رواية دماء الحب الفصل الثاني 2 بقلم مي النجار
رواية دماء الحب الجزء الثاني
رواية دماء الحب البارت الثاني
رواية دماء الحب الحلقة الثانية
_لمس شعرها وعيونو على شفايفـه.ا وو
فهد بخبط على الباب_ الدكتورة وصلت
_اتفضلي
بعد وقت بسيط
_محتاجه راحه ونبعد عنها اي ضغط نفسي
زين بحزن _تمام اكيد هعمل دا
فهد_ هوصل الدكتورة
_ تمام وانا هشوف زهرة هانم فين
_انا هنا يا زين جمب الابوها ق. تل ابوك بدم بارد
_ هي ملهاش ذنب فيه حاجه
زهرة هانم بصريخ_ مخدتش طارنا ليه يا زين جايبلنا دي. نعمل بيها ايه
زين بعصبية _ انا قولتلك انا مش هكمل. مسيرة. دم دي انا مش قا. تل
_تمام خلي قلبك طيب هو اليمشيك وكملت كلامها وهي عيونها عل حور بشر،_بس متزعلش من الهيحصلها ومشيت
حور بتعب وعياط_ انا عاوزه ماما
زين بشر مزيف_ ماما! ماما دي الرمتك تحت رجل. ي وباعتك ليا مقابل اخوكي يعيش
حور _ متعملش حاجه ل ياسين ارجوك خد حقك. مني انا بس سيب ياس… مكملتش كلامها واتصدمت من الشدها فيه حضنو
حور بصدمه _ انت بتعمل ايه ابعد
استوبب نعرفكم عل شخصيات
زين الجارحي عيونو عسلي وشعرو بني غامق وداقنو غامقة، طويل وقوي الجسد، 30 سنه
حور سيوفي شعرها طويل قصيرة عيونها خضرا 20سنه
ورد سيوفي اخت حور 18 سنه قصيرة عيونها ممذوجة بل اخضر ول عسلي
فهد الجارحي، ابن عم زين وصاحبو من طفولة طويل وقوي الجسد وشعرو اسود وداقنو سودا وعيونو زرقاء 29سنه
زهرة هانم الجارحي، عجوز صعب تعامل معها 70 سنه
نكمل
_ هكون بعمل ايه بحضن مراتي
حور وشها احمر _ ابعد انا مش مراتك
زين بخبث _ منا كتبت عليكي خلاص وبقيتي حور الجارحي
حور بصدمه _ لالا انت. بتهزر
فلاش باك
_ فين حور يا فهد
_ زهرة هانم حابستها ف الاوضة يا زين
زين بعصبية _ طب دخل مأذون يستريح وانا جي
بعد وقت
_ يلا شوف شغلك
مأذون بصدمه _ فين العروسة!
_ موجوده بس مش هتحضر
_ ازاي ياابني انا مقدرش اعما حاا… مكملش كلامو لم شاف زين بيوجه مسد. س عليه
زين بعصبية _ شوف شغلك يلا
_ حاضر حاضر
باااك
حور بعياط _ ازاي تعمل. كده انت مش بشر
زين بعصبية وهو بيضغط عل ايدها _ خلاص كنت قتل. ت اخوكي وخلصنا
حور بوجع وعياط_ ااه سيبني اوعا خلاص انا راضيه بل بيحصل وكملت بحزن ـ احسن ما اخويا يمو. ت
_ طب يلا قومي اجهزي عشان هننزل تحت اعرفك عل العيلة
حور بخوف_ لالا دا كان فيه تيتا شريرة اوي تحت
زين بصدمه وضحك_ تيتا!! عارفه تيتا لو سمعتك هتعمل فيكي ايه، اسمها زهرة هانم
حور وهي بتعيد عل اخر جملةـ زهرة هانم
_ ايوا كده تمام يلا قومي
مسكت فيه جامد _ انت هتأذيني؟
زين بصدمه من مسكتها ل ايدو وحزن _ انا مستحيل أذي حد وبلذات لو ملوش ذنب فيه حاجه زيك يا حور
_ طب لية اتجوزتني انا بدل ورد
زين بتردد_ عشان. مش عشان حاجه هو بس عشان موضوع اللد. م
حور بعياط_ بس انا متاكده ان بابا ميعملش حاجه وحشه كده
فيه مكان تاني
_ يعني ايه يعني بعد كلل. دا انا غلطانه
_ ايوا غلطانه يا صفية يعني ايه تديلو البنت كده
_ امال عايزني اسيبلو ابني يقت. لو
_ متقسيش عليها يا صفية انتي عارفه كويس انها مش بنتنا وبتدفع تمن حاجه هي ملهاش ذنب فيها
_ طب اسكت بدل محد يسعمك
فيه قصر الجارحي تقف بنت شعرها اسود وعيونها زرقاء
_ يعني ايه يا زهرة هانم بنت زي دي تاخد زين مني
_ انا حكتلك الحصل كله انتي وشطارتك بقا تخلي ينسى بت دي ويطلقها ويتجوزك انتي واحده من مقامنا
زين بأستعجال_ يلا يا حور بسرعة عشان ننزل
حور بتوتر _ يييي انا غبية دخلت اخد شاور من غير مجيب هدوم هخرج ازاي كده
كانت بتكلم نفسها بس نسيت ان صوتها عالي وحد تاني سمع
زين بخبث_ يلا بدل مفتح باب
حور برعب وكسوف_ لا لا انا هطلع بس غمض عيونك
_ ليه ماانتي لابسة
حور بتوتر وتلعثم_ اا ه اناا طبعا لابسة بس بص بعيد.
ببمكر_ حاضر اهو اطلعي وغمض
فتحت باب وقربت منو تشوفو مغمض لا بس سرعان ما الفوطة بتقع حور بصويت اعاااعع متبصش لا
زين فتح عيونو ووووو…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دماء الحب)
التعليقات