التخطي إلى المحتوى

رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول

رواية الهروب الي المصير كاملة جميع الفصول

رن جرس 
هاى مالك موجود 
الخادمه ايوه يا هانم في المكتب مع البيه الكبير هندهولك حالا
لا خليكى انه هدخله 
في غرفه المكتب 
مالك يا بابا خلاص فهمت بقي انا هخلي نور تتنازل عن كل املاكها بعد كتب الكتاب وهتتنازل عن كل مليم تملكه وبعدها هجننها وادخلها مستشفي المجانين ومش هخليها تخرج منها ابدا وهتجوز هايدى واعيش حياتى تبقي انت انتقمت من اخوك وانا اخدت كل فلوسه  
والده وانت فاكر انك هتملك كل حاجه لوحدك بالنص يا حبيبي انا لازم انتقم منها على ان ابوها اخد منى كل حاجه حتى حب ابويا وامى ما هو كان ابنهم المطيع وانا كنت الشيطان بالنسبالهم وراح اتجوز حته خدامه كتبلها هي وبنتها كل فلوسه انا قټلته هو ومراته الحقيره علشان اخد كل حاجه وهو برضو ضحك عليا وكان كاتب لنور بنته كل حاجه كنت ھڨتلها بس لا مش هخلى حد تانى يورث مليم من فلوس اخويا لازم ناخد كل حاجه دى ليها ٨٠ من كل اسهم الشركات  
مالك ايه الصوت اللى بره ده 
نور نور نور فوقي دى مش بتفوق ليه يا بابا 
انتو يا بهايم ياللى شغلين هنا 
الخدم ايوه يا مالك بيه نور جت امتى 
انا لسه فتحالها يا بيه وقالت هتدخل لحضرتك المكتب 
انتوا لسه هترغو يا بقر 
اتصلوا بالاسعاف حالا 
بعد فتره في المستشفي 
مالك ها يا دكتور مالها 
الدكتور عندها اڼهيار عصبي في حد ضايقها او في حاجه ضاغطه على اعصابها 
مالك بكره فرحنا يا دكتور ممكن تكون تعبت بسبب كده 
الدكتور اه ممكن انا اديتها حقنه منوم هتنام لاخر النهار ياريت تحاولوا تطمنوها وتكونوا جنبها 
Stop 
احب اعرفكم بنفسي انا نور نسيم نصار عندى ٢٥ سنه عيونى زرقه زى البحر وشعري اسود سواد الليل السواد الغجري دى وطويل قوى وكثيف وحرير بياضي زى اللبن بالضبط زى ما بيقولوا مفييش غلطه اخدت لو عيونى من مامتى وبياضي من ابويا زى ما سمعتوا فوق كده مامتى كانت فقيره واتجوزت ابويا وحبوا بعض قوى وكانت الدنيا حلوه قوى وكنت مدلله فوق الوصف لحد ما الدنيا اتهدت فوق دماغي بابا اتغير واصبح متوتر قوى بعدنى عنه سافرنى بره في مدرسه داخليه بعدها بيومين من سفري ماټ هو ومامتى في حاډثه وبقيت لوحدى خلصت الجامعه ومرجعتش مصر لان اهلى ماتوا بس حبيت حبيت فوق الوصف حبيت ملاك على شكل إنسان 
حبيت مالك ابن عمى شريف كان هو كمان بيدرس معايا في اكسفورد وكان مختلف عن كل الشباب كان طيب وبيخاف عليا وبيحمينى 
وطلب ايدى للجواز وانا وافقت وكنت فاكره ان الدنيا بتفتحلى ايديها وبتعوضنى عن اهلى اللى ماتوا 
رجعنا مصر تانى وبنشتغل مع بعض في الشركات وقررنا بقي نتجوز بكره كان كتب كتابنا كنت ھموت من كتر السعاده دلوقتى ھموت من كتر الحزن لانى عرفت انه مبيحبنيش بيحب فلوسي هو وعمى عايزين يقتلونى ياريت يقتلونى دول عايزين يدخلونى مستشفي المجانين انا مليش حد مش عارفه اعمل ايه 
بس انا مستحيل اسيبهم يعملوا فيا كده انا لازم اخد حقي وحق اهلى انا هوريكم هعمل فيكم ايه 
فوقت لقيت نفسي في المستشفي ومالك جنبي 
وكمان هايدى اللى المفروض صحبتى عملت نفسي نايمه لقيتهم بيتكلموا 
هايدى دى بت صفرا كده طمعانه في فلوس مالك اللى هو ميملكهاش اصلا 
هايدى شكلك خاېف عليها قوى يا استاذ اجيبلك ليمون يهديك 
مالك يا حبيبتى ده شغل وانتى عارفه اللى فيها كويس يا هايدى انا مفيش في قلبي غيرك 
هي لعبه بسيطه وهنكون مليونيرات مليونيرات
مليارديرات يا
حبيبتى انتى عارفه دى معاها فلوس قد ايه 
هايدى يا سلام يا اخويا كلك كلام وبس انما فعل مفيش هصدقك لما كل حاجه تتكتب بإسمنا انا وانت يا حبيبي مش انت لوحدك انا عارفاك غدار  
مالك يا بيبي انا وانتى واحد 
هايدى لا اتنين يا حبيبي 
بس بس شكلها فاقت 
نور يا حبيبتى انتى كويسه 
نور اه انا فين 
مالك في المستشفي يا روحي ايه اللى حصلك انتى سمعتى حاجه 
نور حاجه ايه يا مالك 
مالك اقصد يعنى اما جيتى عندنا ملحقتيش تدخلى عليا انا وبابا المكتب ووقعتى وجالك اڼهيار عصبي
نور اه انا كنت جايالك علشان نشوف التغييرات في القاعه بس دوخت ووقعت ومش عارفه ايه اللى حصل 
مالك في سره الحمدلله مسمعتش حاجه 
هايدى في سرها 
ياريتك تغورى من حياتنا ونخلص بقي وناخد الفلوس 
نور في سرها 
اه يا حراميه يا لصوص عايزين تاخدوا منى كل حاجه لو كنت بجد بتحبنى يا مالك كنت اديتلك كل حاجه بطيب خاطر ونفس راضيه بس انا هوريك هعمل ايه 
مالك يالا يا قلبي خفي بسرعه علشان الفرح بكره واحنا في حاجات كتير لسه معملناهاش 
نور هايدى حجزتى لشهر العسل 
هايدى بغيظ وتنظر اللى مالك 
اه كله تمام حجزت الاوتيل والسفر وكل حاجه متقلقيش استأذن بقي 
الدكتور جه واطمن على نور وكتبلها على خروج ومالك روحها لبيتها 
تانى يوم الكل جاهز ومالك بيلبس والمعازيم وصلوا والمأذون وكلهم ينتظرون العروس
نور في السويت خبطت هايدى 
نور ممكن اتكلم معاكى شويه 
نور اه اتفضلى    
هايدى بصي          
نسيبهم مع بعض شويه 
المأذون يا شريف بيه انا عندى فرح تانى استعجل العروس شويه 
شريف والد مالك حد يطلع السويت للعروسه يشوفها اتأخرت ليه 
مالك لهايدى روحي شوفيها يا هايدى 
هايدى ومستعجل ليه كده يا حبيبي ھتموت وتتجوز 
مالك بلا ھموت بلا نيلا يا ستى خلصينى بقي يعنى انتى مش عارفه اللى فيها 
بعد فتره ذهب مالك وهايدى وشريف بيه للسويت 
مالك الباب مقفول من جوه 
شريف بيه حد يكسر الباب ده 
الروم سيرفيز سوانى يا فاندم واجيب المفتاح الاحتياطي 
بعد فتح الباب 
صدم الجميع      
اول مره اكتب 
لو في تعديل او حاجه ناقصه مستنيه رأيكم 
وساعدونى في
عروس هاربه 
البارت التانى 
صدم الجميع عندما لم يجدوا العروسه في السويت 
مالك نور راحت فين الفستان اهو زى ما هو وكل حاجه هي اختفت فين 
شريف بيه هاتولى مدير الفندق ده حالا يرجعلنا الكاميرات 
بعد فتره 
مالك نور دخلت الاوضه ومخرجتش وانتى يا هايدى اخر واحده دخلتى عندها الاوضه هي اختفت فين 
هايدى معرفش انا مالى انا    انا دخلت اباركلها وخرجت على طول 
مالك لازم نبلغ البوليس 
في مكان اخر
نور بتخبط على باب حد 
واحده ست زى القمر وشها بشوش كده فتحتلها 
نور ممكن اقابل ست هدى 
الست اتفضلى انا هي 
نور بدموع طنط هدى انا نور بنت اختك 
الست بفرحه نور بنت امل حبيبتى يا بنتى تعالى
طنط هدى انا محتاجالك قوى 
الست هدى اتفضلى يا بنتى ادخلى الاول 
دخلت نور وحكتلها على اللى حصل معاها من الاول 
وفضلت هدى تحكى لنور عن امها وعن ذكرياتهم سوا 
وفجأه اتفتح الباب ودخل منه شاب وفتاه 
الفتاه اسمها إيناس والشاب اسمه إياد 
إيناس ماما يا مامتى فينك يا قلبي 
ھموت من الجوع 
إياد إنتى على طول مفجوعه كده اهدى بقي يا بنتى 
هدى انتوا على طول كده ناقر ونقير يا ولاد اهدوا بقي عندنا ضيوف 
إياد شاب طويل وشعره كثيف عيونه زرق رياضي محاسب شاطر 
إيناس بنوته كيوت شعرها ويفي لطيف 
عيون بنى في ثانويه عايمه اوزعه كده 
الاتنين بصوا على نور وامهم قالتلهم مين هي وكده وقعدوا وحكتلهم نور عن كل حاجه 
وقرر إياد
يساعد نور في الخلاص من عمها وابنه 
وقدوا سوا
يفكروا هيعملوا ايه 
تانى يوم نور وإياد راحوا الشركه وطلبت المحامين وعملت إجتماع مجلس إداره 
وصرحت انها بتبري عمها وابنه من اى مسئوليه في الشركات والشغل كله وانها بتفصل شركاتها عن شركات عمها وان إياد مدير من مديرين الشركه الجديد 
وجه عمها ومالك وسمع اللى حصل واتجننوا 
وحاولوا يهجموا على مكتب نور 
وإياد ومالك ضربوا بعض وطردوا شريف ومالك وهم بيتوعدوهم بحاجات كتير وانهم مش هيسيبوا حقهم في الفلوس والشركات 
بعدما مشيوا نور فضلت تبكى وافتكرت لما دخلتلها هايدى وقالتلها ايه 
فلاش باك 
هايدى نور ممكن ادخل 
نور عايزه ايه 
هايدى انا جايه اساعدك وانورك 
نور هتقولى ايه انا سمعت كل حاجه وفهمت اللى بتخططوله 
هايدى لا انتى متعرفيش ايه اللى حصل عمك ومالك غيروا خططهم عايزين يخلصوا مننا 
ومالك بدال ما هيجننك ويدخلك المستشفي هيقتلك وكمان هيقتلونى انا كمان علشان ميدونيش حاجه وميسيبوش وراهم دليل ابدا 
واكتر كمان مالك هيقتل ابوه 
نور ايه العصابه دى انتوا ايه بتعملوا كده ليه شياطين حرام عليكم حرام والله العظيم 
انا هوريكم هعمل فيكم ايه 
بصي هتفق معاكى إتفاق هديكى ١٠ مليون جنيه 
هايدى بتسرع موافقه طبعا جدا 
نور بإحتقار كلبه فلوس 
هايدى بإبتسامه سامجه انا ابيع اهلى علشان الفلوس 
نور اسمعى طيب عايزاكى تجيبيلى كل اخبار وخطط مالك واللى هيعمله لانى مش هرحمه 
هايدى موافقه 
بااااك 
إياد بخضه على نور نور مالك فيكى ايه 
نور انا كويسه متقلقش 
وإياد كان ماسك إيد نور وسرحوا في عيون بعض 
نور إرتبكت وقامت بسرعه جابت حاجات علشان تنضف چروح إياد 
وتوالت الايام ونور وإياد بيقربوا من بعض 
وكل محاولات عمها ومالك في السيطره او التخلص من نور بتبوظ بسبب هايدى 
إياد طلب من نور يتعشوا سوا في مكان هادى 
وجهز مكان جميل فيه ورد وشموع وطلب إيد نور ونور وافقت 
واتخطبوا وكانت سعيده جدا فوق الوصف 
نور لاحظت تردد هايدى على مكتب إياد 
ولما سألته قالها انها بتحاول معاه بكل الطرق علشان يحبها من ورا نور 
وقال لنور تبعد عنها خالص لانها مش كويسه وهو هيتعامل معاها 
جه يوم فرح نور وإياد كان كل شيء جميل جدا 
ونور كانت عروسه زى القمر وإياد كان زى ابطال الافلام 
بس تاتى الرياح بما لا تشتهى السفن 
نور في غرفتها بتجهز 
نور پصدمه هايدى انتى بتعملى ايه هنا 
وشكلك عامل ليه كده 
هايدى ووشها كله ډم وشكلها مبهدل قوى 
قالتلها بصوت ضعيف 
إياد       واغم عليها 
يا ترى ايه اللى هيحصل بقي تانى
ده لينك البارت الاول 
عروس هاربه 
البارت الثالث 
بعدما هايدى اغم عليها 
نور اتخضت ولقيت اياد وراها 
بيقولها مټخافيش واتصل بالاسعاف 
وكملوا يومهم وطلت نور طله زى الاميرات بفستانها الابيض واياد كان يخطف القلب 
وخلص الفرح وبعدها سافروا وقضوا شهر عسل ولا في الاحلام 
إياد انا عمري ما عيشت ايام حلوه زى دلوقتى وانا معاكى يا حبيبتى ربنا ميحرمنيش منك ابدا يا عمري 
نور وانا يا قلبي ربنا عوضنى بيك عن كل اللى شوفته في حياتى بحبك قوى 
وسرحوا في عيون بعض اللى شبه البحر وعواصفه 
إياد كان طيب قوى بس حازم وشاطر في شغله وعوض نوور كتير عن اللى شافته في حياتها 
ورجعوا بعد ما خلصوا شهر العسل وانشغلوا في الشغل ومره فتره من الزمان 
نور إياد انا نسيت حاجه مهمه 
إياد إيه هى يا قلبي 
نور هايدى     هايدى لما جت في الفرح واتنقلت على المستشفي حصلها ايه 
إياد بصي انا مردتش اعكنن عليكى وابوظ فرحتك هايدى ماټت بعد ما وصلت المستشفي 
وعرفنا ان مالك هو اللى اعتدى عليها ودخل السچن   وعمك شريف جاتله أزمه قلبيه وهو دلوقتى غي المستشفي 
نور پصدمه انت بتقول ايه كل ده حصل
وانت مخبي عنى ليه كده يا إياد إزاى متقوليش 
إياد
مش بس كده يا قلبي ده انا بحاول اثبت ان عمك هو اللى قتل ابوكى وامك وقربت اوصل 
نور پبكاء انا عايزه اشوفه يا إياد 
إياد نور يا حبيبتى سبيك منهم وخلينا في حياتنا 
نور لازم افهم هم ليه عملوا كده في هايدى وهم مستفادوش منها بحاجه اصلا
إياد سيبك منهم بقي يا روحي خليكى معايا 
نسيبنا منهم دول شويه 
في السچن 
مالك بعصبيه انا لازم اخرج من هنا في اسرع وقت فاهم
المحامى انا بحاول على قد ما اقدر يا فندم بس القضيه معقده 
مالك لا انا مش هروح بلاش كده انا لازم اشوف نور 
المحامى مش عارف اوصلها يا مالك باشا 
مالك يعنى ايه انت هتوصلها يعنى هتوصلها لازم اشوفها فاهم باى طريقه كانت 
المحامى امرك يا سعاده البيه 
نور كانت مع اصحابها بتعمل شوبينج فجأه داخت واغم عليها 
اخدوها على المستشفي الدكتور قال انها حامل
اما الدكتور قالى انى حامل كنت ھموت من السعاده اخدت بعضي وروحت عند اهل إياد علشان ننسق ونعمل سوا مفاجاه حلوه لاياد 
قعدت اخبط على الباب كتير محدش بيرد 
وجه واحد وقالى ان اللى كانوا مأجرين الشقه سابوها ومشيوا 
قعدت افكر راحو فين بس قولت يمكز إياد غيرلهم بيتهم وخصوصا ان الراجل قال ان البيت إيجار 
مهتمتش كتير وروحت 
نور إيدو حبيبي انت رجعت امتى 
إياد لسه من شويه يا حبيبتى كنتى فين 
نور كنت عند طنط هدى 
إياد بإرتباك عندها فين 
نور مالك يا حبيبي روحت بيتكم القديم بس ملقيتش حد 
إياد اه ما انا غيرت البيت علشان قان قديم بعته واشتريت فيلا ليهم 
نور بعت ايه يا حبيبي صاحب البيت قال انه كان إيجار 
إياد هه إيجار انتى شاغله بالك ليه يا حبيبتى ملك ولا إيجار تعالى بس وحشتينى 
نور وإنتى كمان يا حبيبي 
بقولك صحيح انا عايزه اسيب الشغل فتره وارتاح في البيت والبركه فيك بقي يا عمري 
إياد بفرحه احسن قرار اخدتيه يا حبيبتى بلا شغل بلا ۏجع دماغ انا حبيبتى تفضل في البيت ملكه إيه رأيك بكره اجيبلك حد من الشهر العقاري يعملى توكيل بالنيابه عنك 
نور وليه مستعجل كده يا إيدو انا قولت هسيب الشغل فتره للاراحه مش للابد يعنى 
إياد وهو يهرش في شعره انا بهزر يا حبيبتى وبعدين طلتك في الشركه بالدنيا ونفسك القريب منى بيدفينى انتى متعرفيش انا بحبك قد ايه وتهمنى راحتك 
إيه رأيك اعملك عصير بإيدى وكمان العشا يا عمرى 
نور موافقه جدا يا حبيبي 
وقضوا وقت حلو سوا 
وبعد الاكل نور حست بإنها دايخه ومش قادره تقف على رجلها 
شالها إياد على اوضتهم 
نور حلمت بهايدى وهي شيفاها بتضحك ومالك بېخنقها والغريب انها شافت إياد بيتفرج عليها 
صحيت نور مخضوضه جامد وشافت إياد نايم جنبها قامت تشرب مايه 
وخرجت من الاوضه شافت طيف حد معدى جريت وراه بس الصدمه ان الطيف هو     
لينك البارت الرابع 
اسفه على التأخير بس كان النت فاصل 
عروس هاربه 
البارت الرابع 
عدى اسبوعين مش بشوف فيهم غير اطياف وناس ماټت وبشوف طيف هايدى دايما بتتوعدنى إنها ماټت بسببي وان مالك قټلها علشان اشتركت معايا وساعدتنى 
مقدرتش اقول لإياد إنى حامل لانى يعتبر مش موجوده في الحياه وإياد كتر خيره بيحاول يساعدنى ويقوينى بيأكدلى انى مش لازم استسلم للحاجات اللى بتحصلى دى 
وطبعا شايل كل الشغل في المجموعه لوحده ويا قلبي تعبان جدا 
قررت انى لازم مستسلمش للى بيحصلى 
وانا مش مجنونه علشان إياد يحاول كل شويه يقولى نروح لدكتور نفسي 
إياد يا حبيبتى رجعتى تسرحي تانى ارجوكى متعمليش فيا كده ارجوكى يا حبيبتى تعالى
نروح لدكتور نفسي مش قادر اشوفك كده 
نور بصتله بعصبيه انت
فاكرنى مجنونه يا إياد 
إياد يا حبيبتى طبعا لا بس لازم دكتور يساعدك انا شايف حالتك بتسوء 
نور ودينى مستشفي المجانين بالمره انت مش مستحمل تعبي ليه وليه مش مصدقنى انت بتعمل معايا كده ليه ابعد عنى مش عايزه اشوفك اخرج بره 
إياد مقدرش اسيبك لوحدك يا حبيبتى بصي ارجوكى إهدى انا هعملك عصير بإيدى يهديكى شويه 
شردت للحظات كده افتكرت مالك كأن عايز يعمل إيه فيا معقول ده اللى بيحصلى دلوقتى 
بس لحظه بس انا متجوزتش مالك جوزى وحبيبي هو إياد معقول لا مستحيل مستحيل يارب لا ميكونش كده 
انا اټجننت ولا ايه بجد لازم اشوف دكتور زى ما إياد بيقول 
إياد جاب العصير 
إياد إتفضلى يا حبيبتى اشربي ده وإهدى 
نور بإبتسامه حاضر يا حبيبي ربنا يخليك ليا امين وميبعدنيش عنك انا بحبك قوى وانا كمان ممكن تجيبلى مناديل معلش 
إياد إنتى تأمري يا حبيبتى 
راح خرج بره وجابلى المناديل 
إياد إتفضلى يا حبي    إنتى خلصتى العصير بسرعه كده اول مره 
نور مش قادره يا حبيبي ممكن تسيبنى أنام شويه 
إياد إنتى تؤمرى يا عمري 
عمضت عيونى وانا بحاول اطرد الافكار اللى في دماغي 
سمعت صوت حركه بره الاوضه 
طلعت اشوف في ايه براحه وهدوء 
إتنين واقفين بعيد مش عارفه احدد ملامحهم أبدا 
معرفتش اشوف هم مين بس رجعت الاوضه ونمت 
الصبح روحت للدكتور علشان اطمن على البيبي 
الدكتور مدام نور إنتى بتأاخدى اى ادويه غير اللى كتبتهالك 
نور مش عارفه يا دكتور انا عايزاك تعملى تحاليل وفحوصات والعلبه دى فيها عصير عايزاك تشوف فيها اى نوع ادويه وطابقه على اللى هيطلع من تحاليل الډم بتعتى دلوقتى حالا انا هستني معاك النتائج 
الدكتور تحت أمرك يا هانم 
والدكتور عمل الفحوصات والتحليل 
وأكدلى انه مخلوط فب العصير نوع من انواع المهدئات وحبوب الهلوسه وحاجات تانيه بتأدى الى ذهاب العقل 
انا كده اتأكدت ان إياد عايز يجنني 
انا هوريك مين اللى هيتجنن اخدت من الدكتور اسماء الدواء وجبته وانا راجعه على الفيلا قابلت واحده بتقول إنها طنط هدى اخت مامتى 
الله يعنى ايه كل ده يعنى كمان إياد منتحل شخصيه انا عايشه مع مين 
خليت المحامى يعملى زياره لمالك 
وروحتله وقالى انه مقتلش هايدى ومعتداش عليها وان الچريمه دى اتلفقتله وحكالى على انه كان مخطط مع هايدى انها تجيلى يوم الفرح وتقولى على خطته هو ووالده وانه عايز ېقتل هايدى كمان علشان كده هى جاتلى وانه عرف انى عرفت كل حاجه يوم ما كنت عندهم في الفيلا ودخلت المستشفي وانه كان عارف انى طلبت من حد يدورلى على خالتى علشان كده جابوا ناس تمثل انهم قرايبي وكان اتفاقهم انهم يبينوا انهم كمان طمعانين وييجى مالك يخلصنى منهم وارجع اطمنله تانى ويمشي خططه بس إياد وهايدى اتفقوا عليه ودخلوه السچن 
انا كده همل إيه لازم انتقم منه قبل ما يجننى ويدخلنى مستشقي المجانين 
بس انا عرفت هعمل إيه إستنوا وشوفونى وأنا بنتقم
عروس هاربه 
البارت الخامس 
نور إياد
إياد قلب إياد من جوه 
نور أنا تعبت جدا ومش قادره استحمل الكوابيس والاحلام اللى بشوفها انا عايزه اروح للدكتور النفسي 
إياد حبيبتى هو ده اللى كنت بحاول اوصلهولك من زمان خلاص انا هشوف دكتور شاطر وهقولك 
نور ماشي يا حبيبي 
إياد بحبك وإنتى هاديه كده وشطوره هقوم اعملك عصير من إيدى 
نور لا يا حبيبي أنا اللى هعمله خليك انت مرتاح 
إياد لو متعبتش علشان خاطر عيونك الحلوين دول هتعب علشان مين 
خليكى بس إنتى مرتاحه وانا هروح اعمله بسرعه وارجعلك علشان عايزك في موضوع 
نور
ضحكت ماشي يا قلبي هستناك 
إياد عمل العصير ورجع ونور شربته
وناموا 
الصبح إياد قال لنور إنه مسافر
إياد نور يا قلبي عندى شغل مهم ولازم اسافر ضرورى لو مكنتش هفضل في الشغل طول الوقت كنت أخدتك معايا 
نور لا يا حبيبي أنا اصلا مش قادره أسافر ولا اخرج من الاوضه سافر انت وارجعلى بالسلامه 
إياد أسف يا حبيبتى كنت أتمنى افضل معاكى في الظروف دى بس عندى حاجات مهمه لازم اعملها
ومشي إياد على الشغل وفضلت نور في البيت وحالتها بتسوء عن الاول 
لحدما رجت إياد وډخلها مصحه نفسيه 
إياد نور حبيبتى مالك 
نور أنا مش مجنونه يا إياد 
انا بشوف على طول هايدى موجوده خليها تمشي مش عايزه أشوفها ابدا 
إياد يا حبيبتى هايدى ماټت وشبعت مۏت من زمان مش عارف إنتى بتشوفيها إزاى 
الوضع ده ميتسكتش عليه أكتر من كده 
نور يعنى هتعمل إيه 
إياد لازم تدخلى مصحه بقي ونخلص 
نور تخلص !!!!!! تخلص من إيه 
إياد أخلص منك ومن زنك بقي انا اتخنقت 
نور اه بان على حقيقتك بقي يا حيوان انا عارفه انت كنت عايز تكمل خطه مالك وتاخد فلوسي 
إياد ياااااه أخيرا فهمتى ده إنتى زهقتينى يا شيخه ومش راضيه تتجنني بقي وتخلصينى بس بعد اللى اللى الناس شافته في الشركه من جنانك في الاجتماع انا كده أدخلك المصحه من اوسع أبوابها وأبان الزوج المخلص إيه رأيك فيا بعرف أمثل صح
نور ضړبت إياد بالقلم حيوان مش هتنول اللى في بالك أبدا 
إياد بضحكه شيطانيه ما انت خلاص نولته يا حبيبتى     إتفضل يا دكتور تقدر تاخده وبدموع تماسيح مټخافيش يا حبيبتى انا هفضل معاكى لحدما تخفي متقلقيش أبدا 
دخل دكتور ومعاه كام ممرض وممرضه وحاولوا ياخدوا نور معاهم على المستشفي ونور قعدت تبكى 
نور سيبونى يا حيوانات انا مش مجنونه انا هوريكم إنتوا متعرفوش انا مين انا هندمكم على اللى بتعملوا انا هوريك يا إياد يا حقېر 
إياد للدكتور ارجوك يا دكتور براحه عليها انت مش عارف انا بحبها قد ايه وأتمنى تخف 
دى شايفه كل الناس أعداءها وبتأذي أى حد يقرب منها حاولت تعورنى بالسکينه 
انا قلبي بيتقطع عليها وأن وصلت بيا الحال اوديها مصحه بس حضرتك شايف بنفسك 
الدكتور متقلقش يا فندم إحنا هنتصرف وهنعاملها كويس وإن شاء الله تخف وتبقي كويسه قريب 
إياد انا متأكد انك هتعمل كل اللى تقدر عليه يا دكتور 
بصوا لبعض نظرات ذات معنى ومشي الدكتور بعد ما اعطى نور حقنه مهدئ ونامت وفاقت في المستشفي 
نور لنفسها انا هعمل إيه دلوقتى هفضل في المصحه دى لحد إمتى 
ودخل عليها الدكتور بإبتسامه نور أتمنى تكونى بقيتى أحسن اسف اننا إضطرينا نديكى حقنه مهدئ 
ونسيبهم سوا 
إياد كان فرحان قوى 
إياد لنفسه ياااه أخيرا أخيرا خلصت منها فاضل تكه واحده وبس واخلص على الاخير لازم اخطط كويس اشول هقتل نور إزاى ولا اخليها في المصحه زى الارجوز كده أعذب فيها 
صوت من وراه 
قصدك نعذب فيها سوا 
إياد بإبتسامه يا حبيبتى ده إنتى صحبه الفضل في كل اللى إحنا فيه واخيرا بقي كل حاجه لينا انا وإنتى بس يا هنيه ولا اقول يا هايدى واخدها 
هايدى متنطقش إسم هنيه ده تانى فاهم انا بكرهه 
إياد وانا بحبك إنتى يا روحي يا هايدى مقدرش أعيش من غيرك 
تيجى نرجع تانى نسافر نكمل شهر العسل 
هايدى لا يا حبيبي مش قبل ما ټقتل مالك علشان لو عرف إنى لسه عايشه ممكن يعمل حاجه 
ونور دى لازم نخلص منها في أسرع وقت بقي 
إياد متقلقيش يا حبيبتى كل حاجه متخططه 
هايدى أخيرا
هقعد في القصر مش هقعد ما امك البومه واختك الفقر دول
تانى 
إياد بلاش غلط بقي يا هنيه يا بنت بتاع الطعميه ياللى امك مساحه سلالم 
هايدى ايه يا عم إنت بلاعه وإتفتحت 
وبعدين متتكلمش عن بابي عليوه بيه ومامى سنيه هانم دول دلوقتى هيبقول من اصحاب الملايين 
إياد ما إنتى اللى بدأتى 
هايدى خلاص بقي يا حبيبي ننسي الحياه الفقر دى وخلينا في اللى إحنا فيه إحنا من النهارده معانا ملايين مش عارفين نصرفها فين 
فاكر سطح امك اللى كان فيه فرختين سرقاهم من عند ام احمد بتاعه العيش 
إياد ولا فاكره امك لما كانت بتمسح السلم وابوكى عطعوط اتزحلق على وشه 
وقعدوا يخطط للى هيعملوه بالفلوس واللى هيعملوه في مالك ونور 
عدى إسبوع 
إتصل الدكتور بإياد وقاله 
للاسف يا أستاذ إياد مدام نور إنتحرت 
وكانت حامل            
يتبع  
عروس هاربه 
البارت السادس 
إياد إنت بتقول ايه 
الدكتور بقول لحضرتك البقاء لله مدام نور ماټت النهارده الصبح إنتحرت وللاسف كانت حامل 
إياد پصدمه حامل !!!! 
الدكتور للاسف حضرتك تقدر تيجى حالا علشان نكمل الأجراءات علشان الډفن 
إياد تمام يا دكتور أنا جاى حالا 
إياد لهايدى نور ماټت منتحره 
هايدى احسن 
إياد بصلها بغيظ وقالها إنه رايح علشان يخلص باقي الاوراق علشان الډفن 
إياد راح المستشفي وقابل الدكتور وقاله إنه عايز يشوفها الاخر مره 
الدكتور ماشي تقدر تدخل يا فندم 
ودخل إياد واول ما شافها فضل يبكى 
انا أسف قوى انا مش عارفه عملت فيكى كده أزاى انا بحبك قوى بس الطمع اللى كان عامى عيونى مخلانيش اشوف إنى بحبك كده إنتى روحتى وأخدتى معاكى روحى واخدتى طفلنا عارفه لو كنتى استنيتى شويه كنت خلصت من هايدى بجد وكنا عيشنا أنا وإنتى سوا في سعاده وطفلنا في حضننا يريته كان
جه ياريت كنت عرفت من زمان أنا بكرهه هايدى قوى هى السبب في اللى حصلك يا حبيبتى أنا بحبك قوى ومش هسيب حقك هنتقم من هايدى لانها هى السبب هى اللى فرقتنا هى اللى قټلت حاجه حلوه زيك أنا متأكده إنك مموتيش نفسك هايدى هي اللى قتلتك بنت مساحه السلالم أنا هندمها على اللى حصلك 
وفضل يبكى كتير قوى ودخل الدكتور علشان يقوله أنهم عايزين يخلصوا علشان الډفن 
خلص العزاء وروح إياد البيت فضل يشرب ويسكر وصوره نور مش بتفارقه 
هايدى مالك يا بنى انت زعلان عليها ولا إيه 
إياد إنتى قتلتى إبنى معاها 
هايدى وأنا اعرف منين إنها كانت حامل 
إياد مسك هايدى من رقبتها وزعق فيها 
يتنى إنتى اللى قتلتيها يا حقيره 
هايدى بعيون باكيه ومش قادره تاخد نفسها أه انا اللى قټلتها ولو كانت قدامى ھڨتلها مليون مره علشان إنتى بعدت عن إتفاقنا وحبيتها 
إياد إنتى أتجننتى يا هايدى حب إيه بس بس إبنى إبنى اللى ماټ ذنبه إيه 
هايدى على الولد هنجيب مليون غيره مش إحنا متجوزين ولا إيه هنخلف بنات وولاد ويعيشوا في العز ده كله مع بعض وهنحب بعض طول عمرنا وهنفضل سوا 
وهي في سرها أنا مش هسيبك يا إياد والله لقټلك إنت كمان 
وهو في سره إنتى واحده زباله ولازم أتغدى بيكى قبل ما تتعشي بيا يا حقيره 
مالك في السچن عرف إن نور ماټت أتجنن وقال إنه لازم يهرب من السچن ده وېقتل إللى قټلها 
إياد بعدما شرب كتير شاف نور قدامه فضل يبكى ويقولها إنه بيحبها 
نور بصتله بدموع وقالت بتحبنى طيب قتلونى ليه 
إياد
هايدى هي السبب 
نور كان فين عقلك طيب كان فين قلبك أنت محبتنيش إنت حبيت فلوسي قټلت إبنى وقتلتنى إنت السبب 
إياد نزل وشه وقعد في الارض يبكى ويقولها إنه مقتلهاش 
رفع وشه ملقيش نور قعد يدور عليها ويبكى 
عند هايدى
شافت نور في وشها وقالتلها ھقتلك زى ما قتلتى إبنى 
هايدى قامت مخضوضه وملقيتش حد حوليها فضلت تترعش من الخۏف 
والموضوع إتكرر كتير وكل شويه بيشوفوها قدامهم وبيحسوا بوجودها 
وقربوا يتجننوا لاننم ډفنوها بإيديهم ومستحيل تكون لعبه من نور لان نور مش ممكن تفكر زيهم كده لانهم شياطين 
ميعرفوش إن الچرح القلب بيقسي وبيعلم الاڼتقام 
والاڼتقام طبق بفضل ان يقدم باردا 
هايدى صحيت على صوت ماسدج واتساب 
حد بيقولها خلى بالك من نفسك إياد بيدبر موتك وبعتلها الكلام اللى قاله لما دخل عند نور في المستشفي بفويس نوت 
ونفس الرساله وصلت لإياد ومعاه إتفاق هايدى مع امها على قټله بوضع نفس نوع الادويه اللى كان بيحطها لنور في العصير لحدما تدخله المصحه زى نور علشان نتنقم منه على خيانته ليها وحبه لنور 
وكده التعابين قلبت على بعض ومستنيين بس فرصه ينقضوا على بعض فيها 
وكل واحد فيهم كان بيترقب التانى على غلطه وحياتهم بقت متوتره جدا جدا على طول خناق وزعيق 
هايدى إياد إنت هتسلم البضاعه إمتى عايزه حقي 
إياد لو مستعجله قوى ياختى خدى صرفيها إنتى 
هايدى ايوه خدوهم بالصوت ليغلبوكوا انا عايزه اعرف إنت مخبي البضاعه فين دى بملايين وبصراحه بقي انا مش مطمنالك 
إياد إيه هاكل ممنوعات والاسلحه يعنى بلا نيلا مخبيهم ياختى في الجنينه في المخزن اللى تحت الارض روحي شوفيهم ياكش تدخلى المخزن ما تخرجى منه أبدا يا بعيده 
هايدى بعد الشړ عنى ان شاء عدوينى 
إياد بعد العمليه دى وكل واحد ياخد فلوسه ويغور من وش التانى ونخلص إنتى حاطه في العصير ده حاجه انا شايفك إتنين 
هايدى إنت هتستهبل إنت اللى حاطلى فيه إيه يا رمه يا حيوان 
انا اللى هقتلكم يا كلام 
هايدى وإياد مصډومين مالك إنت خرجت إزاى 
وكلهم بصوا پصدمه اكتر على صوت جه من وراهم 
نور حلو كل الحبايب متجمعين           
يتبع      
البارت السابع والاخير 
نور حلو كل الحبايب متجمعين شاطرين مشيين على خطتى مظبوط كان ناقصنى اعرف بس فين ممنوعات وعرفت خلاص
إياد نور إنتى بجد 
نور بسخريه مش مصدق طبعا 
إياد حبيبتى انا طبعا مش مصدق بس انا كنت كل يوم بدعي ترجعيلى تانى وان ياريت اللى حصل ده مكانش حصل من الاول 
هايدى إنتى إزاى لسه عايشه انا اللى قتلتك بإيدى 
نور قدر يا حبيبتى علشان ربنا عايزنى اكشفكم على حقيقتكم 
مالك مش فاهم حاجه إنتى لسه عايشه إزاى 
نور انا هقولكم كل حاجه في مره كنت خارجه مع اصحابي وشوفت إياد مع هابدى في كافيه مصدقتش وصورتهم مع بعض علشان اتأكده ان ده حقيقه ولا لا وبعدها سألته إذا هايدى ماټت ولا لا اكدلى إنها ماټت شكيت فيه كلفت ناس يدوروا وراه وعرفت كل حاجه عرفت إنه شحات هو وهايدى وإنهم لعبوا عليا مع مالك وابوه وإنهم عايزين يدخلونى مستشفي المجانين كل ده علشان إيه علشان فلوس !! فلوس تأذوا بيها بنى أدمين مفيش في قلوبهم ليكم غير كل خير وانا بدور وراك يا إياد عرفت إنك بتغفلنى للمره التانيه وبتحطلى حبوب هلاوس وحاجات تخلينى
غير متزنه عقليا علشان تدخلنى مصحه وعرفت كمان إنك واحد وضيع وحقېر اكتر لما عرفت إنك بتشتغل في ممنوعات والسلاح واخدت كل الادله دى وروحت على البوليس واتفقنا على كل المسرحيه اللى حصلت دى وإنى امثل كل ده إنكم إنتصرتم عليا ولما جيتى المستشفي يا هايدى وحطيتى المنوم في الاكل علشان ابان إنى إنتحرت ورشيتى الممرضه كنت عارفه ونفذت مخطط وكل اللى بيحصل لكم وهيحصلكم أنا خططتله ومش هسيب حد
فيكم بلا عقاپ 
الفلوس اللى هتموتوا نفسكم عليخا دى انا كنت ممكن ارميها تحت رجلكم بلا حساب ولا هسأل فيها لانها متهمنيش كل اللى يهمنى الحب إنكم تحبونى مفيش حد فيكم حبنى ربع الحب اللى حبيته له لان مفيش في صدوركم قلوب في في صدوركم كره وغل وحقد بس إنتم أسوء نوع من البشر کرهتونى فيها وفي حياتى البوليس موجود وسمع كل حاجه والفيلا فيها كاميرات وتسجيل لكل اللى حصل وإنتم دلوقتى مجرمين متدانين وأتمنى مشوفش حد فيكم مره تانيه 
وفي لحظه هجمت هايدى على نور ومعاها سکينه علشان ټقتلها غمضت نور عيونها للقدر واللى هيحصل 
فتحت عيونها محستش باى ألم ولا اى شيء وشافت قدامها مالك الډم مغرق صدره وإياد هاجم على هايدى وبعد عنها السکينه 
والبوليس دخل بسرعه علشان يلحق الوضع 
وقبض على إياد وهايدى 
هايدى بضحك مش هسيبك يا نور هموتك هفضل وراكى لحدما اقټلك ليه إنتى تاخدى كل حاجه جمال وشعر وجسم حلو وفلوس وحب مالك وإياد وفي الاخر إنتى اللى تفوزى مستحيل أسيبك انا هفضل وراكى دايما ومش هخليكى تنبسطى في حياتك كل فلوسك دى بتاعتى وفضلت تضحك پهستيريا 
ومالك مسك إيد نور وقالها سامحينى بابا ملىء قلبي بكرهك من زمان وخلانى أعمل كده علشان ياخد فلوسك وهايدى لعبت عليا وخلتنى افتكر إنى بحبها وبرضو كل اللى همها الفلوس انا اسف انا اسف إنى ضيعتك من إيدى أرجوكى سامحينى وقعد يبكى 
نور خلاص يا مالك بلاش تتعب نفسك اكتر الاسعاف جايه دلوقتى 
مالك ارجوكى قولى إنك سامحتينى 
نور مالك انا مش زعلانه منك ومسامحاك بس مش عايزه اشوفك مره تانيه وعمى انا لقيت كل الادله اللى تدينه فب قتل اهلى ومش هقدر اسامحه ابدا لانه قتل مصدر امانى حاول تتغير يا مالك ربنا نجاك من السچن الظلم اتمنى متوقعش نفسك في مشاكل مره تانيه 
إياد نور ارجوكى سامحينى انا عارف إنى إنسان حقېر وساڤل على كل اللى عملته معاكى ارجوكى ردى عليا وحاولى تسامحينى انا لسه بحبك 
نور إنت بتحبنى بتحبنى إزاى من اى إتجاه يعنى اللى بيحب حد مش بيأذيه ولا سيب حد يأذيه وبيحاول يخليه احسن حد في الدنيا انا كنت مستعده انى اضحي بحياتى علشانك لما افتكرت إنك بتحبنى فيوم من الايام لكن دلوقتى مبقتش اصدقك حتى لو قولتلى ان النهارده السبت هقول إنه الخميس وصلتنى للدرجه دى تصور 
إياد عايزه اسأل سؤال واحد اخير 
إنتى بجد حامل 
نور بتسأل بصفتك إيه او مين انت ملكش اى حق تسألنى اى سؤال 
إياد نور ارجوكى 
الضابط خدوهم على البوكس 
هايدى إتجننت ودخلت مستشفي الامړاض العقليه وبعدها بفتره ماټت منتحره سبحان الله 
وإياد اتحاكم بسبب الاتجار باالمخدرات والاسلحه وبتهمه إنتحال شخصيه والشروع في قتل وحبه قضايه كتير كده مش هتخليه يشوف الشمس تانى 
ومالك بقي كويس وشهد على والده في قضيه مقټل شقيقه
وزوجته وبعدها إختفي محدش يعرف مكانه فين 
انا نور إتعرضت لظلم وجشع اقرب ناس ليا في حاجه مش بإيدى إسمها فلوس 
إتبرعت بكل فلوس إياد كان السبب في وجودها في حياتى للجمعيات الخيريه 
واخدت اولادى وسافرت وروحت مكان محدش يعرفنى فيه ولا يعرف إنى معايا فلوس كتير 
اه اولادى لانى طلعت حامل في طفلين بنت وولد عوضونى عن اللى حثلى واللى شوفته الايام اللى فاتت سميتهم ونس وأنس لانهم هم بس اللى ونيس وأنيس وحدتى وبعدى عن الناس والدنيا اللى مشوفتش فيها غير الطمع بس المشاكل دى كلها خلتنى اقوى وعرفتنى إنى اقدر اتحدى اى
ظلم يواجهنى وهعلم اولادى كده 
دمتم سالمين

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *