التخطي إلى المحتوى

رواية علاقه مزيفه الفصل الثامن 8 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الجزء الثامن

رواية علاقه مزيفه البارت الثامن

علاقه مزيفه

رواية علاقه مزيفه الحلقة الثامنة

مازن؛ ازيك يارشا
رشا؛ كويسه
مازن؛ بقولك ايه…. اختي عايزه تقابلك ونخرج سوا
رشا بتوتر: مش مش عارفه
مازن؛ ليه بس ايه المشكله
رشا؛ خلاص ماشي
مازن؛ انتقابل بكره ف المطعم اللي بنتقابل فيه الساعه ٣كده ماشي
رشا: ماشي
…….
كانت هدي سرحانه ف عز وكانت عنيها مدمعه؛ انا حاسه بحاجه نحيتك… بس انت فتره ف حياتي واتخلص… ياتري لو صارحتك اتكمل معايا ولا انا مجرد اتفاق صغير….. مش عارفه اعمل ايه بس…. يارب ساعدني
….
عز كان واقف ف شباكو وسرحان
ياتري حاسه بمشاعري ولا لا ياهدي… انا صحيح خطبتك اتفاق وعلاقتنا مزيفه…. بس انا حسيت اني نفسي اقرب منك….. مش عارفه اعمل ايه بعد ماضحكنا علي كل الناس عشان نبعد عن اللي عايزين يؤذونا…… اانا مش عارف اعمل ايه بس…..
……..
نعم حضرتك مين
انتي نورا مش كده؟
نورا؛ اه عايز ايه
_انا ادم…. خطيب هدي السابق…
نورا؛ وعايزني في ايه
ادم؛ انا جيتلك عشان عارف ان عز ضحك عليكي زي ماهدي ضحكت عليا…. هدي خانتني وانا سبتها…. وف الاخر انا ادمر وهي تروح تخطب وتتجوز……
نورا؛ هما الاتنين مايستاهلوش اي حاجه
ادم: عشان كده… انا عايزك تساعديني
نورا: اساعدك ف ايه
ادم؛ ف الانتقام
نورا؛ طب واننتقم منهم ازاي
ادم؛ انا عندي خطه وعايزك تسااعديني
نورا: طبعا موافقة…. والله لاوريك ياعز….
……….
وصلت رشا المطعم
ليلي؛ ازيك
رشا: اهلا وسهلا
ليلي؛ انتي رشا… يااه ده اخويا طلع زوقه حلو قوي
رشا اتكسفت
مازن؛ عامله ايه يارشا
رشا؛ كويسه
قعدو يتكلمو كتير وليلي حبتها قوي وحبت طيبتها
فضلو مع بعض باقي اليوم لغايه ماكل واحد روح
ليلي؛ بجد يامازن انا حبيتها قووي…
مازن؛ تفتكري امي اتفرح بيها
ليلي سكتت شويه
ليلي؛ مش عارفه… اصل انت عارف ماما… عايزالك واحده عندها ملايين وغنيه وحااجات جاهله كده
مازن: بس انا اللي اختار اللي اعيش معاها
ليلي؛ حاول كدة الدنيا تمشي كويسه وباذن الله اتبقا من نصيبك
……
روحت رشا البيت
رشا؛ ماما ماما
الام مسحت دموعها
الام؛ نعم يابنتي
رشا؛ في حاجات عايزه احكيهالك
الام؛ قولي ياحبيبتي
رشا: اقولك……
…….
علي كان واقف ف الشباك ولقي ناس بتنقل للشقه اللي جمبهم وعنيه لمحت واحدن واقفه علي اتسحر بيها
كانت واقفه بتشيل معاهم وهو ماشالش عينه من عليها واعجب بيها قوي وعرف انها اتكسن ف الشقه اللي قصادهم وفرح قوي
فضل علي فتره كبيره يفكر ف البنت دي ونفسه يتعرف عليها
وف يوم
كان نازل علي وشافها وهي خارجه من الشقه
علي اتوتر وقلبه فضل يدق
سحر؛ يانهاري….. انا قفلت الباب والمفتاح جوه
علي؛ في حاجه
سحر: اصلي قفلت الباب ونسيت المفتاح جوه…..
علي: محدش جوه خالص
سحر؛ للاسف كلهم نزلو
علي؛ خلاص انا اكلملك نجار دلوقت
سحر؛ بجد شكرا…
علي كلم واحد نجار يعرفوا وكانوا مستنينو ع السلم
سحر؛ الو. ايوه يانسمه… انا مش اعرف اجي الشغل النهارده…. اصلي قفلت الباب والمفتاح جوه…… اه مستنيه نجار ييجي بقا يفتحهولي… ماشي ياحبيبتي باي
كان علي بيبوصلها باعجاب
لاحظت سحر نظراته ولكنها اتكسفت قووي وبصت بعيد
بعد شويه جه النجار وفتحلهم الباب وحاسبه علي ومشي
سحر: بجد شكرا… بس ليه انت دفعت المفروض ادفع انا
علي؛ ياستي ولا يهمك…..
دخلت سحر جوه وعلي فضل يفكر فيها كتير قوي

سعاد كانت بتنضف ولكن طبق غالي وقع منها اتكسر
جوليا: يانهارك اسووود اللي انتي عملتيه ده
سعاد؛ انا انااسفه والله ماكنتش اقصد
جوليا؛ ده انا اطين عيشتك
جريو ليلي ومازن علي صوتهم
سعاد كانت بتعيط: صدقوني ماكنت اقصد
جوليا: عارفه الاطباق دي بكام ياروح امك….. مانتي لو تعرفي ماكنتيش كسرتيها دي لو قعدتي عشر سنين تشتغلي ماتعرفيش تجيبي طبق منهم
ليلي: ياماما خلاص بقااا عشان خاطري
مازن: ياامي ارجوكي بقا تعالي
طلعوها بره المطبخ
ليلي؛ ليه كده ياماما خلاص
جوليا: دي ناس ماتجيش الا بكده اصبري بس ده انا اوريها
مازن؛ ياماما احنا لازم نعامل الناس دي باحترام
جوليا: احترام ايه… هي الناس الفقرا دي ماتجيش الا بلضرب علي دماغها
بصت ليلي لمازن بقلق
مازن فهم نظراتها
……..
هدي قابلت عز عشان يعرفو ايعملو ايه
هدي؛ احنا عايزين نعرف انعمل ايه
عز؛ شوفي اللي انتي عايزاه ياهدي
هدي كانت قلبها واجعها قوي لانها حست انها بتحبه بجد
وعز كمان كان حاسس بحب نحيتها ولكن كان مش عايز يكلمها لاترفضه
هدي؛ احنا مع بعض بقالنا شهرين…..
عز؛ تحبي ايه ياهدي
هدي؛ نشوف… لو….. نظبط الدنيا ف خلال شهر كده
عز: دنيا ايه
هدي؛ انا قررت قرار ياعز
عز؛ قرار ايه
هدي؛ قررت اني……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علاقه مزيفه)

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *