رواية احببت فلاحة هي رواية رومانسية تقع احداثها بين سمر واحمد والرواية من تأليف فاطمة وجدي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية احببت فلاحة لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية احببت فلاحة هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية احببت فلاحة تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
. فاطمة: فلاحة هى فى اولى جامعة عندها 19 سنة فى كلية تجارة
. يوسف:شاب مغــــرور يكره الفتيات لاعتقاده انهم لايحبون الا المال والجمال دكتور فى كلية التجارة عنده 25 سنة
. جيهان:بـ.ـنت مغــــرورة تحب يوسف لاجل المال والجمال عندها 24 سنة دكتورة فى كلية التجارة
. سيف:اخو يوسف عنده 19 سنة يحب الهزار بشـ.ـدة فى كلية تجارة
. دينا:بنوتة عندها 19 سنة فى كلية تجارة بتحب سيف بس هو مش مديها اهتمام
باقى الشخصيات هنعرفها بعدين
.
الحلقة 1
.
.
.
صوت صفعة قوية تهوى على وجنتى جيهان وصوت صراخ وصوت يوسف وهو يقول
يوسف:انطقى
وصوت صفعة وراء صفعة كان صوتهم عالى واجتمع اهل يوسف الذى كانوا فى الفيلا فى الاسفل
سمع يوسف صوت ابيه وهو يقول
مراد:يوسف سيبها انت بتعمل ايه افتح الباب يايوسف
يوسف:سيبنى يابابا انت متعرفش هى عملت ايه
مراد:طب افتح طيب
يوسف:ابدا مش فاتح
مها(ام يوسف):يابنى متو.جـ.ـعش قلبى
تجاهل يوسف كلامهم وظل يضـ.ـر.ب جيهان حتى قال
يوسف:انتى طــالـــق طــالـــق طــالـــق
جيهان(بصدmة):لا يايوسف متعملش كده
يوسف:اخرسى مش عايز اسمع صوتك الصبح تاخدى حاجتك وتمشى فاهمة
خرج يوسف اما جيهان تبكى من و.جـ.ـعها تبكى لانها خسرت كل شئ خسرت حب يوسف لها ثم خسرت المال ايضا
&&&&&&&&&&
فى جهة اخرى
فى الارياف
فتاه تبكى وتقول
الفتاه:ياابوى مش هتجوز عشان خاطرى ياابوى
الاب:هتتجوزى واد عمك يابت سامعة واقفلى خاشمك
الفتاه:ياما الحجينى ياما
الام:ياعبد الرحيم متعملش فى بـ.ـنتك اكده البت هيحصلها حاجة وانا مالياش غيرها
الاب:بس اجفلى خاشمك انتى التانية خلص الكلام يوم الجمعة الجاية كتب كتابك ومش عايز اسمع اى صوت
&&&&&&&&&&
ياتى اليوم الثانى
فى الصباح
جيهان تخرج من الغرفة وهى حاملة شنطة سفر يوجد بداخلها ملابسها وفى نفس الوقت يخرج يوسف من غرفته تتلاقى عيناهم يوسف يسرح فى جمال عينيها ويقول فى نفسه
يوسف:ياخسارة حبى ليكى معرفش ان الجمال و الرقة دول يطلعوا كده اتفوا عليكى
اما جيهان فهى سرحت وتقول فى نفسها
جيهان:خسرت حبك ليا وخسرت فلوسك خسرت انى ابقا مشهورة خسرت كل حاجة بس برده مش هسيبك يايوسف انت بتاعى وبس
فاق الاثنان على صوت مراد
مراد:واقفين كده ليه
يوسف(ببرود):انا رايح الشغل يابابا ياريت ارجع ملاقيش الاشكال الو*** دى هنا سلام
مراد(بحـ.ـز.ن):سلام يابنى
جيهان:انا ماشية بعد اذنك
مراد:امشى منك لله جـ.ـر.حتى قلب ابنى حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله ونعم الوكيل
&&&&&&&&&&
فى جهة اخرى
الفتاه:ياما
سميرة:نعم يافاطمة
فاطمة:قولى لابوى على حكاية الجواز دى انا مش عايزة اتجوز
سميرة(بحـ.ـز.ن):وانا فى يدى ايه يابـ.ـنتى بس ماشى هحاول معاه تانى
فاطمة:ياريت ياما،وبعدين ابوى عمره ماكان اكده وكمان ابوى مؤمن بالحب ازاى بقا عايز يجوزنى واد عمى وانا معرفوش ولا عمرى شوفته
سميرة:ازاى يابـ.ـنتى مشفتهوش ده كان كل مايجى هنا كنتى بتجرى منه عشان بتخافى منيه وكنتى بتجرى وتدخلى حـ.ـضـ.ـن واد عمك يوسف و تتحامى فيه
فاطمة(بصدmة):انى
سميرة:ايوة انتى
فاطمة:والله ياما مافاكرة بس برده لو ابوى غـ.ـصـ.ـب عليا انا همـ.ـو.تلكوا نفسى ها
سميرة:طب اقفلى خاشمك لاحسن ابوكى جه
فاطمة:ماشى
عبدالرحيم:السلام عليكم
فاطمة وسميرة:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
عبدالرحيم:تعالى يافاطمة وراى
فاطمة نظرت تجاه امها
فاطمة:حاضر ياابوى
&&&&&&&&&&
وفى غرفة عبدالرحيم
عبدالرحيم:اقعدى يابـ.ـنتى
فاطمة:حاضر ياابوى
عبدالرحيم:انا عارف انك مستغربة انا ازاى عايز اجوزك واد عمك وانتى عمرك مااتعملتى معاه بس انا هقولك انا عملت اكده ليه
فاطمة:ياريت ياابوى تقولى
عبدالرحيم:انتى عارفة ان فى مشاكل بينى وبين عمك حسين صح
فاطمة:صح
عبدالرحيم:انا استلفت زمان من عمك 20 الف جنيه وبعديها بسنة استلفت منه 50 الف جنيه تمام
فاطمة:تمام يعنى انت استلفت منه 70 الف جنيه
عبدالرحيم:الله ينور عليكى وبعد ها بشهر استلفت 30 الف جنيه بقوا كام دلوقت
فاطمة:100 الف جنيه
عبدالرحيم:هو بصراحة ماكنش مقصر معايا فى حاجة
فاطمة:طب انت ليه استلفت منه المبلغ ده
عبدالرحيم:كنت عاوز اعمل مشروع وعملتوا ونجحت وكبرتوا وبعد سنة من نجاح المشروع المشروع ولع وبقيت على الحديدة هو اول ماعرف اكده جالى وقالى
فلاش باك
حسين:سلام عليكم
عبدالرحيم:وعليكم السلام ازيك ياحسين
حسين:الحمدلله عايزك فى موضوع اكده
عبدالرحيم:خير
حسين:انا عايز ال 100 الف جنيه
عبدالرحيم:بس ياحسين انت عارف ان انا دلوقت مش معايا فلوس
حسين:طب انا عندى فكرة
عبدالرحيم:ايه هى
حسين: نجوز حامد لفاطمة
عبدالرحيم:بس البت لسة صغيرة
حسين:نستنا لما تكبر
عبدالرحيم:ماشى
باك
عبدالرحيم:بس وانا نسيت الموضوع وجه من كام يوم وفكرنى بالموضوع ده
فاطمة:ماشى ياابوى وانا موافقة
عبدالرحيم:معلش يابـ.ـنتى حجك على
فاطمة:بعد اذنك ياابوى
عبدالرحيم:اتفضلى يابـ.ـنتى
&&&&&&&&&&
فى الشركة
يوسف جالس على كرسية داخل مكتبه تدخل عليه السكيرتيرة
مروة:يوسف بيه فى واحد برا عايز يقابل حضرتك
يوسف:مقالش اسمه ايه
مروة:لا
يوسف:طب دخليه
مروة:حاضر،اتفضل ادخل
الرجل:ازيك يايوسف
يوسف(بســـخريـــة):ازيك انت وازى بـ.ـنتك المصونة
الرجل:ماكانش العشم يايوسف تعمل فى بـ.ـنتى كده
يوسف(بعصبية):انت جاى تزعقلى انا وسايب بـ.ـنتك تلف على حل شعرها اه تلاقيك عارف ان بت و***تلاقيك زيها
الرجل:اخرس انا هوريك يايوسف ازاى تقول عليا وعلى بـ.ـنتى كده
يوسف(فى نفسه):ماشى ياجيهان بعتالى ابوكى يهددنى طب وحياة امى لاربيكى انتى وابوكى
يوسف قام خرج من غرفة المكتب وخرج من الشركة باكملها
&&&&&&&&&&
فى جهة اخرى
حسين:حامد ياحامد
حامد:نعم ياابوى
حسين:جهز نفسك كتب كتابك الجمعة الجاية
حامد(بصدmة):ايه كيف ياابوى الجمعة الجاية وكمان تبقا مين
حسين:فاطمة بت عمك ومفيش كلمة بعديها فاهم
حامد:ياابوى اا
حسين خرج من الغرفة وترك حامد مصدوم
&&&&&&&&&
فى غرفة فاطمة
فاطمة جالسة على سريرها تبكى على حالها
فاطمة(فى نفسها):يارب انت اللى عالم بحالى يارب نفسى اللى فى قلبى يتحقق ياااارب
&&&&&&&&&&
فى منزل اهل يوسف
يدخل سيف بمرحه المعتاد
سيف:ياااااااااااهل الدار انتوا فين يلا اصحواا
يوسف:سيف
سيف:نعم
يوسف:بطل الهبل اللى انت بتعمله ده شحط زيك ولسة اهبل
سيف(بعصبية):متقولش اهبل فاهم يايوسف وبعدين انا مبقتش صغير عشان تقولى اعمل ايه ومااعملش ايه ماشى
يوسف:كبرت عليا ياسيف ماشى براحتك بس متجيش تكلمنى عشان مصلحتك بعد كده تمام اصلا انا غلطان ان كنت جاى اقولك حاجة تفرحك انت اصلا مـ.ـا.تستاهلش
يوسف تركه وذهب الى غرفته
سيف(فى نفسه):ياترى ايه الحاجة اللى كانت هتفرحنى
مراد:سيييف
سيف:نعم يابابا
مراد:تعالا عايزك
سيف:حاضر استر يارب
&&&&&&&&&&
فى منزل اهل حامد
حامد:ياما انا مش هتجوز حد انا وبعدين انتى عارفة ان انا بحب بت عم جابر صح ولا لا
سوسن:ايوة يابنى عارفة
حامد:خلاص يبقا تكلمى ابوى انى مش هتجوز بت عمى عبد الرحيم ماشى سلام
سوسن:يارب استرها
&&&&&&&&&&
فى منزل عبدالرحيم
عبدالرحيم يتكلم فى الهاتف
عبدالرحيم:ازيك يااخوى
مراد:الحمدلله انت عامل ايه وسميرة والبت فاطمة
عبدالرحيم:الحمدلله كويسين
مراد:وحسين وحامد وسوسن عاملين ايه
عبدالرحيم:كويسين
مراد:مالك صوتك اتغير اول ماسالتك على حسين
عبدالرحيم:مفيش
مراد:فى ايه ياعبدالرحيم
عبدالرحيم:اصل وحكاله كل حاجة
مراد:وازاى متقوليش حاجة زى دى
عبدالرحيم:انت عارف انى مش بحب اشيل همى لحد
مراد:انا هاجى انا وعيلتى يوم الجمعة عشان اوقف المهزلة دى سلام
عبدالرحيم:سلام
&&&&&&&&&
فى المكتب عند مراد
مراد:انا موافق
سيف(باستغراب):موافق على ايه
مراد:على سفرك
سيف(بفرحة):بجد بس انت عرفت موضوع السفر ده منين
مراد:يوسف اللى قالى وهو اقنعنى
سيف:ياحبيبى يايوسف
مراد:على فكرة انا سمعت زعيقك مع يوسف روح صالحه يلا
سيف:حاضر
سيف خرج من غرفة المكتب وذهب الى غرفة يوسف
&&&&&&&&&&
فى غرفة يوسف
يوسف جالس على سريره ويتفحص اللاب توب الخاص به
الباب خبط
يوسف:ادخل
سيف:احم احم
يوسف:تعالا
سيف دخل واغلق الباب وراءه
سيف:يوسف اااا انا
يوسف ومازال ينظر الى اللاب توب
يوسف:انت ايه
سيف:انا اسف
يوسف نظر اليه
يوسف:اسف على ايه
سيف اقترب من يوسف وجلس بجانبه
سيف:ان صوتى على عليك
يوسف نظر اليه ولم يتكلم
سيف:يوسف
يوسف:نعم
سيف:انا اسف
يوسف:جاى تتاسف عشان خليت بابا يوافق
سيف:لالالا والله مش عشان كده
يوسف:ماشى ياسيف اياك تتكرر تانى
سيف:حاضر بعد اذنك
يوسف:اتفضل
سيف خرج من غرفة يوسف
يوسف(بصوت منخفض):رينا يهديك يايوسف
ونظر الى اللاب توب مرة اخرى
&&&&&&&&&&
عدا يوم ورا يوم
وجاء يوم الجمعة
فى منزل يوسف
مراد:يلا ياولاد هنتاخر
يوسف:انا خلصت يا بابا
سيف:وانا كمان
مراد:يلا يامها بقا
مها:خلاص انا خلصت يامراد يلا بينا
مراد:يلا
&&&&&&&&&&
فى الارياف
فى منزل فاطمة
فاطمة جالسة فى غرفتها بتجهز لكتب كتابها
وجاء موعد كتب الكتاب
يجلس الماذون فى النصف على يمينه حامد وعلى شماله عبدالرحيم وبجانبه فاطمة
الماذون:قول ورايا يابنى
حامد:حاضر يامولانا
الماذون:اا
مراد:استنى متقولش حاجة
الكل:………
مراد:استنى متقولش حاجة
الكل سكت الكل بدا يتهامس
حسين:اهلا يامراد
مراد:ايه اللى بتعمله ده ياحسين
حسين ببرود:بعمل ايه
مراد:عايز تجوز العيال بالغـ.ـصـ.ـب
حسين:انا حر اجوز ابنى بالغـ.ـصـ.ـب ولا مش بالغـ.ـصـ.ـب انت مالك
مراد:ده ابنك وانت حر فيه لكن بـ.ـنت اخوك ذمبها ايه ها
حسين:انا اتفقت مع عبدالرحيم وهو وافق
مراد:وانا مش موافق
حسين:وانت مالك انت
مراد:حسييييين احترم نفسك متنساش انى اخوك الكبير
مراد نظر الى الجالسين وقال
مراد:اسف ياجماعة على اللى بيحصل ده واسف ان تعبناكوا على الفاضى مفيش فرح هيتم
الكل اتصـ.ـد.م من كلمة مراد وبعض الجالسين رحلوا وبعضهم جالسين
حسين بعصبية:ايه اللى انت عملته ده
مراد:اخرج برا ياحسين واياك تفكر تيجى جمب عبدالرحيم تانى يلا براا
حسين اخذ حامد وسوسن ورحلوا ولكن قبل رحيلهم
مراد:استنى ياحسين
مراد كتب شيك بال100 الف جنيه
مراد:خد الفلوس اللى كنت عايزها من اخوك اهم
اخذ حسين الشيك ورحل وهو يسب ويلعن فى مراد
&&&&&&&&&&
بعد ان غادر حسين وعائلته
ذهبت فاطمة لغرفتها لتغير هذا الفستان الابيض وبعد ان بدلت ملابسها نزلت للايفل حيث تجلس عائلتها وعائلة عمها
مراد:عارف ياعبدالرحيم لو كانت فاطمة اتجوزت حامد غـ.ـصـ.ـب عنها مكنتش هسامحك ولا هعرفك بقيت عمرى
عبدالرحيم:اسف يااخوى انا مش عارف ازاى كنت هعمل اكده الا صحيح فين يوسف
مراد:قالى روحوا الفرح وانا هعمل مكالمة واجيلكم ومن ساعتها مجاش
سيف:طب مـ.ـا.تتصل عليه يابابا وشوفوا راح فين
سميرة:مش يمكن راح الاسطبل ياعبده
عبدالرحيم:يمكن روحى يافاطمة شوفيه فى الاسطبل ولا لا
فاطمة:حاضر ياابوى
&&&&&&&&&&
فى مكان اخر
فى ملهى ليلى
تجلس جيهان وبجانبها باقى اصدقائها
جيهان:انا عايزة انتقم منه لازم اخليه ينـ.ـد.م ويجى يبـ.ـو.س رجلى ويقولى سامحينى لازم
فتاه1:متسيبيه فى حاله وشوفى غيره
جيهان:لا لازم اذله الاول وبعد كده ابقا اشوف غيره بس محتاجة مساعدة منك ومن عادل
عادل:سامع اسمى فى الموضوع
جيهان:عايزاك فى خدmة يادولة
عادل:قلب دولة من جوا
جيهان:يعنى هتساعدنى
عادل:والمقابل
جيهان:اللى انت عايزه
عادل بنظرة جريئة:عايزك انتى
جيهان:وقد فهمته:وانا موافقة
عادل:فى اى وقت
جيهان:موافقة
عادل:وانا موافق اساعدك
جيهان:اول ماافكر فى حاجة هقولك علطول
عادل:وانا معاكى فى اى وقت
جيهان:اما خليتك تنـ.ـد.م على اليوم اللى فكرت فيه انك تعمل فيا كده مبقاش انا جيهان
&&&&&&&&&&
اما عند يوسف
يوسف يجلس فى السيارة وقد انها المكالمة وكان يتمشى قليلا بالسيارة وفجاة تظهر فاطمة امامه يفرمل فجاة وفاطمة تسقط من الخضة
يوسف:انتى يابت..انتى يازفته
كانت فى تلك اللحظة تتالم فاطمة من تلك الواقعة ولا تاخذ بالها من منادت يوسف عليها
يوسف:انتى طرشة يابت
فاطمة:انت بتغلط فيا
يوسف:طب ماانتى بتسمعى اهو امال عاملة طرشة ليه
فاطمة:يامرى انت بتجول عليا طرشة والله لانادى لابوى يربيك
يوسف:امشى يابت من هنا
فاطمة:طب اصبر على رزقك
وبعد ذالك رحل يوسف وذهب الى المنزل ومر بعض الوقت ثم دخلت فاطمة المنزل
عبدالرحيم:تعالى يافاطمة سلمى على ابن عمك
فاطمة ويوسف بصدmة:ابن عمى/بـ.ـنت عمي
مراد:فى ايه مالكم
يوسف بقرف:دى تبقا بـ.ـنت عمى انا
مراد بصرامة:يووووسف اتكلم عدل
فاطمة:ازاى ده يبجا ابنى عمى
عبدالرحيم:فى ايه يافاطمة يابتى
فاطمة”يابا ده شتمنى وكان هيدوسنى
عبدالرحيم:كيف يعنى
سردت فاطمة كل اللى حصل
عبدالرحيم:انتى غلطى وهو غلط
يوسف:وانا غلط فى ايه ان شاء الله ده هى اللى كانت ماشية سرحانة
مراد:غلط فى انك المفروض تنزل تشوف اللى انت كنت هتدوسها كويسة ولا لا وبدل مـ.ـا.تطمن تشتمها وتهزقها
فاطمة:وانا غلط فى ايه
مراد:غلطى فى انك مااعتذرتيش لان الغلط من عندك انتى عشان لو انتى مكنتيش سرحانة مكنش ده حصل وفى الاخر هزقتيه
عبدالرحيم:اتاسفى لابن عمك يافاطمة
فاطمة:ياابوى ااا
عبدالرحيم بصرامة:فااااطمة
فاطمة نظرت الى يوسف
فاطمة بدmـ.ـو.ع:انا اسفة
لفت فاطمة لتمشى اوقفتها يد يوسف وهو يمسك بها
يوسف:وانا كمان اسف
فاطمة هزت راسها
سميرة:اتفضلوا ياجماعة الوكل جهز
عبدالرحيم:يلا يامراد يلا يا يوسف انت وسيف اتفضلى ياام يوسف
&&&&&&&&&
وبعد مااكلوا
مها:تسلم ايدك ياسميرة الاكل تحفه
سميرة:تسلميلى ياحبيبتى
مراد:لا بجد الاكل جميل اوى
سميرة:تسلم يارب
عبدالرحيم:طب يلا بجا ياام فاطمة روحى اعمليلنا شاى عشان عايز مراد فى موضوع
سميرة:حاضر ياعبده
&&&&&&&&&&
وفى احد الغرف
مراد:خير ياعبده محتاج فلوس
عبدالرحيم:كتر خيرك يااخوى انا فى حاجة تانية
مراد:خير ياعبده
عبدالرحيم:انت عارف ان البت فاطمة بتى السنادى داخلة الجامعة ومن حظها ان الجامعة عندك فى القاهرة وانا كنت عايزها تقعد عندك وفى الاجازة تبجا تيجى هنا
مراد:ماشى ياعبده خليها تجهز نفسها عشان ترجع معانا كده كده فاضل اسبوع على الدراسة يدوبك تلحق تظبط نفسها
عبدالرحيم:شكرا يااخوى … فاطمة بت يافاطمة
فاطمة:نعم ياابوى
عبدالرحيم:جهزى نفسك عشان هتروحى مع عمك انهاردة عشان جامعتك
فاطمة:ياابوى ماانا قولتلك انى هقعد فى سكن الجامعة
يوسف:ده لما ميبقاش ليكى اهل يلا خلصى عشان نلحق نروح
فاطمة بغـ.ـيظ:بس انا اا
يوسف بصرامة:سمعتى انا قولت ايه
فاطمة بخــــوف:ح ح حاضر
وذهبت فاطمة الى غرفتها
&&&&&&&&&&
لمت فاطمة اشيائها وذهبت اليهم
فاطمة:انا جاهزة
مراد:طب يلا بينا
سميرة بدmـ.ـو.ع:هتوحشينى يابتى
فاطمة بدmـ.ـو.ع:وانتى كمان ياما…هتوحشنى ياابوى
عبدالرحيم:وانتى كمان يابتى هتوحشينى اوى
مراد:يلا ياجماعة سلام
عبدالرحيم وسميرة:سلام
&&&&&&&&&&
مراد ومها وفاطمة فى عربية ويوسف وسيف فى عربية
بعد مرور بعض الوقت وصلوا الجميع بخير وذهب كل واحد الى غرفته
&&&&&&&&&&
مر اسبوع بدون حدوث شئ مهم يذكر
جاء اول يوم دراسة
قامت فاطمة بنشاط دلفت الى الحمام لتاخذ حماما دافئا ثم تخرج لتغير ملابسها ثم تخرج من غرفتها وتنزل اليهم
فاطمة:صباح الخير
الجميع:صباح النور
مها:تعالى افطرى يافاطمة قبل مـ.ـا.تروحى الجامعة
فاطمة:حاضر
يوسف:بسرعة عشان منتاخرش
فاطمة:طيب
مر بعض الوقت
فاطمة:الحمدلله
يوسف:يلا بينا
فاطمة وسيف:يلا
يوسف وسيف وفاطمة فى العربية
&&&&&&&&&&
وبعد مرور بعض الوقت وصلوا الى الجامعة
يوسف:سيف وفاطمة جدولكم اهو وانتوا الاتنين مع بعض فى نفس المحاضرات والسكاشن اوك
سيف:اوك
فاطمة:ماشى
يوسف:يلا روحوا شوفوا فين قاعة المحاضرات عقبال مااشوف الفرقة اللى انا هديها يلا سلام
سيف وفاطمة:سلام
&&&&&&&&&&
مجموعة من الشباب والبنات
احد البنات:مش ده سيف
بـ.ـنت اخرى:ايوة هو
شاب يصوت عالى:سيييييف
التفت سيف نحو الصوت
سيف بدهشة:مش معقول هشام والشلة كلها كمان
ترك سيف فاطمة وذهب اليهم
سلم سيف على كل الشلة
بـ.ـنت1:مين اللى كانت واقفة معاك دى
ضـ.ـر.ب سيف نفسة على راسه ثم التفت بسرعة وذهب الى فاطمة
سيف:فاطمة انا اسف والله انى سيبتك فجاة بس انا والله اتفاجاة بس ان صجابى كلهم هنا
فاطمة:خلاص ياسيف محصلش حاجة
سيف:بجد مش زعلانة
فاطمة:لا مش زعلانة
سيف::يعنى مش هتقولى ليوسف
ابتسمت فاطمة
فاطمة:لا
ابتسم سيف ايضا
سيف:طب تعالى اعرفك على اصحابى
فاطمة:ماشى
سيف:ياجماعة دى فاطمة بـ.ـنتى عمى وقدنا..فاطمة ده هشام وده احمد ودى سمر ودى هناء وده سامر ودى دينا
فاطمة:اهلا
الكل:اهلا بيكى
فاطمة:سيف مش بلا عشان نلحق نشوف فين قاعة المحاضرات
سيف:ماشى يلا بينا بعد اذنكم ياشباب
الكل:اتفضل
ستووووب تعالوا نتعرف على صحاب سيف
هشام:شاب طايش كل همه الفلوس والبنات 19 سنة
احمد:شاب مجتهد بيحب دراستة وبيحب سمر 19 سنة
سامر:شاب مستهتر جدا مش بيحب سيف ابدا وديما بيغير منه 19 سنة
هناء:بـ.ـنت مغــــرورة اوى بتحب سيف بس هو مش مديها اى اهتمام 19 سنة
دينا اتعرفتا عليها فى اول حلقة
نرجع تانى
سيف وفاطمة فضلوا وقت طويل يدوروا على قاعة المحاضرات لغاية مالقوها ولقوا الباب مقفول سيف خبط وفتح الباب ودخل هو وفاطمة واول مادخلوا اتصـ.ـد.موا
ياترى اتصـ.ـد.موا ليه؟؟
وايه اللى هيحصل بعد كده
سيف خبط وفتح الباب ودخل هو وفاطمة واول مادخلوا اتصـ.ـد.موا
سيف وفاطمة بصدmة:يوسف!!
يوسف بصرامة:دكتور يوسف وبعدين ايه اللى اخركوا انا مبدخلش حد بعدى
سيف:سورى يادكتور كنا بندور على قاعة المحاضرات
يوسف:انا هسامحكوا بس عشان اول يوم فى الدراسة اتفضلوا ادخلوا
وبعد المحاضرة
كل الطلاب خرجوا معادا سيف وفاطمة
يوسف:انتوا ايه اللى اخركوا
سيف بـ.ـارتباك:مااا اااا انا قولتلك كنا بندور على القاعة
يوسف:سيف
سيف سكت من الخــــوف
يوسف:مـ.ـا.ترد
فاطمة:انا اللى اخرتوا
يوسف:نعم مش فاهم
فاطمة:انى سيبته ومشيت لوحدى وتوهت وهو كان عيدور عليا
يوسف بزعيق:وانتى ايه اللى خلاكى تمشى وتسيبيه
فاطمة خافت من زعيقه وعنيها دmعت وسكتت
يوسف بزعيق اكتر:مـ.ـا.تردى
سيف:خلاص يايوسف كفاية الجامعة بتتفرج علينا
يوسف:اخرس انت التانى ده انت حسابك معايا فى البيت امشى قدامى انت وهى
وخرجوا من الجامعة
&&&&&&&&&&
نرجع الجامعة تانى
عند صحاب سيف
هناء:دكتور يوسف ده مز اوى وشخصية
هشام:مـ.ـا.تحترمى نفسك يابت
هناء:فى ايه ياهشام مالك بيا
هشام:نفسى مرة واحدة اشوفك محترمة
هناء:سيبنالك الاحترام ياعم
هشام:واضح انك عايزة تتربى
هناء بصتله بخــــوف وسكتت
احمد:اهدوا ياجماعة فى ايه
سامر:سيبك منه ياهناء خليكى معايا انا مش انتى عجبك دكتور يوسف
هناء:اه
سامر:وانا عجبتنى البت اللى زعقلها دى
احمد بعصبية:مـ.ـا.تتلم ياسامر ايه اللى انت بتقوله ده والله اناقرفت منكم ده انتوا شلة و**** يلا ياسمر
سمر:يلا
وبعد مااحمد وسمر مشيوا اتبقا سامر وهشام وهناء ودينا
دينا:بعد اذنكوا ياجماعة
الكل:اتفضلى
سامر:بصى ياهناء انتى هتلفى وتدلعى على دكتور يوسف ماشى
هناء:ماشى
سامر:و هتعملى اااا
هشام بعصبية:بت ياهناء قومى تعالى معايا
هناء خافت اوى وقامت مشيت معاه
هشام وهناء ركبوا العربية واول ماركبوا
&&&&&&&&&&
فى عربية يوسف
فاطمة بتعيط وسيف قتعد نـ.ـد.مان ان هو متكلمش ويوسف قاعد مدايق ان هو زعقلها وفرج الجامعة كلها عليهم
واول ماوصلوا البيت نزلوا من العربية ودخلوا البيت وفاطمة طلعت جرى على اوضتها تعيط
سيف:يوسف
يوسف:افنـ.ـد.م
سيف:على فكرة فاطمة معملتش اى حاجة من اللى قالت عليها
يوسف بعدm فهم:مش فاهم
سيف:انا السبب
يوسف:وايه هو السبب
سيف:اصل انا اااا قابلت شلتى فى الجامعة وو حكالوا كل حاجة
يوسف:وانت سيبتها تتكلم ليه مدخلتش فى الكلام وقولت الحقيقة
سيف:معرفش بقا
يوسف:انت حسابك معايا بعدين اتفضل على اوضتك
سيف:حاضر
وبعد ماسيف دخل الاوضة بتاعته
يوسف فى نقسه:طب انا المفروض اروح اعتذرلها طب اروحلها دلوقتى ولا شوية تكون هديت ولا اعمل ايه….انا احسن حاجة اعملها انى استنى شوية تكون هديت وربنا يستر
&&&&&&&&&
فى مكان اخر
جيهان:عادل
عادل:نعم
جيهان:عايزاك تروح……..وتعمل…………….ماشى
عادل:ماشى بس هنفذ امتى
جيهان: بكرة
عادل:تمام
جيهان بضحكة خبيثة:هههههههههه اما نشوف انا ولا انت يا يايوسف ههههههه
&&&&&&&&&&
عند هشام
واول ماركبوا هشام ضـ.ـر.ب هناء بالقلم
هناء اتصـ.ـد.مت وهشام اتصـ.ـد.م اكتر منها بس اللى صدmهم اكتر ان هشام بعد ماضـ.ـر.بها شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وباسها من شـ ـــفــايـــ ـفها والغريب انها اتجاوبت معاه وبعد فترة قصير
هشام بينهج:انتى بتاعتى انا فاهمة
هناء بصتله وهى بتنهج
هناء:قصدك ايه
هشام:يعنى متفكريش تسلمى على حد وتبوسيه الا انا واياكى تتكلمى مع راجـ.ـل غريب الا انا واياكى تتكلمى على حد غريب الا انا فاهمة ومتسمعيش كلام حد غيرى وقبل مـ.ـا.تخرجى تستاذنينى فاهمة ولا لا
هناء بخــــوف:ح ح حاضر
هشام:اما نشوف
&&&&&&&&&&
وجه الليل الكل متجمع فى بيت مراد
الكل قاعد على السفرة معادا يوسف وفاطمة
يوسف نزلهم
يوسف:مساء الخير
الكل:مساء النور
يوسف:امال فين فاطمة
مراد:مش راضية تنزل بتقول ملهاش نفس
يوسف:طيب انا طالعلها
طلع يوسف لفاطمة وخبط عليها
فاطمة:ادخل
يوسف:كويس بقيتى تتكلمى زينا اهو
فاطمة:حضرتك عايز حاجة
يوسف:ايوة
فاطمة:عايز ايه
يوسف:انزلى كولى معانا
فاطمة:مش عايزة
يوسف:انتى لسة زعلانة منى
فاطمة بدmـ.ـو.ع:انت زعقــ,تــلى جـ.ـا.مد
وراحت معيطة
يوسف اخدها فى حـ.ـضـ.ـنه
يوسف بحنية:انا اسف حقك عليا وبعدين متبقيش تكدبى عليا تانى سيف قالى ايه اللى اخركوا متكدبيش تانى
فاطمة بصتله وعنيها مليانة دmـ.ـو.ع ويوسف بصلها
سرحوا فى عيون بعض واحدة واحدة يوسف بدا يوطى عليها وفجاة الباب خبط
يوسف:ادخل
سيدة(الخدامة):يوسف بيه الهانم بتقولك يلا الاكل هيبرد
يوسف:طيب روحى انتى…يلا بينا
فاطمة:يلا
&&&&&&&&&&
عدا اليوم بدون احداث جديدة
تانى يوم
فى الجامعة
فاطمة وسيف قعدين جمب بعض ويوسف بيشرح
وبعد انتهاء المحاضرة
فاطمة ويوسف وسيف قعدين فى كافى الجامعة
يوسف=سيف روح هاتلنا حاجة نشربها
سيف:حاضر هتشربوا ايه
فاطمة:هاتلى مانجا
يوسف:وانا كمان مانجا
سيف:ماشى
وبعد رحيل سيف
يوسف:فاطمة انتى لسة زعلانة منى
فاطمة:لا خلاص مش زعلانة
يوسف:بجد
فاطمة:بجد
كان يوسف بتحدث مع فاطمة وهو قريبا منها جدا
&&&&&&&&&&
فى ملهى ليلى
تجلس جيهان بجوار عادل
عادل:ادينى عملت اللى انتى عايزاه ممكن بقا تعمليلى اللى انا عايزه
جيهان بحضكة خبيثة:اكيد ياحبيبى
&&&&&&&&&&
مر اليوم بدون احداث تذكر
جاء اليوم التالى
فى الجامعة
فاطمة ويوسف وسيف داخلين الجامعة لحظوا حركة غريبة الكل بيبصلهم كلهم لا ل فاطمة ويوسف بس…..بس البصات بصة اشمئزاز قرف شفقة والكل بيتهامس البعض يقول”دي قلة ادب” “معقول دكتور يوسف يعمل كده” “يعيني دي زمانها هتقع من طولها” “دي مسخرة وقلة ادب”
يوسف:سيف
سيف:نعم
يوسف:روح شوف في اايهسيف:حا
قاطعته فاطمة
فاطمة:انا مش هستني لما يروح يشوف في ايه ويجي يقول انا هروح ببنفسيذهبت فاطمة لاقرب بـ.ـنتين اليها ورات في ايدهم صور اخذت هذه الصور ورات مافيها. فجاة
&&&&&&&&&&
في فيلا مراد
مراد ومها قعدين وفجاة تليفون مراد يرن
مراد:الو يايوسف
يوسف:بابا تعالا بسرعة مستشفي*****
مراد بفزع:ايه في ايه حد حصلوا حاجة
يوسف:تعالا بس. بعدين هفهمك الموضوع
مراد:انا جاي حالا….قومي يامها يلا
مها بقلق:في ايه يامراد
مراد:مش عارف يوسف في المستشفي ومش عارف في ايه
مها:طب يلا بسرعة نروحله
مراد:يلا
&&&&&&&&&&
وبعد مرور بعض الوقت
وصل مراد ومها
مراد:في ايه يايوسف وفين فاطمة
يوسف:بابا انا لازم اكتب كتابي علي فاطمة
مراد ومها بصدmة:اييييييه
مراد:ازاي يعني رليه اصلا
يوسف:بابا انهاردة روحنا الجامعة لقينا صور ليا انا وفاطمة مع بعض صور مينفعش اصلا حد يشوفها ومناظر صعبة واضتريت اقول انها مراتي وعميد الجامعة حولني للتحقيق وطلبوا ان اوريهم اسيمت الجواز
مراد:ومين اللي عمل كده
سيف:اكيد هنعرف يابابا
يوسف:وحياة امي اول مااعرف مين اللي عمل كده انا مش هرحمه
مها:طب وفاطمة ايه اللي حصلها
يوسف:بعد ماشافت الصور اغمي عليها يادوب قولتلهم انها مراتي واخدتها علي المستشفي والدكتور قالي عندها صدmة عصبية
مراد:انا هكلم عبد الرحيم وهخليه يجي عشان نكتب الكتاب
يوسف:تمام
وفعلا مراد كلم عبدالرحيم وقاله كل اللي حصل وطبعا جه خو وسميرة وفاطمة خرجت من المستشفي وطبعا هي لسة معرفتش ان ابوها جاي عشان يكتب كتابها علي يوسف
وفي يوم
عبد الرحيم:فاطمة يافاطمة
فاطمة:نعم يابا
عبدالرحيم:يلا يابـ.ـنتي عان نروح نكتب كتابك علي يوسف عشان نلحج الجطر
فاطمة بصدmة:……….
ياتري ايه رد فعل فاطمة؟؟
ياتري ايه اللي هيحصل بعد كده؟؟
فاطمة بصدmة:نعم كتب كتابي علي يوسف
مراد:ايوة يابـ.ـنتي
فاطمة:ازاي يعني
يوسف:فاطمة انتى نسيتي اللي حصل في الجامعة ولا ايه
فاطمة:لا منسيتش بس ده ايه علاقتوا بكتب الكتاب
يوسف:فاطمة بعد ماانتي اغمي عليكي انا قولتلهم انك مراتي ووو”حكلها اللي حصل”بس كده
فاطمة بدmـ.ـو.ع:ماشي يلا بينا
وفعلا راحوا كتبوا الكتاب وبقت فاطمة حرم يوسف الشناوي
&&&&&&&&&&
تاني يوم
فاطمة ويوسف وسيف راحوا الجامعة
يوسف ماسك ايد فاطمة وبيضغط عليها كانه بيقولها متخافيش وهي بصتله كانها بتقوله مش خايفة وانا معاك
الكل بيبصوا عايزين يعرفوا ايه اللي هيحصل وفجاة يوسف وقف في نص الجامعة وقال
يوسف بصوت عالي:انا هقول كلمة واحدة بس “اللي عمل كده هيتحاسب مني انا مش من حد تاني”
واخد فاطمة وسيف ودخلوا للعميد
العميد:خير ايه اللي جابك
يوسف:ده اللي جابني
ووضع امامه ورقة اسيمة الزواج
اخذ العميد الورقة وظل ينظر اليها بصدmة
العميد:اااا انا اااا
يوسف:متقولش حاجة اقدر ارجع الشغل ولا خلاص كده مفيش شغل ليا تاني
العميد بتنهيدة:تقدر
كان سوف يذهبوا ولكن
العميد:انا اسف يايوسف انا اسف يابـ.ـنتي
يوسف:علي ايه ده انت يادوب اتهمتني بحاجة بسيطة “ثم قال صرامة”بعد اذنك يلا ياسيف
وامسك بيد فاطمة وخرج
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان بعصبية:ازاي ده يحصل انا مكنتش عايزاه يتجوزها انا كنت عايزاه يرجعها بلدها
عادل:خلاص نعمل حاجة تانية تخليه يرجعها بلدها وبمزاجه
جيهان:وايه اللي هيخليه يرجعها بمزاجه
عادل:نفكر ونشوف..اهم حاجة تروقي دmك وتعالي نفرفش شوية
جيهان:اوكي يلا بينا
عادل:يلا ياقلبي
&&&&&&&&&&
عند يوسف
في العربية
فاطمة بخــــوف:يوسف امشي براحة بلاش السرعة دي
يوسف:………..
سيف:يوسف فاطمة خايفة هدي السرعة شوية
يوسف:………..
كان يوسف هيبطئ السرعة ولكن فاطمة تحدثت بصوت عالي
“يوسف يكره الصوت العالي ويكره بشـ.ـدة ان احد يرفع صوته عليه والصوت العالي يجعله يفقد اعصابه ولا يقدر علي سيطرة افعاله”
فاطمة بصوت عالي:يووووووووسف
وتتفاجاء فاطمة بتوقف السيارة فجاة وبصفعة قوية تهوي علي وجهها
سيف بصدmة:يوسف ايه اللي انت عملته ده
كانت فاطمة مصدومة لا تتكلم لا تبكي فقط جالسة مكانها وتنظر امامها
وهذا كان حال يوسف
فهو كان مصدوم من رد فعله هو لايقصد ان يضـ.ـر.بها هكذا فهو لا يستطيع التحك في اعصابه من الصوت العالي وان يكون من امرأة
يوسف:ف فا فاطمة
فاطمة:……….
سيف:فاطمة اتكلمي قولي اي حاجة
يوسف:فاااااطمة عيطي اصرخي اضـ.ـر.بيني اعملي اي حاجة متفضليش كده هيجرالك حاجة
سيف:يافاطمة رودي عيلنا بصيلنا حتي
فاطمة:…………
يوسف:فاطمة انا اسف اااا
قاطعت كلامه نظرات فاطمة وفجاة بكت بصوت عالي ورمت نفسها في احضان يوسف
اما عن يوسف ف كان مصدوم من حركتها المفاجاة ولكن احتضنها ايضا
يوسف بحنية ونـ.ـد.م:انا اسف يافاطمة حقك عليا والله ماكان قصدي
فاطمة ببكاء:انت و.جـ.ـعتني اوي يايوسف وخــــوفتني منك
يوسف:اسف يافاطمة والله انا مبقدرش امسك اعصابي من الصور العالي خصوصا لو كان من واحدة حقك عليا
فاطمة:متعملش كده تتاني
يوسف:حاضر بطلي عـ.ـيا.ط بقا
فاطمة:حاضر
سيف:المفروض تصالحها وتعزمنا علي الغدا
يوسف:اديك قولتها اصالحها يبقا المفروض اعزمها مش اعزمكوا
سيف:بقا كده يايوسف
يوسف:اه ياقلب يوسف
سيف بغـ.ـيظ:طب يلا ياخويا وصلني عشان تلحق تعزم الحتة بتاعتك
يوسف بصرامه:سيف اتكلم كويس علي فاطمة دي مراتي
سيف باستغراب:طب وانا قولت ايه
يوسف:ايه الحتة بتاعتك دي…دي تتقال لواحدة من الشارع مش ل حرم يوسف الشناوي فاهم
سيف:فاهم
يوسف:اياك تتكرر تاني
سيف:حاضر
ثم قاد يوسف السيارة متجها الي المنزل
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان:دوووولة
عادل:قلب دولة
جيهان:فكرت هنعمل ايه مع يوسف والحرباية مـ.ـر.اته
عادل:لسة بفكر ياروحي
جيهان:طب ياريت بسرعة
عادل:حاضر
&&&&&&&&&&
نروح مكان مليان فرحة وزغاريط
فرح احمد وسمر
سامر وهشام وسيف وهناء ودينا كلهم قاعدين علي طرابيزة واحدة
دينا:سيف ممكن دقيقة
سيف:اه طبعا اتفضلي
سيف اخد دينا برا القاعة
سيف:خير يادينا
دينا بـ.ـارتباك:ااا بصراحة ك كنت عايزة ااااا
سيف:كنتي عايزة ايه
دينا:كنن عايزة اقولك علي حاجة
سيف:اتفضلي قولي
دينا بسرعة البرق:سيف انا بحبك
سيف بصدmة:……….
&&&&&&&&&&
وبعد ساعة وصل يوسف وفاطمة وسيف الي المنزل وكل واحد ذهب لغرفته
وقبل ان تذهب فاطمة
يوسف:فاطمة
فاطمة:نعم
يوسف:غيري بسرعة وانزلي عشان ونلحق نتغدي وارجعك عشان ورايا مشوار
فاطمة:هو احنا هنتغدي برا فعلا
يوسف:ايوة ليه مستغربة كده
فاطمة:كنا مفكراك بتهزر
يوسف:وانا مدام قولت كلمة حتي لو بهزار بنفذها
فاطمة:طب ممكن طلب
يوسف:طبعا
فاطمة:ممكن ناخددسيف معانا
يوسف:ليه
فاطمة:عشان هو اللي اخترع الفكرة اصلا وبعدين شكله كان عايز يجي وانت كسفته
يوسف:طب اطلعي غيري عقبال مااطلع اقوله
فاطمة:ماشي
&&&&&&&&&&
ذهب يوسف الي غرفة سيف وخبط
سيف:ادخل
يوسف:غير هدومك عشان تيجي معانا
سيف باستغراب:اجي فين
يوسف:تتغدي معانا
سيف:احم احم انا كنت بهزر علي فكرة
يوسف:وانا ميهزرش وعلي فكرة غاطمة اللي طلبت مش انا يلا قوم البس عشان الحق ارجعكوا واروح مشواري
سيف:ماشي 5 دقايق وهكون واقف تحت
وبعد نص ساعة يوسف وسيف وفاطمة ذهبوا الي اشهر وافخم مطعم
وبعد مااكلوا
يوسف:يلا عشان نمشي
فاطمة:يوسف ممكن طلب
يوسف:طلباتك كترت اوي يافاطمة
فاطمة بخجل:اممم انا اسفة خلاص مش مشكلة
يوسف:ااا فاطمة انا مش قصدي ااا قولي عايزة ايه
فاطمة:خلاص يايوسف مش مش
قاطعها
يوسف:اخلصي يافاطمة ورايا مشوار ها عايزة ايه
فاطمة:كنت هقولك يعني اااا تسيبني انا ويوسف نتمشي شوية وانت روح مشوارك والنبي يايوسف مـ.ـا.ترفض انا من ساعة ماجيت وانا مخرجنش خالص
يوسف بعد تفكير:اممم موافق بس ترجعوا الساعة 5 الساعة دلوقتي 2 يعني قدامكوا 3 ساعات
فاطمة:ماشي 5 بالدقيقة هنكون في البيت
يوسف:عارفة يافاطمة انتي وسيف لو رجعتوا 5 ودقيقة وحياة امي لتشوفوا اللي عمركوا مشفتوا
سيف:ماشي يايوسف
يوسف:يلا انا ماشي سلام
فاطمة وسيف:سلام
بعد ذهاب يوسف غادر كل من فاطمة وسيف المطعم وذهبوا الي مول
فاطمة:انا فرحانة اوي اني خرجت
سيف:اي خدmه ياستي
سيف ينظر في الساعة
سيف بخضة:ينهار اسود
فاطمة بخضة:في ايه
سيف:الساعة 6 يادي المـ ــصيـــبة
فاطمة:برعـ.ـب ايه ازاي
سيف:مش عارف يلا نمشي بسرعة
&&&&&&&&&&
وبعد نصف ساعة وصلوا الي المنزل وكانوا يدخلوا بقلق وخــــوف ظاهر
فاطمة:سيف انا خايفة
سيف:ده انا اللي هتفحت عشان انا اللي ااا
قاطعه يوسف
يوسف بغـــضــــب:حمدلله علي السلامة واضح ان انا غلطت لما وافقت انكم تتمشوا شوية بس وحياة امي لتشوفوا وش مني عمركوا ماشفتوه
سيف بـ.ـارتباك:يي ي يوسف والله اا اا يعني احنا ااا
يوسف:اخرس غور علي اوضتك عشان حسابك معايا بعدين
سيف:يايوسف ااا
يوسف بزعيق:يلاااااااا
وذهب سيف الي غرفته
يوسف:وانت يانجري قدامي علي فوق
فاطمة ببكاء:يوسف والله ااحنا ااااا
يوسف:انتي بتعيطي دلوقتي هو انا لسه عملت حاجة ده انا هربيكي من اول وجديد
فاطمة:والنبي يايوسف
يوسف بزعيق:انجري قدامي
وذهبت فاطمة ويوسف الي الغرفه
واول مادخلوا
ذهبت فاطمة ويوسف الي الغرفة واول مادخلوا
يوسف بزعيق:انتي بتعيطي علي ايه هو انا لسة عملت حاجة اخرسي ومش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط وبتبصله بخــــوف
يوسف بزعيق اكتر:انا مش قولت مش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط من غير صوت وخافت اكتر
ويوسف بصلها شوية وبعد كده خرج من الاوضة
&&&&&&&&&&
عند العروسين
سمر في المطبخ
سمر:احمد يااحمد
احمد دخلها
احمد:نعم ياحبيبتي
سمر:هي خالتك دي هتمشي امتي
احمد:في ايه ياسمر مـ.ـا.تقعد براحتها
سمر بصوت عالي:في ان هي عماله تشغلني وتقولي امسحي الحاجة دي عليها تراب وانا لسه عروسة مكملتش اليومين وتشغل بـ.ـنتها اللي زي الشحطة دي
احمد بغـــضــــب وصوت عالي لدرجة خــــوفت سمر:اخرسي وصوتك يوطي اللي بتتكلمي عليهم دول امي واختي انت فاهمة وحسابك معايا بعدين واللي يقولولك عليه تنفذيه فاهمة
سمر بصوت عالي:لا مش فاهمة ومش هعمل اللي هيقولولي عليه ومش قعدالك فيها يااحمد وهشوف انا ولا هما
احمد ببرود:اعملي اللي انتي عايزاه بس متحطيش في دmاغك ان انا هاجي من بيت ابوكي ماشي
وخرج وسابها
وطبعا الكلام ده كله كان سمعه امه واخوه وابوه وخالته وبـ.ـنت خالته
سمر في نفسها:ماشي يااحمد انت اللي ابتديت
&&&&&&&&&&
وعند سيف
يوسف بزعيق:انت يا حـ.ـيو.ان انت فين
سيف كان في الحمام وخرج بسرعة من زعيق يوسف
سيف بخــــوف:ن ن نعم
يوسف:انا قولت ايه مش قولت ترجعوا الساعة 5 ايه اللي رجعكوا متاخر
سيف ساكت:………
يوسف بزعيق:رد عليا
سيف:اااا والله يايوسف الوقت سرقنا ومخدناش بالنا صدقني دي اخر مرة
يوسف:هو مفيش خروج تاني اصلا عشان تتعلموا بعزد كده ان كل شوية تبصوا في الساعة
سيف:انا اسف يايوسف
يوسف:اخرس ومش عايز اسمع صوتك وعلي الله اشوف وشك في مكان اكون انا موجود فيه
وخرج يوسف من الاوضة
&&&&&&&&&&
عند جيهان
عادل:جيهااااان
جيهان:نعم
عادل:افرحي ياقلبي لقيت خطة جـ.ـا.مدة جدا
جيهان بفرحة:بجد ايه هي
عادل:…………. ها ايه رايك
جيهان بفرحة:وااااااااو جـ.ـا.مدة جدا
عادل:بس هنفذها امتي
جيهان:اديني يومين وهقولك
عادل:ماشي بس مش المفروض يبقا ليا مكافاة
جيهان:ههههههههههههه اه طبعا
عادل شالها ودخل بيها الاوضة
&&&&&&&&&&
مها:يوسف يايوسف
يوسف:نعم ياماما
مها:اطلع نادي مراتك واخوك عشان ينزلوا يتعشوا معانا
يوسف بتنهيدة:حاضر
يوسف طلع ل فاطمة
يوسف:فاااااطمة
فاطمة بصتله
فاطمة:ن ن نعم
يوسف:انزلي عشان تتعشي
فاطمة:مليش نفس
يوسف بصرامة:وانا مش هعيد كلامي تاني انزلي عشان تتعشي ولو منزلتيش يومك هيبقا اسود فلمي الدور
وخرج وسابها
&&&&&&&&&&
يوسف راح ل سيف
وخبط ومفيش رد
يوسف فتح الباب واول مافتح
يوسف بصريخ:سيييييييييييف
الكل طلع جري علي اوضة سيق يشوف في ايه
“وطبعا انتوا كمان عايزين تعرفوا في ايه انا هقولكوا”
يوسف دخل الاوضة لقي سيف مرمي علي الارض مغمي عليه شاله وجري بيه علي العربية يوديه المستشفي وطبعا الكل وراه
&&&&&&&&&&
في المستشفي
الدكتور خرج من عند سيف
يوسف بقلق:خير يادكتور
الدكتور بانفعال:هو انا مش قولت محدش يزعله عشان مـ.ـيـ.ـتعبش لغاية مانجهز ورقة عشان يسافر ويعمل العمليه
يوسف بقلق اكبر:ايوة يعني ايه اللي ححصله
الدكتور:ده من حظه ان الورق جهز خلاص المفروض يسافر بعد بكرة
يوسف:ان شاء الله طب هو ينفع يخرج معانا صح
الدكتور:اكيد لازم يخرج عشان يجهز للسفر وياريت تبعدوا عنه اي حاجة تزعله لان ده هيضر صحته ااكتر
يوسف:ان شاء الله
وخرج الجميع من المستشفي وذهبوا الي البيت
“عارفة انكوا عايزين تعرفوا عمليه ايه اللي سيف المفروض يعملها….سيف عنده القلب وهيسافر يعملها برا مع اكبر دكتور قلب “
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان:دوووولة
عادل:اممم
جيهان:بص يابيبي هنفذ الخطة ببكرة
عادل باستغراب:اشمعنا ده حتي لسه معداش يومين
جيهان:اصل عرفت ان هو هيسافر عشان عمليه سيف فعيزاه يسافر وهو مخـ.ـنـ.ـوق منها او علي الاقل يكون اتخانق معاها…ضـ.ـر.بها…طلقها…طردها…اي حاجك المهم يحصل تاتش جـ.ـا.مد بينهم
عادل:حاضر عايزة حاجة تاني
جيهان بشر:لا مش عايزة دلوقتي كفاية عليهم اللي هيحصلهم
&&&&&&&&&&
تاني يوم
يوسف دخل لسيف
يوسف بنـ.ـد.م:سيف انا اسف عشان زعلتك متزعلش مني ياحبيبي
سيف بابتسامة:ومين قالك ان انا زعلان منك انا زعلان من نفسي عشان زعلتك مني انا اللي المفروض اقولك انا اسف وحقك عليا
سيف قام ولسه هيبـ.ـو.س دmاغ يوسف
كان يوسف سبقه وباس دmاغ سيف
يوسف:انا اللي غلطان مش انت يلا انزل عشان تاكل معانا
سيف:حاضر بس ممكن سؤال
يوسف:طبعا
سيف:انت صالحت فاطمة
يوسف بصله وسكت
سيف:عشان خاطري يايوسف صالحها فاطمة ملهاش غيرك دلوقتي وبعدين انت زعقــ,تــلها جـ.ـا.مد ده انت صوتك كان وصلي وانا في الاوضة
يوسف:حاضر عشان خاطرك انت بس
سيف:ربنا يخليك ليا
يوسف:ويخليك ليا ياحبيبي يلا ننزل
سيف:يلا
&&&&&&&&&&
وفي اوضة السفرة كان قاعد مراد ومها وفاطمة وسيف ويوسف
يوسف:فاطمة بعد مانخلص اكل اطعلي الاوضة 5 دقايق عشان عايزك
فاطمة:حاضر
وبعد مااكلوا
&&&&&&&&&&
في اوضة يوسف
يوسف:انا اسف متزعليش مني
فاطمة بصتله ومتكلمتش
يوسف قرب منها اوي وقالها
يوسف:فاطمة عايز اقولك حاجة مهمة
فاطمة بدات تتـ.ـو.تر من قربه ليها
فاطمة بتـ.ـو.تر:ات ااا اتفضل
يوسف قرب اكتر
يوسف بهمس:انا بحبك
يوسف مدهاش فرصة ترد لان هو اخدها في حـ.ـضـ.ـنه وبدا يبـ.ـو.س فيها وهي مصدومة ومش مديا اي رد فعل نهائي
بس قاطعه صوت رسالة
يوسف بغـــضــــب:اووووووووف ده مين الغتت ده
فاطمة رغم صدmتها من اللي حصل لكن ابتسمت وفرحت
اما يوسف اللي كان فرحان ان هو اعترف بحبه ليها والابتسامة اللي مليا وشة فجاة اختفت والدنيا ضلمت في وشه التليفون وقع من ايده وكان حد ضـ.ـر.به بالنــــار اكنه بيمـ.ـو.ت مش شايف حاجة قدامه نهائي مش سامع اي حاجة حواليه مش سامع نداء فاطمة ليه ولا حاسس بحركة فاطمة ليه مفيش اي حاجة تدل ان هو في وعيه او ان هو عايش اصلا
فجاة الكل طلع علي صويت جاي من اوضة فاطمة ولما دخلوا لقوا يوسف واقع في الارضة سايح في دmه…مفيش حركة…مفيش نفس…مفيش نبض ضعيف…مفيش اي حاجة خالص…ودوه المستشفي ولما الدكتور خرج قال كلمة هزتهم كلهم هزت المستشفي كلها كلمة رنت في ودنهم وبالذات فاطمة رن ااكتر من مرة الدكتور قال
الدكتور:البقاء لله وترددت كثيرا في اذن فاطمة”البقاء لله…البقاء لله…البقاء لله….وهكذا”
ياتري دي النهاية؟؟
فعلا يوسف مـ.ـا.ت ؟؟؟
طب ومين مـ.ـو.ته؟؟؟
ومـ.ـو.ته اذاي اصلا؟؟؟
طب وسيف عمليته مش هتتعمل؟؟؟
وياتري سيف عمليته فلاحة ولا لا؟؟؟
وياتري فاطمة بتحب يوسف ولالا؟؟؟
فاطمة بصدmة:ازاي ها ازاي يوسف لازم يعيش لازم يعيش فاهم اعمل اي حاجة ارجووك
مها ببكاء:ارجوك يادكتور حاول تاني ارجوك يارب احميلي ابني يااااارب
سيف كان واقف بيعـ.ـيط هو ومراد
الدكتور:يابـ.ـنتي احنا عملنا اللي علينا بس ده قدره
فاطمة بصريخ:يعني ايه يوسف ممـ.ـا.تش انت فاهم يوس
قاطع كلام فاطمة خروج الدكتور الثاني
الدكتور 2:دكتور يادكتور
الدكتور 1:نعم
الدكتور 2:المريـ.ـض اللي جواة استجاب لينا. وقلبة اشتغل تاني
الدكتور 1:بجد….بعد اذنكوا ياجماعة
ودخلوا ليوسف تاني
فاطمة بفرحة وبكاء:الحمدلله الحمدلله شكرا يارب شكرا يارب ربنا يقومك ليا يايوسف
مها ببكاء الفرحة:الحمدلله يارب الحمدلله
مراد وسيف:الحمدلله يارب
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان بزعيق:عاااااااااادل يا عاااااادل
عادل:في ايه بتزعقي كده ليه
جيهان:تقدر تقولي ايه ده
عادل:ايه
جيهان رمت الجرنال في وش عادل
جيهان:اتفضل شوف ايه ده
عادل مسك الجرنال ولقي ان مكتوب
خبر عاجل
“تم نقل يوسف الشناوي الي المستشفي عقب اصابته بطلق نــــاري في منزله والسبب مجهول”
عادل بصدmة:ايه ده
جيهان بســـخريـــة:ايه يابيبي مش عارف ايه ده “ورجعت اتكلمت بغـــضــــب”هو ده اللي اتفقنا عليه ياعادل
عادل:اقسم بالله ماانا اللي عملت كده
جيهان:امال هيكون مين
عادل:معرفش
جيهان:بجد ياعادل مش انت اللي عملت كده
عادل:ورحمة امي ماانا اللي عملت كده
جيهان:امال مين اللي عمل كده
عادل:الله اعلم
جيهان:كده هنضطر ناجل تنفيذ الخطة
عادل:يومين يكون هو قام بالسلامة
جيهان:ماشي بس تفتكر هو لحق قرا الرسالة
عادل:اكيد قراها ولو مقراهاش هنبعتهالوا تاني
جيهان:هنشوف بس دلوقتي تحاول تجبلي اخبـ.ـاره ماشي
عادل:حاضر هحاول يلا سلام
جيهان:سلام
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
خالت احمد”سوزي”:يلا ياجماعة احنا هنمشي يلا يازيزي
احمد:ليه بس ياخالتوا لسه بدري
سوزي:بدري من عمرك ياحبيبي”وبعد كده اتكلمن بخبث”وبعدين عشان مراتك متدايقش اكتر من كده
احمد:ملكيش دعوة بيها ياخالتوا انا هجبلك حقك
زيزي بدلع:خلاص يامودي محصلش حاجة وانا اوعدك يومين وهنيجي تاني
احمد:اما اشوف
زيزي:يلا سلام….يلا يامامي
سوزي:سلام ياجماعة
وبعد مامشيوا
ابو احمد:ليه كده يابني تقلل من مراتك قدام خالتك وبـ.ـنت خالتك
احمد:هي اللي قلة ادبها يابابا
ابو احمد:مراتك مغلطتش مراتك حاجتها نضيفة وانت عارف كويس سمر نضيفة قد ايه اوعي تجـ.ـر.ح مراتك بكلمة قدام حد بعد كده او تحرجها بكلمة حتي لو قدامنا احنا….احنا هنمشي وانت تدخل تراضي مراتك ده انتوا لسه مكملتوش اسبوعين يلا احنا ماشيين عشان تاخدوا راحتكوا
سمر:استني ياعمي
الكل بصوا علي اوضة احمد وسمر لقوا سمر واقفة وجمبيها شنطة هدومها
ام احمد:ايه يابـ.ـنتي الشنطة دي
سمر ابتسمت بحـ.ـز.ن وو.جـ.ـع:زي ماانتوا شايفين شنطة هدومي
ابو احمد:ليه يابـ.ـنتي
سمر:اصل مش هقعد مع واحد زعقلي واهني قدام اهله وجه عليا عشان خاطر خالتوا وبـ.ـنت خالتوا وهو عارف ان هما مش بيحبوني وبيفرحوا فيا وبيحرجوني قدام اي حد ورغم كده موقفهمش عند حدهم ولا قالهم عيب ولا اي حاجة عايزني اقعد معاه ازاي ها
ام احمد:استهدي بالله ياحبيبتي هو عارف ان هو غلط ده كان داخل يصالحك دلوقتي اهدي واغزي الشيطان
سمر:اسفة بس انا هروح بيت بابا ومش هرجع هنا الا لو ردلي كرامتي اللي هنها قدامهم بعد اذنكم
سمر شالت الشنطة وراحت عن الباب وفتحته
وقبل مـ.ـا.تخرج
احمد:سمر..لو خرجتي من باب البيت مش هتدخليه تاني فاهمة واظن كلامي واضح واظن انك عارفة اني بنفذ كلامي
سمر بو.جـ.ـع:يبقا مش هدخله تاني…تعرف زيزي لايقة عليك اوي كان واضح من الاول ان هي اللي لايقة عليك مش انا…طلقني يااحمد وروح لخالتك وفرحها واتجوز بـ.ـنتها هتفرحها اكتر بس بامانة تيجي بعد كده وتقولي حياتك سعيدة معاها ولا كانت سعيدة معايا انا ماشي…سلام اه ومتنساش ورقة الطـ.ـلا.ق تيجي ماانا مش هدخل البيت تاني بقا
وبصتله من فوق لتحت وخرجت من البيت وفجاة
احمد بصريخ:سمرررررررررر
&&&&&&&&&&
عند دينا
دينا بعـ.ـيا.ط:مش بيحبني ياهناء مش بيحبني
هناء:مين اللي قالك ان هو مش بيحبك
دينا:هو هو قالهالي بنفسه قالهالي يوم فرح احمد وسمر
هناء:ياعبـ.ـيـ.ـطة يمكن بيضحك عليكي انتي مش بتشوفي نظراته ليكي عاملة ازاي
دينا بضحكة و.جـ.ـع:نظرات عادية لكن مش حب….مش حب ياهناء
هناء اخدتها في حـ.ـضـ.ـنها
هناء:طب اهدي…اهدي ياحبيبتي
هناء في سرها:لازم اتصرف ازاي مبيحبهاش امال هو قالي ان هو بيحبها ليه
وبدات تفتكر
فلاش باك
هناء:سيف ياسيييف
سيف:هااا بتقولي حاجة ياهناء
هناء:مالك سرحان في ايه
سيف:انا هقولك بس عشان انتي اقرب واحدة ليها في الشلة
هناء:خي مين دي
سيف:هناء انا بحب دينا بحبها ايه ده انا بعشقها
هناء بفرحة:بجد اللله بقا دي هتفرح اوي دي مش هتصدق اصلا انك بتحبها
سيف:هناء متفرحيش اوي كده لان انا مش هقولها
هناء:ليه
سيف:هناء انا هقولك علي حاجة محدش يعرفها غيري انا وفاطمة ويوسف اخويا وماما وبابا
هناء بقلق:في ايه ياسيف قلقتني
سيف بحـ.ـز.ن:انا عندي القلب
هناء بصدmة وحـ.ـز.ن:ايه؟؟؟؟؟
سيف:والمفروض ان هعمل عمليه كمان اسبوع
هناء:اسبووع؟؟؟
سيف:ومعرفش اذا كانت العملية دي هتنجح ولا لا عشان كده مش عايز اعرفها بحبي ليها واديها امل علي الفاضي
هناء بدmـ.ـو.ع:متخافش ياسيف ان شاء الله هتقوم بالسلامة وهتقولها انك بتحبها وهتتجوزوا كمان وهتقول هناء قالت
سيف بتمني:يارب نفسي اوي
هناء :ان شاء الله
سيف:غيري الموض‘ع عشان الشلة جت
هناء:حاضر
باك
هناء في نفسها:ربنا يقومك بالسلامة ياسيف”وكملت بصوت عالي”اهدي ياحبيبتي اهدي
&&&&&&&&&&
في المستشفي
الدكتور خرج من عند يوسف
فاطمة بقلق:خير يادكتور
الدكتور:ادعوله لو ال 24 ساعة اللي جايين عدوا علي خير هيبقا كويس باذن الله
الكل:يارب امين يارب
وبعد شوية الكل روح معادا فاطمة فضلت مع يوسف في الاوضة وفضلت تقرا قران لحد مانامت وهي قاعدة جمبوا
&&&&&&&&&&
تاني يوم الصبح
فاطمة قامت علي صوت
ياتري صوت ايه؟؟
وسمر واحمد خلاص گده حكايتهم خلصت؟؟
وزيزي وسوزي فعلا بيوقعوا بينهم؟؟
واحمد هيطـ.ـلق سمر؟؟
وجيهان وعادل ناوين علي ايه؟؟
ومين اللي ضـ.ـر.ب يوسف بالنــــار؟؟
وسيف هي
وسيف هيحصل معاه ايه هو ودينا؟؟
تاني يوم الصبح
فاطمة قامت علي صوت يوسف وهو بيتو.جـ.ـع
فاطمة بفرحة:يوسف حمدالله علي سلامتك الحمدلله يارب الحمدلله
يوسف بو.جـ.ـع:اه ااه
فاطمة:انا هروح انده الدكتور حالا
&&&&&&&&&&
وفي مكتب الدكتور
الباب خبط
الدكتور:ادخل
فاطمة باحراج:سوري يادكتور اني جيت في وقت مش مناسب بس يوسف فاق ووعمال يتو.جـ.ـع وانا خايفة عليه
الدكتور:بجد طب كويس انا جاي معاكي دلوقتي…اه صحيح ده محمد بيه وكيل النيابة اللي هيحقق مع يوسف
فاطمة:اهلا وسهلا ممكن بقا نروح ليوسف نطمن عليه
الدكتور ومحمد:اه طبعا
&&&&&&&&&&
في بيت اهل يوسف
مراد:مها يامهاااا
مها:نعم
مراد:اعملي حسابك هسافر انا وسيف الساعة 6 الصبح عشان العمليه بتاعته
مها:ماشي ربنا يقومك ياسيف انت ويوسف بالسلامة يارب
مراد:ياااااارب
مها:طب يلا نقوم عشان نروح ليوسف نطمن عليه اصلا انا مش عارفة ازاي وافقت ان ارجع معاكوا
مراد:كنتي هتقعدي تعملي ايه كفايه مـ.ـر.اته معاه
سيف:بااااااباااااا مااااامااااا
مراد ومها:في ايه
سيف:فاطمة كلمتني وقالتلي ان يوسف فااااااااف
مها بفرحة:الحمدلله يارب الحمدلله
مراد:الحمد والشكر ليك يارب
مها:يلا بينا نروحله
مراد ويوسف:يلا
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
احمد:سمرررررررر
“سمر وهي نازلة علي السلم كانت بتعيط ومن كتر العـ.ـيا.ط مكنتش شايفة قدامها ف رجلها اتلوت ووقتت من علي السلم ودmغها اتفتحت واغمي عليها”
احمد واخد سمر في حـ.ـضـ.ـنه
احمد بعـ.ـيا.ط:سمر قومي ياحبيبتي انا اسف والله ماهزعلك تاني حقك عليا
ام احمد:بدل ماانت بتعيط كده شيلها وديها المستشفي
احمد بعـ.ـيا.ط وتـ.ـو.تر: ص صص صح
&&&&&&&&&&
في مكتب الاستقبال بالمستشفي
عادل:خد يااا
موظف الاستقبال:نعم يافنـ.ـد.م
عادل طلع 200 جنيه
عادل:خد دول
موظف الاستقبال بفرحة:خير ياباشا
عادل ابتسم بخبث:عايزك تقولي معلومة صغيرة قد كدة
موظف الاستقبال:عن ايه ياباشا
عادل:يوسف الشناوي حالته ايه
موظف الاستقبال:ده ياباشا جه امبـ.ـارح وكانت حالته صعبه اوي ودخل العمليات وطلعوا الرصاصة بس قلبه وقف بس بعد الصدmـ.ـا.ت الكهربية قلبه رجع اشتغل تاني وبلغوني ان هو اتنقل لاوضة عادية عشان لما حد يجي يسالني عليه اقوله هو في اوضه كام
عادل:طب وهو في اوضة كام
موظف الاستقبال:كده محتاج اكتر ياباشا
عادل طلع 200 جنيه تاني
عادل:امسك
موظف الاستقبال:الاوضة رقم 101
عادل:تمام…عارف لو حد عرف حاجة عن اللي حصل دلوقتي مش هخليك تروح بيتك تاني فاهم
موظف الاستقبال بخــــوف:فف فاهم
&&&&&&&&&&
اما عند يوسف
الدكتور:ده و.جـ.ـع طبيعي بعد العملية بس انا هكتبلك علي مسكنات عشان متحسش بالو.جـ.ـع ده…وظلوقتي محمد بيه حابب يسالك علي اللي حصل هتقدر تتكلم ولا نخليها يوم تاني تكون بقيت احسن
يوسف بتعب:لا انا كويس اتفضل يافنـ.ـد.م
محمد:اولا حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك
محمد:ثانيا انا عايز اعرف اللي حصل…يعني كنت فين وقت مااضـ.ـر.بت ومين كان معاك
يوسف:كنت في اوضة نومي وكان معايا مراتي
محمد:وايه اللي حصل وازاي اضـ.ـر.بت وانت في اوضة نومك ومااخدتش بالك ان كان في حد معاك
يوسف:حضرتك انا كنت متخانق مع مراتى وكنت بحاول اصالحها وبعدين جتلي رسالة شوفتها وملحقتش اسيب التليفون ومحستش بنفسي غير دلوقتي
محمد بتنهيدة:تمام…طب انا كنت عايز اشوف الاوضة ممكن؟؟
فاطمة:اه طبعا بس ثواني عقبال مااخوه يجي عشان يرجع معايا تاني
وفي الوقت ده سيف ومراد ومها وصلوا
مها:حبيبي حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياماما
مراد:حمدلله علي سلامتك يابني
يوسف:الله يسلمك يابابا
سيف بعـ.ـيا.ط:كنت خايف عليك اوي
يوسف:مـ.ـا.تسترجل ياض ماانا كويس اهو
سيف:حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياحبيبي
فاطمة:سيف
سيف:نعم
فاطمة:معلش ممكن ترجع معايا الفيلا عشان محمد بيه عايز يشوف الاوضة بتاعتي انا ويوسف
سيف:اه طبعا يلا بينا
سيف اخد فاطمة ومحمد ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند جيهان
عادل:بس ياستي
جيهان:احبك وانت مشغل دmاغك
عادل:وناوية علي ايه
جيهان:قبل مااعمل اي حاجة لازم اعرف يوسف شاف الرسالة ولالا
عادل:متخفيش اتفقت مع ممرض يدخل يعمل اي وحاجة وقت التحقيق ويتصل يبلغني
جيهان ابتسمت بخبث:حلو اوي كده
عادل:ايع هو انا مليش مكافاه ولا ايه
جيهان بدلع:ليك طبعا
عادل:ايوة بقا
عادل شال جيهان ودخل بيها الاوضة
&&&&&&&&&&
اما في نفس المستشفي اللي فيها يوسف
احمد واقف مستني الدكتور يطلع
احمد بتـ.ـو.تر:يارب احميهالي يارب انا عارف اني غلط وانت بتعـ.ـا.قبني فيها انا اسف يارب احفظهالي
الدكتور طلع
احمد جري عليه
احمد:طمنى يادكتور
الدكتور:انت مين
احمد:انا جوزها ارجوك طمنى
الدكتور:اهدي بس…اولا حالتها النفسية مدmرة ثانيا الحمدلله الواقعة مكنتش جـ.ـا.مدة اوي يعني الحمدلله محصلهاش حاجة ثالثا بقا حاول تبعدها عن اي حاجة تدايقها
احمد:يعني هي كويسة اقدر ادخلها
الدكتور:ايوة كويسة وتقدر تدخلها بس ياريت متتكلمش كتير عشان متتعبش
احمد:حاضر بعد اذنك
الدكتور:اتفضل
احمد خبط وفتح الباب ودخل
احمد بحنية:سمر
سمر:……….
&&&&&&&&&&
وعند سيف
سيف:اتفضل يافنـ.ـد.م دي الاوضة
محمد:تمام…مدام فاطمة تقدري توصفيلي كنتوا واقفين فين
فاطمة:اااا انا كنت واقفة هنا قدام المرايا ويوسف كان واقف هنا ضهروا للبلكونة
محمد:تمام
محمد دخل البلكونة وفضل واقف فيها شوية
“طبعا وهما في الطريق اتصل بالفريق يروح البيت ويبحثوا علي اي دليل”
محمد:حبل امممممم
……..:محمد بيه
محمد:نعم
……..:اااا لقيت الكارت ده وكمان التليفون ده
محمد:تمام خد الحبل ده وشوف شغلك
……..:تمام يافنـ.ـد.م
محمد:مدام فاطمة حضرتك ت عـ.ـر.في التليفون ده
فاطمة:اه ده تليفون يوسف
محمد:تمام بعد اذنك هفتحه
فاطمة:اتفضل
محمد فتح التليفون وفتح الرسايل وشاف الرسالة
محمد:………
&&&&&&&&&&
عند عادل وجيهان
عادل:يوووووه هو ده وقت حد يتصل فيه
جيهان:شوف مين ليكون الممرض
عادل:طيب…الو
…….:الو ياباشا
عادل:هااااا قول اللي عندك
…….:شاف الرسالة ياباشا
عادل:تمام اقفل انت
جيهان:هااااا قالك ايه
عادل:شاف الرسالة
جيهان:حلو اوي هنستنش يومين ونشوف هيحصل ايه
عادل:ماشي
&&&&&&&&&&
مكان جديد
……….1:يستاهل اللي انا عملته فيه انا يخسرني الصفقة دي
……….2:ياباشا اهو اخدت حقك وزيادة وحق بـ.ـنتك
……….1:بـ.ـنتي ولسه هعمل فيه حاجات
……….2:وانا معاك ياباشا
&&&&&&&&&&
عند دينا
هناء:دينا انا لازم اقولك علي حاجة وارجوكي تسامحيني
دينا:خير ياهناء
هناء:سيف هيسافر انهاردة الساعة 6 الصبح عشان…عشان
دينا:عشان ايه
هناء:يعمل عملية
دينا بخضة وقلق:ايه؟تملية ايه؟؟
هناء:بصراحة يادينا سيف عنده القلب
دينا بصرخة:ايه وهو فين دلوقتي وعرفتي منين
هناء:هو كان قايلي وهو دلوقتي في البيت عشان اخوه اضـ.ـر.ب بالنــــار والنيابة بتحقق
دينا:انا لازم اروحله
ومشيت دينا
هناء في سرها:ربنا يستر
&&&&&&&&&&
وفي بيت سيف
الخدامة:سيف بيه
سيف:نعم
الخدامة:في واحدة برا عاي
قاطعتها دخول دينا
دينا بعـ.ـيا.ط:سييييف
سيف بصدmة:….
دينا بعـ.ـيا.ط:سيييييييييف
سيف بصدmة:دينا انتي ايه اللي جابك هنا
دينا:سيف متسيبيش
سيف:دينا انتي عارفة ردي في الموضو
قاطعته
دينا:انا عرفت سبب رفضك
سيف بصدmة:ايه عرفتي…اااا عرفتي ايه
دينا:سيف انا بحبك
سيف:دينا امشي
دينا:بحبك
سيف بزعيق:دينااااااا امشي
دينا:بحبك
سيف:هتقدري تكملي معايا وانتي عارفة ان ممكن في اي لحظة امـ.ـو.ت
دينا:هقدر
سيف:هتقدري تكملي معايا وانتي عارفة ان ممكن ادخل العمليات صاحي اخرج مـ.ـيـ.ـت
دينا:هقدر ملكش دعوة بيا انا عارفة نفسي كويس انا هقدر وان شاء الله هتعمل العمليه وتبقا كويس وانا مش هسيبك
سيف بيبص لدينا وساكت
دينا:سيف متسيبنيش
سيف بصلها شوية وفجاة شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه
سيف بحنيه:وانا بمـ.ـو.ت فيكي
دينا بدmـ.ـو.ع:مش هتسيبني
سيف:لا
دينا:بحبك
سيف:بمـ.ـو.ت فيكي
فاطمة ومحمد:احم احم
فاطمة:نحن هنا
سيف بعد عن دينا بحرج
سيف بحرج:اااا انا اسف يافنـ.ـد.م
وطبعا دينا واقفة عاملة زي الطمطماية
محمد:محصلش حاجة…سيف انت تعرف حاجة عن شغل يوسف
سيف:حاجة زى ايه
محمد:يعني مين في وشغلكوا مش بيحبكوا او مين ليكوا مشاكل معاه
سيف:في واحد اسمه رشاد الشهاوي ده واحد كان بينافس يوسف علي اخر صفقة
وفي واحد اسمه جلال نور الدين ده كان ابو مـ.ـر.اته الاولانية وبرده كان بينافس علي اخر صفقة
محمد:طب تقدر تقولي سبب الانفصال بينه وبين مـ.ـر.اته هو صحيح اسمها ايه
سيف:جيهان ووالسبب مقدرش اقوله لكن كان سبب قوي جدا
محمد:طب الانفصال حصل يوم ايه والساعة كام
سيف:يوم الفرح الساعة 3 الصبح
محمد بصدmة:يعني بعد ماروحوا .ووو احم تمام انا كده تقريبا فهمت السبب تمام
فاطمة:هي الرسالة كان فيها ايه
محمد:مكتوب ان دي ارست ودن بسيطة عشان تتحدانا تاني وتاذي بـ.ـنتي
ف انا كده مش قدامي غير اتنين بس رشاد الشهاوى وجلال نور الدين…بس الاحتمال الاكبر ان يبقا جلال مور الدين هو اللي عمل كده عموما هنعمل تحريتنا واستجواب معاهم وهنشوف هيحصل ايه بعد اذنكوا
فاطمة وسيف:اتفضل
فاطمة:سيف يلا نرجع ليوسف
سيف:يلا بينا…يلا يادينا عشان اوصلك بالمرة
دينا:لا انا هاجي معاكوا
سيف:تيجي معانا فين هي رحلة
دينا:هاجى معاكوا ياسيف
سيف بصرامة:اسمعي الكلام وبعدين انا هوصل فاطمة وهمشي تاني
دينا بدmـ.ـو.ع وطفولة:خلاص هروح
فاطمة بصوت وا.طـ.ـي:ياجزمة انتوا لحقتوا زعلت البت وهتخليها تعيط صالحها يلا وهاتها معانا وياسيدي ابقا روحها بدري
سيف:انتي مت عـ.ـر.فيش دينا من ساعة ماعرفتها وهي بتشبط في اي حاجة وعاملة زى الاطفال
فاطمة:معلش صالحها بقا
سيف:حاضر
فاطمة:انا هستناك في العربية وانت صالحها وهاتها وتعالا
سيف:ماشي
وبعد مافاطمة خرجت
سيف:بت
دينا:……..
سيف:دينا
دينا:……..
سيف بضحك:انتي ياجزمة ردى بدل مارزعك بوسة
دينا:قليل الادب
سيف بضحك جـ.ـا.مد:ماانا لازم ابقا قليل الادب عشان تردي…المهم متزعليش مني وياستي يلا عشان تروحي معانادينا:انا هاجي معاكوا بس بردوا زعلانة منك
سيف:ياسلام
دينا:وحياة عبسلام
سيف:فكرتيني بالمزمار بتاعه
دينا:اوعي تكون هتشغله
سيف:ايوة طبعا
وركبوا العربية ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند احمد
احمد بحنية:سمر
سمر لفت راسها لقت احمد في وشها
سمر:ايه اللي جابك
احمد:يعني ايه ايه اللي جابك…جاي اطمن عليكي واتاسفلك
سمر بضحكة و.جـ.ـع:ههههههه تتاسفلي…تتاسف علي ايه ها علي اهانتي قدام خالتك وبـ.ـنتها ولا علي بيعك ليا ولا علي انك السبب ان اكون هنا
احمد:عارف اني غلط انا اسف وحقك عليا وليكي عليا هجبلك حقك وهردلك كرامتك كمان بالطريقة اللي انتي عايزاها بس ترجعي معايا
سمر:وانا موافقة يدبس هقعد عند بابا
احمد:لا والنبي ارجعي معايا وصدقيني مش هعمل اي حاجة تدايقك وهنفز كل اللي انتي عايزاه
سمر بصتله وحست بصدق في كلامه
سمر:موافقة
احمد اخدها في حـ.ـضـ.ـنه
احمد بفرحة:انا مش عارفة ازاي كنت هضيعك من ايدي انا بحبك اوي
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان:عادل
عادل ببرود:عايزة ايه
جيهان:ازاي شاف الرسالة ومعملش اي حاجة انت عارف احنا بعتناله ايه
عادل ببرود:عارف…وانا كمان مستغرب ان ازاي متصرفش كل ده
جيهان:انا شاكة يكون شاف رسالة تانية
عادل ببرود:ممكن
جيهان باستغراب:انت في ايه مالك بـ.ـارد كده ليه
عادل ببرود اكثر:بـ.ـارد ازاي
جيهان:شوف بتتكلم ازاي ومش همك شاف الرسالة ولا مشفهاش
عادل:لاني زهقت من اللعبة دي
جيهان:زهقت!!! يعني ايه
عادل:يعني مش هكمل اللعبة دي
جيهان:انت جاي تقول دلوقتي
عادل:اه بالظبط
جيهان:تمام…انا ماشية
عادل:في ستين داهية
&&&&&&&&&&
عند جيهان في العربية
جيهان بتكلم نفسها:انا هوريك ياعادل ازاي تلعب معايا
ومسكت التليفون
جيهان:الووووو
……..:الو ياهانم
جيهان:عايزاك تروح العنوان ده و…………..فاهم
……..:فاهم
جيهان:سلام
……..:سلام
جيهان:انا هربيك ياعادل الكـ.ـلـ.ـب
&&&&&&&&&&
عند الناس اللي انتقمت من يوسف
……….1:ايه الاخبـ.ـار عنده انهاردة
……….2:مفيش حاجة جديدة
……….1:طب هتعمل حاجة بسيطة اول ناهو يخرج
……….2:ايه هي ياباشا
……….1:هتعمل…………………..انا قولتلك من دلوقتي عشان تلحق تشوف مين اللي هيعمل كده
……….2:متقلقش ياباشا عايز حاجة تاني ياباشا
……….1:لا يلا روح انت شوف شغلك
……….2:بعد اذنك ياباشا
……….1 في نفسه:ولسه هتشوف مني يابن الشناوي
&&&&&&&&&&
عند سوزى وزيزي
زيزي:هنعمل ايه يامامى مع الحرباية مـ.ـر.اته
سوزى:بفكر يازيزي اهو
زيزي:انا عايزة خطة كويسة انتي عارفة الاتنين بيحبه بعض قد ايه وزمانه صالحها اول مااحنا مشينا
سوزي:لقيتها احنا هنعمل………….بس مش دلوقتي استني شوية ولازم نحسن معاملتنا معاها
زيزي:صح وهي هبلة اساسا وهتصدق بسرعة
سوزي:ربنا معانا
زيزي:يارب
&&&&&&&&&&
عند محمود وهناء”صحاب سيف”
قاعدين في كافيه
محمود:هناء
هناء:نعم
محمود:خديلي معاد مع ابوكي
هناء باستغراب:ليه
محمود:هيكون ليه اكيد عشان اخطبك
هناء بصدmة:هاااا تخطب مين
محمود:لا بالله عليكي ماناقصة غباء
هناء بفرحة:انت بجد عايز تخطبني
محمود:ايوة
هناء:محمود هو اانت اااا
محمود بابتسامة وحنية:ايوة انا بحبك
هناء بدmـ.ـو.ع:ياااااااه مكنتش مفكرة انك هتحس بيا ووو تحبني وو
محمود:شششش بس اهدي…اهدي يامـ.ـجـ.ـنو.نة الناس بتتفرج علينا
هناء:انا بحبك اوي
محمود:وانا كمان بحبك اوي…يلا عشان الحق اروحك وتلحقي تفتحي ابوكي في الموضوع
هناء:ماشي
&&&&&&&&&&
في المستشفي سيف وصل فاطمة وبعد كده اخد مها ومراد ودينا ومشيوا
&&&&&&&&&&
في فيلا مراد
سيف:انا هروح اوصل دينا وهرحع يابابا
مراد:متتاخرش
سيف:حاضر
&&&&&&&&&&
وقداام بيت دينا
سيف:هتوحشيني
دينا:وانت كمان هتوحشني اوي…هتكلمني
سيف:قبل مااركب الطيارة هكلمك وبعد مااوصل هكلمك وطول ماانا هناك هكلمك لغاية مـ.ـا.تزهقي مني
دينا:ربنا يقومك بالسلامة وترجعلي
سيف:بحبك
دينا:بحبك
سيف:يلا اطلعي
دينا:طمني عليكولما توصل
سيف:حاضر يلا سلام
دينا:سلام
&&&&&&&&&&
وعدا بقيت اليوم عادي جدا وجه معاد سفر سيف ومراد وسافروا وطبعا سيف كلم دينا
وبعد ساعات كانوا وصلوا واتصل عليها وطمنها وبعد كده راحوا علي المستشفي واتحجز هناك
اما عند يوسف وفاطمة ف الحال ماشي عندهم كويس جدا
اما عند عادل
عادل:الو
جيهان:ايه اختك اتاخرت مش كده
عادل:انتي عملتي ايه
جيهان:حاجة بسبطة خـ.ـطـ.ـفت اختك بس
عادل:انتي عايزة
جيهان:حاجة بسيطة بردوا
عادل:ايه هي
جيهان:فاطمة تخـ.ـطـ.ـفها وتعمل معاها زي ماركبنا الصور
عادل بصدmة:ايه
جيهان:ايه مالك ده حتي مفيش حاجة يعني ده بدل مالصور تبقا متفبركة لا تبقا حقيقية وكمان ايه فيديو
عادل:………
جيهان:ايه مالك ده حتي مفيش حاجة يعني ده بدل مالصور تبقا متفبركة لا تبقا حقيقية وكمان ايه فيديو بس غـ.ـصـ.ـب عنها
عادل بعصبية:ازاي وايه اللي انتي بتقوليه ده انتي عازاني اغـ.ـتـ.ـsـ.ـبها انتي مـ.ـجـ.ـنو.نة
جيهان:لا مش مـ.ـجـ.ـنو.نة هتعمل اللي قولتلك عليه ولا اختك اللي يتعمل فيها كده
عادل:هنفذ امتي
جيهان:هتصل بيك واقولك يلا امشي
عادل بصلها شوية وبعد كده مشي
&&&&&&&&&&
عند سيف
سيف عمل العملية ونجحت وفاق وبيكلم دينا
دينا:حبيبي عامل ايه دلوقتي
سيف:الحمدلله احسن ياحبيبتي انتي عاملة ايه
دينا:بقيت كويسة لما سمعت صوتك…هترجع امتي
سيف:ان شاء الله بعد يومين كده
دينا بانفعال:ليه يعني هي مش العملية نجحت
سيف:اهدي ياحبيبتى هما حطيني تحت الملاحظة عشان لو حصل حاجة
دينا:طب ماشي بس هما يومين بس ماشي
سيف:ان شاء الله ياقلبي
دينا:طب يلا اقفل بقا وارتاح وانا شوية وهكلمك ماشي
سيف:ماشي
دينا:سلام
سيف:سلام….بابا
مراد:نعم
سيف:اتصلي ب ماما
مراد:حاضر
&&&&&&&&&&
وعند مها
مها قاعدة بتدعي لسيف فجاة تليفونها رن
مها بفرحة:سيف حبيبي
سيف:ازيك يا ماما
مها:حبيبي عامل ايه
سيف:انا كويس الحمدلله انتي عاملة ايه
مها:سيبك مني انا طمني عليك
يارب والله انا كويس
مها:الحمدلله والله كنت بدعيلك يابني
سيف:ربنا يخليكي ليا
مها:ويخليك ليا
سيف:يوسف وفاطمة عاملين
مها:الحمدلله كويسين
سيف:الحمدلله طب ياماما انا هقفل عشان ارتاح شوية
مها:ماشي ياحبيبي
سيف:سلام
مها:سلام
&&&&&&&&&&
عند يوسف
يوسف طلع من المستشفي
وهما في الطريق للبيت
يوسف:حبيبتي
فاطمة:انت بتكلمني انا
يوسف:اه بكلمك انتي
فاطمة بفرحة:بجد يايوسف انا حبيبتك
يوسف بابتسامة:حبيبتي وقلبي وروحي وعنيا كمان
فاطمة:انا مش مصدقة نفسي
يوسف:لا صدقي اه صحيح
فاطمة:خير
يوسف:لما روحتي انتي وسيف مع محمد وكيل النيابة لقيتوا حاجة هناك
فاطمة:اه ده اااا “وحكتلوا اللي حصل”
يوسف:طب تمام انا هوصلك وهروح لمحمد بيه وهرجع علطول
فاطمة:طب خودني معاك
يوسف:هي رحلة يافاطمة
فاطمة:طب اتصل ليه خليه يجيلك
يوسف:بت اسكتي خالص وحطي لسانك جوا بؤك ماشي
فاطمة:يايوسف طب اااا
يوسف:فاطمة متنرفزنيش عليكي
فاطمة بخيبة امل:طب متتاخرش
يوسف:حاضر يلا انزلي
فاطمة:خلي بالك من نفسك
يوسف:حاضر يلا ادخلي بقا
فاطمة:حاضر
وبعد ما فاطمة دخلت الفيلا
يوسف مشي
&&&&&&&&&&
عند مها
مها:ايه ده امال يوسف فين
فاطمة:راح لمحمد وكيل النيابة
مها:ليه
فاطمة:معرفش
مها:طب ماروحتيش معاه ليه
فاطمة:مرضيش وزعقلي لما فضلت اتحايل عليه
مها:ان شاء الله هيرجع بالسلامة
فاطمة:ان شاء الله…انا هطلع اغير هدومي
مها:ماشي ياحبيبتي اخليهم يحضرولك الغداء
فاطمة:لا هستني يوسف
مها:ماشي ياحبيبتي
فاطمة:بعد اذنك
مها:اتفضلي
&&&&&&&&&&
عند يوسف ومحمد
يوسف:ازيك يامحمد بيه
محمد:اهلا استاذ يوسف
يوسف:كنت عايز احكيلك حاجة كده بخصوص رشاد الشهاوي
محمد باهتمام:خير
يوسف:كنت في مرة كان عندي عشاء عمل مع رشاد الشهاوى وبـ.ـنته
كنا قاعدين وبـ.ـنتفق ان هنفتح شركة مع بعض بس فجاة لقيتهم بيقولولي ان الشركة دي هيبقا من وراها شغل تاني…وانا بطبيعتي وفهمت علطول ان هيبقا شغل مش مظبوط وهما بيتكلموا تليفوني رن ف استاذنت منهم اني عرد وهرجع وقمت كنسلت وشغلت مسجل التليفون وعملت نفسي بتكلم ورجعت وحطيت التليفون علي الطربيزة وقفلت الشاشة وسيبته يسجل ولغاية دلوقتي التسجيل معايا وروحت بلغت عنهم وبـ.ـنته اتسـ.ـجـ.ـنت متلبسة وبعد كدة بقا في عداوة بيني وبينه بس كده
محمد:يعني دلوقتي قدامنا جلال نور الدين ورشاد الشهاوي…في حاجة بينك وبين جلال غير اللي حصل بينكوا
يوسف:لا مفيش غير ان كل صفقة انا بكسبها وهو ورشاد بيخسروها
محمد:تمام عموما انا متشكر جدا ليك انك جيت وقولتلي وان شاء الله اول مااوصل لحاجة جديدة هبلغك
يوسف:ان شاء الله بعد اذنك
محمد:اتفضل
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
احمد:نورتي بيتك
سمر:شكرا
احمد:ادخلي اؤتاحي لحد مااطلب اكل صحيح تاكلي
سمر:مش عايزة اكل
احمد:لا الحاجة الوحيدة اللي هتبقا غـ.ـصـ.ـب عنك هي الاكل
سمر:وانا مش عايزة اكل
احمد:مش بمزاجك…وبراحتك انا هجبلك اكل علي زوقي
وخرج من الاوضة
سمر بصوت وا.طـ.ـي:وحياة امي لاربيك ياحمد من اول وجديد
وبعد شوية الباب خبط احمد فتح لقي سوزى وزيزى
احمد:خالتوا !!!!! اهلا اتفضلي…اتفضلي يازيزى
سوزى:امك قالتلي علي اللي حصل لمراتك ف جيت انا وزيزى نطمن عليها ونتاسفلها لو زعلناها
احمد:اتفضلي ياخالتوا انتي وزيزى ادخلوا لسمر
احمد اخدهم ودخلوا لسمر
سمر بصدmة:انتوا ايه اللي جابكوا هنا
احمد:اهدي ياحبيبتي خالتوا وزيزى جايين عشان يتاسفولك
سمر:………..
سوزى:انا اسفة يابـ.ـنتي والله مكنش قصدي ادايقك
زيزى:وانا كمان مكنش قصدي انا اسفة متزعليش
وبعد شوية كانوا اتصالحوا ومشيوا
&&&&&&&&&&
عدا كام يوم وسيف رجعوكلم دينا طمنها
ويوسف بدا ينزل الشركة
وفاطمة وسيف وهناء ومحمود واحمد وسمر وسامررجعوا الجامعة وجه الامتحانات وامتحنوا ونجحوا وبقوا في سنة تانية
وسامر شافلوا بـ.ـنت تانية وعجبتوا وعايز يوقعها
&&&&&&&&&&
عند هناء في بيتها
محمود قاعد مع ابوها
محمود:انا جاي انهاردة ياعمي اطلب ايد بـ.ـنتك هناء
الاب:واهلك فين
محمود:اهلي كلهم مسافرين برا ومش بيسالوا عليا وبابا وماما متـ.ـو.فيين في حادثة من سنتين
الاب:الله يرحمهم…طب يابني عندك شقة
محمود:اه الحمدلله عندي شقة وكمان انا صاحب شركة النور وفلي سنتين واتخرج
الاب:ماشي انا موافق بس الجواز بعد سنتين
محمود:ماشي وانا موافق ممكن نقرا الفاتحة
الاب:ماشي
وبعد ماقراوها
محمود:طب الخطوبة امتي
الاب :في اجازة الترم الاول
محمود بفرحة:ماشي شكرا ياعمي استاذن انا
الاب:اتفضل
&&&&&&&&&&
محمد لسه بيشوف مين اللي ضـ.ـر.ب يوسف
&&&&&&&&&&
عند يوسف وفاطمة كانوا نايمين
وفاطمة قامت تشرب وهي راجعة الاوضة حد خبطها علي راسها
&&&&&&&&&&
في مكان ضلمة فاطمة نايمة وبدات تفوق
فاطمة بو.جـ.ـع:اه انا فين اه يادmاغي
فاطمة بتبص لقت الدنيا ضلمة بس حاسة ان هي نايمة علي سرير وفجاة النور نور
ويظهر عادل
فاطمة بخــــوف:انا فين وانت مين
عادل:اهدي يافاطمة انا مش هعملك حاجة
فتكمة:ولما انت مش هتعملي حاجة جايبني هنا ليه
عادل:هقولك
عادل شغل الكاميرا وبدا يصور فيديو وهو بيحكيلها كل حاجة حصلت واللي جيهان قالتله عليه مقابل انها تسيب اخته
عادل قفل الفيديو
عادل:انا هرجعك دلوقتي وبكرة هبعتلك نسخة من الفيديو ده
فاطمة:انا متشكرة اوي بجد مش عارفة اقولك ايه
عادل:ادعيلي ده اللي عايزة منك
فاطمة:حاضر
عادل:يلا بينا
فاطمة:يلا
عادل اخدها ومشي
&&&&&&&&&&
تاني يوم
عادل اخد الفيديو وطلع منه نسختين شال نسخة وبعتعا علي الفيلا بتاعت فاطمة
واخد النسخة التانية وراح بيها لجيهان
عادل:فين اختي
جيهان:اشوف الفيديو الاول
عادل بتصميم:اختي الاول
جيهان مسكت التليفون
جيهان:وصلوا البـ.ـنت البيت وخليكوا معاها
وقفلت
جيهان:هات الفيديو
عادل:خدي
جيهان:هات
جيهان اخدت الفيديو وشغلته علي اللاب ولقت الفيديو فيه عادل وهو بيحكي ل فاطمة كل حاجة
جيهان بزعيق:ياحـ.ـيو.ان اتا هوريك ازاي تعمل كده
جيهان مسكت
جيهان بزعيق:اتملوا اللي انتوا عايزيز في البت
وقفلت
عادل بزعيق:انتي اتجننتي انتي ايه اللي انتي عملتيه ده…بس قبل مايعملوا في اختي كده هكون انا اللي عملت الاول
وهجم علي جيهان
واغـ.ـتـ.ـsـ.ـبها وسابها وجري زي المـ.ـجـ.ـنو.ن علي بيته يشوف اخته واول مادخل لقاها قاعدة في ركن في البيت بتترعش وهدومها متقطعة جري عليعا واخدها في حـ.ـضـ.ـنه
عادل بعـ.ـيا.ط:انا اسف يتحبيبتي انة السبب انا اللي عملت فيكي كده سامحيني يارب سامحني يارب سامحني يارب
&&&&&&&&&&
ياتري ايه اللي هيحصل بعد كده؟؟؟
.
عند يوسف وفاطمة
يوسف صحي ملقاش فاطمة جمبه
“ملحوظة فاطمة لما اتخـ.ـطـ.ـفت كان الساعة 3:30 الفجر”
يوسف:فاطمة يافاطمة…راحت فين دي فااااااطمة…يمكن صحيت بدري ونزلت تحت
يوسف نزل لقي امه وابوه وسيف
يوسف باستغرةب:امال فاطمة فين
مراد باستغراب اكتر:ازاي هي مش المفروض معاك
يوسف:انا صحيت ملقتهاش قولت يمكن معاموا تحت
وفجاة باب الفيلا اتفتح
يوسف والكل اندهش من دخول فاطمة بهدوم البيت
يوسف بعصبية وزعيق:انتي كنتي فين باللبس ده
فاطمة بتعيط ومردتش
يوسف بزعيق:اخلصي وردي كنتي فين
فاطمة بتعيط اكتر ومها اخدتها في حـ.ـضـ.ـنها تهديها
ومراد وسيف بيحاولوا يهدوا يوسف شوية
مراد:اهدي يابني لما مراتك تهدي نبقا نفهم في ايه
وفجاة
&&&&&&&&&&
هناء ومحمود
في الجامعة
هناء:اااا محمود هننزل امتي نجيب ححاجات الخطوبة
محمود:لسة بدري علي الخطوبة
هناء:نعم يابابا لسه ايه ده الامتحانات فاضل عليها اسبوعين والخطوبة في الاجازة
محمود:طيب ياحبيبتي ماهي في الاجازة بس لسه متحددتش معاد ليها
هناء:برده هننزل دلوقتي ندور علي القاعة ونتفق ونعزم الناس
محمود:حاضر حاجة تانية
هناء:لا خلاص كده
محمود:طب يلا ياختي عشان عندنا محاضرة دلوقتي
هناء:برده سيف مش بيرد هو وفاطمة
محمود:اه لسه مش بيردوا
هناء:دول غابوا كتير اوي
محمود:خلاص مش مشطلة نبقا نروحلهم نديهم المحاضرات
هناء:ماشي
&&&&&&&&&&
نرجع لفيلا مراد
وفجاة فاطمة فقدة الوعي
مها:شيل مراتك واطلع فوق بسرعة وانت ياسيف اتصل بالدكتور بسرعة
يوسف وسيف:حاضر
وبعد شوية الدكتور جه ودخل لفاطمة وكشف عليها
يوسف بقلق:خير يادكتور
الدكتور:المدام عندها صدmة نفسية وعصبية ياريت لما تفوق تعرفوا ايه اللي دايقها وتحاولوا تبعدوا اي حاجة تفكرها باللي دايقها
يوسف:ماشي شكرا يادكتور
الدكتور:العفو بعد اذنكوا
الجميع:اتفضل
&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
سمر:خد بالك ان مش عشان هما جولي هنا في بيتي ويتاسفوا يبقا خلاص كده لا ده احترام لاهلي اللي ربوني ان اللي يجي بيتي محرجش اومجـ.ـر.حوش بالكلام زي ماعموا معايا في بيتي
احمد:يعني انتي عايزة تفهميني ان انتي مش صافية من ناحيتهم
سمر:لا طبعا
احمد:امال عايزة ايه
سمر:تنفذ كل حاجة اقولها زي ماوعدتني
احمد:اللي هو ايه
سمر:ان هما مايدخلوش البيت ده تاني وانت اللي تروح تقولهم
احمد لسه هيرد فجاة التليفون رن
احمد بيبص يشوف مين لقاها سوزى
احمد:الو ياخالتوا
سوزي:ازيك ياحمد وازي مراتك
احمد:كويسين وزيزي عاملة ايه
سوزي:كويسة…بقولك يااحمد
احمد:خير ياخالتوا
سوزي:اما هكون بكرة في مشوار وهبقا قريبة من بيتك ف هاجي اقعد معاكوا شوية
احمد بص لسمر ورجع اتكلم
احمد:مش هينفع تيجي عشان سمر غير مهيئة انها تقابل حد
سوزي:هو انا حد يااحمد…خلاص يااحمد مش داخلة بيتك تاني
احمد في سره:الحمدلله
احمد:ليه بس ياخالتوا
سوزي:هو كده ماهو انا حد غريب
وقفلت السكة
احمد:اظن عملتلك اللي انتي عايزاه وفي نفس الوقت اهو
سمر:مجتش برده منك انت ويلا بقا برا عشان انا عايزة انام
احمد بصلها بغـ.ـيظ وسابها وخرج
&&&&&&&&&&
نرجع لفاطمة
الكل داخل لفاطمة يكمن عليها
يوسف لما دخل لقاها بتعيط
يوسف اخدها في حـ.ـضـ.ـنه
يوسف:اهدي واتكلمي لما تهدي
وبعد شوية كانت فاطمة هديت
يوسف:ها قولي بقا الي حصل
فاطمة بدا تحكي اللي حصل
يوسف:والفيديو فين
فاطمة:عادل قالي هيبعت الفيديو انهاردة
يوسف:ماشي نامي انتي وارتاحي شوية
فاطمة:مش زعلان مني
يوسف:انا اللي عايزك متبقيش زعلانة مني اني اتعصبت عليكي
.
تكملة الحلقة
.
يوسف:انا اللي عايزك منبقيش زعلانة مني اني اتعصبت عليكي
فاطمة:خلاص يايوسف مفيش حاجة
وفجاة الباب خبط
يوسف:ادخل
الخدامة:يوسف بيه في واحد جاب الظرف ده وقالي اديه للست فاطمة
يوسف:طب هاتيه وروحي شوفي شغلك
وبعد ماخرجت والكل كمان خرج
فاطمة:اكيد ده الفيديو
يوسف:ادينا هنشوف
يوسف فتح الظرف لقي فيه فلاشة جاب اللاب توب وشغله ولقاه فعلا الفيديو بتاع فاطمة وعادل
يوسف:فعلا هو الفيديو…تمام اوي كده…وحياة ربنا لاعرفك ياجيهان مين هو يوسف الشناوي
فاطمة بقلق:يوسف انت ناوي تعمل ايه
يوسف:متقلقيش
فاطمة:مقلقش ايه بس…بص ربنا يسامحها هو هيجيبلي حقي ووو
يوسف:حبيبتي انتي ليه قلقانة كده
فاطمة:مش عايزة يحصلك حاجة…وكمان انت لسه تعبان
يوسف:انا ولا تعبان ولا حاجة وبعدين يلا عشان اقعد اراجعلك انتي وسيف شوية عشان الامتحانات بعد اسبوعين
فاطمة:احنا هنذاكر لوحدنا ووخليك انت ارتاح
يوسف بحنية وحب:راحتي اني اشوفك اشطر وانجح واحدة في الدنيا دي
يوسف قريب منها اوي وباصص في عنيها بحب
فاطمة بكسوف:ييي يو يوسف
يوسف بحب:نعم ياقلب يوسف
فاطمة بكسوف اكتر:اااا ابعد..ابعد شوية
يوسف بضحك علي شكلها:هههههههه مالك
فاطمة بكسوف وبضيق:يوسف ابعد بقا
يوسف بضحك جـ.ـا.مد:هههههههههههههههه حاضر
يوسف بعد وقعد يضحك علي شكلها
&&&&&&&&&&
عند سوزي وزيزي
زيزي:هو قالك ايه عشان يعصبك اوي كده
سوزى:قالي ان مـ.ـر.اته غير مهيئة انها تقابل حد
زيزي:وهو احنا اغراب يعني
سوزي:مااانا قولتله كده
زيزي:وقالك ايه
سوزى:مقاليش انا اللي قولتله
زيزي:وقلتيلوا ايه
سوزي:قولتله انا مش هدخل بيتك تاني
وزيزي:قالك ايه
سوزى:قعد يقولي…ليه بس ياخالتوا…قولتلوا ماانا غريبة بقا وقفلت في وشه
زيزي:لتكون سمر هي اللي قايلالوا ياماما يقول كده
سوزي:يابـ.ـنت الهبلة اذا كان سمر نيتها بقت صافية من ناحيتنا هتقوله يقولنا كده ليه
زيزي:مش عارفة ياماما مش مطمنة ان احمد اللي يقول كده
سوزي:لا ياختي اطمنى
زيزي:ماشي
سوزي:انا هروح النادي شوية
زيزي:اوك وانا هروح اامول
سوزى:ماشي يلا باي
زيزي:باي
&&&&&&&&&&
عند سيف فى اوضته
سيف:الوووووز
دينا:الوووو
سيف:حشـ.ـتـ.ـيني و
دينا:امممم وانت كمان
سيف:عاملة ايه ياقلبي
دينا:انا هفضل كويسة طول ماانت كويس
سيف:عاملة ايه في المذاكرة الامتحانات بعد اسبوعين
دينا:في حاجات مش فهماها
سيف:طيب البسي
دينا:ليه
سيف:هاجي اخدك تيجي تراجعي معانا عشان يوسف هيراجعلنا
دينا:طب مااجي انا ايه لازمة انك تيجي
سيف:انتي سمعتي انا قولت ايه
دينا:يا سيف اااا
سيف بصرامة:دينااااا 5 دقايق وهاجي اخدك
وقفل في وشها
&&&&&&&&&&
عند دينا
دينا بزعل:ماشي يا سيف والله ماهلبس وتعالا علي الفاضي بقا ها
وقعدة زعلانة
&&&&&&&&&&
في البيت عند يوسف
يوسف باستغراب:رايح فين ياسيف
سيف:هروح اجيب دينا عشان في حاحات مش فهماها ف بالمرة تراجعلها معانا
يوسف:خلاص مفيش مشكلة روح هاتها بسرعة
سيف:ماشي
&&&&&&&&&&
وشوية وسيف كان وصل عند دينا
سيف خبط علي الباب
الخدامة:مين حضرتك
سيف:انا سيف زميل دينا ممكن تندهيها
الخدامة:حاضر يابيه اتفضل ادخل وانا هروح ابلغها بوجود حضرتك
سيف:شكرا
&&&&&&&&&&
وفي اوضة دينا
الباب خبط
دينا:ادخل
الخدامة:ياهانم في واحد تحت اسمه سيف وعايز يقابل حضرتك
دينا:طب قوليلوا جاية حالا
الخدامة:حاضر
&&&&&&&&&&
وتحت عند سيف
الخدامة:دينا هانم نازلة حالا
سيف:ماشي
الخدامة:حضرتك تشرب ايه
سيف:لا شكرا انا ماشي علطول
دينا:خلاص روحي انتي شوفي شغلك
الخدامة:حاضر ياهانم
سيف:انتي لسة ملبستيش
دينا ببرود:والبس ليه
سيف باستغراب:وتلبسي ليه!!!! هو انا مش قولتلك تلبسي عشان اجي اخدك
دينا:وتاخدني ليه؟
سيف:انتي مالك في ايه
دينا:لا ابدا مفيش بعد اذنك عشان عايزة انام
سيف:دينا في ايه مالك
دينا:لا ابدا مفيش
سيف بعصبية:امال في ايه عمال احايل فيكي وانتي بـ.ـاردة وبسالك في ايه مالك بتردي بكل برود وتقولي مفيش انا زهقت وانتي عارفة اني مبحبش الطريقة دي
دينا بصدmة:………..
.
.سيف بعصبية:امال في ايه عمال احايل فيكي وانتي بـ.ـاردة وبسالك في ايه مالك بتردي بكل برود وتقولي مفيش انا زهقت وانتي عارفة اني مبحبش الطريقة دي
دينا بصدmة ودmـ.ـو.ع:ايه اللي انت بتقوله ده
سيف:دينا انا ااا
دينا:انت ايه انت زهقت مني مش عايزني في حياتك
سيف:مين قالك اني مش عايزك في حياتي
دينا:ده معني كلامك
سيف:انتي غـ.ـبـ.ـية عشان بتفهمي زي ماانتي عايزة وبعدين انا مقدرش اعيش من غيرك حضرتك
دينا بتريقة:ماهو واضح
سيف:بت انتي روحي البسي عشان نتنيل نروح البيت عندي
دينا:مش هروح في حته
سيف:يادينا والله لو ماطلعتي تلبسي دلوقتي ااا
دينا قاطعته
دينا:هتعمل ايه
سيف:هخدك بالبجامة اللي انتي لبساها دي
دينا:والله!!!
سيف بتحدي:والله
ديناا خافت من نظرة التحدي اللي في عنيه
دينا بـ.ـارتباك:اااا انا ااا هطلع وو
وفي لحظة كانت دينا جريت علي اوضتها
سيف قعد يضحك عليها
&&&&&&&&&&
عند يوسف وفاطمة
فاطمة:يوسف
يوسف:نعم
فاطمة:هو انت حبتني امتي وليه
يوسف:معرفش حبيتك امتي…وحبيتك ليه حبيتك عشان طيبة وحنينة وجدعة ومطيعة وصوتك مبيعلاش غير انك حته قمر وعسل وحاجة كدة ملهاش وصف
فاطمة بكسوف:يوسف بطل بقا
يوسف بضحك:ههههههه حاضر…علي فكرة بعد الامتحانات هنسافر البلد عشان احدد مع ابوكي معاد الفرح لاني مش قادر استحمل اكتر من كده وانا هخرج دلوقتي لاني لو فضلت هنا مش عارف ايه اللي هيحصل
يوسف خرج من اوضة فاطمة
وفاطمة مكسوفة من كلامه
&&&&&&&&&&
عند سيف ودينا
دينا لبست ونزلت لسيف
سيف بتريقة:ايه ده انتي خلصتي بسرعة ليه كنتي خليكي براحتك
دينا:ملكش فيه
سيف:يلا ياجزمة قدامي
&&&&&&&&&&
وفي عربية سيف
بعد ماسيف مشي شوية بالعربية
دينا:وقفت ليه
سيف بيقلدها:ملكيش فيه
سيف نزل من العربية ورجع بعد 10 دقايق
سيف:خدي
دينا باستغراب:ايه ده
سيف:دي ياستي شكولاتة وبيبسي وكمان ايس كريم ووو شيبسى وغزل بنات ولبان وعصير
دينا بفرحة وبطفولة:الله كل ده ليا انا
سيف بحنية:اه ياقلبي كل ده ليكي انتي
دينا بطفولة:ليا لوحدي
سيف:اه ليكي لوحدك
دينا:انا بحبك اوي اوي
سيف:وانا بمـ.ـو.ت فيكي اوي اوي ومقدرش علي زعلك ابدا
دينا:وانا مش زعلانة منك
سيف:يلا عشان وصلنا
&&&&&&&&&&
وبعد مايوسف راجعلهم
يوسف:انا هروح مشواري بقا وانتوا اقعدوا شوية
الكل:ماشي
&&&&&&&&&&
وفي القسم
محمد:اهلا يااستاذ يوسف
يوسف:استاذ ليه بقا خليها يوسف بس
محمد:ماشي يايوسف هاا خير في حاجة ولا ايه
يوسف:عايزك تشوف ده
يوسف اداله الفلاشة
محمد باستغراب:ايه ده
يوسف:شغله وهتعرف ايه ده
محمد:ماشي
محمد شغل الفيديو
محمد:كده طليقتك هتتحط في خانت الشك
يوسف:ليه ماانت معاك دليل
محمد:ده مجرد فيديو واحد بيقول في حاجات محصلتش
يوسف:يعني ايه
محمد:يعني علي الاقل الفيديو يبقا ل جيهان مش ل عادل
يوسف:تمام…صحيح مفيش اخبـ.ـار جديدة
محمد:لاوالله لسة بنشوف اهو
يوسف:ماشي…بعد اذنك
محمد:اتفضل
&&&&&&&&&&
عدا الاسبوعين وعدت الامتحانات وسافروا البلد
واتفقوا علي يوم الفرح وكان الخميس اللي جاي
ورجعوا من البلد وراحوا لاهل دينا وخطبوها لسيف
وعدت الايام وجه يوم فرح يوسف وفاطمة وخطوبة وكتب كتاب سيف وديناا
مها:مبروك ياحبايبي
الكل:الله يبـ.ـارك فيكي
مراد:يلا ياولاد عشان نروح القاعة بقا
الكل:يلا
ووصلوا القاعة وابتدوا الفرح وهما بيرقصوا Slow فجاة صوت ضـ.ـر.ب نــــار صوت صويت وصوت ناس بتقول حد يطلب الاسعاف بسرعة
ووصلوا القاعة وابتدوا الفرح وهما بيرقصوا Slow فجاة صوت ضـ.ـر.ب نــــار صوت صويت وصوت ناس بتقول حد يطلب الاسعاف بسرعة
وصوت يوسف وهو بيقول
يوسف:فااااااااااااطمة
سيف:اهدي يايوسف الاسعاف زمانها جاية
يوسف:انا مش هستني الاسعاف
يوسف شال فاطمة وجري بيها علي العربية وراح المستشفى
&&&&&&&&&&
عند عادل
عادل قاعد في اوضته حزين ونـ.ـد.مان علي اللي عمله لان كل حاجة جت على دmاغ اخته وفى الاخر خسرها للابد لانها انتحرت مقدرتش تستحمل اللي حصلها
عادل:نهايتك علي ايدي ياجيهان نهايتك قربت
&&&&&&&&&&
فى المستشفى
يوسف بقلق:يارب احفظهالي يارب قومها بالسلامة يارب انا مليش غيرها يااااارب
مها:اهدي يابني ان شاء الله هتبقا كويسة
يوسف:يارب ياامي يارب
سنيرة بانهيار:بتي اه يابتي يارب ده بـ.ـنتي الوحيدة متحرمنيش منها يارب اه ياجلبي اه
عبدالرحيم:اهدي ياام فاطمة ان شاء الله هتجوم بالسلامة وهتبقا كويسة
سميرة:يارب ياعبدالرحيم يارب
مراد:اهدي يابني ان شاء الله هتبقا كويسة
سيف:طب انتي بتعيطي ليه
دينا:عشان خايفة علي فاطمة اوى
سيف:طب ممكن تهدي وهي ان شاء الله هتبقا كويسة
دينا:يارب ياسيف
سيف اخدها في حـ.ـضـ.ـنه وقعد يعدي فيها
وفجاة الدكتور خرج
يوسف جري عليه
يوسف:طمنى يادكتور فاطمة ملها
الدكتور:اهدي الرصاصة جت في كتفها هي دلوقتي هتتنقل اوضة عادية وهتفوق بعد ساعة او ساعة ونص بالكتير
يوسف:شكرا يادكتور
الدكتور:بعد اذنك
يوسف:اتفضل…الحمدلله يارب الحمدلله
&&&&&&&&&&
……….1:عملت اللي قولتلك عليه
………2:عملت ياباشا بس اااا
……….1:عملت ايع
……….2:الرصاصة جت فى مراتة
……….1:ابن ال**** كل مرة بيهرب مني لكن المرة اللي جاية مش هسيبه
……….2:هتعمل ايه ياباشا
……….1:بعدين هقولك امشي انت دلوقتي
……….2:تمام ياباشا
وبعد ماخلصوا كلام مع بعض
كان فى شخص بيسمعهم
……….3:الو ياباشا
محمد:هاااا ايه الاخبـ.ـار
……….3:سجلت كل حاجة ياباشا
محمد:تمام تعالا بقا
……….3:حاضر ياباشا
محمد:يلا سلام
……….3:سلام ياباشا
&&&&&&&&&&
وفى مكان تاني
……….4:ها ايه الاخبـ.ـار
……….5:كله تمام
……….4:طيب هتروح انهاردة……..وهتشوف حالته عاملة ايه انهاردة بعد اللي حصل لمـ.ـر.اته
……….5:حاضر ياباشا
……….4:وبكرة هتروح……..ده وتستلم البضاعة مش عايز اخسرها زي المرة اللي فاتت
……….5:تمام ياباشا
……….4:يلا روح شوف شغلك
……….5:بعد اذنك ياباشا
وبعد ماخلصوا كلام
……….6:الو ياباشا
محمد:ها ايه الاخبـ.ـار
……….6:سجلت ياباشا
محمد:حلو اوي هات التسجيل بقا وتعالا
……….6:حاضر ياباشا
محمد:سلام
……….:سلام ياباشا
&&&&&&&&&&
وفي المستشفي
بعد ساعة ونص فاقت فاطمة
يوسف بلهفة:حبيبتى حمدلله علي سلامتك
فاطمة بتعب:الله يسلمك
سميرة:حمدلله على سلامتك يابـ.ـنتى
فاطمة بتعب:الله يسلمك ياماما
الكل:حمدلله على السلامة
فاطمة:الله يسلمكوا…يوسف
يوسف:نعم ياقلبي
فاطمة:انا عطشانة اوى
يوسف:حاضر ياقلبي
وبعد شوية الناس مشيت ويوسف غـ.ـصـ.ـب علي اهله واهل فاطمة يمشوا وهو فضل معاها وفاطمة نامت في حـ.ـضـ.ـن يوسف
عند محمد
محمد سمع التسجيلات واتصل علي يوسف
&&&&&&&&&&
عند يوسف
يوسف رد
يوسف:الو
محمديوسف انا عايز تيجيلي المكت حالا في حاجات مهمة لازم تعرفها
يوسف:حاجات ايه دي
محمد:تعالا وانت هتعرف
يوسف:حاضر
فاطمة:في ايه
يوسف:مش عارف محمد عايزني وبيقول في حااجات مهمة لازم اعرفها
فاطمة:طب خلاص روح
يوسف:ماانا هروح بس حد يكون جه عشان يقعد معاكى
فاطمة:ماشى
&&&&&&&&&&
عند سيف
سيف بيكلم دينا
سيف:ايه يادينا
دينا:انت فين ياسيف
سيف:انت فى البيو ونازل دلوقتى عشان اروح ل يوسف
دينا:طب كويس انك لسة مش مشيت
سيف:ليه لى ايه
دينا:تعالا خدنى اروح معاك
سيف:مش وقته يادينا
دينا:لا وقته ياسيف تعالا خدنى عايزة اكمن على فاطمة
سيف بتنهيدة:طب اجهزى عقبال مااجى
دينا:انا جاهزة من بدرى
سيف:طيب انا جاى دلوقتى
دينا:ماشى..سلام
سيف:سلام
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان بتتكلم فى الفون
جيهان:اسمعنى كويس انا عايزاك تعمل……..فاهم
…….:فاهم بس امتى
جيهان:هتصل بيك واقولك
…….:والفلوس هخادها ازاى بعد مااعمل كده
جيهان:انا هجيلك او هبعتهالك متقلقش
……..:ماشي سلام
جيهان:سلام…انا هربيك ياعادل انت ويوسف والبتاعة اللى هو متجوزها دى
&&&&&&&&&&
فى المستشفى
سيف ودينا ومها ومراد وصلوا عند يوسف وفاطمة
يوسف:كل ده تاخير ياسيف
سيف:معلش كنت بجيب دينا
يوسف:طيب…انا ماشى بقا
فاطمة:هلى بالك من نفسك
بوسف:حاضر ياحبيبتى..يلا سلام
الكل:سلام
&&&&&&&&&&
عند عادل
عادل بيتكلم
عادل:اممممم…يعنى هى قالتاك تعمل كده…تمام تشكر خليك معاها واعمل اللى تقولك عليه بس ترجعلى فى اللى هتعمله الاول..ماشى يلا سلام…وحياة امى لاربيكى ياجيهان
&&&&&&&&&&
عند محمد
يوسف:ها ايه الاخبـ.ـار الجديدة
محمد:اسمع ده
محمد شغل اول مسجل وكان ده
.
……….1:عملت اللي قولتلك عليه
………2:عملت ياباشا بس اااا
……….1:عملت ايع
……….2:الرصاصة جت فى مراتة
……….1:ابن ال**** كل مرة بيهرب مني لكن المرة اللي جاية مش هسيبه
……….2:هتعمل ايه ياباشا
……….1:بعدين هقولك امشي انت دلوقتي
……….2:تمام ياباشا
وبعد ماخلصوا كلام مع بعض
كان فى شخص بيسمعهم
……….3:الو ياباشا
محمد:هاااا ايه الاخبـ.ـار
……….3:سجلت كل حاجة ياباشا
محمد:تمام تعالا بقا
……….3:حاضر ياباشا
محمد:يلا سلام
……….3:سلام ياباشا
يوسف:مين ده
محمد:اسمع التانى وهقولك
يوسف:ماشى
محمد شغل التسجيل التانى وكان ده
وفى مكان تاني
……….4:ها ايه الاخبـ.ـار
……….5:كله تمام
……….4:طيب هتروح انهاردة……..وهتشوف حالته عاملة ايه انهاردة بعد اللي حصل لمـ.ـر.اته
……….5:حاضر ياباشا
……….4:وبكرة هتروح……..ده وتستلم البضاعة مش عايز اخسرها زي المرة اللي فاتت
……….5:تمام ياباشا
……….4:يلا روح شوف شغلك
……….5:بعد اذنك ياباشا
وبعد ماخلصوا كلام
……….6:الو ياباشا
محمد:ها ايه الاخبـ.ـار
……….6:سجلت ياباشا
محمد:حلو اوي هات التسجيل بقا وتعالا
……….6:حاضر ياباشا
محمد:سلام
……….:سلام ياباشا
يوسف:ومين ده كمان
محمد:الاولانى يبقا رشاد الشهاوى والتانى يبقا جلال نور الدين هاا ايه رايك
يوسف بصدmة:…
محمد:الاولانى يبقا رشاد الشهاوى والتانى يبقا جلال نور الدين
يوسف بصدmة:ايه…يعنى اللى عايز يمـ.ـو.تنى يبقا رشاد الشهاوى
محمد:واللى فرحان بيك وبيعمل شغل مشبوه هو كمان يبقا حماك سابقا
يوسف:وهتعملوا ايه معاهم
محمد:هنقبض على رشاد الشهاوى
يوسف:وجلال؟؟
محمد:هنقبض عليه متلبس
يوسف:ماشى…بعد اذنك
محمد:اتفضل
&&&&&&&&&&
عند عادل
عادل لبس هدوم لونها اسود فى اسود ولبس جونتى لونه اسود واخدت سكينة معااه ونزل ركب مـ.ـو.توسيكل وراح على بيت جيهان
&&&&&&&&&&
يوسف بعد ماخرج من القسم ركب العربية ورايح على بيت جيهان
&&&&&&&&&&
فى بيت جيهان
جيهان قعدة قدام التليفزيون فجاة الباب خبط
جيهان فتحت واتصـ.ـد.مت من اللى واقف قدامها
جيهان بصدmة:ااا ان انت
عادل:ايوة انا
جيهان بخــــوف:انت جاى ليه
عادل:جاى اخد حق اختى اللى معرفتش اخدوا فى اليوم اياه فاكرة
جيهان:عع عادل اعقل متوديش نفسك فى داهية
عادل:اختى مـ.ـا.تت وامى وابويا مـ.ـيـ.ـتين هعيش انا لمين
جيهان:عاا دل انا اسفة
عادل:ههههههههههه اسفة هههههه تصدقى ضحكتينى…بعتى ناس يغتصبوا اختى وانا بغبائى بدل مااخد التليفون منك قبل مااتكلميهم او اجرى اروح البيت يمكن الحقها ههههههههه هجمت عليكى واغـ.ـتـ.ـsـ.ـبتك رغم انك متعودة على كده منى ومن غيرى ف بالنسبالك ده مش اغـ.ـتـ.ـsـ.ـاب ده تسلية
جيهان:انا اسفة
عادل بزعيق:انا اختى مـ.ـا.تت بسببك وانتى لازم تحصليها عشان تعتذريلها وياتقبل اعتذارك يلا متقبلش
عادل طلع الــســكــيــنــة
جيهان بخــــوف وصدmة:انت هتعمل ايه عادل اعقل ياعادل اعقل
عادل جرى وراها لغاية مامسكها ودد.بـ.ـحها بالــســكــيــنــة
عادل بضحك:اخدت حقك يااختى سامحينى مـ.ـا.تزعليش منى
وجرى هرب
وجيهان مـ.ـا.تت
&&&&&&&&&
يوسف وصل وطلع لشقة جيهان بس لقى باب الشقة مفتوح دخل لقى جيهان واقعة على الارضة مدبوحة والــســكــيــنــة واقعة جمبها وفجاة صوت عربية البوليس وعساكر وظباط ملوا الشقة كل ده فى اقل من 5 دقايق
الظابط:اقبضوا عليه
يوسف بصدmة:انا معملتش حاجة ووو
الظابط:اخرس خدوه على البوكس…وانتوا شوفوا شغلكوا
&&&&&&&&&
فى المستشفى
فاطمةبقلق:اه
سيف:مالك يافاطمة
فاطمة:يوسف…يوسف حصله حاجة
سيف بقلق:ايه اللى انتى بتقوليه ده
فاطمة:سيف اتصلى على يوسف عايزة اطمن عليه ارجوك
سيف:حاضر بس اهدى
سيف طلع تليفونة واتصل على يوسف
سيف:الو يا
فاطمة شـ.ـدت التليفون من سيف
فاطمة بلهفة وقلق:يوسف انت كويس طمنى عليك
يوسف:اهدى يافاطمة انا كويس
فاطمة:بالله عليك انت كويس
يوسف بتنهيدة:ايوة يافاطمة كويس…ادينى سيف
فاطمة:حاضر…سيف خد يوسف عايزك
سيف:ايوة يايوسف
يوسف:سيف انا هقولك حاجة بس حاول متبينش حاجة
سيف:حاضر
يوسف:انا فى القسم والسبب ان انا روحت لجيهان بس اتفجات هناك بانها مقـ.ـتـ.ـو.لة والبوليس طلع ورايا ومسكونى عايزك تجيب المحامى وتجيلى فاهم
سيف:حاضر
يوسف:يلا بسرعة سلام
سيف:حاضر سلام
فاطمة:كان بيقولك ايه
سيف:كان بيقولى اخلى بالى منك لغاية ماهو يجي من عند محمد يخربيت الحب ياجدعان مـ.ـا.تدلعينى يادينا حسسينى بالحب اللى بشوفه منهم بدل مانا همـ.ـو.ت من قهرتى دى انا خارج اجيب حاجة اشربها
وخرج من الاوضة
فاطمة:مش مرتحالك ياسيف انت ويوسف
دينا:اهدى ياحبيبتى ان شاء الله خير
فلطمة:يارب يكون خير يادينا يارب
&&&&&&&&&&
وفى القسم
سيف جاب المحامى وراح ليوسف
وفى نفس الوقت قابل محمد
محمد بدهشة:انت بتعمل ايه هنا
سيف:انا جاى ليوسف
محمد:يوسف!!!…يوسف مشى من بدرى
سيف:يوسف اتمسك
محمد بصدmة:اتمسك!!!؟ازاى
سيف:يوسف متهم بقــ,تــل جيهان طلقيته
محمد:نعم…طب يلا نروحله بسرعة
سيف:يلا
&&&&&&&&&
وفى المكتب اللى فيه يوسف
الظابط:تعرف منين المجنى عليها
يوسف:طليقتى
الظابط:وايه سبب الطـ.ـلا.ق وطلقتها امتى
يوسف:طلقتها يوم الفرح بعد ماروحنا
الظابط:طلقتها ليه…يعنى كنت متجوزها غـ.ـصـ.ـب…ولا متجوزها انتقام… وكمل بخبث ولا حاجة تانية
يوسف:احم سبب شخصى
الظابط:تمام انا كده فهمت…وانت قــ,تــلتها بتنتقم منها ولا قــ,تــلتها ليه
يوسف بانفعال:انا مقــ,تــلتها…سامع مقــ,تــلتهاش
الظابط بزعيق:احترم نفسك ووطى صوتك
يوسف:اناةهعرفك انا مين وازاى تتكلم معايا كده
قاطع خناقهم دخول محمد وسيف والمحامى
محمد:هانى باشا
هانى”الظابط”:نعم يامحمد بيه
محمد:ممكن اعرف اللى بيحصل مع يوسف
هانى باستغراب:وانت تعرفوا منين
محمد:يبقا صديقى
هانى:تمام…صديقك متهموبقــ,تــل طليقته
محمد:هانى ممكن اقعد معاه انا واخوه والمحامى 5 دقايق
هانى:تحت امرك بعد اذنك
محمد:اتفضل
وبعد ماهانى خرج
محمد:ممكن تقعد وتهدى وتفهمنا ايه اللى حصل
يوسف:حاضر…وبدا يوسف يحكيلهم اللى حصل
المحامى:بس كده يعنى ملحظتش اى حاجة فى الشقة اى حاجة يايوسف
يوسف:لا ماحظتش حاجة
المحامى:طب جيهان كان ليها اعداء
يوسف:معرفش بس بعد ماااطلقنا اتفقت عليا مع واحد اللى هو عادل وفى الاخر غدرت بيه
المحامى:يبقا نحط عادل تحت خانت الشك…طب مفيش حد تانى
يوسف:لا معرفش
المحامى:طيب اهدى وان شاء الله خير
يوسف:يارب…سيف فاطمة عاملة ايه
سيف:فاطمة كويسة
يوسف:طب عرفت حاجة
سيف:فاطمة اللى حست بحاجة حصلتلك وخلتنى اتصل بيك
يوسف:ياربى بقا ومين معاها هنا
سيف:دينا بس لان بابا اخد ماما وروحوا
يوسف:ماشى سيف مش عايز فاطمة تحس بحاجة فاهم
سيف:فاهم
هانى دخل
هانى:خلاص بقا ياباشا كفاية كده
محمد:طيب متقلقش يايوسف ان شاء الله خير…يلا بينا احنا
سيف والمحامى:يلا
وبعد ما سيف والمحامى ومحمد خرجوا
هانى:انا هعمل حساب لمحمد باشا وهبيتك هنا فى المكتب ومش هنزلك الحجز
يوسف:شكرا
هانى:العفو
&&&&&&&&&
عند محمد فى مكتبه
محمد قاعد على المكتب جالوا تليفون
محمد:الو
…….:محمد بيه العملية بتاعت جلال نور الدين هتم انهاردة الساعة 9 بليل
محمد:تمام….رامز جمعلى القوة حالا العملية هتم انهاردة الساعة 9 بليل
رامز:حاضر
محمد:نهايتك انهاردة زى بـ.ـنتك ادى اخرة الوس****
&&&&&&&&&
على الطريق الصحراوى الساعة 9 بليل
كان جلال ورجـ.ـالته موجودين بالبضاعة والناس اللى هتستلم البضاعة كمان
ومحمد ورجـ.ـالته برده موجودين وفجاة وهما بيستلموا البضاعة
محمد:سلم نفسك ياجلال انت واللى معاك
وحصل ضـ.ـر.ب نــــار
وفجاة
عند فاطمة
فاطمة:سيف انا جاهزة يلا نروح ل يوسف
سيف:يلا يافاطمة وربنا يستر
فاطمة:انت قلقان ليه
سيف:لازم اقلق لان يوسف هيدايق
فاطمة:طب يلا ياسيف وملكش دعوة
سيف:يلا
&&&&&&&&&&
عند محمد فى المستشفى
محمد فاق واخوه قاعد معاه والدكتورة دخلت تطمن على حالته
الدكتورة:لا ده انت حالتك اتحسنت خالص
محمد:انا هخرج امتى
الدكتورة بابتسامة:انت زهقت مننا ولا ايه
محمد اتسحر من ابتسامتها
ف فضل باصصلها
الدكتورة اتكسفت جـ.ـا.مد
الدكتورة:بعد اذنك
محمد:استنى…انتى اسمك ايه
الدكتور برقة:اسمى مريم
محمد:اسمك حلو اوى
مريم بكسوف:شكرا بعد اذنك
وخرجت
اخو محمد:ايه ياعم براحة على البت شوية
محمد:لا بجد اسمها حلو اوى
اخو محمد:اوباا انت وقعت ولا ايه
محمد بـ.ـارتباك:وقعت ايه…ايه الكلام الاهبل اللى انت بتقوله ده
اخو محمد:انت حر…انا هروح اجيب اكل واجى
محمد:ماشى
&&&&&&&&&&
فى القسم
فى مكتب الظابط هانى
يوسف قاعد على الكنبة حزين
وهانى قاعد على المكتب بيشوف شغله
وفجاة الباب خبط
هانى:ادخل
العسكرى:باشا فى واحد وواحدة برا عايزين يدخلوا
هانى:دخلهم
العسكرى:تمام ياباشا…ادخلوا
فاطمة بتجرى:يووووووسف
يوسف بصدmة:فاطمة
فاطمة فى حـ.ـضـ.ـنت يوسف ويوسف حـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد
فاطمة بعـ.ـيا.ط:وحشتنى اووووووى
يوسف بتماسك:وانتى كمان وشتينى اوى
سيف:عامل ايه ياسيف
سيف:الحمدلله انتوا عاملين ايه
سيف:الحمدلله
فاطمة:هتعمل ايه يا يوسف
يوسف:مش عارف
فاطمة:هتطلع صدقنى هتطلع
يوسف حـ.ـضـ.ـنها:ان شاء الله
فاطمة:انا بحبك اوى يايوسف
يوسف:والله وانا كمان مش عايزك تخافى ها
فاطمة:مش خايفة عشان واثقة فى ربنا ان هو مش هيزعلنى وهيبين براءتك
يوسف:ان شاء الله
هانى:كفاية كده عشان ده مش معاد الزيارة اصلا بس انا سيبتكوا عشان خاطر محمد بيه بس
يوسف:حاضر يافنـ.ـد.م…سيف
سيف:نعم
يوسف:روح اطمن على محمظ فى مستشفى….. عشان اضـ.ـر.ب بالنــــار وهو بيقبض على جلال نور الدين
سيف:ماشى هروح اطمن عليه…يلا احنا هنمشى احنا
يوسف:ماشى خالى بالكوا من نفسكوا
سيف:حاضر…يلا سلام
فاطمة:هتوحشنى اوى
يوسف:وانتى كمان هتوحشينى اوى اوى
سيف:يلا فاطمة…سلام يايوسف
يوسف:سلام
فاطمة:سلام ياحبيبى
يوسف بحـ.ـز.ن:سلام ياحبيبتى
&&&&&&&&&&
عند محمد فى المستشفى
باب الاوضة خبط
محمد:ادخل
سيف:حمدلله على السلامة ياباشا
محمد:الله يسلمك ياسيف عامل ايه
سيف:الحمدلله انت عامل ايه
محمد:زى ماانت شايف…اهلا يامدام فاطمة
فاطمة:اهلا بيك الف سلامة عليك
محمد:الله يسلمك
محمد لاحظ الحـ.ـز.ن اللى فى عين فاطمة
محمد:ان شاء الله يوسف هيخرج واوعدك ان مش هسيب اللى عمل كده وهيجب البراءة ان اشاء الله
فاطمة:ان شاء الله
سيف:معلش يافنـ.ـد.م لازم استاذن بقا عشان الحق اوصل فاطمة واشوف الشركة
محمد:ماشى
سيف:يلا سلام
محمد:سلام
&&&&&&&&&&
طبعا رشاد اتقبض عليه هو والراجـ.ـل بتاعه
واتحقق معاه واعترف لما اتواجح بالتسجيل بتاعه
وجلال اعترف برده لما اتواجه بالتتسجيل بتاعه
&&&&&&&&&&
فى البيت بتاع فاطمة
فاطمة قاعدة فى الجنينة حزينة
الخدامة:فاطمة هانم
فاطمة:نعم
الخدامة:فى واحد عايز يقابلك
فاطمة:باستغراب واحد!!؟…طب دخليه
الخدامة:حاضر
وبعد 5 دقايق
فاطمة بدهشة:انت!!!
&&&&&&&&&&
عند دينا
سيف راحلها
دينا:وفاطمة عاملة ايه بعد ما راحت ليوسف
سيف بتنهيدة:كل ش شوية تعيط وعلطول قاعدة فى اوضتها وساعات تنزل الجنينة ومش راضية تقعد معانا عايزة تقعد لوحدها تعبتنا معاها
دينا:معلش ياسيف استحملوا ده برضوا جوزها اللى حصل معاه كده
سيف:من ساعة مارجعنا وهى مش راضية تاكل هتمـ.ـو.ت مننا
دينا:بعد الشر عليها…طب اقولك خودنى معاك وانت مروح وانا هحاول معاها
سيف:هتعبك معايا ياحبيبتى
دينا:ولو انا متعبتش عشانك هتعب عشان مين
سيف بحب:ربنا يخليكى ليا
دينا بحب:وويخليك ليا
&&&&&&&&&&
عند محمد
محمد قاعد سرحان فى مريم اول مبيفتكر ابتسامتها يبتسم ولما بيفتكر كسوفها بيبتسم اكتر
اخو محمد:هووووو انت ياض
محمد بعصبيه:يخربيتك شكلك ياشيخ عايز ايه
اخو محمد:فى ايه يامحمد مالك
محمد بعصبية:انت عايز ايه
اخو محمد بزعل:مش عايز حاجة الاكل عندك اهو وابقا كلم ماما عشان تطمنها عليك بعد اذنك
محمد مسك ايد اخوه بسرعة
محمد بنـ.ـد.م:انا اسف يامعتز حقك عليا
معتز:بعد ايه
محمد:والله ماكنت اقصد
معتز:ماشى يامحمد
محمد:يلا اقعد بقا
معتز:كنت سرحان فى ايه
محمد رجع ابتسم تانى
محمد:معتز
معتز:نعم
محمد:انا عايز اتجوز
معتز بفرحة:بجد
محمد:بجد
معتز:وياترى مسن العروسة
محمد:مريم الدكتورة مريم
فى الوقت ده كانت مريم دخلت عشان تطمن على محمد
وفجاة محمد قال
محمد:مريم تتجوزينى
مريم بصدmة:……..
معتز بصدmة…..
سيف:الو
…….:حضرتك تعرف الاستاذ اااا اللى هو اسمه ااا سالم “ابو دينا” صاحب الرقم ده عمل حادثة وهو فى مستشفى……..
سيف بصدmة:ايه انا جاى حالا
دينا بقلق:فى ايه ياسيف
سيف بتردد:ااااا بصى اا انا عايزك تهدى وو ويعنى تمسكى اعصابك مم ما
قاطعته دينا
دينا بقلق اكتر:فى ايه ياسيف
سيف:ااا باباكى عمل حادثة وهو دلوقتى فى المستشفى
دينا بصريخ:بابااااااااااااا
سيف اخدها فى حـ.ـضـ.ـنه
سيف:اهدى ياقلبى هو ان شاء الله هيكون كويس
دينا بانهيار:انا عايزة اروح لبابا ودينى لبابا ياسيف
سيف:حاضر ياقلبى حاضر…قومى لا معايا
وشوية كان سيف هداها شوية واخدها ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند يوسف فى الفيلا
يوسف:هو لسة مش بيرد
مها بقلق:انا قلقانة عليه ربنا يستر
يوسف:متقلقيش ياماما ماانتى عارفة سيف هو كده من وهو صغير
مها:يارب يكون بخير
يوسف:ان شاء الله
مراد:مالك يافاطمة
فاطمة:مفيش ياعمو
يوسف:لا فى هو انا مش عارفك
فاطمة عنيها دmعت
فاطمة:مفيش والله انا بس مش مصدقة ان انت رجعتلى تانى مش مصدقة ان انا فى حـ.ـضـ.ـنك دلوقتى
يوسف:لا صدقى ياقلبى وصدقينى عمرى ماهخلى دmعتك تنزل تانى
فاطمة:مش هتحكيلى خرجت ازاى
يوسف:حاضر هحكيلك…وبدا يحكى اللى حصل
مراد:الحمدلله ان ربنا ظهر برائتك
يوسف:الحمدلله
مها:يوووووه مراد جرب انت اتصل ب سيف
مراد:حاضر
مراد قعد يتصل ب سيف بس برده مش بيرد
مراد:مبيردش
وفجاة تليفون مراد رن
مراد:انت فيت ياسيف
سيف:انا فى المستشفى يابابا
مراد:ايه مستشفى ايه وليه
سيف:ابو دينا عمل حادثة واتصلوا بيا لان تقريبا انا كنت اخر رقم هو مكلمه 4 ااخدت دينا وروحنا المستشفى
مراد:لا حول الله طب انتوا فى مستشفى ايه
سيف:مستشفى………
مراد:طب انا جاى
سيف:ماشى يابابا
مراد:سلام
سيف:سلام
مها بقلق:سيف ماله
مراد:اهدى…سالم عمل حادثة وسيف مع دينا فى المستشفى
مها ويوسف وفاطمة:ايه…لا حول الله
يوسف:طب يلا يابابا نروحلهم المستشفى
مراد:يلا
&&&&&&&&&&
طبعا عادل اتسـ.ـجـ.ـن واتحكم عليه بالاعدام
ورشاد الشهاوى اتحكم عليه ب 25 سنة
وجلال نور الدين اتحكم عليه ب 25 سنة
&&&&&&&&&&
نروح عند سيف
فى المستشفى
يوسف:سيييف
سيف بصدmة وفرحة:يوسف!!؟اا انت هنا فعلا
يوسف بحنيه:ايوة ياحبيبى انا هنا
سيف:وحشتنى اوى
يوسف:وانت كمان وحشتنى اوى…عمو سالم اخبـ.ـاره ايه دلوقتى
سيف:الحمدلله مفيش حاجة خطر هو بس كـ.ـسر فى رجلة الشمال وشرخ فى دراعه
يوسف:ربنا يقومه بالسلامة…ازيك يادينا
دينا بحـ.ـز.ن:الحمدلله حمدلله على السلامة ومبروك على برائتك
يوسف:الله يبـ.ـارك فيكى
فاطمة:دودو حبيبتى عاملة ايه
دينا بحـ.ـز.ن:الحمدلله انتى عاملة ايه
فاطمة:تمام ياقلبى
مراد:ازيك يابـ.ـنتى
دينا:الحمدلله ياعمو وحضرتك عامل ايه
مراد:انا كويس يابـ.ـنتى
سيف:احكيلى خرجت ازاى
يوسف:مش وقته لما نبقا نرجع البيت المهم دلوقتى نطمن على عمو
سيف:امال ماما فين
يوسف:كانت جاية معانا بس داخت شوية ف فضلت فى البيت
سيف:ماشى
يوسف:تعالى يافاطمة نروح نجيب حاجة نشربها
فاطمة:يلا
يوسف:بعد اذنكوا
الكل:اتفضلوا
&&&&&&&&&&
وعدا اليوم عادى وجه تانى ويوم
عند محمد مريم دخلت تطمن عليه
مريم بصوت واطى:الحمدلله نايم
محمد ابتسم:ومين قالك ان انا نايم
مريم بخضة:هاااا ااا ان انت صاحى
محمد بابتسامة:ايوة وهو معقول انام وانا عارف ان انهاردة هاخد الرد بتاعك
مريم باستعباط:ردى على ايه
محمد بغـــضــــب:احنا هنستعـ.ـبـ.ـط مـ.ـا.تخلصى يامريم
مريم خافت من محمد اوى
مريم بخــــوف:مو موافقة…بعد اذنك
مريم جت تمشى من جنبه محمد مسكها من دراعها
محمد:رايحة فين
مريم:اااا خارجة وو
محمد:انتى خــــوفتى منى
مريم هزت راسها ب اه
محمد بحنيه:انا اسف مش قصدى اخــــوفك خالص بس انا مش بحب الاستعباط فى المواضيع المهمة مريم بصوت واطى:انا اسفة
محمد:انا مش عايزك تتاسقى خالص بعد كده فاهمة
مريم:فاهمة
محمد بحب:بحبك
مريم اتكسفت اوى وزقت ايده وخرجت بسرعة
محمد بضحك:بحبك يامـ.ـجـ.ـنو.نة
&&&&&&&&&&
عند هنا ومحمود
بقالنا كتير متكلمناش عنهم
محمود:هنا متهيالى كفاية خطوبة لحد كدة
هنا بصدmة:يعنى ايه قصدك ايه
محمود:يعنى تقولى لابوكى ان يوم الثلاثاء انا هاجى احدد معاد للجواز
هنا:حـ.ـر.ام عليك يامحمود وقعت قلبى
محمود:ليه يعنى
هنا:لما انت قولت كفاية خطوبة لحد كده انا خــــوفت وقولت انك هتسيبنى
محمود بضحك:يامـ.ـجـ.ـنو.نة…لا ياقلبى مقدرش اسيبك ابدا…يلا قومى عشان افسحك
هنا:هتودينى فين
محمود:مفجاة يلا قومى
هنا:حاضر
&&&&&&&&&&
وعدا كذا يوم
محمد خرج من المستشفى وراح اتقدm لمريم وقرا فتحتها
ومحمود راح حدد معاد جوازه هو وهنا وكان فى الاجازة الكبيرة
وسالم خرج من المستشفى وقاعد فى البيت
وسيف راح حدد معاد الفرح بتاعه هو ودينا وكان فى الاجازة الكبيرة
وعدت السنة دى وكلهم نجحوا
ويوسف بيحضر مفاجاة لفاطمة
&&&&&&&&&&
فى مكان جديد
……….1:همـ.ـو.ته يعنى همـ.ـو.ته
……….2:هو عملك ايه
……….1:مش لازم تعرف انت اللى عليك تساعدنى وبس فاهم
……….2:فاهم ياباشا
&&&&&&&&&&&
وجه يوم فرح دينا وسيف
ياترى ايه اللى هيحصل يوم فرح دينا وسيف؟؟
وايه هى مفاجاة يوسف لفاطمة؟؟
ومين الشخصين دول؟؟
تاني يوم
عند يوسف وفاطمة الساعة 10 الصبح
تليفون يوسف رن
يوسف بنوم:الو
……….:شركتك ومخزنك بيولعوا
يوسف بفزع:ايه؟الو الو
فاطمة بقلق:مالك يايوسف في ايه
يوسف مردش وقام بسرعة يلبس
فاطمة بقلق اكبر:يايوسف في ايه
يوسف بعصبية:يوووه سيبيني في حالي
فاطمة باستغراب لعصبيته:ايه اللي حصل لكل ده
يوسف:اخرسي شوية
فاطمة بصتله وزعلت ومتكلمتش تاني
يوسف اتصل علي ابوه
&&&&&&&&&&
عند مراد ومها
مها بنوم:مرااد يامراد
مراد بنوم:ايه يامها
مها:تليفونك بيرن
مراد:خير اللهم مااجلعه خير
وبص في التليفون لقي ان يوسف هو اللي بيرن
مراد بقلق:يوسف!!خير يارب الو……….ايه ازاي ده حصل ومين اللي بلغك……….طب انا رايح حالا خليك انت مع مراتك……….يابني اسمع الكلام هتنزل يوم صبحبتك ازاي وهتسيبها لوحدها……….عيب يايوسف كده………براحتك انا هسبقك علي هناك
مها بقلق:في ايه يامراد
مراد بحـ.ـز.ن:فرع من فروع الشركة ومخزن من المخازن بيولعوا
مها بفزع:ايه استر يارب استر يارب ومين اللي بلغ يوسف
مراد:بيقولي ميعرفش هو لقي رقم غريب رد عليه سمع الخبر واتصل بيا ربنا يستر وميكونش حد اتاذي
مها:ان شاء الله ربنا يستر
مراد:ان شاء الله انا نازل
مها:ابقا طمني
مراد:حاضر
&&&&&&&&&&
عند سيف ودينا
دينا صحيت لقت نفسها في حـ.ـضـ.ـن سيف فضلت تتامل فيه لغاية ماسيف صحي
سيف بخبث:هو انا حلو اوي كده
دينا اتكسفت وضـ.ـر.بته في كتفه
دينا:اتلم ياسيف
سيف بضحك:حاضر ياقلب سيف
دينا:يلا نقوم انا عايزة اخرج
سيف:لا مفيش خروج لغاية بليل
دينا اشمعنا لغاية بليل
سيف:عاملك مفجاة
دينا بفرحة:بجد
سيف:بجد…بقولك
دينا:اممممم
سيف:مـ.ـا.تيجي احكيلك حدوته
دينا:لااااااااا
سيف:مفيش حاجة اسمها لا هحكيلك يعني هحكيلك
دينا ضحكت وسيف ضحك ثم سكتت شهرزاد عن الكلام
&&&&&&&&&&
عند محمد في شغله
محمد بزعيق:مـ.ـا.تقول يلا مين اللي بيديك البضاعة
……….:محدش ياباشا انا بشتغل مع نفسي
محمد:يعني مش هتقول
……….:اقول ايه ياباشا ماانا بشتغل مع نفسي
محمد:ماشي هخدك علي قد عقلك وكلامك بتجيب البضاعة منين اللي بتشتغل بيها مع نفسك
……….:صمت
محمد بزعيق:اتكلم يلاااااا انت مفكر اني مصدقك بدل والله اخليك مـ.ـا.تنفع لاي حاجة
……….:صمت
محمد:تمام سيد ياسيد
سيد العسكري:تمام ياافنـ.ـد.م
محمد:خد الواد ده علي الحبس واتوصي بيه
سيد العسكري :تمام ياافنـ.ـد.م
وبعد شوية من الضـ.ـر.ب
محمد:هااااا برده مش هتقول
……….بخــــوف وتعب:هه هقول ياا باشا
محمد ابتسم بانتصار:هاااا قول بقا مين
……….:واحد هو اللي بيديني البضاعة وبيخليني ابيعها لشباب الجامعات وشباب تانية
محمد:وبتديها للشباب ازاي
……….:بنلف البضاعة في سجاير عادية من اللي الشباب بتشربها وبدخل انا وبتعرف عليهم واعزم عليهم بالسجاير وهما بيشربه وواحدة واحدة بيتعودا عليها بس
محمد:تماااام والراجـ.ـل اللي بيديك البضاعة اسمه ايه وتعرف ايه عنه
……….بخــــوف:والنبي ياباشا مش هقدر اتكلم اكتر من كده انا عندي اخواتي انا اللي بصرف عليهم
محمد:بتصرف عليهم بفلوس حـ.ـر.ام طب هتفق معاك اتفاق لو قولتلي كل حاجة تعرفها عن الراجـ.ـل ده وتعرفني كل تحركاته والاماكن اللي بيروحها هعتبرك شاهد ملك وهخرجك من القضية علي انك كنت بتساعدني وكمان هتكفل بمصاريف علاج اخوك الصغير والعملية بتاعته كمان وهجبلك شغل بمرتب كويس وتصرف عليهم بالفلوس الحلال وهحميك منهم هااا قولت ايه يااحمد
احمد:موافق ياباشا
محمد:تمام ها قولي بقا كل حاجة عنه
احمد بلع ريقه:اسمه فهمي سنه حوالي 38 سنة متجوز وعنده ولد وبـ.ـنت الولد سنه 5 سنين والبـ.ـنت 15 سنه وعايش في مصر الجديدة الدراع اليمين للراجـ.ـل الكبير الاماكن اللي بيروحها بيروح كازينوا………وكازينوا……… دول اكتر كازينوهات بيروحها بيخـ.ـو.ن مـ.ـر.اته يوميا رغم ان بيحبها وبيعشقها بس زي مـ.ـا.تقول ياباشا عينه فارغة مـ.ـر.اته نقطة ضعفه بس كده
محمد:انت عرفت كل ده منين
احمد:انا يعتبر الدراع اليمين لفهمي هو مربيني من وانا عندي 10 سنين فااعتبرني اخوه وكان بيحكيلي كل حاجة بياخدني في كل مكان بيروحوا
محمد:تمام انا هسيبك تمشي بس حاطط مراقبة عليك واسمع بقا انت هتعمل ايه
احمد:حاضر ياباشا
&&&&&&&&&&
عند يوسف ومراد
يوسف:الحمدلله ان مفيش حد اتاذي
مراد:الحمدلله يلا يابني روح لمراتك انت سايبها من الصبح لوحدها وميصحش كده
يوسف:والله انا شايل هم ان اروحلها دلوقتي
مراد:ليه نيلت ايه
يوسف:لما جاتلي المكالمة دي قامت مفزوعة علي صوتي ولما بتسالني زعقت فيها وسيبتها ومشيت
مراد:فاطمة قلبها طيب روح وبكلمتين حلوين مش هتبقا زعلانة يلا امشي انت
يوسف:حاضر
&&&&&&&&&&
يوسف روح البيت
يوسف اول مادخل البيت لقي فاطمة
ياتري يوسف لقي فاطمة مالها؟
يوسف اول مادخل البيت لقي فاطمة نايمة علي الكنبة في الاوضة وعلي وشها اثار عـ.ـيا.ط
يوسف بصوت وا.طـ.ـي:فاطمة بطتي حبيبي
فاطمة بدات تفوق من النوم:ممممم
يوسف:بطتي يلا فوقي انا جيت
فاطمة فاقت بصتله وسكتت
يوسف بتنهيدة:بطتي انا عارف انك زعلانة مني بس كان غـ.ـصـ.ـب عني والله
فاطمة:انت زعقــ,تــلي عشان بسالك انت رايح فين عشان عايزة اطمن عليك لاننا قومنا مفزوعين
يوسف:فاطمة انتي متخيلة يعني ايه اصحي يوم صبحيتي علي خبر ان فرع من فروع الشركة ومخزن من المخازن بيولعوا انتي متخيلة حجم المصـ يـ بـةاللي صحيت عليها
فاطمة:برده يايوسف كنت ممكن تفهمني من غير زعيق
يوسف:حاضر يافاطمة ممكن متزعليش مني بقا… انا تعبان والله ونفسي انام بجد
فاطمة:قوم نام يايوسف
يوسف:انام ازاي وانتي زعلانه مني…. طب قوليلي عايزاني اعملك عشان حضرتك متبقيش زعلانة
فاطمة:مش عايزة حاجة
يوسف:فااااااطمة
فاطمة بصتله وسكتت وعيطت تاني
يوسف اخد فاطمة في حـ.ـضـ.ـنه
يوسف:حقك عليا والله مااقصد ازعلك متزعليش مني بقا والله ماهزعلك تاني خلاص بقا
فاطمة:ماشي يايوسف بس والله اا
يوسف:من غير حلفان والله مااهزعلك تاني
فاطمة:ماشي
&&&&&&&&&
عند دينا وسيف
بليل
دينا بتلبس
سيف:ياديناااااا اخلصي بقا كل ده بتلبسي
دينا:في ايه ياسيف وبعدين انا متاخرتش انت اللي بتافور
سيف:انا بافور انتي دخله تلبسي الساعة 11 ودلوقتي 12:30 يامفترية وكل ده ولسه مخلصتيش
دينا:انا كده متاخرتش علي فكرة
سيف:يالهوي امال لو اتاخرتي كنتي هتنزلي كام
دينا:خلاص ياسيف انا كده تقريبا خلصت
سيف:تقريبا يلا ياختي يلا
دينا:يلا
&&&&&&&&&&
في عربية سيف
دينا:سيف هو احنا رايحين فين
سيف:قولتلك قبل كده مفاجاة صح ولا لا
دينا:طيب
وبعد شوية كانوا وصلوا وسيف طلع شريط اسود وربطه علي عيون دينا
دينا:في ايه ياسيف
سيف:استني بس 5دقايق وهت عـ.ـر.في
دينا:ماشي اما اشوف
ونزلوا من العربية ودينا سانده علي سيف لغاية ماوصلوا لمكان معين
بس في دوشة وكل شوية حد يخبطها وبعد كده وقفوا في مكان هادي شويه وبدا سيف يفك الشريط ودينا بدا تفتح عينها براحة وبعد كده صوتت
دينا بتنط بفرحة:عاااااااااااااااا حمااااقي مش ممكن
ولفت وحـ.ـضـ.ـنت سيف
دينا بفرحة:سيف انا بحبك اوي
سيف بابتسامة:وانا كمان ياحبيبي بحبك اوي
سيف كان عارف ان دينا نفسها تحضر حفله لحماقي بس مكنش في حد بيشجعها ولما عرف ان حماقي عامل حفلة في بـ.ـاريس قال لازم يسافروا بـ.ـاريس ويخليها تحضر الحفلة
وبعد ماالحفلة خلصت
دينا بحب:انا بحبك اوي ياسيف
سيف:وانا كمان ياحبيبي بحبك
دينا:ربنا يقدرني اني اسعدك زي مابتسعدني
سيف:انا سعادتي في اني افضل شايف ضحكتك وفرحتك علطول
واخدها في حـ.ـضـ.ـنه وهما بيتمشوا
&&&&&&&&&&
في مصر
عند محمد في القسم
محمد:ها يااحمد في اخبـ.ـار
احمد:في ياباشا
محمد قام من قدامه ولف وقعد علي كرسي مكتبه
محمد:طب ها قول يلا في ايه جديد عندك
احمد:في شحنه مـ.ـخـ.ـد.رات داخله البلد كمان اسبوع
محمد باهتمام:تعرف اليوم بالظبط
احمد:يوم الخميس الجاي
محمد: تمام…. هتدخل ازاي
احمد:حضرتك تسمع عن رجل الاعمال يوسف مراد
محمد باهتمام وترقب:مم ماله
احمد:فهمي ناوي يحط ليوسف جزء قليل من المـ.ـخـ.ـد.رات في الشنط بتاعته ويبلغ عنه في حين ان اول مايوصل مطار القاهرة ويجي يعدي من الجهاز الشرطة تيجي تمسكوا وفي وسط الدوشة دي والهوجه اللي هتحصل ساعتها هتكون بقيت الشحنه اللي هو الجزء الاكبر من المـ.ـخـ.ـد.رات بتدخل من المداخل التانيه بمساعة ضباط برده
محمد:يابن ال******……… وبكده يوسف هو اللي يلبس الفضية
احمد:بالظبط ياباشا هو اصلا كده كده عايز يخلص منه فكده يعتبر ضـ.ـر.ب عصفورين بحجر واحد ومش خسران حاجة
محمد:تمام روح انت يااحمد ولو حضل جديد ابقا بلغني
احمد:حاضر ياباشا بعد اذن حضرتك
محمد:اتفضل
بعد مااحمد مشي محمد قام اخد مفاتيحه والفون بتاعه وخرج راح لمديره
محمد:سعد باشا جوا يابني
العسكري:ايوه ياباشا
محمد:طب ادخل قوله اني برا
العسكري:حاضر ياباشا
وبعد دقيقة
العسكري:اتفضل يابااشا
محمد دخل وقفل الباب
محمد:ازيك ياباشا
سعد:الحمدلله ازيك انت يامحمد
محمد:تمام الحمدلله ياباشا
سعد:ها حصل حاجة جديدة
محمد:اه ياباشا احمد جالي انهاردة وقالي ااا وبدا يحكيلي احمد قاله ايه
سعد:وانت شايف ايه
محمد:انا عايز مساعدت حضرتك
سعد:عايزني اساعدك ازاي
محمد:انا عايز حضرتك تجبلي با………. وكمان انا بفكر اني اعمل ااا…………. ايه راي حضرتك
سعد:انا معنديش مانع اعمل اللي انت عايزه يامحمد انا واثق فيك واللي انت عايزه هيكون موجود بكره علي مكتبك
محمد باتسامه:متشكر جدا يافنـ.ـد.م بعد اذن حضرتك
سعد:اتفضل
&&&&&&&&&&
في تركيا
عند يوسف وفاطمة
يوسف نايم بقاله كتير ومش عايز يقوم
فاطمة:يووووسف حبيبي يلا قوم بقا
يوسف نايم
فاطمة:يووووووووووووووسف قوم بقا
يوسف بنوم:اممم عايزه ايه يافاطمة
فاطمة:قوم يايوسف بقا انا بقالي كتير قاعده لوحدي وزهقت وانت مش عايز تقوم خالص
يوسف قام واتعدل واخدها في حـ.ـضـ.ـنه:وانا ميرضينيش تقعدي زهقانه ياحبيبي قومي البسي يلا عملك مفاجاه
فاطمة:بجد هييييه هقوم البس حالا
يوسف بضحك:متجوز طفله ياربي
فاطمة:سمعاك علي فكرة
يوسف بضحك:ده انا بكح ياروحي
وبعد مالبسوا نزلوا من الفندق وركبوا عربيه يوسف
يوسف:هنروح نتغدي الاول وبعد كده المفاجاة
فاطمة:ماشي
وبعد شوية وصلوا المطعم
يوسف:تاكلي ايه
فاطمة:هاتلي زيك
يوسف:امممم ماشي لو سمحت
(طبعا المفروض الكلام بالتركي بس انا هكتبه بالعربي)
الجرسون:تحت امرك يافنـ.ـد.م
يوسف:عايز اتنين……….. واتنين عصير………….
الجرسون:تمام يافنـ.ـد.م
وبعد شوية الاكل جه واكلوا وخلصوا اكل وخرجوا ركبوا العربية
فاطمة:يوسف ايه هي المفاجاه
يوسف:خلاص ياحبيبي مش فاضل كتير وهت عـ.ـر.فيها
فاطمة:طيب
وبعد 10 دقايق كانوا وصلوا
نزلوا من العربية ومشيوا شوية وبعد كده
فاطمة بفرحة:الله ملااااهي هييييي
فاطمة بفرحة:الله ملااااهي هييييييييييييييه
يوسف بابتسامة:خلاص اهدي بقا فرجتي علينا الناس
فاطمة:فرحانه اوي يايوسف ربنا يخليك ليا
يوسف:ويخليكي ليا ياقلبي وربنا يقدرني وافضل دايما سبب سعادتك
فاطمة حـ.ـضـ.ـنته:بحبك
يوسف:وانا كمان بحبك
وبعد مادخلوا ولعبه كل الالعاب روحوا وطلعوا اوضتهم
يوسف:مبسوطه ياروحي
فاطمة:اوي اوي يايوسف
يوسف:ربنا يديم الانبساط ده علطول
فاطمة:يارب
يوسف:تعالي بقا كده في حـ.ـضـ.ـني عشان عايز اتكلم معاكي في موضوع خطيييييييييييير
نسيبهم بقا شوية بلاش رخامه
&&&&&&&&&&
بعد اسبوع
يوم الخميس
في مطار القاهرة
سيف ودينا راجعين من بـ.ـاريس
ويوسف وفاطمة راجعين من تركيا
عند يوسف وهما لسه هيعدوا من الجهاز
الضابط:استني عندك انت وهي
يوسف باستغراب:نعم في ايه
الضابط:فتشوا ااشنط
يوسف بعصبيه:وانت باي حق تفتش الشنط وبعدين انت مش عارف انت بتكلم مين
الضابط:لا عارف انا بكلم مين وده اذن نيابه بامر التفتيش وبعدين انا بعمل شغلي لا اكتر ولا اقل
العسكري:لقيت دول يافنـ.ـد.م
الضابط:تمام خدوهم
يوسف وفاطمة واقفين مصدومين
ياتري يوسف رد فعله ايه؟
وياتري يوسف هيسمح ان فاطمة يتقبض عليها؟
ياتري ايه اللي هيحصل؟
الضابط:خدوهم
يوسف بصلهم بصدmة وبعد كده بص لفاطمة اللي مسكت في دراعه بخــــوف
وبعد كده
يوسف بزعيق:اوعي ايدك من عليها انت مش عارف انت ماسك مين ولا ايه
الضابط:خلاص يايوسف بيه اهدي نزل ايدك يابني
وبعد شوية كانوا في القسم
العسكري:محمد بيه حسن بيه برا ومعاه اتنين
محمد:طب دخله
العسكري:تمام يافنـ.ـد.م…. اتفضل ياحسن بيه
حسن:محمد باشا ازيك
محمد بيسلم عليه:تمام يااباشا اخبـ.ـارك انت ايه
حسن:تمام
محمد:العسكري قالي ان معاك حد
حسن:اه معايا اتنين اتمسكوا في المطار بمـ.ـخـ.ـد.رات وسعد باشا قالي اجيبهملك
محمد في نفسه”اكيد يوسف ومـ.ـر.اته” :طب دخلهم ياحسن
حسن:تمام…. تعالوا
&&&&&&&&&&
عند يوسف وفاطمة
فاطمة ماسكه في دراع يوسف وبتترعش
يوسف:اهدي يافاطمة اهدي ياحبيبي متخفيش
فاطمة بخــــوف:هما هيعملوا فينا ايه يايوسف
يوسف:مش هيعملوا حاجة ياحبيبتي اهدي
فاطمة:يوسف هي المـ.ـخـ.ـد.رات دخلت الشنط ازاي
يوسف بحيره:مش عارف يافاطمة مش عارفة
وفجاه خرج حسن
حسن بصلهم:تعالوا ادخلوا
يسوف قام وقوم فاطمة
يوسف:يلا يافاطمة
وفاطمة برده ماسكه في دراع يوسف بخــــوف
ودخلوا لمحمد
يوسف بدهشة:محمد
محم بابتسامه:تعالي يايوسف..تعالي يامدام فاطمة اتفضلوا اقعدوا….. معلش ياحسن سيبنا شوية
حست:تحت امرك ياباشا بعد اذنك
محمد:اتفضل
وبعد ماحسن خرج
يوسف:انا عايز افهم بالظبط ايه اللي بيحصل يامحمد
محمد:اهدي يايوسف انا هفهمك كل حاجة… اهدي يامدام فاطمة انتوا معملتوش حاجة
يوسف بزعيق:مادام احنا معملناش حاجة احنا ليييييه
محمد بعصبية:طب مـ.ـا.تهدي شويه واديني فرصة افهمكوا اهدي بقا
يوسف:تفهمني ايه بالظبط
محمد بتنهيدة:هقولك من فتره كده قبضت علي شاب اسمه احمد واد غلبان بيصرف علي اخواته وشايل مسؤليتهم لما قبضت عليه كان ساعتها واقف في اشاره بيبع مـ.ـخـ.ـد.رات وسط شوية المناديل والفل اللي معاه وبعد مافضلت وراه اعترف علي واحد اسمه فهمي هو اللي مشغله كده عرفت منه ان هو يبقا الدراع اليمين ليه وكمان ان فهمي بيسهر في ديـ.ـسـ.ـكوهات معينه وعنده ولد وبـ.ـنت صغيرين وبيحب مـ.ـر.اته بس في نفس الوقت بيخـ.ـو.نها زي مـ.ـا.تقول عينه فارغة المهم عرفت منه كمان ازاي كان بيدي المـ.ـخـ.ـد.رات للشباب من غير مايعرفه ويعد ماعرفت كل ده اتفقت معاه ان يشتغل معايا وهتكفل باخوه وبالعمليه بتاعته وهجبله شغل بمرتب حلو وهخرجه من القضية تمام
يوسف:تمام.. وبعدين انا مالي بكل ده
محمد:انا جايلك في الكلام..المهم من اسبوع جالي تاني وقالي ان في شحنه هتدخل الاسبوع الجاي يوم الخميس اللي هو انهاردة ميعاد رجوعك وقالي ان الشحنه هتدخل في الوقت اللي انت وصلت فيه وبتعدي من الجهاز ازاي بقا اتفقوا مع اتنين ضباط ان هما هيدخلوا الشحنه ازاي وكمان اتفقوا مع العامل اللي هيشيل الشنط بتاعتك واثناء ماهو بياخد الشنط من غير ماحد هياخد باله هيحط كميه قليلة من المـ.ـخـ.ـد.رات عشان يعني الضباط يفتشوكوا ويحصل دوشة والكل ينشغل معاكوا والشحنه تتدخل
يوسف:واشمعنا انا اللي يعمله كده معاه مافي ناس كتير غيري
محمد:عشان هو في الاساس كان عايز يخلص منك
يوسف:ايه.. هو انت قولتلي اسمه
محمد:اسمه فهمي
يوسف بيحاول يفتكره :فهمي فهمي فهمي “وبعد كده برق” يبقا هو مفيش غيره الكـ.ـلـ.ـب ده
محمد:مين يايوسف
يوسف:عزيز… “وبيكمل وهو سرحان” عزيز سيف الدين
محمد:مين ده ايه اللي بينكوا يخليه عايز يخلص منك
يوسف:دي حكايه طويلك هبقا احكيهالك بعدين بس الاول عايز اعرف وضعي انا وفاطمة ايه
محمد:هقولك اول حاجة هنخلي سبيل مدام فاطمة وهنقول ان اااا شنطها مكنش فيها حاجة وان انت اعترفت وقولت انها بتاعتك اي حاجة هنتصرف يعني وبعد كده هنتعامل معاك علي انك متهم ونشوف الدنيا هتودينا لفين
يوسف:تمام طب انا عايز افهم حاجة
محمد:قول
يوسف:ايه الخطوات اللي همشي عليها وايه اللي هتعمله
محمد هقولك بس نخلي سبيل مدام فاطمة الاول عشان شكلها مرهق اوي وبعد كده نتكلم وارجوكي مدام فاطمة محدش يعرف حاجة عن كلامنا ده حتي في البيت عندكوا فاطمة:تمام
محمد:واا ابقي قوليلهم ان الشنط بتاعتك كانت فاضية مفيهاش حاجة والحاجة كانت في شنط يوسف عشان كده خرجتي تمام
فاطمة:حاضر… بس انا هطمن ازاي علي يوسف
محمد:تقدري تيجي تزوريه في اي وقت لان كده كده هو مش متهم فعلا وكمان انا مش هنزله الحجز يوسف هيبات هنا في مكتبي لحد مانشوف هنوصل لايه
وكمان هيبقا معاه تليفونه يعني هتوصليله في اي وقت
فاطمة:ماشي..يوسف
يوسف:نعم
فاطمة:خلي بالك من نفسك
يوسف بابتسامه:حاضر اول مـ.ـا.تروحي كلميني طمنيني عليكي
فاطمة:حاضر
يوسف:ومتنسيش وانتي بتكلميني تبقي واخده بالك ان محدش سامعك
فاطمة:حاضر
يوسف:يلا سلام وخد بالك من نفسك وانتي ماشية
فاطمة:حاضر سلام
يوسف:سلام
وبعد مافاطمة مشيت
يوسف:هااا قولي بقا ايه اللي هيحصل
&&&&&&&&&&
في فيلا مراد
سيف ودينا وصلوا وبعد وصولهم بشوية عرفوا اللي حصل ليوسف
مها:ابني عايزه يوسف
مراد:اهدي يامها انا بتصل بالمحامي عشان يروحله عقبال مانروح احنا كمان
سيف:انا عايز اعرف ازاي لقوا الحاجات دي مع يوسف…اصلا يوسف استحاله يعمل حاجة زي دي
مها:ودوني ليوسف انا مش هفضل قاعده كده
دينا:الحقوا فاطمة جت
الكل جري علي فاطمة بس للاسف قبل مايوصلوا لفاطمة لقوها؟؟؟
&&&&&&&&&
في القسم
عند محمد
يوسف:ها قولي بقا ايه اللي هيحصل؟؟
محمد:……….
ياتري ايه اللي حصل لفاطمة؟؟
ياتري محمد هيقول ايه ليوسف؟؟
ومين عزيز سيف الدين وايه حكايته مع يوسف؟؟
في القسم
عند محمد
يوسف:هااا قولي بقا ايه اللي هيحصل
محمد:طيب دلوقتي انت هيتحقق معاك عادي وهنطلع قرار بحبس لغاية مـ.ـا.تتعرض علي النيابه طبعا احنا هنعمل كده لان اللي عرفناه الفتره اللي فاتت ان في حد في القسم بيوصلهم اخبـ.ـارنا
يوسف:تمام
محمد:انا عايز اعرف حاجة
يوسف:ايه هي
محمد:مين عزيز ده وايه حكايته معاك
يوسف:ده المفروض ان هو كان اقرب صديق ليا
محمد:كاان؟!!
يوسف هز دmاغه باه
محمد:ايه السبب في العداوه
يوسف:سرقني وو
محمد:وايه
يوسف:سرقني وخاني ضـ.ـر.بني في ضهري كـ.ـسرني خلاني مبقتش اثق في حد
محمد:سرقك ازاي
يوسف:هحكيلك وسرح بخياله وبدا يفتكر
فلاش باك
عزيز:30 سنه بيشتغل مع يوسف او بمعني اصح بيشتغل عند يوسف بس يوسف عمره مااعتبره غريب كان معتبره اخوه الكبير وصديق وعمره مـ.ـا.تعامل معاه علي انه شغال عنده
يوسف اتعرف عليه في كندا عن طريق المستشفي كان يوسف عمل حادثه هناك وعزيز اللي نقله المستشفي ومن هنا بدات صداقتهم المهم نرجع لحكايتنا في مره يوسف كان مسافر لندن ومسك عزيز ادارة الشركة لغاية مايرجع فف مرة سكرتيرة يوسف اتصلت بيه وبلغته بان
يوسف:الوو
نفين السكرتيرة:ايوه يافنـ.ـد.م
يوسف:خير يانفين هو انا مش قايلك ان عزيز مكاني لغاية ماارجع بتتصلي بيا ليه
نفين:اهدي يافنـ.ـد.م انا بتصل بحضرتك لان عايزاك تيجي ضروري ومينفعش ابلغ حد غير حضرتك
يوسف بقلق:في ايه يانفين قلقتيني
نفين:يوسف بيه حضرتك من ساعة ماسافرت والشركة بتقع وبتخسر وكذا عميل عندنا يجي يقدm شكوي وبيبقا عايز يقابل حضرتك وعزيز بيه يطردوا برا الشركة والعملاء سحبوا شغلهم من عندنا
يوسف بصدmة:وازاي متبلغنيش بحاجة زي دي ازاي ساكته كل ده
نفين:حضرتك انا الكلام ده لسه عرفاه قبل ماابلغ حضرتك
يوسف:مين اللي قالك الكلام ده
نفين:حضرتك عارف اني مخطوبه لزياد الخولي وهو من العملاء عندنا وسحب شغله هو كمان واتخانق معايا انا كمان وكنا هنسيب بعض بسبب عزيز وفي الاخر الاقي السواق اللي حضرتك كلفته بتوصيل عزيز اي مكان جاي بياكد الكلام ده زائد كمان ان لقاه بيقابل اااا
يوسف:بيقابل مين انطقي
نفين:بيقابل ااا خ خطيبة حضرتك ووبيمسك ايدها وواضح ان العلاقة اللي بينهم مش عاديه
اه نسيت اقولكوا ان يوسف كان خاطب قبل كده قبل جيهان مـ.ـر.اته الاولي لو فاكرينها الله يرحمها بقا
يوسف:انا هحجز او طياره وهاجي بس مش عايز مخلوق يعرف اني راجع وعايزك تخلي السواق يراقبه وشوفي حد يراقب الهانم التانيه لو حاجة تافهه تبلغوني بيها فاهمة
نفين:فاهمة
وفعلا ده اللي حصل
تاني يوم يوسف وصل مصر وراح قعد في فندق عشان محدش يعرف ان هو رجع المهم كلم نفين
نفين:حمدلله علي سلامتك يافنـ.ـد.م
يوسف:الله يسلمك يانفين… ها في اخبـ.ـار
نفين:في يافنـ.ـد.م…. هو حاليا بيقابل واحد اسمه فهمي في كافيه وواضح ان هو بيساعده في اللي هو عايزه لان السواق قالي ان شافه وهو بيدي لفهمي ده فلوس وواضح ان هما كانوا بيتفقوا علي حاجة
يوسف:اسمه فهمي ايه
نفين:للاسف يافنـ.ـد.م معرفناش اسمه كامل
يوسف:تمام.. يلا سلام ولو في اخبـ.ـار جديدة اتصلي بيا
نفين:حاضر يافنـ.ـد.م
باك
محمد:وبعد كده
يوسف:روحت الكافيه فعلا
محمد:وايه اللي حصل هناك
يوسف بيتنهد:هقولك
فلاش باك
يوسف وصل الكافيه وبيدور عليهم وبعدين لقاهم قاعدين في اخر الكافيه وواضح ان هما بيتكلموا بصوت وا.طـ.ـي جدا
يوسف دخل الكافيه
يوسف:عزيز
عزيز بخضه وارتباك:يوسف!!!…. ازيك حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك
عزيز:انت رجعت امتي
يوسف:رجعت امبـ.ـارح ارتحت وانهارده جيت اقابل صاحبي بس اتصل واعتذر ان مش هيقدر يجي فقولت ادخل اشرب حاجة وبعد كده اطلع الشركة وانت هنا بتعمل ايه
عزيز بـ.ـارتباك:اااا انا كنت ااا انا كنت بقابل جوز اختي وكنت هخلص معاه وهروح علي الشركة
يوسف:وهو برده ينفع تسيب شغلك وتقابل حد برا في ميعاد الشغل
عزيز:اصل ااا
قاطعه فهمي وقال:اصل انا واخته متخانقين خناقة جـ.ـا.مدة وهي طالبه الطـ.ـلا.ق فكنت بتكلم معاه علي اساس ان يروح يهديها يعني وكده
يوسف:اممممم ماشي متتاخرش ياعزيز انا طالع علي الشركة
عزيز:حاضر انا جاي وراك
وبعد مايوسف مشي
عزيز:اوووووووووووف اخيرا مشي
فهمي:انا اعصابي باظت
عزيز:وانا كمان المهم زي مااتفقنا فاهم
فهمي:فاهم متقلقش
عزيز:ماشي يلا سلام
فهمي:سلام
باك
يوسف:بس وبعد كده روحت علي الشركة وقابلت نفين هناك
محمد:وايه اللي حصل لما روحت الشركة
يوسف:لما روحت هناك وقابلت نفين لقيتها بتقولي اني خطيبتي جوا ومستنيه الاستاذ عزيز
محمد:طب كمل ايه اللي حصل
يوسف:ماشي
فلاش باك
يوسف وصل الشركة وداخل المكتب بتاعه
نفين بصوت وا.طـ.ـي:يوسف بيه
يوسف:في ايه يانفين وصوتك وا.طـ.ـي كده ليه
نفين:اصل خطيبة حضرتك جوا والمفروض انها مستنيه عزيز
يوسف:جت امتي
نفين:قبل ماحضرتك تيجي كانت هي وصلت
يوسف:تمام”وبعد كده سمع صوت عزيز” بصي…….. فهمتي هتعملي ايه
نفين:فهمت
وبعد كده عزيز دخل
عزيز:نفين
نفين:نعم
عزيز:يوسف جه
نفين:هو يوسف بيه رجع من السفر
عزيز:اه رجع انا داخل المكتب ومتخليش حد يدخل انا عايز اقعد لوحدي
نفين:بس سما هانم جوا
عزيز:من امتي
نفين:بقالها ربع ساعة
عزيز:تمام متدخليش حد علينا
نفين:حاضر
وبعد ماعزيز دخل المكتب
نفين دخلت اوضة
نفين:يوسف بيه
يوسف:ايه اللي حصل برا
نفين:جه وسالني علي حضرتك وعملت اني اتفاجات ان حضرتك رجعت من السفر وبلغته ان سما هانم جوا ومستنياه وقالي اني مدخلش حد عليهم
يوسف:تمام
يوسفزخرج من الاوضة وقرب من المكتب بتاعه وسمع
عزيز وهو بيقول
عزيز:انتي ايه اللي جابك
سما:يعني ايه اللي جابني
عزيز:امشي دلوقتي مينفعش تيجي تاني
سما:وليه بقا
عزيز:يوسف رجع من السفر
سما بصدmة:ايه…..ورجع امتي
عزيز:امبـ.ـارح وامشي دلوقتي مينفعش يجي يلاقيكي هنا ساعتها ممكن يشك ان في حاجة بنا
سما:طب ماهو فعلا في حاجة بنا ولا انت هتنكر ده
عزيز:لا مش هنكر بس حاليا لازم تمشي لغايه مايجي وقت ان احنا نعرفه
سما:عايزه اقولك حاجة
عزيز:قولي بسرعة
سما:انا حامل
عزيز بصدmة:ايه وفجاة بص ناحية باب المكتب اللي اتفتح ودخل منه يوسف ووراه نفين واتنين امن
يوسف:
ياتري يوسف رد فعله ايه؟؟
وايه اللي هيحصل بعد كده؟؟
التعليقات