التخطي إلى المحتوى

♡ الفصل السابع عشر ♡

♕ بقلمي Rahma Sami ♕

༺༺༻༻

لا نختار من نكون او من اي عائله ثريا او فقيره ولا نختار مصير الحياة ولكن نصحح المستقبل لو كنا نعلم ان عندما نصنع الهاتف وهو من يتحكم بنا

لو كنا نعلم ان الموسيقي سوف تكون سيبل لينا الي النار

كل ده محدش فينا كان عندو علم بيه

بس بقا امر واقع

زي حور وعشق اكتب عليهم كل واحده تعيش حياه التانيه بس مصيرهم في الاخر مختلف

كانت عشق الحقيقيه تجلس امام العياده في انتظار دوره وبعد ما تركه حمزه حتا يتصل باحد الارقام من اجل الاقامه في مصر مده مؤقتة لاجل العثور علي توأمها

الممرض : حضرتك…. الاستاذ…. عشق….

عشق الحقيقيه : ايوا…. انا….

الممرض : طب…. استاذ…. سليم…. بينادي…. علي…. حضرتك….

عشق بعدم فهم : سليم…. مين….

الممرض : سليم…. جوز…. حضرتك…. لو سمحتي…. هو تعبان…. اوي بنادي…. علي حضرتك….

ذهب… معه… وهي لا تفهم…. من هو سليم… و لماذا يريده….

( عشق؟) : فين…. سليم…. ده احنا…. خرجنا بره…. المستشفى….

فجاء… تقف امامها… سياره سودا… وقبل ان تصرخ… حقنها الممرض… في رقبتها بمخدر سريع… وكانت في…. غضون دقيقه داخل السياره… ذاهبه حتا…. تعيش جحيم… مكان اختها…

( اما عند حمزه )

حمزه بشكر : بجد…. مشكور…. جدا يا استاذ…. مازن من غيرك…. مكنتش هعرف…. مكان عمي ياسر…. بجد مش عارف…. ارد جميلك ازاي….

( مازن من الجهه الاخر ب تأنيب )

مازن : عيب عليك…. يا ابني انت…. تربيه سلمي…. اه هي مش…. لحقت بس…. كفاية انك مش…. ريحته برضه….

حمزه : صدقني…. حقها…. ها يرجع…. حمزه لما…. يوعد بيوفي….

مازن بخوف : يابني…. ارجوك الانتقام…. مش هيعمل…. حاجه ولا…. سلمي ها ترجع…. ولا الزمن كل…. اللي هيعمل…. انو يعرض حياة…. اخواتك للخطر…. انسي يابني…. انسي و لم…. اخواتك وحافظ…. عليهم و خليكم…. بعاد عن العالم ده….

مع ان مازن…. باين خواف…. بس ده الصح…. لاننا ساعات…. نصحح الغلط…. بغلط تاني…. اكبر ويكون…. مصيره اشخاص…. لا ليهم دخل…. ولكن لكل…. معركه شهداء…. وهذه حال…. الدنيا يا اخواتي…. ولكن من…. يره نفسه قوي…. هو ليس بقوه…. من في السماء السبعه…. اللذي يره ويسمع…. ولا يغمض له جفن…. ايضا….

كام قال النبيﷺ ( آرحًمًوٌآ مًنِ فُيَ آلَآرض يَرحًمًکْمً مًنِ فُيَ آلَسِمًآء ) ♡♡

بعد ان انهي…. حمزه هاتفه…. ذهب الي مكان…. اخته ولكن…. لم يجدها….

( ذهب حمزه حتا يسال الممرضة )

( حمزه بقلق ) : لو سمحتي…. البنت اللي…. كانت اعده…. هنا الانسه…. عشق دخلت…. للدكتور….

الممرضة : حضرتك تقصد…. مدام عشق…. هي دلوقتي…. خرجت من…. العنايه ودخلت…. غرفته في…. الطابق الاول…. الشخصيات المهم…. غرفه تلاته….

(حمزه بتعجب بعد ان تركته الممرضة )

حمزه بقلق : مدام و عنايه…. ما لامه…. الممرضة دي…. هبله او تشابه…. يلا خليني…. اروح اشوف….

♡♡

ذهب…. حتا يره…. وبعد ان…. وصل الدور…. بدا بتقدم…. ناحيه غرفه…. حور وقلبه…. يدق بسرعه…. لا يعرف…. لماذا….؟

امسك بمقبض…. الباب كاد…. ان يفتحه…. ولكن الممرضة…. توقفه….

( المسلسلات…. الهندي بتبقى…. نفس الشلل…. دي والهي…. )

الممرضة : مين…. حضرتك….

اما عند عشق الحقيقيه كانت قد وصلت الي وجهتها

عاصم بتعجب : اوف…. يخربيتك…. اي ده ملكة…. جمال لا لي…. حق سليم…. يخاف عليكي…..

كانت عشق…. فاقت من…. البنج وهي…. في السياره…. لانه مفعوله…..مؤقت وظلت تبكي….. تستغيث….. با اخيها….

عشق بخوف يشفق القلب عليها : انت مين…. ومين سليم…. ده ونبي…. عايزه حمزه….

♡لا ينكر عاصم انه شعر بغيره لانه نطقت اسم احد ولكن شعور التعجب يملا كيف لا تعرف سليم اكيد دي لعبه عشان يسببها♡

عاصم وهو يمسكه بقوه من شعرها : انتي…. تستهبلي يا بنت…. الك*لب بقولك…. اي شغل ده مفيش…. منه انتي فهمه…..

عشق بتوجع : اااه…. والله ما…. فهمه شغل…. اي انا…. عملتلك اي….

عاصم وهو يرمي بيها في الارض : طلعوا…. البت دي…. فوق…. ومحدش يدخله…. ولا اكل…. ولا شرب…. الا باذن…. مني مفهوم….

الخدم بخوف : امرك…. يا بيه…..

♡وبعد ان اخذوا الخدم الي الغرفه وهي مستسلما تماما رن هاتفه وهو ينظر اليها ولا يعرف لماذا قلبه يدق بسرعه ♡

عاصم با عصبيه : انا مش…. قولتلك….. مترنيش غير….. لما ارن انا…..

(دهب من الجهه الاخر)

دهب بغضب : معملتش…. لي اللي…. قلت لي عليا…. البت لسه…. عايشه…..

عاصم : انتي…. مجنونه…. البت… عندي…. لسه طالعه….. قدامي….

دهب : انت بتشتغل…. عليا…. البت مع…. سليم جوه….

عاصم بصدمه : نعمم……

و عاصم هيعمل اي مع عشق

يحبه وله يعذبه اكتر

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *