التخطي إلى المحتوى

رواية توكيل زواج الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبه منصور 

 الحلقه الحاديه عشر.

بعد ذهاب هناء لغرفتها .
ندي تشرب ايه ياكامل .
كامل .قهوه مظبوطه لو ممكن .
ندي حاضر ثواني .
تركته وذهبت للمطبخ تعد له القهوه وظل هوا يتجول في ارجاء البهو يشاهد المنزل وأخذته قدماه للمطبخ حيث تقف حبيبته نعم فهي حبيبته واكثر كمان اخيرا اعترف لنفسه انه يحبها بل بموت فيها حبا متي احبها او كيف احبها لا توجد لديه احابه محدده كل مايدركه الان انه عاشق متيم بنداه .
ندي وهيا في المطبخ ماسكه الفنجان وبتصب فيه القهوه جأء من خلفها فجأه بدون احداث صوت وتحدث فجأه مما فزعها وجعلها تسكب القهوه علي يدها .
كامل بيتكم جميل اوي .
ندي .ااااه ايدي ااااه .
كامل ذهب لها بسرعه انا اسف والله مقصدي اخوفك فكرتك سمعاني .
ندي اااه ايدي ايدي اتحرقت .
كامل يلفها له ويمسك كف يده وينظر لها اسف مكنش قصدي بجد واخذها وفتح علي يدها الماء كان يقف خلفها ويحيطها بزراعيه يد تمسك كف يده والاخره تسكب عليها الماء برفق .
ندي وقد توترت من قربه منها خلاص ياكامل انا هغسلها مفيش داعي .
كامل وهوا يقرب فمه من اذنها .
كامل .هشششش اسكتي .
ندي شعرت بجسدها كله يرتجف من همسه حتي انها نسيت وجعها .اغلق الما وترك يدها وامسكها من كتفها وادارها له لتقف وجهها في وجهه لم تقدر علي رفع عينها به فما يفعله يفقدها عقلهاواتزانها .
كامل وهو ياخذ كف يدها المصاب بين يديه ويقربه من شفتيه ويقبل اطرافه .نظرت له بصدمه مما يفعل .سألها بهدو .
كامل .في هنا اي كريم للحروق ولا اروح اجيب من بره .
ندي .ها لا اه في هنا وسحبت يدها وخرجت من المطبخ بسرعه ذهب خلفها فوجدها تدخل غرفه وقف علي باب الغرفه وكانت غرفه مكتب وبها مكتبه ضخمه تضم مئات الكتب .وهيا تفتح ادراج المكتب تبحث عن شي وبعد الوقتي اخرجت علبه اسعافات اوليه فتحتها واجلست علي كنبه في الغرفه بجواهاطاوله وبدأت تخرج منها شاش ومراهم فقترب منها كامل وجلس بجوارها واخذ منها العلبه .
كامل .عنك انتي سيبيها.
ندي .لا مفيش داعي انا هعرف اتصرف .
كامل انا السبب في الحرق ده يبقاانا الي اتكفل بعلاجه
صمتت وظلت تتابعه بعينها دون كلام اخرج كل مايحتاجه وسحي كف يدها اخذ الكريم وبدا بفرده بلطف علي كف يدها وبعدها اخد شاش مخصص للحروق ووضعه فوق الحرق واغلق العلبه ولا كن لم يحرر كف يدها من بين يديه .
كامل بتوجعك .
ندي .لا مفيش وجع هيا بسيطه اصلا وهتخف بسرعه.
كامل كنتي سرحانه في ايه لدرجه انك محستيش بيا .
ندي وقد تجمعت الدموع في عينها بابا وحشني اوي وأفتكرته لما كنت بعمله القهوه بإيدي وجبهالو هنا وهوا بيقرأ او بيشتغل وسالت دموعها علي وجنتيها اقترب كامل منهاومد اطراف اصابعه ومسح دموعها من علي وجههاوضع كف يده علي جانب وجهها واقترب منها يطبع قبله علي جبينها وهوا يقول ..
كامل ربنا يرحمه اكيد هوا في مكان احسن ادعيلوا ياندي وبلاش اشوف دموعك تاني علشان خاطري .
رفعت عينها لوجهه تتأكد من كلامه ومن انه يتحدث لها وعندما وقعت عينها علي عينه صمت كامل ولم يقوي علي الكلام ولاكن قرب رأسه من وجهها وانفاسهم تتلاحق. واقتربت شفاههم من بعض وكاد ان يقبلها لولا انها تداركت امرها وبعدته عنها .وهبت واقفه .
نظر لها كامل بإستغراب فهي زوجته وماكان سيحدث من حقه .بل من حقه اكثر من زالك لماذا انتفضت بهذا الشك .
فكر كامل ماذا لو كان في حياتها شخص اخر .اه ياالله ماذا لو كانت تحب اخيه يوسف فهوا يشك في الامر منذ وصوله فسألها .
كامل. ندي انتي في حد فحياتك ؟.
ندي وقد صعقت من سؤاله وظلت تنظر له بتعجب مما قاله الان .
ندي .نعم بتقول ايه .
كامل انتي سمعتي سؤالي بس لو تحبي اعيده اعيده اوك في حد في حياتك ياندي بتحبي حد يعني 

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *