رواية دكتور جامعتي الفصل الرابع 4بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة الشروق للروايات)
رواية دكتور جامعتي الفصل الرابع 4بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة الشروق للروايات)
بخبث ها هتيجي بقا تقعدى معايا شويه وافرجك علي الشقه متقوليليش امك ي حياة عايز اوريكي شقتنا بقا
حياة. انت اتجننت ي ياسر
ياسر. اتجننت بيكي ي قلب ياسر يلا بقا أنا مستنيكي اهو أما نشوف بتحبيني فعلا ولا لا وهل هتيجي
حياة. انت بتحطني قدام أمر واقع كدا ي حبيبي
ياسر. اعمل اي ي نن عيوني ما انتي وحشتيني
حياة. ما انا كنت لسه شيفاك امبارح بقا
ياسر بضيق بيخرج أنفاسه المليئة برائحه السجاير تمام اللي يريحك ي حياة
عن اذنك
حياة. انت زعلت ي ياسر
ياسر. لا مزعلتش اعملي اللي تعمليه سلام
ريهام تحت أنظار جميع الجماعه بتضربه وتعطيه كلاما مثل السم ف بدنه……
مش عشان انت حلو حبتين تفكر تقدر تعمل اللي انت عايزو ولا فوق ي عنيا فوق يقلبي وبتتكلم بتريقه زى ما قولت من شويه انت اتجرأت وضربت بنت الدكتور رسلان والدكتورة الهام بس معلش المرة الجايه تتعلم من غلطك وتربت علي كتفه متتكررش بقا ي حلو
سلام
حياة قاعدة بتفكر تلبس اي
بتاخد لبس من هدوم ريهام وبتروحله
بتكون خايفه وهي بتعمل الخطوة دى بس بتتجرأ بيحبك ي حياة مش هيئذبكي يعني…. لتضغط علي الجرس
ياسر بيطلع بيكون عارى الصدر مع بنطلون جينز وعضلات بطنه ظاهرة تمام كاي بطل ف اي مسلسل
حياة . جتلك اهو يحبيبى
ياسر بضيق انتي اتجننتي ي بت
حياة. في اي يروحي
ياسر. لا انتي عبيطه بجد فعلا ….
ادخلي ي حياة
حياة .في اي ي ياسر
ياسر. انتي عبيطه ولا مجنونه ي بت عشان عملت اني زعلان شويه تجيلي لو كنت مش محترم بقا وعملت فيكي حاجة انتي اي ها
حياة بدموع أنا جيت عشان بحبك والله
ياسر . ملعون ابو الحب يستي بقا انا قولت هتخافي علي نفسك اكتر ما أنا بخاف عليكي الاقيكي جيتي عشان عملت اني زعلت ومقموص بس
حياة. أنا لازم امشي عن اذنك
ياسر بيمسك ايديها ….أنا آسف ي حياة بس والله كنت خايف عليكي انك متهورة
حياة. تمام ي ياسر بس انا جيت عشان بحبك وثقتي فيك اكبر منك ي ياسر
ياسر . وانا مش واثق ف نفسي يقلب ياسر يعني اكون قدامي الجمال ده كله وتقوليلي واثقه فيا
حياة . تمام ي ياسر أنا لازم امشي عن اذنك
ياسر. أنا آسف يقلب ياسر اني زعقتلك متزعليش مني بس والله عشان خايف عليكي متوثقيش ف اي حد كدا تاني يحبيبي
حياة . حاضر يروحي …
امشي بقا
ياسر. هاتي بوسه بقا
حياة. لا وبطل قلة ادب مش لسه بنتكلم
ياسر. اعمل اي بضعف قدام عيون حبيبي
حياة. لما نتجوز هبقا اديك دلوقتي لا
ياسر . تمام ي ست هانم
اجي اروحك …..
حياة. لا عشان ماما متشوفكش
ياسر . طب خلي بالك علي نفسك وابقي حددى ميعاد مع حماتي بقا ي بت عايز اتجوز
حياة بضحكه . تمام
جاسر بيرن علي أبوه
رسلان. الو يحبيبي
جاسر. أنا حجزت التذكرة ي بابا الطيارة بإذن الله علي بليل كدا
رسلان. توصل بالسلامه يحبيبي
جاسر. وحشتني اوووى ي بابا وحشتني مصر اخيرا هنزل بعد الزمن ده كله
رسلان. انزل يحبيبي بس انت الاول كدا وبعدين اتكلم وقول مصر وحلاوة مصر
ريهام وهي قاعدة ف مدرج الكليه
تمارا. بس الكف كان وحش شويه ي ريهام تمدى ايدك عليه ف وسط الجامعه
ريهام. بصي ي حبيبتي حسن ده انتي عارفه أنا كنت بتعامل معاه ازاى ف ميجيش عليا ويفكر أنه يعمل معايا كدا
تمارا. معاكي حق ي ريهام بس انتي مديتي ايدك عليه وسط شباب الكليه كلها
الدكتور . الاتنين اللي بيتكلمو ورا دول يقفولى حالا
تمارا وريهام بيبصو لبعض
الدكتور بنرفزة انتو لسه هتبصو لبعض ما تخلصي انتي وهي قومو اقفو
ريهام بتقوم تقف هي وتمارا نعمم
الدكتور. أنا كنت بقول اي
اشرحو كدا انا قولت اي
ليصمت كل منهم وبيدأ الدكتور ف الزعيق هو انتو ازاى هتبقو دكاترة طول ما انتم مش محترمين المحاضرة حتى
يلا اتفضلو انتو الاتنين برا
الهام بتكون مدايقه من طريقته مع بنتها بس بتفضل السكوت
لحد ما تطلع
رسلان. عايزك تيجي ي جاسر مش هخليك تسافر دلوقتي تاني أما اشوف هتقدر تستلم الشغل ده بدال عمك جمال
وبيتذكر الصباح
رسلان بيفيق علي خبر القبض علي أخوه وهو فى بار مع أحد الراقصات
بيضطر يروح عشان يطلعه تحت عصبيته
رسلان. انت ازاى تعمل كدا ي جمال
جمال. عملت اي ي رسلان كنت قرفان رحت قعدت شويه فى البار بس محبكتش غير النهاردة يجي فيها البوليس
رسلان. انت اي يابني بقا انت خارب الشركه علي القرف ده
جمال. بص هي مش نقصاك الله
رسلان. انت ي جمال متعصبنيش
جمال. بقولك اي تديني درس ف المبادئ زى كل مرة هي مش ناقصه وبعدين أنا اخوك الكبير اعرف حدودك
رسلان. تمام ي جمال ملكش حق ف اي شركه وابقا كمل ف اللي بتعمله وانا فعلا ماليش حق اتكلم معاك وابقا شوف هتاخد فلوس من مين
جمال. تمام ي رسلان هو أنا بشحت منك يشيخ روح
رسلان. تمام عن اذنك
الهام بتكون مروحه ف الطريق بيحصل حالة ولادة ف الطريق ف العربيه والكل بيبقي خايف والطريق مسدود وزحمه
رقيه. اااااااااااااااااااااااااااااااااااااه بوللللللللللد
جوزها بخوف ورعبه انتي جايه تولدى ف الطريق
رقيه. اعمللللللللل اي اتصرف بولدددددددددد
الهام . طب اهدئ شويه بس عشان نبضك ونبض الجنين ووووو
يتبععععع
تكملة الرواية من هنااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
التعليقات