التخطي إلى المحتوى

الحلقة الرابعة عشر

                                    

                                          

جنة الرسلان 

الحلقة الرابعة عشر 

في احدي المولات

دخل الجميع الي المول و جلسو يتناولون الطعام 

روتانا بجدية : طيب احنا عوزين ايه

سعاد بجدية : شايفة البت ديه عوزنها واحدة جديدة من كل حاجة 

روتانا بمشاكسة : يعني هتبقي موزة بدل مهي جسه

سعاد : اه 

روتانا بمشاكسة : اشطا يالا بينا 

سعاد : يالا 

توجهو إلي احدي المحلات الخاصة بالملابس الحريمي المنزلية و وقفت روتانا تاخذ بعض قمصان النوم الجذابة و ايضا اخذت سعاد بعض القمصان النوم الجذابة و العارية لزينة فهي ايضا عروس و لابد ان تتدلع علي زوجها 

عزة : بت يا زوزو

زينة : امممممممم 

عزة : هو انا هلبس الحاجات ديه بجد

زينة : المفروض يا فالحة 

عزة : طيب اذاي انا انكسف

زينة بصدمة : يعني بقالك كام سنة متجوزة و لسه بتتكسفي بلا وكسة  

عزة بغيظ : يعني انتي بتلبس كده لرسلان 

نظرت زينة لعزة بصدمة و نكسفت بشدة 

روتانا بمشاكسة : هو انتم محمرين ليه تعالو اختارو معايا شوية لانجيري 

عزة بكسوف : لا مليش دعوة 

زينة بكسوف : انتي سفلة ملناش دعوه بيكي 

سعاد : سفلة بلا وكسة توكسك انتم الاتنين بالعكس ديه جدعة هتعرف تكسب جوزها و متخلهوش يبص برا يالا يا روتو نخلص و سيبك منهم 

اشترت سعاد الكثير من الملابس المنزلية و حاسبت و عملت البنات الشنط فاسرع الحرس باخذ الشنط و امرت سعاد بوضع الشنط الخاصة بعزة في سيارة و بزينة في سيارة حتي لا تتبدل الحقائب 

روتانا : دلوقتي نروح محل المكياج نشتري شوية مكياج 

سعاد : اعملي اللي انتي عوزاه 

و بالفعل اخذت روتانا كمية كبيرة من المكياج و الماسكات و كريمات الترطيب و أشياء اخري و اختارت لها عطر طول اليوم و عطر اخر جذاب لغرفة النوم و اخذت كريمات للجسم 

حملت زينة بعض المكياج الخاص لها و العطور و مستحضرات العناية بالشعر و البشرة 

عزة : كده ناقص ايه تاني

روتانا : ناقص لبس الخروج و شوية هدوم للبيت 

عزة : امال قمصان النوم دول ايه

روتانا : لبس البيت اللي انتى هتنزل بيه من جناحك و تفضلي بيه طول اليوم و لبس الخروج ده اللي هتخرجي بيه برة البيت فهمتي 

عزة : ماشي 

سعاد : روتو خدي البنات و شتري ليهم اللبس و انا هقعد هنا اشرب قهوة و ريح رجلي شوية 

روتانا : حاضر يا مامي يالا 

اخذ البنات في اللف علي المحلات و اشترو ملابس كثيرة و حملها الحرس و توجهو بها الي السيارات 

 

عادت البنات الي مكان سعاد و جلسو امامها 

زينة : انا جعانة اوي اوي

عزة : و انا كمان 

سعاد بحنان : خلاص اطلبو اكل خلونا ناكل 

و بالفعل طلبت البنات الطعام و جلسو يتناولون الطعام وسط الضحك و الهزار 

سعاد : كده ناقص حاجة تاني 

روتانا : ناقص بس نروح البيوتي سنتر نظبط الجسه و نحولها لموزة 

سعاد : هتروحو النهاردة 

روتانا : اه انا واخده معاد منهم و لسه هنعرف هي محتاجه كام جلسة 

سعاد : طيب روحو انتم و انا هروح خلاص مش قادرة رجلي وجعتني

روتانا بمشاكسة : تعالي معانا و ظبطي نفسك و دلعي الموز بتاعك

سعاد بضحك : ههههههههههه بس با سفلة مش مستنية منك كلام انا مظبطاه علي طول 

روتانا بتصفير : اوباااااااااا الله عليك يا حبيب والديك هو ده الشغل العالي اتعلمي يا موكوسة منك ليها 

ضحك الجميع و نطلقت السيارات الي القصر و هي تأخذ سعاد و شنط زينة و الي البيوتي سنتر 

في البيوتي سنتر 

دخلت البنات الي البيوتي سنتر 

ساندي : اهلا و سهلا روتانا 

روتانا بابتسامة : اهلا بيكي ساندي مجهزة كل حاجة ذي مطلبت

ساندي : طبعا المكان كله تحت امرك و فريق البنات جاهز 

روتانا : تمام بصي ديه أستاذة عزة عوزاها تخرج من هنا عروسة و انتى فاهمة قصدي 

ساندي : بلاش تقلقي كل اوامرك جاهزة 

شاورت لاحدي البنات التي اتت لها 

ساندي : مروة مع استاذة عزة و انتى فاهمة التعليمات

مروة : تمام اتفضلي معايا استاذة 

توجهت عزة مع مروة الي المكان الخاص بها 

روتانا : و ديه بقي زينة عوزها تبرق اكتر مهي بتبرق 

زينة : لا روتو انا مش عوزة اعمل حاجة 

روتانا بحنان : لا هتعملي و توضبي نفسك انتي مكتيش كده 

زينة بحزن : و الله يا روتو مليش نفس اعمل اي حاجه خالص كنت الأول فرحانة بنفسي بس خلاص 

روتانا بحنان : حبيبتي انتى مش لوحدك و انا معاكي و هنا معاكي و سلميها لربنا 

زينة بدموع : انا تعبانة اوي روتو نار في قلبي 

روتانا بحنان و هي تضمها : قولي يا رب 

زينة بدموع : يا رب 

روتانا بحنان : يالا يا قلبي روحي اغسلي وشك و تعالي نفرح شوية 

زينة بابتسامة : ماشي 

توجهت زينة الي الحمام و غسلت وشها و عادت مرة اخري و دخل البنات عند عزة و اخذو يفعلون بعض الماسكات و كانو يضحكون بشدة 

في شركة المغربي 

        

          

                

دخلت فتاة جميلة و كانت تسير بدلع 

الفتاة بابتسامة : مساء الخير رسلان بيه 

رسلان بابتسامة : مساء النور مدام سرين اتفضلي 

سرين بابتسامة : شكرا تحب نتكلم في الصفقة

رسلان بابتسامة : علي طول كده خلينا الاول نضيفك تحبي تشربي ايه

سرين بابتسامة : بما ان ماكنة الاسبريسو موجودة هنا فنشرب من ايدك

رسلان بابتسامة : بس كده عيوني نوعها ايه 

سرين بابتسامة : اي حاجة 

توجه الي ماكنة الاسبريسو و جهز اتنين و عاد إليها و وضع الفنجان امامها و بتسم لها 

سرين بابتسامة : شكرا 

رسلان بابتسامة : العفو 

سرين : نشوف اللي ورانا بقي 

رسلان : تمام 

ابتدات سرين في مناقشة الصفقة و هي تحاول أن تجعل رسلان يوافق علي شروطها و كانت تتدلع عليه و تتقرب منه بطريقة مثيرة و هو كان يستقبل منها ذلك 

سرين بدلع : ايه رايك انا عزماك علي العشا 

رسلان بابتسامة خبيثة : و مالو بس العزومة عليا 

سرين بدلع : يعني هتبقي في بيتي و هتعزمني

رسلان بابتسامة : توتوتوتوتوتو العزومة هتبقي في شقتي لو حابة و ناقش باقي الشغل 

سرين بدلع : ماشي 

رسلان بابتسامة : هبعتلك العنوان و نتفق علي المعاد 

سرين بدلع : تمام امشي انا بقي سلام موقت لغاية بكرا

رسلان و هو يقبل خدها بنعومة : سلام يا قمر 

خرجت سرين و بتسم رسلان و جلس علي المكتب و هو يخطط لقضاء ليلة جامدة مع تلك المدعوة سرين 

مر الوقت سريعا و عادت البنات الي القصر مع عودة رسلان من الشركة 

رسلان بجدية : كل ده برا 

روتانا بابتسامة : مالك بس يا ريسو 

رسلان بجمود : انتي علي فوق و حسابنا بعدين 

زينة بحزن : حاضر 

صعدت زينة الي الأعلي و لفت روتانا رأسها له

روتانا : في ايه رسلان براحة عليها شوية كمان هي كانت معايا و حماتي كمان

رسلان ببرود : ملكيش دعوة روتانا خليكى في حالك

روتانا : و الله العظيم لتندم رسلان علي كل حاجة بتعملها معها 

رسلان : ملكيش دعوة 

صعد رسلان الي الجناح و ترك روتانا تغلي من الغضب 

اما عزة فتوجهت الي جناح جدتها و اخذت تحكي لها علي كل شي فعلته في البيوتي سنتر فبتسمت سعاد لها 

مر باقي الليل و صباح اليوم التالي دون جديد و لكن في الليل مختلف 

ارسل رسلان العنوان لسرين حتي تأتي له و انر احدي الحرس باخذ بعض المكولات الي الشقة و تجهيزها من كل شي 

        

          

                

تجهز رسلان و كانت زينة تنظر له بحزن و لكن لم يهتم و غادر القصر 

اما سعاد و عزة فذهبو الي سلمي لقضاء يومين معها 

في جناح روتانا 

دخلت زينة الي الجناح و جلست بجوارها علي السرير 

روتانا : مالك يا صغنن

زينة : مفيش انسي قوليلي هنعمل ايه مع مدير الشركة 

روتانا : كويس فكرتيني احنا هنتصل بيه و نتفق علي كل حاجة 

زينة : يبقي انتي اتكلمي معاه

روتانا : اشطا هاتي الفون 

جريت زينة بسرعة الي الهاتف و أحضرت و فتحته و اتصلت علي مدير شركة ******

روتانا بجدية : مساء الخير

مدير الشركة : مساء النور اهلا و سهلا 

روتانا بجدية : لسه عاوز الاعلان ينزل في البرنامج بتاعي 

مدير الشركة : طبعا يا فندم 

روتانا بجدية : تمام نتفق 

مدير الشركة : نتفق يا فندم 

روتانا بجدية : تمام احنا هنزل الاعلان و نتحاسب بالثانية و المده 

مدير الشركة : تمام بكام

روتانا بجدية : الثانية ب ١٥ آلاف و لمدة حلقتين

مدير الشركة بفرحة : موافق ١٥ آلاف جنية

روتانا بخبث : دولا ١٥ آلاف دولار 

مدير الشركة بصدمة : كتير يا فندم كفاية ٨

روتانا بجدية : ١٣

مدير الشركة : ١٠

روتانا بجدية : اسمعني يا فندم انا مش ببيع خضار و نفاصل انا كلمتي واحدة حابب نكمل نكمل مش حابب يبقي خلاص 

مدير الشركة : تمام يا فندم موافق 

روتانا بجدية : تمام هتبعت ليا الاعلان و نشوف كام ثانية و نتفق علي كل حاجة 

مدير الشركة : تمام يا فندم 

روتانا بجدية : تمام في انتظار الاعلان و هنتفق مع السلامة 

مدير الشركة : تمام يا فندم مع السلامة 

أغلقت روتانا مع مدير الشركة و نظرت لزينة المصدومة 

روتانا بمشاكسة : مالك يا صغنن 

زينة بصدمة : انتي عملتي ايه

روتانا بحنان : عملتلك الصح و الخير يا صغنن

زينة بصدمة : انتى عملتي ايه انتى شلفتي الراجل 

روتانا بجدية : اسمعيني كويس يا زينة انتى لازم تعرفي تجيبي حقك مفهوم 

زينة : بس يا روتو ده كده كتير

روتانا بجدية : لا طبعا مش كتير دول بيدخلو ملايين كمان صحبتي قالتلي انها بتشتغل كده و انتى كمان لازم تعملي كده 

زينة : ماشي بس عوزين نشوف الاعلان علشان لو في اي حاجة مش هنوافق

روتانا بحنان : بلاش تقلقي يا صغنن المهم خلينا نرتب الحلقة الجديدة و نختار اغاني جامدة 

زينة بحزن : روتو 

روتانا بحنان : بلاش تقلقي و سلميها لربنا يالا بقي 

جلست البنات يجهزون الاغاني الحلقة و وصل لهم الفيديو الخاص بالإعلان و شاهدوه و عجبهم جدا و وافقو و كان مده الاعلان حوالي ٣ دقايق اي بما يعادل ١٨٠ ثانية 

عند رسلان 

توجة رسلان الي الشقة و وجدها علي اكمل وجه فبتسم و لحظة و وجد الباب يخبط و توجه له و فتح وجد سرين تقف و هي ترتدي فستان باللون الأحمر يظهر سائر جسدها و ترفع شعرها إلى الأعلي و مكياج صاخب 

رسلان بابتسامة : في معادك بالظبط 

سرين بابتسامة : مش بحب اتأخر 

رسلان بابتسامة : ادخلي 

جلست سرين بجوار رسلان 

رسلان بغمزة : متيجي هنا احسن 

سرين بدلع : ماشي 

وقفت سرين و جلست علي قدمه و وضعت اديها علي صدره اما هو فاخذ يمسح علي جسدها الظاهر امام عيونه برغبة قاتلة 

سرين بدلع : هو مفيش اكل 

رسلان برغبة : هناكل اكيد بس الاول افرجك علي السرير 

ضحكت سرين بدلع فحملها رسلان و توجه بها الي غرفة النوم و وضعها علي السرير و هو يقبلها و ينزع عنها ملابسها 

في لحظة واحدة كانت تصرخ بشدة عندما اقتحم رسلان جسدها بعنف و كانت تصرخ من شدة عنفة و عنفوانه و لم يستمع لها 

بعد فترة بعد عنها رسلان و هو ينهج بشدة 

رسلان بابتسامة خبيثة : مالك يا حلوة 

سرين بتعب : ااااااااااااه انت عنيف اوي 

رسلان ببرود : مش عملتلك اللي انتى عوزاه يبقي خلاص و ستمتعتي و لا عوزة كمالة

سرين بدلع : فعلا استمتعت جامد انت جامد اوي رسلان 

رسلان بجمود : قومي البسي و مشي مش عاوز اشوف وشك تاني 

سرين بصدمة : يعني ايه و الصفقة

رسلان بسخرية : هو انتى فاكرة انى هوافق أشارك واحدة ذيك انتى اخرك السرير و عرفي اللي بعتينك ان رسلان المغربي مش اهبل علشان يريل علي واحدة دايرة 

نظرت له سرين بغل و وقفت ترتدي ملابسها و غادرت 

جلس رسلان و هو يبتسم بسخرية علي ما حدث و قام يستحم و خرج يعود للقصر 

بعد مرور شهر 

عادت الحجة سعاد و عزة الي الصعيد بعد ان اصبحت عزة شخص جديد في كل شي و وقفت أمام منصور و لم تسمح له ان يقترب منها 

  رجوع ماجد من السفر 

حققت حلقة عيد الحب اعلي مشاهدات و تفاعلات

استمرار الإعلانات علي برنامج الصراحة 

اصبحت زينة في الشهر الرابع و اخبرو الجميع بأنها حامل في شهرين 

استطاعت زينة انشاء البرنامج في روسيا و أوروبا

مازال ماجد و لميس لم يتحدثو مع زينة 

استمرار الدراسة و كانت زينة تتجنب الجميع 

اصبح رسلان يعامل زينة اسوء من قبل مع تقدم الايام 

 

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *