رواية انها ملكي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة سامي
رواية انها ملكي البارت السابع والعشرون
رواية انها ملكي الجزء السابع والعشرون
رواية انها ملكي الحلقة السابعة والعشرون
سميحه بغضب : لا مستحيل
التفت الكل الي منظر سميحه
سليم بغضب لا يقل عن سميحه : اي اللي جاب البت دي هناا
نسرين لي مروان : هي مين دي
مروان بعصبيه : بنت داده سميحه” دهب ” و كانت سبب في ان حور تدخل المستشفى
سليم بغضب جنوني وهو يقرب منها ويشد ايد دهب بعنف : احمدي ربك انك بنت الست اللي ربتني والا و عرش ربنا كنت دفنت وانتي عايشه
حمزه من الخلف : اهداء يا سليم دهب برئ
سليم بعدم فهم : ازاي
حمزه : عاصم استغل دهب كان عايز يقتلك وهي مشيت مع في الموضوع بسبب انها خايفه عليك و وفقت لحد ما عاصم غلط و خد عشق بدل حور وهي اول ما عرفت راحت بلغت السفاره المصريه فورا لقيت البلاغ بتاعه
مروان بشك : طب لو الكلام ده صح لي اختفت بعد ما سليم عرف ان عاصم هو اللي خطف عشق
حمزه : لان دهب كانت مخطوفه واللي خطفه كان رجاله عاصم و القوات الاجنبيه بعد ما جابوا دهب رحلوا لي مصر
انهارت دهب في البكاء وهي تبكي و تبكي كان منظره يشفق عليه القلب
ركضت حور و عشق اليها
عشق بحب : خلاص يا حبيبتي صلي علي النبي
حور بحنيه : حقك عليا سليم كان خايف علينا مكنش يقصد يزعلك والله
دهب عياط اوفر : انا مكنش قصدي حاجه كل اللي كان في نيتي اني اكشف عاصم بس مكنتش اعرف انكم اتنين
يوسف بهزر : وحياتك يا بنيتي احنا مش عارفين ازاي و اسمنا اخوتهم
نظرت حور لي سليم تأنيب وهو فهم قصده
تقدم من دهب و انحني لي مستواها
سليم : حقك عليا يا دهب مكنش قصدي انا مكنتش اعرف انك عملتي كل ده اسف
دهب باثر بكاء : ولا يهمك يا سمسم احنا اخوات وله اي
سليم بحب : واكتر من اخوات ابت انتي متربيه علي ايدي
مروان بغضب : ياخي بدل ما انت عمال تربي في خلق الله كنت ربي اخوك
سليم بضحك : علي اساس انك محتاج تربيه
مروان بتفكير : وحياتك انا ما متربي اصلا
ضحك الكل بشده ولكن ظلت سميحه تنظر الي بنته وتفكر هل بصحيح ان بنتها غيرت وان كل هذه صحيح او ان كل هذه مجرد خدعه جديده من دهب
بعد يوم طويل ذهب الكل الي غرفته ظل محمد و عشق يتحدثوا علي الهاتف بحب في مواضيع ليست له اي اهميه ولكن يكفي انهم يسمعوا صوت بعض
اما في غرفه مروان لا يقل الوضع حب لانه ايضا يتحدث ع نسرين بحب ولكن كل حديثهم لي الكبار فقط كانت نسرين تقفل الخط وهو يعاود الاتصال بضحك علي خجله
عند حمزه يظل يتذكر ملامح جميله ولا يعرف سبب شعوره انه يريد ان يظل دايما قريب منها
نذهب الي غرفه من يتمتعوا بالحب الحقيقي وهم في احضان بعض وكل منهم يتامل الثاني
سليم بحب و غرام : انتي عملتي فيا اي يا حور
حور بضحكه خفيفه : معملتش حاجه
سليم بحب : لا عملتي لما ابقي مش عايز اشوف غيرك تبقي عملتي لما ابقي اتمنى من ربنا يغفر لي كل حاجه عشان اقدر ابدا معاكي في خير تبقي عملتي لما تخليني ركع قدام ربنا من غير خوف تبقي عملتي
حور بحب : حبيبي ربنا كبير اوي و رحمته اكبر بكتير فوق مل تتصور لانه بعد اي غلطه ترجع لي عارف امتا ربنا يعجب عباده
سليم : امتا
حور : قال ﷺ ( آنِ آلَلَهّ لَيَعٌجّبً آلَيَ آلَعٌبًدٍ آذِآ قُآلَ : ” لَآ إلَهّ إلَآ آنِتٌ. آنِيَ قُدٍ ظُلَمًتٌ نِفُسِيَ فُآغُفُر لَيَ ذِنِوٌبًيَ آنِهّ لَآ يَغُفُر آلَذِنِوٌبً آلَآ آنِتٌ ‟ قُآلَ : عٌبًدٍيَ عٌرفُ آنِ لَهّ ربًآ يَغُفُر وٌ يَعٌآقُبً قُدٍ غُفُرتٌ لَهّآ »
سليم قد اوشك علي البكاء اول مره يسمع مثل هذه الكلام اللذي يمس قلبه بحب و ارتياح
حور وهي تمسك وجه بين يداها : حبيبي انا جمبك و نتعلم كل حاجه سوا انا سند ليك ونت سند ليا ومهم حصل عمري ما اقدر اعيش من غيرك
سليم بعشق : كلمه بحبك بقت قليل عليكي تعرفي عرفت ان ربنا بيحبني لما بعتلي انتي كنت فاكر انو مش بيحبني بسبب كل اللي حصل معيا من ولد مدلع لي راجل مش عارف هو بيعمل اي بس بعد ما ربنا بعتلك ليا عمري ما هعمل حاجه غلط ابداا
حور : بحبك يا سليم
سليم : بموت فيكي يا عقل سليم
دخلوا في جو زوجي مينفعش حد يعرف بيه
كانت في الغرفه المجاوره ليهم تسمع وترى بدون خجل وهي تشتعل غيظ
يرن هاتفه وتستجيب له سريعا
= ايوا دخلت البيت الخطه ماشيه تمام بس لازم خليهم يثقوا فيا شويه كمان عشان لما يجي الوقت شكك سليم و حور في بعض و سليم هيبقي بتاعي انا ما هبقى ام ابنه بقا
(ضحكت بشر)
تسريع في الاحداث بعد مرور اسبوع
مروان بعياط طفولي : يا سليم ونبييي يا شيخ
سليم بغضب : انت معندكش دم ياض ده عاكس مرات اخوك يعني اختك
مروان : ما انت خليت الواد شبه السجق المحروق
سليم : لا بروح امك كنت ادي رقمها
حور بدخل : خلاص يا سمسم بقا خلي الواد يتجوز وبعدين حسام خد اللي في النصيب
مروان وهو يحضن حور ويرفعه من علي الارض : عليا النعمه انتي اللي اختي مش هو
شعرت حور بغثيان وركضت الي الحمام ما اثار قلق مروان و سليم وركض خلفها
سليم بخوف : مالك يا روحي في اي
حور بتعب : مش عارفه بس دوخت
سميحه من الخلف : لوووووووي الف الف مبروك يا سليم
مروان بخضه : ياااا حول الله اديني قطعت الخلف
سليم : بس ياض اي يا داده مبروك علي اي
سميحه بفرح : حور بقاله يومين ترجع و مش طاقه اكل هتبقي اب يا ولد
مروان و سليم في نفس واحد بصدمه : اب
حور بفرح : مش مصدقه
سليم : محدش يقول حاجه قبل ما نتاكد الاول
حور : طب هنروح النهارده نخطب نسرين لي مروان و بعده نطلع لي الدكتور
مروان بحب : حتا وانتي كدا تفكري فيا
حور بحب : اومال افكر في اي اكيد انت
حضنه مروان بحب وهو يقبل فروه راسه
كان سليم ينظر له بفخر و بحب علي حنان زوجته الجميله
بعد مرور ساعتين كانو امام منزل نسرين مع داده سميحه و حمزه و سليم و حور عشق و محمد
مروان بحماس : هتجوز يااااا يلا يا جدعان
حمزه لي محمد : الواد هتجوز علي نفسه
محمد بضحك : يلا يا عم بدل ما يطلع يخطف البت مش نقصين
مروان : طب اي خلصوا ممكن يلا بقا
صدعوا الي الاسانسير
حور : فاكر يا مروان الاسانسير ده
مروان : ونبي يا شيخه عايزك جوه راجل عشان اليله دي تعدي ورحمه امك
دق سليم الباب وفتح حسام الباب وكان لا يزال اثار الضرب واضحه عليه نظر له حسام بخوف
حسام : اهلا اتفضلوا اتفضلوا
مسك سليم ايد حور د وخلوا و خلفه داده و خلفه عشق سميحه و مروان بحماس و حمزه و محمد
الاب : اهلا البيت نور
سليم : منور بي اهله
داده سميحه : اومال فين العروسة
الام : تعالي يا حبيبتي ادخلي ليها
ذهب عشق مع داده سميحه كانت حور هتروح بس سليم مسك ايده بي لا
سليم : والله يا فندم احنا جين عشان ناخد نسرين لي اخويا مروان اي رايك حضرتك
الاب : والله يابني انا موفق انا سالت علي مروان وعرفت عنه كل خير وانشاء الله معرفه خير
ابتسم مروان بفرح و حماس
سليم بحب : علي بركه الله
دق الباب خرج حسام لي فتح الباب دخل من شاب في اواخر الثلاثين اسمه مجدي ابن خالت نسرين
الاب : تعال يا مجدي
مجدي : السلام عليكم ازيك يا عمي
الاب : الحمدلله يا حبيبي
مجدي : يارب دايما اومال مين دول
الاب : ده مروان اللي متقدم لي نسرين و سليم و الشباب اخواته
مجدي : اتشرفت بمعرفتكم يا جماعه.. اومال مين القمر اللي جنبهم دي
مروان : الله يخربيتك ده انتو عيله عايزه الحرق…. هو انا مش مكتوب لي اتنيل اتجوز وله اي… ابوس ايدك يا سليم عدي اليوم عشان خطري
سليم بغضب : قصدك علي مين
مجدي : قصدي علي الجميلة اللي جمبك دي
حمزه بخوف لي محمد : انا بقول نمشي انا ونت وله اي
محمد : المفروض اننا اخواته نعمل حاجه
حمزه : نعمل حاجه هيييي ده سليم يا حبيبي انا بقول نمشي انا ونت بدل ما نحضر الحمله الفرنسيه التلاته
محمد بخوف : استررر يااااارب
سليم بغضب :…….
حور بخوف : ارجوك يا سليم متعملش حاجه…. عشان خطري اهداء لو سمحت
سليم :……
مروان : ونبي يا سليم ما تعمل حاجه…. انا عاوز اتجوز يا اخي حرام عليك…. بص خلينا نخرج من هنا واعمل اللي انت عايزه
مجدي : بسم الله ماشاء الله
سليم : هي عجبتك اوي كدا
مجدي : فوق ما تتصور…. بس برضه محدش عرفني علي القمر
مروان : انت بتقول ايييييه الله يخربيتك انت بتولع اكتر هي ناقصه يا اخويا و بعدين هو اشعال ذاتي لوحده مش محتاج حاجه…. انا خايف عليك ونت مش خايف علي نفسك اسكوت و متتكلمش… اسكوت بدل ما نصلي عليك اسكوت
مجدي : انا مش فاهم حاجه
مروان : يا اخي عنك ما فهمت…. بص تعال نلعب لعبه تمثيل لو اتكلمت تبقي حمار بس انت اساس حمار خلاص تبقا تور
مجدي : انت بتقول اي!!!!
مروان : حط طرف الجلبيه في بوءك و اهرب يا مجدييي الحق نفسك انت لسه صغير يا قلب امك
سليم : خلاص اسكوت
مروان : حاضر بس اهدي هااه اهدي و خليك هادي ماشي
سليم : طب نقراء الفاتحه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انها ملكي)
ظهرت المقالة رواية انها ملكي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة سامي أولاً على الشروق للروايات.
التعليقات