رواية شيطانتي الجريئة الفصل الثامن 8 بقلم اسراء عصر (حصريه وجديده في مدونة الشروق للروايات)
رواية شيطانتي الجريئة الفصل الثامن 8 بقلم اسراء عصر (حصريه وجديده في مدونة الشروق للروايات)
ادهم.
تفضلي يا فندم .. هو انت معاك جواز سفر ..ايوه يا فندم .تمام يا ادهم احنا بكرا بأذن الله راح نسافر امريكا جهز نفسك .. تمام يا اا حبيبي استمعت نيروز الي صوت وعرفت انها زوجته تعمدت انها ان تستمع اليهم ..
حبيبي انت واحشني سيب الفون وتعالي دا انا عملالك سهرة صباحي شعر ادهم بالضيق منها لانها لا تكف ابدا ولم ينتبه الي من معه علي الهاتف.
اغلقت نيروز الهاتف وهي في قمة غضبها ظلت تأكل في اظافرها وهي تفكر ماذا يفعلوا الان بعد وقت ليس بقليل غفت ولم تفق الا علي صوت المنبه ..ادت فرضها وروتينها اليومي ثم خرجت من جناحها الي والدتها ..
عند ادهم كان مع بوسي جسد فقط لكن قلبه وعقله مع من خطفته من اول نظره دفع بوسي وهو يعتليها وظل ينثر قبلاته علي كامل جسدها وهو يهمهم بكلام لم تفهمه وهي تأن من فرض المتعه بعد ان انتهي ادهم من متعة زوجته المصون اترمي علي ظهره وهو مازال يهمهم بكلام غير مفهوم بحبك بعشقك بعشقك يا نيروز
كانت بوسي سعيده بانه يحبها ويعشقها لكن اختفت ابتسامتها اول ما نطق اسم مرأه غيرها ظلت تردد الاسم وانسدلت دمعه من جفنيها وهي مصدومه ..
اشرقت شمس يوم جديد مليئ بالاحداث الجديده .
استيقظ ادهم وهو ينظر الي ساعة الفون وجدها التاسعه صباحا اعتدل في نومه شاهد بوسي وهي تجلس علي كرسي بجوار التخت وهي تنظر اليه نظره لم يستطيع تفسيرها .
تقدمت اليه ثم طبعت قبله سطحيه علي شفايفه ثم ربتت علي وجنتيه صباح الخير يا حبيبي .
صباح النور نهض من علي السريرلكي يعمل روتينه اليومي ..
وقفت بوسي امامه قبل ان يغادر ادهم نظر اليها لكي تسترسل في كلامها نعم يا بوسي في اي بسرعه لان تأخرة ومعايا سفر ..
سفر سفر ايه يا ادهم وانت لسه واصل بليل وبعدين مقولتليش ليه ها شغل ايه دا ال كله سفر انت بتشتغل مع مين وفين .
قبض علي خصلاتها وهو يجز علي اسنانه من امتي يا بنت انا بقول بعمل ايه وبشتغل فين ها اتعدلي يا بوسي عشان مقلبش عاليكي ثم حدفها مما جعلها تترنج الي الخلف وهي تحدق به بصدمه ..نظر اليها قبل ان يدلف الي الحمام وهو يأمرها جهزيلي شنطتي عشان ماشي بعد ساعه ثم دلف الي الحمام دون ان يعيرها انتباه .
ظلت تحدق في باب الحمام وهي تتزكر تفاصيل لما كان متحد معاها ونطق اسم واحده غيرها قالت بحقد ماشي يا ادهم والله يا دفعك التمن غالي قوي بس اعرف مين هي بنت الكل…..
خرج ادهم ثم ارتدي بدله رماديه وبقميص اسود دون كرافتا وترك اول زراير القميص مفتوحه اظهر عضلات صدرهاخد متعلقاته وارتدي نظارته وغادر الشقه لكي يودع والدته وترك بوسي دون ان يودعها مما جعل نيران غيرتها تنهش في صدرها ..
دخل ادهم الي شقة والدته وجدها تقرأ قرأن
ذهب اليها ..صدقت اميره وهي مستغربه من وجود شنطة سفر في يده ..ادهم انت رايح فين بالشنطه دي ها قبل ادهم يد والدته معلش يا ست الكل جاني شغل مفاجى بليل عرفت صدفه شغل ايه دا ومسافر مع مين ..قولتلك حارس شخصي ل واحد من اهم رجال العمال ..طب يا ابني راح تغيب قد ايه ..مش عارف لسه يا ست الكل.. طب اكيد ماشي علي لحم بطنك اديني دقيقتين واا لا متتعبيش نفسك يا ماما راح اكل في الطريق بس يا ابني مابسش يا ست الكل وبعدين انا متأخر ثم قبل جبينها وقبل جبين ادم وهو يوصيه خلي بالك من ماما وتيتا يا بطل انت راجل البيت في غيابي تمام تمام يا بابا ودعهم وخرج ..
دقت علي جناح والدتها عندما دخلت وجددت الدكتوره نور ودادا فاطمه نظرة اليهم وهي تبتسم ابتسامه بسيطه صباح الخير ..ردوا عاليها صباح النور ذهبت الي والدتها ثم قبلت جبينها عامله ايه انهارده يا ماما ابتسمت ليلي وهي تربت علي وجنتي نيروز الحمدالله يا حبيبتي نيروز ااانا لو حصلي منعتها نيروز عن تكملة كلامها متقوليش كدا يا ماما انت راح تعملي العمليه وراح تفوقي منها وراح تكوني زي الفل ..ثم نظرة الي الدكتوره نور وهي تبتسم بامتنان شكرا يا طنط نور لانك كنت واقفه مع ماما انت ودادا فاطمه ولولاكم مكنتش ماما راح تقولي بجد شكرا ليكم .
تقدمت نور منها واخدتها في حضنها بس يا بت وبعدين ليلي مش بس صديقتي دي اختي ها مش عايزه اسمعك تتكلمي كدا تناني تمام ..تمام طب جهزي ماما يا دادا وانا راح شوف الاجرءات تمام ..تركتهم وخرجت وهي تبحث في هاتفها الي ان طلعت برا القصر اتصلت علي ادهم وجدت رنين هاتفه قريب منها التفتت الي صوت الهاتف رات ادهم وه ممسك بهاتفه وينظر اليها ظلت تنظر اليه من رأسه الي اغمس قدميه وهو كذالك الامر ظل ينظر اليها بنظرات عاشقه لكنه عندما تلاقت عيونهم تهرب لكي لا تكتشف مدي عشقه لها .
تقدمت اليه وهي تتحدث وعينيها تنظر اليه ادهم انت ليه ..ايه دا قالت وهي تمد يدها الي رقبته وعندما وجدتها علامه بالون الازرق القاني علمت ان اكيد دي علامات زوجته..نظر ادهم الي ما تنظر اليه وجد ان في صدره علامات بالون الازرق القاتم حدق في نيروز وهو يري انفعالها بسبب العلامات الظاهره علي صدره اغمض عينيه بضيق لانها شافت العلامات ثم قال في نفسه كيف لم ينتبه الي العلامات ..هل بسبب كثرة تفكيره بيها لم ينتبه علي هذه العلامات فاق من شروده علي صوتها وهي تقول بغضب اعمي بسبب غيرتها اا..
نهايه الفصل
يا تري نيروز راح تقول ايه بسبب غيرتها
وايه رد فعل ادهم
هل ستنجح عملية ليلي ولا لا
استنوني في احداث ناااار
بقلم اسراء عصر
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
التعليقات