رواية المتمردة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا اسماعيل
البارت 2
رواية المتمردة
بقلمى ميرا اسماعيل
في اليوم التالي
علي الفطار في فيلا كمال
داليا … كمال انت ناوى علي ايه مع مريم ؟
كمال … لسه بفكر
داليا … طيب ما تجوزها
كمال … يا سلام مين يرضي بيها كدا
داليا بخبث … لكن يرضوا ب اسمك وسمعتك
كمال … يعنى ايه ؟
داليا …. دور علي واحد يكون قوى وشديد وفى نفس الوقت لو طلبت روحه يقولك اتفضلها ايه معقول اللواء كمال الاسيوطى معندوش حد بالمواصفات دى
كمال … لا فيه بس
داليا …. من غير بس مريم مش هتتكسر ولا تتعدل الا لما تتجوز واحد بالمواصفات دى لكن ولد من اليومين دول يبقا معملناش حاجة
كمال … سيبينى أفكر الاول انا ماشي وزى ما قلت مفيش خروج من الغرفه وفطارها يطلع مع حد من الخدم وبس سامعه
داليا … سامعه يا حبيبي
دانا …. كمان عايزة تجوزيها ايه الحب دا كله
داليا … حب ايه راجل بالموصفات دى جوازه من مريم معناه موتها
دانا …. وهى هتوافق تتجوز بالشكل دا
داليا … لا طبعا ودا هيزود عيند ابوكى وممكن يجوزها غصب عنها او يعمل فينا جميل ويخلص منغها خالص
ركزى انت في مذاكرتك وبس
دانا … اوك انا ماشية علي المدرسة سلام
في غرفه مريم
مريم كانت نايمة فى الارض على وضع الجنين وصاحية بس هادية جداااااا
الباب خبط و بنت من الخدمين حطت الفطار ونزلت
داليا للبنت … عاملة ايه فوق
البنت … زى كل مره مكسرة الدنيا ونايمة في الارض
داليا … امشى عل جوا
ماشى مريم اما نشوف اخرتها معاكى
by Queen Mera esmil
في فيلا زيدان
زيدان بعصبية … عجبك عمايل الهانم دى يا امى بايته بره البيت
حنان … مش قالت انها في حفلة عيد ميلاد وباتت مع صحبتها
زيدان … ودا صح ملهاش بيت
حنان … ما قولنا يا ابنى تخلفوا هى لما يبقا عندها ولاد هتتغير وتقعد في البيت
زيدان … وانا بقا مش عايز اخلف منها
سمر دخلت عليهم … صباح الخير
حنان … مش قولنا بلاش بيات بره البيت يا سمر
سمر … طنط انا عرفت زيدان بليل
زيدان … وانا قولت ايه مش قولت ليكى لا و ارجعى
سمر … ااه قولت بس كان صعب لو كنت عايزينى صحيح كنت جيت خدتنى بقولك ايه انت اكيد مش غيران عليا ولا ايه
زيدان … انا غيران علي رجولتى اللي حضرتك ببساطة بدمريها
سمر … رجولتك هههههههههه ودا فين دليلها دا عيالنا الكتير
زيدان … سمر قولت ليكى الف مره بلاش تطلعى جنانى سااااااامعه
حنان …. سمرررررر صحيح انا بقف جنبك لكن لغاية هنا وتتلمى
سمر … بتقفي جنبي علشان عارفه ان مفيش واحده تستحمل زيدان الديب غيري،
وتستحمل عيبه
زيدان …. انا بقا هرحمك من عيبي دا وضربها بالقلم سمر انت ط
حنان …. لا ااااا يا زيدان لا يا ابنى امشي علي شغلك وانا هتكلم معاها
زيدان …. وانا عايز ارجع القيها مش هنا
سمر …. احسن برده
حنان …. سمر اسكتى خالص يلا يا ابنى اتوكل علي ربك
زيدان …. عن اذنكم
حنان …. انت ايه مش ناوية تعقلي دا كلامنا واتفقنا
سمر … انا تعبت وهو مش مقدر تضحيتى
حنان … لو حبك هيتعالج علشان يخلف منك لكن كدا عمره ل هيتعالج وهتصحى تلاقي نفسك مطلقه وساعتها اهل ابوكى ياخدوكى الصعيد يبقا تعقلي كدا وتخلى زيدان يحبك زيدان صحيح قاسي وجامد لكن طيب لو داق شوية حنيه منك هتلاقي تحت امرك ولازم تبقي عارفه انا بعمل كدا علشان ابنى وبس وعلشان راحته سامعه
سمر …. اووف حاضر يا طنط حاضر
by Queen Mera esmil
في المديرية
في مكتب كمال
زيدان … فتحى اترحل يا باشا لنيابه وتحقيقة هيخلص علي بكره
كمال … تمام يا زيدان وشكرا على امبارح
زيدان … مفيش مشكلة يا باشا بنت حضرتك دى فعلا مدلعه نفس نوعية سمر الاتنين نوع واحد
كمال …. قولى يا زيدان انت علاقة ب سمر اخبارها ايه
زيدان …. علاقه منتهية بس امى بقا
كمال … طيب انا عندى طريقه تسهلك علاقة ب سمر وفي نفس الوقت تبقا مساعده ليا
زيدان … ايه الطريقه دى .أكيد اساعدك طالما في ايدى
كمال … لا في ايدك وقام قعد قدامه ايه رايك تتجوز مريم منها سمر تتعدل وانت في كل مواصفات اللي ينفع يقوم مريم ويبطلها تمرد
زيدان …. اتجوز !!!!! تانى بس انسه مريم
كمال …. مريم محبوسة وانا مش هخرجها غير لما توافق علي جوزاها
زيدان حس احساس غريب لما عرف ان مريم محبوسة
زيدان … احم بس هتوافق عليا ليه انا اكبر منها و.متجوز وكمان متعرفنيش يبقا هتوافق عليا ليه
كمال … لانك هتقولها انك بتحبها من زمان وهى هتيعند قصادى لما اقول ان مش موافق وساعتها هتنسي كل اللي قولته لانك هتبقا مجرد عيند معايا وبس
زيدان … احم بس
كمال بمقاطعه … من غير بس انت قولت موافق تساعدنى ودى حاجة بسيطة وتخيل بقا سمر والتغير اللي هيحصل ليها لما تتجوز عليها
زيدان … لقلاها فرصه كويسة يرد الوجع لسمر والإهانة
زيدان … موافق بس علشان نظبط الدنيا انا هروح ل انسه مريم دلوقت واتكلم معاها
كمال براحه … موافق هكلم داليا تنزلها ليك
واتحرك زيدان ل مقابلة مريم
by Queen Mera esmil
في فيلا كمال
داليا … اتفضلي اجهزى زيدان الديب تحت عايز يقابلك
مريم … مين دا اصلا
داليا … الظابط اللي ضمنك إمبارح في القسم
مريم … ااه انا مليش مزاج اقابل حد
داليا … مرريم اتعدلى الراجل عملك جميل وانت تبقي قليلة ذوق معاه يلا اجهزى وانزلى
مريم … استغربت طريقه داليا وفضولها انها تعرف ليه زيدان هنا اوك نازلة
بعد فترة في حديقه الفيلا
مريم … اهلا خير ؟؟؟
زيدان فرح انه شاف مريم … اهلا بيكى كل خير إن شاء الله
بس اقعدى نتكلم
مريم … قعدت خير
زيدان … مريم من الاخر انا عايز اتكلم معاكى في حاجة مهمة
مريم ب استغراب … حاجة ايه
زيدان … عايز اتجوزك
مريم …. ههههههههههههههه علي اول الشارع في كتير
زيدان … هو ايه دا
مريم ….. اللي عايزة في الماركت مش هنا
زيدان …. انا بتكلم جد انا فعلا عايزة أتجوزك مع ان عارف ان الموضوع دا هيفتح ابواب جهنم خصوصا كمال باشا
مريم بتركيز … احم ليه هو بيحبك اكيد مش هيرفض
زيدان … اصل بصراحه انا متجوز واكبر منك اكتر من 15 سنة بس من كتر اللي سمعته عنك فعلا بقيت مشدود ليكى لغاية ما شفتك الانجذاب بقا اعجاب وفعلا عايز اتجوزك بالرغم من مشاكل اللي هتحصل خصوصا والدك
قطع كلامهم دخول كمال
كمال بغضب … انت هنا ليه ؟ وانت خرجتى ازاى
زيدان …. باشا انا هنا علشان
مريم بسرعه …. زيدان هنا علشان عايز يتجوزنى وانا موافقه
زيدان وكمال بفرحه غير ظاهرة
كمال …. انت اتجننتى انت عارفه زيدان
مريم بمقاطعه وعيند … اه عارفه اكبر منى ومتجوز مش مهم عجبنى وموافقه
زيدان … باشا فكر في الموضوع بهدوء انا
كمال بغضب … انت ايه انت عايز تتجوز بنتى انت عارف فرق السن بينكم كام ؟ انت تتجوز مريم الاسيوطى
سمر … انت عايز تتجوز عليا انا انا يا زيدان
الكل بص علي الصوت ومريم حست ف الوقت دا ان سمر مكان امها وانها بقت داليا تانية
زيدان ………..
التعليقات