رواية امتلكها عيون الأسد الفصل العشرون 20 بقلم أميرة علي
رواية امتلكها عيون الأسد الجزء العشرون
رواية امتلكها عيون الأسد البارت العشرون
رواية امتلكها عيون الأسد الحلقة العشرون
خرج حمزه من القصر. وصعد الى سيارته واثناء قيادته. فجاءة. ظهرت امامه. فتاه. وكان سيصدمها. ولكن اوقف السياره فى اخر لحظه.
نزل حمزه من سيارته وهو ينوي ان يوبخ هذه الفتاه. ولكن بمجرد ان رئها. صدم. جدا.
حمزه بصدمه:انتي. .
كان الفتاه. مغمضه عيونها. من الخوف. وبمجرد ان سمعت صوت شخص فتحت عيونها
الفتاه بخوف:انا لسه عايشه. صح
كان حمزه ينظر لها. وهو غير مصدق. انها امامه.
حمزه:لين
الفتاه :افندم.
حمزه:انتي مين.
الفتاه :انا ساره.
حمزه:ساره ازاى.
ساره:هو اي اللى ازاي
حمزه:ممكن اعرف انتي منين وكنتي بتعملي اي هنا.
ساره:افندم هو حضرتك هاتحقق معايا ولا اي
حمزه:ارجوكي انا لازم اعرف انتي مين.
ساره:لى
اخرج حمزه محفظته من جيب جاكيته واخرج منها. صوره صغيره. واعطاها لها.
فكانت صدمه للفتاه ايضا
ساره :ازاى دي. انا
حمزه بحزن :دي تبقي مراتي
ساره ومازالت الصدمه ماثره عليها:دي شبهي جدا
حمزه:فعلا. عشان كده انا عاوز اعرف انتي مين
ساره :انا اسمي ساره. حسين. من اسكندريه.
حمزه:انا اسف. جدا عشان عطلتك. عن اذنك
ساره:اتفضل.
غادر. حمزه. وهو حزين. جدا. فهو ظن ان حبيبته. مازالت حيه. ولكن. خاب ظنه. ولكن. هل من الممكن ان يكون هناك. شبه بين اثنين لهذه الدرجه. (استني. بس عليا ي حمزه. وانا هعرفك. قمتك عشان تحب لين وتسبني )
فى شركه الدمنهوري.
فى مكتب ماجد. كان يجلس ماجد وهو يتابع اعماله. وفجاءه. سمع صوت طرق على الباب فأذن للطارق بالدخول.
دخلت. شمس
اول ما رأها. ماجد. نهض من مكانه.
ماجد. بلهفه. فهو لم يراها. منذ يوم فتح الوصيه :شذي
شمس:اسمي شمس مش شذي
ماجد:شذي. انتي مش فكراني انا ماجد. ميجو. زي ما كنتي بتحبي. تناديني.
تذكرت.شمس ما يقوله. فهما كانوا مقربين جدا في صغرهم
شمس:كل حاجه بتتغير مع الوقت.
اقترب ماجد منها. وقال
ماجد بحب:كل حاجه ممكن تتغير. الأ حبي ليكي انا لسه بحبك ي شذي
لم تصدق شمس ما تسمعه. فها هو من عشقته. طفولتها. يعترف لها. بحبه. لم تدري ماذا تفعل. او ماذا تقول
حين لم يلتقي ماجد منها. اقترب منها.
ماجد:شذي.
شمس:قولتلك شمس مش شذي
ماجد:بس انا. بحب شذي. اللى حبيتها من واحنا اطفال اللى فضلت بحبها. لغايه دلوقتي.
شمس:بس شذي مش موجوده. اللى موجوده. دلوقتي شمس
ماجد:مش مهم الاسم شمس ولا شذي. المهم ان الاتنين نفس الشخص
شمس:عن اذنك ورايا شغل
ماجد:رايحه فين انا مش هاسمحلك تهربي مني تاني.
شمس:هاهرب فين انا موجوده.
ماجد:انا عزمتك على العشا قبل كده. بس بسبب اللى حصل اتأجل العشا.
انا بطلب منك دلوقتي انك تتعشي معايا
شمس:ممكن اعرف السبب
ماجد:هاتعرفي النهارده. كل حاجه.
شمس:ماشي
ماجد:تمام هاستناكي
شمس:تمام عن اذنك
ماجد:اتفضلي
غادرت شمس المكتب.
بعد خروجها تنهد ماجد وقال
ماجد:يارب.
في فيلا السباعي.
وصلت مريم. الى الفيلا ودلفت للداخل. وقابلت ملك.
مريم:وحشتيني اوى. ي ملك
ملك:انتي اكتر ي حبيبتي خير قلقتيني
مريم :كنت عاوزه اخد رئيك فى حاجه
ملك:اي هي
اخذت مريم نفس عميق وقالت :هاحكيلك
حكت مريم لملك. كل شيئ عنها وعن حسام. وعن شك حسام بها
بعد ان انتهت مريم من كلامها.
سكتت ملك للحظات وبعدها قالت
ملك بهدوء:بصي ي مريم. حسام. غلط انو شك فيكي. بس عزره. ان. انو عمل كده من حبه فيكي. وغيرته عليكي. انا عاوزه اسالك سؤال
مريم:اي هو
ملك:انتي بتحبيه.
مريم:ايوه
ملك:يبقي لازم تسامحيه. اللى بيحب بيسامح.
مريم:بس انا خايفه.
ملك:من اي
مريم:خايفه. انو يفضل يشك فيا على طول.
ملك:لو بيحبك بجد عمره ما هايشك فيكي تاني.
مريم:يعني انتي شايفه انياديلوا فرصه تانيه
ملك:والله ده رأيي وفى الاول والاخر القرار. قرارك. انتي.
مريم:انا بجد مغلطش لما جيت وحكتلك. انا كنت متاكده انك انتي الوحيده اللى هاتساعديني
ملك:انتي زي اختي بالظبط
احتضنت مريم ملك. وودعتها. وذهبت الى قصر الدمنهوري
في القصر.
اخبر امجد. الجميع انه سوف يخطب. اسيل اخت حمزه صديقه. استغرب الجميع. من هذا. الخبر. ما عدا. ادم. فهو يعلم كل شي.
ذاد استغراب الجميع. عندما اخبرهم. انهم سوف يذهبوا اليوم. لخطبتها.
ولكن لم يكن فى ايديهم. شئ ليفعلوه. فكل ما يهمهم. ان يرو امجد سعيد
في مكان. مجهول.
مجهول. 1: ي بوص. هي مش بتتحرك من غير حراسه كبيره. حتي البيت متأمن كويس اوي
البوص:ميخصنيش. كل اللى يهمني. انها تكون عندي فى اقرب وقت والا قول على نفسك انتا واللى معاك ي رحمن ي رحيم
المجهول1 بخوف:حاضر ي بوص. فى اقرب وقت هاتكون عند حضرتك.
البوص:غور من وشي
غادر الشخص وبقي البوص وحده.
البوص:هانت. كلها كام يوم وهاتبقي. معايا. ي حبيبتي.
انقضي. النهار سريعا. وأتي المساء.
في قصر البحيري.
انتهت اسيل. من ارتداء ملابسها. فهي مضطره ان تفعل هكذا. امام اخيها والجميع لكي لا ينفذ امجد تهديده.
اتي كلا من امجد ووالده. وسعاد وادم. ومريم. واعتذر. ماجد عن الحضور معللا ان لديه اعمال كثيره.
رحب بهم حمزه وجلسوا جميعا فى انتظار اسيل
بعد قليل نزلت اسيل. وكانت في قمه الجمال. انبهر بها امجد ولكنه لم يظهر هذا.
بعد ان سلمت اسيل على الجميع وجلست بجانب حمزه.
امجد:حمزه انا جاى اطلب منك ايد الانسه اسيل
حمزه:ده شرف ليا طبعا ي امجد. بس لازم اعرف رأي اسيل الاول.
نظر حمزه الى اسيل. وقال
حمزه:اسيل اي رئيك
رفعت اسيل رأسها. وجدت امجد ينظر لها.
اسيل:موافقه
حمزه:على بركه الله
امجد:بس انا عندي طلب.
حمزه:اي هو
امجد:انا عاوز. كتب الكتاب والفرح يبقوا. الاسبوع الجاي
تفاجأ الجميع بما قالوا امجد.
حمزه:بس مش شايف ان كده بدري اوي
امجد:مش بدري ولا حاجه. كل حاجه هاتبقي جاهزه بسرعه جدا.
حمزه:والله الموضوع ده مش فأيدي. ناخد رأي صاحبه الشأن
كانت اسيل ستعترض ولكن. نظره واحده من امجد. اجبرتها. على الموافقه.
فى مكان اخر
وصلت شمس للمكان الذي قال لها عليه. ماجد.
ودلفت للداخل. ولكنها. لم تجد احد. تاكدت من العنوان. هذا هو فعلا. كانت على وشك الخروج. ولكنها. رأت. ما صدمها بشده.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكها عيون الأسد)
التعليقات