روايه ارهقتني عيونها الفصل الواحد وعشرون والثاني وعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون بقلم نورا كرم (حصريه جميع الفصول كامله)
روايه ارهقتني عيونها الفصل الواحد وعشرون والثاني وعشرون والثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون بقلم نورا كرم (حصريه جميع الفصول كامله)
الروايه ارهقتني عيونها
الحلقه الواحد والعشرون
التفاعل يزيد يا بليز يعني
——————-★
في غرفه فريد
كانت ريتال لسه في حضن فريد كما كانت
فريد بتنهيد =عمالتي اي انتي ومايا عند الدكتور
اتنهدت ريتال بعمق =روحنا وطامنا الحمد لله قالنا إن الحاله مش خطيره اوووي ونقدار نسيطر عليها بجلسات الكيماوي وادها شوية ادويه قالنا إنها مهمه جدا بردو وعايز انضباض طبعا في الجلسات عشان متتعبيش هتبقي متعبه وده الي توقعنه بس انشاء الله هنقدار نسيطر عليه بالجلسات وهنقدار نبداء الجلسات بعد تلت ايام
اتنهد فريد بحزن=اممممم الحمد لله المهم هي كويسه حستي بي أنها يعني مش زعلانه
ريتال بهدوء=هي اكيد زعلانه وجدا بس وقفتي جنبها انا وانت اكيد هتخليها احسن
استرسلت بحيره =هو انت شايف أننا لو مقولناش لبراهيم كده احسن
فريد بحيره=واللهي معرفش بس الاكيد هيكون احسن لان ابراهيم انا واثق من حبو ليها جدا وواثق انو هيخلها احسن بوقفتو جنبها
هزت ريتال رأسه بالإجابة=فعلا بس هي رافضه تماما أنها تقولو ولو اتصرفنا هتزعل اووووي
فريد بحزن=مهي دي المشكله بس سيبك انا في ضهرها ومش هسبها ابدا حتي لو هفديها بروحي
طبعت ريتال قبله حنونه علي خده=حبيبي انت فعلا احن واجمل اخ في الوجود
فريد بحب= حبيبتي انتي
استرسل بعشق ورغبه=بقولك اي هو ينفع يحصل حاجه بنا حاليا عشان صراحتآ مش هقدار امسك نفسي قدمك
حسيت ريتال بخجل شديد من جرائته=فريد عيب وبعدين انا مسالتش الدكتوره
دفن فريد وجهه في عنقها بحب وأخذ يقبلها قبلات متفرقه وهو يستنشقها =اوووووف اهو رحتك دي الي هتجنني متجي نفكر تاني في موضوع الخلفه ده بعدين هههههههه
ريتال بضحك =ههههه فريد عيب بقا وبعدين دول تسع شهور يعني مش سنيين شهور
فريد بحب=مانتي متعرفيش بيعملوا فيا انا اي حرام عليكي كفايا تحلوي طب بزمتك هحبك اي اكتر من كده
ريتال بضحك وحب =ههههه بقا انت الي هتحبني قولي انا الي هحبك قد اي
فريد بعشق حوط خصرها بعشق همس جنب شفايفها=تعالي انا اقولك
ريتال بضحك وخجل= هههه لا فريد مينفعش انا مسالتش الدكتوره
فريد بحب ومشاغبه=تعالي بس انا دكتورك انا هكشف وأشوف الوضع
ريتال بضحك =هههه دكتور بقيت دكتور دلوقتي
فريد بضحك=اااه يلا تعالي
وضعت ريتال يدها علي صدرها العاري وهو يميل عليها بعشق يقبلها بعدتو عنها برفق =طب اي رايك نسأل الدكتوره الاول عشان خايفه
فريد بعشق وهو يقبل عنقها=استني بس اخود البوسه دي اخذ يقبلها بعشق كبير
وهي تضحك بشده وتهمس=فريد فريد خلاص انا عارفك كويس مش هتقدتر تمسك نفسك
فردي بعشق بمشاغبه = لا واللهي اخر بوسه
الله الله ، لا ده حرام بجد
ضحكت ريتال بشده= هههه اممم معلش ياروحي خلاص تسع شهور
فريد =تسع شهور دول مش قوليلين يارب اقدار امسك نفسي فيهم
احتضنته بعشق وهي بتدفن وجهها في عنقه =هتستحمل صدقني هتسحمل يا روحي
فريد بعشق وهو يضمها بشده=يارب يا حبيبتي
ثم نامو سويا بعمق
——————-★
وفي صباح اليوم التالي
في خارج القصر
كان يقف عمر ليتفاجاء بدخول فيروز
عمر بحب وابتسامه جميله=فيروز انتي جابك
فيروز بابتسامه=جيت اشوف ريتال سمعت انها حامل
عمر بتفاجاوء وابتسامه=اي ازي فريد مقليش
فيروز=لا مهو فريد عرف انبارح
انا مايا الي قالتلي لما كلمتها اطمن عليها
عمر بتفهم =امممم فهمت علي العموم تعالي نخوش ونشفهم
فيروز بحب ذهبت معه الي داخل القصر
لكن تفجاءت بياسمين واقفه قدامو بابتسامه=عمر عامل اي
عمر بابتسامه=الحمد لله يا ياسمينه انتي عامله
ياسمين =بخير
نظرت إلي فيروز الي بتبصلهم ببعض الغيره
=ازي حضرتك يا فيروز هانم
فيروز بابتسامه مصتنعه=الحمد لله بخير
هي ريتال صحيت
ياسمين بنفي =لا يا هانم لسه بس لو عايزها هطلع اقولهم انك موجوده
هزت فيروز رأسها بالإجابة بهدوء=تمام
كانت لسه هتمشي لكن اتسمرت مكانها لما سمعت عمر بيقولها تعالي ياروحي نقعود في الجنينه
فيروز بحب=اوكي بس بلاش يا روحي دي عشان عيب لما تبقا خطيبي رسمي اووو قصدي جوزي رسمي تبقا تقولها
ابتسم بلطف وهز رأسه بالإجابة =ماشي يا فيروز هانم ينفع تتفضلي معايا علي الجونينه
فيروز بضحك=هههههه جونينه هي اسمها كده
عمر بابتسامه بلطف=يعني انا بدالعها
فيروز بضحك=ههههه ماشي يعم دلعها براحتك
ذهبت الي الجنينه وكانت لسه ياسمين وقفه مستمره مكانها من الي بتسمعو حسيت بالم كبير جوه أنها رغم السنين دي كلها معرفش ولا لاحظ أنها بتحبو كان ديما بيشوفها اختو الصغيره
نزلت دمعتها غصب عنها وراحت لوضة فريد وطرقت الباب برقه
كان فريد ينم وبين أحضانه ريتال الغارقه في نوم عميق
فريد بنوم=مين
ياسمين باحترام رغم أن صوتها كان مخنوق جدا=انا ياسمين فريد بيه استاذ عمر تحت عايزك ومدام ريتال صحبتها فيروز قعده تحت منتظرها
فريد بهدوء=طيب ماشي تقداري تمشي انتي يا ياسمين
نظر إلي ريتال النائمه مثل الطفله حرك انماله علي خدها برقه وطبع قبله رقيقه عليه قائلا بحب وهدوء=ريتالي ريتال حبيبتي
ريتال بنوم=امممم في اي يا فريد بتصحيني لي عايزه انام
فريد بابتسامه وحب=لا يا روحي يلا اصحي
ريتال بنعاس =لي
فريد بحب طبع قُبله رقيقه علي خدها بعمق وعشق=عشان فيروز تحت
اعتدلت بسرعه ولا كأنها كانت نايمه
ريتال بابتسامه=بجد جت أمتي
فريد بتعجب وضحك=ههههه مالك يا بنتي مش كونتي نايمه من شويا
ريتال بابتسامه=ايوه بس فيروز وحشتني اوووي عايزه اشوفها
وقفت من جلستها سريعا ودخلت الحمام تحت نظرت فريد المتعجبه منها =يا سبحان الله هههههه مجنونه
خرجت ريتال من الحمام لقتو خارج من غرفه الملابس
كانت لسه هتشي لكن اتفجاءت بيه بيحوط خصرها بعشق ويطبع قبله رقيقه علي عنقها
=علي فين كده انا مخدتش البوسه بتاعتي
ريتال بابتسامه طبعت قبله رقيقه علي خده=
اهووو حلو كده
فريد بنفي=لا معجبتنيش حاسسه مكروته وبعدين بتبوسيني علي خدي هو انا ابن اختك انا جوزك يا قلبي
ريتال بابتسامه بخجل=فريد بس عيب انا بتكسف
فريد بعشق همس جنب شقيقها= بس فا طج3~~3ططط`انا لا
ثم التقط شفتها في قبله عميقه كا العاده
——————★
في الجنينه كانت تجلس فيروز وعمر
فيروز فضلت قاعده سكته لحد مشافت ياسمين ماشيه من قدامها حسيت بغيره من مجرد وجودها مع عمر في مكان واحد ومن الواضح أنو بيعزها جدا
فيروز بهدوء عكس الي جوها من نار الغيره=هي مين ياسمين دي
استرسلت بسخريه=الي كونت بتقولها يا ياسمينه
عمر بضحك=هههه ياسمين دي اختي الصغيره يبنتي بنت واحده هنا شغله متعرفهاش بص مامتها هي الي ربتني انا وفريد بعد ماما سبتني وسفرت البلد خالتني هنا عشان اشتغل في القصر من ساعتها انا وفريد مقربين مع بعض واخوات والي ربنا امها وياسمين دي بقا بنت لطيفه جدا ريتال عارفها وبتحبها اوووي كمان
فيروز بحده=امممم ماشي …
استرسلت ببعض الغيره=بس بردو متقولهاش يا ياسمينه اسمها ياسمين عادي
عمر بلطف وهو ملاحظ غيرتها =ماشي يا فيروزتي
فيروز بابتسامه خجل=ماشي ماشي هاعديهالك
كان لسه هيتكلم لكن اتفجاء بفريد الي جي من وراهم وهو ماسك ايد ريتال بعشق
ريتال اول مشافت فيروز
جريت عليها تحتضنها بحب
كانت بتجري لكن وقفها فريد بحده=ريتال براحه
ريتال بتفهم =حاضر معلش
حضنتها فيروز بشتياق وهي بتقولها=يا كلبه وحشاني اوووي اوووي بقا كده من ساعه متجوزتي خلاص مابقتش عارفني
رغم كده كان واقف فريد وعمر بغيره وهما شيفنهم بيحضنو بعض بطريقه دي
فريد بغيره=خلاص بقا كفايكو احضان اوعي يبت انتي كده محدش يحضنها غيري
عمر بغيره=ايوه فعلا ومحدش يحضنك غيري
ريتال وفيروز بصلهم بتفجاوء حتي انفجرو من الضحك=هههههههههه يلهوي يلهوي هموت مش قادره اي ده
فيروز بضحك=هههه طب هو عشان هي مراتو انت لي بقا
عمر بغيره=عشان هتبقي مراتي ومن هنا لحد متبقي ممنوع تحضني اي حد
ريتال بضحك=انتو بجد بتغيرو علينا من بعض هههههههه لا بجد مش قادره اصدق
فريد بحده وغيره=ايوه طبعا وبعدين مش فاهم انتي بتضحكي لي
فيروز بابتسامه=هههههههه لا لا مش قادره
عمر كان ينظر لها بعدم فهم=انتو. بتضحكو لي بجد احنا بنقول حاجه تضحك مثلا
انتهت ريتال من الضحك وقفت وهي بتبوص لفريد تبتسم بحب احتضنت ايدو بحب=حبيبي ونور عيني الي بيغير عليا اووووي
فيروز كانت تنظر لهم بلطف=هههه خلاص خلاص بجد عشان مش قادره
المهم بقا انا جايا اقعود مع صحبتي شويا وأحكالها عندي كلام كتير ليها اقولهولها يلا يا بنوتي تعالي نروح لمايا
ريتال بابتسامه=تعالي
فريد بحده=خالي بالك من نفسك وبطلبي طنتيط
ريتال بحب =حاضر
ذهبت مع فيروز الي غرفه مايا وكان فريد يجلس مع عمر صديقه
ذهب الي غرفه مايا طرقت ريتال الباب واذنت لها مايا بدخول لكن تفجاءت بوجود فيروز
مايا بفرحه=اوووو فيروز حبيبتي عامله اي
فيروز بابتسامه=الحمد لله يا روحي
انا جيت هنا مخصوص بعد ماكلمت انبارح عشان خلاص عرفت اني هبقا خالتو
ريتال بابتسامه=اي ده انتي عارفه
فيروز بابتسامه=ايوه يابنتي الف الف مبروك يا حبيبتي
ريتال بحب=الله يبارك فيكي ياروحي عقبالك انتي وعمر يست
مايا بتفجاوء=عمر مين
ريتال بابتسامه وهي تحاوط كتفها=عمر يبنتي هو في غيرو
مايا بفرحه=اي ده بجد مكونتش اعرف ههههه الف مبروك يا روحي بقا كده تحبي من ورايا من غير متقوليلي
فيروز بخجل=يلا اهي جت كده بس الحمد لله انا بحبو جدا وهو بيحبني وانشاء الله بعد بكره هيجي لبابا
ريتال بفرحه=بجد يعني هلبس فستان هيييي فضلت تننتط
فيروز ومايا بخوف وضحك =هههههه يبنتي اهدي شويا انتي حامل
ريتال بضحك =اااااه صح
حطت أيدها علي بطنها بلطف=انا اسفه يا روح ماما اني اتنطط بس من بفرحتي بخالتو فيروز
مايا وفيروز فضلو يضحكو عليها وعلي طريقتها الطفوله
مايا بابتسامه=من دلوقتي بتكلميه يبنتي ده لسه منزلوش نبض اصلا
ريتال بلطف=مش مهم المهم اني حامل في كتكوت صغير من فريد حبيبي ااااه مش قادره اصدق كانت لسه هتنطط بس وقافوها بحده وضحك
فيروز ومايا مع بعض=بسسس
ضحكت ريتال بقوه وأنها بتنسي هههههه يلهو وي شكلي لزم اخود حاجه تقوي الذاكره
فريد في الجنينه =
ايوه وانت ناوي تروح لفيروز أمتي وتخطوبها
عمر بتنهيد بعد بكره انشاء الله
فريد بحب =انشاء الله ربنا يتملك علي خير يا صحبي
عمر بابتسامه=يارب انت عارف اكيد انك هاتجي معايا انا مليش غيرك يا صحبي
فريد بهدوء وابتسامه=طبعا
وبعد نهار طويل بينهم وبين الفتايات بمرح قعدت معهم فيروز فتره طويله حتي جاء الليل
فيروز =خلاص انا لزم امشي بقا
ريتال بحزن=بس تعالي تاني
فيروز بضحك=ههه لا انتي الي هاتجي بقا
ريتال ضربت نفسها بغباء=هههه أااه صح صحبتي عروسه
فيروز بضحك=لا لا انتي شكل الحمل قصر علي الذاكره عندك
ريتال بضحك=اتصدقي صح ههههه
فيروز بحب احتضانها=تمام ياروحي مستنياكي بقا وكلمني اوكي عايز اخود رايك في حاجات كتير
هزت ريتال راسها بالاجابه بحب=من عيني
ذهبت فيروز من أمامها ذهبت الي الجنينه لتجد عمر وفريد يجلسان
فريد =اي ده انتي ماشيه
فيروز بابتسامه=ايوه خلاص
عمر بحب=طب تعالي يلا عشان اوصلك
فيروز =لا لا مش محتاجه
عمر بجمود =يلا
فيروز بابتسامه=امرك يا بشااا
ذهبت معه الي السياره
نظر فريد الي طيفهم بتنهيد
كان لسه هيدخل لكن إتفاجاء بياسمين تقف بحزن
تعجب منها ذهب إليها
فريد بهدوء=ياسمين
مسحت ياسمين دموعها بسرعه قبل ميشوفها
فريد
ياسمين مصتنعه الابتسامه=فريد بيه خير
فريد بتفجاء عندما رائى عينها =مالك يا ياسمين بتعيطي لي
ياسمين مازالت مصتنعه الابتسامه=اي لا مش بيعيط انا بس في حاجه دخلت في عيني
فريد بهدوء وهو يره الحزن علي وجهها اقترب منها ولكن في بينهم مسافه =لا انتي كونتي بتعيطي وبعدين انتي عارفني رخم بقا مش هسكوت غير لما اعرف اختي العسوله دي بتعيط لي
ياسمين بابتسامه وعيونها امتلئت بالدموع=انا مش عارفه اقول بجد بس
فريد بهدوء=اهدي بس ومتعيطيش قوليلي كده بتعيطي لي وبهدوء
ياسمين انهارت في البكاء وقامت بحتضان فريد بدون وعي
كانت مسكه فيه بقوه وهي منهاره كان خايف يلمسها ربط علي كتفها بحنان قائلا =اهدي اهدي بس مالك يا ياسمينه اي حصل
ياسمين ببكاء =انا مش قادره اصدق انو ازي مخدش بالو مني كل الفتره دي
فريد بتعجب=هو مين ده
ياسمين بدموع=عمر
فريد بتفجاوء وهمس=عمر
لا تعالي معايا كده شويا
اقعودي وبطلب عياط قوليلي بقا انتي قصدك اي
ياسمين بدموع وهي حسه باقلبها بيتفتف =انا قلبي وجعني اوووي يا فريد انا بحب عمر وهو عمرو مخد بالو مني ديما كان بيشوفني اختو الصغيره ولا مره شافني غير كده
مع اني انا بحبو واوووي يعني انا مش قادره اصدق انو بعد كل السنين دي مع بعض يروح يحب فيروز انا بجد قلبي وجعني اوووي
كان يستمع لها فريد وبداخله مصدوم منها تحدث بهدوء=وانتي محولتيش تقوليلو لي
ياسمين بدموع=مكنش هيحاول حتي لأن هو شايف اني اختو الصغيره مش اكتر
فريد تتنهد بحزن وهو شايف حالتها قائلا بهدوء=انا عارف انك زعلانه اوووووي بس انتي يا ياسمين تستاهلي كل خير عمر فعلا بيشوفك اختو زايه بظبط يعني انا مكونتش اعرف خالص بس حليا اتفجاءت خصوصا انا عارف يعني اي وجع الحب ويعني اي ان الانسان ده مش ليك ويكون لغيرك بس انا عايزك تهدي وتفكري في الأمور دي كويس عمر بيحب فيروز فعلا يعني انا عارف انها حاجه هتوجعك جدا بس هو ده الواقع ….وصدقيني يا ياسمين انتي تستاهلي كل خير بجد
ياسمين بحزن ودموع=انا عارفه ده بس بردو أنا مش حاسه بحاجه غير وجع في قلبي كبير اووووي حاسه اني قلبي هيقف بس انت قولت فعلا هو ده الواقع مش هنقدار نغيرو
فريد بهدوء=فعلا انا بس عايزك متزعليش بما انو مش منصيبك يبقا ربنا شايلك الخير كلو
هزت ياسمين رأسها بحزن=ايوه فعلا المشكله اني متوقعتوش يكون محد غيري
فريد بحنان=دي بتبقى حاجه صعبه جدا عارف لكن انتي خاليكي اقوي من كده مش عمر الي يوجعلك قلبك يعني انتي بنت جميله جدا وطيبه واخلاقك كويسه لي تشيلي الهم و تحزني علي عمر ده عمر
استرسل بابتسامه=عندك لو واحد زي انا فريد الفي هنقول ماشي وسيم وشيك هههههههه
ضحكت ياسمين علي كلمته من بين دموعها=هههه ياريت لوكان زيك فعلا بس انا مش هقدر احب تاني
فريد بحزن وهدوء=لي لي يبنتي انتي لسه هتشوفي انتي لسه صغنونه تعرفي انك قد ريتال
ياسمين بتعجب وابتسامه=بجد
فريد بابتسامه=ااااه واللهي وزي مهي مرتي وبنتي وحبيبتي انتي كمان اختي الصغيره القمر وحبيبتي ونور عيوني كمان
ياسمين بابتسامه=انا فعلا بعزك جدا فريد بيه بس يعني علاقتي بيك مكنتش قوي زي علاقتي انا وعمر
فريد بابتسامه=عارف وعمر لسه اخوكي علي فكره مكانتو مش هتتغير
ياسمين=اكيد لا انا بس هدعي ربنا يخلي حبو يطلع من قلبي
فريد بابتسامه=انشاء الله وحبي واحد زايه بقا
ياسمين بضحك خفيفه=هههه حاضر
فريد بمشاغبه =شطوره يلا بقا انا هطلع لمراتي حبيبتي عشان وحشتني
ياسمين بابتسامه=ماشي ربنا يخليكو لبعض
استرسلت بهدوء وحب=واااه الف مبروك علي حمل مدام ريتال
فريد بابتسامه=الله يبارك فيكي ، يلا باي
كل ده حصل تحت نظرت ريتال الي هتولع من فوق كان نفسها تنزال تجيبو فضلت تعيط وهي شايفه واقف معها وكان حضنها كمان هي متعرفش اي الحور بظبط بس كانت شايفه وهو بيحاول يخليها تضحك
دخلت الاوضه وهي منتظره طلعو بدموع وهي واقفه قدام الباب مستنيه طلوعو بغضب مفرط وغيره
دخل فريد الاوضه لكن اتفجاء من شكلها
ذهب إليه بخوف =ريتال حبيبي مالك بتعيطي لي
ريتال بعصبيه شالت ايدو من عليها بحده =اوعي ايدك يا فريد
فريد بتعجب =في اي يا ريتال انا مش فاهم حاجه
مالك بتعيطي لي وبعدين اي اوعي ايدك دي
ريتال بدموع وهدوء عكس ما بداخلها =في انك كداب يا فريد وهتفضل زي مانت بتاع بنات لا أنا ولا غيري هايملا عينك انت كداب كونت لزم اعرف انو ديل الكلب عمرو مبيتعدل
كان ينظر لها فريد بذهول وهو يرها منهاره بهذه الطريقه = ريتال انا مش فاهم حاجه ديل كلب اي وبتاع بنات اي انا مش فاهم حاجه
ريتال بغضب مفرط ودموع =مش فاهم حاجه امممم
تقدار تقولي انت كونت بتعمل اي تحت في الجنينه كونت قاعد مع ست ياسمين بتحضنها وبتوسيها عشان بتعيط صح اي مش قادر تشوف دموعها يعني انت ازي تعمل كده هاااا طبعا في الجنينه ومحدش شايفك ومراتك المغفله فوق في الاوضه مش شايفه حاجه
فريد بحده=ينفع افهمك
ريتال بدموع وغضب =لا مش هينفع انا شوفت كل حاجه بعيني خلاص انا مش محتاجه اعرف حاجه يا استاذ فريد يا الفي
كانت لسه هاتمشي بس مسك ايدها وهو بيحوطها بغضب =بوصلي بوصلي في عيني كده
ريتال بدموع وحاولت تتهرب منو ومن نظره عيونو بغضب=لا مش هبوص ابعد يا فريد ابعد انا مش طيقك رحتك كلها هي اووووعي كده
حوطها فريد بقوه اكتر و بغضب وحده=بقولك بوصلي
اتنفضت ريتال من حدته معها نظرت له بدموع وهي حاسه بقلبها بيتفتفت وبيولع من كتر الغيره وهي بتفتكرو وهو بيحضنو من
فريد بحده=لو انتي مصدقه اني ممكن اخونك مثلا بوصلي في عيني
نظرت له ريتال بغيره = امال لي قوريب منها هااا فكرني عبيطه هصدقك
أبعدها فريد عنه بحده تحدث بهدوء عكس النار الي جواه=تمام
علي العموم انا هقولك انا لي كونت بحضنها
البنت الي تحت دي بتحب عمر
ريتال بتفجاوء=اي
فريد بهدوء عكس ما بداخله =ااااااه بتحب عمر هي كانت بتعيط عشان شفتو مع فيروز
لما لقتها بتعيط استغرابتها وروحتلها لقتها مسكت فايا ولو كونتي لحظتي انا ملمستهاش البنت الي تحت دي اختي الصغيره مش اكتر امها هي الي مربياني وأقل حاجه ممكن اعملها مع اختي الي زيها زي مايا اني اوسيها وده شيئ طبيعي جدا
سبها ومشي دخل غرفه الملابس أخرج جكيت ثقيل لأنهم قربو علي فصل الشتاء
خدو ومشي من قدامها من غير مينطق اي حرف تاني قفل الباب بحده وغضب وهو يخرج وحاسس انو قلبو وجعو من مجرد شكها فيه انو بيخونها وأنها شكت في حبو فعلا
وقفت ريتال مكانها وهي بتبصلو بصدمه
حسيت أن قلبها هيقف من انها فعلا شكت فيه
وفضلت تعيط بانهيار نزالت علي الارض بحزن وجلست في وضع الجنين بحزن وبكاء وقلبها بيغلي من جوها
فضلت تعيط لحد مانامت من غير متحس
وفي شوارع اسكندريه كان يتفتل فريد في شوارع وهو يسوق السياره بحزن تنهد بحزن وهو بيفتكر كلمها وان هي شكيت فيه هو وياسمين الي زي اختو الصغيره
ركن العربيه علي شاطئ البحر ونزال منها وقف قدام البحر بيتنهد بحزن ويستنشق الهواء
فضل قاعد كده لحد مطلع النهار مع شروق الشمس كان موجود في القصر
دخل لكن كان كلهم نايمين
دخل الي الغرفه ولكن بدون نظر خلفه دخل الي الحمام منها الي غرفه الملابس بدون نظر أيضا انتهي من ارتداء ملابسه
كان بيرفع عينو علي السرير لكن مشفهاش حس بغصه في قلبو وخوف جري بسرعه وهو بيبوص عليها لكن لقاها نايمه ورا السرير من النحيه التانيه جري عليها ولكن لما بصلها افتكر كلمها الي وجعو
شلها براحه وهو بيحوطها علي السرير
وضعها علي السرير برفق حتي لا تستيقظ
لكن استيقظ من لمسته
تحدثت بهمس وحزن=فريد
كان لسه هيمشي لكن مسكتو بحزن=خليك متمشيش انا عايزك جنبي
فريد بحزن غمض عيونو واتنهد بصعوبه=لا
قام وقف ومسك المخده حطها علي الكنبه الي قدام السرير ونام عليها
كانت تنظر لها ريتال بحزن اعتدلت في جلستها وهي تنظر له بحزن شديد
كان لا يوريد ان ينظر إليها حتي لاي ضعف يتمني لو يحتضنها لأن ويستنشقها كما يفعل ولكن حس بحزن كبير في قلبو بس لفكرة أنها شكت فيه فعلا
فضلت قاعده قدامو بحزن
قامت من مكانها وراحت عندو قعدت علي الارض وسند رأسها جنب راسو وهي بتبصلو لكن كان مديها ضهرو حركت انمالها علي راسو بلطف اغمض فريد عينو بصعوبه وهو مش قادر يبعد عنها اكتر من كده لفلها وحط وشو قصدها
كانت عيونها الجميله تلمع بدموع نظر إلي عينها لحظات مد ايدو وبانمالو مسح دموعها باديه
اعتدل في جلسته ومسك أيدها وبقعدها علي حجرو في حضنو حوطت ريتال رقبته بدموع=انا اسفه اوووووي
فريد بتنهد عميق وهدوء=هووووش بس متعيطيش
ابتعدت قليلا ريتال ونظرت إليه بعيون مليئى
بالدموع =لسه زعلان مني
فريد بهدوء=لا
ريتال بحزن=انا اسفه
مكنش ينفع اقولك كده ولا حتي اشك فيك
فريد بحب =اوووووش خلاص الي حصل حصل المهم متعيطيش دلوقتي مع انو صعب انسي الي قولتيه بس هحاول عشان بحبك بس وعشان عارف انك غيرانه
ريتال بدموع وعبوس طفولي جدا =انا مش بغير
فريد بابتسامه=واللهي
ريتال بطفوله=أاااه ..
استرسلت بغيره = بس انت بردو مكنش ينفع تحضنها كده
فريد اتنهد بضيق =يحبيبتي ياسمين دي زي اختي مايا بظبط وبعدين هي الي حضنتني
ريتال بدموع وهي تختبئ بحنضنه=بس لا بردو حضنك ده ملك ليا انا وبس انا وبس الي ليا الحق ادخل جوه
ملس فريد علي شعرها بحنان وهو يحتضنها بقوه=وانا مش عايز من الدنيا كلها غير حضنك بس انتي خالتني مش عايز ولا حابب لمست اي ست غيرك بقيت بقرف من لمست حد غيرك انا بحبك يا ريتال اووووي وياريت الي حصل النهارده ميحصلش تاني ابدا
ريتال بدموع وحنان=حاضر انا اسفه
استرسلت وهي بتمسح دموعها=بس اي موضوع عمر ده
فريد تتنهد بعمق=معرفش انا حتي اتفجاءت اوووي يعني هو عمر بيحبها جدا جدا بس زي اختو الصغيره يعتبر هو الي مربيها عمري متخيلت انها ممكن تكون بتحبو
ريتال بتنهيد =اااه واللهي محدش يصدق
مش مهم انشاء الله تقدار تنسه
فريد بتنهيد =انشاء الله
نظر لها بعشق وتحدث بمشاغبه وجرائه =انتي سالتي الدكتور إذا كان ينفع ولا لا حاجه تحصل بنا
ريتال بخجل شديد =لا هروحلها النهارده واسالها
فريد بمشاغبه=لا لا تعالي وانا هقولك ينفع ولا لا
ريتال بابتسامه=فريد بس مينفعش
فريد بمشاغبه اكتر=تو لا ينفع ينفع اسالني انا انا دكتور قديم
ريتال بضحك =هههههه واللهي غيرتي مهنتك أمتي يا فريد يا الفي
فريد بمشاغبه وابتسامه=انا طول عمري بغير مهنتي علي حسب الموقف
يعني دلوقتي دكتور وممكن رسام وممكن رجل اعمال،
وممكن اكون خاطف قلوب بردو بس المرادي الصراحه انا الي اتخطف قلبي
ريتال بابتسامه=اممممم بجد وياتري مين يا فريد يا الفي الي خطف قلبك
نظر لها بعشق وهو يتأمل ملامحه =ريتال
ريتال بابتسامه=امممم ومين ريتال دي بقا
فريد بابتسامه=ريتال دي بنت جايا من السما هديه ليا حبيبت قلبي ونور عيوني وكل حاجه ليا
مهما اتكلمت عليها مش هوفيها حقها لان في الاخر كلام المهم هي عملت فيا اي بنظره واحده من عيونها قدرات تخطفني وتخاليني اكون انسان تاني اكون حد احسن ادوب بين أيدها من لمسه منها من بوسه صغيره من خدها من نظره واحده من عيونها كفيله تقتلني بعشقها
استرسل بمشاغبه=بس فيها عيب واحد
ريتال بتعجب= عيب بعد كل ده
هز فريد رأسه بالإجابة=اممممم غيرو اوووووي وطفوليه اوووي
ريتال بغضب طفولي =بس يا فريد انا مش
طفله ومش بغير انا بس بحبك وانت ملكي محدش لي الحق فيك
فريد بضحك=هههههه طب بذمتك الشكل ده مش طفولي يبنتي انا ساعات بحس اني مع طفله صغيره …بس اي مووووووووووووزه
ريتال بخجل وابتسامه جميله=ماشي يا عم شكرا
فريد بتعجب=عم وشكرا لا لا
تعالي بقا
ريتال بضحك=فريد لا يا فريد بس
اخذ فريد يقبلها برغبه ومشاغبه=استني بس استني
طبع عدت قبلات متفرقه علي عنقه بعشق
ريتال بضحك همست=فريد حبيبي
اخذ يقبلها بتوهان حتي تاهت هي أيضا بين ايده بعشق كا العاده
———————-★
وفي صباح اليوم التالي
في منزال فيروز كانت تجلس بغرفتها برتباك وخجل ومعها مايا وريتال الي متحمسه اكتر منها
وخارج الغرفه عمر وعثمان وفريد ووالدتها
فيروز بتوتر=لا لا انا خايفه ومكسوفه اوووي
ريتال بابتسامه=لا يا روحي متخفيش عمو طيب واكيد هيوفق علي طول
فيروز بابتسامه=بجد انتي شايفه كده
مايا بابتسامه=أااااه بابا هيتصرف لو في حاجه حصلت بردو متخفيش
فتحت الباب نص فتحه وهي تنظر إلي عمر الي كان يضعفها ارتباك
عثمان بهدوء=احنا نخوش في الموضوع علي طول احنا جاين طلبين ايد بنت حضرتك لبنانه عمر
عاطف بابتسامه=وانا ليا الشرف بحاجه زي دي أن بيه كبير زي حضرتك ينورنا في بتنا المتواضع بس بردو أنا مش هرمي بنتي طبعا انا عايز افهم بظبط انتو تقربو اي لعمر
فريد بحترام=واللهي يعني انا عمر ده صاحب عمري اخويا من واحنا صغيرين يعني هو عندي اهم واحسن من مليون اخ
عاطف بتنهيد =انا فاهم يا فريد بيه بس بردو يعني هو شغلتو اي
عمر بحترام=واللهي يا عمي هو زي مفريد قال لحضرتك انا وهو صحاب من واحنا صغيرين وانا بشتغل عند عثمان بيه في القصر وهو زي ولدي بظبط يعني انا شغلتي سابته في القصر
وانا عارف اكيد أن انت هتخاف علي بنت حضرتك بس متخفش هي في عيني
عاطف بتنهيد =بدال كده يبني يبقا علي بركه الله
نقراء الفاتحه
وقفت هاجر ولدت فيروز وزغرطت
كانت وقفه فيروز جوه الاوضه ومازالت متوتره اول مسمعت صوت الزغريط وقفت بفرحه وبصيت لريتال
ريتال بابا وافق
ريتال بفرحه=شكلو كده الف مبروك يا حبيبتي
احتضنتها ريتال بفرحه دخلت هاجر عليهم بفرحه
وهي تحتضن فيروز بفرحه=الف مبروك يا حبيبتي ابوكي وافق وقعدين مع بعض بره بيقرائو الفاتحه
مايا بابتسامه=الف مبروك يا صحبتي مش قولتلك متقلقيش
فيروز بفرحه ودموع الفرحه في عينها
=مش قادره اصدق هههه الحمد لله يارب
ريتال بجنون=اوووووووعي صحبتي عررررروسه
فيروز بحنان احتضانتها بحب=حبيبتي يا ريتال عقبال متولدي كده ونفرح بابنك بس لا انا عايزه بنوته حلوه زي مامتها كده
ريتال بابتسامه=يارب يحبيتي
وفي الخارج
عاطف بابتسامه=بما اننا قرائنا الفتحه يبقا نعمل الخطوبه علي طول
عمر بابتسامه=طبعا يعمي
وبعد ساعه من الاتفاقات بينهم وقف عثمان من جلسته بهيبه =طب بعد اذنك بقا عاطف بيه اشوفك بعدين وشكرا جدا انك وفقت علي طلبنا
عاطف بحترام=لا لا داحنا الي اتشرفنا بحضرتك ولينا الشرف أن حضرتك تطلب مننا حاجه حتي لو كانت غاليا
بس لولا أني اتطمنت لعمر شايفهُ انو حضرتك انسان محترم انا عمري مكونت هوفق
عثمان بابتسامه=شكرا جدا لحضرتك يلا احنا بقا عاطف بحترام=لي كده لسه بدري ا تفضلو كمان شويا
عثمان بابتسامه=لا واللهي معلش عندي شغل مهم بكره ولزم اروح شكرا جدا للطفكو
عاطف=بس اكيد هتزرونا تاني
عثمان بحترام=اكيد
عاطف =اتفضلو
ذهب معهم عثمان هو وفريد وعمر ومايا وريتال وذهبوا الي السياره
صعدو وبعد ساعه كان وصلو القصر
صعد فريد وريتال الي غرفتهم
وكانت ياسمين
تقف بجنينه بدموع وهي تعرف أن عمر رايح يخطوبها النهارده
دخل عمر الجنينه بفرحه وهو يستنشق الهواء بفرحه
لحظ وجود يايسمن
ذهب إليها بابتسامه=ياسمين
ياسمين مصتنعه الابتسامه عكس ما بداخلها من انهيار وحزن =اي اي ياعمر
عمر بابتسامه=عامله اي
مش ناويه تبركلي
ياسمين تدعي عدم الفهم =ابركلك لي
عمر =انتي متعرفيش اني روحت أخطب انهارده فيروز صحبت ريتال
ياسمين مصانعه
ياسمين مصتنعه الفرحه وبداخله سمعه صوت قلبها وهو بيتفتفت =اي ده بجد الف مبروك يا عمر
عمر بابتسامه=الله يبارك فيكي عقبالك
ياسمين مصتنعا الابتسامه=يارب
تركته وذهبت دون كلام
ونظر عمر الي طيفها بتعجب حس أن فيها حاجه غريبه
فور ذهبها من أمامها انهارت في البكاء بحرقه
وهي تشعور بالم شديد في قلبها حاولت تتمسك اكتر لكن مقدراتش
——————-
وبعد ثلاثه ايام
في غرفه فريد كان يقف أمام المراءه يستعد لذهب الي الشركه كا العاده
جاءت ريتال أمامه وهي تعطيه الجاكيت البدله وطبعت قبله رقيقه علي خده =هتتاخر يا روحي
فريد بحب حوط خصرها=لا مش هتاخر انتي راحه مع مايا النهارده لدكتور
ريتال هزت راسها بالإجابة =اااه انهارده اول جلست كماوي ليها
وانا هروح معها
فريد بحزن=اممم مش عايزني معاكو
ريتال بابتسامه =لا يا روحي مش محتاجه انا هروح معها وابقا اطمنك بالفون
حوطت رقبته بعشق =المهم بقا انا عايزك تجي بدري النهارده عشان انت وحشني اوووي
فريد بمشاغبه=لا كده انا من رائي اني اقعود وانتي كمان تقعودي
ريتال بابتسامه ودلع=تؤ
ياروحي انا عايزك انهارده بليل وانا هفجائك
فريد بعشق وهو ينظر إلي شفتها برغبه=بجد موفجئه شكلها هتبقا دمار
ضحكت ريتال بقوه=ههههه
فريد بمشاغبه=اووووعه مش انا بقول هتبقا ولعه
ريتال بابتسامه ودلع =يعني ممكن
شد فريد علي خصرها بتملك والتقطه شفتها بقبله عميقه
ابتعد عنها فريد بصعوبه
ابتعدت عنه ريتال وهي تركض علي الباب بضحك ابتسمت بدلع وغمزتلو قبل متخروج =مستنياك بليل بحبك
نظر فريد إليه بابتسامه واسيمه وعشق حتي اختفت من امامه
وبعد ساعه كانت وصلت ريتال ومايا خارج المستشفي مسكت ايد مايا بحنان الي كانت حسه بالخوف بردو
ريتال بحنان=متخفيش كلو هيبقي تمام وثقه فيا
مايا بهدوء=اكيد
ريتال بابتسامه =طب يلا نخوش
وصلو عند الغرفه في المستشفي
مايا بخوف=تعالي معايا يا ريتال
ريتال بابتسامه=متخفيش يا مايا يا حبيبتي انا هنا وقفالك
مايا بخوف هزت راسها بالإجابة =ماشي
ذهبت مايا الي الدخل
وقفت ريتال بانتظارها بالخارج بقلق حتي جاء لها اتصال من رقم مجهول
ريتال =الو مين معايا
المجهول =انا تبع فريد بيه انا واقف لحضرتك قدام المستشفي فريد بيه بعتني ليكي عشان اديكي حاجه
ريتال بتعجب=بس هو مقاليش
المجهول=هو قالي روحلها معرفش بقا
يا مدام
ريتال بهدوء=تمم خلاص انا هنزالك
انت واقف قدام المستشفي
المجهول ابتسم بغموض=ايوه يا مدام
نزالت ريتال الي خارج المستشفي
أخرجت هاتفها لتتصل عليه مره آخره
ريتال =الو انا قدام المستشفي مش شايفك انت فين
كان المجهول يجلس في سياره سوداء ضخمه
تحدث بغموض=انا في العربيه السوده الي قدامك دي
ريتال بتعجب من منظر العربيه كانت اول مره تشوفها قفلت معه=ايوه ايوه شوفتها خلاص
ذهبت إليه ولكن تفجاءت بأحد يمسكها بقوه ويغمض عينها ويدخلها داخل السياره بعونف
……و
يتُبع…)
روايه ارهقتني عيونها
الحلقه الثانيه والعشرون
—————–★
وفي المستشفي
خرجت مايا بعد جلست الكيماوي تشعور بالم شديد ولكن جوه شوية فرحه بعد مدكتور طمنها اكتر علي حالتها فضلت تدور علي ريتال بعينها ولكن لم تجدها قعدت بارهاق علي المقعد الموجود جانب الغرفه بانتظاره عشان افتكرت أنها راحت تجيب حاجه
فضلت قاعده لحد مامر نص ساعه مفيش اي حاجه ولا حتي ريتال رنيت
أخرجت هاتفها لاتصال علي ريتال ولكن الموبيل بيدها مقفول ديما
حسيت بالقلق شديد وأنها ممكن يكون حصلها حاجه فضلت تسال كل الناس الي حوليها لكن بلا فايده
أخرجت هاتفها والقلق بينهش في قلبها والخوف عليها يكون حصلها حاجه رنت علي فريد
ولكن كان مقفول افتكرت أنهم بيقفلو الموبيل في الاجتماعات
مايا بخوف وقلق شديد=اوووووف بقا حتي انت كمان يا فريد ياتري روحتي فين يا ريتال انا خايفه اوووي يارب تكون بخير
بعد نص ساعه ومايا لسه في المستشفي خايفا وقفت من جلستها وهي تشعور بالقلق ومش عارفه تمشي بسب أن السواق مش موجود وهي مش معها فلوس كاش عشان تقدار تركب تكس
كانت زي الضايعه لحد مجالها اتصال من فريد
فريد بهدوء=مايوش حبيبتي عامله اي
ريتال فين
مايا بخوف شديد=فريد الحقني انا بقالي ساعه واقفه في المستشفي لا عارفه اجيلك ولا عارفه اروح في حته وريتال مش ظهره من ساعه
فريد بقلق وقف بخوف وقلق شديد من جلسته=يعني اي مش موجوده من ساعه
مايا بدموع وخوف=معرفش انا سبتها ودخلت جوه طلعت ملقتهاش ولا هي حتي قالتلي انها راحه في حتي فريد انا خايفه عليها أووووي
انتنفض فريد بخوف من علي المكتب ليرجع الكرسي بغضب مفرط وخوف بيكول في قلبو عليها تحدث بغضب مفرط=وانتي ازي يا مايا متتصليش عليا كل ده
مايا بدموع وخوف=واللهي اتصلت بس مقفول قولت اكيد في اجتماع
كان بيجري فريد بسرعه قسوه والقلق والخوف بيكلو في قلبو لحد مالقي عمر صديقه قدامو
فريد بخوف وغضب=اركب بسرعه علي المستشفي
عمر بخوف من شكلو المرعب =في اي يا فريد مالك !!!!
ومستشفيت اي !؟
فريد خوف شديد وقلبه هيقف من كتر الخوف=ريتال مش لقينها
عمر بصدمه=اي !!!
ركب العربيه بسرعه وهو بيسوق بتهور
عمر بخوف من حالته=براحه يا فريد كده ممكن تعمل حدثه
فريد بغضب مفرط=اسكت يا عمر بقولك ريتال مش ليقناها حدثت اي بس
عمر بهدوء عكس ما بداخله=طب اهدي انشاء الله بخير
وصل المستشفي في رقم قياسي
لقي مايا واقفه عماله تعيط جري عليها بلهفه وهو الخوف بيكول في قلبو =مايا !!!!
فين ريتال اي حصلها انطقي
مايا بانهيار =معرفش يا فريد معرفش انا ملقتهاش لما خرجت من الجلسه
عمر بهدوء=طب استني احنا ممكن نطلب تسجيلات الكاميرات من المستشفي ممكن تكون شافتها
فريد بغضب=مستني اي اجري بسرعه
دخل لمدير المستشفي وطلبو منو يشوفو الكاميرات في موضوع حياه او موت
وافق المدير دخل فريد غرفة الكاميرات لكن ولا موقع يسجلها
الرجل=هو انتو كنتو هنا الساعه كام
مايا بدموع=الساعه 11:30
جاب التسجلات في الوقت ده وفعلا كانو داخلين مع بعض
فريد بلهفه وخوف اول مشافها=اهي هناك اهي
جرى بقيت المقاطع ليجد ريتال تتحدث بالهاتف
بتعجب ذهبت الي سياره سوداء وتم اختطافها
كان يشاهد فريد الفديو بغضب مفرط وصدمه
همس=اتخطفت
جر بسرعه بره الاوضه
وهو سامع صوت قلبو بيتفتفت من جوه حاسس بخوف ورعب اول مره يحسو كان قلبو هيتخلع من مكانو فضل ياخود نفسو بطريقه سريعه وحاسس انو مش قادر يتنفس
تحدث بغضب مفرط وهو بيتكلم في التلفون=اززززي ازززي تسبوها وتمشو انا هوريكو يا شويا بهايم
نظر إلي عمر الي كان يشاهد حالتو بذهول ورعب =فريد فريد اهدي ارجوك
فريد ببكاء ولاول مره بهذه الطريقه المجنونه وهو بيغرس ايدو في شعرة بغضب وعونف=اززي بتقولي اهدي يا عمر بقولك ريتال اتخطفت ريتال اتخطفت انا مش قادر انسي نظرتها ليا الصبح كانت مستنيياني انا غبي غبي كان لزم اجي معها بس وربنا وربنا مهرحم الي عمل كده
مايا بخوف ودموع=فريد انا خايفه اووووي تعالي نبلغ البوليس انا بجد مرعوبه عليها
احتضانها فريد بقوه
اتصل بحد يجي ياخودها بعد اعتراض شديد منها وأنها عايزه تكون جنبو عشان خايفه عليه
فريد بانهيار وغضب مفرط في الهاتف=يعني اي مش هتعرفو تعملو حاجه انتو لزمتكو اي بقولك مراتي مراتي اتخطفت بس اقسم بالله اقسم بالله مهارحم الي عمالها لو كان حد عايز ينتقم مننا فيها وربنا لفعصو بيديا وهنسفو من علي وش الارض
عمر بخوف علي شكلو المرعب =فريد يا صحبي كده مش هينفع كده انت بتتعب نفسك علي الفاضي ركز معايا ركز معايا كده لزم تبقا اقوي عشان تقدار تلقيها=
فريد بغضب مفرط وبكاء=انت بتقول اي يا عمر بتقول اي بقولك قلبي هيوقف من كتر الخوف عليها تقولي اهدي
بعدو عنو بغضب مفرط وهو بيزقو في صدرو بعونف=بقولك هموت من راعبي عليها تقولي اهدي ازي ازي انا هتجنن
احتضانه عمر بقوه وهو بيتحكم في حركته
كان منهار كليا مش عارف يعمل اي عامل زي التايه من خوفو وقلقو عليها مش مخلينو فاهم ولا عارف يعمل حاجه فضل وقع علي أرض المستشفي بانهيار وارهاق شديد لحد بليل عمال يعمل اتصالات ولكن بلا فايده
رجع القصر وهو في حاله لا يحسد عليها
عمر بقلق =انت بخير يا صحبي
اغمض عيني بغضب وإرهاق شديد=عمر انت تروح وتشوفلي مين الي عمل كده يا تعمل الي قولتك عليه يا انت مش صحبي ولا اعرفك انت فاهم
عمر بهدوء =طب اهدي يا فريد انا هعمل كل الي في وسعي اعملو مش هسكوت
فريد بغضب =وهو ده الي لزم تعملو ولا اقسم بالله لخاليك ترزعل مني اوووي
تركه وذهب الي القصر بغضب مفرط وهو مش قادر يخطئ خطوه كمان كان راسو بتفكر في مليون حاجه وخوف الي بيزيد مش بيقل وهو مش. قا.ر يعمل حاجه ولا حتي في اتصال من رقم غريب
فضل واقف زي التايه جريت عليه سهير بدموع اول مشوفتو =فريد فريد ريتال فين ريتال بنت اختي فين
فريد ببكاء =معرفش يا ماما انا خايف اووووي خايف عليها وحاسس اني تايه مش عارف اعمل اي حاسس اني ضايع اكيد مش حاسس بحاجه غير بوجع في قلبي
سهير ببكاء =لا يا فريد مستحيل مستحيل اخسر بنت اختي تاني بعد كل السنين دي انت لزم تعرفلي هي فين انت لزم تشوفها متقعودش متربط كده
فريد بغضب مفرط=مش عارف اعمل اي بقولك تايه تايه يا ماما حاسس اني قلب ها يوقف عليها
دخل عثمان بلهفه القصر بعد مسمع الخبر=في اي فين ريتال يا سهير فين يا فريد
فريد بدموع=ريتال اتخطفت يا بابا بس وربنا مهرحم الي عمالها
دخل فريد الاوضه بعد انهيار عصبي وهو حاسس برجليه مش قادره تشيلو وقع علي الارض بضعف وانهيار مش عارف يعمل اي ولا يكلم مين كل ميكلم حد يبقا بلا فايده حاسس انو ضايع مش شايف قدامو
قام من جلسته ببكاء شديد دخل غرفة
الرسم لينظر الي لوحتها بدموع وانهيار =ريتال انتي وحشتني اووووي ونبي تكوني بتهزاري انا مستحيل استحمل تبعدي عني مستحيل
اربوكي يا ريتال اي اشاره اي حاجه ممكن تخاليني اطمن عليكي ..اخذ يبكي بانهيار وهو وقف قدام الوحه خدها وطلع بره الاوضه وحطهاا قدامو وهو حاسس بدنيا بتلف بيه محسش بنفسو ونام بارهاق شديد وتعب وحزن والقلق بينهشو في قلبو
وفي احد المناطق المقطوعه في عماره كبيره في شقه منعزله عن الصوت
في احد غرف المنزل كانت تجلس ريتال مربوطه بقوه وحبات العرق تتساقط منها كأنها كانت في سباق وإرهاق شديد بابين علي وشها بدأت تفتح عينها بارهاق بهمس=فريد
فريد
لكن لا رد كانت فكره انها بتحلم غمضت عينها وفتحتها عدت مرات وهي بتبوص للي مكان حوليها لكن كانت تشعور بخوف شديد والم بداخلها وهي تره مكان اسود بئضائه خفيفه مرعبه منعزل عن الصوت
طلعت صوته بالعافيه=الحقوني اااااااه الحقوني مش قادره ااااه
وقعت ريتال علي الارض بالركسي بارهاق وفضلت تنادي بصوت شبه مسموع =مش قادره حد يساعدني فريد فريد !!!”
صحي فريد من نومه مفزوع وهو حاسس بالم شديد جوه لما حس أن ريتال محتاجه وبتنادي عليه
بص حوليه واتنهد بقله حيله وحزن وخوف بينهش قلبو بيطئ دخل الحمام وخرج
لبس هدوم نزال لعمر
فريد بهدوء عكس ما بداخله وجمود=لقيت حاجه
عمر بتنهيد وخوف =لا بس انت مش شاكك في حد معين يا فريد مش قادر تخمن مين عمالها
فردي بجمود ونظرات حده كا الصقر=لا وصدقني هموتو بايدي لو عرفتو
عمر =انا من رائي نبلغ البوليس
فريد بجمود وغضب=مفيش بوليس هيتبلغ انا معرفش حاجه عنها اخاف يئزوها لو حصلها حاجه هموت
عمر بهدوء ء وخوف= خلاص خلاص يصحبي انا هعمل كل الي في أيدي
فريد بجمود=ياريت تعملو فعلا لأن قبل ماموت الي عمالها هموتك انت
دخل فريد القصر مره تانيه وهو حاسس بقلبو بيتفتفت وحاله الحزن الي عمت القصر بغياب. ريتال …..
وفي الغرفه المنعزله في احد الاماكن المعزوله
ريتال بضعف=حد يلحقني فريد مش قادره اااااااه عطشانه حد يشربني حاجه اربكو
فضلت تعيط بضعف =فريد اجورك ساعدني انا محتجالك يا فريد
كان قاعد فريد في غرفتو وهو دافن وشو بين ايدو بغضب وبكاء حس بغصه في قلبو اول مره يحسها حس انها في حاجه حصلتها فضل يلف ويدور الغرفه كلها بخوف شديد ودموع في عيونو مبتحفش رجع بص للوحه بشتياق ودموع وهي بيفتكر كلمها ابتسم من بين دموعو عليها قائلا بعشق =وحشتني يا ريتال وحشتني عيونك انتي فين يا حبيبتي اي اشاره يارب ابعاتلي اي اشاره
عند ريتال كانت وقعه علي الارض بارهاق وهي بتتطلب المساعد لكن اتفجاء بباب الاوضه بيفتح لتهمس بخوف=فريد
وجدت رجل طويل البنيه وعريض جدا مال بامستواه يتأكد إذا كانت ميته ولا لا
المجهول=اهلا بيكي يا حلو انا بس لو اقدار اقريلك بس خدت اومر مجيش جنبك دلوقتي بس صادقيني مش هتفلتي من بين اديا
فضل يحرك ايدو الغليظ علي جسدها برغبه
ريتال ببكاء =ابعد عني ابعد عني بقولك انت مين
عدلها من وقعتها علي الارض مبتسم ببردو=انا الشبح
هههههههه
خافت ريتال منو بشده ولكن حولت تتماسك تحدث بغضب مفرط وارهاق =انتو مين و عايز مني اي انطق
المجهول ببرود=طالبين مرادك يا جميل انتي بس لو توفقي تكوني معايا وانا هدلعك وهربك من هنا كمان
بصالة ريتال بقرف وتف في وشو بغضب=اتفو عليك يا ابن ال****
فوكني بقولك فريد في الحاقني
المجهول بغضب ضربها بقوه علي وشها لدرجه انها وقعت علي الارض تاني =يبنت ال***
وديني مهرحمك فضل يفكوكها بغضب
مفرط وهو بيمسكها بقوه
ريتال بصريخ وبكاء شديد=اوووعي اوووعي بقولك
فكها من علي الكرسي وحاول يمسكها لكن ريتال رغم ارهقها حولت تتماسك وتهرب من قبضتو
ريتال بخوف شديد =بقولك أبعد عني
ابعد
المجهول حاول يمسكها لكن رجعت هربت مسكها من رجلها ووقعها علي الارض وهو بيجذبها ليك بطريقه مخيفه =مش هاسييك هاخود الي انا عايزو بردو
ريتال بصريخ وبكاء شديد وبداخله خوف ورعب من الي منظر الرجل =لا لا ارجوك لا
مل عليها حاول تقبلها لكن كانت بتعدو عنها بعونف رغم أنها صغيره جدا بين ايدو
مسك أيدها بعونف وهو بيسبتها بغضب وكانو معمي ولا وعي بالي بيعملوا حاول قطع ملابسها بعونف حتي ظهر أمامها الجزء العلوي من جسدها
ريتال ببكاء وخوف=ارجوك لا ارجوك فريد فريددددددددددد
يارب ابعد عني ابعد عني
كان زي التايه فيها يقبل عنقها برغبه شديد
لم يقطعه الا صرخها ببكاء شديد
=فريددد
ضربها بقوه مره تانيه اغمي عليها من قوي صفعتو ليها قام من عليها بخوف وهو بيهز رأسها الي كانت شبه ميته وأسر لمستو ليها فضل يبوصلها برغبه لكن لم يقطعها الا دخول أحد شركاءه
مجهول 2بصدمه=يخربيتك اي الي انت عملتو ده قوم قوم معايا بسرعه
المجهول 1 ببرود=أصلها جامده اوووي مقدارتش امسك نفسي قصادها
مجهول 2 بخوف=انت عارف لو المعلم عرف الي انت عمالتو ده هيحصلنا اي
تعالي بسرعه معايا شيلها
حاول المجهول2 انو يشيلها بس حاس كأنها ماتت بلع ريقو برغبه هو أيضا عندما راي جسدها المكشوف=لا عند حق البت جامده اووي بصراحه بس يلا نطلع بسرعه قبل ميجي المعلم
خرجو من الغرفه وتركها مرميا علي الارض بجسد مكشوف وإرهاق كانت شبه ميته
عند فريد في القصر كان قاعد في الغرفه وهو مش عارف يروح فين ويجي منين كان تايه عمال يعيط زي الطفل
دخلت عليه مايا ببكاء=فريد
فريد بدموع وجمود=خوشي
نظرت مايا إلي الوحه المرسومه لريتال بدموع =هي هتبقي كويسه صح
فريد بجمود وسامع صوت قلبو بيتفتفت=معرفش انا تايه تايه مش عارف اعمل اي
مايا بدموع=اكيد هتبقا كويسه دي ريتال قويه جدا انا عارفها مستحيل يحصلها حاجه انا عارفه
فريد ببكاء وخوف=يارب يا مايا انا حاسس ان قلبي هيقف مش عارف اعمل اي طول الوقت فكرها فاكر نظرتها ليا قبل ماتمشي كأنها كانت بتودعني مكونتش اعرف اني ممكن مشوفهاش تاني
تتنهد بعمق وزفر بضيق= اااااه وقلبي وجعني مش قادر افكر في حاجه والخوف بينهش في قلبي
مايا ببكاء احتضانته بقوه=صدقني يا فريد هي كويسه انت ناسي لما رجعت من الموت قبل كده هي هترجع كويسه بردو
فريد بانهيار بين يدها=اااااااه يا مايا ااااه وحشتني نفسي اطمن انها بخير نفسي اخودها في حضني نفسي احس بوجوده كا العاده سامع صوتها في وداني كأنها بتنداهلي كأنها عايزني ومحتجالي كل ماجي اغمض عيني اقوم مفزوع
مش عارف اعمل اي
كانت تربط مايا علي ظهره بحنان وبكاء وهي تحتضانه بقوه=صادقني يا فريد هتكون كويسه متخفش انا عارفه ريتال كويس هي قوي محدش يقدار يلمسها …..”
نام فريد بين أيدها من كثره ارهاقو فضلت مايا حضنه بحب وهي تربط عليه بحنان وهي بتعيط بحرقه=يارب رجعهالنا كويسه يا رب ميكونش فيها حاجه
وفي صباح اليوم التالي كان فريد مزال نائم صحي مفرزوع فجائه لما حس بحاجه مش طبيعيه وكأنها لسه بتنده عليه
بص جنبو لقي مايا حضنه بحنان
شالها برفق وحطها علي السرير بدون أن تستيقظ بصلها بدموع=مش عارف اخاف علي مين اكتر عليكي ولا علي ريتال الي هتوقفلي قلبي عليها تنهد بحزن ودخل الحمام
وعند ريتال كانت لسه وقعه علي الارض بارهاق بكمدات زراقه تحاوط عينها ووجهها المنتفخ من قوية الضربه حست بالم شديد وهي بتحاول تقوم =اااااااه ضهري
فضلت تعيط بانهيار لما افتكرت الي حصلها انبارح =اااااه فريد انت فين أاااه
قطع بكاها دخول رجل ذو هيبه يجلس أمامها بشموخ نظر لها بنظر رغبه وهو يره جسدها المكشوف=قوليلي بقا يا شطره عامله اي دلوقتي
ريتال بخوف شديد حوطت جسدها بيدها الي بتترعش وخوف وهي حاسه بالم شديد مش عارفه تعمل اي تحدثت بصوت مرتجف وخوف=ان..ت مين
عصام=انا محسوبك عصام التنح
عارف هتستغربي لي تنح بس عشان انا تنح بحب اتنح علي خلق الله بس المرادي في حد تاني تنح عليا جوزك فريد خله اخويا يتقبض عليه في قضيه مخدرات (اسامه)وانا شايف انو لازم يدفع التمن في اغلا حاجه عندو
بصلها من فوق لتحت براغبه=وانتي اغلا حاجه عندو
بس قوليلي مين عمل فيكي كده
ضحك ببردو وفيش في صوتو اي ذره مرح =ههههههه اااه اتلقيهم الرجاله قامو بالواجب مقدروش يمسكو نفسهم إذا كونت انا قاعد قدامك ومش قادر امسك نفسي
قالها كلمت الاخير برغبه وهو يتفحصها بدقه بعين كا الصقر
خلتها ترتعش بخوف شديد وبكاء وخجل =ارجوك ارحمني وانا واللهي هخليه يطلعو من السجن واللهي هخاليه يطلعو حتي لو هايهربو
عصام بجمود وبردو=واللهي مهو الأمر مش في يدي الا اكونت سبتك دلوقتي بس في حد تاني كده حابب يصبح عليكي
ولو علي هروب اخويا فأنا هربتو خلاص وبكره هتلاقي اخبارو مكتوبه بالبنط العريض
ابتلعت ريتال لعُبها بخوف من ضحكتهُ البارده الي خالتها تحس بشمازاز حط أيدها علي بطنها بخوف شديد تحدثت بهمس بصوت يرتجف وبطاء=متخفش يا حبيبي بابا اكيد مش هيسبنه
بصلها بتفجاوء=اي ده هو انتي حامل
يلا اهو وريث جديد يدخول عيلت الالفي بدال الي هخلص عليه باديه
ريتال بصدمه من كلمت حست بخوف شديد جوها علي انو ممكن ياذي فريد =لا لا ارجوك اعمل فيا الي انت عايزو بلاش فريد
عصام بابرود وابتسامه سخيفه=مانا هعمل بردو الي انا عايزو بس
عندي حد تاني عايز يروق عليكي انتقام قديم قوي هي شويا وجايا علي الطريق
واكتر خريها صراحه هي الي عرفتني اخدك ازي
ريتال بخوف وصوت مرتعش=مين هي مين دي
عصام بابتسامه غموض ارعبتها=هتعرفي دلوقتي اتكي علي الصبر يا قمر
صدمت ريتال بخوف وعيونها غرقانها في الدموع من كتر خوفها من شكلو ومن طريقه إلي فعلا بارده ضمت أيدها لصدرها العاري وهي شايفه بيبوصلها برغبه شديد من فوق لتحت
قطع صوت أفكارها الي كانت هتموتها وقلبها الي كان وجعها علي فريد وعلي نفسها حسيت بخوف شديد وفضلت تعيط بحرقه وهي بتطلب منو انو يسبها لحد مقطعها دخول
ريتال بصدمه وخوف همست بصوت يرتجف=سحر!!!!!؟
عند فريد طلع من الحمام ودخل غرفه الملابس
استيقظت مايا من نومها بقلق
نظرت حولها لقيت نفسها في قوضت فريد
طلع من غرفه الملابس وباين عليه الإرهاق والحزن
رحتلو مايا بخوف وهي تحتضنه
=فريد حبيبي انت كويس
فريد بحزن=لا خالص
مايا بتنهيد عميق بصتله بحزن=صادقني يا فريد هتبقي كويسه
فريد بخوف=مش حاسس بكده حاسس انا مش بخير خالص
مايا بتنهيد وحزن =انت بلغت البوليس
نفي فريد براسو=لا
مايا بتعجب=لي يا فريد ما يمكن يعرفو حاجه
فريد بتنهيد =مش عايز ادخلهم عشان اقتل الي عملها
بصلته مايا برعب ولاول مره تشوف اخوها بيسعي للانتقام=بس يا فريد
قطعها بحده=مش عايز كلام روحي علي اوضتك
نزال تحت لقي عثمان قاعد بحزن وفي بالو الف حاجه والف سيناريو قطع افكرو دخول فريد المكتب
بصُله عثمان بحزن وهو شايف قد اي هو تعبان حاسس بوجعه
فريد بجمود غير العاده=انت معرفتش حاجه
عثمان بهدوء وحزن=خالص حتي مفيش ليا اي حد ممكن يخطفها
فريد بجمود كور ايدو بغضب مفرط=يعني اي
يعني مراتي كده ضاعت عثمان الفي عثمان الفي أنا افتكرت انك تقدار تعمل حاجه ولا هو اسم علي الفاضي ازي معندكش النفوذ الي تخليك تلقيها بسرعه
عثمان بهدوء=يبني اهدي شويا أنا عمري مامشيت في الشمال يا فريد عشان يبقي عندي نوافذ أنا اااه اسمي لوحدو يخُض بس نا عملت كل الي في أيدي اعملو
تتنهد فريد بغضب وطلع بره الأوضه وهو حاسس بقلبو هيقف رح لرب العالمين ديما بيهربلو لما يكون حاسس انو ضعيف
اتوضي كويس ووقف علي سجدت الصلاه وهو يبكي
سجد لله عز وجل وبيكاء يوذيب القلوب وخنقه جوه وخوف كبير مش عايز ينتهي الا لو شافها قدامو =يارب انت عارف اني بهربلك أول محس اني ضعيف انت الوحيد الي تقدار تنقذها انت الوحيد الي تقدار تقولي هي فين وانت والوحيد يارب الي هتحفظهالي لحد مشوفها
يارب كون جنبي يا رب ارجوك ارجوك.خفف وجعي بخبر يفرحني بأنها كوسه عايز اطمن بس واللهي مش عايز غير كده
وقف من علي سجدة الصلاة بعد التسليم وفضل يدعي انو يلقيها بخير وبسرعه
حس بغصه في قلوب فجاءه ومقدارش يسند طولو وقع علي الارض بارهاق وهو مش شايف حاجه حوليه ودموعو بتنزال بحرقه قائلا بترجي=يااااااارب
عند ريتال كانت لسه مصدومه من سحر جحظت عينها بخوف شديد وهي شايفه وشايفه ناس وراها شكلهم زي الدكتره
ابتلعت لعبُها بخوف=سحر انتي بتعملي اي هنا
ابتسمت سحر بسخريه=بعمل اي هنا لا انا من جيهت بعمل فأنا هعمل كتير اووووي
انتي نسيتي لما قولتك اني مش هسيبك اديني وفيت بوعدي
ريتال ببكاء بحرقه=كل ده عشان خدت منك البيت خوديه مش عايزه
اضحكت سحر بقوه ومكنش في ضحكتها ذرت مرح=ههههههههههه لا بجد.بجد اصدقي ضحكتني بيت اي يبنتي الي انتي بتقولي عليه
منا لو علي البيت عندي عشره
ريتال بخوف=امال بتعملي لي كده
جلست امها سحر بجمود وهي تنظر إلي جسدها العاري بابتسامه غامضه=شكل الرجاله مقدروش يمسكو نفسهم قدامك هههههههه
عصام بابتسامه بارده=ايوه يابنتي هو دي حد يسبت قدامها دي عندها جمال رباني يبختك يا فريد يا الفي بحسدو
سحر بسخريه=ههههه صح مهي زي امها حلوه كده بردو ابوها وقع اول مشفها
عصام بابتسامه=طب امشي أنا بقا وشوفي شغلك انتي أنا عن نفسي هسبلك الحور كله
سحر =متشكره اووو يا معلم عصام
عصام =علي اي داحنا مصلحتنا واحده
مشي عصام ومعه رجلتو
شاورت سحر لدكتوره يدخلو
ابتسمت برود =أنا سمعت انك حامل الف مبروك
بس ياعيني مش هتلحقي تفرحي بيه عشان أنا قرارت اموتك
جحظت عين ريتال بصدمه وخوف ابتلعت لعبها بخوف شديد=انتي بتعملي كده لي
انا معملتلكيش حاجه عشان تعملي كل ده
سحر بجمود=ههه طب مانا عارفه انك معملتيش حاجه أنا بخود انتقام قديم اوووي من تلاتين سنه
بمعني اصحي بحاول اخود بطاري من الي عاملو فيا ابوكي
من وانا اصغر منك وأشوف الذل في عين عثمان الالفي
ريتال بصدمه=انتي تعرفي عمي عثمان مني
سحر=لا دي قصه طويله تعالي اسمعهالك
سحر بجمود=انا اسمي سحر مكاوي بنت رجل طيب كونت جارت ابوكي وانا صغيره
لحد مكبرات وحلويات وبقا فيا الطمع كونت بحب ابوكي اووووي ومتعلقه بيه جدا
بس هو كان بيتسله بيا وعدني انو هيتجوزني ووعدني انو هيكون ليا العمر كله وعدني اني اكون كويسه طول عمري ووعدني اني اكون ملكه وهو الملك وكلام كتير ر من بتاع الحب ده انتي عارفه بقا
امنتلو وسلمت نفسي قبل مفكر اي ممكن يحصل بعد شهر حصل كان حصل بنا أنا وابوكي علاقه محدش عرف عنها حاجه لحد مكتشفت في يوم اني حامل.
انصدمت كونت عامله زي المجنونه عيله صغيره امنت لواحد وهي حاسه معه بالأمان مفكرتش محستش بحاجه غير شعور الحب الي جوايا
لكن ابوكي عمل كل حاجه مكونتش أتوقعها في حياتي
اول كلمه قالها لي =روحي سقطيه
اتفجاءت من ردت فعلو انهرت قلتلو استر عليا اربوك انا ابويا رجل كبير ومش حمل الكسره الضهر وانا صغيره مكونتش عارفه أنا بعمل اي أنا بحبك يا طها
رد عليا وقالي انا مليش فيه اضربي راسك في اتخن حيط مشيت من قدامو وانا منهاره
عايله تأيها خايفه من الدنيا مكونتش عارفه الدنيا مخبيالي اي
روحت عند عثمان الفي استنجي بيه لانو كان أقرب صاحب لبوكي
وقتها هو بس الي كان عارف ان الوحيد بيحب امك وانا كل ده كونت واخده علي قفايا
أكملت بدموع وهي بتراجع شريط ذكرياتها الأليم=قلتلو ارجوك يا عثمان بيه خاليه يتجوزني أنا بنت وحيده وابويا لو عرف هيموت فيها
قالي بمنتها البرود =غوري من هنا يا بت انتي وشوفي هتعملي اي في نفسك اتفجاءت واتجننت بقيت واقفه قودامو منهاره بتراجه لدرجه اني بوست رجلو بس هو كان معمي بحب سهير اخت امك طردني من القصر بتاعو
استرسلت وهي تتنهد بحزن
ابويا عرف بالصدفه اني حامل مات من صدمتو. في بنتو بسكته قالبيه فضلت منهاره جنوبو وانا بتراجه يقوم معايا بس مكنش بيرود مااات ابويا مااات
روحت عشان أسقط الود قبل مبطني تكبر والناس تلاحظ الدكتور كان شمال
هو كمان مرحمنيش اغتصبني وانا تحت تاثير البنج بعد مفوقت كونت حاسه بوجع رهيب
الدكتور قالهالي وبكل بردو وانا شايفه بيلبس هدومو قدامي بعد مخلص الي عامله فيا
قالي تقداري تقومي احنا قصينا الرحم وللاسف مش هتقداري تخالفي تاني
وقفت من مكاني وعلي قد تعبي مسكت فيه وقلتلو ازي انت عملت اي انهارت بين أيده وانا بضربو وقعت علي الارض لقتو بيحرك ايدو عليا بطريقه مقرفه مستفذه
Flash Back
الدكتور بنظر رغبه فيها=بس اي الحلوه دي مش قادر اقولك استمتعت قد اي
جحظت عينها بتفاجوء=اي انت عملت اي انطق
حوط خصرها بقوه وهو يمل عليها=عملت اي يعني اي اغتصابتك
قالها بكل برود ولا كانو عمل حاجه كان لسه هيقربلها بس مسكت المشرط فتحتلو بطنو بيه
وقع علي الارض قدامها ودمو بيتصفه فضلت واقفه قدامهُ بخوف شديد وايدها الي غارقنا بالدم بتترعش وجسمها كلو بيتنفض من خضتها منه
الدكتور بالم=اااااااااه ببنت الكلب اطلبي الإسعاف بسرعه هموت
كانت وقفه قدامة مصدومه مش مصدقه أنها ممكن تعمل كده ابدا
اقتربت من بخوف شديد ولكن كان دمو اتصفه كلو علي الارض فضلت تعيط بحرقه وهي مش قادره تشيل جسمها الي بيترعش من علي الارض وانهارت في البكاء بشده وخوف
=يارب سمحني يا رب يا رب مش كان بقصدي يا رب يا رب
اااااه يار ب ارحمني
وقفت بصعوبه وخرجت بره الغرفه الي كانت في شقه مشبوها نزالت علي السلم بارهاق شديد وهي حاسه الدنيا بتلف بيها
وقعت الأرض مغشيا عليها
Back
اتنفض جسمها وهي قاعده بتحاول متفتكرش غمضت عينها بحزن واتنهدت =تعرفي يا ريتال أنا مكونتش عايزه اذيكي خالص
كانت تستمع لها ريتال بصدمه الصدمه وهي مش قادره تستوعب كم الالم الي مرت بيه وكلو بسبب ولدها
اتلكمت بصوت يرتجف=كملي اي حصل تاني ازي اتجوزتي بابا
ابتسمت سحر بسخرية=لدرجادي عجبتك القصه تحسي انك بتتفرجي علي مسلسل صح
المهم يستي تعالي احكيلك
=شافني رجل طيب قد ابويا رعاني وفضلت جنبو لحد ما بقا عند تلتين سنه متخيله تلاتين سنه وانا من غير جواز ولا خلفه ولا جرح ابوكي بيخروج مني استحلفتلو اني عمري مهنسي الي حصلي بسبابو
كونت ست حلوه اووي وفيا الطمع مع كل الي حصلي ده
الرجل الي لقاني كان تاجر ووحيد معندوش عيال ولا حتي اخوات مات بعيدها زعلت اوووي لما سبني بس اكتشفت انو سابلي فلسو كلها املكو وعمارتو وكل ده
انا فرحت بس علي قد كده زعلت اوووي لانو كان رجل حنين عليا وطيب اوووي
استرسلت بسخريه=بس كانو ابوكي مكفهوش الي عملو في زمان جيه يكمل عليا تاني
كان في قلب غل وحقد وكره لي
كبير اوووي بس اول ماشفتو. افتكرت انو حب زمان الي قلبي مقدارش يحب غيرو حتي بعد كل ده اتفجاءت بيه دخالي المحل بعد كل السنين دي وواقف قدامي بسهواكه زي زمان
لما لقيت قدامي مصدقتش نفسي وكانو جي لقضه اتجوزتو بعد معرفت أن امك ماتت بشهر
ياريتو اكتافه من الي حصلي
كان مفلس معهوش حتي ياكلك اقنعك بفكره الأب الحنون الي اتجوز عشان ارعيكي بس لا كان غيته حاجه تانيه خالص
غيته انو ياخود كل فلوسي وتحت تهديد منو انو ممكن يقتلني خالني أوقع علي كل املاكي
كونتي لسه عند تلتتاشر سنه وطفله صغيره روحتي تلعبي مع في السارع
كان ابوكي وقتها بيكويقني بنار عشان أوقع
استرسلت ببرود انا هقولك تتر النهايه =انا الي موت ابوكي
كانت تنظر لها ريتال بصدمه وهي مش عارفه تعيط ولا تصراخ ولا في اي تعبير علي وشها غير صدمه من الي عمالو ولدها في الست دي وقد اي اتعذبت بسبابو صدمتها زادت لما سمعت انها هي الي عملت كده في ابوها مبقاش في تعبير واضح علي وشها غير صدمه بس كان عكس الي جوها بس كان جوها انهيار طفله بتصرخ بكل ما فيها علي الزمن الي صدمها صدمت عمرها في ابوها الي كانت اشرف الناس بنسبالها والم بيزيد جواها وهي بتفتكر كلمتها وأنها هي الي قتالتو فعلا وصريخ بواجع علي اللي حصل معها من الرجل وانو حاول يغتصبها حسيت انو الدنيا بدور بيها مش عارفه تعمل اي غير معالم الصدمه الي علي وشها
كانت واقفه قدامها وهي شايفه الصدمه في عينيها ابتسمت بسخريه =اي يا قمره روحتي روحتي فين هااا اتصدمتي صح ههههههههه يبنتي مش لزم اصلو ماضي والي حصل حصل المهم دلوقتي تحبي نبداء منين في عذابك
نظرت لها ريتال بكره شديد ودموعها بتتغلغل في عينيها واغضب مفرط نفسها تقتلها وتقتل نفسها بعد كل الي سمعتو منها
سحر بسخريه=خلاص احنا نبداء بحرق
خلعت الجكيت من علي كتفها وكان في حرق قوي وكبير علي دراعها
=شايفه ده ابوكي السبب فيه اي رايك نعملك واحد زيو في وشك ولا فضهرك ولا في رجلكي
لا لا انا رائي في ضهرك يلا يا رجاله
نظرت لها ريتال بخوف شديد وهي بتتراجع لوراه بس بدون فايده فضلت ترجع لحد ملزقت في الحيطه حوطها رجلين طوال البنيه
وهما بيمسكوها بعونف لتقع علي الارض
نظرت إليها بخوف ودموع وقلبها هيقف من خوفها=ارجوكي يا سحر ارجوكي انا اسفه واللهي العظيم مكونات اعرف كل ده انا وربنا مكونتش اعرف ارجوكي ارحمني وربنا هيرحمك صدقني
نزلت سحر لموستوها بسخريه وهي بتبوصلها بجمود=كونت بترجاهم كده بردو ومحدش سمعني
وقفت وريتال كانت منهاره ووقعه علي الارض باست رجلها بترجي
=ابوس رجلك ارحميني انا مليش ذنب واللهي مليش ذنب
استرسلت ببكاء =طب أنا ماشي اي ذنبو الطفل الي لسه مشفش الدنيا
سحر بسخريه=مهو ده مرادي احرق قلبك زي متحرق قلبي في اني مكونش ام طول حياتي
وانا كمان هعمل فيكي كده بس براحه واحده واحده
شاورت سحر لرجلتها أنهم يمسكوها بقوه=جابت سائل قوي يذيب الجلد
ورحت ورها وهي بتبوصلها بكره
كانت ريتال قاعده علي الارض ببكاء وانهيار وهي تترجاها =ارجوكي يا سحر ارجوكي.
ولكن بلا فايده دلقت عليها السائل لتاتي ريتال بالم شديد وصراخ =اااااااااه فرررررررررريد
كانت سحر بترمي عليها السائل وهي بتضحك بشر =هههههههههه انتي لسه شوفتي حاجه
لا لا لزم نسجل الحظه السعيده دي ههههههههه
كانت عامله زي المجنونه فضلت تسجل صوتها وهي بتصرخ بالم وبتنده فريد ينجدها ……
عند فريد كان قاعد يتفحص ملامحها المرسوم بدموع ريتال انتي وحشتيني اوي بقا كده تبعدي عني كل ده يعني أنا موحشتكيك خالص أنا اسف اسف اوووي أنا طلعت ضعيف ومش هقدار احميكي سامحني يا حبيبتي سامحيني يا نور عيوني
وقف من جلسته كان لسه هيدخل الحمام لكن لقي تلفونه بيرن جري عليه بلهفه ليجده رقم مجهول رد بلهفه=الو مين مين معايا
دخلت مايا بالحزن دي وقفت جنبو
فريد في أي
سحر بشر=أنا سحر يا فريد يا الفي
مش قولتك رجعلك
جحظت عين فريد بتفجاو ء وهو بيسمع صوتها اتكلم بغضب مفرط=فين مراتي خطفتها لي
سحر بشر =واللهي لي دي بتاعتي أنا بس انا عليا اني اقهرك
انت وابوك
بقولك اي هبعتلك حاجه عايزك تسمعها وتستمتع زي منا مستمتعه كده ههههههههههه
فريد بغضب مفرط وجنون=انتي عارفه لو مسيتي شعره منها هقتلك
سحر ببرود=شعره بس يبني دانا رجالتي مقدروش يمسكو نفسهم كانو هيغتصبوها بس انا لحقتهم في اخر لحظه واللهي ههههههههههههه
كور فريد ايدو بغضب وصدمه وحس بنار بتنهش فيه لو يطول يمسكها هيقتلها تحدث بصوت جوهري=دانا هطلع عين اموكو يا ولاد الك****** أنا هلمكو يا شو*******
سحر بضحك مستفزه=هههههههه طب اسمع بقا يلا مع السلامه
قفلت بسرعه وهو فضل باصص لتلفون بصدمه فتح تسجيل بعتتهلو ليسمع صوت ريتال بصريخ =اااااااااااااه فررريد
ارجوك كفايا كفايا اااااااااااااااااه
لتحجظ عين فريد ومايا بصدمه و…..
يتُبع)
روايه ارهقتني عيونها
الحلقه الثالثه والعشرون
————————-★
فضل فريد باصص لتلفون بصدمه لما سمعها قفلت في وشو
لقي رساله من نفس الرقم فتح الرساله لينصدم فريد هو ومايا بصراخ ريتال ببكاء=اااااااااااه فريد ارجوكي كفاية كفايه
فريد الحقني اااااااه
بصت مايا بصدمه لتلفون وهي بتسمعو وهي حطه أيدها علي فمها بصدمه وخوف بدأت تنهار في البكاء=لا مستحيل
وقع التلفون من ايد فريد علي الارض وهو تحت الصدمه وصوتها الي دخل دمغووو مش قادر يطلع من دماغو صوت صريخها ابدا
وقع علي الارض وهو لسه في حالة صدمه سامع صوت قلبو، بيتفتفت ورعبو الي جوه مش قادر يوقف علي رجله ،فضل يغرز ضوفرو في شعرو وحاطط ايدو علي ودنو وهو مش قادر يبطل يسمع صوت صريخها الي مش بيخروج ، فضل يصروخ بقوه وانهيار في البكاء
طلع عمر الغرفه لقه في الحاله دي ومايا قاعده منهاره علي الارض
عمر برعب=في أي فريد في أي !!!
مسك التلفون الي واقع علي الارض لياتي صوت صريخ ريتال مره آخره لينظر له بصدمه ودموع
كان فريد شبه منهار علي الارض مش عارف يعمل اي كان بيصروخ بواجع=مستحيل مستحيل يا عمر ريتال ريتال
مسكو عمر بدموع وهو بيحاول يتمسك عكس الالم الي جوه=لا يا فريد مينفعش كده فريد انت لزم تبقا اقوي من كده يا فريد محدش غيرك هينقذها
فريد ببكاء وصوت جوهري=ازززي ازززي هعمل كده انا ضعيف اووووي ضعيف اوووي يا عمر مقدارتش احميها اااااااه يا ربي
عمر أخرج هاتفه وبعت الرقم لشرطه دون أن يلاحظ فريد
طلع بره الاوضه وبدموع مسك التلفون بيد ترتعش=الو الو احمد بيه
احمد بتعجب من صوتو=عمر خير في أي
عمر بدموع =احمد بيه أنا بعتلك رقم دلوقتي عايزك تكشفلي عنو عايز اعرف مكانو باسرع وقت
احمد بتعجب =أنا مش فاهم حاجه رقم مين ده!!؟
عمر بصوت يرتعش =ريتال مرات فريد اختطفت ارجوك يا احمد بيه اتصرف انت الوحيد الي هتعرف تتصرف ‘.
احمد اتنفض من علي الكرسي بخوف=طيب طيب اقفل دلوقتي “
كان عمر واقف بيعيط وهو شايف حاله فريد الي بتسوء جوه بقا منهار تماما عامل زي المجنون
وجده عمر اتصال فيروز
فيروز بحب=عمر عامل اي
عمر بدموع وصوت مخنوق=الحمد لله
فيروز حسيت انو في حاجه في صوتو تحدثت بتعجب=مال صوتك يا عمر في حاجه ولا اي ؟!!
عمر بدموع =ااااااه يا فيروز ريتال اتخطفت وفريد عامل زي المجنون مش عارف اعمل اي
فيروز بصدمه ودموع=اي ازي حصل أمتي ده !!!!؟
عمر بدموع وصوت يرتجف=امبارح من امبارح مختفيه!!’
فيروز بدموع ورعب=اي مقولتليش لي يا عمر ازي يحصل كده ومتقوليش!!!,
مين مين خطافها مين لي مصلحه في كده !؟
عمر بحيره ودموع=معرفش معرفش أنا هتجنن أنا سمعت صوتها في التلفون وهي بتصروخ
فجاء لقي مايا بتصرخ برعب=فريد الحقني يا عمر بسرعه
عمر ساب التلفون يقع وجري بسرعه علي الأوضه فريد
فيروز ببكاء وانهيار=عمر في أي !!!!!؟
لكن لم تجد رد ابدا,
جريت وهي بتخرج هدومها بانهيار ودموع =لا لا مستحيل يحصلها حاجه
جري عمر علي قوضة ، فريد ليجده يجلس علي الارض بانهيار كلي، مش قادر يقف علي الارض خرج الشرفه الموجوده في الغرفه يحاول استنشاق الهواء، ولكن بلا فائده كان حاسس وكانو حد محاوط رقبتو بيخنوقو وكان عمال يشد في شعر بصوت جوهري، باسم ريتال لحد موقع علي الارض مغشيا عليه من الصدمه
مايا بصوت جوهري ملئ بالدموع=فررررررريد
جري عمر عليه بسرعه وحطو علي السرير
عمر بصوت جوهري وخوف =اطلبي الإسعاف بسرعه
جريت مايا تطلب الإسعاف بخوف ودموع ،
كانت وصلت فيروز الي القصر في رقم قياسي، وهي مش عارفه تبطل عياط من ساعه مسمعت الخبر جريت علي القصر
لتجد ياسمين تقف ببكاء علي منظر فريد
فيروز بدموع=في اي اي حصل ؟!!!
ياسمين ببكاء=فريد بيه وقع علي الارض واغمي عليه مش عارفين نعمل اي
جريت فيروز الي غرفه فريد وهي حاسه بخوف بياكول في قلبها
دخلت لقت عمر بيميل عليه
ويحاول يعرف ملو بس بلا فايدة
جريت علي عمر بيكاء=عمر فين ريتال مين خطافها ومالو فريد
مايا ببكاء =سحر
مرات ابوها
فيروز بصدمه ودموع= اي !!!؟
مايا ببكاء=ارجوكي لو تعرفي حاجه قوليلي يا فيروز متعرفيش اي معلومه عن الست دي
فيروز بدموع وخوف=لا لا معرفش، ازاي عرفتو ازي
اخرجت مايا صوت صريخ ريتال وهي تستنجد بفريد لترجع مايا الي الخلف بخوف وصدمه وهي سامعها لتنهار ببكاء =لي لي بتعمل فيها كده هي معماتلهاش حاجه لي ؟؟!”
مايا بدموع وهي بتمسكها=احنا لزم نتمسك مش لزم نضعف احنا كمان لا يا فيروز مينفعش كده ارجوكي ،
جري عمر علي فيروز لما شافها في الحاله دي وهو مش عايز يلمسها وخايف عليها في نفس الوقت وقفت بصعوبه وانهيار =لا يا عمر مستحيل ريتال مستحيل استحمل لو حصلها حاجه ممكن اموت ورها واللهي
عمر بخوف=متخفيش يا حبيبتي هي هتبقا كويسه صدقيني متخافيش
حضنتو فيروز بتعب وبكاء وهي مش عارفه هي بتعمل اي=ازي ازي يا عمر ازي هيحصل
عمر بخوف حوط كتفها ربط علي شعرها بحنان=متخافيش يا فيروز واللهي هي هتبقا بخير أنا اتصلت علي البوليس
واحمد بيه هيتصرف بس بقولك حاولي تفتكري كده اي حاجه اي حاجه عنها عن سحر
فيروز ببكاء وانهيار=مش عارفه مش عارفه حاجه ……”
بعد مرور يومين دخل فريد في غيبوبه ولحد دلوقتي كانو لسه معرفوش عليها حاجه ولا اي خبر.
سهير بدموع وانهيار=يعني اي يعني أنا خسرت بنت اختي يعني اي يومين مش عارفين حاجه عنها يعني اي .!!؟
عثمان بحزن =اهدي يا سهير احنا عملنا كل الي فوسعانه نعملو هي اكيد عايشه محصلهاش حاجه أنا واثق من كده
سهير بانهيار=ازي يا عثمان انا خايفه اووووي !!!؟
اتنهد عثمان بحزن وهو بيفتكر سحر
رجع شريط ذكرياته هما الاتنين لما كانت بتطلب منو المساعده وهو رافض بسب انو بيحب سهير وخاف يخسرها همس دون وعي =انا السبب هي قصداني أنا
نظرت لها سهير بصدمه وعيون حمراء من كثره البكاء=يعني اي يعثمان .!!؟
عثمان ببكاء=انا السبب أنا وطهااا لو كونت ساعدتها وقتها مكنش حصل كده انا السبب
سهير بعدم فهم صرخت بقوه وغضب=عثماااااان انت بتقول اي ازي انت السبب أنا مش فاهمه حاجه
عثمان ببكاء=اهدي يا سهير أنا هحكيلك كل حاجه اهدي
اخذ يقص عليها ما حدث في الماضي بينها وبين طها صديقه لتجحظ عينها بتفاجؤ همست بصدمه=اي !!!!!!
يعني انت وصحبك تعملوا كل ده اززززي ازززي متقوليش يا عثمان اززي
عثمان بدموع=أنا اسف مكونتش عارف ان كل ده ممكن يحصل ابدا
سهير بنهيار=ازي متقوليش مستحيل اسمحك لو حصلها حاجه مستحيل اسمحك يا عثمان
خرجت سهير من الغرفه بغضب وانهيار في البكاء
راحت قوضت فريد الي متركب عليه الاجهزه من يومين مافقش كان ديما بيهمس باسمها بخوف وتعب
وقفت جنبو وهي بتعيط =فريد حبيبي اصحي يقا يا قلب امك مترعبنيش وتتعب قلبي عليك يا حبيبي
….!!!
عند عمر كان يحدث احمد في الهاتف
احمد بحزن=لاسف الرقم مش موجود بالخدمه ولا قدرنا نحدد انهي مكان اتكلمت منو
بس متخفش هتفضل تليفونتكو تحت المراقبه اي حاجه هتحصل أو هتوصل تاني هشوف شغلي
عمر اتنهد بعمق=ماشي يا احمد بيه
قفل احمد مع عمر وأخذ عمر يبكي بشده علي حاله صحبو الميؤس منها الي بقالو يومين مفقش منها..!!”
……….
عند ريتال في الغرفه المنعزله فتحت عينها بعد يومين وهي مفكره أنها ماتت لتاوهت بالم
وإرهاق =ااااااه ضهري
جت ترجع بضهرها للخلف ولكن اخذت تصرخ بوجع اكبر=ااااااااه يارب
همست بدموع شديدة وهي تحاول تمنع صوت شهقتها=فريد اااااه……..
انت فين…!!!؟
………………
عند فريد فاق وهو بياخود نفس عميق كانو بث فيه الروح من جديد همس بتعب=ريتال
سهير بخوف ودموع=فريد حبيبي انت كويس يا رب الطفك يا رب لطفك ورضاك علينا
الحمد لله الف بركه انك صحيت يا حبيبي
فريد بهمس وتعب وباين الإرهاق علي وشو=ريتال فين…
ااااه
سهير بخوف ودموع=اهدي يا حبيبي اهدي فوق انت وبعدين اسال عليها
اعتد فريد من جلسته بصعوبه وهو مش قادر يسند طولو
ليقع فريد علي الارض وهو يحاول الوقوف
جريت سهير عليه بدموع=ارجوك يبني متعملش في نفسك كده !!’
فريد بارهاق=عمر فين
سهير بلهفه=ثاوني هندهولك
ذهبت سهير سريعا الي
••••••••••••••••••
عند ريتال كانت وقعه علي الارض بتصرخ وتهمس بالم شديد يحاوط قلبها وجسدها، بدأت الدموع تنزال من عينيها زي الشلال وهي،
بتتوجع وبتنهد علي فريد=فريد ارجوك تعالي بقا خلصني يا ام اخلص واموت ارحمني يارب
حطيت ايديها علي بطنها وهي تحوطها بخوف ويد ترتعش
بصت حوليها لكن لم تجد غير غرفه سوداء بنور خفيف حولت الوقوف من جلستها لكن اتاوهت بالم شديد لتقع علي الارض=اااااه
اتمسكت اكتر وهي بتحاول تقف وهي محاوطه بطنها بايديها راحت نحيت الباب والغريب انو كان مفتوح
فرحت ريتال وجريت علي بره بارهاق وهي بتتاكد انو مفيش حد شايفه مشيت بالم شديد وهي تحاوط بطنها لتقع علي الارض مره تانيه مش قادره تسند طولها فضلت تعيط بحرقه لكن وهي بتمنع صوت شهقتها عشان محدش يسمعها كانت ماشيه وشافت بعضا من الرجاله نايمين خارج الغرفه
راحت نحيت باب الشقه بتعب وإرهاق وهي مش حاجه شايفه قدامها لكن إ تفجاءت بي
سحر الي قدمها
خافت ريتال اول مشفتها فضلت ترجع لوره بخوف شديد وهي بتنفي برأسها=لا لا مستحيل.!!
سحر بسخريه=ههههه مكونتش اعرف انك قدره لدرجه انك تحاولي تهربي امال فين الرحاله
زهعت بصوت جوهري وغضب =فينكو يا شويا بهايم !!!؟
ليستقظو جميعهم بخوف ويذهبون إليه ويتفاجوءه بريتال الي وقفه علي رجلها بشكل لا تحسد عليه تمام تحاوط بطنها بخوف
المجهول 3 بصدمه=يبنت الك****** بقا بتستغفلينا
ادها صفعه قويه علي وجهها لتقع ريتال علي الارض بالم اكبر وصريخ =اااااااه
صرخت ببكاء حار=حرام عليكي كده حرام عليكي الي بتعمليه فيا انا مليش ذنب ولا حتي ابني
بصتلها سحر بجمود وكأنها بتتكلم مع قلب من حجر نزالت لموستوها بنظره كره وهي بتبوص علي ايديها الي محاوطه بطنها
=تصادقي الود ده قوي أوي انو بعد كل الي حصل في امو مسبهاش …!!
ابتلعت ريتال لعبُبها به ف ورتجاف حوطت بطنها بخوف اكبر =انتي قصدك اي
مديت سحر أيدها علي بطنها تلمسها برقه
لتغمض ريتال عينها بكره وإرهاق شديد افتكرت انها ممكن تحن لكن اتفجاءت أنها وقفت فجاءه
سحر بجمود=خودها جوه وابداء في الخطه التانيه
تتركتها سحر وذهبت دون كلمه اخره
ريتال بخوف وارتجاف وبكاء =اي خطه اي يا سحر سحرررر متسبنيش وتمشي خطه اي
ارجل بعونف=يلا انتي لسه هترغي بروح امك
ريتال فضلت تصرخ ببكاء وحرقه=لا يا سحر لا ونبي لا ونبي لو كان ربنا غالي عنديك ونبي متعملي فيا كده
كان الرجال بيشلها وبيحوطها علي السرير بعونف وهو ماسك أيدها تاوهات بالم شديد من ضهرها ومن مسكت ايدو
جاء من الخارج دكتور مشتبه به تحت نظرات ريتال الي مرعوبه وهي مربوطه في السرير وتتالم من وجع ضهرها بشده بصتلهم برعب =انتو هتعملو اي لا ونبي ونبي خلاص ونبي كفايا انا ابوس ايدك ابوس ايدك هديك كل الي انت عايزو بس متنزلش ابني ونبي وحياة اغلي حاجه عندك ارجوك وربنا معملت حاجه ارجوك ارجوك اسمعني ونبي خالو عندكو شويه رحمه بس…
كانت تصرخ بالم وفحيح ولكن بلا فائده
وضع الدكتور حقنه مخداره في رقبتها
لتغرق ريتال في نوم عميق وهي تتنفس بصعوبه وتهمس بكلماتها الاخيره=ارجوك لا….
وقف الدكتور وبداء في لشغل
•••••••••••••
وفي المساء
عمر بارهاق وهو يتحدث بالهاتف=معرفش يا فيروز أنا خايف أو زيك
فيروز ببكاء=بس انا وثقه انها بخير اكيد مامتتش ابد مستحيل ده يحصل
عمر بحزن شديد=فريد علي آخره لولا الحقنه الموهديئه كان زمانو مات من كتر الجنان
اتنهدت فيروز بحزن قائلا =طب يا عمر أنا لزم اقفل لو في جديد قولي
هز عمر رأسه بالإجابة بحزن=حاضر
أغلقت فيروز هاتفها وهي تتنهد بحزن وبتفتكر ريتال وبتعيط عليها بحرقه خرجت هاتفها وهي تبحث بين صورههم
وتنظر لها بدموع=وحشتني اوووي يا ريتال
لقيت صوره كانت فيوم ريتال جايلها وبتقولها معلومات عرفتها عن سحر
زي أنها عندها بيت في حته مقطوعه في الشيخ زايد قطبت حجبيه بتحاول تفتكر بس واخيرا جمعت قامت فيروز بسرعه وهي بتلبس هدومها
خلصت لبس وجريت تروح علي القصر باسرع وقت وصلت في زمن قياسي
كان عمر واقف بره في القصر بحزن وهو بيتنهد ليجد فيروز تركض عليه بسرعه ولهفه=عمر عمر
عمر بتفاجوء=فيروزز انتي بتعملي اي هنا !!
فيروز بلهفه=مش مهم دلوقتي المهم اني افتكرت حاجه قالتهالي ريتال قبل كده
إن سحر دي ليها بيت في حته مقطوعه في الشيخ زيد
عمر بتفاحوء=اي… ده فين بظبط بسرعه
فيروز =معرفش بظبط لأن ريتال ماقلتش بس ينفع تلقيها صح ح يا عمر
عمر بلهفه وفرحه=اكيد استني هكلم احمد بيه
اخرج هاتفه بلهفه
ليرود احمد بلهفه=اي طب خلاص انا جيلك وهعمل كل التحريات الزمه
اغلق عمر الهاتف بفرحه وهو بيبوص لفيروز =انشاء الله تكون هناك ونلقيها
فيروز بدموع=يارب يا عمر يا رب
عمر =أنا من رائي نقول لفريد لما حالتو تتحسن
هزت فيروز رأسها بالاجابه=فعلا
وفي صباح اليوم التالي في قسم الشرطه دخل العسكري باحترام
=احمد باشا احنا قدرنا نلقي مكان الي حضرتك تقولنا عليه هو بيت في الشيخ زايد في حته مقطوعه باسم سحر مكاوي
احمد بابتسامه=حلو اووي تقدار تطلع انت
خد احمد حاجته وذهب بيها الي قصر فريد الالفي وهو في العربيه
اخرج هاتفه ليتصل علي عمر لياتيه الرد=الو يا عمر انا عرفت المكان انت فين أنا جيلك
عمر بلهفه=أنا في القصر اتفضل تعالي
احمد=ماش خلاص انا جي
اغلق الهاتف وهو يبتسم بتوعد
وصل القصر في زمن قياسي
دخل بلهفه لجوه ليره عمر ركض عليه بلهفه
=يلا قول لفريد خاليه ينزال بسرعه
انا بعت القوات علي هناك وهما هيقمو بالواجب
عمر بلهفه= حاضر
جري علي قوضت فريد، الي كان مسطح بحزن وهو بيبوص لسقف بشرود ليقطع شردو عمر وهو بيخبط بقوه
راح عندو بجسد مرهق وعيون دبلانه
فتح الباب بحزن=في أي يا عمر بتخبط لي كده
عمر بفرحه فريد البس بسرعه عرفانه مكانها
جحظت عين فريد بتفجاوء
=اي
جري بسرعه وبلهفه علي غرفه الملابس لبس هدومه
لقي مسدس جنوب خدو في جيبو
رجع لعمر ونزلوا سوه ليجد احمد ويقطب حاجبيها بتعجب
عمر بأسف=أنا اسف ياصحبي كان لزم اعمل كده
جري فريد وعمر ركبو العربيه بدون اي كلمه
وفي الشيخ زايد في المنطقه المقطوعه
سحر كانت واقفه بتحضر نفسها انها تدفن ريتال بالحياه لكن اتفجاءت بأحد جي بسرعه
=الحقي يا معلمه في بوليس تحت العماره وشكلهم طلعين هنا
سحر بصدمه=اي هاتو البت دي بسرعه
جريو نحيت ريتال الي لسه تحت تاثير البنج
تهمس بخوف=فريد
شالها الرجل لتشعور بالم وبسائر جسدها ببكاء لا يجف
كانت الشرطه حاوطت المكان من كل جها
وصل فريد وعمر وأحمد في زمن قياسي ركض فريد بلهفة خارج السياره حاولو الجميع منعوا لكن كان هو رغم كده اقوي منهم
اخذ يركض بلهفه الي الاعلي
سحر بفحيح=يلا من هنا بسرعه
نزلوا من سلم المطبخ في العماره
دخل فريد الشقه بلهف وهو بيبحث عنها في جميع الغرف لكن لم يجدها دخل أحد الغرف ليجد سرير طبيب وعليه دم كتير لينفض قلبو بخوف وعنف جري بسرعه نحيت الباب التاني
ليسمع صوت خطوات سريعه ركض خلفهم بلهف وكان وره عمر وأحمد
وصلو لتحت سحر بفحيح وغضب
=حطوها في العربيه بسرعه
حطها الرجل في شنطة العربيه فعلا صعدت سحر بالسياره هي ورجالته كان وصل فريد علي اخر لحظه
رح فريد يركب العربيه بتعتو بسرعه البرق وهو بيطلع وراهم تحت نظرات احمد الي حاول يمنعه بس بلا فايده
جري بالعربيه وكان وراه عناصر الشرطه
كان أحد رجال العصابه يسوق بسرعه مهوله وسحر بالخلف تنظر لرفريد الي معرفوش يضيعو عنهم بخوف
=لو طال الأمر اقتلوا
كان فريد عمال يخبط العربيه بجنبه
فريد بغضب مفرط=وقف العربيه
ليركُله المجهول بالسياره
فريد بغضب=يبن الك***
افتكر طريق تاني عشان يواقفه مشي فريد منو بسرعه
لدرجه ان الرجل افتكروا مشي فضل ماشي بهدوء بعد ملقي اختفي تماما
لكن تفجاء بيه طلع في وشه ليوقف السياره بخوف شديد وهو بيدوس علي الفرامل
خرج الرجل من العربيه ورح نحيتو عشان يضربون لكن تفجاء برصاصه في صدره من فريد لكن سحر رغم ده كملت نزالت وهي بتبصلو بكره تحدث بفحيح=انتو واقفين لي خالصة عليه
حاول يضربوه لكن فريد كان اسرع منهم منهم أطلق الرصاص عليهم جميعا
تحدثت سحر بكره=احسنلك وفي مصلحتك انك تمشي يا فريد يا الفي
حط فريد المسدس وهو يوجه علي سحر
سحر بكره =مش من مصلحتك ده علي فكره استرسلت بسخريه وكأنها مش خايفه من الموت=سيب السلاح يا صغنن احسن تتعور
ضرب فريد الرجل اخر من العصابه في رجله رصاصه
قائلا بفحيح=فين ريتال انجزي
نظرت له سحر بخوف لكن حولت تتماسك قدامو قائلا ببردو عايز تشوفها قبل متموت
تعالي معايا
كان فريد ماشي وراها وهو بيبوص حوليه بيرقب ليكون في حد تاني معها لكن لم يجد
فتحت سحر شنطه العربيه
لتجحظ عين فريد بتفاجوه
=ريتال …!
سحر بحقد وصوت جوهري مسكت ريتال بكره=سيب المسدس والا هتتشاهد لي روحك وعليها
مكنش فريد مركز معها كان مركز علي ريتال الي كانت كلها هدومها دم ووشها المنتفخة من كثره الضرب وعينها المحاوطه بكمدات زرقاء قويه لتهمس بصوت يرتجف =فر..يد
وقعتها سحر علي الارض وهي تشير عليها المسدس لتقع ريتال دون ادني محاوله بارهاق وكأنها حثه هامده
نظر لها فريد بصدمه ودموع ويرجع يبوص بشر وعيون حمراء لسحر =هاقتلك يا سحرررر
سحر بكره وصوت جوهري =انا الي هقتلكم كلكو أنا الي هدفعكو تمن الي انا عشتو واحد واحد
فريد بعدم فهم=أنا مش فاهم حاجه انتي بتتكلمي عن أي
سحر بابتسامه سخريه=لا دي قصه طويله تبقا تحكهالك حبيتك في الجنه بقا …
سحر بفحيح=ارمي المسدس ده من ايدك والا هقتلها يلااااااا
فريد بخوف رمي المسدس بس بعد متاكد انو عمر وره
رح عندها وهو يحاوطها وينظر لريتال بخوف ودموع مال عليها يغطيها بدموع حتي لا يكشف جسدها المكشوف ليكور ايدو بغضب مفرط =بلاش هي ارجوكي خودني أنا بلاش هي يا سحر
سحر بكره=ياااااه علي الحب لدرجادي هتفديها بروحك
فريد بدموع =ارجوكي يا سحر بلاش هي خودني بدالها فضل باصص علي ريتال الي كانت شبه مايته بنهيار وقلبو وجع.وعلي ششكلها
كانت لسه سحر هتضرب نار لكن تفجاءت برصاصه في أدايها ليقع المسدس من يدها لتاوهت من بالم شديد وهي تنظر الي عمر وأحمد بغضب مفرط
حاوط الشرطه المكان بأثريه
احمد بغضب مفرط ذهب إليها ليصفعه بقوه=ببنت الك** دانا هوريكي اين سوده
استرسل بصوت جوهري=عسكري خودها علي البوكس
كان فريد قاعد علي الارض عامل زي العيل الي رجع لمو فضل يعيط وهو خايف يلمسها
من شكل الدم لينظر الي مكان الحرق في ظهرها
فضل يعيط زي العيل ووجع في قلبو
فريد بدموع وحزن=ريتال حبيبتي متخفيش أنا جيت خلاص متخافيش هخدك علي المستشفي دلوقتي حملها برفق وهو يركض الي السياره
تحدث بصوت جوهري=افتح العربيه بسرعه يا عمررررر
حطها في العربيه برفق ولكن لا رد من ريتال كانت شبه ميته
صعد الي السياره ووصل الي المستشفي في زمان قياسي ليهز صوته الجوهري بدموع اركان المستشفي=
تروالي بسرعه معايا حاله طرقه
لياتي الممرضين بسرير متحرك وضعها فريد ولكن نايمها علي بطنها بسب الحرق الي في ضهرها أخذوها الممرضين الي الطورائ
كان فريد لسه هيدخل بس مانعو الدكتور
الدكتور =بعد اذن حضرتك اتفضل هن
—————–
وبعد مرور يومين وكانت ريتال تحت المراقبه في غيبوبه وفريد مبيمشيش من عندها
دخل فريد غرفتها ليجدها محاوطه بالاجهزه من جميع الجهات دخل إليها ببطء وحجم الالم في قلبه مبيقلش كل ميشوفها في حالتها دي حالتو بتنهار ويبقا عامل زي المجنون .
وكانت ديما سهير ومايا جنبو وعثمان
حتي عمر وفيروز الي خوفها علي صحبتها خلها تنهار كليا
قعد جنبها وهو بيعيط بشده =مهو ده مش عدل بردو يا ريتال انتي وحشتني اووووي
انتي لزم تصحي ارجوكي اصحي اصحي متعمليش في قلبي كده متعمليش فيا كده ارجوكي يا ريتال
حركت ريتال انماله علي يد فريد بارهاق
بصلها فريد بعيون ملئ بالدموع
وفرحه=ريتال
ريتال بارهاق كانت تهمس وهي تغمض عينها=فريد انت فين
الحقني
فضلت تهلوس بالكلام وهي بتعيط كانت مغمضه العين ومع هذا كانت تبكي بشده
=ااااه فريد الحقني
ااااه ضهري
مش قادره
فريد بدموع وهو حاسس بالم شديد من دموعها وكم الالم الي عانته وهو مكنش جنبها نده علي الدكتور لياتي الدكتور سريعا وهو يركض
دخل الغرفه وكان فريد واقف جنبها وهو ماسك اديها طبع قبله علي خدها وهمس جانب أذنه
=ريتال حبيبتي انا هنا اهو أنا موجود
متخفيش مش هسيبك ياروحي مش هسمح يحصل فيكي كده تاني بس ارجوكي فتحي عيونك بوصلي أنا اهو
بدأت ريتال تفتح عينها ببطء أسر كلمته ببطء لكن لا تكتمل الصوره أمامها ابدا
تجمعت الدموع في عينها المحوطه بكمدات زرقاء تحدثت بتعب =فريد
فريد بابتسامه ودموع=جنبك يا روحي جمبك
فضلت تعيط بحرقه=فريد أنا كونت محتاجلك اوووي
فريد بدموع والم =وانا جنبك يا روحي أنا اسف اسف اني مكنتش جنبك انا اسف
اخذ يقبل عينها وخدها بعشق ودموع وهو مش قادر يسبت قدمها ابدا مسك أيدها
=ريتال انتي وحشتني اووي أنا كونت هموت مش انا قولتك متعمليش كده فيا لي ياريتال لي كده
ريتال بدموع وهي تتذكر ما حدث بها=فريد أنا خسرت كل حاجه كل حاجه
فريد بدموع=أنا جنبك ياروحي أنا معاكي
ذهبت ريتال في نوم عميق مره اخر لينظر فريد الي الدكتور بدموع=هي غمضت عينها لي
الدكتور بهدوء=معلش يا استاذ فريد هي لزم ترتاح مينفعش تقف معها كده معلش ينفع تختلها ترتاح
هز فريد رأسه بالإجابة بدموع وهو يخرج مع الدكتور ويتركها نائما بارهاق ودموعها لا تجف حتي وهي في نائمه
فريد بدموع=هي حالتها عامله اي يا دكتور
الدكتور بحزن=هو الحقيقه مدام ريتال محتاجه راحه اليومين الجين دول كلهم هي هتفضل كده لحد متستقر حالتها لأن هي اتعرضت لصدمات كتير اخر فتره ده غير العذاب النفسي و الجسدي الي عاشتو عشان كده هي لزم بعد مستقر حالتها تتعرض لدكتور نفسي
يتابع حالتها ده الحل الوحيد يا فريد بيه
استرسل باحترام =بعد اذن حضرتك
مشي الدكتور من قدموا وسابو تحت صدمه
من كاملو وأنها اتعرضت لكل العذاب ده وهو مكنش مكانها ولا حتي معها فضل يعيط زي الطفل
وبعد مرور أسبوع من ابشعهم في حيات فريد وهو شايفه مفيش منها أي استقرار
لحد مفاقت من نومها واول واحد همست باسمة فريد
كانت تنام ريتال علي السرير علي بطنها وفريد
جنبها كانت تقف الممرضين بيغيرولها علي الجرح الي بداء يتلاشه مع الوقت
فريد =هو ينفع اعرف بتغيرولها ازي عشان لما اغيرلها في البيت
الممرضه بهدوء=تمام اتفضل
بداء فريد يغيرلها وقلبو وجعو من منظر الجرح
بهدوء انتهت الممرضين وخرجوا وفضل فريد يتأمل وجهها الشاحب بدموع حرك أناملها علي خدها لتفتح عينها بارهاق اثر لمستو
=فريد
فريد بعشق ودموع=عيونو
ريتال بتعب=أنا فين يا فريد
فريد بهدوء وهو يحرك انماله علي وجهها=انتي في المستشفي ياروحي
ريتال بدموع=انا عايزه اروح البيت
فريد بتنهيد =حاضر ياروحي أنا بس اطمن علي حالتك بس تستقر وهنرجع
ريتال بصوت مخنوق =لا يا فريد
انا عاوزه اروح
فريد بتنهيد =حاضر زي مانتي عايزه بس ارتاحي
خرج فريد من الغرفه وذهب الي الدكتور ليستشيرو في الخروج
الدكتور بتنهيد=هو ينفع عاادي بس انا شايف انو حالتها لسه عايزه تستقرر
فريد =طب بما انها مش عايزه تقعود تاني ينفع صح
الدكتور باحترام=بدال كده يبقي تمام أنا هروح اشوف حالتها ولو كده هتطلع بكره انشاء الله
فريد بتنهيد=تمم شكرا جدا يا دكتور
ذهب الدكتور من أمامه
وتنهد فريد بضيق
بتاتي مايا وفيروز وعمر من خلفه
فيروز بلهفه=ها يفريد ريتال عامله اي دلوقتي
فردي بهدوء=الحمد لله بقيت احسن من الاول
عمر =وانت عامل اي يا صاحبي شكلك تعبان اوووي يا فريد انت بقالك اكتر من اسبوع مدوقتش النوم
فريد بتعب=ولا هدوءه غير لما اخود حقها واطمن أنها بخير
عمر بتنهيد=ماشي يصحبي
مايا قامت باحتضان اخوها بحب وهي تغمض عينها=حبيبي يا فريد
انا شايفه انك مش كويس خالص طب روح نام واحنا جنبها مش هنسبها
فريد برافض=لا يا مايا مش هقدر انام
مايا بتنهيد=خلاص براحتك بس هو احنا ممكن نشوفها
فريد بنفي=لا تشوفوها بكره لزم ترتاح
مايا هزت راسها بالاجابه=تمام
وفي اليوم التالي
كانت ريتال تجلس وتغير لها الممرضين علي الجرح
دخلت فيروز بعد مستاذنت
ريتال بتعب=خوشي يا فيروز
دخلت فيروز ولكن انصدمت من شكل جرحها غمضت عينها بحزن وحولت تمنع صوت بكاءها مسحت دموعها ورحت قعدت جنبها
فيروز بحنان=ريتال حبيبتي
نظرت لها ريتال بجمود ولاول مره تشوف النظره دي في عينيها =شكلو وحش اوووي صح
فيروز مصتنعه الابتسامه=اي …لا طبعا ده جرح سطحي جدا انتي بس الي مش شايفه
ريتال بدموع=فريد مش هيقدار يشوفني حلوه تاني
شوهتني ؟!
فيروز حاولت أنها تتمسك بقدر الاماكن=انتي بتقولي اي يا ريتال فريد مدقش النوم من يوم الحدثه تقوليلي مش هيرده يشوفك تاني
ريتال بدموع=أنا خسرت كل حاجه يا فيروز خسرت كل حاجه
استرسلت بوجه=ااااه قلبي وجعني كونت اتمني اموووت قبل ميجي اليوم ده انا شوفت عذاب شوفت الموت بعنيا
حطت أيدها علي بطنها بالم=أناخسرتو
ومش هقدر اخلف تاني
فيروز بدموع=لا يا ريتال لي بتقولي كده
انتي لسه صغيره اكيد هتخلفي مره اتنين وتلاته
ريتال بدموع والم بينهش في قلبها =مستحيل يحصل
غمضت فيروز عنيها بالم وهي مش قادره تطلعها من الم الي هي فيه=حبيبتي
انتي معاكي فريد بيحبك ومش هيسيبك ابدا انتي متعرفيش حصلوا اي وانتي تعبانه كان بيموت حرفيا
كانت لسه هنتكلم بس قطعها دخول فريد
مسحت دموعها
وفيروز وقفت من جلستها وهي تتصنع الابتسامه=طب انا هخروج أنا
هزت ريتال رأسها بالاجابه=طيب
رح فريد عندها ونزل علي رقبته قدمها بابتسامه=حبيبتي عامله اي
ريتال بحزن=الحمد لله احسن من الاول
عملت اي في موضوع الخروج
فريد بتنهيد=كلمت الدكتور وهيكتبلك علي خروج دلوقتي عشر دقائق وتلبيسي ونخروج
هزت ريتال رأسها بالاجابه بحزن =ماشي
فضل فريد بصصلها بيتامل عينها وكل انش فى وجهها بعشق وكانو بيشبع من ملامحها الي اتحرم منها
حرك انماله علي وجهها بلطف=حبيبتي انتي زعلانه لي
ريتال ابتسمت بسخريه=لي
فريد أنا خسرت كل حاجه انت متعرفش حاجه
عن الي انا عشتو
فريد بحزن ودموع=أنا اسف اوووي يا ريتال اني مكنتش جنبك ياريتني كونت انا وانتي لا ياريت كان كل ده حصل فيا وانتي لا
كانت ريتال قاعده بتعيط بحرقه وهي بتفكر
الي حصلها كلو قدام عنيها مبيخروجش من بالها
حوطت وجه بيدها وهي بتمسحلو دموعو وهي بتعيط=فريد أنا كونت محتاجلك اوووي أنا عشت اسوء ايام حياتي انا خسرت نفسي خسرت الطفله البريئه الي جوايا
خسرت ابني الي لسه مشفش الدنيا
انا تعبانه اوووي اوووي يا فريد
كان يتمني لو يحتضنها ولكن خاف يلمسها بسب الجرح الي في ضهرها
تتنهد ومسك ايديها وهو يقبلها بدموع وحزن=مش هسمح يحصل كده تاني صادقني هنتقم منها اشد انتقام
ريتال بحزن=لا يا فريد بلاش هي عندها حق فكل حاجه عملتها ده عدالة ربنا
ربنا رد كل حاجه حصلتلها فيا
فريد بصدمه وعدم فهم=انتي بتقولي اي يا ريتال انتي متخيله انتي بتقولي اي
ريتال أغمضت عنها بحزن ودموع=لو سمحت يا فريد اعمل الي بقولك عليه
فريد قام من جلسته بصدمه=ريتال انتي كونتي هتموتي
ازي بطلبي مني منتقمش منها دانا مش هاهدا الا لو قتلتها بايدي
غمضت ريتال عينها بوجع وصرخت بقوه=فريد
قولتك لا
فضل بصصلها بصدمه لحظات مسح علي وشو بغضب وخرج بره الاوضه احسن ميفلت أعصابه
عمر بتعجب من حالته=مالك يا فريد في أي
فريد بضيق وغضب=أنا مش عارف هي بتفكر ازي لي هي ببراءه دي لي مستحيل اسمع كلامها ابدا انا هقتلها بايدي الست دي دي كانت هتموتها
عمر بتنهيد=اهدي بس يا فريد متعملش كده
في نفسك فاهمني هي قتلتك اي
فريد بغضب=بتقولي متجيش جنبها هي ردت فيا الي تعمل فيها انا مش فاهم حاجه
عمر بتنهيد عميق زفر بضيق=طب اهدي يافريد ممكن يكون في حاجه حصلت تخليها تقول كده هي تروأ بس واحنا نسالها
فريد بت>نهد بضيق=انا هروح اكمل اجراءت الخروج
عمر =ماشي روح وخود نفس كده
ذهب فريد ليكمل اجراءت الخروج
وهو حاسس بضيق جوه من براءتها ومدفعتها عن الست الي كانت هتموتها
اكمل الاجراءت وفيروز ساعدتها أنها تكمل لبسها
خرجو سويا من المستشفي
مسك فريد اديها ووصلها للعربيه برفق
وصلو القصر في فتره محدوده
استقبلتهم سهير بفرحه وهي شايفه ريتال قدمها بخير لكن حست بوجع لما شافت شكلها والضرب الي خدتو
سهير بدموع=ريتال حبيبتي حمد علي سلامتك يا قلب خالتك أنا كان هيقف قلبي من الخاضه عليكي
ريتال بدون تعبير =شكرا يا خالتو وانتي كمان وحشتني أو وي
وجدت عثمان يأتي من خلفها بحزن وهو يبتسم بفرحه وأنها بخير
لتنكمش ملامحها بغضب
عثمان بابتسامه=حمد لله علي سلامتك يا بنتي نورتي بيتك
اقتربت منه ريتال وهي تنظر له بغضب
ليتعجب عثمان وكل من حولها منها
ابتلع لعبُابه بخوف من أنها تكون عرفت=في..اي يا ريتال بتبوصلي لي كده
ريتال بغضب والدموع اجتمعت في عينيها =أنا مستحيل اسماحك علي كل حاجه حصالتي بسببك وبسببو مستحيل
نظر لها الجميع بصدمه الا سهير الي وقفت تعيط
فريد بعدم فهم=ريتال انتي تقصدي اي بكلامك ده
نظرت لها ريتال ورجعت بصت العثمان بغضب=ابقا خاليه يفهمك كل حاجه بنفسو
مشيت من قدموا بغضب لكن كانت هتقع علي وشها ليمسكها فريد بسرعه بحذر دون أن يلمس جرحها
مسكها طلعها الاوضه برافق
دخلت ريتال الاوضه وهي بتبوصلها بحزن
=فريد
فريد بحب=حبيبي
ريتال بخجل وحزن=عايزك تسعدني عايزه استحمه
فريد بهدوء=تعالي معايا
ادخلها الحمام
واجلسها علي البانيو برفق أخذ يخلع عنها سيبها برفق دون أن يلمس جرحها
لينظر لها بحزن علي الضربات الموجوده في جسدها نظر إلي جرح أسفل بطنه لينظر لها يرها تبكي بشده
بصلها فريد بصدمه=هما الي نزلوه
ريتال ببكاء هزت راسها =ااااه
مسحلها دموعها بالم وهو حس بغصه جوه قلبي من شكلها الي يصعب علي الكافر
فضل يحط عليها الماء برفق حتي لا يمس جروحها وكانت هي بتعيط بحرقه من الوجع الي حسه بيه سواء في جسمها اوفي قلبها الي هيقف، سبحان الي خلها تتمسك بطريقه ديي
انتهي فريد من استحمامها جعلها ترتدي سيبها
منايمه حريريه خفيفه
جلست ريتال علي الفراش بتعب وهو ينظر لها بحزن شديد قعد جنبها وخدها في حضن وهو يقبل رأسها بعشق ويستنشقها وكانو رجعلتو الروح في حضنها وهو حساس بلمستها بعد فتره طويله
حس بدموعها مسحالها بنماله بعشق وطبع قبله خفيفه علي خدها بعشق فضل يقبلها ويقبل كل انش بها بتوهان وهي كانت مستسلمه لي لانو فعلا وحشها حضنو
تحدثت بحزن=فريد
طبع فريد قبله خفيفه علي خدها بعشق=عيونه
ريتال بحزن وتنهيد عميق=عايز انام وحشني انام في حضنك
مسك ايدديها وقام نام علي السرير وفرد جسمو فتحلها دراعه لتنام
وضعت رأسها علي صدور بحزن وهي تختبئ في أحضانه وتستنشق رحتو
حوط فريد خصرها وطبع قبله رقيقه علي رأسها ونامو سويا بعمق …….و”
يتُبع….)
روايه ارهقنتي عيونها
الحلقه الرابعه والعشرون
—————-★
وفي المساء في غرفه فريد
كانت تنام ريتال بحضن فريد ولكن كانت تحلم بعذاب سحر
لتاوهت بالم وكانت تتساقط حبات العرق منها وتشعور بخوف شديد وهي بين احضان فريد
استيقظت مفزوعه ببكاء
=لاااااااا
وقفت من علي السرير وهي تركض ليستيقظ فريد بفزع منها وهو ينظر لها بخوف
وقعت ريتال علي الارض من شدة الخوف وهي ترتجف برعب =فريد فريد أنا شوف..فتها تاني كانت هتموتني
بصلها فريد بصدمه من حالتها ودموع=ريتال حبيبتي انتي هنا معايا في الأوضه بتعتنا ده مجرد كبوس يا حبيبتي
ريتال بدموع وهي ترتجف نفيت برأسها=لا يا فريد لا انا..انا شوفتها كانت هتموتني….
احتضنها فريد حتي تشعور بالأمان تمسكت به وهي تبكي بحرقه والم =ااااه فريد أنا مش قادره يا رب خودني مش قادره اتحمل الوجع ده اااه كلو يارب
اخذ فريد يبكي عليها بضعف ولاول مره يرها بهذه الحاله حوط وجهها بيده قائلا بدموع=اهدي يا حبيبتي متجبيش سرت الموت ارجوكي يا ريتال أنا مقدارش اعيش من غيرك لحظه ارجوكي أنا اموت من غيرك
رجع حضنها مره تانيه ببكاء
بعد قليل مسك أيدها وحطها علي طرف الفرش وهي تبكي برتجاف جلس بجانبها وهو يحتضنها وضع رأسها علي صدره ويقبل رأسها بحنان ودموع
كانت شارده وهي تجلس بين يديه تنزال دموعها ولا تجف ليشعور فريد بالم شديد اغمض عينه بالم وهو يرها بهذا الالم
تحدثت بالم وهدوء =أنا خسرت كل حاجه يافريد
فريد بهدوء ودموع= ريتال انتي لو قصدك البيبي احنا نقدار نجيب غيرو مع الوقت ياحبيبتي
ريتال بالم اكبر ودموع=مش هيحصل
استرسلت بوجع=عشان هما قصولي الرحم
فريد جحظت عينهُ بتفاجوء=اي….
ريتال بهدوء والم=أنا مش هقدر اخلف تاني يا فريد
نزلات دموع فريد وهو يكور ايدو بغضب مفرط حاول يتمسك بس من جوه بيتوعدلها
تحدثت بهدوء منافي الالم الي هي حاسه بيه=أنا فقدت كل حاجه
استرسلت بالم ودموع=تعرف لي
…. قولتك متعملش فيها حاجه
عشان بابا عمل فيها كل حاجه حصلت فيا
فريد بصدمه =انتي بتقولي اي يا ريتال !!!!
ريتال بوجع ودموع=ايوه يا فريد
بابا كان يعرف الست دي قبل حتي ميعرف ماما
حتي ابوك يعرفها
لا رد من فريد غير انو لسانو اتشل عن الحديث مبقاش في عيونو غير صدمه ودموع وغضب كبير بيتكون جوه وفي نفس الوقت مش عارف يخرجوه عشانها بس من جوه بيتواعد لكل واحد أذها
تحدث بصدمه=بابا
يعني بابا كان يعرف ومقليش
ريتال بالم قصت عليه كل محدث بها وهي تتحدث بهدوء عكس الالم الي جوها والانهيار الي هي حاسه بيه و عن الرجل الي حاول يغتصبها وعن الي سحر قالتو عن ماضي ابوها والي عملتوا فيها من عذاب واكنت انزال دموعها بتلقائيه بدون شعور
كان ينظر لها فريد بدموع وبكاء غزير = انتي استحماتي كتير اوي اوي استحملتي كل ده لي قولتلي ياريتك مقولتي حاجه ياريتال ياريتك ….
بصلها بغضب=صادقيني مش هرحمهم ولا واحد فيهم
ريتال بدموع سكتت قليلا لتتحدث بهدوء =وهتنتقم من ابوك بردو
فريد سكت اتشل لسان عن الكلام وبصلها بحزن
=انا هشوف بابا
سكتت ريتال وبصيت النحيه التانيه
رجع فريد بضهرو ليجد جرحها ينزف
فريد بهدوء منافي الغضب الذي بداخله=تعالي اغيرلك علي الجرح
ريتال بالم انو ممكن يشوفها كده=لا يا فريد بلاش
فريد بهدوء=لي نتي مكسوفه مني يعني
ريتال بنفي ودموع=لا بس مش عايزك تشوفني كده
فريد بحب وهدوء=علي فكره انا شفتو كزه مره لاني كونت بغيرلك عليه في المستشفي
ريتال باستغراب=انت
فريد هز راسو بالاجابه=ااااه أنا
ريتال بهدوء هزت راسها بالإجابة وادتو ضهرها
قام فريد جاب ادوات الاسعافات وجلس خلفها وهو يتفحصها بالم شديد وهو بيغيرلها علي الجرح وجوه غضب والم كبير وهو شايف قد اي هي اتعذبت في بعدو
كانت تشعور ريتال بالم لتنزل دموعها بتلقائيه
ريتال=شكلو وحش صح
فريد مسح دموعو تحدث بهدوء يحاول يطمنها=لا يا حبيبي ده جرح سطحي خالص
ريتال بالم وحزن=انا مش هعجبك تاني أنا بقيت وحشه اوووي يا فريد وكمان مش هقدار اجبلك اطفال يعني أنا معدش ليا لزمه في حياتك صح…
فريد بتعجب وحزن=لي بتقولي كده وبعدين وحشه اي أنا مشوفتش في جمالك وجمال روحك مهما حصل هتفضلي احلا واجمل ست في حياتي ريتال انت بحبك بجد بعشق كل تفصيله فيكي مهما كانت صغيره
نظرت لها ريتال بالم ودموع=بس انا بقيت وحشه اووي
نظر لها فريد بحب وهدوء=هحبك مهما حصل هفضل اعشقك
طبع قبله خفيفه جانب شفتها بحنان
اكمل وهو يقبل كل انش في وجهها بالم ولهفه
ورغبته تتكون بداخله بها يوريده اشتاق اليها بجميع الطرق يتمني لو يخرجها من جميع الالم
لا يستطيع تحمل حزنها دمعها ولا حتي المها يشعور باضعافه عندما يره دموعها والم الذي تشعور به
واقفتو بحزن=فريد ..بلاش
قبل فريد الجرح الموجود بوجهها بعشق =كل جرحك هشفهلك بطريقتي أنا
ريتال نظرت لها بعشق وارتسمت ابتسامه خفيفه علي شفتها
نظر لها بعشق وهو يتأملها
نظر لها بدمع وبالم=أنا اسف اوووي
انا الي كان المفروض اكون مكانك مش انتي خالص
ريتال بالم=كونت بردو هتوجعني
فريد بدموع =علي الاقل مش زي دلوقتي انتي بتتوجعي اكتر دلوقتي
ريتال بحزن=حتي انت موجوع
فريد بدموع=عندي أتوجع بدالك العمر كلو ولا اشوف فيكي اذه ياحبيبت قلبي
وضعت ريتال رأسه علي صدرو بدموع=أنا بس كونت محتاجلك أو يا فريد كونت محتاجه اطمن كونت حاسه اني هموت من غير مشوفك مره اخيره ودي الحاجه الوحيده الي كونت بفكر فيها اني ابعد من غير مشوفك وتودعني
فريد بحزن ودموع=الحمد لله يا حبيبتي ربنا ستر ورجعتلي بخير وانا عارف اني مهما اتسافت مش هوفكي حقك وقد اي انا حاسس بذنب من نحيتك نفسي اكون مكانك
ريتال بحزن ودموع=أنا شوفت الموت بعنيه يا فريد عذبوني اترجتهم كتير مرحمنيش
فريد بدموع وغضب بداخله =وربنا لدفعهم تمن كل حاجه عملوها معاكي وربنا ما هرحمها .
ريتال بحزن=هي خدت جزءها الباقي والدور علي الي مخدش جزاءو في الدنيا
نظرت له بحزن=اكيد بابا بيتعذب دلوقتي في قابور بسبب الي عملوا صح
فريد بحزن=لي بتقولي كده يا ريتال
اطلبيلو الرحمه
ريتال بنفي=بس هو مرحمنيش لي
فريد بحزن=مكنش يعرف العواقب
ريتال بحزن شديد=أنا انصدمت صدمه عمري في بابا يا فريد صدمت عمري
فريد بهدوء منافي لالم الي داخله=خلاص يا روحي متفكريش خاليكي قويه أنا عرافك يا ريتال
ريتال بحزن=أنا ضعيفه اوووي يا فريد
فريد بحب=بالعكس انتي اقوي حتي مني
نزلت دموع ريتال وهي بتبصلو بحزن
ليمسحها بانمله ويطبع قبله عميقه علي عينها ثم خدها الناعم =بحبك اوووي يا ريتال
ريتال بهدوء ودموع=وانا كمان بحبك اوووي ي فريد ارجوك متسبنيش ثانيه من غيرك معرفش اعيش
فريد بحب وهو يحاوط وجنتها=مستحيل اسيبك لحظه مش ثانيه طبع قبله خفيفه علي كتفها وهو يدفن وجهه في عنقها يستنشيقها بعشق لتغمض عينها بالم ودموع
بعد قليل كانت تجلس ريتال شارده تحدثت بخجل=فريد هو ممكن اخوش الحمام استحامه
وانت تساعدني تاني
فريد بحب
=من عنيا
تعالي معايا مسك أيدها وهو بيمشي معها برفق احلسها علي البانيو مره آخره واخذ يخلع عنها سيبها لتصبح عاريه أمامه شعرت بخجل لغلق عينها اقترب فريد منها وهو يحاوطها=متتكسفيش مني انا زي جوزك بردو
ابتسمت ريتال ابتسامه خفيفه
طبع فريد قبله رقيقه علي عنقها اقترب منها أكثر وكأنه يحتضنها حتي لا تشعر بالخجل
كانت تضع كفها عل صدره العاري وهي تغمض عينيها ليطبع فريد عدت قبلات متفرقه علي
عنقها براغبه شعرت ريتال بخجل شديد لتختبئ بين أحضانه حط عليها الميه بحذر عشان متجيش جنب الجرح نظر لها فريد بعشق وحوطها بمنشفه بورنس كبيره وخدها وطلع بره الحمام وقفها في غرفه الملابس وهي تقف أمامه كا الطفله أخرج لها منيامه حريه صيفيه خفيفه ارتدتها ريتال بمساعدته احتضانها بعشق =حسه ببرد
ريتال بنفي=طول مانا في حضنك لا….
شالها فريد ووضعها على السرير برفق وطبع قبله حنونه علي شفتها برقه ودفن وجهه في عنقها بعشق
تحدث بهدوء=ريتال
ريتال =نعم
فريد بهدوء=أنا حجزتلك في عياده دكتور نفساني زي مقولتك
ريتال بهدوء هزت راسها بالاجابه=ماشي
استيقظت ريتال صباحا مره آخره علي كبوس ببكاء لتنظر بجانبها علي فريد النائم
أغمضت عينها بالم ودموع =يارب ارحمني يا رب مش قادره استحمل
فتح فريد عينو نص فتحيه ليجدها تبكي قام بخوف =في أي يا ريتال بتعيطي لي
تمسكت به بقوه وهي تبكي =فريد انا تعبت من الكوابيس دي مش عارفه انام
فريد بحنان ربط علي كتفها وهو يحوطها بحنان=هوووووش بس ياروحي بس اهدي بوصلي كده انا فريد اهو قدامك ومش هسيبك ابدا تمام اهدي اهدي يقلبي
ريتال بحزن=متسبنيش يا فريد
فريد بحب =مستحيل
غمضت عينها بالم ليشعور فريد بدموعها تتساقط احتضانها بعشقق وطبع قبله خفيفه علي رأسها =هووووش اهدي اهدي يا قلبي
بعد قليل هديت ريتال وهي بين أحضانه
ابتعدت قليلا =فريد أنا هدخل الحمام
فريد بحب=تمام تعالي خاليني اساعدك
ريتال بخجل شديد =لا انا هخوش المرادي المره الي فاتت قولتك عشان مكونتش قادره
فريد بهدوء =خلاص تمام خوشي انتي وانا هروح اجيب الفطار
هزت ريتال رأسها بالإجابة=تمام ماشي
قامت ريتال بمساعدته وصلها لحد الحمام
دخلت الحمام
ولكن قبل خروج فريد من الغرفه فتحت باب الحمام بخجل=فريد
فريد بحب=حبيبي
ريتال بخجل شديد=ينفع تجي تساعدني اقلع عشان أنا مش قادره ارفع ايدي
فريد بحب=حاضر
دخل معها الحمام ابتسم بمشاغبه=طب منا قولتك اساعدك
ريتال بخجل=اتكسفت
فريد بحب حوط خصرها=دلوقتي لا
ريتال بابتسامه خفيفه وخجل=يعني شويه
خلع عنها سيبها ليغمض عينه بارهاق
عندما يرها أمامه ولا يستطيع لمسها حتي
طبع قبله حنونه علي عنقها لتتحول الي عدة قبل منفرقه بحنان علي كل انش بوجهها
ريتال بخجل=فريد معلش ساعدني
اجلسها علي البنية برفق وهو ينظر إلي جروحها بحزن كبير طبع قبلة حنونه علي كل جرح من جراحها الموجوده فهو لا يشفي الجروح الظاهره فقط بل كان يشفي جروح قلبها أيضا اقترب منها وهو يضع عليها قطرت الماء برفق حتي لاتمس الجرح طبع قبله حنونه علي كتفها
انتهي من استحمامها وهي تحت تأثير قبلاته الحنونه الذي تنسيه جارحها تماما
خرج من الحمام وأخذ يمشط لها شعرها بحنان
ويجعله في هيئه ديل حصان طويل
طبع قبله علي رأسها بحنان
فريد بحب=جهزه تروحي لدكتوره
ريتال بخوف وارتباك=مش عارفه حسه اني هرجع تاني لنفس الوجع
فريد بحب وهو ينظر لها بالمراءه=مهما كان حجم وجعك أنا هشفهولك حتي لو هدفع عمري ليكي
ابتسمت ريتال بحب ودموع=ربنا يخليك ليا يارب
وقفت من جلستها بتعب طب أنا هدخل البس
فريد بحب=طب تعالي نفطر الاول أنا طلبت الفطار من بدري
ريتال بحزن هزت راسها بالاجابه=لا يا فريد مش جعانه مليش نفس خالص
مسك فريد أيدها وهو يجلسها علي قدمه =مفيش حاجه اسمها كده انتي هتكلي معايا متحوليش
كانت لسه هتتعترض لكن اتفجاءت بيه يضع الطعام داخل فمها بحب
بعد قليل
ريتال=خلاص يا فريد أنا كلت كتير اوووي وانت مكلتش حاجه
فريد بحب طبع قبله علي عنقها=المهم انتي تأكلي
وحشتني اوووي يا ريتال
ريتال بحب وهي تحوطه=وانت كمان يا فريد وحشتني
دفن وشو في عنقها وهو يستنشقها بعشق ورغبه
وبعد قليل كان يساعدها في أن ترتدي سيبها
خرجوا سويا من الغرفه إلي الأسفل
لتنظر لهم سهير بفرحه وهي تذهب إليهم
=ريتال حبيبتي
ريتال بحزن=خالتو عامله اي
احتضنتها سهير بدموع والم وهي محوطهت=حبيبتي وحشتني اوووي يا ريتال انتي لو تعرفي قلبي كانت هتقف عليكي ازي
ريتال بحزن وحب=متخافيش يا خالتو أنا بخير فين مايا
سهير بتنهيد =في الشغل بتاعها يا حبيبتي
كان يقف خلفهم عثمان الذي لا يقدر أن يتقرب منها خطوه نظر له فينظره لم يفهمها ابدا
ثم مسك ايد ريتال بحنان=بعد اذنك يا ماما أنا رايح مشوار أنا وريتال
سهير بخوف=اني يا فريد البنت تعبان
فريد =احنا هنروح لدكتور كمان
سهير بحب هزت راسها بالاحابه=ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك ومنها
هز فريد رأسه بالاجابه بعد نصف ساعه كان واصل فريد أمام العياده
حس بخوفها من رجفت أيدها
مسكها بحب وطبع قبله حنونه عليها=يلا يا روحي
ريتال بخوف=بلاش يا فريد أنا مش عايزه افتكر اي حاجه من الي حصلت
فريد بعشق=مانتي لزم تتغلبي علي خوفك ده وده حاجه في مصلحتك عشان كميه الكوابيس الي بتجيلك في الحلم
ريتال بخوف وقفت قدامه بحزن=انت شايف كده
طبع قبله حنونه علي جبينها =اااه يلا
مسك أيدها ودخلت الي العياده لتستقبلهم السكرتير باحترام
=اهلا يا فندم حضرتك ليك حجز معين
فريد=اااه حجز باسم ريتال
السكرتيره باحترام=ايوه يا فندم اتفضل لحظه هقول الدكتوره انكو وصلتو
فريد بهدوء=طيب
بعد قليل اذنك الدكتور لها بالدخول
ريتال بخوف=تعالي معايا يا فريد
فريد بحب=انت واقف هنا مستنيك تمم عشان مينفعش اخوش معاكي
ريتال بخوف هزت راسها بالاحابه وهي تتنهد برتباك
دخلت ريتال لتنظر لها الدكتور بابتسامه=اهلا وسهلا بحضرتك
ريتال بارتباك ابتلعت لعبها=اهلا بيكي
الدكتور لحظت ارتباطها من تعبيرها =انتي خايفه لي كده خاليكي ريلاكس خالص
قوليلي=انتي اسمك ريتال صح
ريتال بهدوء وتوتر=ااااه ريتال
الدكتور وقفت من جالستها وهي تجلس أمامها بهدوء اتنهدت =قوليلي بقا يا ريتال انتي اي بظبط الي جابك هنا اي الحاجه الي قصرت فيكي لدرجه انك قررتي تستشيري دكتور نفسي
هو بوصي اولا كل حاجه هنا محدش بيعرف عنها حاجه تمم
يلا بقا احكي
ريتال بهدوء=هو طبعا أنا مش عارفه ابدا منين
بس انا اتعرضت الصدمات كتيره اخر فتره
عشت عذاب خسرت حاجات كتير في يوم وليله
نزلت دموعها لتناولها الدكتور منديل قائلا بهدوء=اتفضلي امسحي دموعك
واحكيلي كل حاجه براحه والتفصيل وانت معاكي متخافيش وسمعاكي كمان
ريتال بدموع وحزنه ت رأسها بالاحابه وهي بتاخود نفسها بصعوبه وهي مش قادره تنسي اي تفصيله فهذا اليوم المشئوم=أنا كونت طفله بتحب بابها جداا خدتو هو قدوتها وحمايتها طول حياتها كان بابا بنسبالي الاب والام والاخ لأن ماما ماتت وانا صغيره …كونت ديما بشفو احسن انسان في الوجود كان حنين جدا
لكن متصدمت فيه لقيت أن الأب الحنين ده كان قناع بيحطو بس قدامي بس من وره وحش بنهب ومبيخفش من ربنا
اخذت ريتال تقص عليها ما حدث معها بتفصيل تحت نظرت الذهول الدموع وهي شيفها قد اي اتعذبت
حدثتها عن عذاب سحر طول حياتها ليسهل فقط في هذا اليوم من لما مات ابوها
وعن طريقه العذاب الي اتعرضتلو واغتصابها
تنظر لها الدكتور بدموع وحزن علي هذه الفتاه الجميله المسكينه
مسحت دموعها بعدما انتهت ريتال من الحديث وكانت ريتال تبكي بحرقه
حتي وقفت وهي تحتضنها بحنان=اهدي اهدي هووووش براحه اهدي يا حبيبتي
ريتال ببكاء والم=أنا مش قادره اعيش تاني. في الحياه دي صعبه جدا عليا
الدكتور بهدوء وحب=اهدي يا ريتال مينفعش تقولي كده
وتعالي اقعودي واسمعيني
تنهدت الدكتوره بعنق وهي يتمسح دموعها=قوليلي يا ريتال من اكتر انسان كونتي بتفكر فيه في الوقت ده
ريتال بدموع=فريد
الدكتور ه بهدوء=فريد ده جوزك
ريتال هزت راسها بالإجابة=ااااه….كان هو الوحيد الي بفكر فيه وقتها
كونت خايفه اموت من غير مشفو
الدكتور بتنهيد=ومين اكتر حد بيحبك
ريتال بهدوء=فريد
الدكتور =ومن اكتر حد كان معاكي في الفتره الي كونتي تعبانه فيها لحد دلوقتي
ريتال بهدوء=فريد
وانتي اكتر انسان بتحبيه هو مين
او تقدار تبيني قدموا ضعفك وحزنك
ريتال بهدوء=فريد
اتنهدت الدكتور بهدوء وهي تبتسم =طيب يا ريتال
يبقا انتي جايا لي
انتي كل الاستاذه محيطه لفريد والي هو جوزك هو سندك وضعرك وهو الوحيد الي كان بيتالن في بعدك وعلي دموعك
يبقا ربنا بياخود من هنا ويدكي من هنا ربنا خد منك احلام ورسمه كونتي رسمها لبابكي الرجل العظيم في عينك
وداكي راجل بيحبك ويحتويكي ويكون جمبك في حزنك قبل فرحك
ده فرصه عشان ترسمي رسمه تانيه لرجل عظيم والي هو فريد جوزك
ابتسمت ريتال من بين دموعها=انت بحبو جدا وهو كمان بيحبني ولا عمري اشوك فيه ولا اخلصو ليا يعتبر ده هو الانسان الوحيد حاليا بثق فيه
الدكتور بتنهيد وابتسامه=يبقا انتي عندك الدافع انك تخروجي من الماضي الأليم ده وتعيش حياه جديده بذكريات حديديه رجعوك من الموت يعني فرصه جديده عشان تعيشي
عيشي يا ريتال عشي مع جوزك والنور ذكريات حلو مع بعض تقدارو تبنو فيها ذكريات جميله
ريتال بدموع=أنا عندي مشكله تانيه
انت حاليا مبخلفش بسب. انهم لما كانو خطفني يعني ………..اصتقصلو الرحم وسقطوني
الدكتور بتفجوء=اي
دمعت عينها بحزن=اظي في ماااس موذيه بطريقه زي دي
ريتال ببكاء=أنا شايفه انو فريد ليه الحق انو يكون اب وهو مش عايز يكون محد غيري
الدكتور بهدوء=يبقي خليكي معه بدال هو الي طلب وعلي فكره انتي ممكن تتبني طفل لو انتي عايزه اطفال وممكن ربنا يخليك معجزه انتي عارفه ربنا رب المعجزات وتخليفي
زي مقولتك يا ريتال عيشي
وبعد حديث طويل بينها وبين الدكتوره
خرجت الي فريد وكأنها وحده جديده وهي تبتسم بحب لتركض إليه وتحتضنه بعشق=انا بحبك اووووي يا فريد
فريد بتعجب ولكن ابتسم بحب=وانا كمان يعيون فريد
مسكت ايدو وهي راحه نحيت السياره نظر لها فريد بذهول لتبدله النظره بحب
فريد =انتي عملتي اي مع الدكتور
صعدت السياره وهي تبتسم
تعالي ولما نروح هحكيلك كل حاجه
ابتسم فريد بحب وتحرك بالعربيه وصلو القصر في زمن محدد
طلعت ريتال هي وفريد الي غرفتهم وهي حاسه بفرحه استغرابها فريد بشده
وقف قدمها بذهول
الدكتوره قالتك اي
ريتال بحب =فريد أنا عايز ابعد انا وانت
لمكان بعيد عن كل الناس عايز اكون معاك لوحدنا مفيش غيرنا
ابتسم بلطف وقبل جبتها بسعاده وهو يرها تبتسم بفرحه =من عيني يا قلب فريد
اقترب ت منه بخجل وهي بتفكلو اول زررين من قميصه لتطبع قبله رقيقه علي عنقه وتهمس =وحشتني
اغمض فريد عينه براغبه وهو جوه نااار نفسو فيها بكل الطرق =ريتال انتي تعبانه
طبعت ريتال قبله علي خده بعشق=بحبك
فريد ابتلع لعابه براغبه = ريتال أنا مش عايز اذيكي
خلعت عنه القميص بهدوء وهي تدفن وجهها في عنقه وتقبله قبلات متفرقه =أنا عمري متاذي طول مانا في حضنك
فريد أنا محتجالك اووووووي
غمض عيونك وهو يوقفه لتنظر له بحزن والم=فريد هو انت مش عايزني
فردي بهدوء وحب=أنا عايزك بطريقه انتي متتصورهاش بس خايف عليكي انتي لسه تعبانه
طبعت ريتال قبله علي شفته عميقه بدون خبره
ليلتقطها فريد بعشق وحب وعمق
ابعد عنها وهو يهمس=بحبك اووووووووي يا ريت الي
ريتال بحب وهي تدفن وجهها في عنقه=وانا كمان يا روحي
ليلتقط شفتها مره آخره في قبله عميقه طويله تبدلته معه بحب لتتوه ريتال معه وياخوذها فريد الي عالمهم الخاص يعلمها فنون العشق
ويخبرها كم يعشقها بين الحين والآخر ويحاول أن يكون حنونا معها بقدار الإمكان
عندما تتالم يقبلها بعشق ويهمس بلطف=أنا اسف يا حبيبتي مش قصدي
ليرجع مره آخره يسحبها معه الي عالمهم الخاص وهو يلتقط شفتها بعشق …….
يتُبع..)
#روايه ارهقتني عيونها
#الحلقه الخامسه والعشرون
——————–★
بعد قليل كانت ريتال تجلس بين احضان فريد ملصقه ظهرها بصدره العاري
بداء فريد يحرك انماله بعشق علي يدها العاريه ليطبع قبله حنونه علي كتفها
تنهد بهدوء=عاملتي اي عند الدكتوره قالتلك اي
ريتال بتنهيد أغمضت عينها ثم نظرت له بحب=مش عايزه افتكر حاجه يا فريد حتي كلام الدكتوره هي نصحتني نصيحه قالتلي عيشي وانا قرارت اعيش
وجودك جنبي يكفيني عشان اقدار اعيش مبسوطه معاك
استرسلت بحب=أنا بس عايزك توعدني توعدني انك تكون جنبي مهما حصل ومتسبنيش
فريد بعشق=اوعدك ،انا افديكي بروحي يا ريتال أنا روحي وقلبي وعقلي ملكك انتي وملك نظره من عيونك الحلوين
ريتال بعشق وهي تمسك يده تضعه علي موضع قلبه=وانا اوعدك يا فريد انك انت تفضل حبيب روحي وقلبي انت مكانك ديما هنا في قلبي انت ملكتني بمعني الكلمه
نايمها فريد جانبها برفق ليحوط خصرها بعشق وتملك نزال بشفيفو لموضع قلبه وطبع قبله عميقه عليه وهمس بجانب شفتيها=وانا مسمحش لحد تاني يكون هنا بحبك يا ريتال بحبك اوووي
ريتال بعشق طبعت قبله خفيفه علي وجنته وهي تنظر لها بحب=وانا كمان يروحي
فريد بابتسامه عشق استرسل بمشاغبه=طب انتي بوستي الخد ده الخد ده يزعل
ابتسمت ريتال بلطف وطبعت قبله آخره علي وجنته الاخره بعشق
فريد بمشاغبه مره آخره وابتسامه=طب دلوقتي انتي بوسائل الخدين نخلي شفيفي تزعل
ابتسمت ريتال بخجل شديد =فريد عيب
فردي متصنع الحزن=عيب طب خلاص بقت أنا زعلان
ريتال بابتسامه=لا لا لا يا قلب مامي هاتي بوسه بس قد كده تمم
فريد بابتسامه جميله=تمم
طبعت ريتال قبله خفيفه علي شفته وابتعدت عنه وهي تنظر لها بعيونها الجميله
ليغرق فريد بلون عينها الذي يشبه البحر اغلق عينه برغبه وهو يتحدث بموشاغبه=اووووف أووووف أنا عمر مشوفت بوسه حلو كده ينفع واحده تانيه
ابتسمت ريتال بخجل لتقترب منه وتطبع قبله خفيفه عليه ليغمض فريد عينه برغبه ويلطقت شفتها في قبله عميق تسحبهم الي عالمهم الخاص مره آخره
وبعد قليل ابتعد عنها بصعوبه وهو يقبل عنقها بعشق
ريتال =فريد أنا بردان اووي
فريد بخوف=طب استني
وقف وذهب الي المدفئه موجوده داخل الغرفه أشعلها وذهب الي ريتال ويحملها بين يده وهو يحوطها بالغطاء حتي لا يظهر جسدها جلس علي الارض واحتضانها بعشق وجعل الغطاء يحوطهم بدافئ دفن فريد وجهه في عنقه وهو يستنشقها بعشق كأنها ورده ربيعيه جميله =ااااه لو تعرفي كونتي وحشاني قد اي
ريتال بعشق =وانت كمان يا فريد كونت وحشني اووي
استرسلت بحب وهي تنظر لها=فريد
فريد بحب=عيونهُ
ريتال بتنهيد عميق=متجي نسافر نبعد عن كل الناس لمكان بعيد مفهوش غير أنا وانت وبس
فريد بابتسامه عشق=حاضر
اوعدك اني اخدك لمكان بعيد ميكونش فيه غيري انا وانتي بس
ابتسمت ريتال بلطف وطبعت قبله خفيفه علي شفته لترجع مره اخر تسند برأسها علي صدره العاري وهي تحتضانه كا طفله …وكأنها حرمت من ولدها حتي تنتمي الي موطن فريد وبين أحضانه تشعور بأنها بعالم اخر عالم موزاي لا يوجد احد الا هي وفريد فقط
شعر فريد بانفساها المنتظمه عرف وقتها أنها نامت فضل يبوصلها بعشق ويستنشق راحتها الذي أصبح يدمنها بجنون
حملها برفق ليضعها علي الفراش ويقبل جبنها بعشق وضع عليها الغطاء لينام بجانبها وهو يسحبها الي أحضانه بعشق ويدفن وجهه في عنقه لينم بعمق وهو يشعور بسعاده بأنها حقا بين أحضانه
في صباح اليوم التالي استيقظت ريتال علي اشعه الشمس المشرفه لتظهر لون عينها الذي تشبه البحر وبشرتها ساطعت البياض
لتنظر بجانبها وتجد فريد يدفن وجهه في عنقه لتفت إليه وهي تحاوط وجنته بعشق وتطبع قبله رقيقه عليه لتصبح قبل متفرقه برقه وانوثه
استيقظ فريد علي لمستها الرقيقه ليحتضنها أكثر وهو يقبل الجزء المكشوف في جسدها بعشق
شعرت ريتال بخجل شديد من فعلته تحدث برقه=حبيبي فريد
فريد وهو يغمض عينه= عيونه
ريتال بحنان ورقه=يلا يا روحي اصحي
فتح فريد عينه لنظر الها بعشق ويطبع قبله جميله علي وجنته=صباح النور علي احلا عيون
ريتال ابتسمت بلطف=صباح الخير علي احلي فريد
فريد بمشاغبه=طب اي مفيش قبله الصباح
ضحكت ريتال باونثي =قبله الصباح تو قوم يلا كفاية قوبل انت مشبعتش
فريد بعشق=انتي ميتشبعش منك ابدا
ريتال بعشق =وانت كمان ياحبيبي ميتشبعش منك ابدا بس يلا بقا قوم
خوش الحمام
فريد متصنع التعب=لا انا مش قادر متسنديني
وتخوشي معايا تساعدني
ريتال شهقت بخجل =ها فريد يلا بقا قوم بطل تكسفني
وقف فريد من جلسته بمكر=طيب يستي
انا هدخول لوحدي
لكن تفجائت به يحملها بين يده
لتشهق ريتال بصدمه =فريد
انت بتعمل اي
فريد بمشاغبه =هتخوشي معايا الحمام تساعدني عشان صراحتن مش قادر خالص ونفسي حد يساعدني يلا بقا اجدعني منا كونت بساعدك
ريتال بضحك وخجل شديد=تو يا ربي طب نزالني طيب عشان اخوش معاك اساعدك يلا
فريد بابتسامه ومشاغبه =بجد طيب يلا بقا
دخل بيها الحمام بتضحك ريتال عليه بقوه
نزالها قدامو في الحمام خلع عنها سيبها الخفيفه
لتصبح عاريه اختبئت ريتال بين أحضانه بخجل شديد وضع عليه الماء بحذر حتي لا يمس جرحها
وبعد قليل
خرجوا سويا من الحمام وهو يحملها ويفلف عليه المنشفه لتحاوط ريتال رقبته بعشق
دخل بيها غرفه الملابس انزالها برفق
وأزل عنها المنشفه وأخرج لها سياب ترتديها
انتهي من ارتداء ملابسه ليحملها مره آخره
ويوضعه علي الفراش برافق
=يلا بقا عشان نسرحلك شعرك
ريتال بضحك=هههههه يبني هو في أنا حسه اني طفله
فريد بحب =انتي طفله فعلا انتي بنتي حبيبتي
طبع قبله خفيفه علي شفته
نظرت لها بابتسامه جميله=وهو في آب يبوس بنتو كده ده يبقا حرام شرعا حتي
التقطت شفتها بعشق وابتعد عنها بصعوبه
=لا مهو. انتي بنوتي ومراتي وحبيبتي وكل حاجه ليا ويلا بقا عشان متبرديش
اخذ يمشط لها شعرها
شعرت ريتال بسعاده بداخلها بأن حقا قد افتقدت ابها والرسمه العظيمه الي كانت رسمهالو وانو احسن شخص
بس اكتشفت حاليا انو احسن واحن شخص في حياتها هو فريد هو حبيبه وجوزها وأخوها وأبوها حتي امها بقا كل حاجه في حياتها بمعني الكلمه ابتسمت بلطف ونظرت لها عندما انتهي من تمشيط خصلاتها الذي جعلها منسدلهاعلي ظهرها كما يحب أخذ يستنشق خصلاتها بعشق
= شكرا يا بابي قلبي
ابتسم فريد بعشق علي كلمتها الطيفه=انتي الي بنوتي القمر الي بعشقها يخلاصي مكونتش اعرف اني بيجيب حلويات كده
ضحكت ريتال بعشق =ههههه اي ده
لي انت بتشك ولا اي
فريد بعشق =ابدا يا يروحي أنا عارف ان انتجي حلو اصلا دانا فريد الالفي حتي
هههههه
ريتال بضحك=مش هتبطل جنون العظمه الي عندك ده يا فريد يا الفي
فريد بعشق=أنا مش هبطل جنوني بيك انت يا جميل متجبي بوسه بقا عشان تعبت في بعدك
ريتال بضحك=بوسه اي تاني بقا مانت لسه واخد بوسه
فريد بمشاغبه =لا لا لا انا عايز بوسه تاني دلوقتي
ابتسمت بلطف وطبعت قبله خفيفه علي شفته ليلتقطه بعشق ….لم يقطعه عنها غير صوت الباب الي خبط
فريد بضيق=استغفر الله العظيم يا رب هو انا مقدارش اقعود مع مراتي براحتنا
ريتال بضحك=كل ده ومش براحتك شوف مين يا مشاغب
فريد بمكر =قلب المشاغب روح المشاغب
ريتال بضحك=فريد يلا روح
فتح فريد الباب ليجد مايا أمام الباب
فريد بحب=مايا حبيبتي اتفضلي
مايا بابتسامه=فين ريتال
ريتال بابتسامه=أنا هنا اهو يروحي
ركضت مايا عليه بابتسامه واحتضانته=حبيبتي ريتال وحشتني يعني نبقا قاعدين في بيت واحد ومتساليش
ريتال بحب =وانتي كمان وحشاني وبعدين انت سالت خالتو امبارح لقتها بتقولي انك في الشغل
مايا بابتسامه=ايوه فعلا
انتي عامله اي دلوقتي احسن
ابتسمت ريتال وهي تنظر لفريد =احسن احسن بكتير
ابتسم فردي لها بعشق وذهب إليها طبع قبله رقيقه علي خدها=طيب يا روحي انا هنزال اشوف حاجه واجيلك بسرعه
ريتال بابتسامه=طيب يا روحي
روح
ابتسمت مايا بلطف علي حبه اخوها لريتال
ذهب من امامها
مايا بابتسامه=كويس انك بخير يا روحي
ريتال بابتسامه=الحمد لله تعالي معايا كده احكيلي انتي عامله اي مايا بهدوء=الحمد لله
ريتال =اوعي تكوني مش منتظمه في الجلسات يا مايا
مايا بابتسامه=لا يحبيبتي منتظمه علي قد كده فريد مكنش بيسبني لحظه ط ل مانتي في المستشفي
ريتال بتنهيد=طيب الحمد لله
مالك يا مايا حساكي مش كويسه فكي حاجه اوعي تكوني لسه متصلحنيش انتي وإبراهيم
مايا بحزن=لا اتصلحت أنا وهو وكان واقف جنبي طول الفرنه ألفاتت دي بس انا زعلانه عشان هو مسافر بره
ريتال بابتسامه=طب وفيها اي
مايا =انا خايفه عليه مش اكتر
قلبي وجعني عليه. اوووي حاسه بخوف
ريتال بابتسامه=لا ياروحي متقوليش كده وبعدين أهنأ هنروح عند الدكتور تاني عشان اطمن عليكي
مايا بابتسامة=طيب
انا هنزال اروح الشغل واشوفك بعدين
ريتال بحب=ماشي يا روحي
ذهبت مايا واتنهدت ريتال بهدوء
عند عمر وفريد
=اعمل الي بقولك عليه يا عمر عايز اسمع خبرها
عمر بهدوء=ماشي يا صاحبي
ذهب فريد من امامه بغضب وهو ليه منسيش انتقمو من سحر حتي لو هي في السجن
كان لسه هيدخول لكن اتفجاء بعثمان الي بينادي عليه
وقف فريد مكانه وهو بيكور ايدو بغضب مفرط اتنهد بسيق والتفت إليه بعيون حده=اي
عثمان بحزن اقترب منه=فريد حبيبي انت كل ده مش قادر تسمحني
فريد بحزن =اسمحك وانت كونت عارف كل حاجه ومقولتليش
عثمان بحزن شديد =يبني أنا مكونتش اعرف حاجه ولا أعرف أن سحر ممكن تعمل كده البنت دي كانت بريئه جدا عمري متخيلت أنها تعمل كده
فريد بحده=اديك قولت كانت بريئه اتحولت لوحش بفضلك انت وسحبك مكنش هيجري حاجه لو كونت ساعدتها
عثمان بحزن=خوفت خوفت أوي اخسر امك وصحبي
فريد بهدوء وحده=واديك خسرت ابنك
بس وربنا مهاهده غير لما اجيب خبرها وخبر الي كان واقف جنبها بس في حلقه مفقوده لسه منعرفهاش …اعرفها وهتشوف انا هعمل ايه
ذهب فريد من امامه وهو بيتنهد بضيق لينظر عثمان الي طيفه بحزن ربنا يهديك يا يبني
ذهب فريد الي ريتال
وجدها تقف بشرفه المطله علي البحر
وهي تستنشق الهواء يساعده بتغني
وقف فريد يستمع إلي غنائها وصوتها الجميل وهو يستمتع لكلماتها الطيفه بعشق
انتهت ريتال من الغناء لتتفاجاء. بفريد وهو بيصقف =واو واو بجد متجوز ام كلثوم أنا
ريتال بابتسامه احتضانته بالطف=حبيبي
طبع قبله علي عنقها وهو يحوطها
=والله انتي الي حبيبي
فكرتي
ريتال بنفي =لا استنتك
مسك فريد يدها بلطف وذهب الي الطاوله
وهو يجلسه علي قدمه بعشق
=هو انت كل مره هتقعدني علي رجلك كده
فريد بحب=ااااه عشان انتي بنوتي الصغننه وانا مبشبعش ومبرتحش غير كده
ابتسمت ريتال بلطف اخذت تطعمه بلطف ورقه
وهو يبتسم بلطف
وحب علي جملها المعتاد
انتهو من الطعام نظرت ريتال جانبها لتجد لوحتها المرسومه
ابتسمت بلطف=فريد
هو انت ممكن تعالمني ارسم زيك كده
فريد بحب=اكيد تحبي أعلمك
ريتال بابتسامه مرح=ياريت
وقف فريد ومسك أيدها ودخل معها غرفت الرسم
وضع لوحه كبيره أمامها
ووضع ادوات الرسم أمامه وجلس علي الكرسي واجلسها علي قدمه بلطف ادها الفرشه باعت الريم نظرت له بتعجب=اي ده اعمل اي
فريد مسكها الفرشه ومسك أيدها بحب = تحبي ترسمي اي بقا
ريتال بابتسامه =عايز ارسم شكل الفيوه الي بره
فريد بحب طبع قبله علي خدها=تمام
يلا تعالي معايا
وضع الوجه أمام الفيوه الموجود داخل الشرفه المطله علي البحر ووضع ادوات الرسم أمامها
رجع جلس علي الكرسي واجلسها علي قدمه بحب وهو يحوط خصرها أعطها الفرشه الرسم
وأمسك يدها بحب وهو يخلط الاولون باحترافيه بين الضحك والحديث بينهم
وبعد ساعات حتي جاء اليل محدش فيهم حس بي الساعات الي مرت
سابت ريتال الفرشه قائلا بمرح وهي تصفق=هاااااااا أنا خالصت
فريد بحب =شطوره يا روحي واحده واحده بقا هتتعلمي وتكوني اشطر مني
طبعت قبله رقيقه علي خده ورجعت نظرت إلي الوحه بفرحه=حلوه اووي صح
فريد بفرحه علي سعادتها الطفوله=قمر
زي الي رسمتها
فضلت بصلها بفرحه وهي تنظر إلي الالوان المرسومه باحترافيه رجعت بصيت لفريد الي بينما جملها =شكرا اوووي يا فريد بجد معاك بعمل كل جديد وكل حاجه حلو بوجودك انت وبس
التقط شفتها بقله عميقه وسند جينيه علي جبنها=انت الي شكرا انك في حياتي
تعالي يلا عشان ننام انا تعبت بس قبلها هغيرلك علي الجرح
ريتال بابتسامه=تمام
ذهبت معه غريلها علي الجرح وجعلها ترتدي شي ثقيل حتي يدفيها
مسك أيدها وذهب بها الي الفرش ليجلس ويخوذها بين أحضانه بحب وعشق يضمها إليها حتي يغرقو في نوم عميق…..
وفي صباح اليوم التالي استيقظت ريتال ولكن لم تجد فريد بجانبها قامت بخوف
وهي بتدور عليه ف بالغرفه ولكن لم تجده
حسيت بقلبها هيقف من الخوف فضلت قاعده بتعيط وهي مش عارفه سبب خوفها وعيطها دخل فريد عليها في اللحظه دي بابتسامه
لتركض عيله ببكاء اول مشفتو=فريد
قامت بحتضانه وهي تدفن وجهها في عنقه
فريد بتعجب وخوف=ريتال
مالك يا روحي في أي
ريتال بخوف ودموع=انت كونت فين
مسحلها دموعها وهو بيربط علي شعرها بحنان=متخافيش يا روحي أنا جنبك اهو انتي بتعيطي لي دانا نزالت تحت مهجرتش
ريتال بنفي =لا يا فريد متمشيش تاني أنا مش عايزك تخروج من الاوضه وتسبني لوحدي حتي
فريد بحب=حاصر بس ممكن تهدي
ابتعدت عنه بدموع لينظر فريد الي وجهها الملئ بالدموع =متزعليش مني
انا اسف قبل عيونه بعشق =مش عايز اشوف الدموع دي تاني
فضل يبوس كل انش في وجهها بعشق وهو يحتضنها بعشق =بحبك اوووي
اتشعلقت ريتال فيه زي الطفله الي بتتعلق بابوها=وانا كمان بحبك يا فريد
ابتسم فريد علي برائتها قرار ينسبها حزنها اتفجاءت بيه بيشلها وبيدور بيها الغرفه كلها بفرحه=بجبككككككككككككك
ريتال بضحك =فريد بس
نزالني هههههههه
نزالها قدامو وهو بيحاوط وجهها بعشق ليقبل خدها بعشق =حبك انا بحبك
طبع قبله آخره علي خدها الآخر=روح فريد انتي انتي روحي
طبع قبله علي كل انش في وجهها بمشاغبه وعشق =مراتي ريتال حبيبتي
مين مراتي القمر بنوتي الي بموت فيها
ريتال بضحك=اهبل هههههههه بطل فريد
فريد بحب ومشاغبه=عيونه انتي
تو ابعد بقا خلاص
فريد بعشق حوط خصرها بمشاغبه=قوليلي الاول انتي بتحلوي كده ازي
ريتال بضحك جميله=ههههه صراحه معرفش
بس يمكن يحلو عشان جوزي حبيبي
ضغط فريد علي شفته السفليه بمشاغبه=أنا من رأي اني اقولك دلوقتي علي كلمه سر هتعجبك اوووي
ريتال بضحك=فريد بس انا هروح الحمام بسرعه
فريد بمشاغبه ومكر=خلاص اساعدك
ريتال بضحك=هههههه لا متشكره
انا بعرف اعمل كل حاجه لوحدي
فريد بصرار=انت بقول لو ساعدتك احسن
ريتال بضحك بعدتو عنها ثم ركضت الي الحمام هاربه من قبضته=قليل الادب
فريد بعشق= متربيتش
بس بموت فيكي
ابتسمت ريتال بلطف ودخلت الحمام
خرجت بعد قليل لقتو واقف قدام المرايا بيعدل هدوموه
ريتال بتفجاوء=اي ده انت رايح فين يا فريفريد بحب ذهب إليها ليحاوط وجهها بيد ،واليد الاخره حوط بيها خصرها= هنخروج سوه خوشي البسي بسرعه وانا مستنيك
ريتال بمرح=بجد
فريد بابتسامه وسيمه=اااااه بجد جدا
قبلت وجهه بمرح =بحبك يا احلا فريد
ركضت الي غرفه الملابس زي الطفله أخرجت سيبها بمرح وسعه ارتدت سيبها
وذهبت إليه
نظر لها فريد بعشق وهو يصفر=ووووواو
حوطة خصرها لطبع قبله جميله علي عنقها بعشق وعمق =اووووف علي الجمال
ريتال بحب=ده جمالك يا روحي
يلا بقا عشان ننزال
فريد بحب =يلا
تعالي
امسك يدها بحب وصلو الي السياره وضعت ريتال بفرحه جانب فريد
تحرك بسياره بسعاده وهو يره ابتسامتها الجميله
فتحت الشباك لتخروج نصفها وهي تطير بمرح=هووووو هو ووووووو واووووو اي الجمال ده كاني بطير
فضلت تستنشق الهواء وهي تفرد ذراعها بمرابتسم فردي علي سعادتها
فردي بضحك=خلاص يا مجنونه خوشي
دخلت ريتال وجلست بجانبه لتنظر لها بفرحه= شكرا اوووي يا فريد
فردي حبيبي انا عايز اعيش معاك من حديد اعيش بذكريات جديد وناخود صور كتير
نوريها اولادنا ….توقفت عند هذه الكلمه بالم وهي تتذكر بأنها مبتخلفش
رجعت للخلف وهي تنظر أمامها بالم
نظر فردي إليها بحزن شديد ليمسك يدها ويجذبها الي أحضانه بعشق
نزلت دمعو علي حزنها وعلي أنها اتحرامت تكون أم فعلا
حول تهدئته الوضع تحدث بمرح=أما أنا عملك موفجئه محصلتش
ريتال ارتسمت الابتسامه علي وجهها بالم =بجد
فريد بعشق قبل خدها بعشق =بجد يا روحي اضحكي بقا
ابتسمت ريتال ولكن من جوها حست بكسره اول مره تحسها بعد قرارت تعيش من جديد بس نسيت أنها اتحرمت من اهم حاجه في الوجود أنها تبقا ام
كان ينظر لها فريد وهو يره الحزن في عينها مسك أيدها بلطف وهو يحذبها إليه
ويحتضانها بعشق
بعد قليل وصلو الي مينا في شاطئ من شواطئ البحر
أصر فريد أن ريتال تغمض عينيها
ومسك أيدها وهو يمشي معها ريتال بخوف=فريد انت بتعمل اي
فريد بحب=هتعرفي دلوقتي
وصلو الي يخت كبير يقف في البحر مزين بالورود الاحمر
فريد بمرح=جاهزه
ريتال بابتسامه=جاهزه بس اوعي تكون هترمني ف بالبحر
فريد بضحك=ههههه اي يبنتي الخيال الواسع ده
ابتسمت ريتال =طب يلا بقا شيل البتاعه دي انا زهقت
فريد =من عيوني
ازحا من علي عينه اوشاح لتفتح عينه ببطء
لتره يخت كبير مزين بالورد الاحمر وردة الجوري المفضله لديها ومكتوب عليه
ريتال فريد الالفي
نظرت لها ريتال بعدم تصديق فتحت عينها وقفلتها كزه مره بصدمه ومن جوها قلبها بينبوض بقوي نظرت إلي فريد الذي يتابع نظرت الصدمه بابتسامه =عجبك
ريتال بصدمه=هو ده حقيقي ده يخت ومكتوب عليه اسمي
فريد بحب=امممم ده اليخت بتاعك كتبت. باسمك ومن هنا ورائحة كل محبي تسافر وتروحي بعيد عن الناس هتجي هنا من البحر
احتضانته ريتال بعشق ومرح لتدمع عينها بفرحه
=ااااااخ فريد حبيبي
انا بحبك انا بحبك أووووووي يا فريد
دي اجمل واحلى هديه ممكن تتقدملي فيوم
ابتسم فريد بلطف ليطبع قبله خفيفه علي خدها
=كل حاجه ملكي ملكك حتي قلبي
من هنا ورايح يا ريتال مش عايز اشوف في عيونك غير نظرت فرحه وبس لو هدفع عمري فدا ضحكه بس منك هفديكي بروحي
ابتسمت ريتال بعشق=كونت عارفه اني احسن قرار اني اعيش معاك من جديد
مش هقدر اقولك غير بحبك
شلها فريد بعشق ليدور بيها في المنيا
إن اله أمامه ليبعد خصلاتها الشارده عن وجهها
بعشق
مسك أيده =يلا
ريتال بمرح =يلا هههه
دخلو سويا الياليخت لتتفجاء ريتال بوينه بكل انحاء اليخت بحترافيه.
وجدت لوحه مرسومه ليها هي فريد علي القارب
ريتال بتعجب=فريد
فريد بابتسامه=انا الي رسمتها قرارت ازين البخت بينا
واحنا سوه في صوره واحده
ريتال بابتسامه=بجد تحفه الواحد مش عارف يعمل اي غير اني اقولك اني بجد مبسوطه مبسوطه لانك جوزي وابويا وحبيبي وابني
فريد بمشاغبه=بما اني ابنك بقا في بوسني بقا بوسه صغيره عشان اتبسط أنا كمان
لم يكلم الكلمه حتي قطعته ريتال بقله رقيقه علي شفته لتهمس بىطلف=بحبك يا فريد
غمض عيونه براغبه لكن اتك على يالصبر احسن
فتح عيونه وهو يمسك يدها=تعالي اوريكي
بقيت اليخت دخلو سويا وهو بيفرجها علي اليخت كله تحت نظرات الفرحه في عيونها
=تحفه يا فريد
فريد بعشق=ونبي انتي الي تحفه
بقولك اي انت سيبك فستان هنا عايزك تلبسيه
وتجيلي بره
طبع قبله بالقرب من شفتها بانش=مستنيكي بره
ابتسمت ريتال بلطف وهز رأسها بالاجابه
وبعد قليل كان يقف فريد بالفرار يتحدث بغموض بالهاتف
=ايوه وبعيدن
المجهول=بس يا ريس في ستات الموسم عليها وموتوها في السجن بس في حاجه غريبه يا بشار
فريد بتعجب=اي الغريب
المجهول=لما سالت الستات بتوعنا قالو ملمس هاش يعني مش الستات الي احنا بعتنها الي عملتها يبقا شخص تاني يتري مين
فريد بتعحب=انت بتقول اي يعني اي مش الستات بتوعنا امال مين
المجهول معرفش يا ريس بس انا بعمل الزم اول ميوصلني حاجه هكلمك
فريد بهدوء=طيب بس باسرع وقت
المجهول تحت امرك يا بشا
اغلق فريد الهاتف والتفت خلقه ليري ريتال في احسن إطلالتها
نظر لها بصدمه من شده حملها
كانت ترتدي فستان قصير سق بلونها المفضل وهو الاحمر الغامق يميل من الكتاب ذات تتريظ
فاخر و مميز وجعلت شعرها مصفوف بترتيب منسدل علي ظهرها تضع بعض من مساحيق التجميل الخفيفه الذي اظهارت ملامحه الجذابه أكثر
اقتربت منه بدلال وهي تشعور بخحل شديد من نظرته المضقق في تفصيلها بدقه
اقترب منها فريد ببطء وهو ثلبو بيدوق بسرعه كانو اول مره يشوفها بالجمال ده
ابتسم بعشق ومسك أيدها وطبع قبله رقيقه عليها=الواحد مش عارف هيحب قد اي تاني بس الي عارفو أنها حاجه اتخطت الحب أنا بقيت بدمنك يا ريتال
ابتسمت ريتال بلطف وخجل =اي رايك في الفستان عليا
نظر لها فريد بعشق وهو يتفحصها بدقه
=قمر كا العاده يا روحي
يلا بقا عشان ناكل
ابتسمت ريتال بعشق =طب متحي نرقص احسن أنا نفسي ارقص معاك
فريد بعشق مسك أيدها =هو انا اقدار ارفضلك طلب
شغل اغنيه جميله ليرقصو عليها برشقه
واخذ يدور بيها بعشق
اقترب منها وحوط خصرها وهو يرقص معها
احتضنته ريتال بعشق=هفضل طول عمري بحبك يا فريد هتفضل انت الشخص الوحيد الي مندمنتش اني عرفتو ابدا وافضل اشكر ربنا طول عمري لانو فعلا رزقني باحلي نعمه في الوجود
ابتسم فريد بعشق وهو يدفن وجهه داخل عنقها
يستنشقها
مسك أيدها وذهب جهت الطاوله كانت محيطه
بأنواع كثير من الطعام الذيذ
ريتال بتعجب=احنا الاتنين هناكل كل ده يا فريد
فريد بحب=وفيها اي صراحتن أنا جعان
ريتال بابتسامه=الف هنا وشفا يا روحي
جلس ليجلسها مره اخر علي قدمه وهو يأكلها كل طفله
انتهت ريتال من الطعام =اووف كلت كتير كفاي
فريد بحب =طيب ثاوني اروح الحمام واجيلك
ريتال بابتسامه=ماشي يا حبيبي
ذهب فريد الي الحمام وجاء بعد لحظات معدوده كانت تقف ريتال وهي تفرد ذراعها كأنها تطير وتستنشق الهواء
لتشعور بيد فريد تحوط خصرها وهو يدفن وجهه في عنقها وييطبع قبله خفيفه عليه
ابتسمت ريتال بلطف والتفت له وهي تحاوط رقبته وتلمس علي شعره من وره بحب
ابتسم فريد وطبع قبله رقيقه علي عنقها =اي رايك مبسوطه
طلبتي مني أننا نبعد قرأرت اجيبك هنا
للموده الي تحبيها انشالله حتي لو سنه
ابتسمت ريتال برقه=هههه سنه مره واحده
لا لا ده كتير أو وي
فريد بعشق=ميكترش عليكي عمري كلو يا قمري
اقتربت منه بجرائه وهمست بجانب شفته بعشق =طول عمرك هتفضل حبيبي
التقط شفتها في قُبله عميقه وابتعد عنها وهو يشعر أنها تحتاج إلي الأوكسجين ليحرك يده بجرائه علي جسدها براغبه وعشق وهو يحوطها بتملك =هو انتي لي حلو كده
اختبئت في أحضانه =عشان في حضنك بس
شلها فريد بين أيده ليذهب بها الي غرفتهم الموجوده في اليخت وضعها عل الفراش برقه
ليطبع قبلات عده متفرقه حاره علي عنقها
ليصعد بشفته الي محل ملذته ويلتقط شفتها بقُبله حنونه عميق
خلعت عنه قميصه برقه وهي تدفن وجهها في عنقه والأول مره متحسش ..بالخجل بين أحضانه لتتحاوب معه بعشق وتملك وهي توريد ان $قترب منها أكثر لتدفن وجهها في عنقه وتهمس لها بين الحين والآخر كم تعشقه
وكم تعشق اقترابه منها بهذا الحد
ليخاوذها فريد ال يعالمهم الخاص وهو يعلمها فنون العشق ويخبرها بأنها ملكه قبله الوحيده ….و
يتبع…)
تكملة الرواية من هناااااااا
التعليقات