مازن بحماس وهو فرحان ومبتسم : قصه جامده جدا يعني اعتقد كدا قريب اوي هنفرح بيك بجد مبسوط اوي بس لازم بقا تشغلها يا جدع جيب ورد اطلب منها تخرجوا كدا لحد ما بابا ييجي وتتقدم ليها لحد ما بابا ييجي هعرفك علي شويه افكار جامد تخطف بيها قلبها من خبرتي في الروايات الرومانسيه
دخل ماهر مع ابتسامه : انا واقع جوع اظن جيت بدريه يا سياده النظره بعد ما خليتيني انام في المكتب وكنت هزق القاعده بسببك
سلوي : احسن عشان تتربي وتتلم شويه اعرف دينك واهتم بشغل واعرف ربنا بقا وبطل قرف
قرب منها ماهر بخبث وحاول يلمسها في داخله مراد الي شاف ده ولقي سلوي ضربته بقلم قوي علي وشه
بصو الشباب ناحيه الصوت اتعصب ماهر وقرب يضربها لقي اللي ماسكه من قفاه ونازل فيه ضرب
حاول مازن يدخل بس معرفش يعمل اي
ماجد : بص انا همسك مراد وانت حاول تمسك ماهر
كانت سلوي بتحاول تبعدهم بكل الطرق مش عارفه
ماهر بعصبية : بقا بتضربني عشان واحده زباله زي دي راميه نفسها في الكباريهات مش عيب عليك يا سيادة العقيد تحب رقاصه رخيصه زباله زي دي
مراد : اخرس يا وسخ يا بتاع الكباريهات بقا بتتخانق مع حد من قرايب اللواء سمير اللي عايرني بأن عندي اخ زباله زيك
زق مراد ماجد ونزل ضرب في ماهر وزنقه في الحيطه ومسكه من رقبته
سلوي وهي بتعيط وماسكه ايد مراد : سيب اخوك كفايه كدا اخوك هتخلص عليه حرام عليك ابعد عنه حرام عليك اخوك زق دراعه وبعدها عنه وقعت سلوي علي الارض واتجرحت
سلوي بصوت عالي : كفايه كدا ابعد عنه وقامت ضربت ايد مراد لحد ما ساب ماهر اللي وقع مش قادر ياخد نفسه وقف جنبه مازن وراح جاب ليه ميه
فضل مراد سرحان وهو باصص لسلوي اللي واقفه قدامه بتحدي من غير خوف هي دي نفس البنت اللي قابلتها الصبح اللي خافت من مجرد صوتي بتتجرا وبتمد أيدها عليا عيونها فيها تحدي غريب بيشدني ليها
ماجد : اهدي بس يا مراد حصل اي اي اللي عمله المتخلف ده انت عارف انه متهور ومش عارف حاجه فهمه براحه مش بالشكل ده
سلوي : اقعدو كلكم هنا عشان نتكلم شويه لأن البيت ده من هنا ورايح في حاجات هنلتزم بيها اتفضلوا
مازن : حصل اي يا مراد احنا سامعينك وبص لماهر اللي بيعيط ووشه كله متجرح
مراد : الاستاذ ضرب واحد قريب لواء عندي وعرف أنه اخويا وعمل اجتماع يستهزئ بيا فيه أن عندي اخ بلطجي وسمعته وحشه وأنه بيفكر يوقف ظابط فاسد زيه عن العمل وبدأو يتكلمو عليا لاني اخوه ومعرفش حاجه عنه ولا عرفت اربيه مقدرتش اسكت علي الكلام اللي اتقال عليه وعلي اخويا وبدأت أتكلم عن أن لو حد من الصحافه عرفو ان ابن اللواء بتاع كباريهات اكيد هيقولو بيت فاسد بما فيه اللواء نفسه وبالتالي هيتم ايقالته من العمل ويشوفو واحد نضيف اكتر
وافقو علي كلامي الكل ومن وقتها اللواء ده حاططني في دماغه ومش هسمح أنه ييجي علي اي حد من اخواتي وضربي ليه دلوقتي خوف عليه مش عايز حد يمسك عليه حاجه وهو حيوان مبيفهمش في الشرطه تعابين كتير حواليه
وده ضارب الدنيا طناش خالص
سلوي : انا اسفه اني مديت ايدي عليك بس انت مكنتش في وعيك واخوك كان هيحصله حاجه قوم يا ماهر اعتذر واحضن اخوك
قام ماهر حضن اخوه بحب
ماهر : متزعلش مني هحاول أرتب حياتي اكتر واخد بالي كويس وبما أن بكرا عيد الشرطه وهنكون اجازه عايزين نقضي اليوم مع بعض اي رايكم
سلوي : حلو اوي الكلام ده هنقوم نتغدا دلوقتي وعملت ليكم انا ومازن كيك وبكرا بما أنه اجازه ومفيش خدامين هتساعدوني هنغسل السجاد ونمسح وكلنا مع بعض محدش هيهرب وهجيبكم والكلام ليك يا مراد انت كمان يلا اتفضلو
بعد الغدا قفلت سلوي كل الابواب اللي بره البيت وجوه البيت عشان محدش يعرف يخرج
ماجد : افهم بقا اي اللي انتي بتعمليه دلوقتي الوقت لسه بدري اللي عايز يخرج يخرج اي المشكله عندك
سلوي : بصو يا شباب لازم كل يوم علي الأقل نقعد مع بعض ساعه واحده نعرف اخبار بعض اكتر اي حد عنده اخبار عايز يحكيها
ماهر : بصراحه قابلت بت في الكباريه إنما اي وتكه بس لما قربت منها ضربتني بالقلم وهي بتقول انها متعرفش اي المكان المقرف ده وان صاحبها هما اللي جابوها وعايزه تروح وملهاش حد وبدأت تعيط صعبت عليا انتم عارفين قلبي الحنين وروحت اوصلها حاولت اقرب منها ضربتني بالقلم بردو وهي دي نفس البنت اللي ابن اللواء ده قرب منها وكان باين عليها بجد بريئه متعرفش حاجه ف ساعدتها وروحتها ودخلت دماغي اوي براقبها وجمعت كل المعلومات عنها وممكن افكر كدا اتهد واستقر معاها يعني بس لسه بفكر
مازن : يعني كلهم داخلين قصه حب حلوه إلا انا ومراد الغلابه اللي في البيت ده
ماجد : لا ما انا واخدك معايا بكرا اقابل سما اللي قولت ليك عليها وهتجيب معاها بنت خالتها قمر يعني تقعد معاها عشان منبقاش لوحدنا
مراد : وانا هفضل هنا بقا صايع كدا موارييش حاجه ناويين تهربو بكرا من التنضيف ولا اي عايز افهم
سلوي : لا يا حبيبي منك ليه انتم كلكم هتساعدوني ولما تخلصو تبقو تروحو اي مكان انتم عايزين بس متتاخروش عن الساعه 12 أقصي حاجه الله يبارك ليكم
ماهر : وانا كمان هخرج بكرا اقابل نسمه البنت اللي قابلتها وهمس بصوت واطي لمراد وهنسيبك مع سلوي استغل الفرصه بقا وظبط حالك معايا يا برنس باين انك مهتم بيها
بصله مراد بصدمه وسكت
سلوي : يلا نقوم نصلي العشا جماعه مع بعض قامو الكل صلو وسهرة مع بعض علي التليفزيون شويه ونامو تاني يوم صحيو من بدري كل واحد بشرط وفلنه وعمالين يمسحو وينضفو ويساعدو بعض كانت سلوي بتوجههم وبتضحك عليهم كل شويه لما حد يقع وجه الليل وكلهم لبسو وخرجو الا مراد وسلوي
ماهر : جري يا بنتي في اي كل ده عشان تقبلي بس تقعدي معايا وتكلميني انتي هتافوري ولا اي
نسمه : بص انا بشكرك جدا علي تصرفك معايا بس بجد مش متعوده اقرب من اي شاب ولا اتكلم مع ولاد ولا اقعد معاهم وبابا لو عرف هتبقا مشكله كبيره جيت اشكرك وامشي بسرعه بس غير كدا لا
ماهر : طب عايز رقم بابا ممكن ولا بردو مينفعش انا جبتك هنا عشان اسالك لو اتقدمت ليكي هترفضيني لشخصي ولالا
نسمه بابتسامه كسوف : الراي راي بابا انا مليش دعوه وده رقم بابا سلام
سما : ماجد انا انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي عملته وفي نفس الوقت مش عارفه ممكن اعرف قابلك ولالا
ماجد : بصي بقا من الاخر انا عايز رقم ابوكي واول ما والدي ييجي هتقدم ليكي موافقه
سما بكسوف : طبعا موافقه انت شخص محترم وجميل وعندك شغلانه وبيت ومرتاحه معاك في الكلام
مازن : احلفي تعرفي كتب اسامه المسلم ده جامد كل رواياته بجد تحفه
قمر : اكتر روايه حبتها جدا كانت خوف ييي تحفه مكنتش متوقعه ابدا أننا هنكون قريبين وأفكارنا واحده زي بعض
كان مراد قاعد بتوتر وهو بيبص لسلوي
مراد : من اول يوم جيتي فيه غيرتي البيت كله وغيرتينا وقربتينا اكتر من بعض حياتنا كلها بقت حلوه لما دخلتي ولفتي نظري وأعجبت بتصرفاتك
سلوي : بشكرك مستغربه ازاي ظابط كبير زيك يعجب بمجرد بنت وكانت رقاصه
مراد : اكيد ظروف حياتك مكنتش سهله وهي اللي خلتك كدا اتمني في يوم من الايام تحكيلي قصتك والحلو انك رجعتي عن الطريق ده
وفجاه دخل عثمان
وكدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه
التعليقات