التخطي إلى المحتوى

الجزء الثاني من روايه انها ملكي

بقلمي انا Rahma Sami 

البارت الثالث

صباح جديد علي ابطالنا مليان 

كانت تنام علي صد*ر العاري حتا تستيقظ بسبب دخول الشمس 

تنظر لها تره يتطلع لها و يبتسم لها بحب و هو يتامل ملامحه 

حور بحب : صباح الخير 

سليم بمغزاله : صباحيه مباركه يا عمري 

نظرت له بخجل وهي تتذكر ماذا حصل ليله امس وتشعر بخجل وتضم وجه في حضنه جعلته يبتسم علي خجله 

سليم بخبث : ماتيجي نعيد ليله امبارح دي 

حور بخجل : سلييييم 

سليم بحب : قلب وعقل و روح سليم من جوه 

حور بحب : بحبك 

سليم : بموت فيكي كل سنه وانتي معيا 

حور : ونت معيا يا عمري اول رمضان سوا 

سليم بتعجب : هو رمضان داخل 

حور : اه يا روحي النهارده ١٤ شعبان اومال انت  بتقولي كل سنه ونتي طيبه علي اي 

سليم : فلانتين 

حور بحزن : متعرفش انو حرام 

سليم : حرام لي 

حور بحب : عشان ده يا حبيبي اختراع الكفاره انو يوم مسموح يتعمل في اي حاجه و الناس كلها فكره انو عيد و مدخلين وسط الاعياد و بعدين الحب مش محتاج عيد واحنا امه محمد لينا عيد الفطر المبارك و عيد الاضحي و رمضان دول الاعياد بتاعتنا 

شعر سليم بحزن لانه المفروض ان يعلم كل هذه و يعلمها اياه 

شعرت حور بهذه و اكملت بحب : يلا بقا عشان اعملك فطار اعطه قبله خفيفه علي خده 

سليم بحب  : وانتي مش  مش هتاكلي

حور : صايمه النهارده 

سليم بحب : خلاص وانا كمان 

حور : بس انت مش كالت حاجه امبارح 

سليم بخبث : لا اكلتك  انتي

ضحكوا بحب الاثنين نسبهم شويه و نروح عن عم مروان 

نسرين : مروان بابا جبلي عريس 

مروان بغضب : وحيات امك 

نسرين : ما تلم نفسك يلا 

مروان : انتي خليتي فيه يلا ولا زفت اه عليك يا مارو كلوا جاي عليك يا حظ امك يابني 

= مارو وحشتني 

مروان بصدمه : يخرابييييييييي اهي باظت خالص  

نسرين بغضب : ما ترود يا مارو 

مروان : اسكتي انا بقيت فوزيه مش مارو 

= بقا كدا يا مرمر اسال عليك في الشركه يقولوا انك سفرت 

نسرين : اوعععه بقيت مرمر 

مروان بصراخ : وحياتك بقيت سوسو يااااالهوووووي هي كانت نقصه يا بتت 

= مالك يا بيبي 

مروان : يابت امشي بدل ما اديكي ضهر ايدي علي خلقت امك دي 

سحبت الفتاه نفسه وجهزت نسرين نفسه حتا تمشي 

نسرين بغضب : انا اللي همشي انت واحد كداب و بتاع بنات يا رخيص 

مروان وه. يركض خلفه : رخيص لي شفتني بعت جسمي انتي ابت 

حمزه وهو يتحدث مع سليم علي الهاتف 

حمزه : ايوا يا سليم لازم ترجع تمارس حياتك عادي حاليا الرفاعي ملوش اي  لازمه المهم الراس الكبير ونت لازم تحمي حور 

سليم بتفهم : تمام بس هو ممكن يختار حد تاني غير حور الرفاعي ذكي جدا ويعمل اي مقابل انه يوصل لل عايزه 

حمزه : متخفش انا في خطه في راسي   

سليم : تمام 

بعد ان اغلق الهاتف لاحظ ان حور تتجهز لي المغادره

سليم : تمشي 

حور : اه يا روحي لازم اروح اطمن داده سميحه 

سليم : جي معاكي 

حور بفرح : بجد موضوع الرفاعي خلص 

سليم بحب : هيخلص يا عمري بس خلاص دلوقتي عادي ارجع امارس حياتي عادي 

دخلت في حضنه وهو استقبله بقلب رحب 

وبعد ما تجهز الي الخروج هو و هي 

رن هاتف سليم وكان المتصل مروان 

سليم : اي يا زفت 

مروان بحزن : الحقني يا اخويا البت ضيع مني  انا ساعدك في حوار حور دورك بقا 

سليم : اعمل اي يعني 

مروان : تيجي تخطب لي اخوك حبيبك بدل ما انحرف والمصحف 

ضحكت حور بشده علي طريقه مروان ما جعل سليم يشتعل غيره 

سليم :   ونت يلا خمس دقايق وتبقى قدام بيت نسرين عشان  جوزك و اخلص 

مروان : بتتكلم بجد طب و… 

سليم : ملكش دعوه يلا خمس دقايق 

مروان بفرح : يلا انا جهاز دلوقتي روح يا شيخ الهي تتجوز 

حور : نعممم 

مروان : اه سوري نسيت يلا باي 

بعد مرور ساعتين كان سليم و حور و مروان امام منزل نسرين 

وقد مر سليم علي محل ملابس و اشتر لي حور ملابس كثيره و لبست فستان اسود طويل و تركت العنان لي شعره كانت مثل الحوريه و ولم تضع اي ميكب وقبل كل شي كان قد اذن الاذان وجلست هي و سليم يفطرون وكان للطعام طعم اخر 

دخلوا علي العمار و داخل الاسانسير 

مروان بفرح : اخيرا النحس يروح ياما لووووي 

ضحكت حور بخفه وبعده خرجوا من الاسانسير  دقت حوى الباب لانه صديقته وفتح الباب اخو نسرين حسام 

حسام بذهول : اي القمر اللي علي الصبح ده امر يا عسل 

مروان : ياختيييي سليم و رحمه امك يا شيخ 

لم يكمل مسكه سليم ملابسه و دفعه داخل الاسانسير واغلق الباب 

حور بخوف : مروان ارجوك إلحقه انا خايفه يعمل فيه حاجه 

مروان : الجواز باظت الجواز باظت….. لوووووووووولي زغرطي ياما الجواز باظت 

حور : مروان انت بتهزر شوف سليم دخل معاه الاسانسير ومش بيرد  عليا 

مروان : والله ما بهزر جوزك بوظلي الجواز… حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا سليم اشوف فيك يوم 

حور : طب هنعمل اي ده بقاله كتير جوه

مروان : ونبي سبيني  انا دلوقتي سبيني في خيبتي….  يا عيني عليك يا مارو ملحقتش تفرح يا قلب امك هعمل اي انا دلوقتي البت طارت مني 

خرج سليم من الاسانسير وهو ينهج امسك حور من ايده و خرج من البيت كلها 

مروان بحزن : كدا يا حوسم ما كنت تسمك لسان امك ده لحد ما. اجوز اختك انت عيل رخم 

خرج ابوا وام نسرين 

الام : ابني حبيبي من عمل فيك كدا 

الاب بخوف لي مروان : مين عمل في كدا يابني 

مروان بتمثيل : والله يا عمي انا جيت لقيت واقع كدا 

الاب : طب ساعدني اخد لي المستشفى

ساعده مروان و ذهبوا لي المستشفى 

مروان : الف سلامه عليك يا حوسم مش تاخد بالك من لسانك  

حسام بتعب : انت مين 

مروان : ونت مالك مش تخليك في خيبتك الثقيله دي رايح تعاكس البت قدام جوزه 

حسام : هو ده جوزه 

مروان : اومال ابنه 

الاب : بنت مين وجوز مين مش فاهم حاجه 

مروان : المهم دلوقتي سلامه حوسم الف سلامه علي حوسم يا طنط ام حوسم و عمو ابو حوسم 

حور : اما مالي يا سليم 

سليم بغضب : مين اللي جيبك الهدوم دي 

حور : انت 

سليم : اه صح برضه اكيد هو متعود عليكي عشان كدا 

حور : قصدك اي 

سليم بغضب : معرفش بقا 

حور ببكاء : ماشي يا سليم شكرا 

سليم : حور انا……

تفاعل يا سكاكر و رايكم استنوا البارت الجديد

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *