التخطي إلى المحتوى

رواية علاقه مزيفه الفصل الخامس 5 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الجزء الخامس

رواية علاقه مزيفه البارت الخامس

علاقه مزيفه

رواية علاقه مزيفه الحلقة الخامسة

هدي بصدمه: ايه ده انت..
عز: هههه اه انا مدير الشركه… قولتيلي بقا انك عايزه تشتغلي صح
هدي بكسوف: اه
عز؛ تمام انتي مقبولة
هدي؛ منغير انترفيو ولا اي حاجه
عز؛ لا طبعا ولا اي حاجه
فرحت هدي جدا وراحت ف نفي اليوم استقالت من الشركه وراحت اشتغلت ف شركه عز الدين
…. مين البت دي
سلوي: مش عارفه اول مره اشوفها النهارده
داليا؛ بتتكلمو ف ايه
سلوي: البت دي مين
داليا؛ دي جات جديد وبتشتغل هنا ومن غير انترفيو كمان
نورا؛ نعععم… من غير مايقولي
سلوي؛ اهدي يانورا
نورا؛ والله لاوريه
مشيت نورا ودخلت لعز
نورا؛ عززز
عز؛ اايه ده انت ازاي تدخلي عليا كده
نورا؛ لا والله… عايزني اعمل ايه
عز-نورا اتكلمي كويس فاهمه
نورا: انت ازاي تشغل حد من غير ماتقولي
عز؛واقولك باماره ايه ان شاء الله كنتي شريكتي ف الشغل وانا معرفش
نورا؛ انا اهم من كده… انا خلاص ابقا شريكه حياااتك يااستاذ
عز: لما تبقي ببقا
نورا: عز….. البت دي تمشيها فورا
عز؛ مش انتي اللي تقولي امشي مين واقعد مين وبعدين هي عملت ايه لكل ده دي لسه ف اول يوم
نورا: انت عمرك ماقبلت حد من غير انترفيو حتي انا عملت لكن دي تيجي تشتغل كده يبقا اكيد في حاجه
عز: بوصي يانورا هما كلمتين اقولهم ليكي ومش اكررهم تاني…. ان اتدخلتي ف امور شغلي تاني….. انة اطردك من الشركه فاهمه
نورا بصدمه؛ بتقول ايه!!!
……
مازن؛ مسا الخير
جوليا؛ مسا النور ياحبيبي اتاخرت كده ليه
مازن؛ كنت مخنوق شويه وروحت قعدت كده. ف مكام يعني
ليلي؛ ايوه ياعم مانت شاب تقعود وتسهر براحتك لكن ان انا اتاخرت ربع ساعه الدنيا بتخرب
مازن: ههههه ده انا اقتلك لو اتاخرتي خمس دقايق حتي
جوليا: بس يابت انتي
سعاد: انا خلصت ياهانم حاجه تاني
جوليا؛ لا… طلعت جوليا فلوس وادتها لسعاد
جولييا؛ ابقي تعالي كل اسبوع كده تمام
سعاد؛ تمام
مشيت سعاد
مازن؛ مين دي
ليلي؛ دي خدامه جات نضفت الشقه
مازن؛ يابنتي الملافظ سعد ايه خدامه دي جاتك القرف ف شكلك
دخل مازن جوه وكان بيفكر ف البنت اللي شافها وجيه يكلمها مشيت
مازن؛ ياتري مالك نفسي اعرف مالك…..
……
رجعت رشا البيت
رشا؛ ماما…. انا جيت ياحبيبتي
حضنتها سعاد قوي
سعاد؛ وحشتيني قوي يارشا
رشا؛ وانتي كمان ياامي بجد وحشتيني جدا
علي؛ اهلا بلهانم
ماردتش رشا عليه ودخلت جوه
سعاد كانت مش عايزه تقول لبنتها انها اشتغلت خدامه وراحت لعلي تقوله
سعاد؛ علي ياابني اوعي تقول لاختك اني بتشغل خدامه دي تخرب الدنيا
علي: خهههههه لا ماتخافيش طول مانتي بتجيبي فلوس مش اقول حاجه
……..
بعد شهر
كانت راجعه من الشغل
لو سمحتي…
رشا؛ نعم
مازن؛ انتي مش فكراني
رشا؛ مش واخده بالي
مازن؛ انا اللي جيت وسالتك مالك لما كنتي زعلانه
رشا: اها…. نعم وعايز ايه
مازن؛ صدقيني ماتفهمنيش غلط… انا عمري ماتكلمت مع واحده كده… بس انا حاسس اني اعرفك من زمان وحاسس اني عايز اتكلم معاكي
رشا: ده شغل معاكسه جديده ده
مازن؛ لا صدقيني تعالي بس اعزمك ع قهوه ونتكلم سوا شويه
رشا كانت متردده ولكن وافقت
مازن؛ انا اسف اني اتكلمت معاكي كده بس صدقيني انا بس كنت عايز اتعرف عليكي
رشا؛ ممممم
مازن؛ لسه زعلانه
رشا؛ لا خلاص
اتكلموا رشا ومازن كتير قوي واتعرفوا ع بعض
…..
اتفضل الورق اللي طلبتو
عز؛ شكلك شاطره
هدي؛ اه طبعا
عز؛ ده انتي واثقه ف نفسك بقا
هدي؛ جدا
عز؛ وراكي حاجه بعد الشغل
هدي: لا
عز؛ طب نشرب قهوه بقا
هدي؛ افكر
عز؛ لا ده اجباري
ضحكت هدي
كان عز معجب بيها قوي
بعد الشغل راحو كافيه وكانو بيتكلمو
عز؛ كان نفسي اتعرف عليكي من زمان
هدي بكسوف؛ ليه
عز؛ مش عارف بس بجد يعني
ادم؛ هدي!
هدي اتخضت قوي منه
ادم؛ ازاي ماتقوليش انك ناويه تسيبي الشغل
هدي؛ وانا اقولك باماره ايه
ادم؛ كان لازم اعرف
عز؛ انا مش مالي عينك ولا ايه
ادم؛ انتي ازاي ترتبطي كده من غير خطوبه…..
هدي؛ وانت مالك انت
ادم؛ بس انتي كنتي متشدده قوي معايا ومارضتيش نتكلم حتي من غير ماكلم ابوكي
عز؛ امشي يلا بدال ماخربلك حياتك
ادم؛ عمتا انا اشوف باباكي رايه ايه ف الموضوع ده
مشي ادم
هدي: يلهوي ده لو بابا عرف ايخرب الدنيا
عز؛ انتي عايزه تخلصي منه
هدي: اكيد طبعا
عز؛ خلاص… انا اخطبك….
هدي؛ ايه!
عز؛ اخطبك لمده ٤ شهور…. لغايه مايسيبك وينساكي
استغربت قوي هدي من كلامه
عز: وبلمره اخلص انا كمان
هدي؛ تخلص من ايه
عز؛ من واحده
هدي؛ انت نفس الحاله
عز؛ اه…. ايه رايك
هدي بتردد؛ مش عارفه ده قرار صعب
عز: ولا صعب ولا حاجه…. هو نلبس كل واخد دبله وخلاص
كان عز نفسه يقوله من جواها ان نفسه يتجوزها بجد بس كان قلقان ومتردد
عز؛ قولتي ايه
هدي؛ ماشي
……
روحت هدي البيت ولقت ادم نازل من عندهم وبصلها بصه استحقار ومشي
بلعت هدي ريقها بصعوبه وطلعت
دخلت لقت باباها واقف بعصبيه
هدي بخوف؛ في ايه
كريم بعصبيه؛……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علاقه مزيفه)

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *