الفصل الثامن عشر
بعد مرور أسبوعان لم يحدث الكثير سوى تحديد موعد زفاف جاسر و حور الذي سوف يعقد بعد خمسة أيام و استقرار الأوضاع في الشركة التي تم نقل اسمها الى S&D للهندسة المعمارية و صناعة المركبات و المشاكسات المستمرة بين حازم و نغم التي باتت تشعر بمشاعر فوضوية غريبة تغزو عضلة قلبها الصغير .+
في مجموعة شركات S&D دلفت الى مكتبه الخاص لتسليمه اوراق المناقصة الجديدة بعد ان تمت مراجعتها لترسم البسمة تلقائيا على قسمات وجهه الوسيم عند دخولها مكتبه فمنذ ان عينها سكرترتيه الخاصة بدا عمله اكثر متعة لقربها الدائم و استطاعته رؤيتها يوميا بلا استثناء لانه حتى في ايام اجازاتها يتحجج بالاف الحجج الواهية ليراها فاق من شروده على صوتها الناعم
منى. مستر رعد مستر رعد
رعد. نعم يا منى في حاجة
منى . اصل انا بقالي ساعة بكلمك وانت مش بترد عليا
رعد. معلش كنت سرحان شوية اصل عندي معاد مهم النهاردة
منى. لو قصدك على عشا العمل عشان المناقصة الجديدة فهو اتلغى و هيبقى الاسبوع الجاي ان شاء الله
رعد. لا مش هو
منى بفضول. اومال معاد ايه حضرتك
رعد بمكر. اصل حدد معاد مع اهل العروسة عشان نقرا الفاتحة النهاردة ان شاء الله
صدمة الجمت لسانها و شلت أطرافها عن الحركة لتجاهد لاخراج صوتها لتقول. الف مبروك
يقسم انه رأى دموعها المتحجرة التي تحارب لعدم إنزالها ليقول بخبث اكبر. الله يبارك فيكي عقبالك
منى بغصة مريرة. ان شاء الله لتخرج فورا حتى لا تنهار أمامه.
وصلت لمنزلها و الدموع تغشى عينيها دلفت الى غرفتها لترتمي على فراشها تبكي بشدة تترك لدموعها العنان فقد خذلها فارس احلامها و حبيب قلبها الذي عشقته بكل جوارحها ليغرز نصل حاد في قلبها عند ارتباطه بغيرها كانت ترى نظرات الحب في عينيه و في تصرفاته حتى ظنت انه يبادلها الشعور و لكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن لتعلن انها كانت مخطئة في إحساسها ليقطع شرودها دخول والدتها لتمسح دموعها و تبتسم باصطناع حتى لا يكشف أمرها
هالة. ايه يا حبيبتى جيتي من غير ما تعدي عليا في الاوضة يعني
منى. معلش يا ماما اصل تعبانه شوية
هالة بخوف اموي. فيكي ايه يا منى
منى. لا يا ماما ده شوية إرهاق بس عشان الشغل ما تشغليش بالك انت
هالة. طب يا حبيبتي اصل كنت جاية اكلمك في موضوع مهم
منى. خير يا ماما
هالة. اصل في عريس متقدملك و جاي النهاردة عشان نقرا الفاتحة خالك هو الي كلمنى و قالي1منى بانفعال. اي الي انت بتقولي ده يا ماما انا مش موافقة+
هالة. ومش موافقة ليه يا بنت بطني العريس كويس وانا خالك موافقين عليه
منى. هو كده انا مش عايزة اتجوز
هالة بعصبية. مفيش بنت مش عايزة تتجوز وانا قلت كلمتي خلاص انت هتقابليه و بعدين تقرري جهزي نفسك هما جاين بعد المغرب لتخرج غاضبة من رفض ابنتها لذلك العريس فهي مثل اي ام تريد ان ترى ابنتها بثوب الزفاف لشخص يناسبها.
جلست منى على فراشها تضم ركبتيها الى صدرها تبكي و تشهق بشدة فكيف تتزوج و قلبها مع آخر لتأخذ قرراها حتى تتخلص من ذلك العريس .
في المساء ارتدت منى ثوب ابيض طويل به لمعة وردية اللون مع حجاب وردي يحجب خصلاتها البنية بلون العسل مع مكياج خفيف يبرز جمالها بصورة مغرية لتدخل حاملة الضيافة لذلك العريس لتصدم و تشهق بقوة ناعمة و توسعت عسليتها اللامعة من الدهشة من ذلك الرعد الجالس يبتسم بخبث وهو يطالع صدمتها بوجوده و انه العريس المنتظر لتجلس بجوار والدتها و ما زالت تحت تأثير الصدمة
رعد. انا يسعدني جدا يا مدام هالة اني اطلب منك ايد الآنسة منى على سنة الله و رسوله
هالة بابتسامة. والله يا بني انا معنديس مانع بس الراي رأي خالها هو الي مربيها بعد ابوها الله يرحمه لتلتفت الى كامل أخيها ذلك الرجل ذو الهيبة و الوقار تبدو الطيبة على ملامح وجهه الذي يغزوه الشيب
كامل. انا مش هلاقى لبنت اختي راجل احسن منك يا رعد يا بني انا اعرف و الدك الله يرحمه من زمان وانا متاكد انه رباك احسن تربيةرعد بابتسامة. الله يرحمه افهم من حضرتك انك موافق+
كامل. ايوا يا بني على خيرة الله بس لازم نسأل العروسة الاول ليوجه نظره لمنى التي تخفض نظرها بخجل . انت ايه رايك يا منى
منى بحياء انثى. الي تشوفه يا خالي لتهمس والدتها بجانب أذنها بصوت منخفض. يا سلام مش ده الي مش عايزة تتجوزي
منى بهمس. بس يا ماما
كامل. خلاص يا بني احنا موافقين على بركة الله
رعد بفرحة. يبقى نقرا الفاتحة و كتب الكتاب الخميس الجاي و الفرح بعدها بشهر
كامل بضحكة. انت مستجعل كده ليه يا بني
رعد. يا عمي خير البر عاجله وانا اعرف الانسه منى بحكم شغلها عندي علشان كده بقول نخليها جواز على طول ايه رايك
كامل. والله يا بني الرأي رأي امها وهي مقدرش افرض راي عليهم
هالة. مفيش مانع يا بني احنا موافقين على بركة الله نقرا الفاتحة
لتتم قراءة الفاتحة تحت نظراتهم العاشقة و قلبها الذي يرقص فرحا لقرب تحقق حلمها و نبضات قلبه العالية التي تعبر عن سعادتها لقرب امتلاك محبوبته ليخرج من بيتها على امل اللقاء لتكون مدام رعد الشرقاوي.في فيلا الدمنهوري تحديدا في غرفة حور كانت ترقص و تتمايل ببراعة مغرية بردائها الازرق القصير الذي يصل إلى فخذها يظهر ساقيها الناعمتين تحد من توترها فكلما اقترب موعد زفافها على معذبها تتعالى دقات قلبها و لا تدري ما تفعل لتفرغ طاقتها في الرقص لتنتفض عندما شعرت بيد تحيط خصرها النحيل لتتسرب رائحة عطره الفاخرة الى انفها لتتعرف فورا على هوية محاصرها يمهس في أذنها بصوت مغري ثقيل+
جاسر. مش من مصلحتك الي انت بتعمليه ده لتلتفت تنظر له باستفهام فهمه ليجيب قائلا. رقصك و حركاتك بتخليني عايز اعمل حاجات مش كويسة خالص
ابتعدت عنه بخجل ليتحول وجهها الى الاحمر القاني ليعود محاوطا خصرها مرة اخرى يلصقها به اكثر شاعرا بمفاتن جسدها على جسدها ليغمض عينيه مستلذا بقربها يتمالك نفسه بصعوبة يحسد عليها ليقول بصوت اثقلته الرغبة. انا مش عارف هستحمل اليومين دول إزاي انا عايزك اوي
تدفن رأسها في عنقه بخجل شديد من مغزى كلماته المنحرفة لتضرب صدره بقبضتها الصغيرة معترضة على حديثه ليشدد على جسده يضمها إليه بقوة ليصدر عنها تأوهات ناعمة اهلكته تهدم حصونه تدمرها ليصبح غير قادر على التحكم بنفسه ليهبط على شفيتها يقبلها برقة خشنة و قوية يعض على شفتيها السفلى باغراء لتتجاوب معه تبادله شغفه العارم بخجل لتتسلل يديه الى خصلات شعرها الناعمة يعبث بها كما يشاء جاذبا إياها معمقا قبلته اكثر فأكثر حتى تجرأت يديه على كامل جسدها يستبيحه بحرية و تتجول يداه عليه برقة و لمسات خبيرة تفقدها السيطرة على نفسها تتجاوب معه بكل حواسها العاشقة له لتشعر به يعبث بأزرار قميصها الحريري يحلها ببطئ شاعرة بكفه يلامس جسدها بحميمية بالغة و ينحدر بقبلاته الى عنقها وكل ما تطوله شفيته الخبيرة من جسدها الذي ظهر امامه بوضوح حملها بين ذراعيه يتجه نحو فراشها بشغف بشغف اكبر يقبل كل انش منها لتشهق و تطلق صرخة ناعمة ليحتضنها جاسر بقوة و تملك عند اتمام امتلاكه لها دافنا راسها بين خصلاتها ليحل مكان الألم شعور جميل ممتع يصل بها لأعلى درجات النشوة والاستمتاع ليقبل شفتيها قبلة رقيقة يعتذر عما تسببه لها من الم ليزيح خصلات شعرها المبتلة من اثر الانفعالات التي مرت بها مبتعدا عنها واضعا وسادة تحت ظهره العاري جاذبا إياها على صدره العاري يقبل رأسها هامسا بحب شديد : مبروك يا مدام جاسر الدمنهوري لتدفن رأسها بخجل في صدره ساقطة في نوم عميق و ما هي إلا لحظات حتى تبعها حين ضمها اليه بعشق وسعادة بامتلاك حوريته الصغيرة .+
في الصباح اخترقت اشعة الشمس نوافذ غرفتها لتتململ بنعومة داخل أحضانه الدافئة لترفع رأسها من صدره الصلب لتتوسع عيناها بشدة وتشهق عاليا لتستوعب انها عارية بين أحضانه لا يسترها سوى ذلك الشرشف الذي يغطي جسدهما ليتسلل الى ذهنها احداث البارحة بكل تفاصيلها ليغزو الاحمرار وجنتيها تبتسم بخجل نعم لقد سلمته نفسها بكامل إرادتها اصبحت له بكل معنى الكلمة لقد وشم جسدها بوشمه للأبد سعيدة بهذا الشعور و لكن هناك شعور طفيف محزن ينمو بداخلها لانها تدري انه ما كان يجب ان يحدث ذلك الا بعد الزفاف لكنها نفضت تلك الافكار من رأسها لتقول انه زوجها امام الله فلما لا تصبح ملكه اذا ارادوا ذلك فليذهب الجميع الى الجحيم ما دام لم يرتكبوا خطأ يغضب ربهم لتقترب منه ببطئ تمرر كفها على طول وجهه الوسيم المهلك تمعن النظر في سارق قلبها و حاضن جسدها وروحها طبعت قبلة رقيقة على شفتيه الجذابة وهمت بالابتعاد الا انه فاجئها و هو يميل عليها يعتليها ملتهما كرزيتها بنهم شديد لترفع ذراعيها تحيط عنقه تدفن يدها الصغيرة في خصلات شعره الناعمة تقربه لها اكثر لتفقده عقله بحركتها تلك ليعمق قبلته اكثر يكتسح شفتيها بقوة فابتعد عنها عندما شعر بحاجتها للتنفس يمرر فيروزتاه على وجهها المحتقن بالحمرة القانية شفتيها المتورمة التى تحولت للون الوردي المغري علامات حبه التي زينت عنقها الابيض المرمري كتفها العاري الذي يغطيه الشرشف فيظهر بداية صدرها لتصبح كتلة من الاثارة المهلكة التي لا ترأف بحاله أبدا ليردف قائلا بحنان. حاسة بألمحور وهي تكاد تموت من فرط خجلها. لا انا كويسه+
جاسر برقة و هو يمسح على خصلاتها . انا اسف يا حبيبتي انا عارف ان ده ما كنش لازم يحصل دلوقتي بس غصب عني سامحيني يا ريتني كنت موت قبل… لتبتر كلماته واضعة كفها الناعم على شفتيه تمنعه من الإكمال لتردف بنعومة تشوبها الخجل
حور. بعد الشر عنك يا حبيبي اوعي تقول كده يا جاسر تاني انا مقدرش اعيش من غيرك انت كل حياتي قلبي ما يقدرش يبعد عنك ابدا وان كان على الي حصل فانت جوزي يعني انت معملتش حاجة غلط .
رمش جفونه مصدوما من حديثها الذي اشعل بداخله نيران العشق الدائم الذي لا ينتهي الا بموته ليقول بلهفة شديدة. حور انت بتتكلمي بجد يعني انا حبيبك انا لتقاطعه مردفة بابتسامة عاشقة
حور بنظرة عاشقة. ايوا يا جاسر انا بحبك بحبك اوي
فرح كثيرا بهذا الإعتراف و دقت أجراس قلبه بعنف من شدة السعادة ليردف بشوق. متعرفيش انا فرحان قد ايه حاسس اني بطير من الفرحة عايزك معايا على طول انا بعشقك يا حورية قلبي
قابلته ببسمة عاشقة له بكل ذرة في جسدها لتغيم فيروزتاه بلون قاتم حفظته عن ظهر قلب قائلة بحذر رافعة سبابتها . اوعى تفكر
رفع حاجبه بخبث مردفا. هو انا بفكر في ايه
اخفضت عينيها بخجل و اندفعت الدماء لوجنتيها لتتعالى صوت ضحكاته الخبيثة قبل ان يميل عليها لاثما شفتيها بحب و رقة بالغة ليبتعد عنها بعد دقائقلا تعلم عددها قالت و هي تشتعل خجلا. اخرج بره عشان اقوم
جاسر بمكر. طب ما تقومي ايه الي مانعك
حور برجاء. ارجوك قوم انا مش هينفع اقوم كده
جاسر بخبث اكبر. طب ما انا كمان زيك مش هينفع اقوم كده
حور بخجل . ايوا بس انا مش هبص عليك بس انت مش مضمون
قهقه بشدة عليها ليجذب بنطاله يرتديه بخفة و يبقى عاري الصدر ، نظر لها بمكر قائلا. خلاص تقدري تقومي
لفت الشرشف حول جسدها بإحكام حتى لا يظهر اي جزء منها سوى كتفيها لتهم بالوقوف الا انها تراجعت جالسة مرة اخرى تشعر بألم شديد لا تقوى على المشي بسببه ليطالها وجهها المنكمش ألما ليردف بقلق. مالك يا حبيبتي انت تعبانه
حور بخجل . اصل مش قادرة أمشيجاسر وقد تفهم ما يحدث معها فقال بنبرة نادمة. معلش انا اسف و باغتها فجأة عندما حملها بين ذراعيه يتجه بها الى المرحاض لتشهق بخجل . جاسر نزلني انا هروح لوحدي
جاسر. لا و دلف بها الى الحمام ليجلسها على طرف المغطس الرخامي و بدأ بملئ البانيو بالماء الدافئ و قام بإضافة سائل الاستحمام المنعش برائحة الخوخ الممزوجة بالافندر الرائع ، حملها برفق بعد ان نزع الشرشف تحت اعتراضها الشديد وضعها داخل المغطس الدافئ لتشعر براحة تسيري في جسدها مع الم طفيف يبدأ بالزوال مغمضة الاعين لا تسطيع مواجهته من فرط خجلها لتشعر به يطبع قبلة حانية على خصلاتها مردفا بحنان . افردي رجليك عشان ترتاحي وانا هروح اجيب لك الفطار ماشي
تستمر القصة أدناه
اومأت برأسها ليتركها متجها الى غرفته يأخذ حماما دافئ يريح جسده ليخرج مرتديا ترينغ اسود مع قميص ابيض يبرز عضلات صدره القوية
نزل الى الاسفل يأمر الخادمة بتحضير سفرة افطار صغيرة ليأخذها متجها الى غرفتها .
خرجت تجاهد تعبها ترتدي فستان طويل ابيض بدون اكمام لتجلس على طرف الفراش تنتظره وجهها يكاد يحترق من شدة الخجل كلما تذكرت ما حدث بينهم لترفع رأسها عند فتح باب حجرتها تتطالعه بنظرات خجلة و هائمة ليبتسم على فعلتها فتلك الحورية اصبحت ملكه بكل ما تحمله معنى الكلمة اقترب منها واضعا الصينية على الطاولة يتجه نحوها ليجذبها تجلس على قدميه لتشهق بخجل تحاول الابتعاد الا انه احكم قبضته على خصرها لتستسلم له بيأس يقرب الطعام من فمها يطعمها بحنان كأنها ابنته المدللة ، تبتسم له بحب وخجل ليبادلها باخرى عاشقة و متيمة .انتهت اخير من طعامها بعد فترة من المشاكسات و الغزل المستمر لينزلوا سويا كفه يلامس كفها بحب شديد تحت نظرات سليم المندهشة و السعيدة في نفس الوقت لا يستطيع تصديق ما تراه عينيه يبدو عليهم العشق من نظراتهم لبعضهم ليحمد الله على قراره بشأن زواجهم .1
جاسر. جدو انا هاخد حور بعد الكلية نتغدى سوى
سليم بابتسامة. ماشي يا حبيبي
جاسر. تمام يلا يا حبيبتي
حور. مع السلامة يا سلومتى
سليم. مع السلامة يا قلب سلومتك
جاسر بحدة. ما جيب أتنين لمون بالمرة
سليم. انت مالك واحد و حفيدته
حور. ايوا صح انت مالك
جاسر بغضب مكتوم. ماشي حسابك بعدين ليمسك بكفها ساحبا إياها ورائه نحو السيارة لتركب بجواره قائلة بدلع. حبيبي زعلان ليه
جاسر بحدة. اخرسي خالص
حور بحزن. كده يا جسورة طب انا اسفة ده جدو يا جاسر
جاسر بغضب. وانا قولت ميت مرة انا بغير عليكي من اي حد حتى جدي
حور تحاول تهدئة الموقف لتردف بحنان. طب انا اسفة قولي ايه الي يرضيك وانا اعمله
جاسر بخبث. بوسيني
خرجت منها شهقة عالية دلالة على خجلها. انت بتقول ايه لا طبعا
هز كتفه بعدم مبالاة . خلاص انت حرة بس متزعليش مني بعد كده
حور بتوجس. هتعمل ايه يعني
جاسر ببرود. ابدا هنرجع الفيلا دلوقتي واكمل الي كنت بعمله امبارح
حور بخجل و تلعثم. طبب بص غمض عينيك
ركن السيارة بجانب الطريق و نظر لها بمكر ثعلب مردفا. لا مش مغمض هتبوسى ولا نرجع وانا الصراحة ارجح ما تبوسيش و نرجعحور صارخة. لا لا خلاص لتقترب منه ببطئ تضع شفتيها الناعمة على وجنته تقبله برقه و خجل لتبتعد عنه مسرعا تخفض بصرها ليقول بهدوء مخيف. انت الي جبتيه لنفسك يا قطة
ترفع رأسها تنظر له باستفهام و ما لبثت حتى ارجع كرسيها الى الوراء بحركة مفاجئة لتشهق بقوة تضع يديها على صدره قائلة . انت بتعمل احنا في الشارع يا مجنون ليميل عليها برأسه اكثر مبتلعا باقى حروفها بشفتيه يقبلها برقة مختلطة بالقوة ظلوا كذلك لدقائق لا يعلم عددها سالبا انفاسها لتمتد يده تعبث بجسدها لتشعر به يتمادى اكثر و بجرأة لتفيق فورا عندما ادركت وضعهما تضرب صدره بقوة ليبتعد عنها لاهثا ليسمع صوت طرقات على باب نافذة السيارة لتعدل حور من حجابها و ملابسها بخجل
فتح النافذة و نظر لطارق ببرود قائلا. نعم في حاجة+
الضابط. نعم الله عليك يا حبيبي فاكر نفسك في اوضة النوم انزلي انت و هي1
نزل جاسر بغضب . انت مجنون انت مش عارف بتكلم مين
الضابط باستفزاز. مش عايز اعرف ويلا هات السنيورة على البوكس1
جاسر بغضب مكتوم. صدقني هتندم على الي بتعمله ده
الضابط. وقت الندم فات مش كنت ختها شقة مفروشة بدل المرمطة دي
جاسر بغضب . دي مراتي يا حيوان
الضابط. هو انا كل أقبض على حد يقولي مراتي يلا يا بابا عندنا شغل ليلتفت للشرطي قائلا. هاتوهم
امسك جاسر يدها ليقول مطمئنا اياها. معلش مش هيحصل حاجة اوعدك
حور و هي تضرب بيدها على صدرها. يا لهوي احنا اتفضحنا منك لله يا جاسر اشوف فيك يوم
الضابط. يلا انتو لسه هتحكوا يلا يا بني
في احد اقسام الشرطة كان يقف بشموخ و غروره المعتاد غير مبالي بما يحدث جالسا منتظر احد الضباط في مكتبه للتحقيق في الحادثة ليدخل شاب ثلاثيني ذو جسد رياضي بحكم عمله كضابط شرطة وسيم للغاية بأعين زرقاء و شعر اسود ليرفع وجههه يطالع المتهمين لتتوسع عيناه من الصدمة قائلا. مش معقول جاسر الدمنهوري2
جاسر بصدمة مماثلة. مروان الزينياقترب منه يحتضنه بشوق حارق مردفا. وحشني يا صاحبي عامل ايه+
جاسر بابتسامة. وانت اكتر اختفيت فين كل ده
مروان. هحكيلك كل حاجة بعدين المهم انت ايه الي جابك هنا
جاسر. احم احم
مروان. بس بس ما دام فيها احم يبقى كنت بتعط يا نمس منهيا حديثه بغمزة ماكرة
جاسر. لا طبعا انت فهمت غلط الموضوع انه كنا انا و المدام في العربية والظابط جه و فهمنا غلط و جابنا على هنا و مصمم ان انا كداب وانها مش مراتي
تستمر القصة أدناه
مروان بخبث وتهكم. يا راجل فهمك غلط برضو ولا انت الي مش راحم نفسك
جاسر بحدة. متلم نفسك يا مروان بدل ما لمك انا بقولك مراتي
مروان . طب يا سيدي اهدى انا هشوف الموضوع ده
ليدلف الضابط الذي قبض عليهم
مروان. عابد باشا
عابد. اذيك يا مروان خلاص حققت معاهم
مروان. لا يا عابد الموضوع عندي انت فاهم غلط ده جاسر الدمنهوري صحبي طبعا غني عن التعريف و دي المدام و اشار الى حور التي تجلس بخجل من الموقف
عابد. والله يا مروان بيه انت عارف دي إجراءات انا بس عايز القيسمة عشان اتأكد
هم مروان بالحديث الا ان جاسر قاطعه قائلا بصرامة. خلاص يا مروان انا هبعت حد يجيب القسيمة عشان عابد بيه يتأكد
عابد بمكر. وهو كذلك انا مستني في مكتبي و خرج متجها الى مكتبه
مروان. قولي بقى اخبارك ايه واخبار حازم ورعد و سليم بيه
جاسر. كلهم كويسين الحمد لله انت الي رحت و قولت عدولي
مروان . مكنش شهل عليا اقعد هنا بعد الي حصل
جاسر. طب عملت ايه لما سافرت
مروان . اسمع يا سيدي ……في منزل نغم
تململت ببطء فوق جسده لتنتفض بسرعة فور شعورها انها لا تستند على وسادتها بل على صدره لتهب صارخة
نغم. انت يا بني ادم اصحى
حازم بفزع. ايه في ايه البيت بيولع
نغم. انت ايه الي خلاك تحضني وانا نايمة
حازم. والله ده مش انا انت الي كل ما بعدك عني تلزقي فيا حاجة تقرف
نغم. انت مجنون انا مستحيل اعمل كده
حازم باستفزاز. والله ده الي حصل مش مصدقة انت حرة
انتبه الى رنين هاتفه يضيئ باسم جاسر ليجيب . الو يا جاسر….. ايه …. طب انا جاي …. تمام مع السلامة
نغم. في ايه
حازم. صحبتك اتافشت اداب
نغم. نااااااعم
حازم بغمزة. عقبالنا اما نتلف في ملاية5
احتقن وجهها من الغضب و الخجل. انت قليل الادب
حازم. اه ما انا عارف و سافل كمان سلام بقى ليخطف قبلة سريعة من شفتيها الكرزية و خرج مسرعا الى قسم الشرطة
وضعت يدها على شفتيها بصدمة. لا هو ما بسنيش اكيد ده حلم ايوا حلم .
في قسم الشرطة دلف حازم و معه قسيمة زواج جاسر و حور ليقابل مروان الذي رحب به واحتضنه بحب اخوي
حازم. عشمن شافك يا برنس
مروان. واحشني يا زوما والله
حازم. وانت اكتر المهم خلاص هنرجع زي زمان
مروان. ايام الشقاوة ايوا بقة
جاسر. بس انت و هو انا عايز اخرج هنا
حازم. بس يا رد السجون اشحال ما كنت مقفوش اداب ده سليم لو عرف هيعلقك
جاسر. اه ومين بقى هيقوله
حازم و مروان بصوت واحد. احنا طبعا
جاسر بجدية. تمام بس محدش يزعل منى بعد كده يلا يا حور ليمسك يدها تاركا اياهم يفكرون
حازم. تفتكر قصده ايه
مروان. اكيد هنتشلوح
حازم. انا واثق من كده لتتعالى ضحكاتهم بمرح مواصلينالحديث عن حياتهم و مغامراتهم.+
اوصل جاسر حور الى الجامعة واتجه الى شركته يباشر مهام عمله.
في احد الشقق الفاخرة تجلس سالي تتحدث على الهاتف مع احدهم
سالي بعصبية. يعني اعمل ايه يعني اكتر كل ما اقرب منه يصدني و يزعقلي و لولا اني شاطرة في شغلي كان رفدني من زمان
الشخص. اتصرفي يا سالي كل الي يهمني انه حياته مع مراته تتدمر
سالي. انا بحاول اهو
الشخص. مفيش حاجة اسمها هحاول ولا انت عارفة انا ممكن اعمل ايه
سالي. ماشي ان شاء الله مع السلامة
سالي. وبعدين بقى انا لازم الاقي طريقة بسرعة و الا هضيع اوف لدلف غرفتها ترتدي ملابسها الفاضحة متجهة إلى الشركة.
التعليقات