التخطي إلى المحتوى

رواية عشقت طفلتي الفصل الخامس 5 بقلم ملك محمد مصطفي

 

عشقت طفلتي

Part 5

ليلي:يا ماما ياماما

عبير:ايه في ايه

عبير:ربنا يا خدك ياشيخة وقعتي قلبي

ليلي:سلامة قلبك ياست الكل

عبير:عايزة ايه

عبير:تعرفي في قانون الدوله منزلها مفيش حد ياكل الساعه ٢بليل

ليلي:دا قانون امي ياست انتي انا جعانة عايزة اكل

عشان مسافرة الصبح

عبير بستغراب:مسافرة فين

ليلي:عندي شغل في شرم ولزمن اروح

عبير:انتي خدتي قرار من نفسك

ليلي:والله يا اختي مجبرة اروح عشان مشروع التخرج غير كدا والمصحف ما كنت روحت

عبير:ماشي روحي نامي يا ليلي

ليلي :جعانة ماليش فيه

عبير: روحي شوفي اكل في الثلاجة

ليلي:طيب ان جيتي وما لقتيش حاجة في الثلاجة ماليش فيه انا قولتلك اهو

عبير:لاء يا اختي اقعدي انا هقوم اعملك مخلفة بقرة عايشة تاكل بس

ليلي:شكرا يا ست الكل علي فخرك بيا مش عارفة اروح من المدح بتاعك دا فين

(بعد ما ليلي كلت ودخلت نامت )

ليلي:سلام يا ماما عايزة حاجة

عبير:لاء عايزة سلامتك خلي بالك من نفسك ومتاخديش حاجة من حد ولا تقفي مع حد

ليلي:ياحجة تقولي الكلام دا لوحدة طفلة انا شحطة

عبير:بطلي لمضا و اسمعي الكلام

ليلي:حاضر حاجة تاني كدا هترد علني لو تاخرت زيادة عن كدا

عبير:روحي يلا ربنا معاكي ويحفظك من كل سوء

ليلي:امين يارب

(سلمت ليلي علي امها وباست رسها ومشيت)

ليلي:سلام عليكم

اسد:وعليكم السلام أركبي

ليلي:ممكن بنت تاجي معانا

اسد:اركبي مش هقولها تاني

ليلي: حرام انا وانت نركب لي وحدنا

اسد:قولت اركبي

ليلي: تمام دقيقة

(ليلي اتصلت با احمد)

ليلي:ممكن تخليك معايا في المكالمه

ليلي:مافيش بس انا مسافرة مع مستر اسد ومش معانا حد وحرام اركب معاه ومش معانا حد بس خليك في المكالمه

احمد:امشي ياهبله

(ركبت ليلي مع اسد العربيه و سافرو شرم )

اسد:انزلي

ليلي:انزل فين

اسد:مش شايفة ان احنا وصلنا تقدري تقفي علي جنب عقبال ما اركن العربيه

ليلي:اه تمام حاضر

(نزلت ليلي من العربيه)

ليلي:يخربيتك اي الوش دا حسة ان غضب ربنا نازل عليه اي دا مش بيضحك خالص وديما زعيق والله لما الدرسة ما كنت شوفت وشك

ليلي فزع :ياماما انت هنا من امتي

اسد:من ساعة غضب ربنا

ليلي:مش قصدي والله بس بس بس

اسد’خلاص مش عايز اسمع صوتك خدي دي دا المفتاح بتاع الاوضة بتاعتك

(وطلعت ليلي لي الاوضة بتاعتها وغيرت وصلت فرضها )

ليلي:انت لسه علي المكالمه

ليلي: خلاص ياحبيبي انا وصلت

احمد:حبيبك بت انتي سخنة

ليلي:تصدقك انك مش وش نعمة غور ياض من هنا

احمد:ايوا كدا دي ليلي الي اعرفها

ليلي:غور ياض انت عامل زي مدير

احمد:ماشي سلام

(قفلت ليلي مع احمد)

(*****************************************)

(عند همس )

حمزة:همس

همس في نفسها :ربنا يستر

همس:نعم يا مستر

حمزة:روحي اعملي قهوة

حمزة:بقولك اعملي قهوة

همس:حضرتك انا جيا هنا اشتغل مش عشان اجيب قهوة

حمزة :وانا قولت عايز قهوة

همس:تقدر تقول لي اي حد

حمزة:لاء عايزها منك

همس:استغفر الله العظيم حاضر

همس بصوت واطي:ربنا يا خدك ياشيخ

همس:انت سمعتني ازاي

حمزة:مالكيش فيه يلا روحي جيبي القهوة

(همس طلعت من عند حمزة وهي خلاص مش قدرة نفسها تضربوا )

(*****************************************)

ياسين:ملك تعالي عايزة

ملك:حضرتك كنت عايزني

ياسين:اقفلي الباب وراكي

ملك :اه لاء خليه كدا

ياسين:ملك قولتك اقفلي الباب

ملك:حضرتك قول الحاجة الي انت عايز تقولها و هو الباب مفتوح

ياسين بزعيق:هو احنا اطفال قولت اقفلي الباب

(قفلت ملك الباب بخوف )

ملك:نعم خلينا كدا احسن

ياسين:قولت خدي

ملك بخوف :حاضر

(ملك كانت هتعيط من كتر الخوف الي هي فيه)

ياسين:خدي الملف دا ودي لي احمد

ملك:حاضر بعد اذنك

ياسين:لسه مخلصتش

ياسين:بتتجاهليني

ملك:ابدا والله

(ياسين حوط ملك علي الحيطة )

ملك:ابعد لو سمحت ابعد

(ملك بدات تعيط)

ياسين:انا اسف يا ملك خلاص والله اسف

ملك:اربوجع عايزة اطلع

(ملك جريت علي مكتبها بسرعة بدات تاخد نفسها بانتظام )

(**************************************)

همس:اتفضل القهوة

حمزة:يع اي الأقرف دا

همس:مالها

حمزة:دي قهوة دي

همس:اه

حمزة:دوقي كدا

(همس داقت لقتها حلوة)

همس:مش فيها حاجة حلوة اهي

حمزة:خلاص سبيها

حمزة بنفسه:هي بقت اجمل من الاول

(بداء حمزة يشرب القهوة بتاعته و هو بيبص علي همس)

(***********************************)

اسد:نص ساعة وتكوني تحت

(نص ساعة وليلي نزلت و كانت قمر زي عدتها اسد انصدم من جمالها )

ليلي:سلام عليكم

اسد:وعليكم السلام اتفضلي

الجرسون :الوفد الفرنسي يافندم

اسد: مرحبا بكم

ادرين:مرحبا بك اسد لم نتقابل منذ زمن طويل

ادين:ها هي حبيبيتي ارينا

اسد:مرحبا بكي سيدتي

ارينا:مرحبا بك اسد من هذه

ادرين:هل تزوجت

اسد:نعم تزوجت منذ عام

ادرين:مبارك لك ومبارك لكي سيدتي

(ليلي مش فهمه اي حاجة من الي هما بيقول لكن لقت ادرين بت يمد ايدو )

اسد:انها لا تسلم علي الرجال

ادرين:واو انها تتبع تقليدكم القديمه

اسد:نعم هي تحب هذا

(ارينا كانت تنظر لي اسد بنظرات اعجاب وليلي شافتها واسد كذلك شافها وشاف نظرتها عشان كدا قال ان ليلي مراته)

ليلي:اي القرف دا علي المساء

ارينا:متي تقابلت انت والسيدة

ادين:اسمها جميل مثلها

اسد:التقينا في صفقة عمل

ارينا:تشرفت بكي يا ليلي

(ليلي مش فهمه حاجة)

اسد:استاذة ارينا بتقولك تشرفت بكي

ليلي:انا اشرف

ليلي:قصدي وانا كمان

(اسد مسك ضحكتة بالعافيه )

اسد:هي تقول لكي وهي كذلك

ارينا:هي لا تتحدث الفرنسيه

اسد:لاء

ارينا:هذا محزن كثيرا كنت اريد ان اكون صديقتها ولكن انا لا استطيع ان اتحدث العربيه

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *