التخطي إلى المحتوى

رواية سقطت هيبته امامي هي رواية رومانسية والرواية من تأليف ميرنا فوزي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية سقطت هيبته امامي  لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية سقطت هيبته امامي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية سقطت هيبته امامي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية سقطت هيبته امامي من الفصل الاول للاخير بقلم ميرنا فوزي

عايده : نور اصحي يا بنتي هتتاخري علي الشغل 
نور بنعاس : اى يا ماما عايزه اى دلوقتي 
عايده: عايزه سلامتك يا اختي قومي شوفي الساعه كام في الموبايل … نور بصت في الساعه وقفله عنيها نص قفله واتخضت أنها اتاخرت 
نور وهي بتقوم باستعجال : يلهوي اتاخرت علي الشغل ومن هنا تليفونها رن نور مسكت تليفونها وفتحت بخوف الو 
المتصل: انتي لسه حضرتك نايمه وفي مرضي مستنين برا قدام الأوضه بتاعتك 
نور : أنا اسفه جدا لحضرتك أنا في الطريق اهو 
المتصل: انجزي يا دكتور ده انذار ليكي لو هتفضلي علي كدا هيتم فصلك نهائيا عن العمل وبعدين قفل في وشها نور راحت لبست هدومها علي طول وخرجت تلبس الجزمه 
عايده: طب استني افطري وامشي 
نور وهي بتلبس الجزمه باستعجال: مش هينفع يا دودو أنا متأخره علي الشغل اديكي شايفه اتهزقت 
عايده: عشان بعد كدا تصحي بدري 
نور فتحت الباب وخرجت : عادي عادي أنا متعوده علي كدا يلا سلام ي دودو 
عايده بضحكه خفيفه : سلام يا قلبي ربنا معاكي يا بنتي ويرجعك بالسلامه …….. البطله اسمها نور الدين عزمي في كليه طب قسم اسنان بس هي خلصت ودلوقتي بتشتغل في المستشفي عندها ٢٦ سنه بنت قموره شعرها لونه بني فاتح وبيضه وعيونها مثل لون البحر وجسمها رشيق بتجذب اى شب بجمالها ..نور كانت بتجري في الشارع اللي كله زحمه عربيات وأثناء وهي بتجري كانت هتخطبها عربيه بس وقفت قدامها بظبط نور كانت واقفه ومغمضه عنيها جامد من الخوف مستنيه العربيه تخبطها سمعت صوت واحد بيقولها انتي مجنونه يا حجه انتي جايه تجري في وسط العربيات طب استني لما الاشاره المرور تيجي وبعدين عدي 
نور اضايقت من أسلوبه: ما تحترم نفسك يا بني ادام انت اهو انت اللي مجنون وستين مجنون اى الاشكال العره دي علي الصبح 
عز : اشكال عره ومجنون كمان !!! انتي قد الكلام ده يا بت 
نور بتحدي : بت لما تبتك قدها ونص كمان وكملت بسخرية مبقاش غير العيال تقل ادبها علي الناس 
عز انفجر من العصبيه: عيال!! انتي عبيطه يا بت ولا اى هما اهلك نسيو يربوكي ولا اى شكلك عايزه تتربي من اول جديد ولسانك الظفر ده يتقطع يلا يا بت من هنا روحي العبي بعيد مش ناقص قرف علي الصبح 
نور بضيق واضح : اهلي ربوني احسن تربيه بس بقل ادبي علي الاشكال اللي زيك صنف معفن بصحيح كتك داهيه عليك معرفش فاتح صدرك عليا كدا لي روح روح يعم شوفلك حته تروح فيها
عز مسك دراعها وغرز ضوفره بعصبيه : علي كدا لسانك الحلو ده متعود ينزل بلعات هااا وضغط علي أيديها جامد ما تردي يا بت اى مالك قلبتي قطه كدا لي 
نور بوجع: ايدي يا حيوان اوعي كدا يا متخلف
عز كمل في كلامه: ردي عليا الأول انتي لسانك معفن كدا علي طول
نور بصت في عينه بضيق ووجع: اها لساني كدا بس مع اللي زيك وسيب ايدي اوعي كدا 
عز : لا شكلك كدا هتتعبيني وانا ورايا شغل و مليش في لعب العيال ده قام وقعها علي الارض ودخل العربيه وأثناء وهو بيمشي نور باعلي صوتها: عيل تنح وبارد كتك نله عليك وعلي اللي زيك اشكال ضله بصحيح وقامت من علي الارض 
البطل عز الجارحي شب وسيم مفتول العضلات جسمه رياضي ولون بشرته بيضه وعيونه بني وشعره اسود عنده ٣٠ سنه شغال وماسك مستشفى وبيديرها كلها لوحده ودكتور جراحه عامه
عز كان داخل المستشفي رافع رأسه بتكبر وغرور وشخصيه قويه محدش يقدر عليه لو حد غلط معاه غلطه صغيره هيردها بدل عيار اتنين 
شخص مجهول : زيك يا دكتور .. مردش عليه واكتفي بهز رأسه ..شخص تاني : اهلا يا دكتور .. عز اتجاهل الكل ودخل مكتبه 
رانيا بغيظ : اى البرود ده مردش عليا ولا حتي تف في وشي وديني لخليك دبوس رجلي وتترجاني عشان احبك
مرام: يا بنتي اهدي بقا متجيش علي عز الجارحي هتندمي في الاخر 
رانيا رفعت حواجبها باستنكار : مين ده ولا هيقدر يعمل حاجه طب استني هوريكي هيقع في دبادبي ازاي 
مرام بقلق: هتعملي اى يا مجنونه يخربيتك … رانيا بصت عليها بضحك وهي ماشيه هتشوفي دلوقتي 
رانيا خبطت علي الباب وعز سمحلها تخش 
رانيا بدلع في صوتها : مش محتاج حضرتك مشروبات سخنه ؟!! عز مبصش عليها وكان بيقلب في الملف اها عايز قهوه رانيا بمياعا: قهوه بس يا دكتور ؟؟ 
عز ضرب بايده علي الملف وبص في وشها بتعصب ورانيا اتفزعت في مكانها بخوف اها قهوه بس ويلا اطلعي برا وتجيبي القهوه في خلال دقيقتين فاهمه رانيا بالموافقه: حاضر حاضر وخرجت بسرعه وهي بتلعن في دي اللي هتتجوزك هتكفر منك وهتلعن في اليوم اللي جوزتك في شخص بارد وفضلت تتكلم في نفسها وصحبتها وقفتها 
مرام : اى يا بنتي في اى مش قولتلك ملكيش دعوه بيه احنا مش قده ي بنتي اخزي الشيطان وطلعيه من دماغك احسن
رانيا بغيظ ونرفزه: عيل تنح وبارد مش بيحس بحد خالص ملهوش غير في نفسه بردو مش هسيبه وهعمل اللي في دماغي
مرام: يا بنتي اهدي بقا مش هتبطلي غير لما يرفضك ومجيش تعيطي بقا 
رانيا : ملكيش دعوه انتي يا مرام اطلعي انتي منها وهي هتسد 
مرام بقله الحيله: براحتك استحملي بقا القنبله اللي هتجيلك
نور دخلت المستشفي والمدير وقفها بعصبيه : قولتلك ميت مره متتاخريش علي المرضي بتوعك شكلك يا دكتوره هتخدي جزا واخصملك من مرتبك 
نور بتاسف وخوف: أنا اسفه جدا لحضرتك والله اخر مره معلش
المدير بحذر ورفع صوابعه في وشها : تمم ده اخر انذار ليكي يا دكتوره انتي محترمه ومبحبش اعامل الدكاتره بأسلوب وحش اتفضلي يا دكتوره علي شغلك 
نور : تمم متشكرا جدا لحضرتك عن اذنك نور لقت ناس كتير قدام الأوضه وقالت للممرضه ابداي دخلي الناس يا عبير 
عبير : تمم يا دكتوره خرجت عبير ونادت اسم اسم ودخلتهم
في مستشفي عز رانيا عملت القهوه ودخلت عند عز وحطت القهوه علي مكتبه وهي فاتحه اول زرارين من القميص و مبينه صدرها وحاطه برفان يجذب اى شب قدامها 
عز بص عليها ورفع حواجبه بسخريه واضحه وقام وقرب منها جامد وبص عليها من فوق ومن تحت بنظرات زائغه وقرب من وشها وهمس في ودنها وقال: تيجي عندي في الشقه يا دكتور وهخليكي طالعه مبسوطه 
بصت عليه باحراج وبدلع وهي بتحرك ايديها علي قميصه 
عز بص علي أيديها بسفا..له يبقا موافقه وشال ايديها من علي قميصه بقرف وقعد علي الكرسي في لحظه دي السكرتيرة دخلت وعز بص علي رانيا اتفضلي يا دكتوره علي شغلك وهستناكي علي مكتبي الساعه ١٠ وبص عليها بابتسامه واسعه مزيفه وهو بيعض في شفايفه من فوق وتحت رانيا بكسوف ودلع وهي موطيه راسها في الارض: حاضر وخرجت
وبص علي السكرتيره اتفضلي 
السكرتيره : في واحد يا فندم عايز يقبلك ضروري 
عز باستغراب : بخصوص اى 
سكرتيره : بخصوص بيع المستشفي
عز : اها تمم دخليه
السكرتيره : تمم يا فندم وفتحت الباب اتفضل حضرتك وخرجت وقفلت الباب 
محمود: زي حضرتك كنت عايز اكلم مع حضرتك بخصو.. عز شاور علي أنه يقعد اتفضل حضرتك اقعد تحب تشرب حاجه
محمود بحراج في كلامه: لا متشكر جدا يا دكتور انا جاي اخلص معاك إجراءات بخصوص البيع المستشفي وهمشي 
عز : تمم اسباب بيع المستشفي ؟!! 
محمود بلع ريقه : حصل ازمه ماليه عندي ومش عارف اسدد الديون للموظفين عندي في واحد قالي أن في دكتور عز شخص محترم وهو اللي يقدر يشتري منك المستشفي
عز : تمم معنديش مشكله هشتري منك المستشفي بس اشوفها الاول 
محمود : اكيد طبعا انت حضرتك تنور 
عز قام من مكانه : طب يلا هشوفها دلوقتي
محمود : تمم انت حضرتك تؤمر اتفضل يا دكتور محمود قام من مكانه وخرج هو وعز وقال للسكرتيره رايح مشوار صد رد متخليش حد يخش علي مكتبي 
السكرتيره : تمم يا فندم ….. عز خرج هو محمود وراح المستشفي اللي هيشتريها عز ودخل المستشفي واتصدم وبرق عنيه من اللي شافه وكلم نفسه من جواه وقال انتي !!!!! ده انتي ليلتك اسود معايا هوريكي الويل اللي عمرك ما شوفتيه وابتسم ابتسامه جنبيه شريره وقال والله وقعتي تحت ايدي يا قطه عشانك هاخد المستشفي من غير ما اشوفها حتي وقال لمحمود أنا خلاص اشتريت
محمود بانتباه: افندم بس حضرتك مشوفتش غير وجهه المستشفي
عز : الجواب باين من عنوانه مش لازم اشوف مدخل المستشفي وبكرا تجيلي نمضي علي العقود وتاخد فلوسك وسابه ومشي محمود كان هيتكلم وقال بس… في لحظه دي عز مشي 
محمود : ماله ده لا حول ولا قوه الا بالله الناس اتجننت في الزمن ده والله وضرب بكفه الاتنين ……

نور كانت قاعده في الاوضه وبتخلص في شويه ملفات بعد ما خلصت كشف للمرضي وسمعت حد بيخبط
نور وهي مشغوله في الملفات: ادخل
عبير : دكتور حازم عايز حضرتك يا دكتوره 
نور مسحت في وشها بملل : خليه يدخل واطلعي انتي يا عبير … عبير خرجت وقفلت الباب 
حازم بابتسامه لطيفه وحب: ازيك يا دكتوره 
نور هزت راسها وعليها ابتسامه سمجه : الحمدلله يا دكتور خير 
حازم وهو منتح في جمالها: خير ان شاء الله لسه دmاغك ناشفه مش ناويه تفكيها شويه 
نور رفعت حواجبها بتعجب : افنـ.ـد.م !!! هو انت عايز اى يا دكتور عمال تجري ورايا زي الدبانه الازقه وبتحاول تكلمني بالعافيه وبترمي عليا ناس عشان اكلمك وهو انت عايز اى بظبط هات نهاية الصفحه عشان مبحبش رغي البدايات 
حازم ببرود وثقه في كلامه: عايزك انتي يا دكتوره الصراحه بقا لقيتك قافله كدا علي نفسك حاولت اجذبك ليا معرفتش مع أن البنات كلها بمجرد يشوفوني بيقعوا في حبي الا انتي معرفتش اوقعك وعشان كدا حبيت النوعيه دي اوي ودخلتي دmاغي جدا نور قطعت كلامه بحده 
نور بنبره متعصبه : اى اللي انت بتقوله ده يا دكتور احنا في مكان محترم مينفعش في الكلام ده 
حازم باستفزاز : أنا مقولتش حاجه غلط أنا بعبر عن مشاعري ناحيتك هو أنا قليت ادبي عليكي؟!!!
نور اتصـ.ـد.مت من اللي سمعته وقالت بعصبيه : مشاعر اى وحب اى وقــــرف اى أنا مليش في الشغل المحن ده وقامت من مكانها وفتحت الباب بعصبيه وقالت اتفضل يا دكتور من غير مطرود .. حازم قام وبرق عنيه بعصبيه وقال الحساب لسه مفتوح يا نور ومش هقفله بسهوله حتي لو فيها طردي من مستشفي وبعدين خرج ونور قفلت باب بعصبيه وقالت اى الاشكال دي ياربي اللي بتنزل من فوق دmاغي دي يوم ملئ بمفاجآت تسد النفس ……
عز كان قاعد علي الاب توب وفجاه سمع صوت باب بيفتح عز بص يشوف مين طلعت رانيا وبص عليها نظره احتقار وشهونيه وفحص جـ.ـسمها من راسها لحد رجليها وبعدين ابتسم ابتسامه سخريه وقال بقينا نخش من غير مانستاذن شكلك حبيتي الموضوع اوي وبعدين قام وقرب منها وحرك أيده علي شعرها ورجع شعرها لورا وبعدين كمل يحرك أيده علي وشها ورقبتها وقال عجبك الموضوع يا دكتور مع أن اللقب ده للناس المحترمه ناس صنفها نضيف مش اللي زيك بتبيع المنتج بتاعها برخص التراب وبعدين حرك أيده نحيت صدرها وفتح أول زرارين وقال باستغراب يعني اول مره متفتحيش الزراير القميص اى البضاعه غاليا جوه اوي كدا عادي ممكن اشتريها اصل كلك علي بعضك مجيش نص تمن لبانه حتي رانيا كانت متغاظه من كلامه وقالت لي بتقول عليا كدا انت مش مديني مساحه عبر علي اللي أنا حاسه بيه من ناحيتك أنا فعلا بحبك يا عز وعايزاك انت وعمري ما هبيع نفسي غير اللي بحبه وبعدين حركت ايديها علي قميصه بمياعا ودلع وصوت ناعم وانا مستسلمة نفسي ليك انت وبس وقربت وشها في وشه جـ.ـا.مد وقبلته قبله خفيفه عز استجاب معاها وغمض عنيه وخده فتره طويله علي كدا وبعدين عز زقها وهو بينهج وكان بياخد نفس بصعوبه وقالها بصوت ناشز اى يا بت الجبروت ده للدرجادي انتي مرخصه نفسك كدا وجايه ترمي بلاويكي عليا ثم كمل بصوت رخيم وعلي كدا متعوده كل يوم تكوني في حـ.ـضـ.ـن راجـ.ـل واللي يدفع اكتر هدلعيه اكتر صح كدا ده المبدأ اللي ماشيه عليه كل يوم وبعدين بص في الساعه وقال يووو اصدقي الساعه ١١ معاد واحد تاني الحقي بسرعه قبل ما القطر يفوتك رانيا بصوت الشجي والله يا عز كل اللي بتقوله ده غلط انت كدا بترمي جريمه في حقي أنا معملتهاش عز قطع كلامها وقالها بصوت أجش اطلعي برا لو جربتي تعملي الحركه دي تاني هيبقااا…وبص من فوق وتحت بنظرات جوع هيبقا ليكي تصرف تاني مش هيعجبك أو هيعجبك عادي انتي كدا كدا متعوده وابتسم ابتسامه مقــــرفه اطلعي برا رانيا لسه هتعيط وترد عليه عز مسكها من دراعها وطلعها برا ودخل وقفل الباب ………
نور رجعت البيت وهي عليها علامـ.ـا.ت الإرهاق قد اى اليوم ده متعب بنسبالها واول مره تيجي تعبانه بشكل ده عن غير اى يوم نور راحت حـ.ـضـ.ـنت ابوها من ورا ضهره اى يا بوب عامل اى وحشني جداا 
عزمي بضحكه لطيفه : وانتي كمان يا حبيبتي اتاخرتي لي كدا نور قعدت علي الانتريه وريحت ضهرها باسترخاء والله يا بوب كان عندي شغل كتير انهارده مكنتش ملحقه علي المرضي بتوعي ربنا يشفيهم اديني بحاول بقدر الإمكان اخفف عليهم التعب وطبعا الشفاء من عند ربنا وأثناء وهي بتكلم عايده دخلت عليهم بتخففي!!! شكلك كدا بتزودي عليهم التعب اكتر وضحكت خد يا عزوم القهوه عزمي خد منها القهوه وخد رشفه قهوه وقال تسلم ايديكي الحلوين يا قمر عايده اتكسفت وبان عليها الخجل وقالت بس يا عزمي عيب في ولايه هنا عزمي بجديه و رومانسيه في كلامه  واى اللي فيها 
عايز اوريهم أنا قد اى بدلعك وعمري ما قصرت معاكي في حاجه وبحبك ولا عمري اشوف واحده غيرك عشان عيني مليانه بيكي نور ضحكت بخبث وهي بتراقبهم : ممم طب أنا موجوده هنا راعوا السناجل اللي زيي حتي عايده ضحكت علي بـ.ـنتها عجبك كدا يا عزمي كسفتني عزمي ضحك علي خجولها وقال دي بـ.ـنتا عادي اى الكسوف في كدا وبعدين خلينا نعيش الباقي اللي فضلنا في الدنيا دي عايده ربنا يخليك يا عزمي وتعيش ودلعنا نور وهي بترفع ايديها : اميين يارب … عايده و عزمي ضحكوا علي بـ.ـنتهم بس دخلوا في موضوع جد 
عزمي بجديه في كلامه : كنت عايز اقولك حاجه يا نور 
نور: اتفضل يا بابا هو ده كلام 
عزمي : كنت عايزه اكلمك في موضوع ابن عمك 
نور مستغربه: ماله ابن عمي 
عزمي وهو بيمسح في شعره : جيه كلمني عليكي وقالي أنه عايز يخطبك 
نور بنبره منزعجه : بس انا مش عايزاه يا بابا ومعنديش مشاعر من ناحيته حتي 
عزمي : يا بـ.ـنتي بس انتي متعرفهوش عشان تقولي حاسه ولا مش حاسه لما تقعدي معاه ابقي قولي رايك يا ستي لو مش عاجبك خلاص
نور بضيق : بس يا بابا أنا مش عايزاه اصلا عشان اروح اقعد معاه مش حساه يبقا شريك حياتي وعايده أدخلت في الحوار طب شوفيه يا بـ.ـنتي ده ابن عمك يعني هنطمن عليكي وانتي معاه احسن من الغريب اللي منعرفهوش منعرفش أخلاق الناس من جواهم يا بـ.ـنتي ممكن يبقا كويس معاكي في البدايات وتلاقيه اتغير معاكي مره واحده وابن عمك احنا عارفينه كويس يعني لو خدتيه هنبقا مطمنين وحطين رجل علي رجل 
نور قامت من مكانها بنفاذ الصبر : يارب الاقيها منين ولا منين ياربي عزمي بالشك : هو في حد تاني اتقدmلك ولا اى 
نور بسخريه : ده في حد وسبت واتنين كمان عن اذنكو أنا مش موافقه علي ابن عمي ومش حاطه الفكره دي في دmاغي دلوقتي عايده لسه هتكلمها يا بـ.ـنتي قوللنا مين اللي اتقدm طيب نور بنظره منعسه وصوت هادي لا مفيش حد ده انا بهزر عن اذنكو رايحه هنام عشان همـ.ـو.ت وانام عايده : طب مش هتتعشي …. نور وهي ماشيه وبتعلي صوتها لا أنا كلت في الشغل تصبحه علي خير ……
عز كان بيسوق العربيه ومروح للفيلا ولقي تليفونه بيرن وكان المتصل أبوه الجارحي وفتح التليفون
عز: اى يا بابا حضرتك محتاج حاجه مهمه اجيبهالك
الجارحي بنبره متعصبه : اخوك لسه مجاش يا عز شوفو راح فين ولا هو ناوي علي مـ.ـو.ته بايديا الليلادي الوقت اتاخر اتصلت بي ومش بيرد عليا اى معرفتش اربي 
عز وهو بيحاول يهديه: طيب يا بابا هشوفو وهرجع بيه 
الجارحي بنبره غاضبه : بسرعه عشان أنا شايط منه وهولع في يلا سلام وبعدين قفل 
عز ضم حواجبه بضيق : أنا عرفت انت فين يا**** عمرك ما هتتعلم من وسـ.ـخ**تك عز راح الديـ.ـسـ.ـكو اللي بيروح في .. في وقت اجازته بدون علم لأهله عز دخل الديـ.ـسـ.ـكو وكان الصوت عالي من الاغاني واحده قربت عليه بمياعا وهي بترقص وبتحرك ايديها علي جـ.ـسمها باغراء واضح وقالت لعز بدلع اخيرا شوفتك ومكنتش اعرف انك جاي كنت عملت حسابي هقولك أنا مش ورايا حاجه وبعدين قربت منه اكتر وحوطت بايديها الاتنين علي رقبته وقالت وحـ.ـشـ.ـتني يا بيبي مش محتاج حاجه مني هدلعك اخر دلع عز شال ايديها الاتنين من علي رقبته بخـ.ـنـ.ـقه وقال مش وقتك دلوقتي معادك لسه مجاش وبعدين سابها وراح يدور علي اخوه وهو متعصب وعنيه بتطلع شرار وفضل يدور عليه مش لاقيه سأل حد من صحابه واحد قاله ده فوق مع واحده في الأوضه!!! وكلمه وهو سـ.ـكـ.ـر.ان عز برق عنيه بتعصب وضم حواجبه بضيق شـ.ـديد وطلع فوق ودخل الاوضه لقي اخوه ياسين مع واحده في وضع مخل بص عليه بقــــرف من فوق وتحت ياسين اتصـ.ـد.م وقال عز!!! اهاا يا  وس**خ بقا مقضيها مع الاشكال الوس**خه دي وابوك وامك قلقانين عليك وانت مقضيها مع واحده ياريتك ياخي كان حصلك حاجه كان هيبقى افضل بدل القــــرف ده بقا دي اخلاقك تليق بعيلتك وبعدين بص عليه بقــــرف كتك القــــرف وسـ.ـخت سُمعت عيلتك وكسفتني ياسين بنبره مرتجفه وخــــوف عز اسمعني عز قرب عليه بعصبيه وهو مبرق عينه جـ.ـا.مد بغـــضــــب ومسكه وقومه من ع السرير بشمئزاز وقال اسمعك اى يا**** وبعدين صفعه قلم علي وشه جـ.ـا.مد وياسين وقع علي الارض وهو نصه عاري من فوق ومسك وشه وقال بتـ.ـو.تر وخــــوف يا عز ارجوك اسمعني أنا أنا مكنتش حاسس بنفسي وانا بعمل كدا صدقني يا عز سامحني مش هعمل كدا تاني متقولش لبابا علي حاجه ده فيها مـ.ـو.تي وقاله برجاء ونبي اعفيني المرادي مش هروح تاني هنا عز بص عليه بقــــرف وكلمه بزعيق قوم يا وا.طـ.ـي البس قوم كسفتني الله يكسفك ياسين قام وهو خايف ولبس هدومه وأثناء وهو بيلبس عز بص علي البـ.ـنت وكانت بتغمزله و بتضحك بسفا**له وقالت مش هتيجي يا عز وهي لفه الملايه علي جـ.ـسمها وسنده ضهرها علي السرير باغراء عز ارتبك في نفسه وبلع ريقه وياسين بص عليه بصدmه وعز قال بصوت جوهري خشن اجي فين يا وا.طـ.ـيه انتي كمان مزهقتيش يا فا**جره عامله زي النــــار اللي بتاكل مبتشبعش عاهره بصحيح 
الفتاه العاهره بضحكه عاليا : ايوه زي النــــار وعايزه أكلك انت مهما اكل فيك مش هشبع … ياسين كان بيراقب بزهول ومفنجل عنيه من اللي بيسمعه عز بص عليها بوقاحه وقــــرف وقال سـ.ـا.فله البـ.ـنت ضحكت بسفاله امـ.ـو.ت انا في السفاله عز بص علي اخوه المصدوم وقال بنبره مخيفه انت مركز علي اى يلا ورايا ياسين اتفزع وقاله يلا هما الاتنين خرجوا ودخلوا العربيه وعز ساق العربيه وكان في هدوء جـ.ـا.مد بس ياسين قطع الهدوء ده وقال بجرأة هي البـ.ـنت دي عرفت اسمك منين ميكنش حضرتك بتقضيها كل يوم مع واحده وجاي تلومني وتهزقني قدامها
عز انفعل عليه بغـــضــــب: انت عبـ.ـيـ.ـط ولا اى مين ده اللي مقضيها مع واحده كل يوم احترم نفسك واعقل كلامك أنت هجبني زيك ولا اى 
ياسين ضم حواجبه بضيق وفضول: اومال عرفتك منين
عز بلا مبالاة وتكبر: عادي الكل عارفني عشان أنا دكتور كبير ومعروف .. ياسين بسخريه في كلامه: معروف في الكبـ.ـاريه!!!
عز بخـ.ـنـ.ـقه : احنا هنفضل نحقق في القضيه أنا وانت خسرانين فيها مـ.ـيـ.ـت مره قولتلك مجبنيش لصنفك الزباله ده وبعدين وصلوا البيت وقاله يلا انزل وقاله بحذر أنا مش هقول لابوك حاجه المرادي بس لو اتكرارت تاني أنا مش هسكت وهقوله 
ياسين نزل وهو منزعج وقاله انت مش هتيجي
عز بهدوء وبملل في صوته : لا هروح شقتي التانيه اريح فيها عشان عندي شغل هعمله 
ياسين باستفزاز : شغل مع واحده!!!!
عز مسح وشه بنفاذ الصبر: ياسسسين
ياسين بفزع : خلاص يعم بهزر طب هقول اى لابوك
عز : معرفش بقا ما انت عندك حجج كتير اخترع اى حجه واطلع منها يلا سلام عز مشي وسابه وياسين كان مـ.ـيـ.ـت من الخــــوف من أبوه وقال علي الله بقا أنا اللي جبته لنفسي ….
عز وصل و راح شقته وفتح الباب ودخل وأثناء وهو بيدخل سمع صوت غريب في الاوضه استغرب ودخل بفضول الاوضه وبعدين مره واحده اتجمد في مكانه وبرق عنيه جـ.ـا.مد بدهشه وعدm استيعاب وفتح بوقه نص فاتحه وقال انتي!!!!!!!!! 
نسيت اقول وصفات اخو عز ياسين في كليه طب اخر سنه و فرفوش جدا بس عليه حاجات تجنن الواحد منه وشه ابيض عيونه بني وشعره بني فاتح بس اى بتاع ستات جدا رايق هو الصراحه

عز وصل و راح شقته وفتح الباب ودخل وأثناء وهو بيدخل سمع صوت غريب في الاوضه استغرب ودخل بفضول الاوضه وبعدين مره واحده اتجمد في مكانه وبرق عنيه جـ.ـا.مد بدهشه وعدm استيعاب وفتح بوقه نص فاتحه وقال انتي !!!!
رانيا وهي لابسه قميص نوم قصير لونه احمر مبين جـ.ـسمها بطريقه مغريه وقالت ببهجه مفاجأة مش كدا انت قولت باين هستناكي ١٠ جيت عندك وقتها في المكتب كنت مخـ.ـنـ.ـوق قولت عادي هعذرو ممكن ضغط الشغل عامل في كدا المهم يعني وفيت بوعدك زي ما طلبت و قولت اعملك احلي سبرايز وبعدين قربت عليه ببطئ ولسه لحد دلوقتي عز مش مستوعب الموقف اللي هو في وبعدين فاق وهي بتفتح الزراير القميص عز مسك ايديها جـ.ـا.مد بعنف وقال بصوت جشع انتي جيتي هنا ازاي ومين سمحلك تخشي عندي في البيت وضغط علي أيديها جـ.ـا.مد اكتر بغـــضــــب رانيا بو.جـ.ـع اهااا أيدي يا عز ابعد عز بعصبيه انطقي احسنلك بدل ما كـ.ـسر ايدك الحلوه دي 
رانيا بالم وخــــوف: حاضر حاضر هقولك وكملت بصوت مرتجف اصل… اصل وبعدين عز زعق اصل اى انجزي يا بت بدل ما ارتكب جريمه فيكي انطقي رانيا اتفزعت بخــــوف اصل دخلت الاوضه وانت مش هنا وفتحت الدرج عندك لاقيت مفاتيحك روحت طبعت كل المفاتيح وبعدين رحت للمحل مفاتيح ابواب وعملي المفاتيح اللي أنا عايزاها بس كدا والله معملتش حاجه تانيه خارج الموضوع صدقني يا عز 
عز باستهزاء وسـ.ـخرية: بقا انتي عامله ده كله عشان اقرب منك!! 
رانيا بحـ.ـز.ن وبراءة كاذبه : ايوه عشان بحبك بعمل ده كله عشانك وانت مش مساعدني علي كدا 
عز بص عليها بشهونيه ورغبه وقال وهو بيعض في شـ ـــفــايـــ ـفه حاضر هساعدك الصراحه بقا قميص الاحمر ده مزغلل عيني ومخليني متجنن وبعدين مسكها من وسطها وقربها منه جـ.ـا.مد ونفسه في نفسها وقال أنا هوريكي هساعدك ازاي هخليكي طالعه معيطه دلوقتي ودخل رأسه في رقبتها رانيا كانت خايفه منه بعد اللي سمعته بس استسلمت نفسها لما باسها بعنف في رقبتها حست بالم جـ.ـا.مد من قبلته وبعدين عضها جـ.ـا.مد علم في رقبتها رانيا تو.جـ.ـعت وخافت منه وحاولت تبعد عنه بس هو قافش فيها وكان ضاغط علي وسطها جـ.ـا.مد رانيا اترعشت من الخــــوف وقالته خلاص يا عز .. عز اتجاهل كلامها وكمل وبعدين حرك أيده بعنف علي جـ.ـسمها وبعدين باسها في شـ ـــفــايـــ ـفها بعنف عور شـ ـــفــايـــ ـفها ومش مديها مساحه تتنفس أو تتكلم عز زقها علي السرير وفتح زراير القميص بسرعه وقــلـــعه وقرب منها ومكنش حاسس بنفسه وشايفها قطعه لحمه شهيه بنسباله رانيا حاولت تقوم بس عز محوطها من كل النواحي رانيا عيطت وهي مرتجفه وقالت خلاص يا عز قوم أنا اسفه مش هعمل كدا تاني عز بردو اتجاهل كلامها وكان مكمل في اللي هو في وقطع هدومها بوحشيه وفضل يقبلها في كل حته في جـ.ـسمها بعنف رانيا صرخت جـ.ـا.مد وقالت ابعد عني يا عز ارجوك بردو مسمعش كلامها لحد لما عز خد اللي عاوزه وقام وبص عليها بقــــرف وقال دي مقامتك يا*** عشان بعد كدا تتعلمي تسرقي حاجتي تاني يا زباله وتبطلي تتحدي عز الجارحي رانيا حـ.ـضـ.ـنت نفسها وهي بتعيط وقالت بصوت مبحوح وتشقق لي يا ع..ز لي خخ ..دت اللي عاوزه ببطريقه دي انت و.جـ.ـعتني اوي وعلمت في جـ.ـسمي بوحشيه 
عز بدهشة: لي!!! مش انتي باين كنتي عايزه كدا اهو حققــ,تــلك حلمك اللي انتي عايزاه مش قدي مكنتيش قربتي و بعدين كمل بسخريه ده انتي كدا المفروض تشكريني وتديني تقييم عشره من عشره بس عارفه معرفتش اتمتع بيكي خالص عشان ساعتها كنتي بتعيطي وانا مبحبش حد يعكر مزاجي خصوصا في حاجه أنا بحبها وبعدين كمل بزهق قومي البسي وامشي زهقت من الكلام وبعدين قعد علي الكرسي وطلع سيجاره وولعها وحط رجل علي رجل وخد نفس من سيجاره وطلع الدخان لفوق ولسه رانيا قاعده بتعيط عز اضايق وقال انتي طرشه بقولك قومي البسي و غوري من هنا رانيا اتنفضت في مكانها وقامت لبست هدومها وهي بتعيط ومشيت من بيته عز دخل الحمام وخد دوش وطلع وبعدين راح نام لحد لما اختفي الليل وعاد النهار عز قام من علي صوت المنبه ودخل الحمام وغسل وشه وطلع لبس هدومه عبـ.ـاره عن بليزر رمادي غامق وقميص اسود مفتوح اول زرارين وبنطلون رمادي غامق كان مبين عضلات رجله  واكتمل من لبسه ورش برفن المفضل عنده وبعدين راح فطر وأثناء وهو بيفطر تليفون رن وكان المتصل محمود اللي عايز يبيع المستشفي عز فتح عليه وهو بيشرب رشفه من القهوه 
عز بلا مبالاة: جهزت العقود
محمود باهتمام : ايوه جهزت العقود زي ما طلبت حضرتك هاجي عندك 
عز : ايوه تعالى عندي وبسرعه عشان مش فاضي وبعدين فصل في وشه عز خلص فطاره وخد الجاكت في أيده ولبس النضاره ونزل وبعدين راح المستشفي ……
محمود امر السكرتيره وقالها بصوت مستقيم: لمي كل في الاوضه تخصني يا نهله وبسرعه
نهله بـ.ـنتباه و فضول : تمم يا فنـ.ـد.م بس لي 
محمود  بيتسرع في كلامه : بعت المستشفي لواحد هو هيمسك المستشفي مش انا بعد كدا يعني زي ما بتنفذي اوامري هتنفذي أوامره فهمتي يا نهله ويلا عشان مستعجل عندي مقابله خاصه معاه هخلص معاه انهارده إجراءات العقود المستشفي وهاجي اخد حاجتي وهمشي وبعدين كمل بحـ.ـز.ن ومش هاجي هنا تاني
نهله وهي عليها علامـ.ـا.ت اليأس وخبيه الامل : يعني حضرتك مش هنشوفك تاني خالص
محمود ابتسم بحـ.ـز.ن: لا طبعا اكيد هاجي ازوركو يلا يا نهله انا لازم امشي وبعدين راح المستشفي عند عز واخيرا تم انتهاء عقد الشراء المستشفي عز شاور السكرتيره تجيب شنطه الفلوس وحطتها علي مكتب عز وفتحت الشنطه قدام محمود 
عز رجع لورا واسترخي: كدا احنا خالصين الفلوس كامله اهي قدامك لو عايز تعد براحتك لو مش عايز ده بردو براحتك 
محمود بكسوف و احراج في كلامه : لا طبعا ازاي أنا واثق في حضرتك وبعدين أنا شايف قدامي من غير ما أعد 
عز ببرود : تمم تقدر تاخد الفلوس وتتفضل ولا اجبلك حاجه تشربها 
محمود : لا مش عايز اتعب حضرتك عموما انا سبت المستشفي هاخد حاجتي وهمشي يعني من دلوقتي في ايدك المستشفي 
عز واقفه وقاله بنبره خبيثه مش هتعرفني علي الموظفين بتوعك !! 
محمود ابتسم بحراج : اكيد طبعا 
عز قام وشاور بايده : طب يلا 
محمود بلع ريقه : اه اه طبعا يلا وبعدين راحو المستشفي….. 
محمود وقف في نص المستشفي وجنبه عز وواقف بغــــرور وعليه علامـ.ـا.ت الانتقام وناوي علي شر 
محمود بااعلي صوته وسقف بايده: الكل يتجمع هنا ضروري بفعل كله اجتمع وكل واحد استغرب مين الشخص اللي جنب المدير ده 
واحده مجهوله وهي بتهمس لصحبتها: مين الجـ.ـا.مد ده قمر قمر يعني التانيه رديت عليها وقالت فعلا قمر ومز كمان يخرابي علي جمال امك والاتنين ضحكوا بخبث 
محمود: طبعا كلكوا مستغربين أنا لي ناديت عليكوا ومش من عاوودي اعمل كدا محمود كان بيتكلم وعز كان بيدور عليها ومش لاقيها واستغرب واضايق من نفسه
محمود قال الجمله الاخيره وطبعا أنا هسيب المستشفي واللي هيمسك بدالي دكتور عز الجارحي صاحب اكبر مستشفي في المحافظه وطبعا ده شرف ليا أن وافق علي طلبي وخد المستشفي عز قطع كلامه وقال متاكد ان مفيش حد ناقص هنا 
محمود استغرب وقال ناقص ازاي عز رد عليه يعني مفيش حد هنا ناقص من الدكاتره محمود بص علي اللي واقفين وملقاش نور اتكلم من جواه وقال بعصبية انتي تاني يا نور وعمرك ما هتتعلمي من الدرس عز قطع شروده هااا متاكد ان كلهم موجودين محمود بلع ريقه وارتبك في كلامه في واحده  اسمها نور دكتوره اسنان اكيد بتعمل حاجه او مشغوله مع المرضي وبعدين شاور علي السكرتيره وقالها دوري علي الدكتوره نور وخليها تيجي هنا عز وقف السكرتيره وقالها خليها تيجي علي مكتبي وهاتي ال cv بتاعها ضروري فين مكتبي 
محمود بأمر: روحي يا نهله وصلي دكتور عز لمكتبه وقال اللي واقفين الكل هينفذ اوامر دكتور عز بعد كدا يلا كل يروح علي شغله السكرتيره وصلت عز لمكتبه الجديد وهو داخل كان بيبص علي الاوضه من كل النواحي وقال مش  بطال وبعدين قعد علي الكرسي وقالها خلي اللي اسمها نور دي تيجي عندي وهاتي اللي قولتلك عليه قبل ما تيجي نهله بانتباه تمم يا فنـ.ـد.م وبعدين راحت جابت cv بتاع نور ودخلت لعز وادتله الملف وبعدين قالها خليها تيجي 
عز ابتسم ابتسامه لازجه وفتح الملف وبص علي صورتها وابتسم بانتصار وشر وقال حلوه بس لسانك مترين والله لخليكي تتمني المـ.ـو.ت وهخليكي تكرهي المهنه بسببي وبعدين الباب خبط وقال ادخل عز كان مديها ضهره 
نور : حضرتك عايز مني حاجه عز لف الكرسي ورمي الملف علي المكتب ونور اتصـ.ـد.مت من اللي شافته وبرقت عنيها وقالت انت اى اللي جابك هنا وازاي دخلت هنا وقاعد علي الكرسي استاذ محمود لي وهو سمحلك كدا ازاي انت اهبل !!! 
عز رفع حواجبه باستيعاب : اهبل !!! انتي شايفه أن أنا اهبل 
نور بغل : ايوه اهبل وقوم من هنا يلا والا انديلك استاذ محمود 
عز اتعصب ودmه فار من وشه وقام وقرب منها جـ.ـا.مد نور خافت ورجعت لورا لحد ما خبطت في الحيطه عز قرب منها جـ.ـا.مد وشه بقا وشها وباسها قبله عنيفه نور حاولت تبعده معرفتش وفضلت تضـ.ـر.ب علي صدره وخده ثواني علي كدا وعز بعد عنها وهو ماسك راسها بايده الاتنين وكلمها بصوت خافت وخـ.ـنـ.ـقه وهو بينهج وقال انتي عارفه أن الغلطه عندي بالف فوره!! بقا انتي بتتحديني أنا وبتقوليلي اهبل انتي عبـ.ـيـ.ـطه يا بت انتي.. انتي مش عارفه أنا مين !!! نور زقته جـ.ـا.مد ومسحت بوقها بقــــرف وقالت انت انسان حقير وس*خ وزباله  مش عايزه اعرف انت مين اصلا وميشرفنيش اعرفك 
عز اضايق ومسك دراعها وقال يا بـ.ـنتي ابعدي عن شياطيني احسنلك ونضفي لسانك المعفن ده عشان لو جربتي تستخدmيه عليا تاني هقطعهولك هااا فوقي معايا عشان مكـ.ـسرش وشك القمور ده
نور ببرود : ولا هتعرف تعملي حاجه عارف لي عشان أنت عيل هلهول … عز اتعصب وصفعها قلم وقال الزمي حدودك يا بت انتي عارفه الأرض اللي انتي واقفه عليها دي تبقى ملكتي والمكان ده كله ملكي هااا وهز دراعها بعنف يعني أنا دلوقتي مديرك نور اتصـ.ـد.مت من الضـ.ـر.به وبعدين فضلت تضـ.ـر.به علي صدره جـ.ـا.مد وتزقه وتقوله يا حـ.ـيو.ان بقي بتضـ.ـر.بني وفضلت تضـ.ـر.به وتشتمه … عز سابها تضـ.ـر.به عادي عشان مش حاسس بالضـ.ـر.به بنسباله عيله صغيره وايديها زي الاطفال عز زهق ومسك ايديها الاتنين وانفعل بزعيق خفيف بسسس اخرسي مسمعش صوتك نور دmـ.ـو.عها نزلت بحرقه وبعدين سحبت ايديها منه وفضلت تعيط عز قلبه اتعاطف شويه معاها بس عقله رافض سابها وراح قعد علي الكرسي وهي مازالت بتعيط وأثناء عـ.ـيا.طها حست بخـ.ـنـ.ـقه نور مسكت قلبها وصدرها وهي بتتنفس بالعافيه وقالت اهااا مش قادره اتنفس وشها شحب مره واحده قعدت علي الارض وهي بتتنفس جـ.ـا.مد عز أستغرب منها وحس بقلق بس شال الاحساس ده وقال انتي بتعملي تمثيليه عليا عشان انقذك ولا اى!! نور مرديتش عليه وحالتها بتسوء وبتاخد نفس بصعوبه باعلي صوت عز خاف وقام وقرب من ناحيتها ونزل مستواها وقالها بصوت هادي وقلق في اى بتعملي لي كدا مالك اهدي بس نور انكمشت في أيده وهي بتنهد بصعوبه في نفاسها وقالت بتشقق في صوتها: بخ.بخ خه عز ضم حواجبه بقلق وضيق وقال اى قولي عايزه اى
نور بلعت ريقها بصعوبه وهي بتتنفس جـ.ـا.مد وبتترعش بخا …خه في ..في ششطن..طه 
عز هو بيركز في كلامها بالعافيه: اى اللي في شنطه ما أنا مش فاهم وبعدين قام ورن علي نهله 
عز : ايوه يا نهله روحي في الأوضه بتاعت الدكتوره نور وهاتيلي الشنطه بتاعتها بسرعه و الاقيكي قدامي في لمحة بصر وبعدين راح لنور ونزل مستواها وقالها اهدي خلاص مفيش حاجه نور بدأت تشوف تشويش في عنيهاوهي بتاخد في نفاسها وبدأت تقفل عنيها ببطئ عز لاحظ عليها وبدأ يقلق جـ.ـا.مد ولي قلقان عليها بالدرجه دي عز حاول يفوقها عشان متنمش وضـ.ـر.بها بخفه علي وشها وقالها نور متنميش استني نهله دخلت عليهم واتخضت عز بص عليها بحذر وقالها بصوت وا.طـ.ـي هاتي الشنطه واطلعي انتي ومتقوليش لحد انتي فاهمه نهله بخــــوف : فاهمه وبعدين طلعت وقفلت الباب 
عز بتـ.ـو.تر وقلق : فين عايزه اى من هنا نور كانت بتفقد وعيها ببطئ عز مسك وشها بايده الاتنين وهز راسها وقال نور اصحي متنميش نور وهي بتفقد الوعي ومش حاسه بجـ.ـسمها عز اتجنن وفتح الشنطه وخرج كل اللي في الشنطه لقي بخاخه اكسجين وبص علي نور وحاول يديها نفس من البخاخه وبالفعل حالت نور بدأت تتطور وتفوق ببطئ
عز فرح من جواه بس محبش يبين ده وقالها انتي كويسه وقام جبلها مايه وقرب الازازه من بوقها وقالها خدي اشربي مايه نور بعدت وشها الناحية التانيه وحاولت تقوم عز حاول يساعدها بس بعدت عنه وبعدين قامت وهي مهزوزة رجليها مش شايله جـ.ـسمها كويس نور كانت بتمشي وهي سانده علي الحيطان عز كان بيراقبها بصمت وقالها لو عايزه تمشي تروحي معنديش مشكله انا سمحتلك تخرجي نور بصت عليه بتعب وعليها علامـ.ـا.ت الحقد والغل وقالت من غير متسمحلي أنا هخرج بدون إذن منك وهقدm ورقه استقالتي مقدرش اقعد هنا مع واحد زيك معندهوش رحمه وضمير للناس ماشي يضـ.ـر.ب طلق عليهم وهما معملوش حاجه انسان مريـ.ـض نفسي
عز انزعج من كلامها : اللهم ما طولك ياروح لو حضرتك يا دكتوره لو تعيدي حساباتك هتطلعي انتي اللي غلطانه وجايه ترمي عليا ذنب أنا معملتهوش لا وكمان طولتي لسانك عليا و فوق كمان بتهيني مديرك اللي هو أنا والله فعلا الزمن ده في الزعلان وهو اللي غلطان في الاخر بس هقول اى بقا عالم بجحه بعينها
نور بخيبه الامل وقله الحيله : متقولش حاجه أنا اللي غلطانه عن اذنك وبعدين خدت الشنطه وخرجت 
عز اضايق أنها هتمشي وتسيب المستشفي ومعرفش لي اضايق عليها اوي كدا اى الشعور الغريب ده..ده جديد عليا محصليش قبل كدا بقا أنا اضايق علي حد ازاي لا ومين ام السانين عز شال الفكره دي من دmاغه بس جتله فكره شيطانيه لعبت في دmاغه وبعدين راح رن علي حد وكلمه بأمر وإنذار وقاله بقولك اى في واحده اسمها نور…. عز معرفش اسم باباها فتح الملف وشاف اسمها كامل وقاله اسمها نور الدين عزمي هتيجي تقدm علي شغل عندكو ومتخليش اى مستشفي تاخدها سواء عامه او خاصه انت فاهم لو سمعت حد قبل منهم أنا هزعلك انت فاهم 
المتصل بانتباه: تمم فاهم يا فنـ.ـد.م … عز قفل وعليه علامـ.ـا.ت الشر وقال وريني بقا مين هيقبلك في المستشفيات يا ام السانين عشان تبقي تنزلي جوله ضد عز الجارحي تاني………

نور وهي رايحه الأوضه قبلتها صحبتها ميرا في الشغل بس صحبتها اوي قد نور في السن بس التخصص يختلف تخصصها جراحه عظام ميرا وقفت نور اللي كانت ماشيه تعبانه 
ميرا بقلق : مالك يا بـ.ـنتي انتي تعبانه 
نور وهي بتحاول تبرر تعبها : لا مفيش حاجه أنا كويسه
ميرا بتعجب : اومال مال وشك كدا مخضوض كانك شوفتي ضل عفاريت انتي الحاله رجعت لك تاني ؟! 
نور بضعف في كلامها: هقولك كل حاجه عندي في مكتبي  .. نور دخلت هي وميرا في الأوضه 
ميرا بفضول : ها قولي سمعاكي قولي الموضوع من طقطق الي سلام عليكم مال الجميل
نور بتشائم : هسيب المستشفي وهروح مستشفي تانيه 
ميرا باستغراب : لي هتسيبي المستشفي قوليلي سبب مقنع يدخل الدmاغ هو المدير الجديد ده عملك حاجه؟!!
نور باشمئزاز وغـــضــــب : قطيعه وتقطع سرته يارب منك الله مطرح ما انت قاعد راجـ.ـل تنك بصحيح
ميرا بدهشه وفضول : قطيعه كمان لا انتي تقولي الحكايه من اولها خالص يلا كلي اذان صاغية .. نور حكتلها الموضوع وميرا كانت مصدومه من اللي سمعته وبعدين نور خلصت ونهت الحكايه أنها هتقدm استقاله 
ميرا بانزعاج وكراهيه : يبقا اكيد هو واخد المستشفي دي عشانك عشان يقعد علي قلبك ويخـ.ـنـ.ـقك براحته أنا قولت المدير ده مش سالك لما شوفته كان بـ.ـارد وكان بيعامل أستاذ محمود ببرود بس هقولك ملكيش دعوه بيه وخليكي في شغلك وهو مش هيلاقي اى محتوي عشان يضيقك بيه 
نور بخـ.ـنـ.ـقه وبؤس : لا يا ستي مش ناقصه و.جـ.ـع دmاغ أنا محكوم عليا امشي من هنا عشانه انا هريح نفسي وهريحه  وبعدين قامت جابت ورقه الاستقالة وقعدت وبدأت تملأ الفراغات ميرا وقفتها وقالت استني بس يا نور انتي ركبه عجل اهدي كدا متعمليش في نفسك كدا انتي كدا هتخليه يستقوي عليكي اكتر ويضعف فيكي واحنا مش عايزين كدا 
نور بضيق: أنا خلاص اتقفلت وخدت الجواب النهائي وبعدين كملت كتابه ……..
مراد شخصيه جديده شغال ظابط مخابرات صاحب عز الجارحي من ايام الطفوله كان عنده مهمه خطيره واتصاب منه في دراعه كان المفروض يروح المستشفي العسكريه بتاعتهم بس للاسف المهمه اللي اتصاب فيها كانت قريبه من مستشفي عز الجديده 
مراد بصوت أمر  وضيق: أنا عايز دكتور جراحه وبسرعه 
الإستقبال : حضرتك كنت حاجز كشف عندنا ؟!
مراد بتعصب : انتي مش شايفه ايدي حضرتك!!! اى حاجز عندكو قبل ما اتصاب ده انتوا ناس غريبه شوفي اى دكتور عندك … بقلم ميرنا فوزي
استقبال : أنا اسفه يا فنـ.ـد.م حضرتك انت كدا في قسم الطوارئ وهشوفلك الدكاتره المتاحين عندي وبعدين شافت علي الجاهز وكان المتاح الدكتوره ميرا
الإستقبال : في دكتوره ميرا هي متاحه حاليا اتفضل الكشف مراد خد الكشف وراح خبط وفتحتله الممرضه ودخلته 
الممرضه : اتفضل حضرتك ريح علي السرير عقبال أما انادي علي الدكتوره مراد شاور بايده وقالها بسرعه بس عشان مشغول وبالفعل الممرضه راحت سالت علي الدكتوره وكانت لسه موجوده عند ميرا وبعدين الممرضه خبطت وسمحتلها نور تخش … بقلم ميرنا فوزي
الممرضه: في حاله طوارئ ضروري في الأوضه يا دكتوره 
ميرا : تمم انا جايه وبعدين بصت علي نور وقالتلها بصوت رجاء فكري يا نور متسبيش شغلك يلا هروح اشوف شغلي نور هزت راسها بالموافقه وميرا راحت للاوضه بتاعتها وبعدين دخلت وقالت اخبـ.ـار البيه اى 
مراد كان قاعد علي سرير بملل : زي ما انتي شايفه انجزي يا دكتوره احنا هنتعرف علي بعض 
ميرا رفعت حواجبها باستنكار: ومين قالك أن أنا عايزه اتعرف عليك ؟!!! أنا بشوف حالتك عامله اى بس المهم وريني دراعك مراد قــلـــع القميص وهو باصص عليها بلا مبالاة
ميرا كانت بتراقبه وهو بيقــلـــع قميصه وبلعت ريقها بـ.ـارتباك وهي بتبص علي جـ.ـسمه اللي ف كل حته فيها عضلات كانت بتحاول متبصش عليه ومراد كان ملاحظ عليها وقال اى يا دكتوره هو أنا أول واحد اقــلـــع قدامك ؟! 
ميرا فاقت من شرودها : هه مش فاهمه قصدك 
مراد : انتي فاهمه قصدي كويس مالك خايفه مني ولا اى ؟!
ميرا بضيق: وانا اخاف منك بتاع اى يعني وريني دراعك ميرا مسكت دراعه وقالت انت مصاب بالرصاصه في كتفك من فوق 
مراد وهو يلوي فمه بملل : واى الجديد يعني هو أنا مش عارف اللي حصلي اعمي ومش بحس ولا اى 
ميرا: ده شغلي حضرتك أنا بقول كدا عشان اعرف ازاي اتعامل مع الوضع اللي قدامي 
مراد ببرود : مش لازم انتي شايفه الجـ.ـر.ح ويلا عشان عندي شغل مستعجل 
ميرا بغـ.ـيظ داست علي جـ.ـر.ح وهي بتنضفه من الدm مراد كان عارف أنه هي عامله كدا عند وقالها بصي مهما تدوسي مش هحس بردو ميرا داست جـ.ـا.مد وقالت والله لي جلدك من نوع تاني غيرنا 
مراد بضحكه سخريه : نوع جلد تمساح صعب تخترقي فيه اى حاجه تيجي علي بالك وبعدين ميرا كانت بتجهز حقنه البنج الموضعي مراد استغرب وقال لي الحقنه دي مش لازم 
ميرا : يعني هتقدر انت تستحمل لما ابدا العمليه 
مراد بابتسامه سمجه : اها استحمل أنا مش عيل صغير هيعـ.ـيط لما يحس بالو.جـ.ـع 
ميرا : طيب انت ادري مليش دعوه مجيش تكابر معايا و بعدين ميرا كانت بتخرج الرصاصه ومستغربه مش بيحس لي ده حتي الجـ.ـر.ح عميق من الرصاصه وصعب اخرج الرصاصه بسهوله وخيرا ميرا خرجت الرصاصه وخيطت الجـ.ـر.ح وبصت علي مراد وقالت أنا كدا خلصت و واجب عليك تيجي عندي اغيرلك الجـ.ـر.ح مراد لبس هدومه وقالها أن شاء الله ده لو جيت اصلا وبعدين سابها وخرج وقالت اى الكائن الغريب ده اول مره يعدي عليا حاله زي كدا بس قمر يبخت اللي هتتجوزك …. مراد وهو ماشي قابل عز وهو بيخرج من مكتبه مراد فرح وقاله عز .. عز لف نفسه وشافه  وفرح بس الفرح اتحول لحـ.ـز.ن وقلق عز قرب عليه وقاله مال ايدك اى اللي حصل
مراد : لا متشغلش بالك كان عندي عمليه مهمه تبع الشغل واتصبت فيها بس ولاد الكـ.ـلـ.ـب دول هربو مني وبعدين استغرب بس انت هنا بتعمل اى في المستشفي
عز : دي بتاعتي لسه مشتريها من واحد المهم سيبك انت المهم الجـ.ـر.ح بسيط ولا عميق 
مراد : لا الجـ.ـر.ح بسيط المهم الف مبروك يا دكتور تعيش وتجيب 
عز : الله يبـ.ـارك فيك احنا واقفين تعالى معايا علي مكتبي عز و مراد دخلو المكتب .. عز شاور لمراد يقعد علي كرسي وقاله وريني كدا الجـ.ـر.ح 
مراد : والله الجـ.ـر.ح بسيط مش مستاهل وبعدين الدكتوره خرجت الرصاصه ونضفت الجـ.ـر.ح كويس وخيطته وبعدين مش اول مره يحصلي كدا 
عز بقلق وضيق : ابقا بعد كدا خلي بالك لما تروح مهمه زي دي مراد قطعه وقاله يعم سيبك ما زي القرد اهو المهم عمي الجارحي عامل اى وطنط ناديه واخوك ياسين  الصـ.ـايع اللي بشوفه مع بنات يعم لم اخوك ده لو شوفته همـ.ـو.ته عز ضحك جـ.ـا.مد وقاله مـ.ـو.ته أنا شيلت ايدي عنه أنا كلفتك بيه لسه ماسكه مع واحده الحقير ده مراد ضحك هيطلع لمين اخوه نفسه كل يوم مع واحده شكل عز ضحك بسخريه : لا يعم أنا توبت وبعدين مين بيتكلم ما انت كنت معايا اخر مره في الديـ.ـسـ.ـكو وكنت سـ.ـكـ.ـر.ان طينه مع البت بس بس يعم مش عايزين نتكلم المهم انا عازمك انهارده عند اهلي وبعدين لما ناخد قعدتنا نروح نسهر في الديـ.ـسـ.ـكو اى رايك 
مراد ضحك بخبث وقال هو ده اللي توبت اى توبت ثانيه وبعدين رجعت فاسد وبعدين ضحك وعز ضحك معاه وقال ربنا يهدينا وبعدين حد خبط علي عز 
عز : اتفضل.. وكانت ميرا هي اللي بتخبط دخلت وشافت مراد قاعد مع عز وهي اتـ.ـو.ترت وقالت في نفسها هو أنا مش عملتله العمليه اى اللي جابه عند دكتور عز مراد كان ملاحظ عليها وفهم تعبيرات وشها وفضل متنح فيها قاصد يوترها اكتر وحط رجل ع رجل وحط أيده علي خده… 
عز : خير يا دكتوره 
ميرا بتـ.ـو.تر في كلامها: أنا … أنا كنت عايزه حضرتك في موضوع شخصي وبصت علي مراد اللي متنح فيها ومش بيحرك عينه من عليها 
عز : اتفضلي قولي اللي عندك ده صاحبي مش هقدر أقوله اخرج عشانك يعني هاااا سمعك 
ميرا بلعت ريقها وباصه علي مراد اللي مش منزل عينه عليها ورفع حواجبه وعليه ابتسامه لازجه عز قطع شرودها هااا يا دكتوره انتي هباتي هنا متقولي اللي عندك
ميرا بنبره مرتبكه : كن ..ت هكلمك علي ….. وبعدين بصت علي مراد اللي حاطط رجل ع رجل وحاطت صباعه في بوقه وضاغط عليه بسنانه جـ.ـا.مد 
عز باستغراب : في اى يا بـ.ـنتي متردي حد ضـ.ـر.بك علي بوقك وقالك متتكلميش اسمك اى يا دكتورة
مراد رد بدالها وقال بعدوانيه الدكتوره ميرا عز بص عليه وهو رافع حواجبه بتعجب : انت عارفها انتوا تعرفوا بعض 
مراد و ميرا ردو مع بعض وقاله لا وبعدين بصوا لبعض 
مراد : هي اللي كانت بتعالج الجـ.ـر.ح وبعدين جز علي سنانه بابتسامه سمجه وقالها تسلم ايدك يا دكتوره أنا مش حاسس بالم خالص عز قاطع كلامه وقالها كنت عايزه اى يا دكتورة 
ميرا : نور ممكن حضرتك لما تقدm استقالتها متقبلش منها معلش خليها موجوده معانا هي دكتورة شاطره ومعملتش حاجه اسفه علي ازعاج
عز ببرود : طب وانا مالي هي اللي عايزه تمشي بالعافيه هي حرا بقا أنا مجتش ضـ.ـر.بتها علي أيدها و قولتلها امشي ده قرارها وانا مليش دخل وبعدين نور فتحت الباب من غير إذن وسمعت اخر جمله واضيقت لما دخلت شافت صحبتها وهي بتحاول تترجي عز وقالت انتي بتعملي اى يا ميرا 
ميرا لسه كانت هتتكلم بس عز سباقها 
عز بعصبية: انتي ازاي تخشي بدون اذن مني انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه ولا اى والله فعلا اللي اختشوا مـ.ـا.توا نور رديت عليه باستفزاز وضيق وانا هاخد إذن منك بتاع اى اصلا انا جايه اقدm استقالتي ومش هشوف خلقتك تاني ولا انت تشوف خلقتي واتفضل ورقه استقالتي اهيه وفقيها جذمه ميرا ومراد كانوا بيراقبه بصمت وفي نفس الوقت كانوا متنحين في وش بعض 
عز اضايق جـ.ـا.مد وعروقه برزت في وشه من كلامها البغيض وقال انتي تطولي خلقتي يا بت ولا اى بقا أنا اسيب البنات دي كلها وابص في خلقتك انتي روحي شوفي نفسك في مرايه الاول لو فاكره نفسك حلوه انتي مجيش جنب البنات اللي بشوفهم كل يوم لما اروح علي شغلي ويلا غوري مش انتي عايزه تمشي غوري مشوفش وشك هنا تاني 
مراد حاول يهدي الدنيا وقاله خلاص يا عز اهدا كدا شيطان وقف ما بينكم اهدا كدا المشاكل مش بتتحل كدا وبعدين بص علي ميرا وشاور أنها تاخد صحبتها وتمشي 
ميرا مسكت دراعها وقالتلها: يلا يا نور وفضي الموضوع نور سحبت ايديها بخـ.ـنـ.ـقه وعصبيه وكملت كلامها لعز وقالت كتك غوره عليك وبعدين أنا حلوه وستين حلوه وغـ.ـصـ.ـب عنك أنا مطلبتش منك تديني تقييم علي شكلي كتك نله عليك معرفش شايف نفسك علي اى وانا اطول لي واحد زيك مترباش بربع جنيه تربيه وبعدين قالت اخر جمله وطلعت و وراها ميرا عز بص علي مراد بغـــضــــب بص شوفت لسانها عامل ازاي معرفش اعمل اى مع البت دي أنا طاقتي نفذت منها بس انا حالفلها بعلقه سخنه متطلعش منها وهي بتستغيث مني 
مراد بنبره خبيثه : الحوار راسي علي اى واى علاقتك بالدكتوره دي بس جـ.ـا.مده اوي هي وصحبتها يا بختك عندك حلويات جاهزه وبعدين ضحك
عز اضايق من نفسه لما قال عليها جـ.ـا.مده وكأن قلبه بيحترق عليها لو حد جاب سيرتها سواء بالحلو أو الوحش محدش بياخد قطته المشاكسه اللي متعود عليها حتي لو ضاربين بعض بالجذمه عقله اتكلم وقاله اى يا عز انت قلبك ضحك عليك ولا اى ناوي تحب وبعدين تخسرها زي اللي قبلها فوق كدا مستعد تشرب الكأس المر تاني مراد قطع شروده وقاله اى يا معلم للدرجادي واخده عقلك 
عز بانتباه : هه لا طبعا مين دي اللي تاخد عقلي محدش منهم يقدر ياخد قلبي وعقلي المهم هتيجي معايا نروح عند اهلي
مراد : هروح بس الاول عندي شغل هشوف المدير عشان خسرت اخر مهمه وبعدين اطلع عليكو …..
نور كانت بتعيط وميرا كانت بتحاول تهديها وقالتلها اهدي بس يا نور بتعيطي لي دلوقتي متزعليش نفسك بكرا ربنا يكرمك أن شاء الله عز كان معدي علي اوضتها وكان سامع عـ.ـيا.ط نور قلبه دق بو.جـ.ـع وكل دmعه منها بتنزل نــــار في قلبه اتجاهل كل ده ومشي من قدام الاوضه
نور وهي بتمسح دmـ.ـو.عها أنا مش زعلانه خلاص ده نصيبي ومكتوبلي وبعدين مش هقدر اقعد هنا ثانيه مع البني ادm ده انا ربنا نجاني منه ربنا ينتقم منه 
ميرا ضحكت بخفه : وقالت خلاص تلاقي مـ.ـا.ت من دعواتك سيبك انتي من الموضوع ده تيجي نسهر أنا وانتي 
نور باستغراب : نسهر فين
ميرا: مكان هيعجبك وبالمره تفكي عن نفسك كدا 
نور : لا لا مش عايزه اروح في حته أنا هروح هنام 
ميرا برجاء : بليز وفقي عشان خاطري
نور : نو أنا تعبانه وعايزه ارتاح …. 
ميرا بحـ.ـز.ن : ده هو يوم عشان خاطرررييي نور مسكت دmاغها بسسس صدعتيني خلاص موافقه الساعه كام ميرا قالتلها الساعه كام وهيتقبله فين….. الدنيا بقت ليل وعز وعائلته متجمعين ومستنين مراد واخيرا مراد جيه وخبط علي باب ناديه فتحتله وهي فرحانه 
مراد : مساء الخير ازيك يا طنط عامله اى 
ناديه بفرحه : يا مساء الهنا أنا الحمدلله اتفضل يا حبيبي خش مراد باس ايديها وناديه طبطبت علي ضهره وقالتله خش يا حبيبي ده بيتك واهلك وناسك وبعدين اى اللي انت جايبه ده 
مراد بابتسامه لطيفه : دي حاجه بسيطه دي اقل حاجه اخش بيها أنا مكسوف من نفسي لان المفروض اجيب حاجه كبيره تيليق بيكو 
ناديه : تكسف اى يا بني احنا عيلتك متجبش حاجه بعد كدا هزعل منك خش يلا عشان احط الغدا مراد دخل وقبله عز 
عز بترحيب : نورت بيتك يا باشا وبعدين ضحك
مراد بمزح : طول عمري منور عليك يا دكتره وبعدين ضحك فين بقا اخوك ياسين كدا عشان هاكله علقه اى ملهوش كبير 
عز بضحكه شـ.ـديده : مـ.ـو.ته عايزاك تمـ.ـو.ته عايز اعاده تدويره ويتربي كويس 
مراد بنبره فاكهه : سيبه عليا أنا هعلمهولك الادب بس الاول فين عمي الجارحي عشان اسلم عليه عز خده لابوه 
الجارحي بترحيب وابتسامه خفيفه : اى يا مراد اقعد عامل اى مراد سلم عليه وفضلوا يتكملو شويه لحد لما ناديه نادت علي عليهم عشان الغدا وكله قعد علي سفره ومراد كان قاعد ما بين عز و ياسين 
عز همس لمراد وقاله جنبك اهو اقــ,تــله 
مراد: اصبر عليا مش هسيبه.. الجارحي قطع كلامهم 
الجارحي: اخبـ.ـار الشغل اى يا مراد
عز : اتجـ.ـر.ح في ايده بس 
ناديه بخضه: يلهوي فين 
مراد: الله يخربيتك يا عز متقلقيش يا طنط ده جـ.ـر.ح بسيط
الجارحي: بسيط ازاي يعني ومقولتش لي وفين الجـ.ـر.ح ده
مراد : اديك قولت يعمي فين ده هو اصلا مش موجود عشان هو بسيط يعني
ياسين بهزار : في اني حته هنا ياسين داس علي منطقه
مراد بو.جـ.ـع: اهاا ايدك يا زفت وربنا ما هسيبك يا ياسين استني عليا 
عز ضحك جـ.ـا.مد مش بقولك عايز يتاكل علقه وبعدين ضحكوا كلهم …..
نور كانت قاعده في الأوضه مكتئبه ودخلت عليها امها وسألتها مالك يا نور مش ع بعضك
نور محبتش تخبي عليها وقالتلها بصي يا ماما انا سبت الشغل عشان عارفه انك مش هتسبيني غير م اتكلم 
عايده بدهشه : لي كدا هو المدير طردك 
ميرا بقله الحيله: لا أنا اللي قدmت استقالتي ميرا حكتلها كل اللي حصلها …….
مراد بيهمس ف ودن عز مش يلا نروح نقضي سهرتنا ولا شكلك نسيت 
عز بمزحه : لا انسي اى ودي حاجه تتنسي يلا بينا وبعدين قاموا 
ياسين كان بيرخم عليهم : رايحين فين أنا هروح معاكو مليش في 
مراد ببرود وهزار : لا مش بناخد العيال معانا روح نام مش وراك جامعه بكرا يا فاشل 
عز ضحك عليهم : اديلو فوق نفوخه 
ياسين بضيق : أنا عيل يا مراد وربنا ماشي 
مراد : لا ياض تعالى كلني علقه احسن
ياسين بسخريه : ياريت عشان اريح ضميري منك
عز كان بيضحك بالصمت: وقاله سيبك منه يلا بينا احنا عز و مراد استاذنه ومشيو وراحوا المكان اللي بيروحو في دايما اللي هو الديـ.ـسـ.ـكو عز دخل هو مراد و اتنين قربوا عليهم بمايصه ودلع  وواحده منهم قالت مش عايزين حاجه كدا وكدا وبعدين غمزت بضحكه مايصه 
مراد : العب وبعدين خد واحده وقال لعز شويه واجيلك وبعدين سابه ومشي التانيه كانت بتتمايع علي عز وقالتله مش هتيجي زي صحبك
عز بص عليها من فوق وتحت بنظرات سـ.ـا.فله : وقال يلا ومجيش لي البـ.ـنت ضحكت بصوت عالي امـ.ـو.ت انا في الناس السريعه عز كان ماشي مع البـ.ـنت ولاحظ وش نور لا لا ده اكيد خيال مالك يا عز هي واخده عقلك كله ولا اى ده اكيد تهيوات عز كان في حيره كلها متاهات وبعدين ركز عليها واتصـ.ـد.م وبرق عينه جـ.ـا.مد وكأن قلبه وقف مره واحده وكل خلايا وقفت في الجـ.ـسم مخلياه مش قادر يتحرك البـ.ـنت حطت ايديها علي وشه وقالتله مش يلا بقا كدا لحسن أنا موحوحه علي الاخر عز فاق علي ايديها وشال ايديها وزقها بتعصب وقالها غوري انتي دلوقتي عشان مش طايقك وبعدين سابها وراح لنور اللي كانت قاعده هي وصحبتها بيشربو عز قرب عليها وعنيه حمرا بتطلع نــــار زي التنين وقال باينلها يوم ما يعلم بي الا ربنا عز قرب جـ.ـا.مد ومسك دراعها جـ.ـا.مد وشـ.ـدها عليه نور خافت وقالت مين بصت في وش عز واتخضت وقالت انت … انت اى اللي جابك هنا انت بترقبني ولا اى وبصت علي ايديها بو.جـ.ـع اوعي ايدي وفضلت تزقه عز اضايق وكان هيضـ.ـر.بها بالقلم بس مسك أيده 
عز بنبره غاضبه وهو مبرق عنيه بعصبيه وقال انتي اى اللي جابك هنا السوال ده ليكي مش ليا وبعدين ضغط علي ايديها جـ.ـا.مد هاااا 
نور مبحبتش تبين و.جـ.ـعها ولا بينت أنها خايفه منه رفعت راسها بعند قدام رأسه وقالت ببرود وانت مالك اروح في اى حته أنا عايزاه أنا حرا هو انت كنت من بقيت اهلك عز غمض عنيه بعصبيه وقال هو انتي تطولي تبقي من بيت أهلي بقا أنا ادخل واحده زيك معرفش هي بتعمل أى من ورا اهلها ومقضيها مع الوس*اخ وبص عليها بقــــرف ميرا لسه هتتكلم وتطفي الحريقه اللي بتحصل بس نور سابقتها بقلم علي وش عز ميرا اتخضت وعز لف وشه الناحيه التانيه من القلم وغمض عنيه من الضـ.ـر.به وكور ايديه الاتنين جـ.ـا.مد وعروقه ظهرت اكتر ما كانت هي ظاهرة وزي ما يكونوا هيطقوا بص عليها وشه كأنه هينفجر من العصبيه وقالها بصوت مخيف انتي قد القلم ده مسك دراعتها الاتنين وضغط اكتر انتي قد القلم ده نور بغـــضــــب اها انت تستاهل اكتر من كدا كفايه لحد كدا أنا شريفه واشرف منك وغـ.ـصـ.ـب عنك وع اللي زيك انت فاكرني اسكت علي كرامتي اللي بيداس برجلك الوس*خه دي وفوق كمان بترمي جريمه في حقي وتطلع عليا حاجات أنا معملتهاش لا فوق يا حبيبي ولا عشره زيك يقدروا يهزو شخصيتي و مقامتي عز كان لسه هيضـ.ـر.بها ويا حسن الحظ مراد شافهم وهما بيتخانوا و وقف ما بينهم هما الاتنين وصد غـــضــــب عز ورجعه لورا وقاله اى يا عز اى اهدا كدا هتمد ايدك علي حرمه فوق كدا عز زقه وقاله فكك يا مراد وابعد عن وشي الساعدي مراد مراد لف وشه ولقي ميرا وبص عليها وبعدين لف وشه لعز وقاله اهدا بس وتعالى نمشي من …. مراد ركز علي حد ورا عز من بعيد وكان مصوب عليهم ومعاه عصابه جنبيه ولسه هيضـ.ـر.ب مراد باعلي صوته وطي يا عز راسك وطو كلكوا راسكم كلهم نزلوا علي رجليهم وبعدين واحد من العصابه ضـ.ـر.ب عليهم رصاص متتاليه وناس كلها اتفزعت و صوتوا ميرا ونور صوتوا ونكمشه في بعض من الخــــوف عز بص علي مراد وضم حواجبه بحيرا وقال باعلي صوته مين دول يا مراد وبيضـ.ـر.بوا علينا لي
مراد طلع المسدس من جيبه بسرعه وقاله خد المسدس ده وبعدين طلع مسدس تاني وقاله دول اكيد تبع رئيس العصابه المـ.ـخـ.ـد.رات اللي مفروض امسكهم 
عز بتعجب : وهما عرفوا منين انك هنا 
مراد: هقولك بعدين … عز شاف نور بتعيط جـ.ـا.مد وخايفه هي وصحبتها وقال مراد بقولك اى تعالى نلف ونستخبي تحت البـ.ـار مراد قاله ماشي وهو بيضـ.ـر.ب علي العدو وبعدين عز راحلهم قالهم متخافوش وبعدين بص علي نور اللي بتترعش من الخــــوف وقال يلا هنلف ونستخبي تحت البـ.ـار وبالفعل دخلو تحت البـ.ـار الديـ.ـسـ.ـكو اللي في مشروبات وعز و مراد كانوا بيضـ.ـر.بوا علي العصابه ونور كانت جنب عز و ميرا كانت جنب مراد وهما الاتنين خايفين جـ.ـا.مد ومنكمشين في بعض 
عز كان بيقوم يضـ.ـر.ب وبعدين ينزل تاني نور بدأت تختنق ونفاسها بدأ يضيق من الخــــوف ميرا لحظت عليها وخافت وقالت مالك يا نور اهدي خدي نفس وبعدين نادت علي عز بصوت عالي وهو بيضـ.ـر.ب وقالت الحق يا دكتور نور مش قادره تتنفس عز نزل وبص علي نور اللي مش قادره تاخد نفاسها خالص وبعدين شـ.ـدها نحيت صدره وحـ.ـضـ.ـنها وقالها اهدي يا نور هطلعك من هنا متخافيش ششش اهدي وخدي نفس نور كانت بتترعش جـ.ـا.مد عز بص علي مراد اللي بيضـ.ـر.ب وقاله با اعلي صوته يا مراد خد ميرا ناحيتك وانا هاخد نور عشان تعبت وفي باب للخروج اهو عز شاور علي باب اللي جنب بـ.ـار وقاله هنخرج كلنا واحنا بنخرج هنضـ.ـر.ب عليهم أنا وانت فاهم يا مراد 
مراد بينهج وهو بيضـ.ـر.ب وقاله ماشي مراد مسك ايد ميرا وبص عليها وقالها متخافيش يلا يا عز هعد لواحد لتلاته ونجري عز هز رأسه ومراد بالفعل عد وقال واحد اتنين تلاته يلا وكلهم جري وعز ومراد بيضـ.ـر.بوا علي العصابه وبالفعل خرجوا علي خير في الشارع عز كان حاضن نور وقالها خلاص يا نور احنا خرجنا خدي نفس واهدي نور مكنتش عارفه تاخد نفس بردو وقلبها بيدق جـ.ـا.مد وصدرها و.جـ.ـعها ميرا سابت ايد مراد وراحت لصحبتها وقالتله عايزه البخاخه يا دكتوره 
عز بقلق وضيق : هي معاها البخاخه
ميرا هزت راسها بالنفي : معرفش اكيد في شنطتها والشنط جوه
عز بنفاذ الصبر وزعيق: معرفش انا اى اللي جابكم هنا 
ميرا بخــــوف في كلامها : اصل …اصل عز زعق وقال ولا اصل ولا فصل وبعدين بص لمراد وقاله أنا هاخدها اجبلها البخاخه نور بعدت عنه وهي بتتنفس بصعوبه عز اضايق وقالها نور متعنديش معايا تعالى وخدها بالعافيه وركبها العربيه 
مراد وميرا بصوا لبعض وقالها مفيش حل تاني ناخد تاكسي عشان العربيه بتاعتي مش هنا 
ميرا وهي باصه عليه بخــــوف وكسوف : وقولتلوا أنا هاخد عربيه لوحدي
مراد :اكيد مش هسيبك لوحدك وبعدين وقف التاكسي وقالها خشي ميرا مش بايديها تعمل حاجه وبالفعل دخلوا هما الاتنين ميرا كانت مكسوفه منه وهي بتبص علي الازاز ومراد لاحظ عليها بس انتبه علي السواق وهو بيبص عليه من مرايه العربيه السواق طلع المسدس من جيبه و صوابها عليه وقاله مستر ادريان بيسلم عليك ميرا ومراد بصوا لبعض بصدmه وووو……..

السواق بعيون شر وهو مصوب المسد*س عليهم: مستر ادريان بيسلم عليك
ميرا و مراد بصوا لبعض بصدmه ميرا اتفزعت ونكمشت في ايد مراد وصوتت وقالت بتهيج و خــــوف مش عايزه امو*ت ونبي اعمل حاجه عععععع وبعدين عيطت 
مراد ضم حواجبه بغـــضــــب : اهدي وترتيني وبعدين بص للسواق وقاله حسابك معايا أنا المطلوب مني اى وتنزل سلا*حك 
السواق : تيجي معايا انت و السنيورة القموره 
مراد: لاااا السنيوره مش هتيجي معانا السنيوره هترجع لبيتها مش رئيسك امرك انك تجبني وانا جاي معاك مراد كان بيستهون بيه عشان ياخد سلا*حه وكان مركز علي المسد*س وهو السواق بيرد عليه ومره واحده خد السلا*ح ولف دراعه حوالين رقبته وكان بيخـ.ـنـ.ـقه وميرا كانت بتصوت ومراد أثناء وهو بيخـ.ـنـ.ـقه بدراعه جاب المس*دس وضـ.ـر.ب في بطنه وقاله وهو بينهج قول المستر بتاعك مراد بيسلم عليك بس في نــــار جهنم معايا وبعدين بص لميرا لقاها بتترعش بخــــوف وبتعيط وقالها انتي كويسه هزت راسها بـ.ـارتجاف اا.يوه ……..
_________________________________
عز جبلها البخاخه واداها نفس وحالتها بدأت تستقر وترجع وعيها 
عز بيطمن :انتي كويسه في حاجه بتو.جـ.ـعك تاني نور هزت راسها بالنفي وقالت هما كانوا عايزين مننا اى ولي ضـ.ـر.بوا علينا عز كمل طريقه وهو بيكلمها 
عز : معرفش دول تبع مراد عشان هو شغال في جهاز المخابرات
نور : اها تمم فهمت متشكرا علي انك انقذتني ممكن تنزلني وهاخد تاكسي 
عز بالرفض : لا طبعا هرجعك للبيت مش هسيبك لوحدك كدا  
نور : لا معلش بعد اذنك نزلني
عز بضيق : وانا قولت لا هو كلامي ما بيتسمعش وبعدين اى اللي جابك هناك عملالي فيها فتاه الليل وبتتصرمحي انتي وصحبتك اى ملكيش أهل يسالو عليكي 
نور بنفاذ الصبر: لا لا مش هقدر اتخانق نزلني يا عز 
عز رفع حواجبه باستعجاب : عز مره واحده خدتي عليا كتير انتي 
نور خدت نفس بتعصب: نزلني يا عز بدل ما فتح الباب وهنط
عز ببرود : مش هت عـ.ـر.في الباب مقفول في نظام أمان صعب تفتحيه
نور بنرفزه وغـ.ـيظ: يعني مش هتنزلني عز رد عليها برخامه لا
نور : طيب انت اللى جبته لنفسك وبعدين مسكت الدركسيون العربيه وبتحرك في يمين وشمال 
عز بذعر : يا بـ.ـنتل المـ.ـجـ.ـنو.نه اوعي هنم**وت يا بت يا بت اوعي نور بردو كانت متمسكه بالدركسيون وبتحرك في وقالت أنا هم**وت وهم*وتك معايا يا عز وفضلت تضحك بشر وديني يا عز
 لشربك من نفس الكاس اللي شربتهولي بالسم 
عز كان بيحاول يشيل ايديها ويركن العربيه علي جنب وبفعل وقف العربيه علي جنب بالعافيه وبعدين زقها وزعق فيها وقالها انتي اتجننتي عايزه تمو*تينا اى عقلك طار في مكانه 
نور بغـ.ـيظ: اها عشان انت تستاهل الم*وت… الم*وت ارحم لينا بدل الهم اللي باخده منك كل يوم وخلتني اسيب شغلي بسببك طول عمري كنت بعافر وبتعب وضيعت ايام عشان اوصل للحلم اللي أنا عايزاه واحقق طموحاتي وفي اللي اخر اخسر كل ده في ثانيه بسببك وبعدين عيطت وقالت بسخريه مبسوط دلوقتي فرحان عشان عملت اللي ف دmاغك يارب تكون عملت اللي عاوزه زي مانت خطت عن اذنك وبعدين فتحت الباب ولسه هتنزل عز شـ.ـدها جـ.ـا.مد وقربها منه ونفسها بقت في نفسه
عز بص في عيونها بتلميع وحب وقالها بصوت هادئ عمري ما هكون مبسوط طول ما انتي بعيده عن عيوني قلبي متعلق و مربوط بروحك يا نور انتي سرقتي قلبي غير اى واحده تانيه وبعدين بص في شـ ـــفــايـــ ـفها وقرب منها ببطئ ناحيه شـ ـــفــايـــ ـفها وباس*ها قبله بريئه مطوله وهاديه نور استجابت معاه ومحاولتش تبعد عنه ومعرفش لي قلبها دق وحن وحس بالحنيه لاول مره تسيب نفسها لعز اللي كل شويه تتخانق معاه وطلع القطط الفطسانه عليه معقوله دي نور عز بعد عنها عشان تاخد نفسها نور اتكسفت بس محبتش تبين كسوفها وكشرت زي الأطفال وقالت اى اللي انت عملته ده يا عز وكملت بدهشه والكلام اللي قولته ده حقيقي !!!!
عز ابتسم بلطف وهزار : لا مش انا ده قلبي هو اللي اتكلم اصل ليا شخصين واحد مغــــرور والتاني حنين و رومانسي وبعدين أنا مش قا*سي اوي يعني زي م انتي فاكره انتي شيفاني متكبر وشخصيه صعبه بس مدخلتيش جوه شخصيتي نفسها وبعدين ضحك 
نور ابتسمت وقالت بهزار و غـ.ـيظ: بس غــــرورك كسب وخد محل الشخص الطيب صعب حد يتعامل معاك اها بس أنا أقدر اكـ.ـسر غــــرورك وتكبرك 
عز ضحك بشـ.ـده واتعجب : والله يعني أنا اللي محدش يقدر يكلمني أو يكـ.ـسر غــــروري وكبريائي هتيجي انتي تكـ.ـسريهم يمكن مش بيقولوا يجعل سره في أضعف خلقه أنا موافق وريني شطارتك يا ام السانين اها صح لو عايزه ترجعي شغلك ارجعي ده قرارك عموما 
نور بعناد : لا مش هرجع 
عز بلا مبالاة واستفزاز : براحتك ابقي وريني مين هيقبلك فيهم وابقي تعالي اتحيلي عليا ساعتها مش هقبلك 
نور بضيق : احسن علي جث*تي لو جيت أعاتب المستشفي بتاعتك عز ضحك وقالها حقك بس العبره في النهايه يعم القمور …
_____________________________
عدي يومين ونور بدور علي شغل ومحدش عايز يقبلها خالص معقوله!! دي دكتوره و ملزمه تشتغل في اى مستشفي هي عايزاها ودكتوره شاطره في مهنتها و الدليل علي كدا السي في بتاعها في خبرات عديدة وده يثبت أنها شاطره الموضوع ده حير نور ورجعت بيتها وهي عليها خيبه الامل ودخلت الاوضه وهي محطبه ومتشئمه عايده دخلت عليها بستفسار مالك يا نور محدش قبلك في المستشفيات 
نور بحـ.ـز.ن وعليها علامـ.ـا.ت الكأبه : خالص محدش قبل يا ماما انا في دmاغي مـ.ـيـ.ـت حاجه محيراني معرفش مره واحده محدش عايز يقبلني لي طب نفسي افهم
عايده بابتسامه خفيفه وقله الحيله: عادي يا نور متزعليش نفسك بكرا ربنا يكرمك ويعوضك وبعدين كملت بهزار اصبري علي الرز يستوي نور ضحكت وعايده رفعت ايديها وبتدعي يارب اشوفك بتضحكي علي طول ومشوفش الحـ.ـز.ن في وشك ابدا ويفتح رزقك يا بـ.ـنت بطني اللي مليش غيرها نور حـ.ـضـ.ـنت امها ابوها دخل واتكلم بنبره فاكهه وهزار يااا وانا مفيش حـ.ـضـ.ـن لبابا خالص نور قامت وقالت وده يرضي ربنا مقدرش يا بوب وبعدين حـ.ـضـ.ـنت ابوها وقالها مالك مين مزعل القمر بتاعي  نور حكت القصه وقالها طب حلو لسه واحد صحبي اوي حبيبي يعني كان بيعزمني علي الحفله مناسبه افتتاح مستشفي تانيه ابنه مشاء الله هو اللي اشتراها وعازم ناس مهمه دكاتره كبـ.ـار و رؤساء هاخدك معايا هخليه يخدك و هوصيه عليكي كمان عايزاكي تنزلي تشتري فستان حلو كدا يليق بجمالك كدا عشان بكرا الحفله 
نور ابتسمت بفرحه : بجد يا بوب ربنا يخليك ليا يارب 
عازمي ابتسم علي فرحتها : ويخليكي يا قلب بابا …..
_____________________________
عدي يوم ونور صحيت وهي فرحانه ومعلقه الفستان زي الاطفال اول يوم مدرسه قامت خدت دوش وفطرت واخيرا جيه الليل ومعاد الحفله ونور كانت بتلبس الفستان وهي فرحانه عبـ.ـاره عن فستان منفوش بدون أكتاف عاري الصدر و لونه كحلي ملمع و قصير من قدام وطويل من ورا وسابت شعرها ورجعته لورا وحطت مكياج ظهر جمالها الطبيعي والفستان كان مبين بياضها الفاقع يبرز جمالها برقه ونعومه تلفت نظر اى راجـ.ـل بجمالها الخارق نور خلصت ونزلت لباباها اللي مخلص لبس ولأبس بدله
عازمي ابتسم بحب وبهجه: بس بالله مشاء الله قمر منور احلي بنوته في الحفله من قبل ما نروح ربنا يحفظك يارب اشوفك بالفستان الابيض المرادي نور ابتسمت بخجل
عايده : امين يارب قمر يا روحي يلا يا عزمي اتاخرت نور و عزمي مشيو و راحو الحفله ودخلوا نور كانت ماشيه جنب ابوها وكأنها عارضه ازياء الكل كانوا بيتفرجو عليها ومنبهرين بجمالها ومحدش مركز غير عليها .. شابين بيهمسه لبعض وقاله يلهوي جـ.ـا.مده اوي اى ده جميله اوي أنا مشوفتش بـ.ـنت جميله كدا التاني رد عليه وهو متنح فيها اها حلوه اوي 
ياسين كان واقف جنب عز و مراد!!!!!! 
ياسين بص علي نور من بعيد وفتح عنيه جـ.ـا.مد وقال اى ده يا عز انت عندك دكاتره حلويات اوي كدا بت فارسه يخربيت جمال امك عز كان بيكلم مراد وسمع ياسين واستغرب وهو بيتكلم علي البـ.ـنت مين دي اللي ياسين بيكلم عليها بص من بعيد وركز جـ.ـا.مد وبرق عنيه دي نور !!!! اى اللي جابها هنا هي مش مشيت من المستشفي لا مش هي اكيد مراد رد عليه وضحك لا هي يا عز ياسين اتكلم بس ملبن يااااا عز جز علي سنانه وضـ.ـر.به في بطنه وقاله اتلم يا حي*وان
ياسين بو.جـ.ـع: يعم بقا ايدك وبعدين وانت مالك هي تخصك 
مراد ضحك بخبث: اها تخصه شكل الصنــــاره غمزت وخدت قلبه وبعدين ضحك
عز وهو بيبرر كلامه : يعم اقعد ولا غمزت ولا حاجه بس مبحبش حد يتكلم عن الدكاتره بتوعي بس بتاخده الحاجه بسوء النيه وخلاص 
مراد ضحك جـ.ـا.مد : ماشي يعم هعمل نفسي مش واخد بالي أن في قصه حب هتنور في المستقبل القريب ……
الجارحي قرب علي عازمي بترحيب وحب 
الجارحي بنبره مفرحه : عزوم وحشني يا اخي والله الحفله نورت بيك 
عازمي ابتسم باللطف: ربنا يخليك يا حبيبي ده بنورك والله الف مبروك علي المستشفي الجديدة ربنا يكتر فيهم ويرزقك يارب 
الجارحي: الله يبـ.ـارك فيك يا عزوم البـ.ـنت القمر دي بـ.ـنتك 
عازمي : اها بـ.ـنتي نور دكتوره اسنان 
الجارحي ابتسم بعفويه: بسم الله مشاء الله ازيك يا دكتوره نور سلمت عليه وبعدين الجارحي همس في ودنه هي اتخطبت !! 
عازمي : لا لسه ربنا يديها 
الجارحي : ينفع انسبك واخدها لعز ابني 
عازمي: والله ده شرف ليا أن انسبك بس القرار ف ايد بـ.ـنتي وانا عن نفسي موافق هكلمها في الحوار ده ونشرب الشربات يا حبيبي
الجارحي: أن شاء الله يا عزوم وبعدين شاور علي عز أنه يجي وبالفعل عز قرب عليهم ونور برقت واتصـ.ـد.مت في مكانها وكأن تلج نزل عليها مش مخليها تتحرك ولا تتكلم 
عز جيه بابتسامه مزيفه 
الجارحي: سلم علي عمك عزمي ده اخويا مش صحبي بس 
عز سلم عليه وبص علي نور اللي مش قادر يشيل عنيه من حلاوتها 
عز بابتسامه خفيفه: زي حضرتك عمي 
عزمي: الحمدلله يا بني مبروك يا دكتور علي المستشفي بابك ماسك سيرتك من الصبح علي إنجازاتك وبعدين ضحك عز ضحك الله يبـ.ـارك فيك يا عمي الجارحي قاطعم وقاله سلم علي نور بـ.ـنت اخويا عزمي دكتوره زيك مشاء الله عز بص عليها ونور كانت متـ.ـو.تره وبتفرك في ايديها وبعدين عز مد أيده وقالها بابتسامه مزيفه وكأنهم مش عارفين بعض ازيك يا دكتوره نور مدت ايديها بتـ.ـو.تر وعز حس بايديها اللي بتترعش نور رديت عليه بـ.ـارتباك الحمدلله وبعدين بصوا لبعض فتره الجارحي قاطعهم وقال طب يا عزمي تعالى اوريك صور المستشفي الجديده وبالمره تسلم علي صحابك الباقين بقولك يا عز خليك مع نور هااا هنخلص ونجيلك الجارحي خد عزمي ومشي ونور كانت مكسوفه وباصه في الارض
عز بهزار: اللي يشوفك كدا يقول عليكي طيبه ومحترمه 
نور بصت عليه بغـ.ـيظ : طب ما أنا فعلا كدا انت بس اللي اناني بتشوف الناس بصوره وحشه 
عز ابتسم: بس انا شايف قدامي صوره حلوه وشويه و ابروزها واحطها في المتحف عشان هي قطعه نادره وبعدين بص عليها بتلميع وحب نور اتكسفت وشها ورد من الخجل عز قرب عليها وهمس في ودنها وقالها الفستان هياكل منك حته 
نور اتكلمت وهي مكسوفه : كفايه خلاص وبعدين اتكلمت بجديه بس صدفه أننا اتقبلنا علي فكرا أنا لو كنت اعرف أن الحفله دي تبعك مكنتش هاجي بس هنعمل اى القدر جمعنا غـ.ـصـ.ـب
عز : يعني أنا عمال اقولك كلام حلو وانتي زي الدبش اللي بيرمي طوب بس في اى متبقيش حنبليه اوي كدا وخلي اليوم يعدي من غير خناق 
نور بنبره طفوليه: ماشي أنا دبش وحنبليه متشكرا وبعدين جت اغنيه عمرو دياب اسمها (يوم ما اتقابلنا)عز مد أيده وقالها تسمحيلي بالرقصه دي نور بلعت ريقها بصعوبه وكانت متـ.ـو.تره عز لاحظ علي وشها وقالها متخافيش نور مدت ايديها وعز خدها في نص القاعه حوالين الناس وبعدين قربها منه وحط أيده علي وسطها والايد التانيه في ايديها عز حس بخــــوفها وقرب وشه ناحيه ودنها وقالها اهدي وسيبي نفسك و متتـ.ـو.تريش نور اكتفت بهز راسها وبعدين عز بص في عينيها وبدأ الرقص الكل كان منبهر برقصتهم ونور انسجمت مع عز في الرقص ونسيت تـ.ـو.ترها وبعدين قربت علي عز وهي بترقص وقالت بكسوف خلاص يا عز كلهم بيبصوا علينا وانا بدأت اتـ.ـو.تر تاني 
عز ابتسم بحب : يمكن عشان شايفين ظاهره نادره نازله من السماء لفتت انظار الجميع بجمالها نور اتكسفت جـ.ـا.مد من كلامه و وشها احمر وقالت اللي يشوفنا كدا هيقولو علينا بنحب بعض 
عز ابتسم بحب وشوق ورغبه وبعدين همس في ودنها بس كلامك صح أنا فعلا بحبككك نور اندهشت بصدmه وقلبها دق جـ.ـا.مد من الفرحه وابتسمت بساعده غامره وقالت بتحبني !!!!
وبعدين الرقصه خلصت وكله سقف نور وعز بصو في عيون بعض بتلميع وحب لحد لما قطع شرودهم صحبتها ميرا وقالت بفرحه نور مكنتش متخيله تيجي خالص بس بجد كنتوا حلوين اوي مع بعض وبعدين همست في ودن نور بهزار وسـ.ـخريه وقالت ما محبه الا بعد عداوه فعلا نور بتحاول تخفي مشاعرها وقالت حب اى عادي ده هو عرض عليا أن ارقص محبتش اكسفه عادي يعني انتي اللي بتفهمي  الحاجه اللي قدامك علي مزاجك بس هي مش زي ما انتي متخيله خالص وبعدين بدأت الكذب وقالت أنا وعز صحاب وخدنا عهد أننا مش هنتخانق بس ميرا باستنكار والله ممم أما نشوف كلامك ده صح ولا لا هنعرف لو الخبر بفلوس بكرا هيبقا بلاش وبعدين ضحكت مراد قرب عليهم وبص علي ميرا وقلبه دق مره واحده كأنه مبسوط أنه شافها وجمالها مهجج دmاغه مخليه مش علي بعضه ميرا اول لما قرب ارتبكت في. مكانها واتكسفت اوي لما وقف جنبها وشها سخن من الخجل مراد بنبره متحمسه وهزار: حم حم مكنتش اعرف ان عز بيعرف يرقص ده انت طلعت عندك مواهب وانا مش واخد بالي عز ضحك وقاله لسه هبهرك مراد رد عليه وقاله انت لسه هتبهرني مخلاص نبهرت كلهم ضحكوا وهما واقفين علي الطاوله مراد بص علي. ميرا بإعجاب وهي بتضحك وكان متنح في ضحكتها وجمالها وعيونها اللي مثل الغزال ميرا لحظت عليه واتـ.ـو.ترت اكتر وفضلت تفرك في ايديها وهي بتتكلم بـ.ـارتباك مع نور عز استأذن وراح يرحب علي بقيت المعازيم مفضلش غير مراد وميرا و نور فضلوا يتكلموا شويه ونور استأذن وقالت أنا رايحه اخش التواليت ومراد وميرا كانوا واقفين صامتين وكل واحد مستني التاني يكلمه بس مراد بدا وقال بس انتي حلوه انهارده والفستان قمر عليكي 
ميرا بكسوف وارتباك : مرسي علي ذوقك وبعدين فضلوا يتكلموا شويه نور دخلت التواليت وكانت بظبط وشها بالمكياج ودخل عليها حازم نور بصت عليه من مرايه واتخضت وقالت بعصبيه انت اى اللي جابك هنا ده تواليت الستات اتفضل برا بعد اذنك حازم قرب عليها بجنون وقالها أنا من ساعت ما شوفتك وانتي داخله القاعه كنت هتجنن عليكي من عيون الناس وكنت بغير اوي عليكي واضايقت جدا عشان بحبك و جمالك مخليني تايه في البحر مش عارف اطلع منه وبعدين قرب عليها جـ.ـا.مد ومسك دراعتها الاتنين وقالها بنبره بريئه مزيفه أنا بحبك يا نور والله بحبك اديني فرصه ادخل قلبك وهعجبك نور باندفاع وضيق وقالت انت اتجننت ابعد عني وفضلت تبعد دراعتها الاتنين عنه بس هو غلاب عليها وبص عليها بتلميع وبس*فاله وقالها انتي حلوه كدا لي مزغلله عيني اوي من جمالك وبعدين قرب وشه وحاول يبو**سها ونور كانت بتبعده عنها وبتصوت علي امل حد ينجدها وفضلت تضـ.ـر.به وهو مكمل عليها وبعدين ضـ.ـر.بها وقالها اسكتي مسمعش صوتك حط أيده علي بوقها وبعدين كمل …….
عز قرب علي ميرا ومراد واستغرب أن نور مش هنا وسأل صحبتها وقالها فين نور يا ميرا 
ميرا بجديه : قالت رايحه الحمام وبقالها ربع ساعه ومعرفش اى اللي آخرها عز قلق عليها جـ.ـا.مد من جواه وسابهم وراح مدخل الحمامـ.ـا.ت وسمع صوت نور بتصوت وقال نورر عز جري عليها زي المـ.ـجـ.ـنو.ن وفتح الباب وهو متعصب وعنيه بتطلع شرار وكور ايديه الاتنين أبرز عروقهم نور بصت علي عز برجاء وعـ.ـيا.ط الحقني يا عززز عز سحب حازم عنها وقال بنبره غاضبه بقا يابنل****عايز تعتدي عليها يا وس**خ وفضل يضـ.ـر.به في وشه لكميات وبعدين حازم ضـ.ـر.به في وشه والاتنين فضلوا يضـ.ـر.به بعض ونور فضلت تصوت خلاص يا عز سيبه ونبي عز فضل مكمل ضـ.ـر.ب عليه لحد لما حازم أغمي عليه وبعدين عز قام من علي الارض وهو بينهج وشه كله دm وقرب علي نور بخــــوف وقالها انتي كويسه نور هزت راسها بـ.ـارتجاف وبعدين عز حـ.ـضـ.ـنها وقالها متخافيش ششش أنا جنبك يا نور عمري ما هسيبك لوحدك تاني حتي لو الغرب بعيد عن الشرق  بردو مش هسيبك نور فضلت تعيط بغزاره وبحرقه وبدأ يجلها الحاله تاني وانكمشت في قميص عز عند صدره وبدأت تتنفس بالعافيه وجـ.ـسمها بدأ يترعش عز قلق عليها لما لقاها بتترعش في حـ.ـضـ.ـنه وبتتنفس جـ.ـا.مد كان لسه هيجبلها البخاخه من الشنطه بس يا سوء الحظ حازم قام وهو ماسك دmاغه بو.جـ.ـع وبص جنبه لقي فازه ورد تقيله وضاربها علي دmاغ عز .. عز حس بضاربه جـ.ـا.مده رنت دmاغه وصفرت وحس أن الدنيا بدور بي ومش حاسس بالو.جـ.ـع من صدmه الضـ.ـر.به وبص علي نور بتشويش  اللي ماسكه صدرها من الخـ.ـنـ.ـقه ودقات قلبه بدأت تقل نور بصت عليه وهي بتنهج و بتردد في اسمه بتشهق ع.ز عززز لا ع..ز ________

هيجبلها البخاخه من الشنطه بس يا سوء الحظ حازم قام وهو ماسك دmاغه بو.جـ.ـع وبص جنبه لقي فازه ورد تقيله وضاربها علي دmاغ عز .. عز حس بضاربه جـ.ـا.مده رنت دmاغه وصفرت وحس أن الدنيا بدور بي ومش حاسس بالو.جـ.ـع من صدmه الضـ.ـر.به وبص علي نور بتشويش  اللي ماسكه صدرها من الخـ.ـنـ.ـقه ودقات قلبه بدأت تقل نور بصت عليه وهي بتنهج و بتردد في اسمه بتشهق ع.ز عززز لا ع..ز … عز حط أيده علي الضـ.ـر.به ولقي دm مغرق ايديه ووشه وبعدين غمض عنيه بالبطي ووقع قدام نور حازم اتصـ.ـد.م بخــــوف وقال بصوت خافت اى اللي أنا عملته ده وبعدين بص علي نور بعيون مرعـ.ـبه وقرب عليها وهي بتاخد نفسها بالعافيه وقالها بحذر أنا لو سمعت انك بلغتي عليا سواء انتي أو حبيب القلب أنا همو*تك انتي وساعتها مش هرحمك كدا كدا مش هت عـ.ـر.فيلي طريق دلوقتي وبعدين كمل بوقاحه بس اوعدك هرجعلك تاني وهاخدك في مكان انتي مطلوبه في كتير اووي اصلك غاليه عندهم وعايزينك يلا سلام يا وزه وبعدين سابها ومشي نور فتحت الشنطه وايديها بتترعش وطلعت البخاخه وهي بتتنفض وخدت نفس وبدا حالتها تستجيب وبعدين بصت علي عز اللي متغرق دm في رأسه وتحت رأسه نور اتخضيت جـ.ـا.مد وقالت باعلي صوتها عزززز نزلت مستواه وشالت رأسه وسندتها علي صدرها بخــــوف وعـ.ـيا.ط عز لا ونبي فوق متسبنيش يا عز وبعدين قالت بصوت متكـ.ـسر ع.ز انت لو… حصص ..لك حاجه أنا مش… مش هعيش أنا روحي بقت فيك يا عز صدقتي الحياه من غيرك مش حياه رغم أن احنا لسه عارفين بعض بس حبينا بعض من اول خناقه لينا بس كانت احلي خناقه اول ما قبلتك وبعدين ضحكت بحـ.ـز.ن وكأن القدر جمع الانصاص الشرسين اللي هو انت النص وانا النص قوم يلا يا عز هتخانق مع مين دلوقتي وبعدين حـ.ـضـ.ـنته وهي بتعيط بهستريا عززز ونبي فوق وبعدين صرخت باعلي صوتها ي ناسس مفيش حد يلحقه يا باباااا….
ميرا وهي بتكلم مراد وقالت بصوت قلق هي نور اتاخرت كدا لي مراد بردو استغرب وقال عز بردو مش شايفه في الحفله ياسين كان مقرب من ناحيه مراد ومعاه بـ.ـنتين وبيضحك معاهم وبعدين مراد بص لميرا بجراح وقال ده اخو عز بس عيل مراهق شويه وبعدين وقف ياسين وقطع ضحكه وكلامه مع البنات 
ياسين بزهق وضيق : في اى يعم عايز اى انت ورايا ورايا مش عارف اتمتع بالملبسات بسببك وبعدين بص علي البـ.ـنتين اللي بيضحكو وقاله خليك في المزه اللي جنبك أنا ماشي يلا يا بنانيت مراد وقفه بحده ما تحترم نفسك ياض واتعدل بدل ما اعدلك وبعدين مين دول ياض انت العاده اللي فيك مش هتتغير بردو ياسين رد عليه بغـ.ـيظ طب ما انت جنبك واحده اهيه كلمتك أنا وعملت البحر طحينه زيك !!! ميرا اضيقت من أسلوبه ومراد لاحظ عليها
مراد بنفاذ الصبر وغـــضــــب: بس يا زفت دي مش اى واحده زي اللي بتمشي معاهم دي شريفه وطلعه من بيت ابوها محترمه وبـ.ـنت اصول ودكتوره كويسه وتبع اخوك عز وفكر في الكلام قبل ما طلعه من بوقك فاهم ولا هفهمك بااسلوبي اللي مش بيعجبك 
ياسين بضيق وخــــوف : خلاص يعم فهمت عايز اى طب 
مراد بغـــضــــب خفيف: اخوك عز فين مش شايفه
ياسين: معرفش انا لفيت القاعه كلها ومشفتهوش تلاقيه بيعمل حاجه مهمه مراد بص علي ميرا بخيبه الامل
ميرا بقلق : لا أنا رايحه اشوفها في التواليت عن اذنك مراد وقفها وقالها استني جاي معاكي وهما الاتنين راحوا في مدخل الحمامـ.ـا.ت وسمعوا صوت عـ.ـيا.ط نور وميرا بصت علي مراد بخــــوف شـ.ـديد وقالت دي نور يا مراد اجري الاتنين راحوا قدام الحمام وفتحوا بسرعه مراد برق عينه من منظر عز وميرا صوتت بخــــوف مراد بصوت مقلق عز ماله يا نور حصل اى 
نور بعـ.ـيا.ط : وديه المستشفي الاول نزف دm كتير عز بيروح يا مراد ونبي يلا نوديه المستشفي بتاعته الجديده
مراد بتـ.ـو.تر وقلق: اهدي يا دكتوره مفيش حاجه عز هيبقي كويس أن شاء الله ميرا خدي نور وانا احاول اشيل عز ميرا استجابت معاه بخــــوف وقومت نور بالعافيه وفستانها اللي اتقلب بقا كله دm عز بس وايديها وصدرها دm عز مراد كان بيحاول يشيل عز وقومه وسنده علي كتفه نور سابت ميرا وراحت وسندته علي كتفها من الناحية التانيه وبعدين خرجه برا القاعه خالص بعيد عن لفت عيون الأنظار وقربه ناحيه عربيه مراد ودخله جوه العربيه ونور جنبه حـ.ـضـ.ـناه جـ.ـا.مد وبتعيط وبعدين ميرا ومراد دخله العربيه وراحوا المستشفي وطلب دعم وخدوه جري علي اوضه العمليات نور كانت لسه هتخش بس الممرضه منعتها وقفلت الباب نور قعدت علي الارض وفضلت تعيط بهستيريا عليه وفضلت تبص علي ايديها اللي فيها دm عز وقالت متم*وتش يا عز أنا محتاجه ليك اوي انا لما صدقت لقيت اللي قلبي اختاره كل ده يروح في لحظه ده انا لسه مفرحتش بالكلام اللي قولته للدرجادي مليش حظ في الدنيا دي لي يارب لي ميرا قدmت ناحيتها وقالتلها بحـ.ـز.ن استغفري ربك يا نور أن شاء الله خير هيطلع بسلامه وبعدين بصت علي مراد وقالتله كلم باباه عشان اكيد هيقلق عليه خصوصا اختفائه مره واحده من الحفله مراد هز رأسه بتنهيده وبالفعل كلمه وعدي نص ساعه وباباه جيه هو وأبو نور و ياسين ابنه الجارحي بقلق عز ماله يا ولاد وبص علي مراد ماله ما ترد حصل اى مراد حاول يهديه اهدا بس يا عمي ابنك كويس وبعدين بص علي نور اللي كلها دm اتقدm ناحيتها بقلق وقالها ف اى يا نور 
نور بصت عليه بدmـ.ـو.ع اللي ماليه عنيها و وشها وقالتلو كل اللي حصل واستمع لها بذهول وصدmه طبعا نور مقالتش أن ده حازم اللي بيرخم عليها واكتفت بس آن واحد غريب كان عايز يعتدي عليها خــــوفا من حازم وعز أنقذها قرب عليه عازمي وقاله خير ان شاء الله هيكون كويس …ممرضه طلعت من اوضه العمليات وكله جري عليها بس الممرضه اتجاهلت ومشيت بسرعه الجارحي زعق وقال هو ف اى محدش عايز يرد لي ده انا صاحب المستشفي
عازمي: اهدا بس يا جارحي هما مشغولين مع الحاله بردو اعذرهم زعق في وقاله طب ما ده ابني وعايز اعرف هما وصلوا لحد فين في العلميه عازمي فضل يهدي في واستنوا لحد لما الدكتور طلع وجريه عليه وقالهم الحاله كانت متعسرا شويه وحصله صدmه في دmاغ من الضـ.ـر.به ادي الي ارتجاع في المخ وحصله نـ.ـز.يف داخلي بس الحمدلله قدرنا نسيطر علي النـ.ـز.يف وهو حاليا حالته مستقره وهننقله للغرفه العاديه بس عايز راحه تامه الجارحي بحـ.ـز.ن طب هيفوق أمتي رد عليه الدكتور مقدرش احدد المريـ.ـض هيفوق أمتي لأن الصدmه ماثره عليه مخلياه مش ف واعيه واحتمال كبير يفقد الذاكره لو افتكر يبقا كويس بس متقلقوش مع العلاج المستمر هيكون كويس عن اذنكو 
نور قطعته بدmـ.ـو.ع : ينفع نخش عايزين نشوفه الدكتور منعها وقالها هتشوفيه بس لما يتنقل من غرفه العمليات…. بعد يوم ونور كانت قاعده هي وميرا ومراد بس مستنين عز يفوق بالفعل الدكتور بشرهم أنه فاق ونور فرحت بلهفه وقالتله ينفع اخش اشوفه الدكتور سمحلها وقالها بس مش كلكم نور بصت علي مراد وهز رأسه ع أنها تخش الاول وبالفعل نور دخلت علي عز اللي دmاغه كانت مربوطه بالشاش الابيض وكان نايم وفاتح عينه و باصص في السقف نور قربت عليه بتـ.ـو.تر وبتلعن نفسها علي انها هي السبب في اللي حصله وقطعت شروده وهي بتفرك في ايديها عز انت كويس عز بص عليها باستغراب افنـ.ـد.م انتي ت عـ.ـر.فيني!! نور اتصـ.ـد.مت أنه مش فاكرها هو فقد الذاكره بجد ولا بيهزر وقالت انت مش فاكرني عز ضحك بسخريه : هو أنا اعرفك عشان افتكرك انتي مين بقا يا قموره كدا قالتله بتـ.ـو.تر أنا نور يا عز للدرجادي مش فاكر حاجه خالص 
عز باستهزاء : عرفنا انك اسمك نور احنا كان م بينا علاقه قبل كدا !! نور بلعت ريقها وقالت ايوه انا وانت كنا بنحب بعض 
عز ابتسم باستهزاء: بنحب بعض مره واحده !!هو أنا قلبي مال عليكي انتي !! وساب البحر المليان ستات واختارك من وسطهم يااا أنا طلعت جاحد وبعرف احب اهو وبعدين ضحك بسخريه نور اضايقت من أسلوبه وقالتله بغـــضــــب علي فكرا أنا مش هتكلم عشان مقدره حالتك اللي انت في دلوقتي بس والله انا لو عليا هطلع عينك وهعرفك القديم والجديد يا عز و لو فاكر وبتلعب عليا الشويتين دول مش هسيبك وهعكنن عليك  بس عز ضحك اكتر باستفزاز  عـ.ـر.فيني كدا هتعملي اى في مثل كدا بيقولوا خدوهم بالصوت ليغلبوكم انتي متقدريش تعملي حاجه والبيضه عمرها ما كس*رت الحجر نور ببرود اقدر اكس*ره واكس*ر اللي انشف من الحجر عز باستفزاز وريني هتعمليها ازاي يا شاطره نور قربت عليه جـ.ـا.مد عز مهزش ولا اتحرك في مكانه نور رفعت صوباعها في وشه بتحذير اتقي شري يا عز انت متعرفنيش في الاول كنت تعرفني شويه دلوقتي متعرفنيش اصلا ف خاف علي نفسك يا عسل عز شـ.ـدها من ايديها وقربها منه جـ.ـا.مد ونفسها بقت في نفسه وقالها وانا عايزاك توريني هتعملي اى عاملالي فيها السبع برومبه ومفيش منك اتنين أنا بقا عايز اشوف ده نور بلعت ريقها بخــــوف عز لاحظ عليها وقال بسخريه واضحه اى اسد عليا وفي الحروب نعامه نور شـ.ـدت ايديها وقالت اسد في كل الأحوال عز ضحك ريلي ممم طب يلا بقا وقتك خلص معايا اطلعي برا عشان عايز انام ودmاغي و.جـ.ـعتني منك عز ريح جـ.ـسمه وغمض عنيه وحط أيده تحت رأسه وأيده التانيه جنب جـ.ـسمه نور اتنهدت بحـ.ـز.ن أن ده مش عز اللي كان مديها الحب والحنان ورومانسيه للدرجادي الموازين اتقلبت مره واحده !!ولكن مش هتسيب الطريق في النص وخدت عهد علي نفسها أن مش هتنحني مهما كان الأمر وأنها هترجع عز حبيبها شريك حياتها اسمه وحبه بقه محفورين في قلبها وتتغلب علي الشخص المغــــرور المؤقت عز قطع شرودها وهو مغمض عنيه وقالها بجمود طب اى هتفضلي واقفه كدا للدرجادي بتحبيني اوي كدا ومش مستغنيه عن شوفي 
نور بكـبـــــريـاء: وهفضل بحبه وهرجعه تاني حتي لو الطريق طويل بعدين طلعت عز أستغرب منها ودخل في حيره غريبه وفي مليون سوال في دmاغه هي دي حبيبتي بجد واستغرب اكتر من فستانها اللي كله دm وياتري حصل اى خلاني اروح المستشفى والبـ.ـنت دي ليها علاقه بيا في اى فضل يدور علي جواب واحد يرد علي مليون سوال مفيش  ……….. 
________________________
في اوضه ضلمه صغيره فيها لمبه صفراء في نص السقف و فيها كرسي يشبه كرسي الملوك والسلاطين قاعد عليه راجـ.ـل كبير خافي وشه من الضلمه ولابس بدله وقبعه سوداء وماسك العصايه للمشي فاخره دخل عليه اتنين جارد وماسكين حازم و مغمين عنيه بالقماش الاسود الراجـ.ـل الكبير أمرهم وشاور بالعصايه أنه يسبوه ويخرجو بالفعل خرجوا حازم بلع ريقه بخــــوف ومنطقش ولا كلمه الراجـ.ـل بصوت رعـ.ـب انت طبعا عارف انا جبتك هنا لي حازم بصوت مقلق أنا …أنا كنت هجبها معايا بس… الراجـ.ـل بصوت زعيق بس اى ها بس أى انت عارف اللي بيفشل في مهمه من مهمـ.ـا.تي بيحصله اى اكيد انت عارف و شوفت بعينك وطبعا اللي بيغلطو بس هما البشر واحنا مش بشر ولو من البشر بيدفع تمن غلط اللي ارتكبه وعيونك مشافتش المهمه اللي المفروض تنفذها وعشان كدا هناخد واحده من عيونك وإذا لزم الأمر هاخد التانيه حازم ايديه الاتنين كانوا مربطين وبيحاول يشوف بعنيه من الرباط الاسود و فضل يهز رأسه من الخــــوف وقال سامحني والله اديني فرصه وانا هاجبها والله الراجـ.ـل الكبير زعق في وقاله ومعرفتش تجبها لي ها انت مش عارف ان في طلب عليها كتير وانت بتعطلني عن شغلي وناس كبيره مهمه في البلد عايزنها واللي يدفع اكتر هياخدها صورتها محطوطه علي الموقع بتاعنا وكل يوم بيزيد الطلب عليها غير البنات التانيه حازم بتـ.ـو.تر حاضر والله يومين بكتير هتكون عندك و لو معرفتش اجبها ابقا اعمل اللازم يا كبير بس اديني فرصه ونبي الراجـ.ـل الكبير بتحذير وصوت مرعـ.ـب لو معرفتش تجبها علي طول أنا مش هعفي عنك المرادي فاهم وبعدين سقف بايده الاتنين والجارد خده حازم من الأوضه ورامو في الشارع …..وووو

عز بزهق : كفايه يا ست الكل كلت خلاص انتي شيفاني بط بتزغطي فيه
ناديه بضيق مصتنع: بس يا ولد انت مكلتش من ساعت ما جيت المستشفي ووشك هفتان هو ده يا ولاد الجارحي اللي هتعتمدو علي نفسكم وتشيله مسئوليه حياتكم اسيبكو لوحدكو والاقي المصيبه في الاخر ااه طبعا ما أنا اللي بشيل الطين فوق دmاغي 
ياسين بضيق: وانا مالي بتجمعي لي هو أنا عملت حاجه ابنك هو اللي معرفش يدافع عن نفسه جيه في الاخر مضروب أنا بقا مالي دايما مدخلاني في اى مشكله حتي لو مش فيها يخربيت الظلم
عز بصله بعصبية: اقسم بالله لو قومت لاهنططك في مكانك وقول علي نفسك يا رحمان يا رحيم هيبقي رجلك والقبر شبر انت حر
مراد ضحك: لا يعم ولا تقوم ولا حاجه أنا عارف ازاي اتعامل مع الاشكال دي كويس .. ياسين جري بخــــوف ناحيه أمه وقال بخــــوف يا ماماااا الحقيني من البومبو ده 
مراد باستهزاء : خايفه مني يا سوسو بتتحمي في امك زي العيله الصغيره ياسين قطع كلامه بحذر وخــــوف والله يا مراد لو جيت جمبي هضـ.ـر.بك عشان زهقت منك 
مراد: ل اى يا حبيبي سمعني كدا تاني 
ياسين بياكد كلامه : انت اطرش ولا اى بقولك هضـ.ـر.بك 
مراد بدهشه : تضـ.ـر.بني !! انت قد الكلمه دي طب بعد اذنك كدا يا امي عشان ابنك عايز يتربي من جديد
ناديه بضحك: بس يا مراد الواد مش قدك هيمـ.ـو.ت في ايدك عز ضحك بخفه: بس يا ماما سبيه يعمله الادب ابدا يا مراد مراد ابتسم بشر : انت تؤمر يا دكتره وبعدين جيه ناحيه ياسين برعـ.ـب هوريك النــــار الحامي دلوقتي ياسين خاف منه وجري يا ماماااا شيلي الطور الهايج ده من عليا عاااا وبعدين طلع فوق سرير عز وداس علي رجله ونزل عز بو.جـ.ـع: اااااه يا متـ.ـخـ.ـلف الله يخربيت شكلك كـ.ـسرت رجلي ناديه بخــــوف يلهوي الواد رجله اتكـ.ـسر بس يا مراد … مراد وقف بتهنيج وقاله ماشي يا كـ.ـلـ.ـبه فرده دراعاتك عليا ولما اجي جنبك بتكشي وبتبقي قطه عز فضل يضحك جـ.ـا.مد وناديه وقعدو يهزرو لحد لما دخل عليهم الليل وزياره خلصت ومفيش غير عز بس اللي ف الاوضه نور دخلت عليه بحذر وقعدت جنبه ومتنحه في تفاصيل ملامحه عز كان نايم بس حس أن في نفس شغال غير نفسه وبص عليها من طرف عنيه وهو مغمض مش مبين أنه صاحي وعرف أنها هي تاني بس فضل مكمل التمثيليه ويعمل نفسه نايم نور حركت ايديها بخفه علي أيده بحنان وزعل وقالت مستحيل اسيبك تاني وترجع زي الاول انا لازم ارجع ذاكرتك واعيدها من تاني لازم انتصر علي الشخصيه العنيده الممله وبعدين حركت ايديها علي وشه بخفه وكل ده عز حاسس وكان في زهول من كلامها ومش عارف مين دي ولي بتقول الكلام ده وكمان عندها الجراه تحرك ايديها كدا عادي عز وهو مغمض عنيه مسك ايديها وشـ.ـدها وقام من علي السرير وبقت هي اللي نايمه علي سرير وعز بقي فوقيها وسـ.ـخنيه أنفاسه بتضـ.ـر.ب في وشها ونور بصت عليه بخــــوف وقالت بـ.ـارتباك عز انت بتعمل اى ابعد عز كان ماسك أيديها الاتنين وقالها مالك خايفه لي مش انا عز حبيبك بردو اكيد عز مش بخيل عليكي في الحب والدلع والحنيه اديني امارس شخصيته وحياته يمكن افتكر انك حبيبتي زي ما بتقولي نور وهي بتزقه بعنف لا انت مش عز ..عز مش بيعمل كدا 
عز ضحك بسخريه : اومال بيعمل اى انيل !! اوعي يكون عملتوا علاقه سريه مع بعض بس متخافيش هكون اهون عنه مش هتحسي بيا خالص 
نور تفت في وشه بعصبيه وعز غمض عنيه بغـــضــــب وضغط علي سنانه نور اتكلمت وقالت عز ده عمري ما لمسني ولا لمس شرفي في الحـ.ـر.ام ومطلبش مني حاجه زي كدا زاد انا ابويا وامي ربوني احسن تربيه وعمري ما سمعت حد اتكلم عني وحش أو فكر تفكير وحش عليا مش تيجي انت وتخترع الوحش وترميه فيا أنا مقبلش علي نفسي كلام مزيف من واحد وس*خ زيك عز ضغط علي ايديها الاتنين بغـــضــــب وقال أنا هوريكي الو*سخ ده دلوقتي وبعدين با*سها بعنف نور كانت بتحاول تبعده عنها وهو مكمل عليها بعصبيه وغل نور حركت رجليها الاتنين وفضلت تبعده مفيش فايده وبعدين بعد عنها وهو بينهج جـ.ـا.مد وشاف شـ ـــفــايـــ ـفها زرقت من من بو*سته وبص عليها بعصبيه وقام من فوقيها وحب يخــــوفها اكتر وراح قفل الباب بالمفتاح ونور خافت منه وقامت من علي السرير وقالت انت بتعمل اى قفلت الباب لي انت اتجننت عز قرب عليها برعـ.ـب ونور فضلت ترجع عز كان بيفتح زراير القميص بالبطي قاصد يخــــوفها نور اترعـ.ـبت من تصرفاته وقالتله انت لو عملت حاجه هلم عليك ام لا اله الا الله ابعد احسنلك عز بردو قرب عليها وشـ.ـدها من ايديها وشالها من وسطها ورامها علي السرير وقــلـــع القميص وقرب منها نور عيطت بخــــوف وقالتله لا ونبي ابعد ارجوك متعملش كدا عز قالها ببرود متخافيش مش هتحسي بحاجه خالص ششش اهدي عيونك الحلوين دول مش بحبهم يعـ.ـيطه نور بعـ.ـيا.ط البس أنا خايفه مش عايزه اشوفك كدا عز قرب ايديه علي وشها ومردش عليها وقالها انتي حلوه لي كدا وشعرك حلو وهو ده اللي بيغريني عليكي شايف حوريه البحر جميله بتلفت نظر اي شخص اصدقي عز ده محظوظ بيكي أنا فعلا من غير تعب كسبتك علي الجاهز من غير ما اعمل اى حاجه ده بفضل عز حبيبك طبعا فكك مش عايزين نضيع الوقت ده علي كلام فارغ… نقضيه في حاجه مفيده وبعدين قرب عليها جـ.ـا.مد نور بعدت عنه وبقت لازقه في ضهر السرير بخــــوف وقالت عز ونبي افتكر اى حاجه افتكر يا عز أنا نور حبيبتك متعملش فيها كدا وبعدين صوتت عز حط أيده علي بوقها وقالها بزعيق وا.طـ.ـي بس اسكتي مش عايز حد يسمعنا نور خافت وجـ.ـسمها بدأ يترعش عز لاحظ عليها وبعد عنها بتلقائية ولبس قميصه بضيق ومعرفش لي بعد عنها مره واحده كان نفسه يكمل يخــــوفها بس في حاجه غريبه بعدته عنها لما لقاها بتترعش وكأن عارف هيحصلها اى بعد شويه وقال بعصبية قومي امشي انتي اى اللي جابك هنا اصلا متجيش هنا تاني نور بعـ.ـيا.ط أنا …أنا شغاله هنا 
عز باستغراب: شغاله هنا فين مش فاهم 
نور بـ.ـارتجاف : د..دكتو..ره اسنان 
عز اتنهد بضيق : وانتي اى اللي جابك عندي مش عندك شغل بقينا نستهون في شغلنا ونتمرقع وانا مش بحب اللي بيترمقع في شغله هنا في قانون في المستشفي واى اللي يخلفه في فصل علي طول بدون جزا 
نور بعـ.ـيا.ط وخــــوف: اصل قولت اشوفك اطمن عليك معرفش انك هتقلب بالشكل المخيف ده وبعدين قامت وقربت من ناحيه الباب بخيبه الامل ودmـ.ـو.ع وقالت نفسي تفتكر يا عز اى حاجه كانت ما بينا حتي لو ذكري واحده مش مهم المهم تفتكر اى حاجه انت عقلك رافض يفكرك بس قلبك فاكر كل حاجه وانا متاكده أن قلبك هيساعدك يفكرك عن اذنك وبعدين طلعت عز قعد علي السرير واتنهد بضيق ومش عارف يفتكر اى حاجه حصلت ما بينهم وضايق اكتر لما اتعامل معاها بأسلوب مش كويس واضايق من كلامها فضل يعـ.ـذ.ب في ضميره وبعدين اتعصب اكتر واضايق وخد الجاكيت وفتح الباب وقبله الدكتور 
الدكتور: رايح فين يا دكتور انت لازم ترتاح مينفعش كدا 
عز بتعصب : لا أنا كويس وبعدين كان هيمشي والدكتور وقف قدامه عز زفر بضيق قولتلك أنا كويس وابعد عن وشي أنا مديرك وبأمرك اوعي وبعدين عز زقه و مشي …
___________________________
مراد دخل المستشفي وقابل ميرا في طريقه وهي بتشرب القهوه وقرب عليها بابتسامه جميله ميرا شافته وهي بتشرب وشرقت مره واحده وفضلت تكح مراد بخــــوف انتي كويسه ميرا هزت راسها وقالت وهي بتكح أنا فل 
مراد بقلق خفيف: براحه مش كدا يعم واحده واحده ده حتي العجله من الشيطان وبعدين ضحك 
ميرا اتكسفت وضحكت: اهو الشيطان غلاب علي انسان وكان هيحرقني مراد قرب عليها بإعجاب وقال ده انا هولع في اكتر ما هو والع ميقدرش ياخد منك خصله من شعرك حتي وانا موجود ميرا بلعت ريقها بكسوف وقالت مراد احنا في نص المستشفي مش كدا مراد بدهشة: وانا حد يقدر يمنعني أو يمشي كلامه عليا ده انا اكس*ره وبعدين شـ.ـدها من ايديها وراح الاوضه بتاعتها ميرا خافت منه ومراد قرب منها بحنيه وقالها جيه الوقت اللي مستنيه من زمان عشان اقولو وبعدين قرب ايديه من وشها بحنيه وحب وعيونه ملمعه بإعجاب وقالها ميرا أنا من ساعت ما شوفتك اول يوم اتقبلنا في لما كنت متصاب قلبي مره واحده دق بيكي وقالي هي دي اللي مفروض تبقا حبيبتك وشركتك في الحياه جالي شعور غريب من ناحيتك غير اى واحده تانيه حاولت اكدب احساسي اللي حاسه معرفتش قولت اجرب يمكن قلبي صادق فعلا معرفتش ابعد نظري عنك خصوصا لما شوفتك في الحفله كنت تايه في جمالك وعيوني كانت ثابته عليكي انتي وبس أنا روحي اتمسكت بيكي ومش هخبي المرادي واداري عليكي انتي بجد سرقتي قلبي غير اى واحده واتعلقت بيكي جدا ميرا أنا بحبك تقبلي تكوني حبيبتي الأولي وعلي فكرا انتي اول واحده دخلت قلبي واتمكنت في حبي تقبلي تكوني حياتي كلها ميرا بدmـ.ـو.ع فرحه هزت راسها وحـ.ـضـ.ـنته وقالتله اكيد طبعا أنا بعشقك مش بحبك بس مراد بعد عنها وبص في شـ ـــفــايـــ ـفها بحب وعيونها وقرب بالبطي من ناحيه شـ ـــفــايـــ ـفها وبا*سها بو*سه بريئه هاديه مطوله مراد بعد عنها عشان تاخد نفسها ومسك وشها بايده الاتنين خلاص تمت بحمد الله بقيتي حبيبتي رسمي وبعدين نختم بالخطوبه والجواز أن شاء الله يا احلي حاجه حصلت لي في حياتي يا أميرتي وبعدين با*سها في خدها وقالها اشوفك شويه كدا هروح اطمن علي عز وبعدين سابها وميرا كانت بتلمس شـ ـــفــايـــ ـفها وضحكت بفرحه وخجل … مراد دخل عند عز واستغرب أنه مش موجود راح عند الدكتور وسأله وقاله أنه خرج ومعرفتش أكلمه عشان زعق فيا وهو مضايق مراد استغرب هيكون فينه ده هو ده وقته تخرج في وانت تعبان وقال للدكتور هو كان مضايق اوي الدكتور هز رأسه ده كان شويه وهيولع فيا 
مراد من جواه: يلهوي لما بيضايق بيروح الديـ.ـسـ.ـكو يارب استر 
_____________________
عز فعلا راح الديـ.ـسـ.ـكو وكان قاعد بيشرب بضيق وجت واحده وقعدت جنبه وحككت في بدلع وقالتله عز وحـ.ـشـ.ـتني مو*ت بس اى اللي حصل في دmاغك وقربت ايديها ناحيه دmاغه عز بص عليها وهو بيشرب وبعد ايديها عنه بقــــرف هو مش فاكرها بس مجرد واحده من البنات اللي بيقضي معاهم بص عليها من فوق ومن تحت بجراه كانت مغريه جدا واللبس الضيق مبين تفاصيل جـ.ـسمها بطريقه مغريه جدا وقالها وانا وحشني انام معاكي مستعده التقيل اللي جاي هتستحملي!! البت ضحكت جـ.ـا.مد وقالت أنا استحمل عشره زيك  و مستحملش القمر ده لوحده وبعدين مسكت دقنه قالها طيب انتي ادري بنفسك وعندك خبره مع الرجـ.ـاله يلا بينا يا عسل البـ.ـنت ضحكت جـ.ـا.مد يلااا وبعدين طلعوا و وقفوا قدام الأوضه عز قالها دي الاوضه بتاعتي محدش بيدخلها غيري البـ.ـنت ضحكت ماانت قولتلي اى مش فاكر 
عز بعدm الاهتمام : لا مش فاكر ومش لازم افتكر حد منكو عشان كلكوا صنف واحد بنام ليله معاكو وبرميكو زي الازايز يلا خشي عز دخل  وقفل الباب وبعدين وقفوا قدام السرير وعز زقها علي السرير بقوه وفتح زراير القميص وبص عليها بجوع وشهونيه وقادر أنه يطلع عينها من الغـــضــــب اللي هو في وبعدين قرب منها وبا*سها في كل حته في وشها بعنف و من شـ ـــفــايـــ ـفها بعنف وعضها من شـ ـــفــايـــ ـفها جـ.ـا.مد وقرب من رقبتها وعضها زي الذئب اللي مش بيرحم اللحمه اللي قدامه وفضل يفتكر كلام نور اللي بيردد في دmاغه وبيعصبه وافتكر قربه ليها وخــــوفها منه واتعصب اكتر وكان شايف البـ.ـنت دي نور وعايز ينتقم منها وبعدين قومها وكأنها دmيه في أيده بيحركها علي مزاجه وفتح السوسته بتاعت الفستان بسرعه وهو بينهج وقــلـــعها اللبس بسرعه وكمل عليها بغـــضــــب شـ.ـديد وفضل يعضها وينهش في جـ.ـسمها بطريقه وحشيه البـ.ـنت خافت وقالتله اااه يا عز براحه وفضلت تحرك في رجليها الاتنين وتبعده وهو مش سامعها خالص كل اللي عليه بيفتكر كلام نور بس وفضل يحرك أيده علي جـ.ـسمها بعنف ويبو*سها جـ.ـا.مد في كل حته في جـ.ـسمها البـ.ـنت صوتت جـ.ـا.مد منه وفضلت تعيط من العنف لحد لما خلاها تنز*ف البـ.ـنت صوتت بعـ.ـيا.ط و و.جـ.ـع وقالت خلاص مش قادره كفايه بم*وت انت بتو.جـ.ـعني جـ.ـا.مد ابعد عني يا متوحش وفضلت تزقه مش يكتفي بكدا لا كمل عليها بغل لحد لما البـ.ـنت مبقتش قادره تستحمل واغمي عليها عز قام من عليها وهو بيهنج بغـــضــــب وشافها نز.فت د*م كتير علي سرير وفي كل حته في جـ.ـسمها متعلمه من أيده ومن بوقه عز زفر بضيق و دخل خد دش وطلع ولبس هدومه والبـ.ـنت لسه مفاقتش وبعدين حد خبط علي الباب وعز فتح الباب وهو مخـ.ـنـ.ـوق و مش طايق حد قدامه ولقي اللي ع الباب مراد صحبه وبص علي البت بصدmه وزهول رهيب ودخل وقفل الباب بسرعه وقاله انت اتجننت يا عز البت ما*تت تحت ايدك انت عملت فيها اى واى الد*م ده كله البت اتصفت منك انت بتهزر عز بزعيق بقولك اى يا مراد أنا مش ناقص ومخـ.ـنـ.ـوق وعلي أخري هي اللي طلبت وحذرتها ووفقت هعملها اى وبعدين شويه وهتفوق هبقا اتكلم الدكتور يطلع يشوفها يلا احنا مراد وقفه بعصبيه انت شايف أن الحوار ده هيعدي بالساهل ولما البت تفوق هتسيبك كدا عادي دي لو فاقت اصلا عز مسح في وشه بضيق وقاله هي متقدرش تعملي حاجه ولا هي ولا اللي زيها وبعدين هما متعودين مش اول واحد ادخل عليها يعني يلا أنا ماشي عز كان هيمشي بس وقف لما حس بدوغه رهيبه ولقي الدنيا بدور بي وعيونه بدأت تزغلل ويشوف نجوم في عيونه وحس بالم جـ.ـا.مد في دmاغه ودقات قلبه بقت مسموعه في جـ.ـسمه وبدأ ينهج بتعب و مش قادر يسند طوله لسه هيقع مراد سنده بسرعه بقلق وقاله انت كويس يا عز مالك يا بني وبعدين اقعده علي الكرسي وقال بعصبية انا معرفش اى اللي خلاك تطلع من المستشفي وانت حالتك مش كويسه  لا وكمان روحت تقضيها مع واحده وبذلت جهد جـ.ـا.مد علي نفسك والدليل اهو البت بقت ضحيه في ايدك شكلها مش هتفوق أنا مش عارف مالك اى اللي وصلك بالشكل ده وخلاك مش علي بعضك عز قطع كلامه بص عليه بتعب وإرهاق وقاله وديني المستشفي يا مراد مش قادر دmاغي شـ.ـده عليا اوي مراد قال بسرعه بقلق اى طيب … حاضر هوديك ……
_______________________________
حازم كان في الشارع وكان مستخبي جنب الشجره قدام المستشفي اللي فيها نور واحد مجهول رن عليه وحازم فتح بتردد وقاله مين !!
المجهول بتحذير: الرئيس بتاعك بيقولك عداد عمرك بدأ يقل يتنقذ نفسك يا هتلاقي نفسك بتتحاسب حساب الملكين وبعدين قفل في وشه حازم اتـ.ـو.تر وخاف علي نفسه واخيرا نور طلعت من المستشفي حازم بص واتاكد أن مفيش ناس جنبها وهجم عليها مره واحده نور اتنفضت في مكانها بخــــوف… وبعديييين !!!

المجهول بتحذير: الرئيس بتاعك بيقولك عداد عمرك بدأ يقل يتنقذ نفسك يا هتلاقي نفسك بتتحاسب حساب الملكين وبعدين قفل في وشه حازم اتـ.ـو.تر وخاف علي نفسه واخيرا نور طلعت من المستشفي حازم بص واتاكد أن مفيش ناس جنبها وهجم عليها مره واحده نور اتنفضت في مكانها واتخضيت وبلعت ريقها بخــــوف وقالت انت عايز مني اى تاني حـ.ـر.ام عليك بقا حل عني حازم بصوت مرعـ.ـب هو أنا لسه خدت منك حاجه كل ده كان تصبيره نواشف يعني وبعدين بنخش علي التقيل اللي بيسد جوعنا أنا الاول اشبع منك وبعدين هيفضل منك شويه وهرميهم للكلاب عايزينك جدا و الصراحه بنسبالي في دب*ح لو منفذتش طلبهم وانا مش هقدر استغني عن نفسي عشانك فا هضحي بيكي بس الاول اسد شهوتني وبعدين اسلمك ليهم وبعدين قرب عليها برعـ.ـب نور رجعت لورا وجريت منه حازم جري وراها والحته مقط*وعه مفهاش ناس وضلمه نور فضلت تجري منه وبتصوت أن حد ينجدها منه واخيرا حازم مسكها وقالها هتروحي مني فين يا حلوه الدنيا ضايقه مهما تروحي هجيبك فا متحاوليش نور فضلت تضـ.ـر.به وتصوت حازم اتعصب من صوتها وكتم بوقها بايده وقالها بصوت زعيق اسكتي خالص يلا حازم كان ماسكها وحاطت أيده ع بوقها وهي كانت بتحاول تهرب منه وتضـ.ـر.به وبعدين ضـ.ـر.بته بايديها تحت الحزام جـ.ـا.مد وجريت منه وحازم اتالم بو.جـ.ـع وقال وربنا ما هسيبك أنا لما صدقت امسكك وبعدين جري وراها بو.جـ.ـع ومره واحده أثناء لما نور بتجري وهي باصه علي حازم بخــــوف وفجاه العربيه صدmتها بس مش جـ.ـا.مد نور وقعت علي أرض واغمي عليها حازم اتصـ.ـد.م و شافها كدا وسابها وهرب ____
__________________________________
رانيا و مرام كانوا قاعدين في الكافيه 
رانيا بحـ.ـز.ن : طب عز في المستشفي أنا من ساعت ما عرفت الخبر ده وانا مش قادره امسك نفسي من العـ.ـيا.ط عشانه 
مرام رفعت حواجبها باستنكار : عيطت عليكي حيطه يا شيخه بقا زعلانه علي واحد اتعدي علي شرفك وراماكي من غير رحمه ولا قلب و في الاخر تزعلي عليه فعلا يديكي علي دmاغك مـ.ـيـ.ـت مره وترجعي تقوليلوا بحبك انتي ي بـ.ـنتي مبتزهقيش انتي مقتنعه بكلامك ده !! طبعا رانيا مقالتش لمرام أنها هي اللي راحت بنفسها عند عز 
فلاش باااك…
رانيا وهي ماشيه في الشارع ومتقمصه الزعل وكلمت مرام وهي بتعيط 
رانيا بعـ.ـيا.ط : مرام أنا مخـ.ـنـ.ـوقه اوي عايزه اجيلك مش قادره مخـ.ـنـ.ـوقه
مرام بقلق: اى اللي حصل بس مالك 
رانيا بتشهق : عز اغتص*بني وهددني بأهلي وقالي هقول لأهلك انك مقضيها معايا كل يوم علي سريري وقالي معايا كل حاجه تثبت انك كنتي معايا معرفتش اعمل أى أنا رفضت بس خدني غـ.ـصـ.ـب عني المهم لما اجي احكيلك عشان مش قادره وبعدين قفلت معاها وضحكت جـ.ـا.مد زي المجانين وقالت اخيرا نمت معاك وناولتها يا عز والله لخليك تتجوزني بالعافيه حتي لو مش برضاك وبعدين ضحكت…بااااك
رانيا بضيق مزيف : اها مقتنعه وصاحيه وفاهمه أنا بقول اى بس بردو مش هقدر اسيبه في الظروف دي أنا لازم اقف جنبه وبعدين انتي فكرا عز هيسبني اكيد لا هيرجعلي غـ.ـصـ.ـب عنه وهنتجوز لما يعرف أن في حته منه هيجي في طريق 
مرام بصدmه : اى !!! انتي بتقولي اى حته اى مش فاهمه أنا دmاغي وقفت وعجزت عن الفهم 
رانيا حطت ايديها علي بطنها بانتصار وقالت أنا حامل من عز ..
_______________________________
مراد بخــــوف : احيه مين دي اللي خبطتها هي ليله غبره من اولها يارب استر عز قطعه في الكلام بسرعه بغـــضــــب وقاله انزل انزل نشوف مين عز ومراد نزلوا يشوفو مين كانت بنسبالهم واحده وشها مش باين من شعرها اللي مغطي وشها عز نزل مستواها وشال شعرها من وشها وبرق عينه مره واحده بصدmه وأيده اتشلت من الحركه ومراد كان واقف جنب عز باستغراب وهو مش شايف من بعيد وقاله انت مالك تنحت كدا لي التتنيحها دي وراها حاجه عز فوق أنا بكلمك احنا لازم نوديها المستشفي بسرعه غلط كدا عز بردو كان مكمل في الصدmه ومش قادر يعمل حاجه وكأنه قلبه و.جـ.ـعه علي حبيبته نور وغلب علي عقله في النسيان حتي لو مش فاكر اى حاجه بس قلبه فاكر كل حاجه وحاسسه بحبه ليها مراد قطع شروده وقاله يا عز البت بتروح مننا يلا نوديها المستشفي عز فاق من كلامه واتكلم وقال بصدmه  دي ..دي….. نور !!! مراد اتصـ.ـد.م ومسك دmاغه بايده الاتنين و عز شالها وحـ.ـضـ.ـنها بخــــوف بسرعه وحرك أيده علي وشها بقلق وفضل يضـ.ـر.ب علي وشها بخفه وقال نور فوقي يا نور وبص علي مراد بغـــضــــب وزعيق مش تشوف يا مراد اتعمـ.ـيـ.ـت خلاص ينعل ابو اللي علمك السواقه مراد اكتفي بالصمت ومقدرش يكلمه وعز فضل يضـ.ـر.ب علي وش نور بخفه لحد لما فاقت وفتحت عنيها بالبطي وتعب وبصت بالتوهان لحد لما عينيها ثبتت علي وش عز واتاكدت أن ده عز حبيبها وقالت بتعب ومتكـ.ـسر ع..عزز. عا..ييزين يخخ.دوني عز ضم حواجبه بعدm فهم وقال اى مين اللي عايز يخدك نور أنا معاكي قولي متخافيش مراد نزل مستواهم وقال انا فعلا شوفت واحد لما خبطت نور ولقيته جري وبعدين وجهه كلامه لنور وقالها عايز ياخدك لي يا نور انتي سمعاني عز قطع كلامه وقاله مش وقته لازم نوديها المستشفي حالا وبالفعل ودوها المستشفي واطمنه عليها وعز منع اى حد يدخل غيره وحذر مراد ميعرفش حد عن حادثه اللي حصلت عز دخل ومراد كان واقف برا وبيحاول يربط الأحداث اللي حصلت ومين ده اللي كان بيجري ورا نور وعايز اى وفكر فيها وقال مش ده اللي كان بيجري ورا نور هو ده اللي كان بيحاول يعتدي عليها ف وقت الحفله انا لازم اجمع بقيت الأحداث ميرا قطعت شروده بخــــوف وعـ.ـيا.ط وقالت نور مالها مراد حـ.ـضـ.ـنها وقالها اهدي نور مفهاش حاجه خالص دي خبطه بسيطه ششش عز هيخرج وهتخشي تشوفيها ده حتي الدكتور طمنا وقال مفهاش حاجه بس في خربوشه في وشها واديها بس ميرا وهي بتمسح دmـ.ـو.عها بفرحه وقالت بجد يعني نور كويسه مراد مسك وشها بايده الاتنين واحسن مننا كمان….
___________
عز كان قاعد قدام نور علي الكرسي وكان في حيره وصراع ما بين عقله وقلبه وبيحاول يفتكر اى حاجه ولي خاف عليها اوي كدا وقلبه متعلق بيها وكأن في خيط متواصل ما بين قلبه وقلبها عز اتنهد في حيره وضيق لحد لما سمع نور بتتردد في اسمه بتوهان عز حرك أيده علي وشها بحنيه وقالها أنا اهو يا نور عز جنبك نور فاقت علي صوته بالبطي وتعب وقالت عز انت افتكرتني عز اتنهد وقال بكذب ايوه فكرك طبعا انتي نور حبيبتي نور فرحت وقامت بتعب عز ساعدها و سندها لحد لما قعدت وبعدين عز رجع تاني نور بصت عليه بفرحه افهم كدا انك فاكر كل حاجه
عز  : يعني مش اوي بحاول
نور ابتسمت بحب : مش مهم هساعدك تفتكر كل حاجه وعد مني عز ابتسم وقال ماشي يا نور المهم ركزي معايا كدا في الموضوع ده مين ده اللي عايز يخدك ولي بيجري وراكي 
نور بلعت ريقها بصعوبه وقالت بخــــوف مفيش حد عايز يخدني عز رفع حواجبه باستنكار نعم انتي هتكدبي عنيه من اولها يا نور وبتخبي عليا أنا مش عبـ.ـيـ.ـط تضحكي عليا بكلمتين 
نور بتحوير : لا مش بكدب أنا كنت بجيب حاجه من سوبر ماركت ونسيت التليفون وهو كان بيجري عشان يديني التليفون بس عز مسح في وشه بضيق وقالها ممكن بعد اذنك متكدبيش عليا عشان أنا شوفتك وانتي بتجري وانتي خايفه منه هو مهددك بحاجه طيب مخليكي متتكلميش نور لو خبيتي حاجه خطيره هتاثر عليكي بعد كدا احنا فيها وتقدري تنقذي نفسك من اولها نور كانت بتفرك ايديها بخــــوف وقلق هو عنده حق فعلا عز قطع شرودها وقعد جنبها علي سرير وقال قولي يا نور أنا سامعك متخافيش أنا جنبك ومش هسيبك صدقيني هنقدر نتخطي كل حاجه هتقف قصدنا وهنرجع احسن من الاول خليكي واثقه فيا نور اتنهدت بقله الحيله ومحبتش تخبي عليه وقالتله كل حاجه وبدأت لما حازم دخل عليها في يوم الحفله لحد اخر حاجه لما جري وراها وعملت الحادثه وعز كان مصدوم من كلامها وركز علي كلامها لما قالت إنه حازم ضـ.ـر.به علي دmاغه عز غمض عنيه وفتكر الحته دي بتحديد ودmاغه عملت علامـ.ـا.ت الاستفهام وبيحاول يفتكر بعد الضـ.ـر.به دي مفيش نور قطعت شروده وقالت بقلق انت كويس ياا عز … عز فتح عنيه وقال أنا كويس كملي نور بتعجب بس انا خلصت كلامي مفيش حاجه تانيه وانا حاليا خايفه منه وعمال يهددني ويقولي هاخدك في حته انتي مطلوبه فيها وكان عايز يغتص*بني عشان كدا جريت منه عز اضايق وقفل علي ايديه الاتنين بعصبيه وقال ماشي يا وس*خ أما وريتك مبقاش عز الجارحي وبعدين بص علي نور وقالها بحذر من هنا ورايح هتمشي معايا هروحك وهوديكي و مفيش طلوع برا في الشارع من غير اذني طبعا ده كله ده عشان مصلحتك والكلام ده كله هتقوليه لمراد عشان نقدر نجيب الكـ.ـلـ.ـب ده فاهمه وبعدين كمل بسخريه و هزار وقال ولا عايزه جاموسه تفهمك نور اضايقت وقالت لي ما قدامي اهو ليه نجيب من بعيد عز ضحك بسخريه وقال اصدقي لسانك الطويل ده عايز يتقص عشان طول عليا وبدأ يتعود علي كدا خافي مني يا نور انتي مش قد جبروتي انفدي بجلدك احسنلك نور اضايقت وقالت انت اخر واحد اخاف منك يا عز طبيعي لساني الطويل يبقا متعود عليك وبعدين قامت من مكانها بتعب ومسكت وسطها بو.جـ.ـع عز اتعصب من كلامها وخد نفس بضيق وقالها بخـ.ـنـ.ـقه انتي رايحه فين يا بت مش قولتلك يبقا في اذن مني قبل ما تروحي في اى حته نور ببرود لي يعني أخد إذن منك هو انت جوزي وانا معرفش عز ضحك بشـ.ـده وقالها جوزك!!!! ممم تلكيك بقا وكدا قولي انك عايزه تتجوزيني وهتم*وتي عليا متخافيش هفكر في الموضوع ده اوعدك وبعدين غمز لها نور بنفاذ الصبر ياروح اقصري عدوينك كترو في الغربه وانا مبقتش استحمل طلقات كلامهم وبعدين نور مشيت بتعرج و تعب وعز كان كاتم الضحك من جوه وقال من جواه أما ربيتك من جديد وخليتك تركعي وتبوسي رجلي عشان اديكي الإفراج مبقاش أنا عز الجارحي ……
________________
حازم كان قاعد في البيت بخــــوف وتـ.ـو.تر من اللي جاي وعمال يفرك في أيده بحده ويهز رجله بتـ.ـو.تر وقلق ويعضض في ضوافره وكان باصص علي التليفون وفجاه مسكه وكس*ره برجله بخــــوف لحسن يعرفه مكانه وساعتها مفيش افلات منهم وفجاه سمع صوت تكس*ير في الباب معقوله عرفه مكانه حازم قام بخــــوف ومعرفش يعمل اى وراح دخل جوه الاوضه بسرعه وجاب مسد*س واستخبي ورا الباب الاوضه وكان قافل النور العصابه دخلت عليه وفضلوا يدورو عليه وحازم كان كاتم صوته بخــــوف وبعدين دخلو الاوضه براحه وبصوا في كل حته حتي تحت السرير وف الدولاب لحد لما واحد منهم بص عليه من طرف عينه و مشي ناحيته بالبطي وصوت جذمته كانت مسمعه علي الارض وحازم سمع صوت رجله جاي ناحيته وبعدين حازم سابقه وصوب المسد*س علي وشه وضـ.ـر.به وبعدين ضـ.ـر.ب التاني في دراعه وجري في الصاله ولقي كميه كبيره ومصوبين علي وشه وسمع صوت حد بيسقف من وراهم ومغطي وشه بالمسك وبعدين الجارد وسعوا الطريق وهما مصوبين علي حازم 
الراجـ.ـل الكبير اتكلم بصوت مرعـ.ـب وقال باستهزاء هتروح مني فين يا حازم ولا جواد ولا شاجر مش مهم كلهم مزيفين ولا اى يا حورس مش ده اسمك بردو اللي محدش عارفه غير أنا وانت وبعدين قرب عليه و وقف قصاده وحازم كان واقف في مكانه بخــــوف وووو…… 

الراجـ.ـل الكبير اتكلم بصوت مرعـ.ـب وقال باستهزاء هتروح مني فين يا حازم ولا جواد ولا شاجر مش مهم كلهم مزيفين ولا اى يا حورس مش ده اسمك بردو اللي محدش عارفه غير أنا وانت وبعدين قرب عليه و وقف قصاده وحازم كان واقف في مكانه بخــــوف وقاله أنا كنت هجبها والله بس معرفتش اجبها العربيه خبطتها 
الراجـ.ـل الكبير باستهزاز : يااااا نفس السينــــاريو وتبرير تحب اسمعهملك وبعدين قلد صوته وقال اصل انا كنت اجبها والكـ.ـلـ.ـب جري ورايا اصل انا كنت هجبها وكسلت عشان مش قادر اجبها اصل صوباعي اتكس*ر وبعدين كمل بزعيق صح كدا ده العيل الصغير لو قولتلوا هات طنط اللي هناك والله هيجبها لحد عندي وفوقيها بوسه كمان وبعدين كمل بصوت وا.طـ.ـي مخيف عارف لي عشان أنت خايب وجبان مبتعرفش تنيلها في حياتك وبعدين مد أيده و واحد من الجارد اداله مسد*س وحازم خاف ورجع لورا وبعدين من كتر خــــوفه صوب المسد*س في وش الراجـ.ـل الكبير 
الرئيس ضحك بشـ.ـده وقاله باستهزار لا لا ونبي نزل المسد*س أنا خايف منك جدا ومرعوب حازم بزعيق وهو خايف وقاله لو مسبتنيش في حالي همو*تك وخدهم ومشي من هنا والا قبل ما تمو*ت هتقرا علي نفسك الفاتحه انت واللي معاك 
الرئيس سقف وقاله برافو الفيلم عجبني اللي انت عامله ياتري الانتاج مين حازم ولا حورس وبعدين ضحك بص أنا زهقت من النقاش وأثناء وهو بيكلم ضـ.ـر.ب طلق علي رجل حازم ..حازم وقع علي رجله بو.جـ.ـع والرئيس نزل مستواه وقاله عشان بعد كدا تتحداني وتقف قصادي يا ضعيف بقا واحد زيك يقلل من مقامتي وتعلي نفسك لمستويا وتهزق فيا وانت واثق من نفسك فعلا اللي اختشوا مـ.ـا.توا وقاله ببرود طبعا ضـ.ـر.بتك ع رجلك دي اقل حاجه عندي واديك شوفت العقـ.ـا.ب عندي بيبقا عامل ازاي بس المره الجايه لو منفذتش وجبت البت عندي أنا هفقعلك عينك الجميله دي وبعدين لمس عينه بالمسد*س وقام وداس ع الجـ.ـر.ح برجله وحازم صرخ من الو.جـ.ـع وبعدين الرئيس وهو ماشي وقاله بصوت عالي المره الجايه مفيش اعذار في مو*ت ع طول 
_________________________________
نور كانت قاعده علي سرير في المستشفي وجنبها ميرا وقالت بتحذير متقوليش لبابا وماما يا ميرا هاا انا كويسه وبعدين كملت بهزار وثقه ده انا حتي عضمي حديد وناشف عمره ما يتكـ.ـسر ميرا ضحكت وقالت بهزار عضم حديد مغشوش بيتكـ.ـسر بسرعه وبعدين ضحكت نور اتغاظت منها ولسه هتشتم دخل مراد عليهم وعز 
عز بلا مبالاة: مراد هيقعد يسالك في كام حاجه بس تجوبي عليهم من غير تحوير و هروب نور هزت راسها بالموافقه وبالفعل مراد قعد قدامها وبص علي ميرا وغمز لها وابتسم ميرا اتكسفت منه وبصت في الأرض نور لحظت عليهم بخبث ورفعت حواجبها باستنكار وقالت بصوت عالي نخششش في الموضوع مراد فاق علي صوتها وقال اى خرمتي طبله وداني وبعدين كمل بجديه وقال أحم احم المهم سألها في كام سوال وجوبت عليهم بصدق وقال يعني هو اسمه حازم وكان شغال هنا في المستشفي وكان بيرخم عليكي من زمان يعني افهم كدا الموضوع ده قديم مش حديث تفتكري لي كان عايز يقرب منك !
نور اتـ.ـو.ترت وقالت عشان قالي أن هو عايزني في مكان أنا مطلوبه في كتير مفهمتش كلامه الصراحه حسيت أن في غموض مراد فهم وقالها بعد الحفله كان مهددتك شوفتيه تاني في المستشفي نور هزت راسها بالنفي وقالت اختفي مره واحده ولسه ظاهر دلوقتي مراد كمل كلامه وقال معاكي صورته نور هزت راسها وقالت ايوه بس مش لوحدي كل الدكاتره اتصورو بس هو كان واقف بعيد نور طلعت التليفون ومراد شاف الصوره وحازم مكنش تفاصيل وشه باينه وكان واقف بعيد مراد خد منها الصوره وقال احاول اكتشف هويته المهم بص علي عز و نور وقال انتي دلوقتي هدف بنسباله يعني ممكن في اى وقت يطب عليكي تاني عز قطع كلامه وقاله أنا قولتلها اللي فيها وهي فاهمه من هنا ورايح هتمشي معايا و وانا اللي هروحك ومفيش خروج غير بالاذن مني نور اضايقت من كلامه ومن التحكم فيها وقالت بضيق اى اسلوب المؤامرة ده وقالت أنا بعرف احمي نفسي كويس ومش مستنيه منك تحميني عز ضحك بسخريه وقال ممم ما باين فعلا انك بت عـ.ـر.في تحمي نفسك احمي ضلك الاول وبعدين احمي نفسك نور اتعصبت وقالت عززز لم نفسك بدل مهما محدوفين عليا 
عز باستغراب: اى يا ماما بتقولي اى عيدي كلامك بس عشان مجيش الطشك قلمين يعدلو بوقك المعوج ده
نور بثقه وغــــرور: والله ولا هتقدر تعمل حاجه
عز بغـــضــــب: طيب أنا هوريكي مش هقدر ازاي قرب عليها بتعصب مراد قاطعهم و وقف قدام عز وقاله بسرعه اى يمعلم اهدا بس عز وهو بيزقه اطلع منها يا مراد عشان أنا ع أخري من البت دي نور باستفزاز عارف لي ع اخرك عشان كلامي و.جـ.ـعك وطـــعـــنك في قلبك ميرا ضـ.ـر.بتها بخفه وقالت لها اهدي ولمي الدنيا .. عز بضيق : لا اوعي كدا دي عايزه تتربي ولسانها يتقطع انتي ي بت اقسم بالله لو مسمعتيش كلامي هكـ.ـسر عضمك 
نور بتكشير في وشها : لا مش هسمع كلامك أنا همشي مع ميرا انهارده وأبقا اجي معاها ع طول مش عايزين نتعب جنابك ميرا اتكلمت بسرعه وقالت مش هينفع احنا بنات وانتي محتاجه ضهر تسندي عليه يعني المفروض عز اللي يوصلك نور اضايقت وقالت بغـ.ـيظ اااه يا غداره ماشي ميرا اتكلمت وقالت مش قصدي والله بس انا مش هقدر احميكي عشان احنا بنات هيجي يخدنا احنا الاتنين كدا مش لوحدك انتي محتاجه راجـ.ـل نور قامت من مكانها واضايقت وقالت يعني انتي خايفه ع نفسك!! ماشي اللي تشوفيه أنا ماشيه عشان الوقت اتاخر ميرا لسه هتفهمها بس عز سابقها 
عز بجديه وضيق : يلا هوصلك أنا كدا كدا مروح ومش عايز كلام كتير نور وقفت قدامه وقالت بخـ.ـنـ.ـقه وانا هروح لوحدي 
عز بثقه: طيب روحي لوحدك والساعه دلوقتي بص ع الساعه وقال اتنين بليل ومفيش موقف دلوقتي ولا عربيه هتوقفلك يلا اتفضلي نور اضايقت وخرجت و وقفت في الشارع و مستنيه اى عربيه تيجي تخدها وعز خرج من المستشفي ومعاه مراد و ميرا واستاذن وبص علي نور بتحدي وركب العربيه نور اتجهلته 
ميرا بخــــوف : ما نخدها يا مراد معانا نوصلها
مراد ابتسم : عز مش هيسبها متقلقيش عليها أنا عارفه وبعدين في مفجاه ضـ.ـر.ب نــــار هتحصل بكرا او بعده 
ميرا بفضول: اى ده اى هي ونبي 
مراد بهزار: لا عشان هتروحي تفتني وهتخليها اذاعه محليه ميرا بترجي وبليز قول أنا عمري ما بطلع سر حد قول بقا مراد هز رأسه بالنفي: لا هقولك قبلها 
ميرا بزعل : يعني انت مش واثق فيا خلاص مش عايزه اعرف مراد أبتسم بحب وقالها خلاص متزعليش الموضوع عن نور وعز وبعدين قالها المفاجئه ميرا اتصـ.ـد.مت بفرحه وقالت انت بتتكلم بجد
مراد ضحك بشـ.ـده: اومال هضحك عليكي بس اعوديني متقوليش لنور ميرا بفرحه هو أنا أقدر يقطـــعـــني لو فتنت 
مراد بغـــضــــب مزيف : بعد شر عليكي متقوليش كدا بضايق عليكي يلا بينا نوصلك..
عز كان راكب العربيه وعمل نفسه مشي قدام نور 
نور خافت جدا ع نفسها و ف نفس الوقت مفيش عربيه تخدها وبعدين مشيت في الشارع بقله الحيله وكانت مرعوبه وهي ماشيه وعز كان بعيد عنها مستنيها بس حب يخــــوفها ويربيها عشان تسمع الكلام بعد كدا نور كانت ماشيه بخــــوف لحد لما مشيت جنب عز..وعز لحقها وبص في الشباك وقالها هتيجي ولا همشي واسيبك نور اتنفضت وبصت عليه بضيق اى ده يعم خضيتني ممشيتش لي بعدين شكرا أنا همشي لوحدي معايا ربنا 
عز بنفاذ الصبر: طيب غوري أنا غلطان نور بصت عليه بقــــرف كتك غوره وبعدين عز مشي نور مشيت وخافت لأن الشارع فاضي ومره واحده سمعت صوت كلا*ب ولفين حواليها نور صرخت بخــــوف وجريت وقالت باعلي صوتها يا عزززز استني يا عز ونبي استني يا عززز عز وهو ماشي سمع صوت نور وبص عليها من مرايه باب العربيه ولف ورحلها وبعدين فتح شباك العربيه وقالها اسيبك دلوقتي للكلا*ب يكلوكي نور بخــــوف افتح الباب ونبي هيجوا عندي 
عز ببرود : اعتذري نور بصت عليه بخــــوف وقالت ماشي افتح الباب طب 
عز باستفزاز : لا اعتذري وافتح الباب قولي أنا اسفه يا عز ومش هغلط فيك تاني وهسمع كلامك في اى حاجه نور اضايقت وزفرت بضيق وقعدت ثواني وبعدين عز كمل برود وقالها يبقا خلاص سمعت جوابي همشي أنا بقا عشان هم*وت وهنام وبعدين لسه هيمشي نور رديت عليه بسرعه وقالت خلاص يا عز اسفه ومش هعمل كدا تاني و هسمع كلامك عز باستفزاز كملي باقي الجمله نور بضيق وهسمع كلامك في كل حاجه
عز بانتصار شطوره يا نونو وبعدين فتحلها الباب ونور دخلت بسرعه وقفلت الباب و زفرت براحه وعز اتحرك بالعربيه 
عز ببرود: ما كان من اول لازم يعني تقلي ادبك وتعملي فيها اللي مفيش منك اتنين و شبح ع الكل وعليا فعلا ناس مبتجيش غير لما بتتقرص من ودنها نور اضايقت وقالت عشان انت مستفز في بتخليني اطلع عن طوري 
عز باستغراب من كلمه : ط اى ي اختي قصدك يعني أنك حيو..ان التور ماشي ي ستي اللي شيفاه مادام شايفه نفسك توره نمشيها تور وبعدين ضحك بشـ.ـده 
نور اضايقت وقالت باستنكار طبعا ليك حق تضحك جاهل واثق من نفسه في حكمه تنفع اللي زيك قاله اى بقا لا تجادل مع الجاهل لكي لا يغلبك في جهله وكلمه طوري معناها أن أنا طلعت عن شعوري 
عز ضحك بضيق وقالها أنا جاهل !! وبعدين ضـ.ـر.بها بالقلم علي وشها بس بخفه ي بت انتي مش هتبطلي اللماضه اللي فيكي  ازحلقك دلوقتي من العربيه نور مسكت وشها بصدmه وزقته وضـ.ـر.بته عز مسك ايديها الاتنين بايد واحده وقالها برخامه احسن تستاهلي وبعدين وصل للبيت وساب ايديها الاتنين وقالها ببرود يلا انزلي يا بت ومفيش شغل بكرا ليكي عشان لو جيتي هفصلك ومتنزليش من البيت غير أما تقوليلي اديني حذرتك نور نزلت من العربيه وقالت بغـــضــــب في ستين داهيه يا عز ينعل ابو معرفتك وبعدين مشيت عز ضحك جـ.ـا.مد وقال من نفسه استني بس هجننك أنا هربيكي يا سوق زبا*له وبعدين مشي 
________________________
نور دخلت البيت وامها وأبوها كانوا قلقانين عليها واتصـ.ـد.موا من وشها عايده جريت على بـ.ـنتها بخــــوف وقالت اى اللي حصل في وشك عزمي قطع كلامها وقال أنا كنت حاسس ان في حاجه عشان كدا اتاخرتي نور حاولت تهديهم وقالت بكذب ده انا وقعت علي وشي في شارع فا اتعورت دي خربوشه مش مستاهله نعمل ضجه عليها وقالت أنا هطلع هنام أنا تصبحوا ع خير 
عايده بحزم: استني هنا ي بـ.ـنت يعني بتقلقينا عليكي وانتي بـ.ـارده مش عايزه تطمنينا وبتقولي عايزه انام فهمينا الموضوع وبعدين روحي نامي نور بزهق مفيش حاجه والله ما زي الفل اهو زي ما قولتلك كدا انا وقعت ع وشي بس يلا هروح هنام مش قادره بجد عزمي اتكلم وقال خلاص سبيها تروح نام وبعدين نعرف منها اى اللي حصلها 
نور بنبره فاكهه: فل ي حج ابويا ده بيكلم كلام كبير عندك حق يا بابا يلا تصبحوا ع خير نور طلعت تنام 
عايده باستغراب: بص البت ماشي يا نور ….. الصبح صبح وعايده دخلت على بـ.ـنتها بفرحه و سرور وفتحت الستاير والضوء دخل علي نور خلت نور تصحي وفتحت عينيها بنعاس وقالت بصوت نايم في اى يا ماما علي الصبح معنديش شغل انهارده اجازه اقفلي بقا خليني انام عايده قربت عليها بفرحه وقالت قومي بس ليكي خبر مفرح نور قامت بزهق : اممم اى بقا الخبر المفرح بقا اللي هيخليني اطير زي الحمام الطاير
عايده بابتسامه مفرحه: جايلك عريس انهارده 
نور باستغراب: عريس وجاي كمان هو أنا مبقاش ليا رايي في البيت ده ولا اى مش المفروض اعرف قبلها بردو عايده اتكلمت بسرعه وقالت لا ما الموضوع جيه مره واحده و ده ابن صاحب ابوكي هيجي يشوفك 
نور بضيق : وانا مش عايزه اشوف حد و مش حاطه في دmاغي حوار الجواز ده دلوقتي 
عايده : لا بقولك اى الواد جاي هو عيلته مفيش حاجة اسمها مش عايزه اتجوز عايزه افرح بيكي بقا ي شيخه
نور ببرود : ايوه مانتوا عايزين تخلصوا مني بدري طب قولو لو تقيله عليكوا هروح اشوفلي شقه اقعد فيها واخلصلكوا من نفسي عايده ضـ.ـر.بتها بخفه وقالتلها بس يا بـ.ـنت أنا عايزه افرح بيكي زي كل الامهات اخلص منك لي يعني هو ليا كام نور في الدنيا دي غيرك عايده فضلت تقنع بـ.ـنتها لحد لما نور زهقت وقالت خلاص هشوفه لو مدخل دmاغي هرفضه 
عايده: بس انتي اتكلمي معاه وبعدين ابقي قولي رايك نور هزت راسها بالموافقه وقالت ماشي نور جهزت دخلت خدت شور وبعدين فطرت لحد لما جيه الوقت اللي هيجي في العريس عشان يشوف عروسته نور كانت جاهزه في الاوضه ولبسه فستان مجـ.ـسم عليها و لونه ابيض وسايبه شعرها وحطت مكياج برز جمالها عايده دخلت عليها وقالت لها قمر يا روحي ربنا يصلح حالك ويسر امورك يارب يلا تعالي خدي المشروبات للناس قاعدين بره نور بلا مبالاة ماشي نور دخلت المطبخ وخدت المشروبات وطلعت للناس واتصـ.ـد.مت وبرقت عيونها وبلعت ريقها بصعوبه و الصينيه كانت هتقع من ايد نور وبالفعل وقعت وقالت بصدmه في نفسها عززز!!!!!

نور دخلت المطبخ وخدت المشروبات وطلعت للناس واتصـ.ـد.مت وبرقت عيونها وبلعت ريقها بصعوبه و الصينيه كانت هتقع من ايد نور وبالفعل وقعت وقالت بصدmه في نفسها عززز!!!!! عز كان بيتكلم أبو نور ومبتسم وفجاه خد باله من نور لما وقعت الصينيه بس مخدش باله غير من جمالها فضل متنح ليها ثواني وعيونه ثابته عليها بإعجاب نور بصت علي عز بصدmه وعز ابتسم بسخريه وغمز لها ونور بصت عليه بضيق وشالت الحاجه بسرعه وقدmت أسفها وجريت علي المطبخ … عايده بصت عليهم باحراج وقالت معلش يا جماعه العروسه اتـ.ـو.ترت شويه عن اذنكم اقوم اشوفها وبعدين عزمي اتحرج زيها واعتذر عن اللي حصل من شويه الجارحي ابتسم وقال عادي ولا يهمها بس مشاء الله بـ.ـنتك نور زي قمر ربنا يحميها أنا والله مبسوط اني انسبك والله يا عزمي وطمعنين في كرامكم وحبين ننسبكوا واى حاجه تطلبوها احنا موافقين عليها من غير اعتراض ابتسم عزمي وقاله متقولش كدا مفيش ما بين الاخوات اتفاق ونور بـ.ـنتي هي بـ.ـنتك و أنا حابب انسبك والله يا جارحي وجيه اليوم اللي عيالنا يخدوا بعض وانا عارف ان عز واحد يعتمد عليه عشان كدا أنا مطمن علي بـ.ـنتي من دلوقتي عز ابتسم وقاله اكيد طبعا يا عمي نور بـ.ـنت حضرتك هتكون تحت عينيا ومتقلقش عليها ابدا وهي في حياتي عز قال كدا بس من جواه ناوي ومستحلف أن هيوريها الويل وهيربيها من لسانها الطويل .. عايده بضيق نور يا حبيبتي ابقي خدي بالك وانتي ماسكه الصينيه الضيوف يقولو علينا اى اهدي كدا و متتـ.ـو.تريش نور اتنهدت بضيق وقالت بس انا شوفته واتكلمت معاه ومعجبنيش شخصيته في الحفله
عايده بجديه: ابوكي عارف مصلحتك يا نور و الصراحه ده صاحب ابوكي من زمان وابنه اكيد متربي احسن تربيه نور قالت بسرعه متربي اوس*خ تربيه عايده بغـــضــــب بـ.ـنت عيب اى اللي انتي بتقوليه ده انتي ت عـ.ـر.فيه عشان تقولي كدا نور بضيق انا معرفش الكون وأعرفه هو اصل مميز في البرود والتناحه عايده بسخريه طب يلا يا اختي اطلعي شوفي العريس ومش عايزه اسمع كلمه مش موافقه شوفيه ممكن يعجبك صدقيني نور بملل حاضر نور خدت الصينيه وطلعت مع امها وابتسمت معلش يا جماعه اتاخرنا عشان كنا بنحط عصاير بدل اللي وقعوا ناديه ابتسمت وقالت مكنتيش تعبتي نفسك يا حبيبتي احنا جايين بس نشوف عروستنا القمر يا زين ما اختارت يا عز ذوقك جميل يا حبيبي نور ضيفتهم واحد واحد وبعدين وقفت عند عز وبصت عليه بغل و قــــرف وعز ابتسم بســـخريـــة وقالها بصوت خافت زي ما وعدتيني اني اتجوزك وانا عند وعدي اهو نور ابتسمت بغـ.ـيظ وداست علي رجله وعز اتو.جـ.ـع بصوت وقال بصوت خافت و و.جـ.ـع يبـ.ـنتل المـ.ـجـ.ـنو.نه نور عملت نفسيها اتخضت وقالت أنا اسفه بجد مخدتش بالي عازمي اضايق وقال مالك يا نور مش علي بعضك لي مره توقعي العصاير و مره تدوسي علي رجل الراجـ.ـل الجارحي دخل في الحوار وقال حصل خير يا عزمي مفيش حاجه اتفضلي يا بـ.ـنتي اقعدي نور قعدت وبصت علي عز بتحدي و عز بص عليها بضيق و و.جـ.ـع.. الجارحي المهم نخش في الموضوع بـ.ـنتنا القمر رأيها اى نور بضيق أنا محتاجه اخد وقت يا انكل ومعنديش جواب حاليا عز رفع حواجبه باستغراب وقال طب بعد اذنك يا عمي ممكن اخد الانسه نور اكلم معاها شويه عازمي سمحله وقاله خده راحتكم في ركن هناك تقدروا تتكلموا في براحتكم عز قام ونور لسه قاعده ببرود عز شـ.ـدها من ايديها جـ.ـا.مد و قومها وراحوا قعدوا بعيد عن الأنظار عز اتكلم معاها ببرود وقالها بقا أنا يتقالي الكلام ده منك انتي يا بت انتي نسيتي نفسك ولا اى بقا عز الجارحي يتقاله اخد وقت ومعنديش جواب كمان ده انتي جريئه يا بت نور بغـ.ـيظ اها عادي يتقالك كدا هو انت توم كروز عشان أوفق عليك علي طول عز باستنكار ده علي اساس هيبص علي واحده زيك ده يبقا عيبط لو عمل كدا نور ببرود طب ما انت عبـ.ـيـ.ـط اهو وعايزني عز ابتسم بســـخريـــة ومسك دراعها بغـــضــــب جـ.ـا.مد وقالها أنا عبـ.ـيـ.ـط فعلا أن هاخد واحده زيك الشيطان نفسه هيستعيذ من وشها ولسانها الطويل اسمعي يا بت انتي لو مروحتيش قولتي انا موافقه حالا أنا هقول لابوكي علي كل حاجه وهخلي ابوكي وامك يعيشوا في قلق و مش هساعدك وهخرج برا القضيه أنا ومراد وشوفي مين يا حلوه يخرجك في اللي انتي فيه ويكش يخدوكي ومشوفش خلقتك العكره دي تاني نور بو.جـ.ـع وضيق ابعد ايدك يا عززز  عز شال ايديه وقالها هااا هتوافقي ولا هروح هقولهم انتي في ايدك تختاري نور زفرت بضيق وقالت خلاص موافقه ده انت مستفز عز بانتصار جدعه طلعتي بتفهمي وعارفه مصلحتك ومصلحه عيلتك عز قام و نور قامت ورا بعصبيه وبعدين فردت وشها لما قابلتهم نور قعدت هي وعز وعز بص عليها وقالها مش هتقولي اخر اخبـ.ـار عندك يا عروسه نور زفرت بضيق وقالت أنا موافقه عز بص عليها من فوق وتحت بسخريه وانتصار وبعدين الجارحي أبتسم وقال يبقا نقرا الفاتحه وبعدين خلصوا الفاتحة وعز اتكلم وقال بص يا عمي الكلام اللي هقولو لحضرتك مهم بمعني أنا مش هتخطب بس انا هتجوز علي طول نور اتصـ.ـد.مت من كلامه وقالت اى!!!! عازمي بتـ.ـو.تر بس يا بني كدا مستعجل اوي ولسه المفروض تتعرفوا علي بعض وتخدوا علي الجو مع بعض لسه في تجهيزات العروسه وموال طويل الجارحي قاطعوا وقاله عز جاهز في كل حاجه ومعاه فيلا و مترتبه ناقص بس عروستنا ومتشلش بالك بأي حاجه  عازمي اتكلم والله يا جارحي أنا موافق بس صاحب الشأن في أيده المواقفه وبعدين بصه علي نور وعز بصلها بحذر ورعـ.ـب وأثناء وهما بيبصوا علي نور عز رفع صوابعه بحذر ونور بلعت ريقها وقالت اللي موافق عليه بابا أنا موافقه عليه عازمي: متاكده يا بـ.ـنتي نور رديت عليه وقالت ايوه عز اتنهد بـ.ـارتياح يبقا الفرح اخر الاسبوع يوم الخميس 
الجارحي بفرحه انتكل علي الله يا عزمي
عزمي : نتكل علي الله يا جارحي الف مبروك يا عز يا بني 
عز بابتسامه: الله يبـ.ـارك فيك يا عمي .. ناديه زغرطت وقالت مبروك يا ولاد وبعدين فضلوا يتكلموا لحد لما استأذنه ومشيه نور دخلت الاوضه و هي من جواها مبسوطه أن هي هتجوز حبيبها هو اها مش فاكر اى حاجه بس هي بتحاول ترجع ذاكرته بطريقها وهي أنها تعصبه وتتخانق معاه زي الاول وأثناء نور بتفكر قطع شرودها رقم غريب نور استغربت من الرقم الغريب ده و كنسلت عليه وبعدين دخلت تنام التليفون رن تاني نور اضايقت وفتحت في الاخر وقالت بصوت عادي مين معايا 
المتصل ضحك بسخريه: للدرجادي مش عارفه صوتي معداش عليكي الصوت ده قبل كدا وبعدين ضحك 
نور اتـ.ـو.ترت وقالت لا معرفش صوت حضرتك تقدر تقولي مين حضرتك 
المتصل بغـــضــــب : لاااا عااارفه الصوت ده كويس وخلي ف علمك أنا لا يمكن اسيبك وهجيبك بعد اللي حصلي ده انا كنت سايبك براحتي وعلي مزاجي بس لما سبتك خد جزاتي والنتيجه اضـ.ـر.بت بالنــــار بسببك ده انا هعيشك في عـ.ـذ.اب اللي أنا اتعـ.ـذ.بته عشانك بس بدل ما اتعـ.ـذ.بت عيار هردهم اربعه وعشرين عيار عليكي وابقي اطلبي الانجاه من حد مش هت عـ.ـر.في حتي لو استخبيتي سابع ارض هجيبك … نور خافت وقالت انت مالك اتغيرت كدا لي انت عايز مني اى سبني في حالي بقا أنا معملتش حاجه فيك ارحمني بقا وبعدين قفلت بسرعه والموضوع بقا مقلق جدا بنسبالها ومش عارفه تعمل اى ترن علي عز ولا تتجاهل الحوار ده لحد لما التفكير قضي عليها وتعبها وخلاها تنام وهي مش حاسه وبعدين الصبح صبح وسمعت رنه موبايل واتجهلت وبعدين المتصل فضل يرن عليها قد كدا ونور نفخت في وشها وقالت بعصبيه هو أنا مش عارفه ارتاح منكو ابدا وبعدين خدت التليفون ولقت المتصل عز نور ارتبكت وصحيت وفتحت علي عز بسرعه
عز بحزم : اى يا هانم كل ده نايمه وانا قدام بيتك ومستنيكي 
نور باستغراب : تحت بيتي !! بتعمل اى تحت بيتي 
عز بنبره غاضبه: هيكون بعمل اى تحت بيتك انجزي دقيقه الاقيكي قدامي في لمح البصر لو اتاخرتي هطلعلك وهخدك بطريقه مش هتعجبك .. نور اتنهدت بضيق وقالت حاضر نازله وبعدين قفلت وراحت جهزت نفسيها ونزلت عز كان في العربيه وكان شيك في لبسه ولابس نضاره والكاريزما كانت عاليه عنده نور بصت عليه بإعجاب وحب ومن بعيد وفجاه عز قطع شرودها وهو بيشاور أنها تيجي نور راحت ركبت مع عز وكانت متـ.ـو.تره معرفش لي عز اتكلم بنرفزه وضيق وقال نور أنا المرادي هعدي انك اتاخرتي انهارده بس واقسملك المره الجايه أنا مش هعديها وهخليكي تنـ.ـد.مي علي اليوم اللي شوفتيني فيه بس نسيت صح انك هتبقي مراتي بعد تلت تيام يعني الخميس الجاي يعني طبعا ده اجبـ.ـاري تصحي معايا نور قطعت كلامه وقالت بغـ.ـيظ لا هصحي براحتي أنا مش هغير روتين حياتي عشان حضرتك ولما نتجوز كل واحد يعيش علي كيفه مش بكيف حد احنا جوازنا قدام اهالينا رسمي بس في الحقيقه علي الورق بس متنساش ده
عز ضحك بسخريه ده في احلامك يا قلبي انا اقدر اغير روتين حياتك في ثانيه عادي حتي لو المستحيل هقدر عادي وحوار الجواز رسمي ولا مش رسمي نبقا نشوف ده بعدين لينا بيت يلمنا ونعرف هنتعامل ازاي مع بعض وبعدين ضـ.ـر.بها علي دmاغها بخفه وقالها بطلي تنفشي ريشك عليا عشان مقطعهومش نور بو.جـ.ـع وغـ.ـيظ ماشي يا عزز والله لخليك تكره حياتك … عز بغــــرور وريني مستني ..عز وصل للمستشفي و نور معاه وبعدين دخلوا مع بعض وبصوا لبعض بقــــرف وكل واحد راح علي شغله…ميرا قبلت نور في الطريق نور بصت عليها واتجهلتها وبعدين ميرا وقفت قدامها
ميرا ببراءة : انتي لسه زعلانه مني يا نور والله مكنتش اقصد اللي في دmاغك أنا كنت عايزه اوفرلك الحمايه بس انا نفسي مش هقدر اوفرلك ده وبعدين الصراحه مراد قالي نور في خطر ولازم عز يبقا معاها عشان حازم لو شافه مش هيقدر يعمل حاجه في وجوده وانتي طبعا عارفه اللي حصل ما بين عز وحازم في مش هيقدر يعملك حاجه طول ما عز جنبك فهمتي
نور اتنهدت وقالت خلاص يا ميرا ملهوش لزوم الكلام ده 
ميرا بفرحه افهم كدا انك مش زعلانه مني 
نور ابتسمت وقالت لا يا ستي مش زعلانه وبعدين أنا مزعلش منك ابدا انتي اختي أنا بس اضايقت من تصرفك معايا بس خدي هنا يا بت اى حوارك انتي ومراد انتوا بتلعبوا في المستخبث وقافله عليكي الصندوق عشان معرفش سرك 
ميرا بـ.ـارتباك : اصل.. اصل… نور باستغراب: انتي الشريط عندك وقف علي الكلمه دي ولا اى ما طلعي الفوله اللي ف بوقك خلصينا ورانا شغل ميرا اتنهدت بقله الحيله وقالت هقولك علي كل حاجه بس مش هنا ميرا خدت نور وراحوا الاوضه وحكت كل حاجه حصلت هي ومراد وبعدين نور اتكلمت بفرحه وقالت بجد انا فرحت من كل قلبي ربنا يصلح حالكم ومراد شخص كويس ومشوفتش في حاجه وحشه اهو احسن من البغل اللي جيه امبـ.ـارح فجاه ومكنتش اعرف انه جاي أنا عرفت بس أن في عريس متقدmلي واكتشفت في الاخر أن ده عز كان يوم ملون لما شوفته لا وكمان هتجوزه بالعافيه وعارفه أمتي هتجوز !! اخر الاسبوع ده ميرا اتصـ.ـد.مت أنها هتجوز كانت عارفه بس ان عز هيتقدm بس!! و وقعت بكلامها وقالت مراد قالي أنه هيتقدm بس ازاي جواز ع طول كدا ..نور استغربت وقالت بغـــضــــب انتي كنتي عارفه يا بت ومقولتيش لا وكمان متفقين عليا اصدقي غلطانه اني عبرتك عشان تخبي عليا حاجه زي كدا
ميرا اتكلمت بسرعه وقالت لا والله كنت هقولك بس مراد قالي قبل ما عز يجي عندك بساعه باين وقولت اكيد عرفت أن عز جاي ف قولت ملهاش لازمه اقولك صدقيني مش بكدب عليكي وبعدين الف مبروك أنا اتبسط جدا وبعدين غمزت وقالت حبيبك هيبقا عايش معاكي نور ارتبكت وقالت حبيبي اى ده ..ده مدخلش دmاغي يلا ي بت علي شغلك ميرا قامت من مكانها وقالت بسخريه وهزار فعلا باين ده الحب ولع في الدره وشايط نور بضيق امشي يا بت ميرا مشيت وكل واحد راح علي شغله لحد لما جيه الليل وكله مشي ومفيش غير عز و نور اللي كانت مشغوله في شويه ملفات قدامها عز جيه ناحيه الاوضه و فكر في فكره شريره وراح قال للأمن يفصلوا النور المستشفي وبالفعل فصلوا نور اتخضيت وخافت وقامت مره واحد وكان بتمشي بتوهان وخــــوف وبتحاول تلاقي الشنطه عشان تطلع التليفون ومش لاقيه الشنطه وبعدين نادت علي عز بصوت عالي وعز كان برا قدام الاوضه وقال ده انا هعلمك الادب اصبري بس نور اخيرا جت قدام باب الاوضه وخرجت وفضلت تحسس وهي ماشيه وبعدين خبطت في عز وقالت بخــــوف انت مين عز مرديش عليها و نور عيطت وجريت من قدامه وفضلت تردد في اسم عز.. وعز كان كاتم الضحك ونور قعدت علي الأرض وفضلت تعيط يا عز انت فين ونبي يا جدعان مفيش حد هناااا وفضلت تعيط جـ.ـا.مد من الخــــوف وهي حاضنه نفسها وعز كل ده بيراقب في الصمت ومستني يشوف آخرها نور الحاله جاتلها وفضلت تتنفس بصعوبه ومسكت قلبها وصدرهاا بو.جـ.ـع وعز حس بالصمت مره واحده وقلق عليها وبعدين قرب عليها وفتح الكشاف لاقاها مش عارفه تاخد نفسها وبتكح عز نزل في مستواها بقلق وقالها مالك يا نور متخافيش اهدي وبعدين كلم الأمن يفتحوا النور وبالفعل فتحوا وقرب علي نور وقالها انتي حالتك دي مش غريبه عليا اهدي كدا وخدي نفس وبعدين حـ.ـضـ.ـنها وقالها ششش اهدي مفيش حاجه خلاص النور جيه وانتي كويسه وانا جنبك اهو نور مسكت في قميصه وقالت البخا…خخه في الشش.. نطه عز فهم منها وقام بسرعه وفتح الشنطه وجاب البخاخه وكأنه عقله مسستم وعارف كل حاجه وبيحركه لوحده عز خد البخاخه وراح لنور واداها نفس نور هديت ورجعت طبيعتها بس أغمي عليها وبعدين وووووو

نور مسكت في قميصه وقالت البخا…خخه في الشش.. نطه عز فهم منها وقام بسرعه وفتح الشنطه وجاب البخاخه وكأنه عقله مسستم وعارف كل حاجه وبيحركه لوحده عز خد البخاخه وراح لنور واداها نفس نور هديت ورجعت طبيعتها بس أغمي عليها عز شالها ودخلها الأوضه بتاعته ونايمها علي الكنبه وجري وجاب حقنه وادهالها وبعدين قعد جنبها و مستني تفوق عز كان مضايق عليها معرفش لي مضايق اوي كدا هي تستاهل اللي حصلها و كمان عشان يعرفها مقامتها وتلزم حدودها معاه وأثناء وهو بيكلم نفسه دmاغه و.جـ.ـعته فجاه عز مسك دmاغه بايده الاتنين بو.جـ.ـع وقفل عنيه وافتكر حاجات خفيفه وكأنه بيشوف فيلم بس مش كامل وشاف نور وهي بتعيط وماسكه صدرها وقلبها بو.جـ.ـع وبتقول عز .. عززز عززز لااااااا عز فتح عيونه بسرعه بتهنيج وبلع ريقه بتـ.ـو.تر وبعدين اضايق وقال أنا مش فاكر الأحداث كلها لييي والشخص ده عايز اى من نور !!!!! عز اتنهد بضيق وقام ياخد برشام للو.جـ.ـع ده وكان ماسك كوبايه المايه وأيده كانت بتترعش من القلق اللي شافه وبعدين سمع صوت نور وهي بتعدل نفسها بتعب وماسكه راسها وبتقول أنا فين عز قرب عليها بضيق وقالها ببرود انتي موجوده عندي ف الاوضه نور جمعت نفسها وقالت بتعب بعمل اى في الاوضه عندك واى اللي حصل أنا مش فاكره حاجه عز بسخريه قال يعني أنا اللي فاكر اللي حصلي طب انتي شويه وهتفتكري أنا بقا هاخد وقت علي ما افتكر اللي حصلي 
نور باستغراب: مش فاهمه تقصد اى اللي حصلك 
عز اتنهد ببرود وقالها ملكيش دعوه انتي أنا بكلم نفسي 
نور اضايقت وقالت حضرتك بتوجه الكلام ليا و بتكلمني وعشان كان سالتك علي جوابك الغريب ده وبعدين افتكرت اللي حصل مره واحده وقالت باستغراب هو النور قطع مره واحده في المستشفي لي ولما خرجت من الاوضه ناديت عليك وخبطت في حد كدا بس مرديش عليا لما كلمته وبعدين كلمته بنرفزه عزززز هو انت الشخص اللي خبطت في!!! 
عز كذب عليها وقالها بسخريه لا مش انا هو أنا فاضي للعب العيال ده ما لو كنت أنا كنت اتكلمت اصلي مش اخرس يعني 
نور بغـــضــــب : لا انت كـ.ـد.اب وبتكدب علي نفسك وعليا أنا شوفتك لما قربت مني وفتحت الكشاف مره واحده اى هتلاقيني بسرعه وبسهوله كدا سبت كل حته في المستشفي ودورت عليا هنا !!!
عز ببرود: حظك وجيه لعندك مش تشكريني اني انقذتك بدل ما انتي قاعده بتبرطمي وصدعتي دmاغ امي من العجن والهاري ده يلا نروح
نور وقفت قدامه بخـ.ـنـ.ـقه وقالت وهي رافعه صوباعها بعصبيه والله لو كنت انت يا عز مش هيكفيني مو*تك عز زق صوابعها بقوه وقالها حتي لو أنا مش هتقدري تعملي حاجه اصلك كلام مش أفعال والقطه عمرها ما غلبت الأسد نور زقته جـ.ـا.مد وعز رجع لورا واتخبط في ضهره في المكتب نور اتخضيت وخافت منه وعز اتو.جـ.ـع بصوت وقالها يا مختلفه ضهري وقرب عليها بو.جـ.ـع و نور رجعت لورا بخــــوف لحد لما لزقت في الحيطه وعز قرب عليها جـ.ـا.مد وشه بقا في وشها وقالها بصوت مرعـ.ـب انتي عارفه الإنسان اللي بيغلط بيبقا لي عواقب علي حسب غلطاته صح !!وانتي بقي العقـ.ـا.ب بتاعك كدا عز سرح في شفا*يفها وبعدين با*سها بو*سه مطوله وكان نفسه اوي يحصل اللحظه دي وكأن قلبه اشتاق لحبيبته وعايز يعوضها عن بعده ليها ويديها كل الحب والحنان عز بعد عنها وهو بينهج هو ونور وقالها بابتسامه بـ.ـارده كل لما تعملي حاجه تضايقني يبقا ده العقـ.ـا.ب نور اتكسفت ومحبتش تبين كسوفها وقالت بغـــضــــب مزيف اى ده يا عز انت قد الحركه دي عز ابتسم ببرود اها قدها تحبي اوريكي تاني نور بعدت عنه بسرعه وقالت لا لا مش عايزه 
عز اتنهد بزهق وقالها طب يلا أنا تعبان وعايز اروح .. نور محبتش تضايقه اكتر ومشيت معاه في الصمت …..
___________________
ميرا في البيت كانت في الحمام بتاخد شور ومش سامعه حد خالص و مراد دخل الاوضه بتاعتها من البلكونه بهدوء خصوصا دخل الاوضه بسهوله عشان هي في اول دور مراد دخل الاوضه ونبهر من ذوقها وبص في كل حته بتفاصيل وابتسم وقال طبعا الاوضه جـ.ـا.مده زيك وبعدين سمع صوت ميرا وهي في الحمام بتغني لتامر حسني وبتقول قرب كمان من حـ.ـضـ.ـني وحس باللي بحس بيه
ده أنا من زمان مستني أعيش وياك اللحظة دي
يا حبيبي قول بحبك وأنا أقولها معاك
حبيبي يفوت سنين وأيام على حبك في قلبي يزيد
كأني بعيش من الأول في حب جديد
بعدت كتير .. وحـ.ـضـ.ـنك عنه مهما بعدت برجع ليه
وقلبي يدوب في إحساسه اللي عايش فيه
قرب كمان … مراد كان واقف قدام الحمام ومبتسم من صوتها وقال بصوت وا.طـ.ـي بتعشقني وربنا يلهوي علي صوتها بيدوب قلبي … ميرا خلصت وكانت لفه الفوطه علي جـ.ـسمها وشعرها وفتحت الباب وهي مش واخده بالها من مراد وفجاه اتخضيت ولسه هتصوت مراد خدها وكتم بوقها وقالها بصوت وا.طـ.ـي ششش أنا مراد ميرا بعدت عنه بضيق وقالت انت دخلت هنا ازاي ؟!!! ..مراد بهزار خلي العصافير تقولك عشان أنا مشغول في جمالك يا مكنه ميرا بصت علي حالتها واتكسفت ولسه هتجري من قدامه مراد شـ.ـدها جـ.ـا.مد ناحيته وقالها بحب لا خليكي كدا شويه مش عارف اشبع من جمالك عايز املي عيوني بيكي كفايه صوتك خلاني متجنن اول مره اعرف انك بت عـ.ـر.في تغني صوتك كان بينزل عسل وانا كنت مستمتع بدوقان العسل وبعدين بص عليها وقال يا خرابي علي جمال امك ميرا ضـ.ـر.بته علي صدره وقالت بطل قله ادب اوعي كدا هروح البس .. مراد بهزار ده انا بمو*ت في قله الادب وبعدين شال الفوطه من علي شعرها وقالها مش حلوه عليكي شعرك اجمل وبعدين حرك أيده علي شعرها بحنان ولسه هيفك الفوطه من علي جـ.ـسمها ميرا داست علي رجله جـ.ـا.مد ومراد اتو.جـ.ـع وقال اااااه ليييي طيب يا شريره ما احنا كنا حلوين مع بعض يعم الشربات 
ميرا بانتصار وغل: احسن تستاهل عشان تتلم وتبطل الحركات دي وبعدين انت دخلت هنا ازاي
مراد ببرود: سهله مش محتاج ادرس واخطط اخش هنا ازاي متنسيش أن دي مهنتي في بنسبالي حاجه عبـ.ـيـ.ـطه المهم بس مراد قرب عليها وقالها لو ملمتش هتعملي اى ميرا بعدت مراد شـ.ـدها تاني وقرب وشه جـ.ـا.مد في وشها وقالها بطلي فرك بقا مش عارف اخد بو*سه صغيره بريئه منك ميرا لسه هتكلم وقالها بس بقا خليني اغزل فيكي شويه خلينا نعيش اللحظه الحلوه دي وبعدين با*سها فتره طويله وبعد عنها عشان تاخد نفسها وقالها يخربيت شـ ـــفــايـــ ـفك حاسس اني باكل ملبن وأثناء وهما بيكلموا ميرا سمعت صوت امها وبتقولها يا ميرااا ميرا زقت مراد بقوه بخــــوف وقالتله بسرعه بصوت وا.طـ.ـي امشي يا مراد بسرعه امي جايه مراد ابتسم وقالها ماشي يا بطل قلبي وبعدين با*سها علي خدها وميرا ضـ.ـر.بته بخفه وقالت امشي……
_____________________
عدي يوم و عز راح لنور وخدها عشان يجيبوا الفستان ودخلوا مول الفساتين وعز كان بيدور علي فستان بنفسه واختار فستان تحفه نور استغربت من ذوقه وقالت من جواها طلع عندك ذوق راقي اومال مش باين علي خلقتك لي عز قطع شرودها وقالها بلا مبالاة خدي قيسي وبسرعه عشان لسه هنشوف حاجات تانيه نور خدت منه الفستان بضيق ودخلت تقيس وبعد شويه طلعت عز كان قاعد ومستني ولفت نظره لما نور جت عليه ونبهر بجمالها في الفستان فضل متنح فيها فتره ومصدوم وبلع ريقه بالعافيه بتـ.ـو.تر نور قطعت شروده و شاورت بايديها علي وشه وقالت هيييي انت معايا هاااا الفستان حلو ولا اشوف حاجه تانيه 
عز بانتباه: هه! لا حلو عليكي وبعدين كلم البـ.ـنت اللي واقفه وقالها بكام قالتله ب ١٥ الف دولار نور اتصـ.ـد.مت وقالت باستغراب نعم!!!! لي هو احنا هنسكن في عز بص لنور وكتم الضحك وقال للشغاله خلاص انا هخده نور رفعت حواجبها بتعجب انت هتشتري الفستان مش حاسس ان الفلوس تقيله عليك وبعدين احنا هناجره ساعه بس مش هيعيش معانا يعني عز اتجاهل كلامها وقال للشغاله جهزي الفستان نور اضايقت وقالت براحتك انت اللي هتدفع أنا مال اهلي 
عز باستفزاز : ايوه انتي مال اهلك اسكتي نور اضايقت ولسه هتكلم الشغاله جهزت الفستان وقالت اتفضل يا فنـ.ـد.م الف مبروك عز خد الفستان وخد نور معاه وجابوا كل حاجه وعز عمل دعوات لحضور الفرح وللاسف رانيا عرفت من صحبتها وقالت اى!!! عز هيتجوز اى الخبر المفاجئ ده علي طول كدا أنا مسمعتش حتي أنه اتخطب اسمع أنه اتجوز وبعدين قامت من مكانها وقالت لا لا لا مش مصدقه 
مرام وهي بتحاول تهديها اهدي بس يا رانيا … رانيا باندفاع وغـــضــــب اهدي اييي اهدي اسيبه يتجوز طب واللي في بطني اشيل مسئوليته لوحدي هو السبب في اللي حصلي اعيش في غم وهو حضرته يعيش في مرح ومقضيها مع السنيوره لا أنا هروحله مرام قامت من مكانها وقالت انتي عبـ.ـيـ.ـطه تروحي فين …. رانيا بعصبيه هروح لبيته الحق الخراب اللي بيحصل رانيا مشيت وسابتها وراحت في بيت عز وعارفه أنه هو في البيت مش عند أهله ..عز كان بياخد شور وخرج وهو لافف الفوطه علي وسطه ونصه من فوق عاري وسمع صوت حد بيخبط عز كان بيحسب اللي بيخبط يا إما مراد يا إما ياسين اخوه وراح فتح بتلقائية وهو بينشف شعره وبرق عينه من الصدmه واستغراب وقالها مين!!!! وعرفتي بيتي منين رانيا زقته ودخلت وقالت باستنكار انت للدرجادي نسيتني طبعا ليك حق ما انت خربها وقاعد علي تلها مع القموره الجديده عز مسك دراعها بغـــضــــب وقالها انتي عبـ.ـيـ.ـطه انتي بتتكلمي ع أساس اى وانا معرفكيش ولا شوفت الخلقه دي قبل كدا رانيا زقت ايديه بقوه وقالت باستغراب وضحكت بصوت عالي  ازاي متعرفنيش ده انا وانت كنا مع بعض في الشقه دي وشقلبنا الدنيا وكان بنسبالي احلي ليله قضيتها معاك يا…وبعدين قربت منه وهي بتحرك ايديها علي صدره العاري بمياعه يا حبيبي انت وحـ.ـشـ.ـتني جدا بعدك عني مخليني مش مبسوطه..عز كان مستغرب من جرائتها و رانيا لسه هتبو*سه عز زقها جـ.ـا.مد بغـــضــــب و وقعت علي الارض ..رانيا مسكت بطنها بخــــوف وقالت بغـــضــــب مزيف انت اتجننت يا عز عايز تقــ,تــل ابنك ما ده اللي ناقص مبقتش باقي عليا هتبقي ع ابنك!!!..عز باستغراب ابني!!!! عز مش فاكر حاجه وبيحاول يفتكر لو لي علاقه بيها ولا ولا وقالها ابني اى انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه أنا معملتش معاكي حاجه ولا لمستك انتي جايه ترمي بلائك عليا ولا اى وبعدين كمل بسخريه قولي انك طمعانه فيا وفي فلوسي اكمني راجـ.ـل غني فا حبيتي تعملي فيلم عليا عشان اصدق واقولك يا حـ.ـر.ام لا لازم استرك واعفي عنك وعن ابني اللي هو مش ابني ابن خيالك تحب اشوفك انتي حامل ولا لا !!! رانيا ارتبكت في نفسها وقالت انت بجد مش فاكر حاجه من اللي بينا عز انت اغـ.ـتـ.ـsـ.ـب*تني ونتيجه اغتص*ابك حملت منك … عز بنفاذ الصبر يا بت كفايه كدب امك متخلنيش ازعلك وانا زعلي وحش عن الناس وبعدين مش فاكر أنا شوفتك في الكبـ.ـاريه ولا لا أصل مش بهتم بالرخص اللي زيك أنا بقضي يومي معاكوا وبمشي يعني قولي كدا بفرغ طاقتي من الشغل عليكوا رانيا ضمت حواجبها بضيق علي فكرا لو انت مش فاكر بجد بس هعرفك بنفسي من الاول انا دكتوره معاك في المستشفي وانا حبيبتك وانت حبيبي عز جز سنانه بضيق وقرب منها ونزل مستواها وقال مش بوظف دكاتره رخاص زيك مستشفياتي كلها نضيفه مفهاش اوسا*خ رانيا مسكت أيده وحطتها علي بطنها وقالت اششش سيبك من ده كله وخليك في ابنك بص يا عز هيتحرك دلوقتي هيطلع هيقولك بابا مش حابب تسمع كلمه بابا هاا يا عز.. عز بلع ريقه وارتبك وشال أيده بسرعه وقام بعصبيه ومسك شعرها و قومها وطلع برا الشقه ورامها بعنف وقالها غوررري مشوفش وشك هنا تاني يا زبا*له رانيا بطنها و.جـ.ـعتها من الوقعه وقالت بو.جـ.ـع وصريخ ااااااه بطنييي مش قادره ومسكت بطنها بو.جـ.ـع ابنيييي لااااا وبعدين نز.فت د.م جـ.ـا.مد رانيا شافت كدا وصرخت جـ.ـا.مد من الو.جـ.ـع الحقني يا عززز عز اتصـ.ـد.م من النز.يف ومكنش قادر يتحرك من الصدmه ومش عارف يعمل اى في الموقف ده وقال في سره معقوله كلامها صح وفجاه مراد جيه مره واحده واتصـ.ـد.م وبرق عنيه علي البـ.ـنت وشافها بتنز.ف وشاف عز عاري واتصـ.ـد.م اكتر وقال بصدmه تاااني!!!! بعدين ووووو

 وفجاه مراد جيه مره واحده واتصـ.ـد.م وبرق عنيه علي البـ.ـنت وشافها بتنز.ف وشاف عز عاري واتصـ.ـد.م اكتر وقال بصدmه تاااني!!!! هو احنا نطلع من النقره نقع في الدحديره عز بضيق : تاني اى يا يعم انت كمان انت فاهم غلط اصلا البت دي جت عندي عشان تلعب عليا وعامله دور الضحيه عشان أصدقها وبتقولي حامل مني ؟! رانيا بصويت انا بمو*ت حـ.ـر.ام عليك انت معندكش رحمه ابنك بيمو*ت مننا.. مراد استغرب ومش عارف يصدق عز ولا رانيا اللي اول مره يشوفها وبعدين قال بسرعه طب مش وقته كلام دلوقتي يا عز عايزين نلحقها البت بتنز.ف عز رد عليه ببرود طب وانا اعملها اى حد قالها تيجي عندي اهو ده تمن غبائها مليش في تستحمل غلطتها أنا مالي مراد رد عليه بتعصب عزز البت بتم.وت انت مش دكتور خدها اعملها العمليه 
عز رفع حواجبه باستغراب: أنا دكتور جراحه عامه مش نسا وتوليد وبعدين رانيا فضلت تعيط بصريخ ونبي يا عز الحقني مش قادره ارجوك .. مراد بص علي عز بالترجي وقال معلش اعملها العمليه مش واحده رخيصه تضيع مستقبلك لو حصلها حاجه
عز بنرفزه : مين دي اللي تضيع مستقبل عز الجارحي ولا هي وغيرها يقدروا يعملوا حاجه من ورا ضهري حتي لو مش قدامي 
عشان عارفين نهايتهم اى في الاخر مراد قطع كلامه بسرعه طب معلش أنقذها وبعدين نشوف الحوار ده 
عز بقــــرف أنا مستحيل اوس.خ ايدي في البت دي هنوديها المستشفي ومشوفش وشها تاني قدامي وبعدين بص عليها بغـــضــــب وزعيق فااااهمه يا بت،!!!! رانيا هزت راسها بـ.ـارتجاف وقالت بعـ.ـيا.ط فاهمه بس الحقني ارجوك عز بص عليها بقــــرف من فوق تحت ودخل يلبس وبعدين وداها المستشفي بتاعته الجديد وبعدين استني شويه هو ومراد والدكتور طلع وقال بخيبه الامل للاسف فقدنا الجنين هي تقربلك حاجه يا دكتور عز..عز رد عليه بكذب لا شوفتها ف الشارع قولت اساعدها المهم عايز اشوفها حالا هي كويسه اكيد
الدكتور: اها هي كويسه اتفضل يا دكتور  ..عز بص علي مراد وقاله استني هنا يا مراد .. مراد هز رأسه بالموافقه وبعدين عز دخل علي رانيا باشمئزاز وقالها ببرود أنا كان ممكن اسيبك تمو.تي عادي بس محبتش اعمل كدا عشان مش عايز اشيل ذنوب واحده مش تمام اسمعي يا بت انتي أنا هعديها المرادي وهسقط الفيلم اللي انتي عملتيه ده بس لو جيتي تخترعي حجه جديده أنا مش هسيب روحك وهمـ.ـو.تها ماااشي اها صح وابقي سلمي علي ابو اللي ما.ت وقوليلوا ابنك في ذمه الله رانيا بصت عليه بســـخريـــة وبقله الحيله اللي هو ابنك يعني قول الكلام ده لنفسك 
عز بنفاذ الصبر: متقوليش ابني وتكملي في باقي القصه انا عمري ما هصدقك حتي لو ابني في احسن مش عايز عيال من اشكال اللي زيك ويشيلو اسمي و لقب عيلت الجارحي وأمهم ست عايره و وس.خه المهم انا لو شوفتك تاني قدامي مش هرحمك وهخليكي تنـ.ـد.مي علي اليوم اللي انتي جيتي في كلامي هيتنفذ و لو شوفتك في الفرح همحيكي من علي وش الارض وبعدين كمل بســـخريـــة يوم لما تلعبي اللعبه الخسرانه دي العبيها مع حد اهبل يصدق ع طول مش عز الجارحي مااااشي سلام يااا.. ولا هقولك متستاهليش السلام في ستين داهيه.. عز خرج ومراد قاله انت عملت اى يا عز واى الحكايه بظبط ومين البت دي وحامل منك ازاي وامتي حصل بدل ما أنا عامل زي الاطرش في الزفه 
عز: حيلك حيلك هو تحريات مباحث هقولك ….. 
عدي يوم كامل و ابتدأ علي فرح عز و نور 
نور وهي في الكوافير هي و ميرا 
ميرا بفرحه : يلهههوي علي الجمال يبخت عز فعلا 
نور ضحكت وقالت أنا خساره في عارفه 
ميرا ضحكت وقالت لا مش خساره في بردو عز جـ.ـا.مد ومز  والف واحده تاخده بس نصيبك وقع في وضحكت نور اضايقت وقالت بس يا بت انتي اتلمي 
ميرا فهمت أنها غيرانه وقالت ممم ماشي يعم الغيران عز ساعتها رن عليها و نور اتخضيت وفتحت عليه بقلق ايوه يا عز 
عز بجمود : أنا برا أنا و مراد هاجي ولا لا 
نور بكسوف : ايوه خلصت تع…ومن هنا عز دخل عليها وهو ماسك التليفون وبيكلمها و قطع الكلام لما نظره جه عليها واتفاجي بجمالها في الفستان اللي أبرز رشاقتها و ملامحها كأنه من الورد المقطوف فضل باصص عليها كتير ومتعجب فيها و نور اتـ.ـو.ترت من نظراته وقالت عز مش يلا بقا نمشي اتاخرنا عز فاق من صوتها وقال اها يلا وبعدين انكجها من ايديها وميرا زغرطت جـ.ـا.مد و مراد سمع صوتها من الشارع وقال بفرحه ايوه صوتك عرفتك يخرااابي همو*ت عليها عز طلع هو ونور اللي كانت مكسوفه منه جدا و مش متخيله أنها هتتجوز عز حبيبها كانت مستنيه اليوم ده اوي عشان يبقوا ف بيت واحد مع بعض عز قطع شرودها وقرب من ودنها وقال بصوت وا.طـ.ـي انتي حلوه انهارده مكنتش أتخيل أن وش حموكشه يتقلب ويبقا قمر انهارده نور بغـ.ـيظ أنا حموكشه!! أنا طول عمري حلوه وناس بتشكر في جمالي انت بس متغاظ مني عشان مش لاقي زيي في جمالي عز ضحك يعيني يا بـ.ـنتي هما فهموكي كدا كان لازم يقولو كدا مش عايزين يجـ.ـر.حوكي ويقلله من نفسيتك نور اضايقت زي الاطفال وعز ضحك عليها وبعدين عز و نور وميرا قربه علي مراد وعز فتح الباب لنور ودخلت وبعدين هو دخل مراد كان ساند علي عربيه عز وكان باصص علي ميرا بحب واعجاب من جمالها ومش قادر يقول اى علي حلاوتها وقال بصوت عالي انهارده المحل اتملي حلويات غموا علي عيني وخلاني ابص علي قطعه واحده وهي البسبوسه بالقشطه ميرا اتخجلت جـ.ـا.مد وبصت في الأرض و عز خرج رأسه من الشباك وقاله أنجز يعم المداح ورانا فرح مراد مسمعش صوته وعز اضايق وقاله مراااااد يلااا ولا هسوق أنا مراد فاق من صوته وقاله مبراااحه وبعدين بص علي ميرا وفتح الباب بابتسامه لطيفه وقالها بصوت خافت خشي برجلك اليمين ي جميل ميرا اتكسفت وركبت العربيه هي ومراد وعز و نور … مراد شغل اغنيه تامر عاشور (خليني ف حـ.ـضـ.ـنك يا حبيبي .. ده ف حـ.ـضـ.ـنك بهدى وبرتاح 
أنا كل مشاعري معاك راحو .. وكمان قلبي لقلبك راح 
ولا بضحك وأفرح من قلبي .. غير لو جمبي انا كانو عينيك 
لو تبعد عني ولو ثانيه وبعدين مراد بص علي ميرا وكمل بقيت الجمله بتجنننن يا حبيبيي عليييك نور ضحكت جـ.ـا.مد وعز ضحك بسخريه وقال خلاااص احساسك وصلها وخرم قلبها مش لازم تعلي صوتك يا تامررر خرمت طبله ودني كلهم ضحكه جـ.ـا.مد ومراد قال بهزار ده انا صوتي احسن من تامر صح يا دكتوره ميرا .. ميرا قالت بكسوف مقدرش اقول لا
عز رفع حواجبه باستنكار اااه ماشيه بمثال طبلي وانا ازمرلك صح كدا ده صوته جابلي جلطه في وداني وبعدين ضحك و مراد كان باصص علي ميرا وهو بيسوق و عز لاحظ عليها وقاله بصوت عالي عيينك في الطريق مراد مسمعش صوته وفجاه وهو مراد مش واخد باله من الطريق عربيه كبيره كانت قدامهم كانت بتعدي في نص الطريق عز لاحظ العربيه اللي قدامهم واتصـ.ـد.م وقال بصريخ حاااااسب العربييييه نور صوتت واستخبت في عز وووو

وفجاه وهو مراد مش واخد باله من الطريق عربيه كبيره كبيره كانت قدامهم كانت بتعدي في نص الطريق عز لاحظ العربيه اللي قدامهم واتصـ.ـد.م وقال بصريخ حاااااسب العربييييه نور صوتت واستخبت في عز و مراد سمع صوتهم وبص بسرعه وداس فرامل جـ.ـا.مد والحمدلله العربيه وقفت بظبط قدام العربيه التانيه كان ما بينهم حجم صغير ويخبطوا في بعض كلهم تخبطوا من أثر السرعه بس محدش حصله حاجه عز قلق علي نور وقالها انتي كويسه نور كانت مستخبيه في حـ.ـضـ.ـن عز وقالتله بـ.ـارتجاف اا.ه أانا ككوي.سه عز اضايق وزعق في مراد وقاله بعصبيه اهو اخرت الاســتــعــبــاط والمحن كنا هنمو.ت بسببك مش تركز ياعم في الطريق عايز تمـ.ـو.تنا طب سيبك مننا نغور في ستين داهيه دلوقتي احنا مش معانا بنات في ام مـ.ـيـ.ـتين العربيه لو حصلهم حاجه ودول امانه لينا من اهلهم نقوم نعرض حياتهم للخطر بسبب تهورك و غبائك مراد بضيق خلاص يا عز ربنا كتبلنا عمر جديد محصلش حاجه مسبقش الأحداث أنا غلطت ومعترف بغلطي أنا غـ.ـبـ.ـي فعلا أني مخدتش بالي من الطريق وبعدين بص علي ميرا وقالها انتي كويسه انا اسف وبتاسف لنور اسف يا جماعه أنا بعتذر عن غلطي عز زعق في ياعم غور بقا بلا اسف بلا نيله نور بهدوء وقالت خلاص محصلش حاجه يا عز ربنا انقذنا الحمدلله كمل يا مراد الطريق مراد سمع كلامها وكمل الطريق وهو مضايق من كلام عز في غير كدا قلل منه قدام حبيبته ميرا…واخيرا وصلوا القاعه ودخلوا والناس رحبت بيهم وسقفوا لحد لما وصلوا للكوشه عيلت الجارحي و عيلت نور قربه عليهم
الجارحي بتسائل : انتوا اتاخرتو كدا لي كل ده عشان تيجوا
عز بلا مبالاة وكذب عليه وقاله نور كانت تعبانه نور بصت عليه باستغراب تعبانه!!! 
عيلت الجارحي و نور اى كانت تعبانه!!!! 
عز بثقه ايوه تعبانه بطنها و.جـ.ـعتها و جبتلها برشام وخفت بس ده اللي عطلنا صح يا نور!!! 
نور بلعت ريقها بتـ.ـو.تر : اها بس الحمد لله خفيت 
عايده : متاكده يا بـ.ـنتي نور رديت عليها متقلقيش يا ماما انا كويسه … عدي شويه وجيه وقت السلو عز ونور كانوا مقربين علي بعض و بيرقصه رقصه هاديه وعز ابتسم وقرب وشه عليها وقال ت عـ.ـر.في أن أنا مبسوط انك هتبقي معايا في بيت واحد نور استغربت من كلامه وقالت في سرها معقوله افتكر!!! وبعدين رديت عليه وقالت ده لي
عز ابتسم بخبث: عشان جيه وقت الحساب اللي المفروض نصفيه عليا الحلال من ديني لما نروح هرنك علقه علي الحوارات اللي حصلت دي نور بلعت ريقها بخــــوف يعني اى الكلام ده عز ضحك بخبث وقال هتشوفي خليكي علي نــــارك شويه ..خلصوا السلو وقعدوا والمفجاه حازم كان مراقب من بعيد برا القاعه ومخبي وشه وقال بصوت شر وديني ما هسيبك ماشيه علي الأرض غير وانتي معايا واطفحك الد.م الوسـ.ـخ اللي أنا شربته بدالك مصيرك هتقعي تحت رجلي يا بـ.ـنت عازمي وبعدين ضحك جـ.ـا.مد ومشي …. الفرح خلص وكله مشي وعز ونور ركبه العربيه لوحدهم لحد لما وصلوا للفيلا الجديده غير شقت عز ونور دخلت الفيلا ومنبهره بذوقه وقالت في سرها يااا فيلا تحفه وكمان اعيش لوحدي فيها اى الجمال ده حاسه اني عايشه في الجنه عز قطع شرودها وقالها تعالى اوريكي الاوضه يااا عرروسه نور اتكسفت و في نفس الوقت خايفه من عز بعد اللي قاله .. عز وراها الاوضه ودخلوا هما الاتنين وعز قفل الاوضه بالمفتاح نور سمعت قفل الباب خافت وقالت انت قفلت الباب لي افتحه عز باستهزاء افتحه!!! لا مينفعش ورانا مهمـ.ـا.ت لازم نخلصها عشان اتكومت علينا وبعدين وقف قصادها وقالها ببرود يلا اقــلـــعي نور خافت وقالت احترم نفسك اى اقــلـــعي دي انت اتجننت !! عز اتجاهل كلامها وقرر كلامه اقــلـــعي قولت أنا مش هعيد تاني نور بعدت عنه بسرعه وراحت ناحيه الباب بخــــوف وعز متحركش من مكانه وقال مقفول متحاوليش نور بغـــضــــب احنا كان ما بينا اتفاق انك متلمسنيش اى نسيت عز متسوقش في العـ.ـبـ.ـط يا عز وافتح الباب عز بجديه لا منستش بس لو تفتكري أننا مكتبناش النقطه دي في الاتفاق اني المسك ولا لا و اتقفنا كان جواز عشان مشكلتك مجبناش سيره المسك ولا لا خالص فا الليله ليلتنا انهارده وانا من حقي ادخل عليكي زي اى اتنين في ليله دخلتهم يلا تعالى متخافيش هنخلص بسرعه نور ارتعشت جـ.ـا.مد وقالت انت كدا مش بتحميني انت كدا بتاذيني لو انت في دmاغك الانتقام في بلاش تمس شرفي لو انت غرضك الانتقام بس انا معملتش حاجه عشان تاذيني بالشكل ده عز ببرود اديكي قولتي معملتيش حاجه نور أنا لو كنت عايز ازعلك كنت زعلتك من زمان هو أنا اخاف منك واستني اليوم ده عشان انتقم انتي متـ.ـخـ.ـلفه متنسيش انك مراتي يعني حقي شرعي ومضيين علي كدا أنا مش هعمل معاكي حاجه تغـــضــــب ربنا حته خارج البـ.ـارت(ده علي اساس يا عز مش مقضيها مع البنات كل يوم قلبت بخاري مره واحده يلا مع علينا ) دخلنا جوه البـ.ـارت يلا أنا بتخـ.ـنـ.ـق بسرعه تعالي قدامي عشان مجيش أنا وتزعلي من تصرفي معاكي نور وقفت مكانها بخــــوف ومسمعتش كلامه عز اتنرفز وقال بصوت زعيق قووووولت تعاالي قدااامي نور اتنفضت من مكانها وراحت بالبطي عنده و وقفت قصاده وعيونها اتملت دmـ.ـو.ع عز مسك دقنها ورفع راسها وقالها ماكان من الاول لازم يعني اعلي صوتي امسحي دmـ.ـو.عك نور مسحت دmـ.ـو.عها وعز بانتصار عين العقل شطوره بحب اللي يسمع كلامي علي طول لفي يلا افتح الفستان نور خافت اكتر وبعدت شويه عز مسك ايديها وقربها منه اوي وقالها بصوت وا.طـ.ـي مرعـ.ـب أنا قولتلك متبعديش عني غير باذن مني متخلنيش استخدm اسلوب حقير معاكي نور قطعته بدmـ.ـو.ع عز أنا خايفه ارجوك احس بيا بلاش دلوقتي عز بنفاذ الصبر قولتلك مش هطول معاكي هخلص بسرعه فين الخــــوف ده بقا وبعدين هبقا حنين معاكي متخافيش يعني مش هتحسي بحاجه خالص مني لفي بلاش رغي أنا مصدع و عايز انام نور حست أنه مفيش منه رجا واتنهدت بقله الحيله وسابت نفسها ولفتله وهي دmـ.ـو.عها نزله و مكتومه معقوله ده عز حبيبها بتدعي من ربها أنه يرجع ذاكرته دلوقتي عز حس بخــــوفها واضايق جـ.ـا.مد من أسلوبه معاها و محتار يعمل اى يسبها ولا يكمل في صراع عنده وقلبه بيقوله دي نور حبيبتك بس انت مش فاكر ايامك معاها سيبها يا عز بدل ما تنـ.ـد.م علي أفعالك بعد كدا…عقله رافض وقاله لا ده من حقك فوق يا عز دي مراتك علي سنه الله ورسوله مش دmـ.ـو.عها وخــــوفها اللي ياثرو فيك انت كدا بتضعف قدامها عز استقوي نفسه لما عقله قاله كدا واخيرا فتح الستوته بالبطي ونور اتنفضت لما فتح السوسته عز كان مكمل في فتح السوسته لحد لما جاب النهاية وبعدين حرك أيده علي ضهرها العاري وبعدين قرب منها ودفن وشه في رقبتها نور كانت قافله عينيها بخــــوف وكانت قافله ايديها الاتنين جـ.ـا.مد وعورت ايديها بضوافرها وهي مش حاسه و عز كان دافن وشه في رقبتها وفضل يحرك شـ ـــفــايـــ ـفه في رقبتها بالبطي وعلي ضهرها وبعدين بعد عنها وخدها من ايديها نور حاولت تبعد ايديها بخــــوف عز بصلها برعـ.ـب وبعدين راح ناحيه السرير وقعد نور وهو وقف قصادها وقــلـــع الجاكيت ورماه بإهمال علي الارض نور خافت اوي وعز مش عارف بيعمل معاها لي كدا كان تايه في أفكاره طب هي معملتش حاجه عشان اغـ.ـصـ.ـب عليها علي حاجه مش برضاها وخارجه عن رغبتها دي نور حبيبتي اللي أنا مش فاكرها نفسي افتكر عشان اعوضها عن كل اللي فات ومشاعري ترجع تحن ليها تاني بس من غير ما افتكر أنا حبيتها !!!!!!! عز فاق من شروده وبلع ريقه بتـ.ـو.تر وبعدين خد الجاكيت من علي الارض بضيق و نور استغربت من تغير رأيه وقالت في سرها الحمد لله يارب انقذتني منه ده مش عز حبيبي عشان اسيبله نفسي ده حد غريب بنسبالي حتي حبي لي في شخصيته الجديده مبداتش بس حبي ومشاعري لسه موجودين لعز حبيبي بتاع زمان عز قال بضيق أنا خارج برا في الشارع اعملي اللي انتي عايزاه أفرجت عنك انهارده نور لسه هترد سمعه صوت تكسير ازاز بالمس.دس والطلقه جت ف عز و نور صرخت و ووووو

اعملي اللي انتي عايزاه أفرجت عنك انهارده نور لسه هترد سمعه صوت تكسير ازاز بالمس.دس والطلقه جت ف عز و نور صرخت وقالت عزززز ..والحظ الطلقه جت ف كتفه عز اتو.جـ.ـع ومسك دراعه وجري علي نور وقالها بسرعه اقــلـــعي الفستان بسرعه نور كانت واقفه مش مستوعبه وبتعيط من الخــــوف عز خدها من ايديها وبعد عن الازاز وقــلـــعها الفستان وهي كانت سايبه نفسها و مصدومه عز قــلـــعها الفستان بالعافيه وقالها بو.جـ.ـع ساعديني يا نور البسي الجاكيت بتاعي بسرعه مينفعش نستخبي ورا الباب وانتي لابسه الفستان الكبير ده نور استوعبت من كلامه ولبست الجاكيت بتاعه و من تحت هي لابسه بنطلون استريتش وعز خدها من ايديها وفتح الدرج وخد المسد.س واستخبي ورا الباب الاوضه نور حطت ايديها علي بوقها من العـ.ـيا.ط خايفه يصدر منها صوت عز بص عليها بو.جـ.ـع وقالها بصوت وا.طـ.ـي متخافيش أنا جنبك مفيش حد هياذيكي اهدي نور بصت عليه بعـ.ـيا.ط انت .. انت كويس يا عز.ز عز ابتسم بتعب كويس يا نور متخافيش فضله شويه ورا الباب وعز استغرب أن مفيش حد جيه الاوضه وبص علي نور وقالها بشويش متعمليش صوت ماشي نور اكتفت بهز راسها وعز خدها من ايديها وطلع من ورا الباب براحه وهو مصوب المس.دس من كل ناحيه ع حسب حركاته وطلع برا الاوضه وكان بيكشف في كل حته لحد لما اطمن أن مفيش حد وفجاه تليفونه رن وهو في جيبه عز بص ع التليفون ولقي رقم غريب عز فتح عليه 
المتصل ضحك جـ.ـا.مد وقال اى يا مديرنا يا جديد دكتورنا عز الجارحي صاحب اكبر مستشفي في المحافظه وعليهم المستشفي بتاعتنا الغلبااانه هههههه اييي الطلقه و.جـ.ـعتك يا حرااام معلش تعيش وتاخد غيرها ياااا دكتورنا المره الجايه في قلبك ونبقا نيجي نزورك في قبرك متخافش ده واجب علينا والاصول بتقول لو حد ما.ت نمشي في جنازته وانا هعمل معاك احلي واجب عشان أنا اصيل بس عز رد عليه بتعصب هيكون خلصت منك قبل ما تفكر تقــ,تــلني وهمو.تك اوحش مو.ته يليقك بوس.ختك و استعد علي مو.تك عشان مش فضلك كتير والطلقه دي هدفعك تمنها الغالي المتصل ضحك جـ.ـا.مد ماشي يا مديرنا مصيرنا هنتقابل وهنشوف مين هيكسب ف المعاركه بس صدق انت صعبت عليا عشان كدا سبتك بس متنساش أن أنا متابعك وراك وراك انت و الانسه نور ولا مدام نور اللي فضلها كام يوم وتبقا عندي استعدوا اللي جاي اصعب وبعدين ضحك وقفل السكه عز قفل عنيه بنرفزه وقعد علي الانتريه وريح ضهره وبص علي دراعه بو.جـ.ـع ونور جريت عليه بخــــوف واتكلمت بانهيار وتشهق عز.ز عز أنا..اانا ااس.فه انا السبب في اللي حصلك و.وورييني دراعك عز استغرب من رد فعلها و خــــوفها عليه بعد خناق كتير مع بعض وغير كدا كان عايز ياخد اللي عاوزه منها غـ.ـصـ.ـب وهو لما مجرد اتصاب اتجننت بيه وخــــوفها زاد اكتر عليه وده يدل أن في تناقض في الشعور ما بين عز و نور في الحب عز اتكلم وهو بيحاول يهديها انا كويس مفيش حاجه كله مقدر ومكتوب متلوميش نفسك دي حاجه خارجه عن إرادتك مكنتيش عالمه بي اللي هيحصل بعدين اهدي نور بعـ.ـيا.ط جـ.ـا.مد لا أنا السبب في كل حاجه بتعرضلك منهم أنا سبب في اذيتك أنا مني الله عز خدها في حـ.ـضـ.ـنه بتلقائية بعد تأثير و ضعف من كلامها وقالها بحنيه ششش أنا كويس مش انتي السبب أنا السبب عشان مش عارف احميكي من اذيتهم العيب فيا مش فيكي كان لازم اخلص الموضوع ده من زمان بس لسه عارف الحوار ده متأخر وعشان كدا اتجوزتك عشان احميكي واقدر احل الموضوع ده ف اسرع وقت عشان تعيشي مرتاحه وبعدين اتو.جـ.ـع نور اتخضت عليه اكتر وقالتله يلا نروح الدكتور بسرعه عز ضحك بتعب طب ما احنا دكاتره ولا ده لقب بس قومي هتلاقي عندك في الحمام علبه الاسعافات الاوليه هاتيها بسرعه نور قامت بـ.ـارتجاف وجابت العلبه وقعدت جنبه وهي بتتنفض عز قــلـــع القميص بتعب وريح ضهره وقالها هت عـ.ـر.في ولا هعمل أنا نور بـ.ـارتجاف ف كلامها لا.لاااالا اانا هع.مل عز سكت بص عليها بإعجاب للدرجادي يا نور أنا فارق معاكي اوي كدا وحبك ليا بقا محفور في قلبك أنا نفسي افتكر عشان اعرف عز عمل معاكي اى خلاكي تتكوي في نــــار حبه واتمكنتي من قلبه وروحه بقا جواكي وبتخافي عليها اوي زي روحك يبخته بيكي عشان اداكي الحنان والحب كله وانا مش عارف اعمل ربعه حتي يعوضك عن بعده نفسي افتح قلبي ليكي وعبر عن مشاعري ناحيتك بس مش عارف جوايا مشاعر متلخبطه ناحيتك في منهم عايزين يتحركوا ويعترفوا بحبي وف منهم مدفونين في قلبي صعب يعترفوا باللي حاسس بيه معرفش ده خــــوف ولا ضعف ولا تكبر معرفش بس انتي كل يوم حبي بيزيد اكتر عن اللي قبله ده اللي حاسه حاليا عز فاق من تفكيره… ونور كانت بتطلع الرصاص وايديها بتتنفض عز حس بيها و خد الملقاط من ايديها وقالها أحنا كدا مش هنخلص و هتعب كدا وبعدين خرج الرصاصه بو.جـ.ـع و تنهيج منه وعرق من التعب واخيرا خرج الرصاصه وقالها بتهنيج وتعب كملي انتي ولفي الشاش بسرعه نور استجابت منه بسرعه ونضفت الجـ.ـر.ح ولفت علي دراعه بالشاش عز نام وهو مش حاسس بي نفسه نور بصت عليه بخــــوف وقالت عز عز انت كويس عز صحي بتعب وقالها بصوت متعب ااهاا كويس نور شافته بيعرق وتعبان وقالتله بقلق تعالى نخش الأوضه ترتاح شويه عز استجاب منها واكتفي بالصمت بس وقام بـ.ـارهاق ونور سندته ودخلوا جوه الاوضه ونايمته ولسه هتقوم عز شـ.ـدها من ايديها وقالها خليكي جنبي مسبنيش أنا محتاجك نور قلبها حن جـ.ـا.مد و كأنه ابنها الصغير وبعدين قعدت جنبه وعز خدها من وسطها …..
___________________________________
ياسين فرح أن اخوه اتجوز وان وجوده لي مش هياثر عليه تاني وهيعمل كل اللي عاوزه كدا كدا مش فاضي يراقبه ياسين كان قاعد ف الاوضه واتكلم واحده ف الخبث وقالها جهزي نفسك أنا جاي حالا أنا دلوقتي ع نــــاري و حراق علي الاخر خافي تتلسعي مني البـ.ـنت ضحكت جـ.ـا.مد وقالت أنا جاهزه علي طول متخافش عامله حسابي علي تلج ومش هتسلع ابدا يلا بقا الكبـ.ـاريه وحش من غيرك وحـ.ـشـ.ـتني اوي ياسين ضحك جيالك ي جميل قفل السكه وراح الكبـ.ـاريه وبص علي البـ.ـنت اللي قاعده مستنياه وراحلها وقرب عليها بشهوه ورغبه ولفت نظرها والبـ.ـنت شافته وقامت وقربت منه ولفت ايديها الاتنين حاولين رقبته وقالت بحـ.ـز.ن مزيف بقا تبعد عني ايام و شهور ينفع كدا يا بيبي ياسين بص عليها برغبه وقال لا مينفعش خااالص حصل ظروف كدا خلتني ابعد المهم تعالي نطلع الاوضه عشان اكتر من كدا ممكن أكلك قدام الناس … واحد مجهول باصص عليهم وقال لصاحبه بص الواد ده واخد البت بتاعتك وشكلهم كدا يمعلم داخلين مصارعه صاحبه بص عليهم بعصبيه وقام بسرعه و وقف قدام البـ.ـنت وقالها بس ده يومي انهارده وانا حجزك من قبله ياسين رفع حواجبه باستنكار وخبط علي كتفه وقال انت يا نجم عايز اى كلامك معايا انا الواد لف جـ.ـسمه وضـ.ـر.به علي صدره وقال البت دي تخصني يا باشا انت اللي عايز اى 
ياسين باستغراب انت عبـ.ـيـ.ـط يا بني البت دي علي طول معايا من أمتي هتبص علي واحد غيري يلا ياض شوف كنت بتعمل اى وبعدين مسك ايديها ولسه هيمشي اتفاجي بضـ.ـر.به علي وشه ياسين مسك وشه بصدmه وقال بعصبية بقا أنا بضـ.ـر.ب من واحد عربجي و وس.خ انت قد الضـ.ـر.به دي يا ابنل…وبعدين ضـ.ـر.به في وشه جـ.ـا.مد والناس اتلمت عليهم بصويت وصحاب الواد اتلمه علي ياسين ومسكه ياسين وضـ.ـر.بوه وياسين كان طايح فيهم وبيضـ.ـر.بهم جـ.ـا.مد وبعدين ضـ.ـر.ب الواد ونازلين ضـ.ـر.ب في بعض ….الحارس اتصل بمراد ايوه يا بيه الحق ياسين بيه بيضـ.ـر.ب’ 
مراد اتخض وقال اى بيضـ.ـر.ب واى اللي جابه الكبـ.ـاريه وبعدين كمل بزعيق هو أنا مش حذرتك لو جيه تبلغني بسرعه 
الحارس بخــــوف ما أنا لسه كنت هقولك يا بيه بس الحدث سبقني أنا آسف ي بيه” 
مراد بغـــضــــب بلا اسف بلا نيله حاطت معاتيه مراد قفل السكه وجري بسرعه ركب العربيه ومحتار يكلم عز يجي معاه ولا لا وقال بخـ.ـنـ.ـقه لا بلاش انهارده دخلته وبعدين مراد راح الكبـ.ـاريه بسرعه وهو متعصب وعروقه برزت في وشه وايديه ودخل الديـ.ـسـ.ـكو ونقل نظراته في كل حته وثبتت علي ياسين وقال بااعلي صوته ياااااااسييين……

مراد شافه بيضـ.ـر.ب منهم و قرب عليهم ودخل فيهم وفضل يضـ.ـر.بهم و ياسين ساعده وضـ.ـر.ب فيهم لحد لما كلهم تعبه و مراد كان ماسك الواد اللي كان مضايق من ياسين وقاله بخــــوف خلاص خلاص انا اسف سبني ارجوك مراد وقف من الضـ.ـر.ب و رماه علي الارض بقــــرف وبعدين ياسين وقف جنبه ومراد حذرهم وهو مبرق عنيه بعصبيه وقالهم لو لاقيت حد قرب منه تاني أنا هخليه يتمني المو.ت مني وهكس.ر عضمه وهسيح في د.مه ودي اقل حاجه عندي أنا مش هيكفيني مو.ته لا أنا كمان هعـ.ـذ.ب ف جثته وده اول تحذير مني فاهمين!!! كلهم قاله فاهمين برعـ.ـب وبعدين بص علي ياسين وقاله بنبره مخيفه تعالى ورايا ياسين خاف من نظرته وبلع ريقه وقال يارب اطلع سليم منه مراد ركب العربيه هو ياسين وقاله بزعيق انت اى اللي جابك الكبـ.ـاريه تاني !!! 
ياسين قاله بخــــوف وتـ.ـو.تر طب وانت مالك يا مراد انت اى اللي جابك اصلا قال كدا و هو بيلعن في سره أنه قال كدا من غير تفكير مراد رفع حواجبه باستغراب أنا مالي!!!!! صدق أنا غلطان أن جيت شيلتك من ضـ.ـر.بهم وكنت سبتك تتعلم الادب منهم عشان انت مهزق وتستاهل الضـ.ـر.ب فوق دmاغك وابقي تعالى بقا انـ.ـد.م انك جيت الكبـ.ـاريه ده تاني يا وس.خ فعلا عملنا ومطمرش اهو غلطه ومتقررش طب اى رايك بقا أن أنا هقول لعز اخوك ياسين باستفزاز طب ما تقوله هو أنا هخاف منه مراد استغرب من رد فعله وقاله بقا كدا ماشي جوابك مش معايا جوابك مع ابوك وامك هما اللي يتصرفوا في تربيتك العار ده ياسين اتغض من كلامه وقاله بسرعه لا الا ابويا وامي ابعد عنهم يعم عـ.ـا.قبني أنا مستلم ليك بلاش ابويا وامي مراد بسخريه وانا شيلت ايدي هو أنا هعملك اى أنا مالي ابوك وامك هما اللي يتصرفوا فيك مادام مش بتسمع كلامنا يبقا تستحمل غلطتك بقا ياض بتلوي دراعي !!!أنا بقا هلوي الاتنين عشان تحترم نفسك ياسين بترجي خلاص يعم ده حتي ربك بيسامح متبقاش قفوش متخدش ع كلامي ده انا عبـ.ـيـ.ـط حتي لو تلاحظ من طريقه كلامي هتفهم أن أنا عبـ.ـيـ.ـط والله مراد بغـــضــــب خفيف ااااها عبـ.ـيـ.ـط ورايح الكبـ.ـاريه تقضيها مع الاشكال الو.سخه بص أنا مالي مادام مطمرش فيك اللي احنا بنعمله عشانك وكمان مخبيين عمايلك لحد دلوقتي وساكتين لا واى كمان بياوح معايا يبقا جزاتك منك لابوك 
ياسين بترجي خلاص بقا يا مراد ؛ مراد ببرود يلا ياض غور 
_______________________
نور كانت متـ.ـو.تره من عز اللي كان مقرب عليها اوي و واخدها من وسطها وهو نصه عاري وكان نايم وفجاه كان بيترعش والعرق زاد اكتر علي وشه نور حست باهتزاز منه وقلقت عليه وحسست علي وشه بقلق وطلع سخن اوي نور خافت عليه وشالت ايديه من وسطها وقامت براحه وجابت مايه تعمله كمادات قربت عليه وحطت الكمادات علي رأسه عز حس وفاق بتوهان وعنيه بتقفل وتفتح بتعب وقالها المايه سقعه شيلي ولسه هيشيل الكمادات نور حطت ايديها علي الكمادات وقالتله انت سخن يا عز خلي الحرارة تنزل شويه عز قالها بتعب انتي خايفه عليا لي بعد اللي عملته فيكي و بردو خايفه عليا نور ابتسمت وقالت ايوه اومال اخاف علي مين وبعدين مش وقت الكلام ده استريح شويه عز بص عليها بتعب بس انتي جاوبتي نص السوال اى اللي خلاكي خايفه عليا بعد اللي عملته فيكي انتي اتهنتي مني يا نور ولسه خايفه عليا نور ابتسمت بحـ.ـز.ن أنا عمري ما هزعل منك يا عز عشان عارفه شخصيتك الحقيقيه يمكن انت مش فاكر اللي ما بينا بس عايزه اقولك انك كنت حنين اوي عليا وعارفه انك طيب بس بتحب تظهر شخصيتك المستفزه والعصبيه بس للاسف ملحقتش اتهني بحبك ليا لأن ساعتها حصلك ظروف و فقدت الذاكره عارف لي معرفتش اتهني بحبك لأن انت اعترفت بمشاعرك ناحيتي متأخر وكانت ساعتها في الحفله كانت اول كلمه تطلع من بوقك هي كلمه بحبك وبعد كدا حصلك الظروف شوفت بقا وانا بحاول علي قد ما اقدر ارجع عز حبيبي من تاني ونعيش احلي قصه حب ونكملها بسلام ونعوض الحب اللي كان مفروض نكمله بسبب ظروفك بس انا متاكده أن قلبك مش هسيبك وهيفكرك لأن القلب هو اللي بيعبر عن مشاعرك تجاه الشخص اللي قدامك عشان هو اللي بيحس و يحب ويعشق وكمان مأمن علي حبك ولسه مدفون في روحك قلبك فاكر يا عز بس عقلك لسه واكيد قلبك هيساعده يفتكر وبعدين قامت وجابت تشيرت من الدولاب وقربت منه وقالت ممكن تساعدني تقوم تلبس التيشيرت بتاعك عز هز رأسه وقام بو.جـ.ـع ونور ساعدته وعز بص ليها بنظرات اعجاب و عيونه ملمعه من كلامها وقال افهم كدا انك بتحبيني ولا بتحبي عز القديم نور اتنهدت وقالت بحب عز نفسه …عز اتحير في كلامها ومش فاهم جملتها هي بتحبه هو دلوقتي ولا بتحب عز القديم!! وبعدين لابسته التيشيرت براحه وعز اتو.جـ.ـع من ايديه وقال ااااه براحه نور قلقت عليه وقالت أنا اسفه معلش عز ابتسم وقال لو اتو.جـ.ـعت عادي مش هجيب نص الو.جـ.ـع اللي أنا و.جـ.ـعتهولك وبعدين بص في شـ ـــفــايـــ ـفها برغبه وشوق نفسه اوي يقولها اللي حاسس بيه ناحيتها بس في حاجه بتعنده وبتخليه ساكت ويدفن مشاعره في قلبه نور بصت علي نظراته ليها وقربه اكتر ناحيه شـ ـــفــايـــ ـفها لسه هتبعد بس عز سبقها وبا.سها ببراءه وحنيه وشوق جدا نفسه يفضل ع كدا كتير بس نور بعدت عنه وقامت من علي السرير بتـ.ـو.تر عز بص عليها وقالها أنا ضايقتك!! نور بـ.ـارتباك اى ! اها ..لا لا معرفش عن اذنك داخله الحمام نور دخلت الحمام بسرعه وعز ابتسم علي خجولتها وبعدين ريح جـ.ـسمه نور دخلت الحمام وسندت ضهرها علي باب ومسكت قلبها اللي بيدق جـ.ـا.مد وبعدين بصت في المرايه ولمست شـ ـــفــايـــ ـفها بكسوف وابتسمت قعدت شويه وبعدين طلعت لاقت عز نايم علي الاخر واحتارت تنام جنبه ولا هتنام ف اى حته عز كان صاحي وبص عليها بطرف عنيه نور اتنهدت بضيق وقالت مفيش اى حته هنام فيها و ف الاخر نامت جنب عز علي طرف السرير بعيد عنه وكانت مدياله ضهرها عز استغل أنها نايمه جنبه وقرب عليها وحـ.ـضـ.ـنها ودفن وشه في رقبتها نور اتنفضت وتـ.ـو.ترت جـ.ـا.مد حاولت تبعد عنه وتشيل ايديه بس جـ.ـسمه كان تقيل عليها وتغلبه اقوي منها نور حاولت تقاوم بس مفيش فايده استسلمت ونامت ف الاخر ف حـ.ـضـ.ـن عز ..عز حس انها نامت وابتسم وقال بصوت مش مسموع بحبك !! الصبح صبح وعز فاق من نور الشمس واتفاجي أن نور في حـ.ـضـ.ـنه زي ما قلبه طلب نور كانت نايمه علي صدره بكل براءة وطفوليه و شعرها السايح كان مغطي جمالها عز بص ليها وابتسم بلطف وشال شعرها بهدوء وحنيه علي وشها وفضل متنح في تفاصيل ملامحها ويتامل بإعجاب علي جمالها وتقطيع وشها اللي يشبه ملامح الطفل وبص ع شـ ـــفــايـــ ـفها برغبه وقرب منها و با.سها بهدوء من غير ما تحس وكان نفسه ياخد اكتر بس خاف من مشاعره اللي ممكن تفضحه وتبين أن هو بيحبها بس لا ده غرقان في بحر حبها نور فاقت بالبطي وفتحت عينيها من النوم وعيونها ثبتت علي وش عز ولسه بتستوعب وابتسمت وعز بص عليها ومستغرب من رد فعلها ازاي معملتش حاجه بس نور سبقت افكارو واتزفزعت وزقت عز وعز اتو.جـ.ـع وقال بو.جـ.ـع ااااه يا يغـ.ـبـ.ـيه وصوتت وقالت اييي ده انا فين وانت مين واى اللي جابني هنا بصت لنفسها وتتاكد لو حصل ما بينهم حاجه ولا لا واتنهدت براحه وعز مش مستوعب اللي حصل وماسك ايديه بو.جـ.ـع نور استوعبت كلامها وافتكرت كل حاجه في ثانيه وبصت علي عز بأسف واحراج وقالت أنا اسفه بس اتخضيت لما لاقتني نايمه في حـ.ـضـ.ـنك وقربت عليه بقلق انت كويس دراعك في حاجه سوري والله مكنتش اقصد عز بص عليها وهو ضامم حواجبه بو.جـ.ـع خلاص مفيش حاجه واى اللي فيها نايمه جنبي ولا نايمه في حـ.ـضـ.ـني ماانا جوزك اكيد مش هنفضل مكسوفين من بعض واحنا في بيت واحد ؛ نور اتكسفت من كلامه وقالت ببرود لا بس جوازنا علي الورق بس؛ مفيش تلامس أجساد هتحصل ما بينا 
عز رفع حواجبه باستهزاء مفيش اى !!! عيدي كدا مش سامع بس نور ارتكبت في نفسها وقالت بصوت وا.طـ.ـي مفيش حاجة هتحصل ما بينا يا عز “
عز باستهزاء اااااه ده عندهاااا أن شاء الله بصي أنا لو عاوز اتجوز هتجوز دلوقتي مش هتيجي تمنعيني وانتي عارفه كويس امبـ.ـارح كنت هعمل اى بس سايبك علي مزاجي ده اولا ثانيا بقا مفيش حاجه اسمها علي الورق انتي بقيتي مراتي راسمي قدام الكل يعني من الاخر طـ.ـلا.ق مش هطلق وانتي علي حسب كلامك بتحبيني عايزه بعد ما نخلص مشكلتك تطلقي مني !! افهم؛ منين بتحبيني ومنين عايزه تسبيني ومنين خايفه عليا أنا مبقتش فاهمك خالص وعماله تقوليلي هرجع عز حبيبي القديم هترجعيني ازاي وانتي عايزه تسبيني نور استغربت من كلامه وقالت بس انا يا عز مقولتش عايزه أطلق ومقولتش اسيبك انت جبت الكلام ده كله منين؛ عز باستنكار  انتي مش لسه قايله جوازنا علي الورق وبتقوليلي متلمسنيش افهم كدا اى !!!! انك مش عايزاني اصلا ومش حباني بشخصيتي دلوقتي ووجودك معايا بنسبالك مصلحه ؛ نور بضيق اى اللي انت بتقوله ده يا عز أنا عمري ما هسيبك أنا وعدتك اني هرجعك زي الاول واحسن مجبتش سيره الطـ.ـلا.ق اصلا ولا جبت سيره أن هسيبك في يوم من الايام ولا اتجوزتك عشان مصلحه علي فكرا أنا بحبك في كل حالاتك وانت كمان بتحبني بس متعاند قلبك وبتكدب مشاعرك قولها يا عز قول انك بتحبني قول كفايه تخبي مشاعرك انتي خايف لي تواجهني مش قادر تعبر عن احساسك لي انت خايف صح خايف عز اضايق جـ.ـا.مد وقالها مش خايف متعصبنيش نور بعند لا خايف يا عز هتفضل طول عمرك خايف وضعيف عز اتعصب قولتلك مش خايف هخاف منك لي نور بغـ.ـيظ مش خايف بس ده انت جبان في مشاعرك عز قرب منها بضيق ونور خافت منه ومسكها من وشها وبا.سها بعصبيه وغل وكره وحب وعشق وشوق مشاعره كلها متناقضه ومتلخبطه عز بعد عنها عشان تتنفس وقالها بتهنيج ايوه بحبك ده انا مش بحبك ده انا بعشقك وبعشق تراب رجليكي أنا استغليتك يا نور وجوزتك عشان متسبنيش خــــوفت أفقدك مشوفكيش تاني أنا أول مره حد يأثر فيا كدا ويبقا بنسبالي حياتي كلها انتي لما دخلتي حياتي نورت ومبقتش اشوف النور غير وانتي موجوده ولما بشوفك بطمن وبحس بالأمان وانتي جمبي انتي خدتي روحي مره تانيه بايدك بعد ما فقد الذاكره انتي بقيتي بنسبالي كل حاجه أنا بتنفس بوجودك يا نور وبعدين عيونه دmعت وهو مش حاسس وبعدين كمل كلامه انتي هتسبيني يا نور !!!! نور الكلام اثر فيها وعيطت وخدته في حـ.ـضـ.ـنها بقوه وقالتله لو الأرض انشقت نصين عمري ما هسيبك محدش بيسيب روحه يا عز بحبك وهفضل بحبك لحد لما روحي تطلع للخالقها ووو

نور الكلام اثر فيها وعيطت وخدته في حـ.ـضـ.ـنها بقوه وقالتله لو الأرض انشقت نصين عمري ما هسيبك محدش بيسيب روحه يا عز بحبك وهفضل بحبك لحد لما روحي تطلع للخالقها عز بعد عنها ومسح دmـ.ـو.عه و بص عليها ببراءة وحنيه وقالها بحبك وهفضل هقولك بحبك في كل الأوقات عايز عوضك عن اللي فات وامليكي حب واعيشك مبسوطه مني هخليكي اسعد واحده يا اول حب واخر حب ؛ نور بحنيه وانا مبسوطه اني في حياتك انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي انا بمو.ت فيك عز بص عليها وقالها هتخافي مني !! نور استغربت من كلامه وقالت هخاف لي 
عز ابتسم بلطف وقالها عايز اجيب مالك بقااا نور اتكسفت و وشها احمر جـ.ـا.مد وسكتت ؛عز ابتسم علي كسوفها وقالها وشك هينقط عصير فراوله وربنا قمر يا جدعان نور بضيق مزيف ودلع بس بقا يا عز..عز ضحك بسخريه لاااا انهارده مفيش كسوف ده في حاجات مينفعش فيها كسوف وبعدين ضحك نور بعدت عنه وهتمشي عز مسكها وقالها رايحه فين انهارده دخلتنا نور خافت منه وقالتله لا.. لا بلاش انهارده عز أستغرب وقال لي نور هـ.ـر.بت منه ودخلت الحمام بسرعه وقالتله هاخد شاور وهطلع عز باعلي صوته وقال برااااحتك هتروحي مني فين بس انهارده حاطت في دmاغي اجيب مااالك اصل وحشني اوي وهو اتاخر عن أبوه نور ضحكت في الحمام من كلامه…
___________
عند مراد راح لميرا المستشفي ودخل الاوضه وملقهاش ميرا استغرب وطلع وقال للممرضه هي فين دكتوره ميرا.الممرضه بصت عليه بإعجاب وقالت في سرها يلهوي ده انت مز يبخت الدكتوره ميرا مراد قطع شرودها وقالها يا استاذه فين الدكتور مبتسمعيش الممرضه قالت بـ.ـارتباك اسفه حضرتك الدكتوره ميره عندها عمليه وقربت تخرج حضرتك عايزها في حاجه مهمه مراد اتنهد وقالها ببرود لا بس هستناها في الاوضه مراد دخل الاوضه واستني ميرا وأثناء وهو منتظرها لقي صورتها علي مكتبها مسك صورتها وابتسم بلطف وقالها بقا القمر ده بتاعي لوحدي الحمدلله انها من نصيبي بحبها اوي يارب ونفسي تبقا من نصيبي بجد في الوقت ده ميرا دخلت وابتسمت بتعب وقالت مراد وحـ.ـشـ.ـتني اوي كويس انك جيت اصل تعبت اوي من ضغط الشغل وكنت عايزه حد يونسني ويهون عليا بدل الهم ده مراد قرب عليها وقالها بس كدا وبعدين با.سها برقه و حنيه وبعدين بعد عنها وقالها أنا أقدر اشيل عنك كل الهم مهم تكوني مرتاحه عشان راحتك يهمني بقولك صح اعملي حسابك أنا جاي اطلب ايدك من ابوكي ميرا بفرحه بجد يا مراد .. مراد ابتسم وقالها بجد ي حبيبتي ميرا اتحمست وحـ.ـضـ.ـنته بفرحه وقالت يا احلي خبر سمعته في حياتي انا مبسوطه اوييي علي كدا جاي لوحدك ولا أنت وأهلك مراد اتنهد بحـ.ـز.ن وقالها عيلتي ما.ته من زمان في حادثه وانا صغير ميرا زعلت وقالت أنا اسفه اني سالتك السوال ده مكنتش اقصد ازعلك ربنا يرحمهم اعتبرني مقولتش حاجه مراد ابتسم بحـ.ـز.ن وقالها انتي كان لازم ت عـ.ـر.في مقدرش اخبي عليكي حاجه زي كدا أنا كنت هقولك اصلا واهو جيه الوقت بالصدفه وقولتلك عارفه عز ده أبوه وأمه هما اللي ربوني واعتبروني ابنهم زي عز وربوني احسن تربيه واتعلمت احسن تعليم وخلوني احقق احلامي أن ابقا ظابط وعز كان صغير كان عايز يبقا دكتور بقا دكتور فعلا وانا بقيت ظابط ده بفضلهم يعني قولي كدا ان هما بنسبالي كل حاجه يعني هما عيلتي بجد وهيفضلوا عيلتي طول حياتي ميرا دmـ.ـو.عها نزلت وقالت انت مش ليك عيله واحده انت هيبقا ليك اتنين متنساش أن احنا هنتجوز وهنأسس بيت لينا وهنكون عيله أنا وانت وهنجيب عيال يملو البيت مراد أبتسم بلطف أن شاء الله المهم هاجي اطلب ايدك ومش هيكون لوحدي هيبقا معايا عز و أبوه وهنيجي اخر الاسبوع ده او شوفو معاد مناسب ليكوا واحنا هنيجي أن شاء الله ميرا بابتسامه جميله مفيش معاد البيت مفتوح ليكوا في اى وقت اللي انتوا عايزينه مراد بحب يبقا علي بركه الله……
_________________
عز كان قاعد مستني نور وزهق مره واحده أنها اتاخرت وراح وخبط عليها وقالها بملل انتي هتنامي جوه ما جبلك السرير احسن وتكملي نومك نور علت صوتها وقالتله ياريت عز بضيق انجزي يا نور اطلعي..نور طلعت والمفاجأة أنها كانت لابسه بجامه طويله بأكمام طويله عز رفع حواجبه باستنكار وقالها اى ده انتي جايه تستري نفسك قدامي وبرا عادي !!!
نور بصدmه وعصبيه نعم لي شايفني ماشيه عريانه في شارع 
عز بضيق لا يا اختي بس بتلبسي حزق وملزق وقدامي لبسالي بجامه واسعه اجري البسي حاجه تملي عنيا بدل الهبل ده ولا هقولك أنا مش عايزك تلبسي حاجه كدا كدا هتقــلـــعي كله تعبتي نفسك علي فاضي نور ضمت حواجبها بضيق مزيف اى ده عيب ..عز قرب عليها وقالها بســـخريـــة عيب!!العيب في الليل وبعدين أنا مش قادر اكتر من كدا يعني بعد كدا هتلاقيني مش شايف قدامي نور بعدت عنه وقالت بخــــوف عز أناا…. عز استغرب وقالها انتي اى مالك نور بلعت ريقها بصعوبه وقالت انت مينفعش تلمسني الايام دي عز أستغرب اكتر وقالها مش فاهم لي نور بتـ.ـو.تر اصل… اصل مش هينفع خالص عز بضيق ايوه لي متقولي يا بـ.ـنتي بدل ما أنا عامل زي الاطرش في الزفه نور بلعت ريقها وقالت عندي البتاعه اللي بتيجي كل شهر عز بصدmه وقال نعممم يعني اى الكلام ده بطلي هزار يا نور …نور بخــــوف اها والله يا عز هكدب عليك لي عز بضيق اومال كنتي سايبه نفسك امبـ.ـارح لي نور بـ.ـارتباك الخــــوف اتمكن مني ونساني أنها عندي عز اتنهد بضيق ما هو النحس دايما مرافقني استغفر الله العظيم وهي هتخلص امتي دي وبامانه من غير كدب نور كانت بتفرك في ايديها من الكسوف وقالت يومين وهتخلص عز لاحظ عليها الكسوف وقالها متكسفيش مني عادي دي حاجه طبيعيه المهم انتي تعبانه اجبلك حاجه تخففك نور بكسوف لا لا لا أنا فل عز بجديه متاكده نور هزت راسها ايوه لو في حاجه هقولك عز قرب عليها ومسك وشها بحنيه وقال كان نفسي افرحك انهارده و اثبت حبي ليكي وتبقي المدام بتاعتي انهارده بس النحس وقع في وشنا نور استغربت وقالت طب ما أنا المدام بتاعتك عز ابتسم وقال المدام بتاعتي بس مش رسمي عايزين نكملها وتبقي رسمي نور اتكسفت وقالت خلاص يا عز … عز رفع حواجبه باستنكار تااااني مش قولتلك مفيش كسوف ما بينا ما لو دخلت عليكي انهارده كنت قضيت علي الكسوف ده بس الحظ ابن جذ.مه زحلقني في رجله نور ضحكت وعز اتجنن وقال يلهووي مش قادر همسك نفسي ازاي يا جدعان القمر قدامي ومش عارف استغله بقولك اى هاتي بو.سه نور باحراج يووو خلاص يا عز مش قادر تمسك نفسك عز بشوق لا مش قادر طب بو.سه تصبيره نور اتنهدت وقالت ماشي عز با.سها بسرعه وكان فرحان جدا أنه خلاص اعترف بحبه المرادي بياخد الحاجه منها وهو واثق من حبه و من غير اهتزاز في مشاعره أو غـ.ـصـ.ـب ..التليفون رن مره واحده عز ونور سمعه التليفون وعز اضايق وقال مين البـ.ـارد ابن البـ.ـاردين اللي بيرن دلوقتي وقال فكك نكمل احنا نور بعدت وقالت شوف مين يا عز لحسن يكونوا اهلك عز اتنهد بضيق وشاف التليفون وكان أبوه وبعدين فتح عليه بسرعه وقال اى يا بابا عامل اى 
الجارحي: بخير يا حبيبي صباحيه مبـ.ـاركه يا عريس 
عز ابتسم وقال الله يبـ.ـارك فيك يا بابا 
الجارحي : يلا جهز نفسك احنا جايين
عز بابتسامه خفيفه: انتوا تنورة والله 
الجارحي: ماشي يا حبيبي سلام.. 
عز بملل جايين معرفش بيبركولي علي اي وانا مدخلتش عليكي الدنيا جايه عليا اوي نور ابتسمت وقالت اصبر علي الرز يستوي عز بتريقه لا الرز بتاعي شايط مجبتش مرحله التسويه نور ضحكت وقالت طب يلا خش غير وانا هنزل هعملك فطار بسرعه عز بحنيه ماشي ياعم العسل وبعدين با.سها ف خدها ….. نور خلصت الفطار وبعدين دخلت الاوضه وملقتش عز وخبطت علي باب الحمام وقالت كل ده يا عز في الحمام انت بتقلدني 
عز باعلي صوته قربت اخلص اهو.. التليفون رن تاني ونور قالت يلا يا عز بيرنه عليك اكيد جم تحت وانت لسه في الحمام عز رد عليها وقالها شوفي مين طيب نور راحت شافت المتصل وكانت رانيا نور استغربت وقالت بصوت وا.طـ.ـي وضيق مين رانيا دي وووو

نور راحت شافت المتصل وكانت رانيا نور استغربت وقالت بصوت وا.طـ.ـي وضيق مين رانيا دي وعايزه اى من عز نور الشك بدأ ياكلها مش يمكن مساعده عز في المستشفي بس هي بترن لي ما كلهم عارفين أن أول يوم لينا في جوازنا نور شالت الأفكار من دmاغها وقالت لالا لا اى اللي أنا بفكر في ده عز استحاله يخـ.ـو.ن ثقتي في هو بيحبني وانا بحبه وبعدين عز طلع من الحمام وهو لافف الفوطه علي وسطه و بينشف شعره وقالها مين كان بيتصل نور وارتبكت لما شافت منظر عز ورمت التليفون بسرعه وخبت وشها وقالتله بسرعه بخــــوف معرفش دي واحده اسمها رانيا ومفتحتش عليها عز أستغرب من الاسم وكأن الاسم ده مش غريب عليه ومين رانيا دي وانا مسجل اسمها لي عز فاق علي صوت نور وهي مخبيه وشها وبتقوله البس يا عز انت واقف لي عز ابتسم وقرب منها وشال ايديها من وشها وقالها سبق قولتلك انا مش عايز كسوف خالص وبعدين قربها من وسطها جـ.ـا.مد ونور لازقت في صدره وبصت في وشه بخــــوف وبلعت ريقها وحاولت تبعد عنه وعز قافش فيها وقالها ششش خليكي كدا شويه عشان تتعودي متكسفيش مني تاني وبعدين التقيل جاي مينفعش تتكسفي بقا أنا جوزك وانتي مراتي الكسوف حـ.ـر.ام نور بلعت ريقها وقالت م.ماشي عز قرب شـ ـــفــايـــ ـفه منها و با.سها ثواني وبعدين بعد وقالها بخبث كلها تصبيره لحد لما يجي اللي بيشبع وبعدين ضحك نور بعدت عنه بسرعه وقالت بطل قله ادب بقا وبعدين فتحت الباب وقالتله الفطار جاهز البس وتعالي بسرعه عز لبس وبعدين فطر هو و نور وجهزو نفسهم وبعدين أهل عز جم ورحبوا بيهم ناديه دخلت زغرطت وقالت بفرحه صباحيه مبـ.ـاركه يا ابن بطني عز بابتسامه لطيفه الله يبـ.ـارك فيكي يا امي …ياسين بغـ.ـيظ وانا ابن البطه السوده يعني عز ضحك وقال بســـخريـــة ااه انت ابن البطه السوده مش ابنها يا بني احنا لاقناك علي باب الجامع احمد ربك أننا خدناك وعيشناك معانا وبعدين ضحك ياسين بصيله بضيق وقاله حققت الكوميديا انت حاضر هضحك الجارحي قاطعهم وقالهم هنفضل واقفين كدا ولا هنمشي عز اتكلم بسرعه وقاله ازاي يا بابا ده بيتك قبل ما يكون بيتي اتفضلوا ياسين ببرود وهزار لا يا بابا عز ميهمهوش لو عايز يطردنا هيعمل كدا ..ناديه بعصبية خفيفه بس يا ولد عيب مش عامل حساب أن أنا واقفه احترم اخوك الكبير ..عز بسخريه سبيه يا ماما متتعبيش نفسك مش باخد علي كلامه ده عيل اهطل…. كلهم راحوا قاعده …. ناديه بتسائل اومال فين عروستنا الحلوه عز رد عليها وقالها ف الاوضه هروح اناديها عز استأذن ودخل علي نور واتصـ.ـد.م واتجمد في مكانه لما شافها بتجهز نفسها ولابسه عبايه ضيقه جايبه تفاصيل جـ.ـسمها بطريقه مغريه و سايبه شعرها وحاطه مكياج يبرز ملامحها الطبيعيه عز فضل متنح فيها كتير وفاتح بوقه نص فاتحه وبعدين بلع ريقه برغبه نور لاحظت علي نظراته ليها واتكسفت وقالت هما جم …عز مرديش عليها نور وهي بتشاور علي وشه عززز انت معايا عز فاق وقالها اى ااه معاكي وبعدين كمل بضيق وقالها غيري العبايه دي نور رفعت حواجبها بتعجب لي حلوه وبعدين مش هقدر اقــلـــع تاني يلا ننزل وبعدين جت عشان تمشي عز مسك دراعها وقربها منه اوي وقالها بغـــضــــب وا.طـ.ـي قولتلك يا نور غيري ام العبايه دي عشان اخويا موجود وعنيه زايغه نور ببرود واى يعني وبعدين في حد يقول علي اخوه كدا ويشوه سمعته …عز ببرود اها أنا ملكيش دعوه انتي اخويا وعارفه وانا حر اقول اللي أنا عايزو وانجزي غيري عشان مستنينك برا نور اضايقت وقالت باستفزاز لا مش هقــلـــع… عز باستنكار بقا كدا تحبي اقــلـــعك أنا نور بعدت عنه وقالتله بخــــوف لا خلاص هغيره …عز وقف وقالها طب يلا انجزي نور بضيق طب اخرج قولهم اني جايه عز ببرود لا مش هخرج غير لما يبقا رجلك علي رجلي وساعتها هخرج يلا اقــلـــعي ..نور بضيق طب عايزه اغير اخرج.عز ببرود غيري قدامي نور اتنطط في مكانها زي الاطفال بزهق وقالت احسن خليك وخدت عبايه واسعه وشويه ودخلت الحمام بسرعه عز ضحك علي تصرفاتها وفضل واقف مستنيها وبعدين نور خرجت بضيق وقالت يلا عز بانتصار الله حلوه عليكي البسي كدا قدام الناس قدامي أنا البسي اللي انتي عايزاه انشاء الله تبقي عريانه مفيش مشكله وده هيحصل قريب إن شاء الله يلا نور بغـ.ـيظ ماشي يا عز عمرك ما تحترم نفسك نور خرجت و وراها عز ورحبت بيهم بابتسامه مزيفه ناديه بابتسامه مفرحه مشاء الله اللهم مابـ.ـارك صباحيه مبـ.ـاركه يا عروسه قمر مشاء الله منوره نور بابتسامه خفيفه الله يبـ.ـارك فيكي يا طنط ده انتوا اللي منورين والله وبعدين سلمت علي الجارحي وجت عشان تسلم علي ياسين عز وقف قصدها وقالها روحي هاتي حاجه يشربوها نور بصتله وبرقت عينيها وقالت بصوت وا.طـ.ـي اى ده اوعي اسلم عليه عيب عز قالها بصوت وا.طـ.ـي سلمي من بعيد الجارحي باستغراب مالكم يا ولاد بتوشوشو علي اى عز ابتسم باحراج وقاله بقولها تجيب حاجه تشربوها يلا يا نور روحي بسرعه نور ابتسمت بالاحراج وسلمت من بعيد وقالت ازيك يا ياسين .. ياسين أبتسم بخبث وقالها الحمدلله يا مرات اخوياا وقام عشان يسلم عليها وهو عاملها قصد عشان يضايقه وعارف دmاغه كويس بتخطط في اى ياسين مد أيده ونور كانت واقفه جنب عز ومش عارفه تعمل اى في الوضع ده عز بص علي ايد ياسين بغـ.ـيظ وغيره وبعدين سلم هو بدالها وقاله عايزك في كلمتين وبعدين واجه كلامه لنور بنظره مرعـ.ـبه وقالها روحي هاتي بقولك حاجات يشربوها نور خافت منه واستاذنت وانسحبت بسوكات … عز قعد جنب ياسين وقاله ببرود وصوت وا.طـ.ـي لو لمحت عينك تبص عليها كتير همحيك من الدنيا دي يا ياسين عشان عارف اخلاقك الو.سخه دي حاول بس تفكر في اسمها بص هشقلبك ياسين ضحك بخبث وقاله الغيره الزايده بتجيب المشاكل أنا بنصحك اهو وبعدين من قله البنات يعني وهبص علي مرات اخويا انت عبـ.ـيـ.ـط يعم في مخك عز جز علي سنانه بضيق وبعدين قرصه في دراعه وقاله اتلم والا هقول لابوك علي كل حاجه ياسين اتو.جـ.ـع جـ.ـا.مد وقاله يعممم ايدي بص يا بابا ابنك بيقرصني عز أستغرب بكذب وقال هو أنا عملت حاجه لا حوله ولا قوه الا بالله انت بتتبلي عليا وخلاص تلاقي حاجه قرصتك ابقا خد بالك عشان لما بتضايق بيبقا قرصتها والقبر نور دخلت عليهم بالعصاير وقدmته ليهم كلهم ياسين كان عايز يضايق عز ونقطه ضعفه نور ياسين بابتسامه مزيفه وقال بخبث تسلم ايدك الحلوين دول يا مرات اخويا يبخته يارب الاقي حد زيك نور ابتسمت بخجل وقالت بكرا تلاقي حد احسن مني يا سينو عز باستنكار يا اى يا اختي سينو مين بقا البغل ده يتقاله سينو ده انتي حتي معبرتنيش  ولا حتي طبطبتي علي خاطري بكلمه حلوه فعلاً جت الحزينه تفرح ملقــ,تــلهاش مطرح ياسين ضحك وقال بســـخريـــة اللي يحبه ربه يحبب في خلقه وانا الحمد لله روحي مرحه و تتحب بسرعه مش زيك قاعد علي تلج عز ضحك بسخريه وقاله يلا يا وااطي ده اما وريتك الوش التاني مبقاش عز الجارحي كلهم ضحكوا و اتكلموا وهزارو لحد لما مشيو وبعدين عيلت نور جم بعدهم بفتره وقعدو شويه ومشيو عز ونور داخله الاوضه وهما مرهقين من تعب اليوم عز قــلـــع التيشيرت بو.جـ.ـع كان مخبي الجـ.ـر.ح منهم و في نفس الوقت كان بيتو.جـ.ـع بس محبش يبين ده ولا حب يخضهم عليه عز اترمي علي السرير باجهاض وتعب ونام علي بطنه وجـ.ـسمه عريان من فوق نور كانت واقفه وبتفرك في ايديها بخجل عز لاحظ وبص عليها وقالها تعالى واقفه كدا لي ولا هتنامي وانتي واقفه نور بانتباه هه لا طيب البس ممكن تاخد برد عز فهم بخبث وعارف أنها مكسوفه وقال لا أنا مرتاح كدا هتيجي تنامي ولا لا نور بتـ.ـو.تر ااه هاجي نور قربت عليه ونامت علي طرف السرير بعيد عن عز .. عز قرب عليها وخدها في حـ.ـضـ.ـنه وقالها بصوت وا.طـ.ـي وحذر عارفه لو عرفت انك معندكيش ال….. انتي عارفه بقا قصدي علي اى بس خدي بالك أنا مبرحمش اللي قدامي غير لما يستغيث مني ساعتها بفكر أفرج عنه ولا لا الكلام ده مش تهديد بس قولي كدا نتيجه افعالي اللي بيضحك عليا ماشي ي نور ابقي ركزي في الكلام ده وحطيه حلقه في ودنك  نور خافت منه وقالت انت بتكلمني كدا لي عز ببرود ده اسلوبي دلوقتي عشان زعلتيني انهارده مش قولتلك متعصيش كلامي وملكيش دعوه بياسين ازفت قولت ولا مش قولت نور بلعت ريقها بتـ.ـو.تر وقالت بس انا مخلفتش كلامك وفعلا مكلمتهوش ولا سلمت عليه عز خد نفس طويل بضيق انتييي اهو بتكدبي عنيا اللي شوفت بيها والغريبه انك واثقه من نفسك وانتي بتكدبي افهم بقا اى جو المليطه اللي حصلت قدامي دي بقا بتقوليلو يا سينو!!! ده انتي محنتيش عليا بكلمه حلوه ولا صباحتي عليا بي.بوسه اللي باخدها منك بعد معاناة نور قامت من حـ.ـضـ.ـنه و وقفت قدامه وقالت بضيق انت لي محسسني اني ارتكبت جريمه في حقك عز ده اخوك مش حد غريب يعني من لحمك ودmك معرفش انت خايف منه كدا لي بقا في اخ يخاف من اخوه بدون سبب وكمان بتشوه صورته وتوصل ما بينكم قله ثقه وخــــوف ولا دي غيره اوعي تكون غيران منه ما اكيد متوصلش كدا بجد لو كدا هيبقا اوفر عز صدع منها وقام وجاب علبه السجاير و ول.ع واحده وقعد علي السرير وقالها ببرود انتي مت عـ.ـر.فيش حاجه عن اخويا وفري كلامك عنه واها بغير عليكي مش مراتي أنا مبحبش مراتي تهزر مع شباب حتي لو اخويا انتي مت عـ.ـر.فيش أنا بحس بي اى لما بشوفك بس بتتكلمي مع راجـ.ـل غيري ممكن الغيره دي توصل لجريمه بسببك فا متلعبيش في السيستم بتاعي وبعدين خد نفس من السجاره نور مش مركزه في كلامه بس مركزه في أفعاله وقالت بصدmه انت بتشرب سجاير يا عز .. عز بجمود اه اى اللي فيها بصي أنا مصدع روحي نامي عشان وربنا علي أخري و مزاجي مش رايق والكلام اللي قولتيه مدخلش دmاغي فا بقولك متتعبيش نفسك ونامي كفايه مشكلتك اللي وقعت فوق راسي ومش عارف الاقي حل ليها ودmاغي عماله تودي وتجيب من ساعت امبـ.ـارح ومش عارف ارتاح نور عيونها دmعت من كلامه وقالت بحـ.ـز.ن قصدك جبتلك مشاكل !!! أنا فعلا سببتلك بمشاكلي وأنا السبب في اللي انت فيه وبقيت عبء عليك أنا من ساعت ما دخلت حياتك وانت بتتاذي بمشاكلي بدالي انت صح في كل كلمه قولتها عني أنا مش هلومك علي كلامك عشان قولت الحقيقه انا فعلا جيت اذوه ليك والحل المناسب لكل ده أن أنا ابعد عنك عشان تعيش مطمن نور مسحت دmـ.ـو.عها وقالت عن اذنك أنا هرجع لاهلي كفايه لحد كدا نور سابته و مشيت وعز قام من مكانه بسرعه وفضل يلعن في نفسه أنه مفكرش في الكلام قبل ما يقوله انت غـ.ـبـ.ـي يا عز دايما دبش في كلامك كل مره تزعلها بسبب تهورك في كلامك عز جري وراها ومسك ايديها وقالها بعصبيه رايحه فين دلوقتي الوقت اتاخر نور ابتسمت بســـخريـــة وقله الحيله ودmـ.ـو.ع مالي وشها وقالت ده اللي همك متخافش أنا واخده بالي وبعدين مش عايزه اضايقك أو اخـ.ـنـ.ـقك بمشاكلي سبني أنا بقا أتعامل مع مشاكلي انشاء الله يبقا فيها مو.تي المهم أفدي بروحي عشان تعيشوا مطمنين عز خدها في حـ.ـضـ.ـنه وضمها بقوه وقالها بعد شر عليكي انسي اللي قولته أنا قولت الكلام ده في ساعت غـــضــــب كنت مخـ.ـنـ.ـوق عشانك عشان لحد دلوقتي مش عارف احل مشكلتك خايف عليكي والله أنا قلبي كل شويه بيتنفض خــــوفا عليكي وعلي أنهم ممكن يخدوكي من ايدي ساعتها مش هسامح نفسي لغايت اخر نفس في روحي ارجوكي متتغطيش عليا بكلامك ده عشان قلبي بيوجـ.ـعني عليكي المهم متياسيش ربنا معانا وقادر يخرجنا من الحفره دي بسلام زي ما انتي بتتعـ.ـذ.بي أنا كمان بتعـ.ـذ.ب ومش هحس بالأمان غير ما تكوني حاسه بيه نور فضلت تعيط بانهيار وقالت مسبنيش يا عز أنا محتاجك عز بعد عنها ومسح دmـ.ـو.عها وقالها عمري ما هسيبك أنا وعدتك يا نور زي ما قولتي جملتك محدش بيسيب روحه بحبك والله متزعليش مني نور ابتسمت وقالت مش زعلانه أنا بس خايفه عليك وبعدي عنك هيبقا افضل ليك ….. عز ضحك افضل اى بس فكك من الهبل ده تعالى نخش الاوضه مش شيفاني عريان وجريت وراكي بسببك نور ضحكت ودخلوا الاوضه 
__________________
حازم كان في اوضه مهجوره مغمي عليه و نايم علي مصطبه حديد و مش داري بحاجه و مش حاسس هو فين 
الزعيم بحزم ارموا عليه مايه واحد من الجارد سمع كلامه و رمي كميه كبيره من المايه حازم فاق من الخضه و شنق من المايه و خد نفس كبير و قام مره واحده وقال بتنهيج أنا فين وبص حواليه من كل النواحي و اتصـ.ـد.م أنه في مكان غريب 
الزعيم بســـخريـــة وغـــضــــب: انت في النــــار جهنم يا قذر و هتتحاسب علي كل وقت ضيعته بغبائك وفشلتك و بسببك ضيعت الراجـ.ـل كان لقطه بنسبالي كان هيشتري البت بفلوس كتير اوي والرقم نفسه خيالي مدخلش في جيبي قبل كدا من ساعت ما أنشأت الموقع اهو اتصرفت من نفسك و معرفتش وللاسف كنت ساند علي حيطه مايله وانا مش داري 
حازم بخــــوف والله كنت هجيب..وو الزعيم بصوت أجش اخرسس يا حيوا.ن مسمعش صوت حنجرتك يا جبان تغور انت وهي خلاص انا رمـ.ـيـ.ـت طوبيتكم من زمان واتكـ.ـسرت تحت رجلي و تفتفتت بس اقسملك لهدفعك تمن الراجـ.ـل اللي ضيعته مني و بعدين شاور بايده وقال لو تفتكر إن كان في ما بينا عهد و قولتيلي لو مجبتش البت اعمل فيا اللي انت عاوزه هرفض العهد اللي ما بينا !!! ازاي ابقا مرا لو خالفت العهد وراجـ.ـل مش تمام كمان وبعدين اتنهد بزهق مع علينا أنا اديتك فرص كتير بس للاسف الفرصه الاخيره بطلانه و حسابها اتقفل يعني بالبلدي ملكش فرص تاني تعالي يا بني … حازم بخــــوف بلاش ونبي أنا آسف طب اخر فرصه لاااا ابعد البتاع ده الجارد كتفوه من ايديه الاتنين جـ.ـا.مد و واحد منهم مسك السيخ و قربه من عنيه حازم برعـ.ـب وهو بيحاول ينجد منهم ابعدوا عنييي يا كلا.ب ابعدواا وبعدين فقعه عنيه حازم بصريخ لااااااا يا وسـ.ـخ.ين 
الزعيم ضحك جـ.ـا.مد بســـخريـــة وقال اللي بيشتغل مع الشياطين بيبقا نهايته وحشه من هنا ورايح انت مطرود ومش هتشتغل تاني عندي وقضيت الأمر …

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *