رواية الزمن الاسود الفصل الرابع 4 بقلم إيمان
رواية الزمن الاسود الجزء الرابع
رواية الزمن الاسود البارت الرابع
رواية الزمن الاسود الحلقة الرابعة
مليكة : وخليتي دارك وراجلك لهاذيك
شانا : كيفاش حبيتيني نقعد تماك وراجلي مراهوش حاملني كل مانشوفها قلبي يوجعني
مليكة : شانا ماتنسايش هاذيك دار جدك وباباك الله يرحمهوانا رايي تطلقي من سليم وتعيشي حياتك
شانا : يما واش راكي تهدري سليم نحبو
مليكة : سليم عمرو ماحبك شاهيناز راكي تكدبي على روحك هاني انا تزوجت باباك وحبيتو وش كانت اخرتها طلقني وحرمني من بنتي لافامي المنشاوي ضالمين بنتي وسامي كتر منهم
شانا : واقيل نسيتي انو انا من دمهم
مليكة : وش راكي تخمي
شانا : حقي لازم نديه سليم لازم ندمو ممبعد ندي حقي ونرجع هنا
مليكة : علاه ماتقعديش هنا خير محاش تقدريلو
شانا : انا شاهيناز المنشاوي
……….
نرجع للقصر في الصعيد
سليم : جدي جدي مين لغا صفقة الجديدة
الجد : انهي شركة
سليم : شركة عمي الله يرحمو التانية
الجد : مش عارف مش انا
سليم : هيكون مين مين اللي اتصل بشركة وقال يوقفو
قاطعها صوت
شانا : انا
سليم : شانا هو انتي رجعتي
شانا : النهاردة ورحت شركة بابا الله يرحمه ولغيت الصفقة وكمان جبت المحامي ولغيت التوكيل اللي عملتهولك
سليم : انتي بتقولي ايه ليه
شانا : عشان شركاتي محدش هيديرها غيري من هنا وجاي
سليم : من غير ماترجعيلي انتي اتجننتي انا مش موافق
شانا : وانا مش عايزة موافقتك في حاجة انا هشتغل وهمسك شركاتي
وطلعت غرفتها وقفلت الباب
الجد : خليها تريح وبكرا الصبح اتكلم معاها
راح الكل
ايمان : شركات ايه اللي بتتكلم عليهم
أمينة : عمي قسم لأحمد 3 شركات و لأخوه الله يرحمه 3 شركات اخوه قبل مايموت كتب شركاتو بأسم شانا ومسكهم سليم وبقو 4 وشركاتو بقو 6
ايمان : وهي متعلمة
أمينة : طبعا شانا هي دارسة إدارة أعمال والله اعلم وكانت ماسكة شركات ابوها قبل وبعد مماته
ايمان : وليه وقفت شغل
أمينة : سليم مكانش عايزها تشتغل
…….
في الصباح
شانا لبست وراحت تجهز قهوة في المطبخ
ايمان : صباح الخير
شانا :
ايمان : انا مش عارفة اقولك ايه انا اسفة
شانا : اسفة اخدتي جوزي مني وتقولي اسفة
ايمان : انا والله اتجوزتو غصب عني هو هدد اهلي عشان ارض
تنهدت شانا : يعملها انا عايزة اقولك حاجة
إيمان : ايه
شانا : ابعدي ابعدي قد ما تقدري على سليم قبل ماتقع الفاس فوق الراس سليم سواد اوعي تأمنيلو
وراحت
أمينة : انتي رايحة فين ياحبيبتي
شانا : الشركة عشان اشوف شغلي
سليم : وانا مش هخليكي تشتغلي
شانا : وانا مش هاممني
وكانت رايحة لولا صوت سليم اللي وقفها
سليم : لو حطيتي رجلك برا الباب هتشوفي مني وش عمرك ماشوفتيه
شانا ماسمعتش وكانت خارجة
سليم بصوت عالي : شانا
بصتلو
انتي طاااااالق
انتي طاااالق
صمت ساد المكان لتكسره شانا بصوت عالي : ندرا عليا لاوزع على المكتاجين اسبوع لحمه ده يوم فرح
سليم بغضب : تلمي هدومك وتغوري
شانا بجمود : هههه اغور فين شكلك نسيان انو ده بيت جدي يعني ليا فيه
وخرجت
خبط سليم أيده بالطرابيزة بغضب وخرج
في الشركات
شانا : ازاي أرباح الشركة نزلت كدا
أدهم : عشان يامدام احنا مكناش بنعمل صفقات و لا بنشتغل اصلا كان كل شغلنا حول تجارة السلاح
شانا : اسمعو بقا تجارة السلاح توقف عشان انا ده مش شغلي ولازم نرجع الشركات زي ماكانت زمان لما كنت ماسكاها
…….
رجعت شانا القصر
أمينة : ناويا على ايه يابنتي
شانا : قصدك ايه
أمينة : انا شايفة في عنيكي الحقد و الكره
شانا : ماما هو انتي بتحبيني زي سليم
أمينة بحسره : واكتر ده ابوكي جابك حته لحمة حمرا ربيتك على أيدي
شانا باست رأسها : سامحيني
أمينة : على ايه
شانا : انا لازم اروح ارتاح
راحت ترتاح ونزلت بالصدفة سمعت
ايمان : بس انا استغربت هو ايه ده
أمينة : زمان سليم دخل اسطبل وتحرق وهو اتصاب في رجله ومن يومها مراحتش العلامة
طلعت شانا لغرفتها بصدمة قعدت على السرير
شانا وهي بترجع لذكرياتها
شانا بعياط : اه سيبوني سيبوني انتو مين
الرجل : اخرسي يابت
وحط أيده على بوقها والتاني عمل اللي عمله وكانو مغطيين وشهم
بس افتكرت العلامة اللي كانت على رجل اللي اغت*صبها
شانا ورجعت من ذكرياتها و الدموع في عينيها : اكيد هو بس ليه ليه هندمك هندمك
شانا : ……
امها : وليه ماتشوفيش كاميرات الفيلا
شانا : كاميرات ايه
امها : في كاميرات محطوطة على باب الفيلا و محدش يعرف عنها حاجة بس مش عارفة إذا لسه موجودة ابوكي و عمك هما حطوها
شانا : اوكي هروح اشوف
نزلت شانا وراحت المخزن اللي قالتها امها عليه ولقت الكاميرا بس مكانوش بيصور قعدت تشوف هي موصرة ايه لحد ماوقفت عند الرجلين اللي خرجوا
فلاش باك
الرجل : يلا بسرعة قبل ماحد يشوفنا
الرجل التاني : استنى نسيت تليفوني جوا
الرجل : هجيبهولك بكرا بس يلا
الرجل التاني : حاضر ياسليم باشا
باك
شانا بدموع وقهر : ووقعت ياسليم
عملت نسخة
دخلت القصر كان الكل يشوف مسلسل قاطعتهم شانا
شانا : ايه رأيكم تشوفو المسلسل الحلو ده
وحطت الفلاشة بدأ الكل يشوف
الجد : ايه ده ياسليم
أمينة : يالهوي
شانا بكره : ده بعد ما البيه اعتدى عليا وهرب هو وصاحبه عشان اعيش تحت رحمته
وانت ياجدي كنت عايز تقتلني عمرك ماحبيتني ليه ليه طول عمرك لو ضربني ده جوزك عادي لو ذلني عادي مش كفاية اتحمل وحده زيك
سليم : انا عمري ماحبيتك انا عملت كل ده عشان الورث اللي تعبت فيه مايروحش ليكي
شانا : وانا مش هخلي حد منكم يفرح بعد كده وعد
وخرجت
الجد : شانا شانا اه اه قلبي الحقوتي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الموذاني الاسود)
التعليقات