التخطي إلى المحتوى

رواية توكيل زواج الفصل التاسع عشر 19 بقلم هبه منصور 

 التاسعه عشر .كامل وهوا يذهب لطاوله ندي ويوسف .

كامل .متدحكونا معاكو ياحلوين .
يوسف .كامل بتعمل ايه هنا .
كامل .والله اناالي المفروض اعرف انتا بتعمل ايه هنا مع مراتي .مش انتو المفروض في الجامعه ولا الجامعه نقلت
اتصدمت كرستين من الكلمه ونظرت لندي بغل .
يوسف .مفيش ندي كانت تعبانه وحبيت اخرجها تغير جو .
كرستين .مش هنقعد ياكامل .
كامل .اعرفكم كرستين صديقه غاليه اوي عليا جت من امريكا النهارده وبتشتغل معايا هناك .
يوسف اهلا كرستين اتفضلي اقعدي.
ندي تنظر لها من رأسها لقدمها وشعرت بالغيظ من مرافقتها لزوجها .ولم ترحب بها.
كامل لا احنا هنقعد لوحدنا محتاج اتكلم معاها علي وانتو خليكوابراحتكو يلا كريستين .
كرستين .اوك يلا .
كامل وهوا ينظر لندي بغيظ ثم مال علي اذنها .مكنتش اعرف انك زباله اوي كدا وتركها وذهب مع كرستين .
ندي وهيا مصدومه من كلامه .هوا بيكلمني كدا ليه كل ده علشان مسلمتش علي الزفته دي ولا علشان خرجت منغير ماأقوله .
يوسف .مش عارف بس كلامه معانا كان غريب اقولك يلا نروح احسن .
ندي .يلا . احسن انا اتخنقت .
يوسف .سيبك اكيد بينهم شغل .
ندي .التفتت تنظر لهم وجدتهم منهمكون في الحديث ولم يلتفت لها حتي .
غادرت وهي تشعر بالغيره تنحر صدرها نعم فهي تغار عليه من هذه الكرستين .
الهذه الفتاه سبب في تغيره معهاوتغير معاملته لها وندم علي زواجها منه .
ظلت تفكر في ماحدث وهي في طريق العوده .
رن هاتفها .
ندي .الو
ناصر .انتي فين يابنت عمي اني جاعد في مطعم …..مستنيكي ورنيت عليكي كتير مردتيش .
ندي معلش مكنتش سامعه الموبايل هجيي علطول سلام .
ناصر سلام مستنيكي .
ندي معلش نزلني يايوسف كدا عندي مشوار مهم .
يوسف .مشوار ايه ده .
ندي .نزلني بس وانا لمااجي هقولك كل حاجه .
يوسف .اوك تمام هستناكي .لماترجعي
ندي .اوك انا مش هتأخر عندي مزاكره كتير اصلا يلا سلام.
اتجهت ندي للمطعم ودخلت وجدت ناصر في انتظارها .
ناصر .كيفك ياندي اتوحشتك والله .
ندي .ازيك ياناصر ها فين العنوان علشان نروح لبيت حبيبتك.
ناصر اجعدي نشربوا حاجه الاول .
ندي .ماش بس يلا علشان منتأخرش .
ناصر .ماشي يامتر جهوه مظبوط وعصير مانجا.
عارف انك بتحبي المنجاياندي .
فاكره لما كنتي بتاكليها وهيالسا متحصدتش هههههههههه.
ندي .اه فاكره بابا كان بيأخدني نقطفها سوا.
ناصر ايوه فاكر عمي ناجي كان بياخدك وياه بستين المنجااول واحده تأكلي منها.
ندي الله يرحمه .يلا علشان منتأخرش.
ناصر .ماشي يلا بس اني حابب اجبلها هديه الاول هجبلها دهب من المحل ده وكمان ورد .
ندي طب يلا تعالي .
دخلو محل الذهب .وأختار ناصر بعض الخواتم القيمه وعرضهم علي ندي فأختارت احسنهم .
سأله السائغ عن المقاس فأمسك كف يدها والبسها الخاتم به وهي تفاجئت مما فعله ناصر .
ندي بتعمل ايه .
ناصر يدك كيف يدها نفس المجاس .هناخدو وضعه بعلبه وخرج ذهبو لمحل الورد وانتقي باقه جميله ورودها حمراء وبيضاء .
واتجهو لسياره اجره وقبل ركوبها رن هاتف ناصر.
ناصر .ايوه يابوي. ايه كيف ده .طب اني جاي دلوك .لااني بره البلد ساعتين وأكون جدامك .ماشي مع السلامه .
ندي .في ايه .
ناصر .اني لازم ارجع البلد ابوي بيجول ان كرم اخوي عمل حادثه ولازمن.اروح دلوك خلي معاكي الخاتم وهحاول اجي جريب .ندي ماشي ياناصر ابقااتصل بيا طمني علي كرم.
ناصر ماشي اه وخودي بجا الورد ده ليكي انتي .يلا اركبي دلوك مع السلامه .اخذت الورود والخاتم وركبت التاكس واتجهت للمنزل .
بعد ذهابها خرج حمدان اخو ناصر من محل الورود .وذهب لناصر .
ناصر.كله تمام ياحمدان اوعاك تكون غلط في حاجه.
حمدان .كله تمام يااخوي هيااول مره يلا دلوك نرجعو ابوك مستنينا

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *