه
(يتصلوا على النبي في الشر عاملين زي الا يق.تلوا الق.تيل ويمشوا في جنازته )
في المستشفي
سلطان رايح جاي مش هادي مستني الدكتوره تطلع من عند مراته
وهبجنن هي ليه عملت كده لما هي بنت بنوت ليه عملت كده
صفيه اختها عرفت وجات على المستشفى جري
صفيه.. اختي جرالها ايه عملتوا في اختي ايه ياسلطان
سلطان.. بتعصب ايه الإجابك هنا
ومين قالك اني هنا
على خروج الدكتوره قبل ماصفبه
تجوب
سلطان.. خير يادكتوره مالها
خير ان شاء الله انتوا مجوزبن بقالكم قد ايه
صفيه.. امبارح لسه الصباحيه النهارده
الدكتور… بتعجب امبارح طاب انا هعملها شويه تحليل وان شاء الله خير
سلطان.. يعني هي مالها يادكتوره
الدكتوره.. كله هيبان ان شاء الله لما التحاليل تطلع
وقربت لاختها صفيه قالتلها عايزاكي ضروري
↚
الموضوع شكله ميتسكتش عليه ازي دخلتها امبارح وهي كده
الدكتوره ماشيه تكلم نفسها َتقول كده
سلطان.. دخل لزهره واختها راحت لدكتور
سلطان بتع.صب وهو يقرب لها
لما انتي كويسه وبنت لسه ليه عملتي كل دا ولازم افهم حالا
بدموع انت عارف من الاول اني مغصوبه على الجوازه
سلطان.. وانتي عارف ان دم الشرف بتاعك هو إلا هبنهي دم التار الا مابينا
ثم عصبيه
ليه عملتي كده ولازم تجاوبي
سكتت زهره ومردتش
كان رد سلطان عليها
ضر.بها بالقلم على وشها
ها من شعر.ها وقال مش عايز دكتره ولا مستشفيات
علاجك عندي هق.تلك طالما عاشقه غيري هق.تلك وبدأ فعلا يشدها من شعرها
اسمعي يابت انتي الله في سماها لو سمعت صوتك هق.تلك هنا مش هستني لما نرجع الدوار بتاعنا
بدموع
ارحمنا وسبنا انا مش عايزه ارض خدها وسبني
سلطان… ارض دا انا هد..فنك بااحياء في الرض د.م هشرلها من د.مك لو مقولتليش كل الحقيقه
طبعا هي رافضه تتكلم
وهو دمه حامي وعصبي
فعلا خدها من شعرها على الفيلا بتاعتهم في البلد ومستحلفلها
انتي عارفه اختك مالها
صفيه….. مالها يادكتور
الدكتور.. اختك حامل
صفيه وهي تخبط على صدرها يالهوي
الدكتور.. المصيبه الأكبر بقا انها بت بنوت
(هو دا لو انا موجود في الروايه دي حقيقي كنت هعمل كده واكتر كمان)
صفيه… حامل وبنت بنوت كيف دي يادكتوره
↚
الدكتوره.. كيف دي اجابتها عند اختك واختك كتبت اخر عمرها بابدها البلد صعايده وانا مهنتي تخليني مقدرش اخبي على جوزها دا لسه َحوزها امبارح يعني حا.مل من غيره لازم يعرف
بقلم#علي بيه ابو الدهب
صفيه… ابوس ايدك لو عرف هيق.تلها
الدكتور… هيعرف صدقني دلوك هيعرف بعدين بعرف اختك حامل
لا متقوليش هيق تواها البت يتيمه وملهاش حد ابوس ايديك يادكتوره استري على اختي والا انتي عايزه رقبتي ليكي
بدأت الدكتوره تفكر في العرض
وقالتها طاب تعالي نطمن جوزها
لما راح كان سلطان خد زهره ومشي
الدكتوره.. خدها ومشي يبقى عرف وشك
صفيه.. متخافيش انا هتصرف بس انت متنطقيش وانا هتصرف
تتصرفي كيف بقولك اختك حامل وهتعرف فاهمه
صفيه.. ملكيش فيه انتي اسكتي وااصقط في بلدنا اكتر من القتل ودي طريقتنا
وانا هتصرف
الدكتوره.. ازي هتصرفي.. دا لو اختك لسه عايشه لو جبلها دايه هتعرف لو حطت ايدها هتعرف ان بيت الولد شايل فاهمه
صفيه… وهي نجري انا هتصرف بس الحقها حيه الأول
١:٥٠ م] Alaa Hosny: البارت الاخير
صفيه بقت تجري زي المجنونه على بيت اخته زهره
خايفه عليها من سلطان ليكون مو.تها
في بيت سلطان
سلطان نا.زل ضر.ب في زهره
انطفى يابت انتي لما انتي سليمه ليه عملتي كل دا
زهره… طلقني وسبني امشي انا بكرهك ياسلطان طلقني
كان رد سلطان عليها ضر..بها بالقلم وقعت تحت رج.له
وشد ها من ش.عرها وقال
اسمعي لو عايزه اليوم يعدي وانتي لسه عايشه تنطفي واعرف الحقيقه
اق.ت.لني وريحني انا معنديش كلامه اقوله غير كدا
سلطان.. يبقى اق.تلك احسن وفعلا شد.ها من شعر.ها علشان يق.تلها في الجنينه بتاعتهم
بس صافيه اختها جات وقااتله
انتي بتعمل ايه يا سلطان
↚
ابعد عن اختي
وزهره بتحاول تفلت منه
قام سلطان حدفها على الأرض وقال.. خذي اختك الا مش محترمه اهي الا مشفتش تربيه اساسا
صفيه وهي تطبطب على أختها
قطع لسان الا يقول كده على اختي
ست البنات ومتربيه احين تربيه
على نزول ام سلطان
وتضحك وتقول ماهو بابن يااختي التربيه البت جايلنا حامل
ثم سكوت
ثم جنان
سلطان.. حامل ايه يامه البت بنت بنوت وانا دخلت عليها واتأكدت
سلطان.. لا يابني الدم دا مش دم الشرف دا دم الحمل
سلطان.. اه الكلام دا صح ولا انا بحلم
ثم غضب ثم جنان
سلطان.. بت يازهره الكلام دا صح
ام سلطان. حتي اسأل ستوته
وهي تنظر لسلطان تقول حصل يابيه هي قالتلي انها حامل
سلطان بقا عامل زي المجنون
ومسك زهره مش شع.رها جامد. هق تلك هق.تلك يافا.جره ياخا.ينه هق.تلك
زهره… والله مظلومه والله ماحد لمسني والله مظلومه
وعياط ودموع
في وسط كل دا
نطقت صافيه وقالت
انا السبب انا السبب زهره ملهاش دعوه بحاجه
سلطان… نازل ضر.ب في زهره زي الثور الها.يج
صفيه.. ماخلاص ياسلطان انا السبب بقولك هي ملهاش ذنب
ام سلطان.. انتي فاكره اني احنا هبنضحك علينا منك بالساهل كده
اختك فا.جره اق.تلها ياسلطان.
↚
صفيه.. اسمعني ياسلطان والله اختي ملهاش ذنب انا السبب
سلطان.. سبب ايه اختك حامل ازي وهي بنت بنوت انا متأكده
صفيه.. حامل بالصوفه
سلطان.. صوفه حامل بالصوفه
صفيه.. ايوه والله انا السبب مش هي
ام سلطان.. بقولك ايه يابت انتي حامل بالصوفه ازي اختك فا.جره انتي عايزه تبعدي التهمه عنها وخلاص
زهره… انتي بتقولي ايه ياصفيه
ايوه يااختي هي دي الحقيقه
انا كنت عايزه اجوز سلطان وخفت تتخديه مني
قولت لازم اطلعك مع.يوبه
وكنت عارفه انك بتحبي المدرس عصام علشان كده عملت موضوع ااصوفه سامحني يااختي
سلطان… يعني ايه هي بنت بنوت محدش لمسها متفردش شعرها على ظهر راجل غيري
صفيه.. هي ملهاش ذنب انا إلا غلطانه والذنب ذنبي هي محدش لمسها وحامل بالصوفه بالغلط والله محدش لمسها
انتي ياصفيه تعملي فيه انا كده ليه يااختي
سلطان…. ساب زهره ومسك صفيه جامده انتي بتقولي ايه يعني ايه ومين الاهي حامل منه ها
صفيه.. منك ياابن العمده..
سلطان.. انتي باين عليكي اجننتي
صفبه لا محننتش اسمع وافهم
انت ابن ليل وابن مزاجك وكل يوم نايم في حضن واحده وانا كان نفسي فيك وكان نفسي اجوزك مكان زهره
لوحده فلوس علشان تملالي ااصوفه دي منك من مياه ظهرك
وفعلا عملتلي كده
ختها ولما عرفت انك مصمم عل زهره حطتها ازهره وهي نايمه
يعني إلا في بطنها دا منك
ام سلطان… ايوه ايوه اعملها حلوانه في سلوانه ولبسي ابن مصيبه
صفيه فضلت تقول لسلطان وتفهمه وتقوله إمارات لحد فعلا سلطان مصدق كلامها
فعلا كلامها حقيقي زهره بنت بنوت لسه بس حامل من ااصوفه من سلطان
دي حاجه زي الحقن المجهري حاليا بس مش بالظبط
طلعت زهره مظلومه ومحدش لمسها وسلطان اساسا بيحبها والا في بطنها ابنه او بنته
ام سلطان طبعا مش متقبله الأمر بس سلطان خيرها وقالهم ياام اعيش مع زهره هنا يام اخد بيت تأتى بعيد
بالشكل دا هي انقبلت زهره
وطلعت حامل من سلطان بسبب خطي من صفيه وحقد
بس في الاخر كله جه في صالح زهره
يعني شويه د.م الشرف طلعوا زهره من المoت
وعاشت هي وسلطان في تبات ونبات
وصفيه فضلت لوحدها
تمت
التعليقات