التخطي إلى المحتوى

رواية توكيل زواج الفصل السادس عشر 16 بقلم هبه منصور 

 الحلقه السادسه عشر.

كامل وهوا يحرك يده علي ظهرها برفق فتصلب جسدها وسرت رعشه في جسدهااحس بها كامل .بدأيفك اربطه الفستان وكأن الوقت لايمر الجو اصبح مشحون من حولهم حرربعض الأربطه ليظهر جزء من ظهرها الناصع بياضه مرمري ويزينه بعض النمشات القليله التي زادته جمالا توقفت يده فجأه وبدأ يلمس ظهرها بطرف اصبعه وهيا احست ان ارض الغرفه تميل بها وجسدها ينصهر من حرارته العاليه .رفع يده واكمل فك باقي الاربطه حتي انتهي منهم وظهر باقي ظهرها لم يشعر بنفسه وبيده التي تتحرك علي عمودها الفقري بطوله من اسفل لأعلي حتي وصل لرقبتها وبدأ يزيح حمالتي فستانها فوضعت ندي يدها علي صدرها تمنع سقوط فستان زفافها لف يده علي كتفها وادارها لتقف في وجهه ورأسها لأسفل وعينها مغلقه من صعوبه ماتمر به معه من مشاعر لا تدرك بوجودها الا الان مع حبيبها وزوجها.
كامل وقد نسي كل شي ولم يتزكر سوا ندي حبيبته وزوجته بين يديه لاوعود ولا اي شي اخر انحصر العالم عليهم فقط ندي وكامل ولا شئ اخر .
وضع اصبعه اسفل زقنهاورفع وجهها وهمس بإسمها ندي .
اقترب وقبلها برفق وهوا يضمها لصدره كانه سيدخلها بين ضلوعه اخفض راسه ولامس عنقها بوجه وقبل رقبتها ارتجفت ندي شددفي ضمه لها خوفا من ابتعادها عنه فهوا يريدها تسكن بين اضلاعه .فاق الاثنان علي صوت الباب احد من البيت يدق باب غرفتهم انتفضت ندي سريعا ودخلت الحمام وأغلقت الباب خلفها .
اما كامل فستغرق بعض الوقت لكي يدرك ما حوله .
كامل وهوا يفتح باب الغرفه وواضح علي وجه الإرتباك . احم احم اتفضلي ياخالتي .
هناء .لا ياولدي اني بس جيبالكم العشا فين ندي ياولدي .
كامل بتغير في الحمام ياخالتي .
خرجت ندي في هذا الوقت ترتدي بيجامه لونها زهري بدت بها طفله .
ندي اتفضلي ياماما ادخلي .
هناء .لا ياحبيبتي انا بس بجبلك الاكل وجيت اطمن عليكي .
ندي وقد فهمت ان والدتها خائفه من ان يخلف كامل وعده .
ندي .انا كويسه ياماما متقلقيش عليا.
هناء .ماشي يابنتي لو عوزتي حاجه انا صاحيه رني علي تلفوني اجيكي طوالي.
كامل.متقلقيش ياخالتي علي ندي هيا في الحفظ والصون وانا عند وعدي متقلقيش.
هناء .ربنا يطمن جلبك ياولدي تصبحوا علي خير ياحبيبي .
كامل وانتي من اهله .خرجت هناء وبقي كامل واقف يفكر في ما حدث كان سيمتلك حبيبته وتكون زوجته لاكن كلام خالته افاق عقله وتزكر وعده لأبيه .
كامل .يلا ياندي خلينا ناكل علشان تعبان وعايز انام .
ندي .ماشي .
كامل.بعد مالاحظ شرود ندي .مالك مبتكليش ليه.
ندي .ها لا اصلي مش جعانه .
كامل .انا اسف ياندي بس الي حصل ده كان رد فعل طبيعي انا مقدرتش اتحكم في نفسي انتي مراتي ياندي لازم تفهمي اني مش ندمان علي الي حصل كل الحكايه مسأله وقت نحدد فيه حقيقه مشاعرناواهلنا يطمنوا علينا .يلا خلينا نقوم ننام انا تعبان ومحتاج ارتاح .واكيد انتي كمان تعبانه .
ندي .تصبح علي خير ياكامل واتجهت للكنبه .
كامل .رايحه فين .انتي هتنامي علي السرير .
ندي .لا خليك انتا علي السرير .
كامل منا هنام علي السرير معاكي يلا. .
ندي .ازاي لا مش هينفع .
كامل .يلا ياندي الله يهديكي خلينا نرتاح وبلاش جدال لأن كلامي هيحصل .
وسحبها من يدها علي السرير وتمدد علي جانب وهي علي الجانب الأخر .
وبعد فتره ذهبوا في ثبات عميق .
في الصباح .
تفتح عينها .تجد كامل يغفو بجانبها ظلت تنظر له فتره وبعدها ذهبت الحمام وبدلت ملابسها لفستان طويل لونه ازرق ونصف كم ولمت شعرها وأسدلت منه خصلات علي وجهها وخرجت من الغرفه.
هناء .وهياتغلق باب غرفتها .صباح الخير يابتي كنت هصحيكي دلوك تعالي وسحبتها معها لغرفتها .
ندي .خير ياماما في ايه .
هناء.طمنيني عليكي يابتي حصول معاكي ايه طول ليلي منمتش والله.
ندي .متقلقيش ياماما محصلش حاجه كامل نفذ وعده مقربليش .
هناء .اصلي قلقت امبارح كل ماافتكر كان بيبصلك كيف لما شافك اقول مهيجدرش علي كلامه نظرته كانت مليانه شوج ولهفه وحب مجدرش يخبيهم نفس نظره ابوكي ليا يوم فرحنا .
ندي بسعاده.بجد ياماما يعني هوا بيحبني.
هناء. واه عليكي تنك فاهمه يادكتوره مخك جفل ولا ايه مهتعرفيش كيف الناس بتبصلك ده كان حاضنك بعنيه بده يخبيكي من عيون الناس كامل عاشجك يابتي وشكلك انتي كمان عشجاه.
ندي بإرتباك .ها مش هننزل نفطر ولا ايه .
هناء بتخبي عليا يابتي بس اني عارفه جلبك فيه ايه مش كامل بس الي عينه فضحاه .
ندي .انا هنزل ياماما اشوف خالتي سلام.
هناء.اهروبي اهروبي يابتي ههههههههه.
خرجت ندا من غرفه والدتها ووقفت امام باب غرفتهاتفكر في كلام امها هيا تحبه حقا ولاكن هل مارأته امها في عينه حقا هل يحبها كامل .
اثناء وقوفها خرج كامل من الغرفه وهيالم تنتبه له .
كامل .مصحتنيش ليه .
ندي .ااااه .ايه حرام عليك خضتني .
كامل .بإبتسامه سلامتك من الخضه صباح الخير.
ندي .بإحراج مما حدث لها .احم صباح النور كنت جايه اصحيك بس انتا صحيت لوحدك يلا ننزل .
كامل .كنتي فين اصلا انتي .
ندي .بشوف ماما كانت عيزاني .
كامل.بخبث .ااه وطمنتيهايقصد احراجها.
نده .ايه اطمنهاعلي ايه دي كانت بتسألني علي حاجتنا الي في البيت مين الي هيجبها قبل مانسافر.
كامل .اه وبعدين .
ندي بإحراج .ولاقبلين قلتلها هخلي يوسف يروح يجيبهم .
كامل بضيق.ليه ان شاءالله مش مالي عينك انامش هعرف اجيب حاجه مراتي .
ندي .لامش قصدي بس يوسف عارف الحاجه الي هتيجي وماما معرفاه اماكن الشنط هيجبها ويجي .
كامل .ابقي عرفيني بعد الفطار مكانها وانا اروح اجبها.
ندي .اوك ماش .مش هننزل .
كامل .يلا ووضع يده خلف ظهرها وسار بجوارها الي الأسفل.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *