التخطي إلى المحتوى

رواية انتقامي وحبك الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة تاج

رواية انتقامي وحبك الجزء الخامس والعشرون

رواية انتقامي وحبك البارت الخامس والعشرون

انتقامي وحبك

رواية انتقامي وحبك الحلقة الخامسة والعشرون

بعد شويه الكل كان بياكل و ادم عمال ياكل ليان و مبيكلش
ليان بصتلوه و ابتسمت بقلق خايفه ليكون في عنده مشكله
‏ادم بص لمازن بعد متخلص اكل عوزك تغير علي الجرح لليان
‏مازن حاضر
‏ليام بصه لادم و سكته
‏جد ليان بص لادم في حاجه في الشغل يبني
‏ادم بصلوه لا هي بس مشكله صغيره و اتحلات
‏يزن مشكله اي
‏ادم مشكله صغيره في الحسابات
‏بعد الاكل و الكل قعد
‏الباب خبط
‏ادم وقف خليكو قعدين انا هفتح و رح علي الباب و لقا روان في وشه
‏رزان بخجل عامل اي
‏ادم كويس
رزان هي ليان هنا
‏ادم ايوه اتفضلي و بعد شويه عن الباب بص لليان
‏رزان دخلت و بصت لشقه بنبهار شديد من جمال الشقه
‏ليان بفرحه رزان تعالي
‏ادم قفل باب الشقه اتفضلي
‏رزان بصت لالكل و ريحها عليهم برحه و بصت بدقه لليان
‏ليان بفرحه عامله اي ي رزان وحشتيني والله
رزان بابتسامه مصطنعه وانتي كمان عامله اي ي حبيبتي
‏ليان الحمد الله
‏ياسمين بصت لرزان مستريحتش ليها ابدا
‏رزان سلمت علي الكل و جت عند ياسمين و مدات أيدها
‏ياسمين بصت ليها من فوق لتحت و بصت لايدها
‏ياسمين اسفه مبسلمش علي حد غريب
‏رزان حطيت أيدها جنبها بغيظ
‏رزان لا عادي ولا يهمك
‏تسنيم ضربت درع ياسمين
‏ياسمين بصت ليها و بصت لرزان
‏ياسمين بدون احراج و حضرتك بقا تعرفي ليان منين و عرفتي بيتها ازاي
‏رزان بصت لليان
‏ليان باحراج احم اتعرفت عليها في المستشفي ي ياسمين
‏ياسمين بذكاء و عرفت بيتك منين وانتي كأنتي فاقده الذكره اي هي عرفه بيوت الناس كلها
‏يزن باحراج ياسمين
‏ياسمين بصت ليزن و بصت لعمار الي بصص ليها بدقه
رزان بصت بغل لياسمين اصل جيت اطمن عليها علشان هي اختي
ياسمين بعصبيه ليان ملهاش اخوات غيرنا متقوليش نفسك اختها و انتي الله و اعلم جيه وراها ليه
رزان وقفت لا بقا كده كتير و بصت لليان انا كانت جيه اطمن عليكي بس باين كده مش عوزه تستقبليني
ليان لا والله هي مش قصدها اقعدي بس ي رزان ي حبيبتي اقعدي مش قدره اقف اقعدي
ادم بعد اذنك ي انسه اقعدي هي مش قصدها هي بس اول مره تشوف حد غريب
رزان قعدات
يزن بص بعصبيه لياسمين
اسراء بصت لرزان بتفحص
رزان توترت من نظرات اسراء و ياسمين
جد ليان شكرا جدا ليكي ي بنتي انك ختي بالك من ليان حفدتي
رزان علي اي ي عمي دي اختي
ياسمين وقفت هتخل اجبلك عصير ي ليان
رزان انا جيبلها عصير الي بتحبه و خرجت ازازه عصير من شنطتها و وقفت رحه علي ليان
ياسمين وقفت قصدها و مسكت ازازه العصير الي في ايد رزان
ياسمين لا معلش اصل انا مبثقش في حد بسهوله و مش هتشرب من ده انا عمله ليها عصير جوه شكرا جدا ليكي
رزان بغيظ بس هي بتحب العصير ده
ياسمين خدات الازازه.من أيدها جامد قولت ليكي مش هتشرب من ده
رزان بصت ليها بغضب مكبوت
ياسمين بصت لليان معلش اصل الي انتي مرتي بي مش قوليل برده ليكي أعداء كتير جدا و بيتمنوه الشر ليكي و بصت لرزان متزعليش مني بس هي مش هتشرب حاجه من بره البيت ده معلش بقا هتشربي انتي بقا العصير ده و فتحت الأزازه و حطيتها علي بق رزان
رزان اتوترت جدا
ياسمين اشربي اي ولا خايفه تكوني حطه فيه حاجه
رزان بغضب لا مش خايفه هخاف من اي و شدات الأزازه و قفلتها و مسكت شنطتها بعد ازنكو سلام ي ليان
ياسمين وقفه بصلها بتفحص شديد و دقه
ادم وقف ياسمين كفايه كده اتفضلي اقعدي ي انسه انا اسف حقك عليه انا معلشي متزعليش اقعدي
رزان لا معلش انا هستاذن انا
ليان رزنن اقعدي معلشي حقك عليه انا هاتي العصير هاتي
رزان لا خلاص بعد اذنكو
ليان خلاص بقا يرزان اقعدي والله هزعل منك لو مجبتيش العصير
رزان بصت ليها خلاص ي ليان هبقا اجيلك في وقت تاني
ليان خلاص ي رزان تعالي جنبي هنا علشان خاطري معلشي
رزان بصت لياسمين الي وقفه بصلها
رزان بكيد خرجت ازازه العصير و فتحتها و ريحها علي ليان ياسمين خبطيتها لدرجت أنها وقعت هي و العصير في الأرض
ياسمين بأسف مصطنع اوبس انا اسفه مكنش قصدي معلشي
تسنيم جريت علي رزان بتوقفها
رزان وقفت و بصت لياسمين بغضب واضح جدا
ياسمين بأسف مصطنع انا اسفه مكنش قصدي معلشي انا هعمل ليها عصير غيره و دخلت المطبخ بسرعه
عمار كبت ضحكتوه و بص الي المطبخ
رزان قعدات مش طايقه نفسها
ليان بصت لرزان وحشتيني كويس انك عرفتي تيجي
رزان ابتسمت بتوتر و سكتت
تسنيم فونها رن
تسنيم حطيت الفون علي ودنها الو
بحبك
تسنيم مين معايا
لحقتي نسيتي صوتي
تسنيم ايوه بردوه مين معايا
تسنيم انا بحبك انا عرف اني الي عملتوه غلط بس انتي بتحبيني و هتسمحيني ارجوكي ارجعلي وانا هعملك الي انتي عوزه انا عرف اني جيت علي كرمتك لم خونتك بس صدقيني مش هعمل كده تاني
تسنيم بص ي اسمك اي انت انا جوبتك الصبح اني مش هرجعلك ولا عوزه أشوفك اصلا بس هتفضل ترن عليه من أرقام غريبه وأقسم بالله اعمل فيك محضر و اسجنك لاني مبحبش الشغل ده
طيب اسمعني انا بحبك
تسنيم بعصبيه و وشها احمر وانا بكرهككك ي اخي قرفانه منك و من قرفك قولت ليك مليون مره ابعد عني و اقسم بالله هقول لاهلي وانت اكيد عرف اهلي ممكن يعملوه اي
ي حبيبتي والله عرف بس انا مش قدر علي بعدك انا بحبك
تسنيم ياخي حبيتك عقربه أن شاء الله بقرف منك مبتفهامش ابعد عني مش طيقه اسمع صوتك
بسخريه طيب صحابك الي عملين انهم اخواتك شفوني كذا مره وانا مع نسوان مقلوش ليكي ليه علشان مش عوظينك احسن منهم
تسنيم اتصدمت صحاب مين
اسراء و عليا و روان و ليان و ميرنا و ياسمين
تسنيم بصت لاسراء و ليان و عليا و مسكت الفون رمته في الأرض و وقفت و ريحه علي باب الشقه
اسراء ريحه فين
تسنيم بانهيار عوزه امشي
عليا وقفت طيب استني هروحك
تسنيم بانهيار و زعيق ابعده عني مش عوزه حد معايه انا بكرهكو
عليا بحزن انا عملت ليكي حاجه
تسنيم بزعيق لا غلبانه و بصت لاسراء مقولتيش ليه كأنتي عوزه اي
اسراء بصت ليها و سكتت
تسنيم بصت لروان وانتي مكنتيش عوزه حد احسن منك صح كأنتي عوزاني تعيسه صح و بصت ليان وانتي كمان
ليان انا مرداتش اقولك ع..
تسنيم قطعتها مردتيش تقولي ليه لو كنتوه خايفين عليه كانتوه هتقوله مش تخبوه عليه لغيت دلوقتي
ياسمين خرجت من المطبخ و وقفه
تسنيم بصت لياسمين
ياسمين بصت لاسراء و عليا و روان و ليان
تسنيم وانتي ي ياسمين ي صحبت يالي بتخاف عليه اكتر من اختي مقولتيش ليه عندك عذر انتي كمان
ياسمين صدقيني كنا خايفين عليكي و بصت لاسراء و عليا و ليان
تسنيم بصت لعليا انا بكرهك
عليا قعدات و بصت لاسراء
تسنيم بصت لاسراء و ليان و ياسمين و عليا و روان
تسنيم مش عوزه اعرفكو تاني ولا تكلموني علشان انتو ناس انانيه محدش فيكو جرب الخيانه و بصت لروان وانتي ي روان اكبر انانيه في الحياه و خرجت من الشقه بتعيط و روحت علي شقتها
روان بصت لاسراء و ليان و ياسمين و عليا
ياسمين هنعمل اي انا قولت ليكو اني احنا نقول ليها و هي تختار هي عرفه الصح من الغلط
عليا بزهق بصت لروان هنعمل اي ي ذكيه هانم
روان بزهق اعملوه الي انتو عوزينه انا زهقت انا كانت خايفه عليها تعرف انو بيخونها و تتعب و تزعل و جيت في الاخر انا بقيت انانيه و مبحبش غير نفسي يما نصحنه فيها انو مش تمام و هي تقولك بحبه يموت فيه مقدرش اعيش من غيري ولا اي ي استاذه ليان
ليان بصت لروان و سكتت
تسنيم دخلت من الباب و مسكه حجر
روان بسرعه استخبت في حضن مازن و ياسمين جريت وره عمار استخبتت و ليان شدات ادم دخلت في حضنه و عليا جريت علي اسماعيل وقفت وراه و اسراء وقفت وره فارس
تسنيم بزعيق والله مهسيب كلبه فيكو
اسراء اهدي و صلي علي النبي
تسنيم عليه الصلاه و السلام برده مش هسبكوه ي شويت عجول
روان من حضن مازن منتي الي غبيه نعملك اي
مازن و هو بيحضها متسكتي بقا ي بنتي انتي جيه تستخبي فيه انا مش طيقك اساسا
روان ضربته في صدره تصدق انك رخم
مازن و هو بيبعدها عن حضنه خلاص روحي بقا خليها تفتحلك دمغك
روان دخلت في حضنه تاني لا لا هتموتني يخرب بيتك ي شيخ
تسنيم بعصبيه بسسس ي حيوانه
ادم استهدي بالله ي تسنيم و هم كانو خيفين عليكي بيحبوكي
ليان خرجت راسها من حضن ادم
ليان و بعدين انتي متعصبه ليه كده ده حته كان بكرش
ادم اسكتي بقا و دخله جوه حضنه تاني و حضنها
عليا خرجت من وره اسماعيل اهدي ي تسنيم ي حبيبتي ده كان خاين و كان كل يوم مع وحده المنحرف قليل الادب متزعليش علي وحد معفن ده رحته الوحشه بتعرفيها من اول الشارع
ياسمين خرجت من وره عمار بصرحه كان معفن
روان خرجت من حضن مازن و بعدين عماله تشخطي فينا ليه كده ي روح امك بدل مترعي انس احنا كنا خايفين عليكي وانتي بتحبيه
تسنيم بصت ليهم و نزلت الطوبه من أيدها لا منا اكتشفت بعد كده اني محبتهوش
ليان خرجت من حضن ادم امال وجعه دمغنا ليه
عليا اوبهههه يبقا في وحد دخل الحياه
ياسمين وعشش في الدماغ
تسنيم بصت ليهم بقرف عيال معفنه مين معلمك الكلام ده ي ياسمين
ياسمين اسراء
تسنيم اه وانا بقول جبتي التخلف ده منين يا
اسراء بت متوهيش علي الكلام مين الوحد ده
تسنيم سكتت
روان انا عوزه اعرف
تسنيم ببتسامه بس ي ماما مفيش حاجه انتو بتحبه ترسمه في دمغكو حياه صح
عليا تسنيم ي حبيبتي احنا صحابك من زمان الابتسامه دي اكيد لوحد
تسنيم ولا وحد الا اتنين ابعدو عني انت و عيال رخمه اصلا
ياسمين طيب مش تفهمي الاول
تسنيم مش عوزه افهم متكلميش معايه
روان ي تسنيم
تسنيم روان انتي مش معترفه بغلط صح
ليان ي تسنيم ي حبيبتي
تسنيم حبيك برص متكلميش معايه انتي كمان
عليا طبعا الكلام ده مش ليا
تسنيم بصت ليها بقرف بصي مش طايقه وشك اصلا عيله عجله
عليا انا عملتلك حاجه ي بنتي
تسنيم بصت ليها بقرف
ياسمين رحت علي ادم و قربت من ودانه
ادم بصلها و وقف تعالي
ليان بصت لادم في حاجه
ادم لا مفيش تعالي ي ياسمين وريه و دخل المكتب
يزن في أي
ياسمين مفيش حاجه ي بابا بعد اذنك عمي مستنيني و دخلت المكتب
بعد شويه و ليان و رزان قعدين بيكلمه مع بعض و الكل ساكت
ياسمين خرجت و مديقه
يزن فيكي اي
ياسمين بابتسامه مصطنعه مفيش ي بابا و بصت لرزان متزعليش مني
رزان بابتسامه صفره عادي
ادم خرج و وقف و بصص لليان
جد ليان اي ي حبيبي لسه مشكلت الشغل برده
ادم بابتسامه لا خلاص ي جدي متقلقش الموضوع اتحل
الباب خبط
ادم رح علي الباب و فتح و دخل ظابط و رائيس مباحث و 8عساكر
رزان بصت للكل بتوتر شديد
ادم اتفضل اتفضل
الظابط و العساكر و رئيس المباحث وقفه قصد ابو روان و الدوله التحيه
رئيس المباحث ازي حضرتك ي فندم
ابو روان بستغراب كويس في أي
رئيس المباحث ولا في اي حاجه ي فندم خليك مستريح
الظابط رح علي رزان بهدوئ و مسك أيدها بيحطلها الكلبشات
رزان بتوتر في أي حضرتك انا عملت اي
رئيس المباحث بصي من غير صوت علي القسم معايه.و هتعرفي كل حاجه يله
رزان و هي بتشد أيدها من الظابط
ليان بخوف علي رزان في أي ي ادم
ادم بص لليان علشان تسكت
ادم بص لرزان بعد كده لم تضحكي علي حد اضحكي عليه كويس انا شكك فيكي من لم شوفتك و مرداتش اظلمك بس اني انتي تعملي كده و عوزه تشربيها العصير غصب في مخدرات
رئيس المباحث بص لادم هي كده كده الحكومه بدور عليها لأنها مشتركه مع ايمي في خطف مدام ليان
رزان بخوف اوعه متمسكنيش كده انا معرفش حاجه اوعه
رئيس المباحث رح علي شنتيطها خرج كيس مخدر.ات و ازازت عصير و مسك الشنطه يله و خرج
الظابط ماسك رزان و العساكر وراه
رزان بصت لليان صدقيني مش هتموتي غير علي ايدي و بصت لياسمين وانتي هوريكي ايام سوده
الظابط يله و بيشدها و خرجه بره البيت الله
ادم رح قفل الباب و رجع قعد مكانه
ليان بصت للكل الي قعدين و بصت لادم
ادم بصت لمازن يله هتغير علي الجرح
مازن وقف ايوه
ادم وقف و شال ليان و هو ساكت و طلع علي فوق و مازن وره
مازن ادم هروح اجيب حجات من الشنطه
ادم ماشي و دخل الاوضه
ادم حطها علي السرير و قعد جنبها ساكت
ليان دموعها نزلت من الصدمه و بقت تعيط
ادم حضنها و هو ساكت و بيطبطب عليها
الباب خبط
ادم ادخل
ليان بعدات عنوه
مازن دخل و بص لليان لقا دموعها نزله و بدأ يغير علي الجرح و ليان سكته و سرحانه و ادم ساكت و مازن ساكت
مازن بعد مخلص وقف و بص لادم انا خلصت لو عوزت حاجه نديني
ادم ماشي
مازن خرج
و ليان غمضت عيونها و رحت في النوم من وجع الجرح
ادم قعد جنبها و قلع التشرت و خدها في حضنها و صحي مرديش ينام
بعد ساعه
ليان صحيت و بدأت تعيط
ادم يصلها بخضه مالك
ليان بعيط مش قدره تعبانه
ادم بلهفه تعبانه من اي
ليان بعيط مش عرفه جسمي كله وجعني اهه و بتعيط بانهيار
ادم هشششش اهدي هجيب الفون و هاجي و وقف نزل من غير تشرت
الكل كان قعد ادم نزل جري من غير تشرت علي فونه
ابو ليان في أي
ادم مفيش و مسك فونه فتحوه و بيران علي حد
ادم بغضب تعاله بسرعه لو مجتش في دقتين هسود عيشت اهلك و قفل الفون و طلع جري
يزن بقلق في أي
مازن بصله معرفش
خمس دقائق و الباب خبط
مازن فتح دخل دكتور صحبهم اسمه انس
انس و هو بينهج فين ادم
مازن فوق
انس طلع يجري علي فوق و هو بينهج
مازن في أي ي انس
يزن وقف بخوف هو في أي انس نزل أمته من السافر
مازن بقلق معرفش والله
عند ادم فوق
ادم وخد ليان في حضنه و هي بتعيط
ادم استحملي ي حبيبتي كل ده بسببي متزعليش مني
الباب خبط
ادم خش
انس دخل بسرعه و كان معاه حقنه و أيدها الابره
ليان بدات تنام
ادم اي نامت ليه
انس لازم تنام و كتب ادويه و بص لادم جيب الدوه
ادم ماشي يعني هتبقا كويسه
انس أن شاء الله
بعد اسبوع و ليان مشيه علي الادويه و بقت كويسه و كل يوم بتبقا كويسه عن اليوم الي قبل
بعد شهر اول يوم رمضان و الكل متجمع في الجنينه الي تحت العماره
ادم بابتسامه كل سنه وانتو طيبين
ليان وقفت جنبه و بصتلهم بابتسامه
ادم يله بسم الله
ليان ثواني انا عوزه اقول ليكو حاجه
الكل بصلها و ادم يصلها و هي وقفه جنبوه
ليان بابتسامه انا حامل
ادم بصص ليها بستفهام
الكل فرح جدا و وقفين بيتفرجه عليهم
و ادم وقف بصص ليها
ليان بصتلوه بحزن انت مش فرحان
ادم بعدم تصديق انتي اي
ليان بهمس حامل
ادم شلها بفرحه و بس شفيفها و حضنها
ادم بحبك
ليان بعشقك ي نور عيوني
ادم و انا بعشقك ي عسل بمكسرات



نور الرحمن

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقامي وحبك)

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *