التخطي إلى المحتوى

رواية نار الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم همس مصطفى

رواية نار الانتقام البارت الثاني

رواية نار الانتقام الجزء الثاني

نار الانتقام

رواية نار الانتقام الحلقة الثانية

ظلت ريم تدور حول نفسها في الغرفة تنفخ بضيق
ريم بغضب : أيه الجنان ده أنا مش عارفة طلعلي منين الراجل ده
ثم نظرت الي نفسها .. ريم بضيق : حتي البدلة مغيرتهاش واخدني زي البهيمة و جاررني وراه و لا كأني بني أدمة .. و الله لأوريه مش هسكتله .. هو علشان عنده شوية فلوس يعني هيدوس علي خلق الله
نفخت بغضب و ضربت علي الباب المغلق
ريم بصراخ : انت يا بني آدم .. انت يا مجنون افتح أم الباب ده .. و الله ما هسكتلك أفتحلي حااالا !
صعد عمر علي صوت صراخها بعد أن انهي كوب الويسكي الخاص به .. فتح الباب فوضعت يدها في خصرها و صرخت في وجهه
ريم بصراخ : ايه يا عم انت أطرش و لا مبتسمعش .. انا عايزه امشي من هنا
عمر ببرود : صوتك عالي و أنا مصدع
ريم : ما تصدع و لا تموت انا مالي خرجني من هنااا
عمر : بقولك ايه يا بت انتي علشان انا اتخنقت .. خروج من هنا مش هتخرجي و لو وقفتي علي راسك .. فاخرسي بقي و اقفلي جعورتك دي شوية علشان انا اتخنقت منك
ريم بسخرية : هتعملي ايه يعني لو مسكتش !
عمر بمكر : هسكتك بطريقتي
ريم انتفضت و رجعت بقلق : بقولك ايه يا …. معرفش اسمك ، انا بجد معرفكش و لا اعرف انت عايز مني ايه .. ممكن تسيبني امشي
جلس عمر ببرود و وضع قدم فوق الاخري بكبرياء
عمر : لا مش هتمشي .. بنا طار قديم و حق لازم يخلص
ريم بتعجب : طار ايه و حق ايه .. انا عمري شوفتك غير النهارده يا كابتن ؟؟
عمر : لا مشوفتكيش .. بس شوفت ابوكي و ليا حق عنده مش هسيبه أبدا
ريم بسخرية : طب انت ليك حق مع ابويا جايبني انا ليه .. و لا هو انت مبتعرفش تتشطر غير علي الستات !!
انتفض عمر و صفعها بغضب : اخرسي يا حيوانة انتي .. انا مش عايز منك حاجة و لا هاجي جمبك ، انا هستعملك كطعم اجيب بيه أبوكي
وضعت ريم يدها علي خدها و دمعت عيناها بألم
ريم بدموع : مش هيجي و لا هيعبرك لأني مش فارقة معاه .. جبت الطعم الغلط يا باشا
عمر : مش مهم .. لو مجاش هاخد حقي منك انتي .. اهو انتي بنته و تشيلي شيلته بردو
ريم ببكاء : أنا عايزة أروح .. سيبني امشي ابوس ايدك
عمر و هو ينظر لها من اعلي لاسفل : اسيبك علشان تروحي ترقصي اودام الرجالة و تهزيلهم !!
ريم : مهو ده شغلي
عمر ببرود : فضيناها سيرة .. مفيش مرواح غير لما أجيب أبوكي مذلول قدامي
ريم بصراخ : و انا قولتلك مش هيجي
عمر بصراخ : يبقي هتفضلي هنا لحد ما تتعفني !
قالها و خرج صافعا الباب بغضب أما ريم فظلت تبكي علي حالها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
يونس : ها عملت معاها ايه ؟
عمر : حبستها لحد ما اشوف هجيب ابوها ازاي
يونس : ابوها لو عرف انها عندك انت بالذات هيجي جري
عمر بشرود : اما نشوف
يونس : بس انت بتفكر تعمل معاها اي لو ابوها مجاش زي ما هي قالت
عمر بشر و غضب : ساعتها هقتلها و ابعت راسها لأبوها هدية
يونس : طب بس اهدي و كل حاجة هتتحل
عمر : ماشي اعمل حسابك هنرجع القاهرة بكره .. عندنا شغل مينفعش يتأجل
يونس : طب و اللي فوق دي هتعمل معاها ايه هنسيبها هنا ؟؟
عمر : لا طبعا هناخدها معانا
يونس : و هتقول لأبوك ايه يا فهيم !
عمر بغل و مكر : هقوله الحقيقة و هو هيفرح اصلا لما يعرف ان معانا الخيط الي يوصلنا لابن الجوهري
اماء يونس : معاك حق
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ظلت ريم تبكي حتي سقطت في النوم مكانها أثر الارهاق و التعب
انتفضت صباحا علي شيئ القي في وجهها و عمر يصرخ : قومي يا بت انتي غيري هدومك علشان نمشي
ريم بغضب : نمشي نروح فين هو انت اشترتني و لا ايه .. مش هاجي معاك في حته
عمر : هتقومي تلبسي بالزوق و لا ألبسك انا بقلة الزوق ؟
ريم : اطلع بره يا حيوان يا متخلف
عمر بغضب اقترب و جذبها من شعرها بعنف : لمي لسانك علشان مقصهوش يا حلوة .. و نفذي الي بقوله كويس احسنلك
ريم بغيظ : طب سيب شعري .. سييب شعري
تركها فرمته بنظرة غاضبة و صرخت : اطلع بره علشان اغير
عمر بسخرية : ما تغيري اودامي هو الي انتي لابساه ده اصلا ساتر حاجة
ريم : ملكش دعوة ده شغلي قولتلك
عمر : طب يلا اخلصي مش هنفضل نتساير طول اليوم
ريم بغضب : قولتلك اطلع بره علشان اتنيل اخلص
رمقها عمر شذرا و تركها و رحل .. بدلت ثيابها و نزلت وجدته يقف في البهو
عمر ببرود : يلا انجزي اخرتينا
ريم : يلا علي فين مش هروح معاك ف حته
عمر ببرود : انا معنديش خلق علي الصبح
اتجه نحوها و حملها علي كتفه مثل الشوال صرخت و ضربت ظهره
ريم بصراخ : يا مجنون .. نزلني نزلني حااالااا سيبني بقووولك .. حد يلحقني
ظلت تتحرك بعنف فضربها بيده علي مؤ*خرتها حتي تصمت
عمر بغضب : اخرسي بقي خنقتيني
صمتت بحرج و دمعت عيناها : طب قولي احنا رايحين فين
القاها عمر في سيارته .. استقل مقعد السائق
عمر : لما نوصل هتعرفي !
ريم ببكاء : بجد و الله حرام .. انا معملتلكش حاجة
عمر : قولتلك اخرسي بقي دماغي وجعتني
ريم ببكاء : طب هعملك اي حاجة بس متأذنيش انا و الله مليش دعوة باللي أبويا بيعمله
نظر لها عمر ببرود و لم يرد ظلت تتوسله طوال الطريق و هو لا يجيب عليها
وصل الي منزله أمرها : انزلي حالا
نزلت في صمت .. استقبلتهم علي الباب عمته التي ما ان رأتها حتي صرخت
ألفت بغضب : مين دي يا عمر .. البت دي مش غريبة عليا !
عمر : دي بنت الجوهري يا عمتي
مالك بصوت هادر من الخلف : بنت مييييين ؟؟ .. ده انتي ليلتك سودا انتي جاية لحد عندنا برجليكي !!!!!
ارتعبت ريم : انا مجتش و الله .. ابنكم اللي جابني
اقترب مالك و سحبها من شعرها بعنف فصرخت بخوف
مالك بغضب : و ليكي عين تتكلمي يا بجحة يا بنت ال *** .. ده انا هقتلك و اشرب من دمك انتي و ابوكي الو**
ريم بصراخ : ااااااه سيب شعري انا معملتش حااجة سيبني
القاها بعنف ارضا و صرخ في الأمن بصوت جهوري
مالك بغضب شديد : تاخدوا البت دي للبدروم و تخلوا حد يروقها لحد ما اجيلكم !
ريم ببكاء و رعب : اي يروقها دي .. بقولكم سيبوني انا معملتش حاجة .. سيبوووني يا ناس سيبوووني يا مجرمين ……!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نار الانتقام)

ظهرت المقالة رواية نار الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم همس مصطفى أولاً على الشروق للروايات.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *