رواية رجل المافيا الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد
رواية رجل المافيا الجزء الأول
رواية رجل المافيا البارت الأول
رواية رجل المافيا الحلقة الأولى
– جربي تبقي زي البنات
= نعم ! انت كمان الى مش عاجبك شكلي و بتتأمر؟؟
انا احسن من عشره زيك!!
– لا هو كل الموضوع انك وحشه.. مش بتأمر وكمان ومش استايلي
= اتجوزتني ليه.؟!!
– اظن انتي عارفه بلاش نفتح الموضوع عشان نفسيتك
= تعرف اني يمكن وحشه من برا لكن انت وحش من جوه و اوي يا مصطفي!
ضحك بسخرية: بس حلو من برا و اوى يا ليلي. سلام ، و اها صح لو فكرتي تخرجي او تروحي في حته تاني هكسر رجلك يا ليلي جربي متفكريش لأنك غبيه.
” سكت فا قرب مني ولمس وشي بايده براحه ”
– هممم فاهمه يروحي ولا افهمك ؟
رديت بخوف: فاهمه
سابني و خرج فا اتنفست اخيرا
قلعت الاسدال و الى لابسه تحتيه هدوم خروج وخدت شنطتي عشان انزل بسرعه كنت خلاص واخده قراري واني ههرب و المرة دي خطط صح بعد ما قعدت فالفيلا شوية و عرفت باب تاني من ورا.. نزلت بسرعه من ورا الحرس وبصت حوليا و وقفت تاكسي وركبت ايدي فضلت تترعش من الخوف لما لقت الموبايل بيرن وكان مصطفي رميت الموبايل من التاكسي بسرعه وفجاه التاكسي وقف لما شاف عربية قدامه زنقت عليه ونزل منها قدام عيني! اترعبت لما شوفته وخدني من التاكسي بعنف وداني لحد البيت وطلع معايا..!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
“زقعني بنرفزه”
– برضو بتهربي مني ؟ لدرجه دي فكراني غبي! وفاكره اني مش هعرف واجيبك يعني؟ مبتزهقيش! دي خامس مره؟؟
بعياط: ارجوك سبني بقي انا عايزه ارجع لحياتي وعمري ما هبطل اهرب منك !!
بسخريه: حياتك و اسيبك؟ تؤ مقدرش
= كنت موتني و ريحتني من كل دا !!!
– طب ما تفتكري كدا كلامك والى حصل !؟؟؟
فلاش باك #
– انتي مين وايه مدخلك هنا ؟؟؟
= انا ليلي صاحبه نادين هي كانت هـ..
” فجأه برقت بعيني وانا شيفاها مرميه عالارض
ومـ.ـيتة عْرقانه في دـ.ـمها!! ”
بصتله بأنهيار: نادين !!!! انت عملت اية فيها نادين!!! انت قـ.ـتلتها!!!!!!!
” قرب و بحركه بسيطه عند رقبتي خلاني افقد الوعي..! ومحستش بأي حاجه!! ”
= هاتوها معانا.
باك #
“بصلي بعيون ساخره كلها شماتة”
– و ساعتها فوقتي عندي في المخزن تحت وعرفت عنك كل المعلومات كنتي شغالة فالبار غصب عنك عشان متترميش فالشارع لأنك ملكيش حد
و اكتشفت ان مفيش حْطر من ناحيتك و كنت ناوي اخلص عليكي زي صحبتك لكن الاستاذة طلع عندها مواهب..! صْربتي البودي جارد بمهاره و كنتي هتهربي برضو بمهاره.. اتاري في دافع وراه الى بتعمليه وعايزه ترجعي عشان مين بقا يا تري؟؟
بصتله بأستنكار: قولتلك ملكش دعوة بيه !! واوعي تفكر ابدًا تهددني بـ زين !!!
– طيب و انتي اترجتيني اسيبك عايشة عشان عندك اخ بتجري عليه يا حرام وانا لبيت طلبك و اتجوزتك برضاكي بتهربي ليه يا قطه؟
= انا تعبت!! قولتلك اني مش هجيب سيرتك!! سبني ارجع اعيش مع اخويا!! وتطلقني!! عشان انا متجوزتكش برضايا انت اجبرتني اتجوزك!
– محصلش
= لا حصل ! قولتلي هتـ.ـقتل زين !!
– طيب وانتي اخترتي تتجوزيني بمزاجك فين الأجبار
بصتله بدموع: انت قولت اني مش شبه البنات الى تعرفهم! ليه سايبني عندك؟؟ عاوز مني ايه؟
ضحك: عشان مش ضامنك للاسف يا قطه.. شخصية زيك انا عارف انها مش هترضي تعيش وهي كاتمه على جـ.ـريمة قتـ.ـل فا مفروض تحمدي ربنا اني سيبتك عايشة! بعد ما فضولك كان هيتسبب في مو..تك
– فضول ايه؟؟ انا كنت في شغلي !! انت فاهم انت عملت ايه فالبار ؟؟
= في مخزن البار.. الى مش مسموح للويتر ينزلوا فيه بس ازاي.. روحتي ورا صحبتك وشوفتي الى حصل! يبقي تتحملي بقا!
” سكت بضيق و دموعي نزلت فا قرب ناحيتي ”
– نسيت اقولك حاجه كمان المربع ده كله المنطقه كلها دي تحت ايدي يا ليلي السواق الى ركبتي معاه حتي من رجالتي حبيت اقولك كده يمكن تبطلي تفكري ان فيه فرصه عشان تهربي مني.. خيالك عمره ما هيجيب انا اقدر اعمل إيه و عامل ازاي فا حافظي ان ايامنا تبقي حلوة سوا فاهمه؟
بصتله بعدم استيعاب: يعني ايه
– يعني سبتك تجيبي اخرك وتهربي و برضو رجعتك يمكن تفهمي ان مفيش امل وانك خلاص ملكي للأبد!
= انت ازاي تجرؤ تعاملني كده؟ انا مش عبيده عندك!
– اعتبري ان شقاوتك عجباني فا سايبك بمزاجي.. بس لو بدأت تزهقني وانا خلقي ضيق فا حافظي علي حياتك يا لوله.
بصتله بقمة الكره: فريده
لف وبصلي: نعم
– انا اسمي فريده
قرب وبص لعيوني: مانا عارف! بس ليلي عجبني أكتر.
” مشي وسابني وانا مكنتش مصدقه الى انا فيه! هو فعلا ده كائن طبيعي!! لا مستحيل!! ده مريصْ!! اعمل ايه؟؟ فضلت افكر ازاي لحد دلوقتي محدش بيدور عليا!! انا اه محدش يعرفني غير زين و جارتنا لكن برضو!! المريض ده محدش حاسس بيه و يكشفه و يريحني!!!
ازاي محدش اتكلم عن جريمة قتـ.ـل نادين الى سابها فالبار!! ولا يمكن حد تبعه خفاها.. او البار كله بتاعه! تعبت اوي من التفكير فا فضلت اعيط انا فكل الضغط ده عشان احافظ حياة زين اخويا الى حتي مش قادره اشوفه!! ”
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| في منطقه عشوائية | ليلاً ||
– واد يا زين ؟ تعالي هنا ادخل الساعه 1 بتعمل اية
= مستني فريده يا سامية عايزة ايه
– قولتلك فريده في شغل ومسيرها ترجع هتروح فين
= مش بترد علينا ليه و غايبة بقالها تلت ايام !
– الغايب حجتة معاه يا زين ادخل بقا متتعبنيش !
= يا سامية.. انا خايف يكون فيه حاجه
– لا متخفش اختك بميت راجل ياض !
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
|| فيلا مصطفي العتال ||
” فضلت قاعدة بكلم في نفسي لحد ما سمعت صوت الباب وعرفت ان البيه وصل.. عايزه انتـ..ـحر ”
“لقيته فتح باب الاوضة و دخل”
– ليلي …. لولي انا جيييت يا لوليييي ؟؟
= مصطفي انت اهـ.ـبل.؟
ضحك و هو بيميل بعدم توزان: ازيك يا لولتي وحشتني
بصتله وانا بحاول انفي الى في دماغي: مصطفي هو انت سكران؟!
” وقع على السرير فا انا قومت ”
– مصطفي!!
” بصتله وهو عمال يحْرف وثبت خالص ومكنش قادر يتحرك وعمال يقول كلام مش مفهوم! ”
– انت شربت ايه بالظبط !! يعني مش شغال فيه بس كمان بتشرب منه؟؟ رد عليا
ضحك وبصلي وعوج بوقه: رد عليا
بصتله بتعجب: هو انت ليك نفس تهزر بمنظرك ده! قوم روح اوضتك
= مانا في اوضتي اصلا
– اه.. ده انت هبت منك خالص.. مانا كنت نقصاك استحملك وانت سكران كمان ايه القرف ده
= ايه القرف ده
رفعت صباعي بنرفزه: بطل تعيد كلامي!
رفع ايده بعدم اتزان: بطل تعيد كلامي!
” خرجت وسيبته اعمل ايه بس ياربي معنديش فرصه اهرب حتي.. وهو مدهول كده نزلت للبودي جارد الى اول ما خرجت من باب الفيلا لقيتهم في الجنينة ”
– على فين سيادتك!
= انت مش شايف مصطفي جاي عامل ازاي؟؟ عايزه اخرج اجبله علاج او حاجه
– ممنوع
= هو ايه الى ممنوع هيفضل كده؟
– حضرتك هو متعود على كده متقلقيش
بصتله بدهشه: متعود! بقولك تعبان مش بتفهم ؟؟
= ممنوع سيادتك تخرجي تحت اي ظرف دي تعليماته.
” طلعت بقلة حيلة لاقيتة في اوضتي بصتله بشمئزاز وقبل ما اخرج شوفت في جمبه مـ..ـسدس!! ”
” فضلت افكر…!!! قربت بهدوء قربت جدا لحد ما بقيت قدام وشه مديت ايدي واول ما لمست المـ.ـسدس فتح عينه وبصلي “
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رجل المافيا)
التعليقات